(14.30 hodin)
(pokračuje Fischerová)

Přijetím těchto principů ušetříme zadavatelům i dodavatelům spoustu práce a veřejným rozpočtům spoustu peněz a přispějeme ke zvýšení důvěryhodnosti v této oblasti. Proto v podrobné rozpravě předložím příslušné pozměňovací návrhy a tímto se do ní hlásím.

Děkuji vám.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Vnímám, že paní poslankyně tady také má přihlášku do podrobné rozpravy. Prosím vás, všichni, kdo jste si dali přihlášku, se hlásíte, pochopil jsem, do podrobné rozpravy, nikdo další se nehlásí do obecné. Je tomu tak? Pochopil jsem to správně. Pokud se už nikdo nehlásí do obecné rozpravy, můžeme obecnou rozpravu ukončit.

Myslím si, že hlasovat není o čem, a můžeme naopak zahájit rozpravu podrobnou. A tady mám celou řadu přihlášek. Nejdříve tedy poprosím pana poslance Vlastimila Aubrechta, připraví se pan poslanec Kala, Patera, Vojíř, Seďa - pardon, já to dočtu - Suk, pan poslanec Bíža, paní poslankyně Fischerová, Jaromír Schling a paní poslankyně Vojtilová.

Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Vlastimil Aubrecht: Vážený pane předsedo, páni ministři, dámy a pánové, dovoluji si předložit krátký pozměňovací návrh k vládnímu návrhu zákona o veřejných zakázkách, tisk 1076.

1. V § 109 odst. 2 písm. e) doplnit na závěr větu ve znění: "Toto ustanovení neopravňuje kontrolní orgán provádět hodnocení nabídek, o zjištěných závadách neprodleně informuje orgán dohledu."

2. V § 145 odst. 1 za první větou změnit tečku na čárku a doplnit pokračování ve znění: "tím není dotčena ochrana údajů podle jiných právních předpisů".

Krátké zdůvodnění. Oba návrhy vycházejí už z praxe a jsou samozřejmě v naprostém souladu s předloženým zákonem. V prvním bodě jisté upřesnění, aby kontrolní orgán zadavatele vlastně nesuploval výběrovou komisi, to znamená určité omezení, a na druhou stranu aby jeho zjištění, když přijde na to, že by mohlo dojít k porušení zákona, tak aby informoval orgán dohledu, který jediný může rozhodnout, zda došlo k porušení zákona, a ne aby jejich nálezy jakoby sloužily pouze politickému boji.

V tom druhé bodě je to jednodušší, je tam jenom odkaz na to, že přestože tento zákon něco říká, tak jsou i další zákony, které chrání osobní údaje. Aby si to zadavatel nezjednodušil a neřekl: tento zákon to přímo neříká, tak to není nutné. Ve většině případů se to takto uvádí.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: To je vše. Takže pan poslanec Kala je dalším přihlášeným, také do podrobné rozpravy. Nyní dám slovo panu poslanci Kalovi, už jsem ohlásil pana poslance Kalu.

 

Poslanec Miloslav Kala: Děkuji za slovo. Chtěl bych přednést pět pozměňovacích návrhů k návrhu zákona o veřejných zakázkách, tisk 1076.

1. V § 2 odst. 6 písm. b) bod první se za slovo "sám" vkládá odkaz na poznámku pod čarou číslo 4). Poznámka pod čarou zní: "4) Např. § 12 odst. 1 zákona č. 77/2002 Sb., o akciové společnosti České dráhy, státní organizaci Správa železniční dopravní cesty a o změně zákona č. 266/1994 Sb,. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů."

2. V § 13 odst. 8 ve větě druhé se za slova "aktuálních potřeb" vkládají slova "a u zakázek zadávaných jménem sektorového zadavatele jeho jednotlivými organizačními jednotkami a útvary, které jsou k tomu zmocněny".

3.V § 18 odst. 1 se písm. o) zrušuje včetně poznámky pod čarou a dosavadní písmena p) až r) se přeznačují na písmena o) až q).

4. V § 99 odst. 2 písm. a) se slova "§ 18 odst. 1 písm. p) až r)" nahrazují slovy "§ 18 odst. 1 písm. o) až q)".

5. V § 81 se odstavce 2 a 3 nahrazují odstavcem 2, který zní: "(2) Zadavatel je oprávněn zrušit otevřené řízení, užší řízení, jednací řízení s uveřejněním nebo soutěžní dialog, jestliže si tuto možnost vyhradil v oznámení zadávacího řízení, nejpozději však do uzavření smlouvy." Dosavadní odstavce 4 až 7 se označí jako odstavce 3 až 6.

Děkuji za pozornost.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji, pane poslanče. A nyní pan poslanec zpravodaj Melčák, který chtěl také přednést své návrhy. Prosím.

 

Poslanec Miloš Melčák: Já bych si dovolil vstoupit do diskuse s tím, protože nám zbývá poměrně málo času na zpracování pozměňovacích návrhů, že bych prosil předkladatele, pokud je to jenom trochu možné, aby své pozměňovací návrhy zaslali elektronicky na adresu legislativy, a to je chrastil@psp.cz, případně je mohou zaslat také na moji adresu melcakm@psp.cz. Jestli ještě mohu být tak smělý, abyste nám ty pozměňovací návrhy dávali ve dvojím vyhotovení - pro legislativu a pro ministerstvo.

Využiji toho, že už jsem u mikrofonu, a sdělím, že jsem podal dvě soupravy pozměňovacích návrhů, dostali jste je na stůl. V první soupravě je 12 pozměňovacích návrhů, ve druhé soupravě pouze čtyři, to už jsem nebyl tak pracovitý. K těmto návrhům se přihlašuji a děkuji vám za pozornost.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Teď prosím pana poslance Miloše Pateru a připraví se pan poslanec Oldřich Vojíř. Pak pan poslanec Seďa.

 

Poslanec Miloš Patera: Vážený pane předsedající, kolegyně a kolegové, i já se přihlašují k pozměňovacímu návrhu, který jsem rozdal v písemné podobě a který upravuje § 51, 65, 75 a 79. Tyto pozměňovací návrhy vycházejí ze zkušeností z jednoročního fungování tohoto zákona. Děkuji.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji, pane poslanče. Prosím pana poslance Oldřicha Vojíře a připraví se pan poslanec Antonín Seďa.

 

Poslanec Oldřich Vojíř: Děkuji za slovo, pane předsedo. Páni ministři, dámy a pánové, dovolte i mně předložit soubor pozměňovacích návrhů k předloženému návrhu zákona, sněmovní tisk 1076. Aby to nebylo úplně dlouhé, tak ten jeden soubor jsem si dovolil rozmnožit a všem rozdat na lavice. Tak na něj pouze odkazuji, pokud to bude takto stačit.

Ten druhý pozměňovací návrh je následující. Týkal by se § 18 Obecné výjimky z působnosti zákona: "Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky, jestliže…" A nyní desátá odrážka by nově zněla takto. Tu původní zrušit a nahradit tou, kterou teď přečtu: "jejich předmětem je poskytnutí dodávek, služeb nebo stavebních prací veřejnému zadavateli osobou, která vykonává převážnou část své činnosti ve prospěch tohoto veřejného zadavatele a ve které má veřejný zadavatel rozhodující majetková práva. Veřejný zadavatel má rozhodující majetková práva v určité osobě, zejména pokud disponuje sám většinou hlasovacích práv plynoucích z účasti v takové osobě a pokud veřejný zadavatel vykonává rozhodující kontrolu nad hospodařením takové osoby."

***




Přihlásit/registrovat se do ISP