Neautorizováno !


 

(14.20 hodin)
(pokračuje Doktor)

§ 1 odst. 1. Česká republika poskytne státní záruku na zajištění úvěru, který akciové společnosti České dráhy poskytne Evropská společnost pro financování železničních vozů EUROFIMA za účelem financování nákupu osobních železničních vozů, elektrických lokomotiv řady 380 a elektrických jednotek řady 471 pro příměstskou dopravu.

Odst. 2. Státní záruka podle odst. 1 se poskytne na jistinu úvěru ve výši 45 milionů eur a úroky a poplatky spojené s poskytnutím úvěru podle příslušné smlouvy o úvěru, pokud tento úvěr bude splatný ve lhůtě do 31. prosince 2018.

Část druhá. Změna zákona o registračních pokladnách.

§ 2 Zákon č. 215/2005 Sb., o registračních pokladnách a o změně některých zákonů, se mění takto:

Za prvé. Část druhá § 24 se ruší.

Část třetí - Účinnost.

§ 3. Tento zákon nabývá účinnost dnem jeho vyhlášení.

 

Dovolte krátké zdůvodnění. Náš navržený komplexní pozměňovací návrh, resp. ta část návrhu, která se týká zákona o registračních pokladnách, řeší onu kolizi vyvolanou přijetím jednoho ustanovení zákona o registračních pokladnách, a sice nepřímou novelou živnostenského zákona, který ukládá povinnost vydávat účtenky nad 50 korun tržby.

Děkuji.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Také. Prosím pana poslance Kalouska, zpravodaje tohoto tisku.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Děkuji. Pane předsedo, dámy a pánové, jako zpravodaj tohoto tisku - aniž bych se vyjadřoval k tomu pozměňujícímu návrhu, který padl - jako zpravodaj tohoto tisku jsem sobecky doufal, že nebude žádný pozměňující návrh, protože v takovém případě bych zítra ráno požádal Sněmovnu, aby zařadila třetí čtení ještě na středu. Vzhledem k tomu, že padl pozměňující návrh, tak musím od svého úmyslu upustit, a proto prosím o pochopení k pozměňujícímu návrhu, kde požádám Sněmovnu, aby odhlasovala zkrácení lhůty mezi druhým a třetím čtením ze 72 na 48 hodin.

A vzhledem k tomu, že ještě neuběhlo oněch magických 30 minut, během kterých se dají předkládat i procedurální návrhy, prosím o pochopení, že ho předložím v rámci svého vystoupení v podrobné rozpravě, a navrhuji zařazení třetího čtení tohoto tisku na pátek po pevně zařazených bodech.

Děkuji za pozornost.

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Ještě vlastně neuběhlo 30 minut, dobře. Takže máme tady návrh hlasovat o zkrácení lhůty pro třetí čtení. Když to všechno stihneme, tak ještě jsme v těch 30 minutách, kdy je možné požádat o zařazení do hlasování - v pátek po pevně zařazených bodech do třetích čtení. Myslím, že to je návrh, který tady zazněl v podrobné rozpravě.

Ptám se, kdo dál se hlásí do podrobné rozpravy. Pokud se nikdo další do podrobné rozpravy nehlásí, tak končím podrobnou rozpravu. Je zřejmé z jejího průběhu, že bychom měli nyní hlasovat, že navrhovatel navrhl zkrátit lhůtu nebo bylo navrženo lhůtu pro třetí čtení zkrátit ze 72 na 48 hodin. Takže to je to, co budeme nyní hlasovat.

Požádal jsem vás, abyste se vrátili do jednací síně, a hlasujeme. Pardon, mám tady návrh na to, abych vás odhlásil, takže vás všechny odhlašuji. Už jste odhlášeni. Prosím, abyste se nyní přihlásili a budeme hlasovat o zkrácení lhůty. Doufám, že všichni se dostavili už do jednací síně, kdo chtějí hlasovat.

Návrh zněl zkrátit lhůtu projednávání pro třetí čtení ze 72 na 48 hodin.

 

Zahajuji hlasování. Kdo je pro zkrácení lhůty projednávání, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 387. Přítomno 153, pro hlasovalo 148, proti 0. Návrh byl přijat.

 

A pak jsme slyšeli návrh, abychom třetí čtení tohoto návrhu projednali v pátek v průběhu projednávání třetích čtení a zařadili to jako první bod po pevně zařazených bodech ve třetím čtení.

 

Zahajuji hlasování. Kdo je pro, zařadit tento bod takto na pátek, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 388. Přítomno je 155 poslanců, pro hlasovalo 149, proti nehlasoval nikdo. Návrh byl přijat.

 

Já děkuji navrhovateli i zpravodaji. Končím druhé čtení tohoto návrhu. Sejdeme se nad třetím čtením v pátek.

 

Máme tu další bod programu, bod 61, to je sněmovní tisk 956.

 

61.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 256/2001 Sb.,
o pohřebnictví a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 956/ - prvé čtení

 

Je to prvé čtení zákona o pohřebnictví, protože jsme se v této chvíli zase vrátili do projednávání prvních čtení. Takže kolegové, tento zákon o pohřebnictví nám uvede ministr pro místní rozvoj Radko Martínek. Prosím pana ministra, aby se ujal slova a něco nám k tomuto pochmurnému zákonu sdělil. Prosím.

 

Ministr pro místní rozvoj ČR Radko Martínek Vážený pane předsedo, vážené kolegyně, kolegové, musím říct, že nejsem odborníkem na tuhle oblast, nicméně je to oblast, která je také v popisu práce mého ministerstva, a myslím si, že to je věc, která pro člověka, byť je to tragická část jeho života, tak je součástí jeho života.

Já bych si dovolil stručně uvést návrh novely zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů. Cílem novely je odstranění některých negativních důsledků původně nepředpokládaných protichůdných alternativních výkladů některých ustanovení a částečně také nedostatečné řešení určitých právních vztahů. Je nutné si uvědomit, že řada institutů v tomto zákoně upravuje právní vztahy poprvé a novým způsobem na rozdíl od předcházející podzákonné normy upravené a obsažené ve vyhlášce č. 19 z roku 1988, o postupu při úmrtí a pohřebnictví. V převážné míře se jedná o formulační záležitosti, které byly mnohdy velkou překážkou pro uplatňování nového zákona.

V této souvislosti bych zdůraznil především tři věci, které jsou obsahem této normy. Je to za prvé umožnění zdravotnických zařízením operativně přepravovat lidské pozůstatky k pitvě, ale pouze za předpokladu používání vozidla odpovídajícího svou úpravou a vybavením příslušnému ustanovení zákona o pohřebnictví. Za druhé je to nutnost zakotvit povinnost pro provozovatele pohřební služby převzít lidské pozůstatky bez zbytečného odkladu od lékaře nebo od Policie České republiky. A za třetí, nově je upraveno zacházení s tzv. slitky, které se v původním znění vůbec neosvědčilo i vzhledem k tomu, že se jedná o velmi choulostivou a citlivou záležitost.

Navrhované změny považuji za užitečné, neboť podle mého názoru mohou výrazným způsobem usnadnit a zjednodušit situaci všech aktérů postupujících podle uvedeného návrhu zákona. Věřím, že obsah příslušné novely zákona zvážíte a podpoříte řešení, která budou pro tuto úpravu zákona přínosem.

Děkuji za pozornost.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP