5. Oblast mezinárodní spolupráce

Nadnárodní rozměr drogové problematiky především v oblasti nezákonné výroby, pašování a distribuce drog vyžaduje vysoký stupeň mezinárodní spolupráce a koordinace. Ta se uskutečňuje na úrovni nadnárodních organizací a mezinárodních úmluv a dále pak na úrovni regionální či bilaterální.

Česká republika je aktivně zapojena do programů mezinárodní spolupráce v rámci Organizace spojených národů - Programu kontroly drog OSN (United Nations Drug Control Programme), Mezinárodního úřadu pro kontrolu omamných látek OSN (International Narcotic Control Board) a Komisí pro narkotika OSN (Commission on Narcotic Drugs). Česká republika se dále podílí na spolupráci v rámci Komise ES a Regionálního programu PHARE boje proti drogám (PHARE Multicountry Programme for the Fight Against Drugs), Světové zdravotnické organizace (Programme on Substance Abuse, Programme of Activities in Central and Eastern Europe for the Prevention of Drug Abuse and Concomitant HIV Transmission). Interpolu, Rady pro ceIní spolupráci, HONLEA (Head of National Law Enforcement Agencies), Rady Evropy (Group Pompidou).

Vzhledem k určitým podobnostem ve vývoji drogové scény a s tím spojenými problémy je rozvíjena i spolupráce v rámci regionu střední Evropy. 4. - 5. října 1995 uspořádala Česká republika ve spolupráci s UNDCP "Regionální konferenci o drogách" ministrů zemí střední Evropy, za účasti představitelů Maďarska, Polska. Slovenska, Slovinska, ČR a pozorovatelů z Německa, Rakouska, Itálie a Velké Británie. V rámci této spolupráce již byla realizována řada konkrétních projektů, a to jak v oblasti represivní tak i preventivní.

Pro oblast potlačování drogové kriminality na mezinárodní úrovni má zásadní význam bilaterální spolupráce. Byla navázána v různých oblastech protidrogové politiky se všemi sousedními a řadou dalších zemí. Hodnocení specializovaných útvarů Policie ČR a Generálního ředitelství cel bylo v této souvislosti v zahraničí velmi pozitivní.

Oblast mezinárodní spolupráce spadá do gesce Ministerstva zahraničních věcí i jednotlivých věcně příslušných rezortů. V působnosti rezortu zahraničních věcí byla v roce 1996 zabezpečena účast ČR na třech klíčových mezinárodních setkání o drogách:

Zasedání Komise pro narkotika OSN: Tohoto zasedání se zúčastnila delegace ČR, složená ze zástupců Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva financí, Ministerstva zdravotnictví a sekretariátu MPK. Jednání bylo věnováno především otázkám mezinárodních smluv, problematice prevence a léčebné péče a oblasti kontroly prekursorů.

Jednání Hospodářské a sociální rady OSN: Jednání bylo zaměřeno specificky na problematiku mezinárodní spolupráce v boji proti nedovolenému obchodu s omamnými a psychotropními látkami a jejich zneužíváním. Jednání se zúčastnili zástupci věcně příslušných rezortů. Předmětem jednání byla analýza hlavních aspektů drogové problematiky - ekonomického, sociálního a globálního.

Jednání 51. zasedání Valného shromáždění OSN o problematice drog: ČR se stala v rámci tohoto jednání spoluautorem rezoluce, která se zabývá problematikou mezinárodní kontroly drog.

6. Financování protidrogové politiky

Protidrogová politika byla v roce 1996 financována dvěma způsoby. Na centrální úrovni byly vyčleněny na tuto problematiku finanční prostředky přímo v rozpočtech věcně příslušných rezortů. V působnosti některých rezortů (např. Ministerstvo vnitra) takové vyčlenění nebylo možné, vzhledem ke skutečnosti, že specificky protidrogové aktivity jsou běžnou součástí pracovní činnosti Policie ČR na všech jejích úrovních, a není dost dobře možné v nákladech policie stanovit přesnou částku, která by odpovídala řešení pouze jedné vybrané formy trestné činnosti (v tomto případě drogové kriminality). Přesto lze říci, že se objem finančních prostředků investovaných do protidrogové oblasti v roce 1996 jednotlivými rezorty poměrně výrazně zvýšil, v důsledku nutnosti řešení narůstajících problémů jak na straně nabídky a dostupnosti drog, tak na straně poptávky po nich. V příloze č. 1 této zprávy je uveden orientační přehled finančních prostředků vyčleněných z rozpočtových kapitol jednotlivých rezortů na protidrogovou politiku v roce 1996 a plánovaných nákladů v roce 1997. Tyto prostředky byly v roce 1996 čerpány jak formou přímých nákladů a dotací do státních organizací, tak formou dotací občanským sdružením. V příloze č. 2 je uveden orientační přehled o dotacích z rozpočtu rezortu práce a sociálních věcí, v příloze č. 3 z rozpočtu rezortu zdravotnictví.

Druhým a odlišným způsobem probíhalo financování protidrogové politiky na místní úrovni. Usnesením vlády č. 281/96 bylo rozhodnuto o rozdělení částky 100 mil. Kč v kapitole Všeobecná pokladní správa na protidrogovou politiku okresních úřadů, magistrátních úřadů a úřadů statutárních měst. Účelově vázané prostředky byly rozděleny v roce 1996 více méně plošně, pouze v případě Prahy, Brna, Ostravy, Ústí nad Labem, Chomutova, Mostu, Teplic, Chebu, Kladna, Opavy a Karviné bylo přihlédnuto k rozsahu drogových problémů s příslušným odrazem ve výši poskytnuté dotace. Čerpání prostředků se řídilo "Podmínkami" schválenými zmíněným vládním usnesením. Na základě věcné analýzy čerpání těchto prostředků lze konstatovat, že dotace významně podpořily kvalitu místní protidrogové politiky a umožnily rozvoj preventivních a léčebných aktivit v působnosti jednotlivých okresních úřadů. Na druhou stranu restriktivní "Podmínky" v řadě případů neumožnily prostředky vyčerpat plně a vždy efektivně. Usnesením vlády č. 648/96 bylo z výše uvedeného důvodu rozhodnuto o ponechání nevyčerpaných prostředků v rámci zúčtování se státním rozpočtem v roce 1996 ke stejnému účelu využití i pro rok 1997 (jde o částku ve výší přibližně 32 mil. Kč). Zvýšení efektivnosti vynakládaných prostředků zůstává proto trvalým úkolem pro zúčastněné orgány i v následujícím období.

IV. Postup proti užívání drog V roce 1997 a V dalším období

Protidrogová politika se i v roce 1997 bude řídit hlavními zásadami Koncepce a programu protidrogové politiky, které byly schválené vládou v roce 1993 a opět potvrzeny na jednání vlády dne 9. května 1996. Jednotlivé subjekty na centrální i na tzv. místní úrovni budou pokračovat v činnostech v rámci svých kompetencí popsaných v předcházející části zprávy. 9. dubna 1997 byl Usnesením vlády č. 208 schválen seznam úkolů (viz. Příloha č. 5), jejichž cílem je další kvalitativní posun při řešení dané problematiky. Jsou mezi nimi jak úkoly konkrétnější povahy (např. úkol pro Generální ředitelství cel vypracovat účinný postup při odhalování pašování drog přes území ČR v návaznosti na novelu celního zákona), tak úkoly obecnější povahy formulované již na jednání Komise dne 21. listopadu 1996 (např. financování protidrogové politiky, koordinace činností a spolupráce různých subjektů na všech úrovních jejího uplatňování).

Jedním z nejdůležitějších úkolů pro rok 1997 je zpracování nové dlouhodobé koncepce protidrogové politiky vlády.

1. Koncepce protidrogové politiky vlády

Nová dlouhodobá koncepce protidrogové politiky vlády bude tak jako dosud sledovat hlavní cíl ochranu občana před negativním vlivem drog a podporu jeho individuálního rozhodnutí pro život bez drog. I v dalším období se bude řídit zásadami danými současně platnou koncepcí.

V koncepci bude stanoveno, jak by při současném stavu drogové problematiky a při jejím pravděpodobném vývoji měl vypadat rozsah a forma státní intervence v oblasti prevence, léčebné a resocializační péče, ale i v oblasti represivních opatření. To umožní určit jasný a pevný rámec. ve kterém budou vytvářeny roční proti drogové programy s věcnými úkoly pro příslušné subjekty na různé úrovni uplatňování vládní politiky v této oblasti.

Na základě vyhodnocení účinnosti současných mechanismů uplatňování politiky vlády v dané oblasti budou v novém koncepčním materiálu zejména:

-stanoveny trvalejší mechanismy financování a kontroly využívání finančních prostředků ze státního rozpočtu tak, aby byly rozdělovány nejen podle stanovených priorit protidrogové politiky, ale také aby byly vynaložené prostředky využívány co nejefektivněji a nejhospodárněji,

-upřesněny koordinační nástroje a mechanismy řízení protidrogové politiky na centrální i na tzv. místní úrovni, vyhodnoceny zkušenosti ze spolupráce státního a nestátního sektoru pro přesné vymezení úlohy a kompetence nestátního sektoru v praktické implementací protidrogové politiky.

2. Postavení Komise a jejích koordinačních orgánů

Obecně:

Koordinace protidrogové politiky byla svěřena Mezirezortní protidrogové komisi. Ta od roku 1993 prošla několika proměnami jak co do počtu jejích členů tak co do jejího vedení. V roce 1996 se stal jejím předsedou předseda vlády a členy ministři vnitra. spravedlnosti, zdravotnictví a školství. Usnesením vlády č. 208 ze dne 9. dubna 1997 byla Komise doplněna o ministra obrany a ministra práce a sociálních věcí s tím, že ostatní členové vlády mají samozřejmě možnost se jednání Komise v případě zájmu účastnit.

Obdobně jako hledání akceschopnějšího složení Komise, probíhalo i hledání úlohy sekretariátu Komise, který měl v různých obdobích rozličné kompetence a postavení. Ukázalo se, že optimálním řešením této situace bude standardní začlenění sekretariátu Komise do struktury Úřadu vlády s jasně vymezenou pracovní náplní a pro státní správu s obvyklým označením jeho vedoucího.

Na základě žádosti ministra vnitra bylo řízení protidrogových koordinátorů převedeno z jeho působnosti do gesce Komise.

Součinnost Komise s ostatními subjekty v dané oblasti bude probíhat v roce 1997 na bázi "ad hoc" ustavených skupin s cílem ověřit optimální složení koordinačních orgánů Komise z různých hledisek (např. operativnost jejich činnosti, reprezentativnost zastoupení) a zajistit jejich co nejefektivnější práci. Na této bázi již byla na základě jednání Komise v listopadu 1996 ustavena skupina tzv. kontaktních osob z jednotlivých rezortů, která se dle povahy jednotlivých úkolů může členit na užší pracovní skupiny, např. pro řešení úkolů stanovených vládou pro rok 1997.

Koordinace na tzv. místní úrovni:

Uplatňování protidrogové politiky vlády na tzv. místní úrovni bude i nadále zabezpečeno prostřednictvím protidrogových koordinátorů okresních/magistrátních úřadů, jejichž metodické řízení je nyní v odpovědnosti Komise. Upřesnění procesu přenášení koncepce protidrogové politiky vlády do činností okresních a magistrátních úřadů bude provedeno metodickým pokynem.

V roce 1997 bude analyzována činnost protidrogových koordinátorů a dalších pracovníků jako jsou např. sociální asistenti zabývajících se na tzv. místní úrovni aplikací protidrogové politiky vlády s cílem navrhnout takové změny v jejich pracovní náplni a kompetencích, aby nejen nedocházelo k duplicitám v jejich činnostech, ale aby byly stanovením kompetencí jednotlivých osob vytvořeny předpoklady pro jejich optimální součinnost.

Do uplatňování protidrogové politiky vlády budou více zapojeni též přednostové okresních úřadů, a to oboustrannou informovaností nejen ze strany Komise, ale i získáváním údajů o konkrétní aplikaci úkolů vlády a problémech v dané oblasti v jednotlivých okresech. K tomu budou využita pravidelná jednání přednostů okresních úřadů organizovaná Ministerstvem vnitra.

Koordinace zahraničních aktivit:

Komise zabezpečí účast ČR v klíčových mezinárodních programech (UNDCP, PHARE, Rada Evropy, atd.) i na významných mezinárodních konferencích (CND - Commission on Narcotic Drugs, Panevropská konference ministrů o drogách - Oslo, atd.). Komisi bude předložen seznam významných mezinárodních akcí k projednání účasti na nich v závislosti na významu akce i na jejím zaměření.

3. Financování protidrogové politiky v roce 1997

Obecně:

Dvojí způsob financování dané oblasti, vytvořený v roce 1996, zůstane zachován i v roce 1997. Po zkušenostech z roku 1996 a z předcházejících let však budou pro následující období oba z uvedených dvou způsobů upraveny tak, aby šlo u každého z nich o jednotný systém financování garantujícího jednak účelnost a efektivnost využití vyčleněných finančních prostředků včetně vyloučení současných možných duplicit, jednak přidělování finančních prostředků podle vládou určených priorit její protidrogové politiky, jednak účinnější kontrolu využití prostředků ze státního rozpočtu na určené aktivity.

Způsob financování subjektů tzv. nevládního sektoru z prostředků státního rozpočtu bude podroben důkladné analýze i v souvislosti s připravovaným novým vymezením jejich úlohy a kompetence v dané oblasti. Cílem je stanovit jasná pravidla dotování jejich činnosti založená na principu účelovosti poskytování dotací včetně definování pravidel pro výběr subjektů, ale i stanovení účinných nástrojů kontroly efektivního a hospodárného využívání prostředků ze státního rozpočtu. V této souvislosti bude věnována pozornost i vhodné prezentaci této činnosti tak, aby aktivity realizované z dotací poskytovaných státem nebyly interpretovány jako na státu nezávislé činnosti.

Financování na úrovni rezortů vlády:

Pro zabezpečení efektivní koordinace uvolňování finančních prostředků na protidrogovou politiku jednotlivými rezorty v roce 1997 připraví Komise návrh pravidel, která by v roce 1997 vyloučila v maximální možné míře duplicity ve financování zejména v oblastech, kde se věcná příslušnost několika rezortů překrývá. Prakticky to znamená, že výše a účelovost užití finančních prostředků by byly nadále stanovovány podle závazných pravidel jednotlivými rezorty, úloha Komise by byla zaměřena na vyloučení možných duplicit.

Pro zabezpečení efektivity vynakládaných prostředků je potřeba zpracovat další podklady jako jsou např. minimální standardy efektivní prevence a léčebné péče, které se stanou nástrojem pro odlišení kvalitních programů od nekvalitních, a to na úrovni jak státních, tak i nestátních organizací.

Komisí bude připraven k diskusi ve vládě i alternativní návrh, jak zajistit koordinaci a efektivitu vynakládaných prostředků na některé aktivity, v nichž je působnost rezortů společná, a to formou vyčlenění prostředků v kapitole Všeobecná pokladní správa na protidrogovou politiku. Tato podkapitola by mohla být v gesci rozhodování Komise. Jde o návrh podobného systému, který se osvědčil např. v oblasti prevence kriminality a který byl zaveden s cílem poskytovat finanční prostředky cíleně. účelově a koordinovaně.

Financování na tzv. místní úrovni:

Nevyčerpané finanční prostředky přidělené na základě usnesení vlády č. 281/96 jednotlivým okresním a magistrátním úřadům a úřadům statutárních měst, a převedené se zachováním účelu do roku 1997 budou čerpány na základě závazných "Pravidel", jejichž návrh byl vládou schválen současně s touto zprávou. Jedná se o částku ve výši přibližně 31,5 mil. Kč.

V rámci Komplexních součinnostních programů prevence kriminality a drogových závislostí byla ve smyslu usnesení vlády č. 491/96 vyčleněna v kapitole státního rozpočtu Všeobecná pokladní správa částka 150 mil. Kč. Z této částky bylo vyčleněno 35 mil. Kč pro účely podpory protidrogové politiky na místní úrovni v roce 1997. Celková výše finančních prostředků určených pro rozvoj protidrogových aktivit na tzv. místní úrovni je tedy v roce 1997 66,5 mil. Kč (pro srovnání v roce 1996 byla tato částka přibližně 64 mil. Kč). Navíc v 25 vybraných městech s nejvyšším výskytem kriminality bude podpořena také oblast primární prevence drogových závislostí přímo v rámci součinnostních programů prevence kriminality.

Pro zajištění efektivnosti vynakládání finančních prostředků dané oblasti na centrální i místní úrovni bude v roce 1997 navržen konkrétní mechanismus jejich uvolňování. V této souvislosti bude zvážena i účelnost vytvoření centrální databáze státních dotací na finanční krytí protidrogových projektů, zejména pokud jde o dotace pro nestátní subjekty, případně i účelnost stanovení standardů a akreditačních podmínek pro nestátní subjekty činné v dané oblasti s cílem poskytovat státní podporu na základě splnění kritérií kvality a efektivity poskytovaných služeb.

4. Právní úpravy v dané oblasti v roce 1997

Návrh řešení postihu nedovolené výroby, obchodu, distribuce a držení drog, který byl předmětem široké diskuse v roce 1996 a na jehož přípravě se podílely rezorty spravedlnosti a vnitra, bude v roce 1997 připraven pro projednání v Komisi a následně pro projednání vládou, a to včetně dílčí novely trestního zákona připravovaného Ministerstvem spravedlnosti.

Návrh zákona o návykových látkách, prekursorech a o změnách a doplňcích některých dalších zákonů bude předložen vládě Ministerstvem zdravotnictví.

Jednotný přístup pro uplatňování protidrogové politiky vlády bude uplatňován v potřebné míře i při přípravě dalších materiálů typu nižších právních norem.

V. Přílohy

1. Orientační přehled finančních prostředků vyčleněných z rozpočtových Kapitol resortů na protidrogovou politiku vlády v roce 1996 a výhled na rok 1997

2. Přehled o dotacích ze státního rozpočtu přidělených MPSV ČR v roce 1996 na drogovou prevenci, ev. sociální práci s osobami drogově závislými, občanským sdružením a charitativním organizacím

3. Přehled o dotacích ze státního rozpočtu přidělených MZ ČR v roce 1996 státním i nestátním organizacím

4. Financování protidrogové politiky okresních a magistrátních úřadů a úřadů statutárních měst v roce 1996

5. Seznam úkolů k plnění protidrogové politiky vlády v roce 1997


Příloha č. 1

Přehled FN vyčleněných z rozpočtových Kapitol resortů v r. 1996

Resort
Náklady 1996
Účel použití
Výhled na rok 1997
Ministerstvo vnitra70 000 000,- technické vybavení kriminalistického ústavu chromografickými přístroji, zbraně, fototechnika, přístoje nočního vidění, spojovací technika 74 000 000,-
z toho   
Útvar pro odhalování organizovaného zločinu 10 000 000,-  
Správa policie ČR60 000 000,-   
 
Ministerstvo spravedlnosti8 300 000,- soubor protidrogových opatření ve věznicích, resocializační program, osvětová činnost 8 300 000,-
z toho   
Vězeňská služba 6 640 000,-  
Justice1 660 000,-  
 
Ministerstvo financí GŘC 28 600 000,-spojovací prostředky, speciální automobilní technika, software 28 400 000,-
 
Ministerstvo zdravotnictví 70 500 000,-dotace občanským sdružením, specializovaným ústavům, okresům a městům na programy pomoci drogově závislým, centrum drogové prevence, specializovaným nemocničním zařízením 74 000 000,-
 
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 30 000 000,-pedagogicko-psychologické poradenství, školení pedagogů, výchovné ústavy pro nezletilé narkomany, programy volnočasových aktivit, dotace občanským sdružením 34 392 000,-
  
Ministerstvo práce a sociálních věcí 12 600 000,-dotace občanským sdružením 10 000 000,-
 
Ministerstvo obrany2 400 000,- podpora aktivního využití volného času vojáků v základní službě, vzdělávací aktivity pro velitele a vojáky v základní službě 5 000 000,-
 
Ministerstvo zemědělství 740 000,- 740 000,-
 
Ministerstvo průmyslu a obchodu 500 000,-počítačové sítě pro komunikaci s resorty Mzem a MF-GŘC včetně napojení do mezinárodní databáze 500 000,-
 
Celkem225 840 000,-  235 332 000,-


PříIoha č. 2

Přehled o dotacích ze státního rozpočtu občanským sdružením a charitativním organizacím přidělených MPSV ČR v roce 1996 na drogovou prevenci, ev. sociální práci s osobami drogově závislými,

Název organizace
Účel
Částka
Česká společnost na ochranu dětí

"Růžová linka Praha"

primární prevence 
  269 000,-
Drug out klub Ústí nad Labem

Kontaktní centrum pro drogově závislé

kontaktní centrum 
  756 000,-
Exodus - náhradní domov pro mládež v krizi dlouhodobá léčba 505 000,-
Sdružení PRÁM, FARAHOME Křeší resocializace228 000,-
LATA - studentské sdružení pro pomoc mládeži primární prevence168 000,-
SANANIM - terapeutická komunita dlouhodobá léčba1 821 000,-
 K centrumkontaktní centrum 1 527 000,-
SANANlM Olomouc - středisko prevence primární prevence160 000,-
Sdružení Anti-drug, resocializační středisko dlouhodobá léčba 391 000,-
Sdružení "Podané ruce" - k centrum kontaktní centrum330 000,-
 farma "Podcestný mlýn" kontaktní centrum556 000,-
AZ - Help, resocializační zařízení resocializace912 000,-
KOPRA - konzultační středisko, Mořické centrum, Non stop klub Ostrava vzdělávání, prevence 131 500,-
Občanské sdružení pro péči o rodiny závislých ambulantní péče, resocializace 304 000,-
Charitativní organizace církví:

Česká katolická charita

a) Středisko drogové prevence Blansko

b) Centrum prevence drogových závislostí Třebíč

  
   
 primární prevence

primární prevence

298 000,-
  450 000,-
Poradna pro drogově závislé Jihlava poradenské centrum200 000,-
Diakonie Jaroměř, okr. Náchod primární prevence600 000,-
EMAUZY ČR provoz emauzských domovů pro osoby závislé na drogách, alkoholu apod. v Praze, Mostě a Rychnově nad Kněžnou léčebná a resocializační péče 4 500 000,-
Celkem 14 166 500,-


Příloha č. 3

Přehled o dotacích ze státního rozpočtu přidělených MZ ČR

v roce 1996 státním i nestátním organizacím

Název organizace
Účel
Částka
Investiční prostředky   
VFN Praha 2-Ústav pro toxikologii a soudní chemii zjišťování drog v biologickém materiálu 150 000,-
PL Havlíčkův Brod detoxifikační a léčebné odd. 2 000 000,-
Masarykova nemocnice Ústí nad Labem detoxifikační jednotka2 485 000,-
NsP Třebíčstřednědobá léčba 2 000 000,- (vráceno)
PL Opavatoxikologické vybavení 2 000 000,-
FN Hradec Královédlouhodobá léčba 2 447 000,-
Občanské sdružení Sananim Olomouc preventivní centrum500 000,-
NsP Mostdetoxifikační jednotka 625 000,-
Občanské sdružení Podané ruce Brno kontaktní centrum70 000,-
KHS České Budějovice výpočetní technika100 000,-
Občanské sdružení Sdružení pro péči o rodiny závislých ambulantní léčba 40 000,- (vráceno)
Sociální služby města Havířov kontaktní centrum83 000,-
PL v Praze 8 - Bohnicezvýšení kapacity střednědové lůžkové péče 6 000 000,-
Centrum protidrogové prevence ARX v Jablonci nad Nisou kontaktní centrum900 000,-
Samostatné oddělení Inspektorát OPL výpočetní technika 800 000,-
Město Ústí nad Labem - Regionální fond dlouhodobá léčba 1 000 000,- (vráceno)
PL Červený Dvůr, okr. Český Krumlov dlouhodobá léčba, stacionární program 2 500 000,- (vráceno)
Občanské sdružení Sananim Praha dlouhodobá léčba 2 500 000,-
Občanské sdružení Skálův institut Praha vzdělávání 80 000,-
Občanské sdružení Kolpingovo dílo Žďár nad Sázavou léčebná péče, prevence 700 000,-
Občanské sdružení MOST K NADĚJI v Mostě kontaktní centrum700 000,-
NsP Ivančice, okr. Brno - venkov kontaktní centrum80 000,-
FN Brno - Bohunice 15 000 000,- (vráceno)
Magistrát města Brnadetoxifikační centrum  
VFN v Praze 2substituční léčba 3 999 000,-
Celkem investiční prostředky  46 759 000,-

OrganizaceÚčel Částka
Neinvestiční prostředky   
Masarykova nemocnice, Ústí nad Labem detoxifikační jednotka400 000,-
VFN Praha 2toxikologické testy 150 000,-
PL Opavadetoxifikační program 300 000,-
KHS hl. m. Prahyepidemiologie, prevence 363 000,-
KHS Středočeského kraje epidemiologie, prevence350 000,-
KHS České Budějovice epidemiologie, prevence500 000,-
KHS Plzeňepidemiologie, prevence 145 000,-
KHS Ústí nad Labemepidemiologie, prevence 250 000,-
KHS Hradec Královéepidemiologie, prevence 310 000,-
KHS Brnoepidemiologie, prevence 318 000,-
KHS Ostravaepidemiologie, prevence 210 000,-
PL v Praze 8 - Bohnicelinka důvěry 150 000,-
PL v Praze 8 - Bohnicestřednědobá léčba, detox. 1 600 000,-
OS Emauzy - První sociální pomoc pro děti ambulantní poradna600 000,-
Emauzský dům Abbé Piera v Praze 6 střednědobá léčba 1 300 000,- (vráceno)
Občanské sdružení MOST K NADĚJI kontaktní centrum300 000,-
Občanské sdružení Kolpingovo dílo Žďár nad Sázavou preventivní centrum200 000,-
Občanské sdružení LAXUS Hradec Králové kontaktní centrum1 000 000,-
OS Podané ruce Brnokontaktní centrum 400 000,-
 Výcvik pro laické terapeuty vzdělávání 100 000,-
 Kontaktní centrum Olomouc kontaktní centrum350 000,-
FN Hradec Královéstřednědobá léčba 3 000 000,-
Občanské sdružení Sananim Praha denní centrum900 000,-
Občanské sdružení Sananim Praha stacionární program1 000 000,-
Občanské sdružení Teen Chalange, Plzeň preventivní centrum100 000,-
Občanské sdružení Vilová, Praha 10 poradenské centrum30 000,-
Občanské sdružení INSTITUT FILIA, Praha vzdělávání 200 000,-
Občanské sdružení DRUG OUT, Ústí nad Labem kontaktní centrum60 000,-
Občanské sdružení Český červený kříž mládež ČČK, Praha 1 - Malá Strana prevence - peer program100 000,-
Poradenská centra Třebíč, Zlín, Frýdek Místek poradenská centra450 000,-
OS pro péči o rodiny závislých - na podporu Střediska pro mládež a rodinnou terapii ambulantní léčba 300 000,-
Občanské sdružení ELIM, Albrechtice n. Vltavou dlouhodobá léčba 300 000,-
Referát sociálních věcí OÚ v Liberci   
 Resocializační projekt REP resocializace800 000,-
Kontaktní středisko - KOS kontaktní centrum1 500 000,-
 Pobyty DlTAprevnce 70 000,-
NsP Tepliceprevence 30 000,-
Sociální služby města Havířov kontaktní středisko300 000,-
Okresní úřad v Mělníku - protidrogová komise preventivní centrum300 000,-
NsP Mostdetoxifikační jednotka 400 000,-
NsP Ivančice, okr. Brno - venkov kontaktní centrum80 000,-
Městská část Praha 13 - Jihozápadní město poradenské centrum100 000,-
Městská část Praha 13 preventivní program300 000,-
Samostatné oddělení Inspektorát OPL MZ vzdělávání, překlady 200 000,-
Státní zdravotní ústav v Praze 10 vzdělávání 60 000,-
Centrum duševního zdraví Náchod preventivní program90 000,-
PRAGAFILM, Praha 2vzdělávání 100 000,-
OS VlA Havířovdlouhodobá léčba 300 000,-
Program EDUKOvzdělávání 350 000,-
Ateliér E. A., Praha 8publikace 98 000,-
VASA Medical Video Production, Praha 4 prevence, vzdělávání 400 000,-
SPORTPROPAG a.s., Praha 10publikace 560 000,-
VFN Praha 2substituční program 1 400 000,-
"Projekt FIT IN"publikace 430 000,-
Celkem neinvestiční prostředky  23 604 000,-



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP