(12.50 hodin)
(pokračuje Ouzký)
Za patnácté - k bodu 5: V příloze k zákonu nazvané Národní zdravotní registry nový bod 8 Národní kardiochirurgický registr zní:
"8 Národní kardiochirurgický registr
V registru jsou zpracovávány údaje potřebné pro klasifikaci pacienta (rok narození, pohlaví, obec trvalého pobytu); údaje související se zdravotním stavem pacienta ve vztahu k onemocnění, a to předoperační informace (osobní a rodinná anamnéza, diagnostické údaje o léčbě a průběhu nemoci, důvod, typ a plán předpokládané operace), operační informace (datum operace, identifikace operatéra, odborné údaje o provedené operaci); a pooperační informace (odborné údaje o pobytu na jednotce intenzivní péče zdravotnického zařízení, o pooperačních komplikacích, o propuštění ze zdravotnického zařízení, popřípadě o úmrtí pacienta); údaje potřebné k identifikaci zdravotnického zařízení, ve kterém byly provedeny kardiochirurgické operace (identifikační číslo organizace, název oddělení)."
Za šestnácté - k bodu 5: V příloze k zákonu nazvané Národní zdravotní registry nový bod 9 Národní registr kloubních náhrad zní:
"9 Národní registr kloubních náhrad
V registru jsou zpracovávány údaje potřebné pro klasifikaci pacienta (rok narození, pohlaví a obec trvalého pobytu); údaje související se zdravotním stavem pacienta ve vztahu k onemocnění, a to předoperační informace (osobní a rodinná anamnéza, diagnostické údaje o léčbě a průběhu nemoci, důvod, typ a plán předpokládané operace), operační informace (datum operace, identifikace operatéra, odborné údaje o provedené operaci včetně podrobné identifikace všech komponent použití umělé kloubní náhrady); údaje potřebné k identifikaci zdravotnického zařízení, kde byla implantace provedena (identifikační číslo organizace, název oddělení)."
Za sedmnácté - k bodu 5: V příloze k zákonu nazvané Národní zdravotní registry nový bod 10 Národní registr nemocí z povolání nově zní:
"10 Národní registr nemocí z povolání
V registru jsou zpracovávány údaje potřebné pro klasifikaci pacienta (rok narození, pohlaví a obec trvalého pobytu, rok a měsíc úmrtí, pokud se jedná o úmrtí v souvislosti s nemocí z povolání); údaje související se zdravotním stavem pacienta, a to ve vztahu k nemoci z povolání (rok a měsíc zjištění nemoci z povolání, diagnóza nemoci, odpovídající položka seznamu nemocí z povolání uvedená ve zvláštním právním předpise, rok a měsíc, od kterého nemoc již není nemocí z povolání); údaje potřebné pro charakterizaci rizika onemocnění nemocí z povolání (zaměstnání, při jehož výkonu nemoc z povolání vznikla, rizikový faktor pracovních podmínek, který nemoc z povolání způsobil, expozice tomuto faktoru, kategorie práce), identifikace zaměstnavatele (sídlo, identifikační číslo organizace, odvětvová klasifikace ekonomické činnosti), identifikace zdravotnického zařízení a lékaře a datum vyhotovení hlášení."
Za osmnácté - k bodu 5: V příloze k zákon nazvané Národní zdravotní registry nový bod 11 Národní registr kardiovaskulárních intervencí zní:
"11 Národní registr kardiovaskulárních intervencí
V registru jsou zpracovávány údaje potřebné pro klasifikaci pacienta (rok narození, pohlaví a místo trvalého pobytu); údaje související se zdravotním stavem pacienta ve vztahu k onemocnění, a rok a měsíc provedení kardiovaskulární intervence koronárních cév katetrizací (identifikace, průběh obtíží, osobní anamnéza, výsledky angiografie, popis výkonu včetně procedur, přidružených výkonů a status), údaje o případných nekoronárních cévních intervencích (končetin) a údaje potřebné pro identifikaci zdravotnického zařízení, ve kterém byla intervence provedena (identifikační číslo organizace, název oddělení)."
Za devatenácté - k bodu 5: V příloze k zákonu nazvané Národní zdravotní registry nový bod 12 Národní registr uživatelů lékařsky indikovaných substitučních látek zní:
"12 Národní registr uživatelů lékařsky indikovaných substitučních látek
V registru jsou zpracovávány údaje potřebné pro klasifikaci pacienta (rok narození, pohlaví, obec trvalého pobytu, státní příslušnost), údaje související se zdravotním stavem uživatele substituční látky, a to informace o léčbě substituční látkou, o její změně nebo ukončení; údaje potřebné pro identifikaci zdravotnického zařízení předávajícího údaje o substituční léčbě do NZIS a zdravotnického zařízení, do kterého byla předána zdravotnická dokumentace pacienta po ukončení substituční léčby."
Děkuji vám za trpělivost.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu kolegovi Ouzkému. Slovo má paní kolegyně Emmerová, ale předtím se přihlásil pan ministr kultury Pavel Dostál jenom s oznámením - jestli tomu dobře rozumím.
Ministr kultury ČR Pavel Dostál Omlouvám se. Chtěl bych se vrátit k hlasování o zákoníku práce - k hlasování číslo 326. Až teprve teď se mi dostala do rukou sjetina. V hlasování číslo 326 z přítomných 175 pro 51, proti 106, návrh nebyl přijat. Jelikož jsem veden mezi těmi proti a hlasoval jsem pro, tak pro protokol uvádím, že v hlasování 326 jsem hlasoval pro. Nezpochybňuji tím hlasování. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu ministru kultury. Slovo má paní poslankyně Milada Emmerová, připraví se pan poslanec Jiří Maštálka.
Poslankyně Milada Emmerová: Vážený pane místopředsedo, vážení kolegové, chtěla bych přednést jednoduchý pozměňovací návrh, který se týká § 67 d) odstavec 3. Ve větě první se vynechávají slova "bez souhlasu" a nahrazují slovy "se souhlasem". Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji paní kolegyni Miladě Emmerové. Slovo má pan poslanec Jiří Maštálka. Nemám žádnou další přihlášku do podrobné rozpravy.
Poslanec Jiří Maštálka: Děkuji, pane předsedající. Kolegyně a kolegové, za prvé upozornění pro předkladatele, že v textu navrhované novely je pověřeno Ministerstvo zdravotnictví stanovit vyhláškou okruh zdravotnických zařízení, která mají předávat požadované osobní a další údaje do NZIS. Toto se dostává do rozporu s ústavou a Listinou práv a svobod včetně zákona o utajovaných skutečnostech, protože podzákonnou normou takovou věc nelze udělat. Upozorňuji na to z toho důvodu, že můžeme, pokud schválíme zákon v tomto znění, se dostat do konfliktu s Ústavním soudem.
Nyní pozměňovací návrh. Soudím, že je třeba vycházet z textu § 69 d), že účelem registru je evidence a sledování pacientů s vybranými společensky závažnými nemocemi, vyhodnocení diagnostické a léčební péče atd. Proto zcela zásadně nelze souhlasit s ustanovením tohoto paragrafu odstavec 8, podle kterého má přístup do registru prakticky každý. Je proto třeba upravit text zřejmě následujícím způsobem - a to je můj pozměňovací návrh.
Odstavec 8 § 69 písmeno d). Přístup k osobním údajům vedeným v registru má správce, zpracovatel a oprávněný zdravotnický pracovník zdravotnického zařízení poskytujícího pacientovi zdravotní péči, která je sledována v registru. Oprávněným zdravotnickým pracovníkem se rozumí zdravotnický pracovník určený správcem registru.
Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu kolegovi Maštálkovi. O slovo se hlásí zpravodaj.
Poslanec Jaroslav Krákora: Vážené kolegyně, vážení kolegové, mám rovněž jeden pozměňovací návrh. V ustanovení článku 1 bod 3 § 67 d) odstavec 4 za slova "v odstavci 3" vložit "písmeno c)". Odůvodnění - je to zpřesnění uvedeného ustanovení.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu poslanci Krákorovi za pozměňovací návrh. Konstatuji, že nemám žádnou další přihlášku do podrobné rozpravy, podrobnou rozpravu končím.
V podrobné rozpravě nepadl žádný návrh na nové projednání nebo na zamítnutí návrhu zákona. Končím tedy i bod 47.
Vzhledem k tomu, jaký je čas, nezahájím žádný další bod a oznámím vám, jak budeme postupovat odpoledne, s tím, že bych vás poprosil o jedno hlasování. Podle schváleného pořadu schůze budeme začínat po polední přestávce body 152 a 153, což jsou třetí čtení zákona o veřejných zakázkách a zákona souvisejícího. Dále bychom doprojednali bod 133, který jsme nemohli projednávat dopoledne, a bod 160, což je bod, který jsme odložili z dopoledního jednání, protože byl pevně určen - je to rozpočtové určení daní. Pokud bude ještě čas do 16 hodin, projednávali bychom jednotlivé smlouvy, které nám zbyly ze včerejšího dne ve druhém a prvém čtení. Poté by následovaly ústní interpelace. Po jejich skončení bychom pokračovali pevně stanovenými body 170, 171, 172, 175, 177 a 180 až 184.
***