(17.00 hodin)

Poslanec Miroslav Kalousek: Bod III. - vypořádání deficitu státními dluhopisy a změnou stavů na účtech státních finančních aktiv. Zpravodaj doporučuje.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pan ministr? (Také doporučuje.)

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 62 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 62 z přítomných 95 pro 65, proti 14. Návrh byl přijat.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Římská čtyři jsou ony tři body přednesené v podrobné rozpravě panem předsedou Koníčkem. Přeje si Sněmovna, abych je přečetl ještě jednou? Vidím, že si nepřeje.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Jsou všechny předloženy v tisku 1/1a. Myslím, že to není potřebné. Nebo někdo žádá o to? Není tomu tak, můžeme tedy hlasovat bez přečtení.

(Zpravodaj doporučuje.) Pan ministr? (Neutrální.)

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 63 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 63 z přítomných 93 pro 75, proti 1. Návrh byl přijat.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Nyní poslední hlasování. Římská pět je textem římskou čtyřkou v usnesení rozpočtového výboru. Zpravodaj doporučuje.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pan ministr? (Neutrální.)

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 64 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 64 z přítomných 95 pro 86, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Nyní budeme hlasovat o usnesení jako o celku, protože sestávalo z usnesení jak rozpočtového výboru, tak výboru kontrolního a návrhů, které padly v podrobné rozpravě. Tady už to bude bez doporučení zpravodaje a ministrů. Je na poslancích Sněmovny, aby se rozhodli.

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 65 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 65 z přítomných 94 pro 63, proti 23. Návrh byl přijat. Konstatuji, že návrh usnesení byl schválen.

 

Děkuji panu ministru financí, děkuji zpravodaji panu Miroslavu Kalouskovi. Požádám ho o vrácení mého návrhu usnesení, abych ho mohl dát do protokolu. Zároveň končím bod 52.

 

K novému bodu předám řízení schůze paní kolegyni Talmanové.

 

Místopředsedkyně PSP Lucie Talmanová: Dobré odpoledne, dámy a pánové. (Potlesk poslanců ODS.) Děkuji.

 

Dalším bodem, kterým se budeme dnes zabývat, je bod 23, kterým je

 

23.
Návrh zastupitelstva Jihočeského kraje na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním,
středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon),
ve znění zákona č. 383/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 109/2002 Sb.,
o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních
a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně
dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 43/ - prvé čtení

 

Stanovisko vlády jsme obdrželi jako sněmovní tisk 43/1.

Z pověření zastupitelstva předložený návrh zákona uvede hejtman Jihočeského kraje pan Jan Zahradník, který, jak vidím, je přítomen. Takže vážený pane hejtmane, prosím, ujměte se slova.

 

Hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník: Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně a vážení páni poslanci, nejprve, prosím pěkně, přijměte pozdrav z Jihočeského kraje.

Nyní tedy k věci, která mi byla uložena zastupitelstvem Jihočeského kraje. Zastupitelstvo Jihočeského kraje využilo možnost, kterou dává zákon o krajích, a předložilo návrh zákonodárné iniciativy směřující ke změně zákona č. 561 o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání. Součástí usnesení, kterým zastupitelstvo schválilo tuto zákonodárnou iniciativu, bylo pověření mé osoby, abych zde předložil na jednání Poslanecké sněmovny tento zákon, a proto mi dovolte nejprve, abych poděkoval za možnost, kterou jste mi tímto, že mě zde necháte promluvit, umožnili splnit uložení, které mi naše zastupitelstvo dalo.

Ta naše věc se týká vzdělávání cizinců z takzvaných třetích zemí, tedy kteří nejsou ani občany České republiky, ani občany zemí Evropské unie, tedy zemí evropské pětadvacítky. Tyto děti mohou získávat vzdělání poskytované na základních, středních, vyšších odborných a jiných školách zdarma, a to tedy takové vzdělání, které poskytuje tzv. stupeň vzdělání. Co ale není poskytováno zdarma, je vzdělání, které se týká mateřských škol, základních uměleckých škol, zájmových vzdělávacích kroužků a také školských služeb, kde občané těchto třetích zemí jsou vůči občanům Evropské unie a České republiky diskriminováni a za toto vzdělávání musí platit, nebo respektive mají pro toto vzdělávání jiné podmínky. Jsou zde tedy jednak odlišné podmínky pro přijetí do tohoto vzdělávání a také podmínky spočívající ve stanovení úplaty za toto vzdělávání. Tuto úplatu stanovuje ředitel školy, ve které se toto vzdělávání koná, a tato úplata musí samozřejmě odpovídat dobrým mravům a nesmí být stanovena v nepoměru s hodnotou poskytovaného vzdělávání.

My jsme se tedy rozhodli, že předložíme návrh, který tuto diskriminaci odstraní.

Chtěl bych předeslat, že se jedná o děti cizinců, zejména tedy ze dvou zemí, a to tedy z Vietnamu a z Ukrajiny. Jsou to občané, kteří zde u nás mají právo pobytu, mají zde tedy povolení k pobytu a jsou zde legálně. A jsou to lidé, kteří se rozhodli, že se budou s naší společností integrovat, neboli posílají děti do našich českých škol, kde se jim dostává vzdělávání v českém jazyce. A samozřejmě mají zájem i o další vzdělávání svých dětí, tedy zejména v mateřských, základních uměleckých a dalších vzdělávacích aktivitách.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP