Neautorizováno !


 

(16.10 hodin)

(pokračuje Štrait)

V této souvislosti chci znovu zdůraznit, že navrhovaný zákon o poskytnutí jednorázové částky příslušníkům československých a spojeneckých armád v letech 1939-1945 - používám senátní formulaci "spojeneckých" - odškodňuje jen větší výseč odbojářů. Dávám vysloveně na sliby při projednávání zákona ve druhém a třetím čtení, kdy kolega Turek, navrhovatel zákona, slíbil, že další kategorie - připomínám, že jsou nepočetné, nejsou to možná ani stovky - budou odškodněny v další etapě. Jde o partyzány, členy jednotek SOS, to jsou tzv. stráže obrany státu v měsících druhé republiky, a tzv. "španěláky", případně jejich pozůstalé. Prostě tak, jak je to definováno v zákoně 255/1946 Sb. Tento zákon, který momentálně projednáváme, si vytvořil zvláštní dělení.

Dále chci připomenout, že stále ještě není řešeno odškodnění nebo určitá náhrada za otrocké práce v říši tzv. totálně nasazených. Iniciativa této skupiny občanů ve vztahu k Německu, je jich asi 50 - 60 tisíc, je ponechána pouze na občanském sdružení, které vytvořili. To je ze strany vlády velmi macešský přístup.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Štraitovi. Vzhledem k tomu, že pan poslanec Krása podal svoji přihlášku k jinému bodu, nemám další přihlášku do rozpravy. Ptám se, zda se do ní někdo hlásí. Není tomu tak. Končím rozpravu k tomuto bodu.

Nyní přistoupíme k hlasování podle § 97 odst. 4 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny. K přijetí následujícího usnesení je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců. Přednesu návrh usnesení:

"Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona o poskytnutí jednorázové peněžní částky příslušníkům československých zahraničních armád v letech 1939-1945, podle sněmovního tisku 251/4, ve znění schváleném Senátem, podle sněmovního tisku 251/5."

 

O tomto návrhu rozhodneme v hlasování pořadové číslo 37, které zahajuji. Ptám se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 37 tento návrh byl přijat, když se pro něj z přítomných 180 vyslovilo 167 a jeden byl proti.

 

Mohu konstatovat, že jsme návrh zákona ve znění schváleném Senátem přijali. (Potlesk.) Loučím se s paní senátorkou Lastoveckou a děkuji jí za účast při projednávání tohoto bodu v Poslanecké sněmovně.

 

Dalším bodem je

 

5.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb.,
o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 306/ - druhé čtení

 

Předložený návrh z pověření vlády uvede ministr dopravy a spojů Antonín Peltrám, kterého prosím, aby se ujal slova.

 

Ministr dopravy a spojů ČR Antonín Peltrám: Paní předsedající, dámy a pánové, chtěl bych zdůraznit, že k novele zákona 111/1994 Sb., o silniční dopravě, bylo ve druhém čtení uplatněno více než 110 pozměňovacích návrhů. Svědčí to o zájmu veřejnosti, poslanců, také ale o určité kontroverzi v některých otázkách. Mohu říci, že v podstatě přispěly ke zkvalitnění návrhu, a dá se konstatovat, že se řada připomínek soustředila na problematiku dopravní obslužnosti v osobní dopravě a na taxislužbu, čili na to, kde se v praxi vyskytují určité problémy.

Pozměňovací návrhy byly velmi podrobně projednány mezi předkladatelem a členy hospodářského výboru a mohu vysoce ocenit, že se podařilo odstranit určité kontroverze v částech zákona, které upravují krizový stav v silniční dopravě, který má dvojí význam. Jednak je možné omezit samozřejmě s omezením nárůstu kapacit ve vlastní silniční dopravě i nárůst kapacit zahraničních vozidel, i když je to samozřejmě dočasné, na dobu dvakrát půl roku a na druhé straně je možné uplatnit vůči evropským strukturám požadavek na zvýšené investice na dopravní infrastrukturu tam, kde by dopravní infrastruktura kapacitně nevyhovovala.

Realizujeme tedy nařízení rady ES 3916 z 21. prosince 1990. Toto nařízení má být nyní uplatněno v poměrně širokém rozsahu a je třeba říci, že představy automobilových dopravců v zemích EU jsou převážně proti provozovatelům ze zemí střední a východní Evropy. Chtěli bychom si tedy podržet ekvivalentní nástroj.

Zdůrazňuji, že projednávaný návrh směřuje ke sblížení s komunitárním právem a odstraňuje nedostatky platné úpravy např. v ustanovení o finanční způsobilosti, veřejné osobní dopravě a taxislužby.

Doporučuji, aby Poslanecká sněmovna na základě souhlasného usnesení hospodářského výboru návrh zákona o silniční dopravě ve znění pozměňujících návrhů ve druhém čtení schválila. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu ministru Peltrámovi. Tento návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru. Usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 306/1. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj výboru pan poslanec Karel Sehoř.

 

Poslanec Karel Sehoř: Vážená paní předsedající, vážené dámy, vážení pánové, hospodářský výbor na své 33. schůzi konané 3. února 2000 se usnesl na usnesení, které obsahuje pozměňovací návrhy a bylo vám rozdáno v tisku 306/1. Já jako zpravodaj jsem zmocněn požádat Poslaneckou sněmovnu, aby tento vládní návrh byl schválen Poslaneckou sněmovnou ve znění pozměňovacích návrhů hospodářského výboru.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Sehořovi. Nyní otevírám obecnou rozpravu, do které nemám žádnou přihlášku. Ptám se, zda se do ní někdo hlásí. Není tomu tak. Končím obecnou rozpravu a zahajuji rozpravu podrobnou, do které má pan zpravodaj Sehoř přednost. Může vystoupit kdykoliv, tedy jako první, poté pan poslanec Václav Krása.

 

Poslanec Karel Sehoř: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, rád bych přednesl několik pozměňovacích návrhů v podrobné rozpravě, týkajících se některých legislativně technických úprav, týkajících se krizových stavů v dopravě, týkajících se nestejných zacházení s provozovateli dopravy, kteří již dopravu provozují, a s těmi, co by do odvětví chtěli teprve vstoupit. Nakonec několik pozměňovacích návrhů týkajících se taxislužby.

Nyní pozměňovací návrhy.

V § 3 odst. 4 písm. d) se vypouští.

V § 4 A) odst. 1 se za slovo "autobusy" vkládá slovo "tahači" a za slova "3,5 tuny" vkládají slova "s výjimkou speciálních vozidel".

***




Přihlásit/registrovat se do ISP