Neautorizováno !


 

(14.10 hodin)

(pokračuje Martínek)

Na závěr mi dovolte znovu připomenout, že tyto převody se dějí se souhlasem příslušných ministrů a je to podle mého názoru rozumný kompromis, který umožňuje vyřešit tento problém přesto, že i tak tyto programy jsou proti loňskému roku výrazně sníženy.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Radko Martínkovi a ptám se, zda se dále někdo hlásí do podrobné rozpravy. Pan poslanec Vlastimil Tlustý, kterému udílím slovo.

 

Poslanec Vlastimil Tlustý: Vážená paní místopředsedkyně, vážená vládo, dámy a pánové, pokusím se vypořádat s jistou procedurální obtíží, která nastala tím, že výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí své usnesení, ke kterému byl jinak rozpočtovým výborem vyzván, označil jako sněmovní tisk 376/9, čímž vzniklo po usnesení rozpočtového výboru nové usnesení gesčního výboru a mohl by to nějaký procedurální fundamentalista vysvětlovat jako podnět k opakování nejenom tohoto jednání, ale i jednání předchozích.

Chtěl bych proto vyzvat reprezentanta tohoto výboru, aby buď tento tisk 376/9 označil za pozměňovací návrh v právě probíhajícím druhém čtení, což je jedna možná interpretace, nebo ho označil jako doprovodné či vysvětlující usnesení výboru, které nemusí být podnětem pro to, co jsem si tady dovolil naznačit. Prosím tedy o objasnění, abychom se vyhnuli procedurální obtíži.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Vlastimilu Tlustému, udílím slovo přihlášenému panu poslanci Radko Martínkovi.

 

Poslanec Radko Martínek: Paní předsedající, dovolím si jenom opravit jednu věc. Omylem jsem zde uvedl posílit kapitolu Ministerstva kultury o 200 mil. Kč. A vzhledem k tomu, že 60 mil. Kč je vnitřní transfer, tak se jedná o posílení o 140 mil. Kč. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Radko Martínkovi. Hlásí se dále někdo do rozpravy? Pan poslanec Miroslav Beneš má slovo.

 

Poslanec Miroslav Beneš: Paní předsedající, dámy a pánové. Materiál evidenční č. 376/9 nevznikl z ambicí na změnu rozpočtu, ale na upřesnění kapitoly rozpočtu jako jakési doprovodné usnesení, neboť během jednání v rozpočtovém výboru jsme se přesvědčili, že řada poslanců navrhuje využití finančních prostředků obsažené v kapitole Ministerstvo vnitra na účely jiné. Čili je to návrh na doprovodné usnesení specifikující obsah této kapitoly.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Miroslavu Benešovi. Ptám se, zda se dále někdo hlásí do podrobné rozpravy. Pan poslanec Radko Martínek se znovu hlásí. Má slovo.

 

Poslanec Radko Martínek: Paní předsedající, velmi se omlouvám, ale ještě zde došlo k drobné tiskové chybě. U kapitoly VPS neinvestiční nákupy se jedná o 55 mil. Kč, myslím, že jsem chybně řekl do stenozáznamu 50 mil. Kč. Proto měním tenhle údaj. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Hlásí se dále někdo do podrobné rozpravy? Není tomu tak, končím podrobnou rozpravu. Tím končím i druhé čtení tohoto návrhu.

 

Dalším bodem je

 

27.
Vládní návrh zákona o poskytování náhrad škod
způsobených vybranými zvláště chráněnými živočichy
/sněmovní tisk 445/ - druhé čtení

 

Předložený návrh z pověření vlády uvede ministr životního prostředí Miloš Kužvart, kterého prosím, aby se ujal slova. (Hluk v sále.) Prosím o klid.

 

Ministr životního prostředí ČR Miloš Kužvart: Děkuji. Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, návrh zákona, který je vám předložen v rámci druhého čtení, prošel dvěma výbory sněmovny a byly k němu přijaty různé pozměňovací návrhy. Dovolte mi, abych se k nim krátce vyjádřil.

Prvním z těchto výborů byl výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Se všemi navrženými pozměňovacími návrhy souhlasím.

Druhým výborem byl zemědělský výbor. S navrženými pozměňovacími návrhy lze souhlasit s výjimkou dvou návrhů, které považuji za nepřijatelné a které vedou k nežádoucím důsledkům a snížení kvality navrhovaného zákona. Dovolte mi, abych tyto dva pro resort životního prostředí nepřijatelné návrhy stručně charakterizoval.

Prvním je pozměňovací návrh k § 6 odst. 2 písm. a) vypustit slova "od 1. dubna do 15. července". S tím nesouhlasím, protože období uvedené ve vládním návrhu, od 1. dubna do 15. července, odpovídá době hnízdění kormoránů. Po tu dobu je nutná zvýšená ochrana a nemá se povolovat odstřel. Jde také o požadavek Bernské úmluvy, kde je kormorán velký chráněn. V ostatních obdobích resort životního prostředí v podstatě navrhuje útlumový program. Navrhuje se povolovat výjimky ze zákazu v § 50 zákona o ochraně přírody a krajiny. Čili k tomuto návrhu chci zdůraznit, že úprava navrhovaná zemědělským výborem nezohledňuje námi realizovaný útlumový program a chce zároveň útlumový program i hrazení škod způsobených všemi kormorány. Mimo jiné by to znamenalo obrovský nárůst požadavků na státní rozpočet zhruba o 64 mil. Kč. Toto je neúměrné navýšení a jako předkladatel s tím nesouhlasím. Tento pozměňovací návrh není racionální a je naprosto neodpovědný ve vztahu ke státním financím.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP