PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY

Poslanecká sněmovna 1997

2. volební období

123

Návrh rozpočtu

Fondu národního majetku České republiky

na rok 1997

V Praze dne 8. ledna 1997

Předkládá:

Prof. Ing. Václav Klaus, CSc., v. r.

předseda vlády České republiky

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

 Příloha
 k usnesení vlády
 ze dne 8. ledna 1997 č. 12


Stanovisko

vlády k návrhu rozpočtu Fondu národního majetku

České republiky na rok 1997

Vláda bere na vědomí návrh rozpočtu Fondu národního majetku České republiky na rok 1997 předložený místopředsedou vlády a ministrem financí a předsedou prezidia Fondu národního majetku České republiky.

Předložený návrh vychází z předpokládaného rozsahu činnosti Fondu národního majetku České republiky v roce 1997 a zajišťuje náležité předpoklady pro jeho odpovídající plnění. Vláda však doporučuje zvážit nezbytnost růstu průměrné mzdy pracovníků Fondu národního majetku České republiky v roce 1997, jak je v návrhu rozpočtu uveden.

Vláda doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby předložený návrh rozpočtu Fondu národního majetku České republiky na rok 1997 schválila s uvedenou výhradou.

Fond národního majetku

České republiky

 V Praze dne 30. listopadu 1996
 Č. j.: 02/106/96


Materiál

pro jednání Poslanecké sněmovny

Parlamentu České republiky

Věc: Návrh rozpočtu Fondu národního majetku České republiky na rok 1997

Důvod předložení:

Materiál se předkládá v souladu s § 9, odst. 2 zákona č. 171/91 Sb., ve znění pozdějších předpisů

Obsah:

I. Návrh rozpočtu Fondu národního majetku České republiky na rok 1997

II. Stanovisko dozorčí rady Fondu národního majetku České republiky

Předkládá:

Ing. Ivan Kočárník, CSc.
 
místopředseda vlády ČR
 
ministr financí ČR a předseda prezídia FNM ČR
 


I.

NÁVRH

ROZPOČTU FONDU NÁRODNÍHO MAJETKU ČESKÉ REPUBLIKY NA ROK 1997

I. Východiska pro sestavení rozpočtu FNM ČR pro rok 1997

II. Očekávané příjmy a výdaje FNM ČR v roce 1996 a 1997

III. Návrh rozpočtu FNM ČR pro rok 1997

IV. Důvodová zpráva k návrhu rozpočtu FNM ČR pro rok 1997

I. VÝCHODISKA PRO SESTAVENÍ ROZPOČTU FNM ČR NA ROK 1997

Fond národního majetku České republiky byl zřízen zákonem č. 171/91 Sb., o působnosti orgánů ČR ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o FNM ČR. Jeho hlavním úkolem je zabezpečit privatizaci státního majetku a majetkových účastí státu (akcií) v souladu s rozhodnutími o privatizaci, vydanými vládou a ministerstvem podle zákona č. 92/91 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby.

1. Hlavní úkoly FNM ČR

Kromě akcií v nominální hodnotě 342,8 mld. Kč, které byly privatizovány v rámci kupónové privatizace, privatizoval v letech 1991 až 1996 FNM ČR standardními metodami (přímé prodeje, veřejné soutěže, bezúplatné převody na obce a restituenty, prodej na kapitálovém trhu apod.) další akcie v nominální hodnotě 160 mld. Kč a majetek v účetní hodnotě 126,7 mld. Kč.

Ke konci září 1996 k privatizaci zbývaly v držení FNM ČR akcie v nominální hodnotě 212,1 mld. Kč. K akciím v nominální hodnotě 19,8 mld. Kč existuje rozhodnutí o privatizaci, jehož celková realizace je v kompetenci FNM ČR. U zbývajících akcií v nominální hodnotě 192,3 mld. Kč musí FNM ČR vyčkat dalšího rozhodnutí schvalujících orgánů. Jedná se nejen o akcie tzv. "strategických společností" (banky, distribuční společnosti, doly, hutě, ČEZ, Telecom, Unipetrol apod.) s předpokládanou dlouhodobou účastí FNM ČR, ale i o část akciových společností, u kterých jsou dosud nerozhodnuté akcie v tzv. dočasném držení či v rezervě. U menší části akcií jde o nezrealizované přímé prodeje, u nichž je nutné určit novou metodu privatizace.

Kromě akcií zbývá k privatizaci ještě majetek v účetní hodnotě 35,7 mld. Kč. Z toho již byly FNM ČR předány k realizaci projekty na majetek v hodnotě 22,7 mld. Kč. Další majetek v odhadnuté výši 13 mld. Kč by měl být privatizován podle projektů, které jsou ještě v procesu schvalování a aktualizace na ministerstvu financí.

Vedle vlastní privatizace musí FNM ČR zabezpečovat řadu dalších činností, které s privatizací souvisejí, a to především

- správu majetku,

- vymáhaní pohledávek,

- vedení soudních sporů,

- agendu související s poskytováním ekologických náhrad.

Problémy se SPRÁVOU MAJETKU se týkají především akciových společností, v nichž má FNM ČR stále ještě majoritní či rozhodující podíl. V září 1996 vlastnil FNM ČR akcie 32 společností se 100% podílem, 64 dalších společností s podílem větším než 51%, 78 dalších společností s podílem větším než 34%.

Druhou skupinou jsou společnosti, které FNM ČR zakládá a řídí poté, kdy přebírá zpět již prodaný, ale nezaplacený majetek. Takovýchto společností založil FNM ČR 40, ke konci září 1996 jich měl ve správě 18, s majetkem v účetní hodnotě 1,6 mld. Kč. FNM ČR je nucen se o ně starat v průměru po dobu 9 - 12 měsíců.

Ke konci září 1996 eviduje FNM ČR 361 případů POHLEDÁVEK po lhůtě splatnosti v nominální hodnotě 4,9 mld. Kč. Kromě toho evidoval 739 případů pohledávek ve lhůtě splatnosti v hodnotě 6,5 mld. Kč. I tyto pohledávky ve lhůtě splatnosti se mohou stát předmětem represivního vymáhání, neboť jde ve značné části o splátky ze smluv uzavíraných ještě před zavedením preventivních opatření k ochraně vymáhání pohledávek, ke kterému došlo na konci roku 1994.

FNM ČR postupuje při vymáhání pohledávek všemi soudními i mimosoudními cestami, které umožňuje náš právní řád. Do konce měsíce září 1996 bylo FNM ČR podáno 46 návrhů na konkursní řízení na pohledávky v nominální hodnotě 2,9 mld. Kč, z toho bylo prohlášeno 24 konkursů na pohledávky v nominální hodnotě 2,1 mld. Kč. Nejpracnější, ale i nejúčinnější metodou řešení pohledávek po lhůtě splatnosti je odstupování od kupních smluv spojené se zpětvzetím majetku. Tímto způsobem bylo do konce září řešeno 72 případů s účetní hodnotou zpětvzatého majetku 3,2 mld. Kč.

Kromě účasti na konkursním řízení vede FNM ČR dalších 229 aktivních SOUDNÍCH SPORŮ a (FNM ČR vystupuje jako žalobce) a 896 sporů pasivních (FNM ČR vystupuje jako strana žalovaná).

POSKYTOVÁNÍ EKOLOGICKÝCH NÁHRAD je činnost, jejíž význam bude v budoucnosti vzrůstat. Ke konci září 1996 rozhodla vláda o uzavření 280 ekologických smluv, 152 smluv již FNM ČR k tomuto datu uzavřel. Na základě těchto smluv bylo dosud vyplaceno 1,621 mld. Kč. Podle odborných odhadů se předpokládá, že FNM ČR na odstraňování starých ekologických škod vynaloží v budoucnosti cca 35 mld. Kč. Odpovědností FNM ČR v této oblasti není pouhé proplácení faktur za provedené práce, ale i dohled nad účelností a efektivností vynakládaných prostředků a odborný dohled nad realizací sanačních prací.

2. Celkové příjmy a výdaje FNM ČR

Přehled o celkových příjmech a výdajích FNM ČR včetně očekávaného vývoje v roce 1997 je obsažen v časti II tohoto materiálu.

Celkové příjmy do konce roku 1996 by měly činit 150,7 mld. Kč, celkové výdaje 145,8 mld. Kč, v dlouhodobě vázaných depozitech bude mít FNM ČR 4,5 mld. Kč. Disponibilní prostředky budou zhruba ve výši 350 mil. Kč. V obdobích přechodného nedostatku finančních prostředků byly některé výdaje FNM ČR kryty vydáním obligací, které musí FNM ČR teprve postupně splácet. Ke konci roku 1996 budou v oběhu nesplacené obligace FNM ČR v hodnotě 22,2 mld. Kč. Z důvodu nedostatku finančních prostředků nejsou ani v roce 1996 vytvářeny žádné rezervy na závazky a budoucí výdaje FNM ČR.

V roce 1996 budou celkové příjmy cca 28 mld. Kč, přičemž příjmy z prodejů majetku a akcií cca 24,6 mld. Kč. Z hlediska celkových příjmů je to jen 8% skutečných příjmů roku 1995, z hlediska příjmu z prodejů je to 95%, tj. zhruba stejný finanční objem zprivatizovaného majetku jako v roce 1995. Oproti příjmům ale znamenal rok 1996 vysoký nárůst výdajů. Výdaje za rok 1996 ve výši 35 mld. Kč činí cca 120% výdajů v roce 1995 a téměř čtvrtinu celkových výdajů FNM ČR.

Z celkových výdajů činily náklady na vlastní činnost FNM ČR ke konci roku 1995 0,62% celkových výdajů a náklady na činnost externích firem 0,16% celkových výdajů. Ke konci roku 1996 budou dělat náklady na vlastní činnost FNM ČR za celé období privatizace (545 mil. Kč) 0,37% celkových výdajů. Náklady na externí firmy za celé období privatizace (458 mil. Kč) znamenají ke konci roku 1996 0,31% celkových výdajů. Celkové náklady na privatizační činnost ke konci roku 1996 tak činí 0,68% celkových výdajů.

Pokud nedojde k výraznějšímu přeschválení dosud blokovaných akciových společnosti, dojde v roce 1997 k poklesu příjmů FNM ČR téměř o 35%. Odpovídá tomu i pokles výdajů o více než o polovinu na předpokládanou výši 16,6 mld. Kč. I na straně výdajů se ale neustále objevují další požadavky, z nichž největším hrozí být náklady spojené se sanací malých bank prostřednictvím České finanční s. r. o. (výdaj byl schválen, ale FNM ČR dosud nezná odhady finančních dopadů do bilance FNM ČR). V roce 1997 poprvé předpokládá FNM ČR vytvoření minimálních rezerv na hrazení závazků a na hrazení nákladů, které hrozí v souvislosti s více než 700 soudními spory o charakter ručení FNM ČR podle původního § 15 zákona č. 92/91 Sb.

3. Očekávané plnění předpokladů rozpočtu pro rok 1996

Materiál předkládaný v souvislosti se schvalováním rozpočtu FNM ČR na rok 1996 obsahoval základní věcné předpoklady činnosti fondu v roce 1996. V dalším textu je uvedeno zhodnocení reálnosti a plnění těchto předpokladů z hlediska skutečného vývoje v roce 1996. Původní předpoklad je vždy uveden zvýrazněným písmem, zhodnocení kurzívou:

- Bude vydražen a zaplacen veškerý majetek určený do dražeb.

Očekávaný objem činnosti byl ke konci roku 1995 dán 145 převzatými dražbami. Další dražby se očekávaly jen výjimečně. Oproti tomu přebíral i v roce 1996 FNM ČR z ministerstva financí v průměru dalších 10 jednotek určených pro veřejnou dražbu měsíčně.

Lze očekávat, že v roce 1996 bude vydražen minimálně stejný počet jednotek jako v roce 1995, tj. cca 200 jednotek. Původní předpoklad bude tedy díky novým schvalovaným jednotkám překročen o více než 3,5%.

- Bude realizováno, prodáno a zaplaceno cca 65% dosud nezrealizovaných veřejných soutěží, tj. majetek v hodnotě 6 mld. Kč a akcie v hodnotě 6,5 mld. Kč a příjmy z těchto prodejů budou zhruba na úrovni 70% hodnoty uvedené v privatizačních projektech, tj. cca 9,1 mld. Kč.

Co do finančního objemu privatizovaného majetku a akcií bude předpoklad naplněn téměř stoprocentně. Lze očekávat, že v roce 1996 bude formou veřejných soutěží prodán majetek v účetní hodnotě 5,8 mld. Kč a akcie v nominální hodnotě 6,6 mld. Kč.

Z hlediska počtu soutěží zřejmě nebude předpoklad splněn. Ke konci roku 1995 bylo na FNM ČR 501 nerealizovaných veřejných soutěží. V roce 1996 bude dokončeno zhruba 300 soutěží, tj. 60% soutěží nezrealizovaných v roce 1995. Na jedné straně to je o 5% ukončených soutěží méně než se očekávalo, na druhé straně příjmy ze soutěží budou výrazně vyšší než se očekávalo. Očekávané příjmy ze soutěží jsou ve výši cca 11,3 mld. Kč, což je více než 90% z hodnoty uvedené v privatizačních projektech. Tento nárůst efektivnosti o zhruba 30% je výsledkem nového systému zainteresovanosti externích firem spolupracujících s FNM ČR při přípravě a organizaci veřejných soutěží. Tato skutečnost do jisté míry ovlivnila i výši nákladů na realizaci privatizačních projektů.

- Bude dokončena privatizace alespoň 50% zbývajících přímých prodejů majetku a všechny přímé prodeje akcií.

- Očekává se větší počet přímých prodejů, ale výnosy budou nízké, protože průměrná hodnota jednotek je třikrát nižší než v letech 1992 - 1994.

- Bude se realizovat již minimum přímých prodejů akcií, neboť většina prodejů je již realizována nebo vrácena na přeschválení na veřejnou nabídku nebo na veřejnou soutěž.

Ke konci roku 1995 bylo na FNM ČR rozpracováno 1 106 jednotek určených k přímému prodeji. Stejně jako u dražeb přišlo velké množství nových projektů. Na základě výsledků za prvních devět měsíců lze očekávat, že v roce 1996 bude uzavřeno cca 1 540 kupních smluv, tj. o 40% více, než se očekávalo, a o 23% smluv více než v roce předchozím. Budou tak realizovány nejen všechny přímé prodeje rozpracované na počátku roku, ale navíc ještě přibližně polovina jednotek, které FNM ČR převzal v průběhu roku.

Celková účetní hodnota majetku prodaného v roce 1996 dosáhne pravděpodobně částky 5,5 mld. Kč, tj. o 24% méně něž v předchozím roce. V průměru se tedy potvrdil i předpoklad, že přestože pracnost a četnost přímých prodejů se nemění, efekt (výnosy) bude čím dále menší, protože se realizují menší a méně výnosné jednotky.

Na úseku přímého prodeje akcií budou ukončeny veškeré realizovatelné přímé prodeje, které FNM ČR převzal do konce roku 1995. U nerealizovatelných rozhodnutí (zejména v případech, kdy nabyvatelé ztratili zájem) byl podán návrh na jiný způsob privatizace. I v průběhu roku 1996 přicházejí na FNM ČR v ojedinělých případech nová rozhodnutí o přímém prodeji akcií, takže agenda bude v omezené míře pokračovat i v roce 1997.

- Bude dokončeno cca 80% zbývajících bezúplatných převodů, tj. objem srovnatelný s rokem 1994 a 1995.

Ke konci roku 1995 bylo na FNM ČR rozpracováno 488 jednotek určených pro bezúplatný převod. V průběhu roku přicházelo zhruba 47 nových jednotek měsíčně. V roce 1996 bude realizováno cca 600 bezúplatných převodů, tj. 123 % původního předpokladu. Objem převedeného majetku bude zhruba o 1,3 mld. Kč vyšší - účetní hodnota převedeného majetku bude činit cca 7 mld. Kč. I u této činnosti platí, že FNM ČR realizuje víc než očekával, ale přitom se jeho činnost neblíží k uzavření tak, jak očekával, protože nové transformace jsou ministerstvem schvalovány i nadále ve značném množství.

- Z prodeje majetku nevzniknou další nové pohledávky po lhůtě splatnosti.

- Budou pokračovat práce na vymáhání pohledávek po lhůtě splatnosti v objemu cca 6 mld. Kč a podaří se je snížit zhruba o 1 mld. Kč.

Na základě skutečného vývoje za prvních devět měsíců lze očekávat, že předpoklad bude splněn. V důsledku preventivních opatření došlo ke snížení průměrných měsíčních přírůstků nových pohledávek po lhůtě splatnosti na úroveň jedné desetiny roku 1994 a jedné třetiny roku 1995. Celkový objem pohledávek po lhůtě splatnosti se již v dubnu podařilo snížit pod 5 mld. Kč a v současné době se pohybuje na úrovni 4,8 mld. Kč, tj. zhruba na úrovni o 1 mld. Kč nižší než v roce 1995.

- Výrazně se zvýší objem akcií prodávaných prostřednictvím kapitálového trhu - očekávaný výnos z prodeje akcií činí cca 1,25 mld. Kč.

Předpoklad o výrazném zvýšení objemu akcií prodávaných prostřednictvím kapitálového trhu se potvrdil. Ukazuje se, že původní odhad výnosu byl příliš skromný. Skutečný výnos z prodeje akcií bude výrazně vyšší a dosáhne částky cca 4 mld. Kč, tj. 320% původního předpokladu.

Při celkovém hodnocení předpokladů, na jejichž základě byl sestaven rozpočet FNM ČR pro rok 1996, lze konstatovat:

- předpoklady o objemu realizace byly ve většině případů nejen splněny, ale výrazně překročeny,

- tato realizace byla dosažena s dodržením plánovaného přepočteného počtu pracovníků (309 lidí) a schváleného rozpočtu,

- byla překročena očekávaná částka vyplácená externím firmám , a to o 23%, tento vícenáklad znamenal v konečném důsledku zvýšení příjmů z veřejných soutěží o téměř 30% oproti očekávaným předpokladům (rozdíl očekávané výnosnosti majetku v hodnotě cca 2,5 mld. Kč),

- nesplnil se předpoklad, že ke konci roku 1996 bude většina agendy FNM ČR ukončena, a to díky skutečnosti, že v roce 1996 neslábl příliv nových schvalovaných privatizačních projektů.

4. Předpoklady pro rok 1997

Dosažení očekávaných příjmů a navržený rozpočet pro rok 1997 vycházejí z předpokladu, že v roce 1997:

* na úseku veřejných soutěží přímých prodejů majetku a bezúplatných převodů lze očekávat přibližně stejný objem práce (počet privatizovaných jednotek) jako v roce 1996. Na úseku veřejných dražeb bude objem práce nižší než v předchozích letech.

* budou realizovány veškeré přímé prodeje a veřejné dražby převzaté do konce roku 1996, tj. cca 750 přímých prodejů a cca 100 veřejných dražeb u přímých prodejů bude zřejmě realizována i část jednotek převzatých v roce 1997.

* bude ukončeno 70 až 80% veřejných soutěží a cca 80% bezúplatných převodů převzatých do konce roku 1996, tj. cca 300 až 330 veřejných soutěží a cca 350 bezúplatných převodů,

* lze očekávat, že v roce 1997 bude výše uvedenými metodami zprivatizován majetek v celkové účetní hodnotě cca 18 mld. Kč (v roce 1995 činila účetní hodnota zprivatizovaného majetku 20,3 mld. Kč a v roce 1996 lze očekávat, že dosáhne také hodnoty cca 20 mld. Kč).

* předpokládá se, že z výše uvedeného majetku bude jeho část v účetní hodnotě cca 11 mld. Kč privatizována úplatnými metodami a z prodeje tohoto majetku FNM ČR získá výnosy ve výši cca 9,7mld. Kč.

* ke konci roku 1996 bude FNM ČR držet akcie cca 750 tzv. "nestrategických" společností,jejichž celková nominální hodnota bude představovat cca 30 mld. Kč a jejichž tržní hodnota se odhaduje na 17 mld. Kč,

* k prodeji je určena zatím pouze část z těchto akcií - s tržní hodnotou cca 4 mld. Kč, předpokládá se, že všechny tyto akcie budou v průběhu roku 1997 prodány,

* akcie s tržní hodnotou téměř 1 mld. Kč jsou určeny k bezúplatným převodům na obce a oprávněné osoby (restituenty), předpokládá se, že všechny tyto převody budou v průběhu roku 1997 realizovány.

* ostatní akcie nejsou dosud z různých důvodů uvolněny k privatizaci (akcie, které jsou rozhodnutím o privatizaci zatím určené pro trvalé a dočasné držení FNM ČR, rezervy na restituční nároky, zaměstnanecké akcie, akcie se zvláštními právy - tzv. "zlaté" apod.), předpokládá se, že část z nich bude v průběhu roku 1997 uvolněna k privatizaci a akcie s tržní hodnotou cca 2 mld. Kč budou v tomto roce také prodány.

* vzhledem k tomu, že vláda dosud nerozhodla o způsobu a rozsahu privatizace strategických akciových společností, neuvažuje se s jejich privatizací ani v očekávaných příjmech FNM ČR, ani ve výdajích na realizaci. Pokud by bylo přijato rozhodnutí o privatizaci těchto společností bude potřeba důsledky tohoto rozhodnutí promítnout do "očekávaných příjmů a výdajů" jako mimořádné příjmy a do rozpočtu FNM ČR jako mimořádné výdaje.

* Nadále bude při privatizaci majetku uplatňována přísná prevence vzniku "neplatičů", která výrazně sníží vznik nových pohledávek po lhůtě splatnosti. Zároveň bude zkrácena doba vypořádání nově vzniklých pohledávek po lhůtě splatnosti na tři měsíce.

* Budou pokračovat práce na vymáhání pohledávek po lhůtě splatnosti. Vzhledem k tomu, že cca dvě třetiny pohledávek jsou již v současné době vymáhány soudní cestou, nelze očekávat tak výrazné snížení celkového objemu pohledávek po lhůtě splatnosti jako v roce 1996. Velkým úspěchem by bylo přiblížení hodnoty pohledávek po lhůtě splatnosti k hranici 4 mld. Kč.

* V průběhu roku nedojde k významné změně struktury činnosti FNM ČR, proto nejsou očekávány významnější organizační změny a pokles počtu pracovníků oproti skutečnému počtu pracovníků ke konci roku 1996, tj. cca 300 lidí. Oproti roku 1996 to znamená snížení průměrného přepočteného počtu pracovníků o 11, na úroveň 298.

5. Závěr

Očekávané výraznější omezení rozsahu činnosti FNM ČR, ke kterému mělo dojít již v roce 1996, nenastalo V průběhu tohoto roku totiž nedošlo k očekávanému snížení počtu nově přebíraných projektů (od ministerstva financí) k realizaci. Počet nových nerealizovaných projektů signalizuje, že ani následující rok ještě nebude zlomový. Přesto že v roce 1997 lze očekávat rozsah práce srovnatelný s předchozím rokem, dojde v tomto roce k dalšímu snížení počtu pracovníků.

II. Očekávané příjmy a výdaje FNM ČR

v roce 1996 a 1997

Očekávané příjmy peněžních prostředků FNM ČR

(z velké privatizace)

(mld. Kč)

Struktura příjmů
Rok 1991 - 1995 skutečné příjmy
Rok 1996 příjmy k 30. 6. 96
Rok 1996 očekáv. příjmy celkem
Rok 1997 očekáv. příjmy
Prodej majetku celkem57,171 5,53910,600 9,710
z toho: - veř. dražba5,083 0,3550,6000,010
  - veř. soutěž 12,9453,3976,500 6,300
  - přímý prodej 39,1431,7873,500 3,400
Prodej akcií a majetkových podílů [V příjmech z prodeje akcií se neuvažuje s prodejem akcií "Strategických společností".] 50,2749,692 14,0006,200
Příjmy za prodej majetku a akcií celkem 107,44515,231 24,60015,910
Dividendy2,821 0,1651,800 2,000
Výnosy z 1 a 2. vlny KP převedené z CKP 7,6001,165 1,165 
Ostatní příjmy 4,7610,321 0,5000,500
CELKEM122,627 16,88228,065 18,410


Očekávané výdaje peněžních prostředků FNM ČR

z velké privatizace

v roce 1996 a 1997

(mld. Kč)

DRUH VÝDAJE
Rok 1991 - 1995
Rok 1996 stav k 30. 6. 96
Rok 1996 celkem
Rok 1997
2
3
4
5
6
Finanční úhrady dle zákona o státním rozpočtu 38,539-- -
Peněží vklad FNM ČR do Chemopetrolu IKL spol. s. r. o. (ropovod Ingolstadt) 7,794-- -
Vyrovnání rozpočtu Pozemkového fondu ČR 1,130-- -
Úhrada nákladů na odstraňování ekologických škod 0,9660,3941,500 3,000
Posílení zdrojů bank v konkursním a vyrovnávacím řízení 0,602-- -
Financování výdajů na činnost "zbytkových státních podniků" 1,6120,0400,350 1,000
Dotace rozpočtu FNM ČR0,510 0,2100,4000,500
Úhrada restitučních a privatizačních soudních sporů 0,0120,0120,050 0,100
Plnění závazků podniků určených k privatizaci 2,9620,2040,500 0,500
Platby v souvislosti se zárukami FNM ČR 7,436-- -
Financování rozvoje železniční dopravní cesty [Údaje jsou uvedeny ve vazbě na očekávané příjmy ze schválených priv. projektů Českých drah. V případě privatizace dalšího majetku Českých drah, lze uvedený údaj z příjmu navýšit.] -0,0470,105 1,555
Úhrada nákladů spojených s projednáváním a realizací privatizačních projektů 0,080-- -
Úroky z dluhopisů a úvěrů 6,7790,2670,500 0,250
Splátka krátkodobých dluhopisů (řešení dotace RF Konsolidační bance) 4,0007,0007,800 2,800
Splátka obligací "rekapitalizace bank" a oddlužení podniků 22,2003,8007,800 -
Úhrada závazků podniků zemědělské prvovýroby určených k privatizaci 7,051-- -
Nákup akcií11,873 2,216*)5,000-
Náklady a ztráty - zdravotní pojišťovny -0,0200,842 0,085
Česká inkasní s. r.o. 3,4303,07510,108 6,328
Dodatečný vklad do základního jmění a. s. ČSA (usnesení vlády ČR č. 610 ze dne 2. 11. 1994) 0,747-- -
Ostatní výdaje0,078 0,0300,0850,067
Výdaje celkem110,801 17,31535,040 16,185

*) Jde zejména o navýšení základního jmění v české pojišťovně a. s. a Aero HoIding a. s.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP