(14.40 hodin)

Poslanec Pavel Němec: Vážený pane předsedající, vážení členové vlády, dámy a pánové, dovolte, abych se vyjádřil v rozpravě obsahově k předneseným pozměňovacím návrhům, poté podle zvyklostí Poslanecké sněmovny budu dávat doporučující stanoviska k hlasování.

Za prvé. Chtěl bych podpořit pozměňovací návrh, který je uveden v usnesení hospodářského výboru, neboť tu zamýšlenou problematiku zavedení skutečné vymáhatelnosti sankcí na cestujících, kteří cestují bez jízdenky, domýšlí lepší způsobem než původní návrh. Takže bych chtěl podpořit pozměňovací návrhy v tomto smyslu z hospodářského výboru.

Rovněž tak bych chtěl podpořit pozměňovací návrhy, které řeší to zpřesňující ustanovení k povinnému školení řidičů. Doufám, že nyní je v pozměňovacím návrhu navrženo takové znění, že mu bude rozumět ve shodě s Poslaneckou sněmovnou i ministerstvo dopravy a že takovéto znění vyřeší výkladové nejasnosti, kdy ministerstvo dopravy zastávalo výklad, který podle mého názoru nebyl v souladu s původním úmyslem zákonodárce. Takže to jsou hlavní okruhy, které bych chtěl podpořit.

Rovněž tak podporuji pozměňovací návrh pana poslance - ministra Schlinga, který vlastně zpřesňuje původní návrh poslance Karla Sehoře a týká se bezpečnostních poradců ABR.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Slovo má pan poslanec Sehoř.

 

Poslanec Karel Sehoř: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych ohlásil legislativně technickou úpravu v mém návrhu E2. V první větě se mluví o tom, že vlastníci nemovitosti v sousedství dráhy jsou povinni strpět, aby na jejich pozemcích byla provedena nezbytná opatření, atd. V přepisu je uvedeno "pozemních". Místo slova "pozemních" patří "pozemcích". Děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Pan poslanec Plachý.

 

Poslanec Jaroslav Plachý: Vážený pane předsedající, vážená vládo, dámy a pánové, také já jsem nalezl dvě legislativně technické opravy ve sněmovním tisku 1007/3. První se týká bodu B1, v názvu zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, vypadlo slovo "vozidla" a je třeba ho tam doplnit.

Druhou legislativně technickou opravu bych si dovolil učinit v pozměňovacím návrhu B2. V § 28 odst. 2, jehož nový text navrhuji, se vyskytuje dvakrát 500 kusů. První hodnota je v pořádku, druhá hodnota 500 kusů se bohužel do textu dostala omylem a správně má být uvedeno pouze 50 kusů. Je to moje chyba, prosím o porozumění sněmovny. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Kdo další se hlásí do rozpravy? Uděluji slovo panu ministru Schlingovi.

 

Ministr dopravy a spojů ČR Jaromír Schling: Pane místopředsedo, dámy a pánové, dovolte mi, abych využil rozpravy ve třetím čtení a stručně se vyjádřil ke dvěma pozměňovacím návrhům. Především jsou to pozměňovací návrhy pod písmenem C pana kolegy Vnoučka, které se týkají školení řidičů. Upozorňuji, že nejde zdaleka jenom o řidiče pick-upů, ale ty dvě varianty, které tam jsou uvedeny jako C1 nebo C2, jsou pro řidiče a pro podnikatele velmi významné. Pokud bychom schválili variantu C1, znamenalo by to, že povinnému školení a přezkušování se musí podrobovat ohromná masa řidičů vozidel nad 3,5 tuny, což jsou nejen avie, ale všelijaké transity, malé mercedesy. Myslím si, že to nebyl původní úmysl předkladatelů poslanecké novely, která se zde projednávala poněkud dramaticky v loňském roce. V jejich původním návrhu byla rovněž hranice 7,5 tuny, tak jako je to v návrhu pana kolegy Vnoučka pod písmenem C2. Doporučuji tedy jednoznačně podpořit návrh pod písmenem C2, který nás vrací tam, kde je Evropa, to znamená, že se povinně přezkušují pouze řidiči těch velkých nákladních aut a souprav nad 7,5 tuny. Má to nemalé ekonomické dopady pro podnikatele a nebylo by dobře ten okruh řidičů rozšiřovat na řidiče menších vozidel. Tolik k písmenu C.

Nyní k pozměňovacím návrhům pod písmenem B. Upozorňuji na to, že pod písmenem B3 a B4 pana kolegy Plachého se nám vrací do sněmovny problém, který už sněmovna jednou řešila a odmítla. Sněmovna již jednou svým hlasováním odmítla prodloužit lhůtu na dovoz ojetin nad pět let.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP