(15.00 hodin)
(pokračuje Hanuš)

Zemědělský výbor Poslanecké sněmovny po úvodním slově Ing. Zdeňka Růžičky, náměstka ministra zemědělství, a zpravodajské zprávě poslance Ing. Jiřího Hanuše a po rozpravě doporučuje Poslanecké sněmovně vládní návrh zákona, kterým se mění zákon 219/2003 Sb., o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin a o změně některých zákonů (zákon o oběhu osiva a sadby), sněmovní tisk 1112, schválit.

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Otevírám obecnou rozpravu k tomuto návrhu zákona. Do obecné rozpravy se nikdo nehlásí, proto ji končím.

Zahajuji podrobnou rozpravu, do které mám písemnou přihlášku pana poslance Jiřího Hanuše, kterému uděluji slovo. Připraví se pan poslanec Skopal.

 

Poslanec Jiří Hanuš: Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, já bych se jenom chtěl přihlásit k pozměňovacím návrhům legislativně technického typu, dalo by se říci, které vám byly včera rozdány na lavice. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Slovo má pan kolega Skopal.

 

Poslanec Ladislav Skopal: Děkuji. Já pouze chci sdělit, že jsem nechal rozdat do lavic svůj pozměňovací návrh. Je dán všem poslancům písemně.

Ještě bych k tomu chtěl dodat další pozměňovací návrh: v části 3 současný text označit jako bod 1, dále by byl bod 2, v § 15 odst. 4 se číslovka 200 nahrazuje číslovkou 400.

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Slovo má pan kolega Vojtěch Filip.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, paní a pánové, já si dovolím přednést jeden pozměňovací návrh k tomuto tisku 1112 s tím, že mi jde o novelu zákona o ochraně ovzduší. Znamená to tedy, že bychom do zákona 219/2003 Sb., o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin a o změně některých zákonů, zahrnuli nový článek II, když současné články 2 až 5 by byly přeznačeny na 3 až 6.

Změna samotná včetně názvu by byla: Změna zákona o ochraně ovzduší, článek II. Zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 521/2002 Sb., zákona č. 92/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb. a zákona č. 695/2004 Sb., se mění takto:

1. V § 2 odst. 1 se za písm. u) čárka nahrazuje tečkou a vypouštějí se písmena v), w) a x) včetně poznámek pod čarou 3c a 3d.

2. V § 3 odst. 10 zní: Osoba uvádějící motorové benziny a motorovou naftu do volného daňového oběhu na území České republiky je povinna zajistit, aby jí uváděný sortiment motorových benzinů a motorové nafty obsahoval nejpozději od 1. ledna 2007 minimální podíl 3,7 % objemových biopaliv a každý z uvedených sortimentů samostatně nejpozději od 1. ledna 2010 minimálně podíl 5,75 % objemových biopaliv.

3. V § 3 se zrušuje odst. 12 včetně poznámek pod čarou 7 a 7b. Dosavadní odst. 13 se označuje jako odst. 12.

4. V § 37 se zrušuje odst. 4.

5. V § 40 se zrušuje odst. 14. Dosavadní odstavce 15 až 20 se označují jako odstavce 14 až 19.

6. V § 40 v novém odst. 14 /stávající odst. 15/ se mění číslovka 5 milionů Kč na 20 milionů Kč.

7. Paragraf 45a včetně poznámky pod čarou 21b se vypouští.

8. V § 55 se zrušuje odst. 4.

9. V § 55 odst. 1 zní: Vláda vydá nařízení k provedení § 14 odst. 12, § 5 odst. 12 a § 6 odst. 9.

10. V § 55 odst. 3 se číslice 13 za slovy "provedení § 3 odstavec" mění na číslici 12.

Krátké odůvodnění. Vláda České republiky má k realizaci směrnice Evropského parlamentu a Evropské rady z roku 2003 číslo 30 ES o podpoře užívání biopaliv předložit zprávu, ve které má objemy, o kterých jsem hovořil v pozměňovacím návrhu, zajistit pro ochranu ovzduší v České republice. Vzhledem k tomu, jakým způsobem bylo v říjnu rozhodnuto o realizaci zákona o ochraně ovzduší, nezajišťuje toto nařízení vlády zajišťovaný podíl, a současné znění zákona o ochraně ovzduší nebude pravděpodobně v tomto měsíci nebo v příštím měsíci v Bruselu notifikováno. Dostali bychom se do problémů, které by mohly vyústit až k penalizaci.

Víte, že jsem se tímto problémem zabýval postupně v průběhu asi pěti let, a jsem přesvědčen o tom, že současný stav, ač je to řekl bych proti mému naturelu, je takový, že je třeba liberalizovat. Samotného mě to velmi mrzí, ale bez liberalizace prostředí v oblasti biopaliv není možné zajistit v průběhu roku 2006 a 2007 takový podíl biopaliv, který vláda České republiky slíbila.

Návrh bych nenačítal do druhého čtení, kdybych měl jistotu, že máme před sebou ještě delší období, ale protože naše volební období končí červnem a další možnost pro realizaci změny zákona vznikne až někdy na podzim, tak by došlo k dalšímu zpoždění.

Teď druhé odůvodnění, proč to dávám do zákona o osivech. Pokud máme realizovat záměr, který je i podle původního zákona, tak už v letošním roce musí být zaseta osiva, která by sloužila v roce 2007 pro program biopaliv, aby v příštím roce mohli zemědělci produkty pro zajištění výroby biopaliv pěstovat.

Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Kdo další se hlásí do podrobné rozpravy? Nevidím žádnou přihlášku. Podrobnou rozpravu končím. Vzhledem k tomu, že nepadl žádný návrh, o kterém bychom mohli hlasovat v rámci druhého čtení, končím tím i druhé čtení tohoto návrhu zákona.

 

Zahajuji projednávání bodu

 

46.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti
za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným
úředním postupem a o změně zákona České národní rady č. 358/1992 Sb., o notářích
a jejich činnosti (notářský řád), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 201/2002 Sb.,
o Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 1117/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády tento návrh uvede místopředseda vlády, ministr spravedlnosti Pavel Němec.

 

Místopředseda vlády a ministr spravedlnosti ČR Pavel Němec: Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, domnívám se, že i zde je možné být stručný. Připomenu své vystoupení v prvním čtení.

Obsah tohoto návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem, a souvisejících právních předpisů, se zaměřuje na možnost odškodnění tzv. nehmotné neboli nemateriální újmy.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP