Neautorizováno !


 

(10.40 hodin)
(pokračuje Hovorka)

Varianta druhá: V části druhé návrhu zákona, nazvané Změna zákona o živnostenských úřadech, v článku II bodu 1 návrhu je v § 2 odstavec 2 přečíslován na odstavec 3 a vložen je nový odstavec 2 znějící následovně: "V rámci činností uvedených v odstavci 1 poskytují centrální registrační místa osobám podnikajícím na základě živnostenského oprávnění potřebné informace. Tyto potřebné informace poskytují obecní živnostenské úřady v součinnosti s Hospodářskou komorou České republiky."

Krátké odůvodnění. Spolupráce Hospodářské komory České republiky s obecními živnostenskými úřady na poli centrálních registračních míst bude především ku prospěchu samotných podnikatelů, bude znamenat zjednodušení podnikatelské administrativy, ale současně také významnou pomoc samotným živnostenským úřadům, jichž se činnost centrálních registračních míst týká.

Další pozměňovací návrh se týká změny zařazení živnosti.

1. V části první Změna živnostenského zákona článek I se přidává bod 37, který zní: V příloze č. 1 k zákonu části A skupině 113 Stavebnictví se na konci vkládá nová živnost "malířství, lakýrnictví a natěračství".

2. V části osmé Přechodná ustanovení článek VIII se přidává bod 4, který zní: Došlo-li na základě tohoto zákona ke změně živnosti z ohlašovací živnosti volné na ohlašovací živnost řemeslnou, nabývají dnem účinnosti zákona číslo …/2006 Sb. - myšleno tohoto zákona - fyzické a právnické osoby splňující podmínky k výkonu takové živnosti živnostenského oprávnění k této řemeslné živnosti.

3. V části deváté Účinnost článek IX se na konci tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se: s výjimkou části osmé článek VIII bod 4, který nabývá účinnost dnem 1. 1. 2007.

Krátké odůvodnění: Živnost malířství, lakýrnictví a natěračství je živnost, která vyžaduje určité speciální znalosti chemie, protože nátěrové hmoty, které se dneska používají, jsou stále dražší a znamenají podstatnou část nákladů na konečnou úpravu stavebního díla, a v případě řekněme neznalosti, kdy některé osoby, které vstupují do tohoto oboru, nezískají potřebné znalosti řádnou přípravou, může dojít k závažným poškozením stavebních konstrukcí. Týká se to i protipožárních nátěrů, tedy požární bezpečnosti staveb apod. Z tohoto důvodu jsem přesvědčen, že tato živnost, malířství, lakýrnictví a natěračství, by měla být zařazena mezi živnosti řemeslné.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Slovo má pan poslanec Býček a po něm zatím poslední přihlášená - poslankyně Eva Dundáčková.

 

Poslanec Ladislav Býček: Vážený pane předsedající, vážené kolegyně a kolegové, dovolte mi, abych předložil pozměňovací návrh k zákonu - bohužel o ochraně spotřebitele, nikoli k zákonu, který momentálně projednáváme. Jde o doplnění textu v § 19 odst. 1, písemný návrh jsem předložil.

Zdůvodnění: Na minulé sněmovně jsme projednávali a schválili novelu zákona o ochraně spotřebitele a zákona o České obchodní inspekci. Při kontrole stenozáznamu jsme zjistili, že jsem jako zpravodaj nechal hlasovat o dvou pozměňovacích návrzích, které byly uvedeny pod hlavičkou A10, s tím, že jeden A10 byl hlasován společně, což bylo v pořádku, druhý A10, který byl hlasován kladně, měl mít označení A7 bod 10, tudíž došlo k vypadnutí docela podstatné záležitosti týkající se reklamace a potvrzení vydávaných v souvislosti s reklamací u spotřebitele. Proto je třeba, pokud to Sněmovna podpoří, doplnit již projednávaný návrh zákona, nebo novelu zákona o ochraně spotřebitele v Senátu tímto textem.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Slovo má paní kolegyně Dundáčková.

 

Poslankyně Eva Dundáčková: Vážený pane předsedající, pane ministře, dámy a pánové, také můj pozměňovací návrh, respektive jejich série, směřuje k úpravě podnikatelské činnosti či živností živnostenského charakteru, byť ne přímo se vztahující k živnostenskému zákonu, a je proto namístě, abych se vám na začátku za tuto nepřímou souvislost omluvila. Pozměňovací návrhy, jejich soubor, který mám připraven, měl být původně podán k zákonu - k tisku 1182, který měnil některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o evropské družstevní společnosti. Přiznávám se ale, že druhé čtení začalo včera pro mne natolik nečekaně, že jsem neměla pozměňovací návrhy k dispozici. Nicméně k podnikání samotnému se mé pozměňovací návrhy vztahují, a to k činnosti notářů.

Navrhuji proto, abychom rozšířili tisk, který právě projednáváme, a to tisk 1191, o další část, a to úpravu notářského řádu. Důvodem pro podání této novely jsou závažné nedostatky notářského řádu vzniklé novelizacemi z poslední doby. Novelizacemi, které jsme tedy přijali my, a já se teď jen snažím uvést je do souladu jak se směrnicemi Evropské unie, tak s běžnou lidskou logikou. Způsobeny byly částečně také zastaralou právní úpravou některých institutů, které nereflektují nové úpravy v jiných právních předpisech. Zejména se jedná o neudržitelný stav úpravy kárného postihu notářů, která je téměř nefunkční, neboť tato úprava na rozdíl od jiných právnických profesí nebyla přizpůsobena nové úpravě správního soudnictví. Navíc kárné opatření uložení pokuty notáři maximálně do výše 30 tisíc Kč je neúměrně nízké, mnohonásobně nižší než obdobná opatření u advokátů či exekutorů. Tento stav považuji za alarmující, uvědomíme-li si obsah činnosti notáře i vzhledem k dalším významným kompetencím notářů podle zákona o evropské družstevní společnosti.

Dovolte mi proto, abych teď sadu pozměňovacích návrhů načetla.

Za prvé: V § 7 odst. 2 ve druhé větě se část věty za středníkem ve znění "z jiné právní praxe může započítat nejvýše dva roky" včetně středníku zrušuje.

Za druhé: V § 24 odst. 1 se věta druhá nahrazuje větami: "Při tomto zastupování jedná kandidát jménem notáře, kterého zastupuje. Podepisuje svým jménem a u podpisu uvede, kterého notáře zastupuje; používá úředního razítka notáře, kterého zastupuje. Ustanovení § 15 odst. 1 platí obdobně."

Čárky, které vyplývají z běžných znalostí českého jazyka, nenačítám, doufám, že je to tak v pořádku.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP