(11.30 hodin)
(pokračuje Kasal)
Zahajuji hlasování pořadové číslo 67. Kdo souhlasí s návrhem na vrácení k dopracování, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Hlasovalo 148 poslanců, pro bylo 26, proti 81. Návrh nebyl přijat.
Dalším návrhem je návrh na zamítnutí. Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať v hlasování pořadové číslo 68, které jsem zahájil, zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Hlasovalo 149 poslanců, pro bylo 10, proti 98.
Budeme tedy pokračovat. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro sociální politiku a zdravotnictví. Já se ptám, zdali má někdo jiný návrh. Pokud ne, zahajuji hlasování pořadové číslo 69. Táži se, kdo souhlasí s tím, aby tuto předlohu projednal zmíněný výbor. Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Hlasovalo 149 poslanců, pro bylo 136, nikdo proti, takže tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro sociální politiku a zdravotnictví.
Zbývá k hlasování návrh pana poslance Janečka, zkrácení lhůty o 55 dnů. K tomu je potřeba samozřejmě souhlas navrhovatelů. Já se ptám zástupkyně navrhovatelů paní poslankyně Emmerové, zdali souhlasí. Souhlasí.
Zahajuji hlasování pořadové číslo 70. Kdo souhlasí s návrhem pana poslance Janečka, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Hlasovalo 149 poslanců, pro bylo 72, proti 48, takže potřebných 75 poslanců nebylo dosaženo. Návrh nebyl přijat.
Prosím, pan poslance Karel Vymětal se hlásí.
Poslanec Karel Vymětal: Děkuji, pane místopředsedo. Já jsem chtěl vás jenom upozornit, než proběhne kontrola - stejně neprobíhá - že pokud jde o zkracování lhůty o více než 30 dnů, není třeba souhlasu předkladatele. Souhlasu předkladatele je třeba podle § 91 odst. 3 pouze při prodlužování nad 20 dnů. Jinak tam žádný souhlas není třeba. Pouze to mohou zablokovat dva poslanecké kluby nebo 50 poslanců. To říká jednací řád.
To je všechno. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Vymětalovi. Probíhá kontrola hlasování. Nikdo nezpochybňuje? Vidím, že stále probíhá kontrola hlasování, tak na mě nepokřikujte. Výpisy hlasování mají poslanci k dispozici a já bych prosil pana poslance Vymětala, aby tady nepokřikoval.
Hovořit bude pan poslanec Kapoun.
Poslanec Miroslav Kapoun: Vážený pane předsedající, po kontrole hlasování z počítače jsem zjistil, že jsem hlasoval pro, a mám křížek, kontrolu provedla i koalice, takže je to pravda, čili zpochybňuji hlasování.
Místopředseda PSP Jan Kasal: O vaší námitce rozhodneme v hlasování pořadové číslo 71, které jsem zahájil. Kdo souhlasí s námitkou pana poslance Kapouna, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Ze 153 hlasujících bylo pro 96, proti 11, takže tento návrh byl přijat.
Vidím výzvu k odhlášení, takže vás odhlašuji.
Budeme znovu hlasovat o návrhu na zkrácení lhůty o 55 dnů. Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 72. Kdo souhlasí s návrhem, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Hlasování skončilo.
Ze 152 hlasujících bylo pro 78, proti 51, takže návrh na zkrácení byl přijat.
Počkáme ale na kontrolu výsledků hlasování. Zdá se, že je všechno v pořádku. (Nejsou námitky.) Pokud ano, konstatuji, že návrh na zkrácení byl přijat. Končím prvé čtení tohoto poslaneckého návrhu zákona. Děkuji paní navrhovatelce a paní zpravodajce.
Přistoupíme k dalšímu bodu, kterým je
45.
Vládní návrh zákona o přijetí úvěrů od Evropské investiční banky
na financování výstavby části dálnice D8
/sněmovní tisk 681/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2
Opět je navrhováno prvé čtení podle § 90 odst. 2. Prosím, aby se slova ujal ministr dopravy Milan Šimonovský a předložený návrh uvedl.
Ministr dopravy ČR Milan Šimonovský: Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, dálnici D8, předpokládám, nemusím představovat. Je to jedna z nejdůležitějších dopravních tepen, která nás spojuje se Spolkovou republikou Německo a se severozápadní Evropou. Dálnice D8 a její předpokládaný harmonogram, který přijala vláda zhruba v roce 2000, je velmi napjatý a předpokládáme, že je nezbytné dodržet vládní dohodu a setkat se se stavebníky ze Spolkové republiky Německo na hranicích v roce 2006 a tím umožnit propojení této dálnice na systém Spolkové republiky Německo.
V současné době se dálnice D8 staví, je financována prostřednictvím fondu dopravní infrastruktury, který na ni předpokládá vydat zhruba 6,9 miliardy Kč z celkových nákladů 18,9 miliardy Kč. Tento úsek, který jsem ještě nepředstavil, je úsek Trmice - státní hranice; a celkový nedostatek finančních prostředků, který pociťujeme, abychom splnili termíny o kterých jsem hovořil, je 12 miliard Kč.
Již při schvalování programu výstavby této dálnice vláda předpokládala, že se budou účastnit financování také prostředky mimorozpočtové, a to zejména prostředky z úvěrů Evropské investiční banky. Evropská investiční banka a její správní rada již na jaře roku 2003 schválila poskytnutí úvěrů na výstavbu tohoto úseku.
***