(Schůze opět zahájena v 15.18 hodin.)

 

Místopředseda PSP Stanislav Gross: Kolegyně a kolegové, prosím, abyste se dostavili do jednacího sálu. Budeme pokračovat v projednávání rozjednaného bodu. Pokračuje podrobná rozprava k bodu 11. S faktickou, resp. procedurální poznámkou kolega Vlach.

 

Poslanec Jiří Vlach: Vážené kolegyně a kolegové, přicházím s prosbou. Náš klub by rád zareagoval v příštích minutách vypracováním pozměňovacího návrhu, kterým bychom chtěli doplnit nebo zareagovat na to, co zaznělo teprve před několika minutami z úst kolegy Tlustého. Nechceme tím, že budeme žádat o další pauzu pro klub, zdržovat jednání sněmovny, takže se chci zeptat, zda byste nepodpořili návrh na přerušení projednávání tohoto bodu zhruba o 20 nebo 25 minut s tím, že bychom mohli projednávat další bod, který se týká motorových vozidel. A pak bychom se k tomuto vrátili.

Pokud by návrh neprošel, nezbylo by nám asi nic jiného, než vás přece jenom poprosit o další pauzu na jednání klubu, což bychom dělali neradi. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Stanislav Gross: Děkuji. Chápu to jako procedurální návrh na to, abychom v tuto chvíli opětovně přerušili projednávání bodu 11 a vrátili se k němu po projednání bodu 13. Je to srozumitelný procedurální návrh.

 

O tomto návrhu rozhodneme hlasováním pořadové číslo 80, které zahajuji. Ptám se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti tomuto návrhu?

Návrh byl přijat, když se ze 182 poslankyň a poslanců pro vyjádřilo 115, 33 proti.

 

Opětovně jsme tento návrh přerušili. Vrátíme se k němu po projednání bodu 13.

 

13.
Vládní návrh zákona o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
a o změně některých souvisejících zákonů
(zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla)
/sněmovní tisk 150/ - druhé čtení

 

Tento vládní návrh jsme začali projednávat v pátek 14. května. Požádali jsme Ministerstvo financí o předložení návrhu vyhlášky. Poté jsme jednání přerušili. Návrh vyhlášky byl doručen ještě v pátek 14. května.

Prosím, aby místo u stolku zpravodajů přijal pan ministr financí pan Ivo Svoboda a zpravodaj rozpočtového výboru pan poslanec Vlastimil Tlustý.

Nyní budeme pokračovat v přerušené podrobné rozpravě, do které zatím já nemám žádnou přihlášku. Již ale vidím přihlášeného pana poslance Cyrila Svobodu. Bude proto prvním, který vystoupí v pokračování podrobné rozpravy. Jen malou chvíli - pan kolega Cyril Svoboda má na stole příliš mnoho papírů.

Další přihlášku do podrobné rozpravy nemám. Pane kolego Svobodo, je zde možnost, že by vystoupil pan poslanec Kocourek a vy byste měl možnost vystoupit po něm. Souhlasil byste s tímto řešením? Mohl byste tak ve svých papírech nalézt ten správný. Vy to máte sice v hlavě, ale co kdyby náhodou se vaše génium zmýlilo.

Hovořit bude pan kolega Kocourek.

 

Poslanec Martin Kocourek: Vážený pane předsedající, vážený pane předsedo, pane premiére, vládo, kolegyně a kolegové, dovolte, abych přednesl pozměňovací návrh, kdy v § 3 by se vložil nový odstavec 6, který by zněl: "Minimální pojistné podle odst. 5 se po dobu nejbližších 3 let od nabytí účinnosti tohoto zákona každoročně zvyšuje v procentuální výši nárůstu spotřebitelských cen v předcházejícím kalendářním roce stanovené Českým statistickým úřadem. Pokud však v kalendářním roce zvýšení škodního průběhu určité skupiny vozidel převýší průměrný nárůst spotřebitelských cen, v následujícím roce se minimální pojistné takové skupiny vozidel zvyšuje o procentuální navýšení škodního průběhu."

To je celý můj pozměňovací návrh.

 

Místopředseda PSP Stanislav Gross: Děkuji panu poslanci Kocourkovi. Podrobná rozprava dále probíhá. Opětovně přichází příležitost pro pana kolegu Cyrila Svobodu. Pane kolego, prosím, ujměte se slova.

 

Poslanec Cyril Svoboda: Vážený pane předsedající, vážená vládo, vážená sněmovno, já chci jenom doplnit svůj pozměňovací návrh, který se týkal § 15, o to, že v odstavci 2 nebude můj návrh končit tečkou, ale čárkou a doplní se za slova "ze silničního provozu".

Tím chci říci, že ten, kdo nebude plnit své závazky, měl by být sankcí potrestán tak, že jeho vozidlo bude vyřazeno ze silničního provozu. Znovu opakuji - za slova odpovědnosti dát místo tečky čárku a věta bude pokračovat slovy "ze silničního provozu". Děkuji.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP