V Praze dne 8. ledna 1997
Předkládá:
Prof. Ing. Václav Klaus, CSc., v. r.
předseda vlády České republiky
Příloha | |
k usnesení vlády | |
ze dne 8. ledna 1997 č. 12 |
Vláda bere na vědomí návrh rozpočtu
Fondu národního majetku České republiky
na rok 1997 předložený místopředsedou
vlády a ministrem financí a předsedou prezidia
Fondu národního majetku České republiky.
Předložený návrh vychází
z předpokládaného rozsahu činnosti
Fondu národního majetku České republiky
v roce 1997 a zajišťuje náležité
předpoklady pro jeho odpovídající
plnění. Vláda však doporučuje
zvážit nezbytnost růstu průměrné
mzdy pracovníků Fondu národního majetku
České republiky v roce 1997, jak je v návrhu
rozpočtu uveden.
Vláda doporučuje Poslanecké sněmovně
Parlamentu České republiky, aby předložený
návrh rozpočtu Fondu národního majetku
České republiky na rok 1997 schválila s uvedenou
výhradou.
Fond národního majetku
České republiky
V Praze dne 30. listopadu 1996 | |
Č. j.: 02/106/96 |
Věc: Návrh rozpočtu Fondu národního
majetku České republiky na rok 1997
Důvod předložení:
Materiál se předkládá v souladu s
§ 9, odst. 2 zákona č. 171/91 Sb., ve znění
pozdějších předpisů
Obsah:
I. Návrh rozpočtu Fondu národního
majetku České republiky na rok 1997
II. Stanovisko dozorčí rady Fondu národního
majetku České republiky
Předkládá:
I. Východiska pro sestavení rozpočtu
FNM ČR pro rok 1997
II. Očekávané příjmy
a výdaje FNM ČR v roce 1996 a 1997
III. Návrh rozpočtu FNM ČR pro rok
1997
IV. Důvodová zpráva k návrhu
rozpočtu FNM ČR pro rok 1997
I. VÝCHODISKA PRO SESTAVENÍ ROZPOČTU
FNM ČR NA ROK 1997
Fond národního majetku České republiky
byl zřízen zákonem č. 171/91 Sb.,
o působnosti orgánů ČR ve věcech
převodů majetku státu na jiné osoby
a o FNM ČR. Jeho hlavním úkolem je zabezpečit
privatizaci státního majetku a majetkových
účastí státu (akcií) v souladu
s rozhodnutími o privatizaci, vydanými vládou
a ministerstvem podle zákona č. 92/91 Sb., o podmínkách
převodu majetku státu na jiné osoby.
1. Hlavní úkoly FNM ČR
Kromě akcií v nominální hodnotě
342,8 mld. Kč, které byly privatizovány v
rámci kupónové privatizace, privatizoval
v letech 1991 až 1996 FNM ČR standardními metodami
(přímé prodeje, veřejné soutěže,
bezúplatné převody na obce a restituenty,
prodej na kapitálovém trhu apod.) další
akcie v nominální hodnotě 160 mld. Kč
a majetek v účetní hodnotě 126,7 mld.
Kč.
Ke konci září 1996 k privatizaci zbývaly
v držení FNM ČR akcie v nominální
hodnotě 212,1 mld. Kč. K akciím v nominální
hodnotě 19,8 mld. Kč existuje rozhodnutí
o privatizaci, jehož celková realizace je v kompetenci
FNM ČR. U zbývajících akcií
v nominální hodnotě 192,3 mld. Kč
musí FNM ČR vyčkat dalšího rozhodnutí
schvalujících orgánů. Jedná
se nejen o akcie tzv. "strategických společností"
(banky, distribuční společnosti, doly, hutě,
ČEZ, Telecom, Unipetrol apod.) s předpokládanou
dlouhodobou účastí FNM ČR, ale i o
část akciových společností,
u kterých jsou dosud nerozhodnuté akcie v tzv. dočasném
držení či v rezervě. U menší
části akcií jde o nezrealizované přímé
prodeje, u nichž je nutné určit novou metodu
privatizace.
Kromě akcií zbývá k privatizaci ještě
majetek v účetní hodnotě 35,7 mld.
Kč. Z toho již byly FNM ČR předány
k realizaci projekty na majetek v hodnotě 22,7 mld. Kč.
Další majetek v odhadnuté výši
13 mld. Kč by měl být privatizován
podle projektů, které jsou ještě v procesu
schvalování a aktualizace na ministerstvu financí.
Vedle vlastní privatizace musí FNM ČR zabezpečovat
řadu dalších činností, které
s privatizací souvisejí, a to především
- správu majetku,
- vymáhaní pohledávek,
- vedení soudních sporů,
- agendu související s poskytováním
ekologických náhrad.
Problémy se SPRÁVOU MAJETKU se týkají
především akciových společností,
v nichž má FNM ČR stále ještě
majoritní či rozhodující podíl.
V září 1996 vlastnil FNM ČR akcie
32 společností se 100% podílem, 64 dalších
společností s podílem větším
než 51%, 78 dalších společností
s podílem větším než 34%.
Druhou skupinou jsou společnosti, které FNM ČR
zakládá a řídí poté,
kdy přebírá zpět již prodaný,
ale nezaplacený majetek. Takovýchto společností
založil FNM ČR 40, ke konci září
1996 jich měl ve správě 18, s majetkem v
účetní hodnotě 1,6 mld. Kč.
FNM ČR je nucen se o ně starat v průměru
po dobu 9 - 12 měsíců.
Ke konci září 1996 eviduje FNM ČR
361 případů POHLEDÁVEK po lhůtě
splatnosti v nominální hodnotě 4,9 mld. Kč.
Kromě toho evidoval 739 případů pohledávek
ve lhůtě splatnosti v hodnotě 6,5 mld. Kč.
I tyto pohledávky ve lhůtě splatnosti se
mohou stát předmětem represivního
vymáhání, neboť jde ve značné
části o splátky ze smluv uzavíraných
ještě před zavedením preventivních
opatření k ochraně vymáhání
pohledávek, ke kterému došlo na konci roku
1994.
FNM ČR postupuje při vymáhání
pohledávek všemi soudními i mimosoudními
cestami, které umožňuje náš právní
řád. Do konce měsíce září
1996 bylo FNM ČR podáno 46 návrhů
na konkursní řízení na pohledávky
v nominální hodnotě 2,9 mld. Kč, z
toho bylo prohlášeno 24 konkursů na pohledávky
v nominální hodnotě 2,1 mld. Kč. Nejpracnější,
ale i nejúčinnější metodou řešení
pohledávek po lhůtě splatnosti je odstupování
od kupních smluv spojené se zpětvzetím
majetku. Tímto způsobem bylo do konce září
řešeno 72 případů s účetní
hodnotou zpětvzatého majetku 3,2 mld. Kč.
Kromě účasti na konkursním řízení
vede FNM ČR dalších 229 aktivních SOUDNÍCH
SPORŮ a (FNM ČR vystupuje jako žalobce)
a 896 sporů pasivních (FNM ČR vystupuje jako
strana žalovaná).
POSKYTOVÁNÍ EKOLOGICKÝCH NÁHRAD
je činnost, jejíž význam bude v
budoucnosti vzrůstat. Ke konci září
1996 rozhodla vláda o uzavření 280 ekologických
smluv, 152 smluv již FNM ČR k tomuto datu uzavřel.
Na základě těchto smluv bylo dosud vyplaceno
1,621 mld. Kč. Podle odborných odhadů se
předpokládá, že FNM ČR na odstraňování
starých ekologických škod vynaloží
v budoucnosti cca 35 mld. Kč. Odpovědností
FNM ČR v této oblasti není pouhé proplácení
faktur za provedené práce, ale i dohled nad účelností
a efektivností vynakládaných prostředků
a odborný dohled nad realizací sanačních
prací.
2. Celkové příjmy a výdaje FNM
ČR
Přehled o celkových příjmech a výdajích
FNM ČR včetně očekávaného
vývoje v roce 1997 je obsažen v časti II tohoto
materiálu.
Celkové příjmy do konce roku 1996 by měly
činit 150,7 mld. Kč, celkové výdaje
145,8 mld. Kč, v dlouhodobě vázaných
depozitech bude mít FNM ČR 4,5 mld. Kč. Disponibilní
prostředky budou zhruba ve výši 350 mil. Kč.
V obdobích přechodného nedostatku finančních
prostředků byly některé výdaje
FNM ČR kryty vydáním obligací, které
musí FNM ČR teprve postupně splácet.
Ke konci roku 1996 budou v oběhu nesplacené obligace
FNM ČR v hodnotě 22,2 mld. Kč. Z důvodu
nedostatku finančních prostředků nejsou
ani v roce 1996 vytvářeny žádné
rezervy na závazky a budoucí výdaje FNM ČR.
V roce 1996 budou celkové příjmy cca 28 mld.
Kč, přičemž příjmy z prodejů
majetku a akcií cca 24,6 mld. Kč. Z hlediska celkových
příjmů je to jen 8% skutečných
příjmů roku 1995, z hlediska příjmu
z prodejů je to 95%, tj. zhruba stejný finanční
objem zprivatizovaného majetku jako v roce 1995. Oproti
příjmům ale znamenal rok 1996 vysoký
nárůst výdajů. Výdaje za rok
1996 ve výši 35 mld. Kč činí
cca 120% výdajů v roce 1995 a téměř
čtvrtinu celkových výdajů FNM ČR.
Z celkových výdajů činily náklady
na vlastní činnost FNM ČR ke konci roku 1995
0,62% celkových výdajů a náklady na
činnost externích firem 0,16% celkových výdajů.
Ke konci roku 1996 budou dělat náklady na vlastní
činnost FNM ČR za celé období privatizace
(545 mil. Kč) 0,37% celkových výdajů.
Náklady na externí firmy za celé období
privatizace (458 mil. Kč) znamenají ke konci roku
1996 0,31% celkových výdajů. Celkové
náklady na privatizační činnost ke
konci roku 1996 tak činí 0,68% celkových
výdajů.
Pokud nedojde k výraznějšímu přeschválení
dosud blokovaných akciových společnosti,
dojde v roce 1997 k poklesu příjmů FNM ČR
téměř o 35%. Odpovídá tomu
i pokles výdajů o více než o polovinu
na předpokládanou výši 16,6 mld. Kč.
I na straně výdajů se ale neustále
objevují další požadavky, z nichž
největším hrozí být náklady
spojené se sanací malých bank prostřednictvím
České finanční s. r. o. (výdaj
byl schválen, ale FNM ČR dosud nezná odhady
finančních dopadů do bilance FNM ČR).
V roce 1997 poprvé předpokládá FNM
ČR vytvoření minimálních rezerv
na hrazení závazků a na hrazení nákladů,
které hrozí v souvislosti s více než
700 soudními spory o charakter ručení FNM
ČR podle původního § 15 zákona
č. 92/91 Sb.
3. Očekávané plnění předpokladů
rozpočtu pro rok 1996
Materiál předkládaný v souvislosti
se schvalováním rozpočtu FNM ČR na
rok 1996 obsahoval základní věcné
předpoklady činnosti fondu v roce 1996. V dalším
textu je uvedeno zhodnocení reálnosti a plnění
těchto předpokladů z hlediska skutečného
vývoje v roce 1996. Původní předpoklad
je vždy uveden zvýrazněným písmem,
zhodnocení kurzívou:
- Bude vydražen a zaplacen veškerý majetek
určený do dražeb.
Očekávaný objem činnosti byl ke
konci roku 1995 dán 145 převzatými dražbami.
Další dražby se očekávaly jen výjimečně.
Oproti tomu přebíral i v roce 1996 FNM ČR
z ministerstva financí v průměru dalších
10 jednotek určených pro veřejnou dražbu
měsíčně.
Lze očekávat, že v roce 1996 bude vydražen
minimálně stejný počet jednotek jako
v roce 1995, tj. cca 200 jednotek. Původní předpoklad
bude tedy díky novým schvalovaným jednotkám
překročen o více než 3,5%.
- Bude realizováno, prodáno a zaplaceno cca 65%
dosud nezrealizovaných veřejných soutěží,
tj. majetek v hodnotě 6 mld. Kč a akcie v hodnotě
6,5 mld. Kč a příjmy z těchto prodejů
budou zhruba na úrovni 70% hodnoty uvedené v privatizačních
projektech, tj. cca 9,1 mld. Kč.
Co do finančního objemu privatizovaného
majetku a akcií bude předpoklad naplněn téměř
stoprocentně. Lze očekávat, že v roce
1996 bude formou veřejných soutěží
prodán majetek v účetní hodnotě
5,8 mld. Kč a akcie v nominální hodnotě
6,6 mld. Kč.
Z hlediska počtu soutěží zřejmě
nebude předpoklad splněn. Ke konci roku 1995 bylo
na FNM ČR 501 nerealizovaných veřejných
soutěží. V roce 1996 bude dokončeno
zhruba 300 soutěží, tj. 60% soutěží
nezrealizovaných v roce 1995. Na jedné straně
to je o 5% ukončených soutěží
méně než se očekávalo, na druhé
straně příjmy ze soutěží
budou výrazně vyšší než se
očekávalo. Očekávané příjmy
ze soutěží jsou ve výši cca 11,3
mld. Kč, což je více než 90% z hodnoty
uvedené v privatizačních projektech. Tento
nárůst efektivnosti o zhruba 30% je výsledkem
nového systému zainteresovanosti externích
firem spolupracujících s FNM ČR při
přípravě a organizaci veřejných
soutěží. Tato skutečnost do jisté
míry ovlivnila i výši nákladů
na realizaci privatizačních projektů.
- Bude dokončena privatizace alespoň 50% zbývajících
přímých prodejů majetku a všechny
přímé prodeje akcií.
- Očekává se větší
počet přímých prodejů, ale
výnosy budou nízké, protože průměrná
hodnota jednotek je třikrát nižší
než v letech 1992 - 1994.
- Bude se realizovat již minimum přímých
prodejů akcií, neboť většina prodejů
je již realizována nebo vrácena na přeschválení
na veřejnou nabídku nebo na veřejnou soutěž.
Ke konci roku 1995 bylo na FNM ČR rozpracováno
1 106 jednotek určených k přímému
prodeji. Stejně jako u dražeb přišlo velké
množství nových projektů. Na základě
výsledků za prvních devět měsíců
lze očekávat, že v roce 1996 bude uzavřeno
cca 1 540 kupních smluv, tj. o 40% více, než
se očekávalo, a o 23% smluv více než
v roce předchozím. Budou tak realizovány
nejen všechny přímé prodeje rozpracované
na počátku roku, ale navíc ještě
přibližně polovina jednotek, které FNM
ČR převzal v průběhu roku.
Celková účetní hodnota majetku
prodaného v roce 1996 dosáhne pravděpodobně
částky 5,5 mld. Kč, tj. o 24% méně
něž v předchozím roce. V průměru
se tedy potvrdil i předpoklad, že přestože
pracnost a četnost přímých prodejů
se nemění, efekt (výnosy) bude čím
dále menší, protože se realizují
menší a méně výnosné jednotky.
Na úseku přímého prodeje akcií
budou ukončeny veškeré realizovatelné
přímé prodeje, které FNM ČR
převzal do konce roku 1995. U nerealizovatelných
rozhodnutí (zejména v případech, kdy
nabyvatelé ztratili zájem) byl podán návrh
na jiný způsob privatizace. I v průběhu
roku 1996 přicházejí na FNM ČR v ojedinělých
případech nová rozhodnutí o přímém
prodeji akcií, takže agenda bude v omezené
míře pokračovat i v roce 1997.
- Bude dokončeno cca 80% zbývajících
bezúplatných převodů, tj. objem srovnatelný
s rokem 1994 a 1995.
Ke konci roku 1995 bylo na FNM ČR rozpracováno
488 jednotek určených pro bezúplatný
převod. V průběhu roku přicházelo
zhruba 47 nových jednotek měsíčně.
V roce 1996 bude realizováno cca 600 bezúplatných
převodů, tj. 123 % původního předpokladu.
Objem převedeného majetku bude zhruba o 1,3 mld.
Kč vyšší - účetní
hodnota převedeného majetku bude činit cca
7 mld. Kč. I u této činnosti platí,
že FNM ČR realizuje víc než očekával,
ale přitom se jeho činnost neblíží
k uzavření tak, jak očekával, protože
nové transformace jsou ministerstvem schvalovány
i nadále ve značném množství.
- Z prodeje majetku nevzniknou další nové
pohledávky po lhůtě splatnosti.
- Budou pokračovat práce na vymáhání
pohledávek po lhůtě splatnosti v objemu cca
6 mld. Kč a podaří se je snížit
zhruba o 1 mld. Kč.
Na základě skutečného vývoje
za prvních devět měsíců lze
očekávat, že předpoklad bude splněn.
V důsledku preventivních opatření
došlo ke snížení průměrných
měsíčních přírůstků
nových pohledávek po lhůtě splatnosti
na úroveň jedné desetiny roku 1994 a jedné
třetiny roku 1995. Celkový objem pohledávek
po lhůtě splatnosti se již v dubnu podařilo
snížit pod 5 mld. Kč a v současné
době se pohybuje na úrovni 4,8 mld. Kč, tj.
zhruba na úrovni o 1 mld. Kč nižší
než v roce 1995.
- Výrazně se zvýší objem akcií
prodávaných prostřednictvím kapitálového
trhu - očekávaný výnos z prodeje akcií
činí cca 1,25 mld. Kč.
Předpoklad o výrazném zvýšení
objemu akcií prodávaných prostřednictvím
kapitálového trhu se potvrdil. Ukazuje se, že
původní odhad výnosu byl příliš
skromný. Skutečný výnos z prodeje
akcií bude výrazně vyšší
a dosáhne částky cca 4 mld. Kč, tj.
320% původního předpokladu.
Při celkovém hodnocení předpokladů,
na jejichž základě byl sestaven rozpočet
FNM ČR pro rok 1996, lze konstatovat:
- předpoklady o objemu realizace byly ve většině
případů nejen splněny, ale výrazně
překročeny,
- tato realizace byla dosažena s dodržením plánovaného
přepočteného počtu pracovníků
(309 lidí) a schváleného rozpočtu,
- byla překročena očekávaná
částka vyplácená externím firmám
, a to o 23%, tento vícenáklad znamenal v konečném
důsledku zvýšení příjmů
z veřejných soutěží o téměř
30% oproti očekávaným předpokladům
(rozdíl očekávané výnosnosti
majetku v hodnotě cca 2,5 mld. Kč),
- nesplnil se předpoklad, že ke konci roku 1996 bude
většina agendy FNM ČR ukončena, a to
díky skutečnosti, že v roce 1996 neslábl
příliv nových schvalovaných privatizačních
projektů.
4. Předpoklady pro rok 1997
Dosažení očekávaných příjmů
a navržený rozpočet pro rok 1997 vycházejí
z předpokladu, že v roce 1997:
* na úseku veřejných soutěží
přímých prodejů majetku a bezúplatných
převodů lze očekávat přibližně
stejný objem práce (počet privatizovaných
jednotek) jako v roce 1996. Na úseku veřejných
dražeb bude objem práce nižší než
v předchozích letech.
* budou realizovány veškeré přímé
prodeje a veřejné dražby převzaté
do konce roku 1996, tj. cca 750 přímých prodejů
a cca 100 veřejných dražeb u přímých
prodejů bude zřejmě realizována i
část jednotek převzatých v roce 1997.
* bude ukončeno 70 až 80% veřejných
soutěží a cca 80% bezúplatných
převodů převzatých do konce roku 1996,
tj. cca 300 až 330 veřejných soutěží
a cca 350 bezúplatných převodů,
* lze očekávat, že v roce 1997 bude výše
uvedenými metodami zprivatizován majetek v celkové
účetní hodnotě cca 18 mld. Kč
(v roce 1995 činila účetní hodnota
zprivatizovaného majetku 20,3 mld. Kč a v roce 1996
lze očekávat, že dosáhne také
hodnoty cca 20 mld. Kč).
* předpokládá se, že z výše
uvedeného majetku bude jeho část v účetní
hodnotě cca 11 mld. Kč privatizována úplatnými
metodami a z prodeje tohoto majetku FNM ČR získá
výnosy ve výši cca 9,7mld. Kč.
* ke konci roku 1996 bude FNM ČR držet akcie cca 750
tzv. "nestrategických" společností,jejichž
celková nominální hodnota bude představovat
cca 30 mld. Kč a jejichž tržní hodnota
se odhaduje na 17 mld. Kč,
* k prodeji je určena zatím pouze část
z těchto akcií - s tržní hodnotou cca
4 mld. Kč, předpokládá se, že
všechny tyto akcie budou v průběhu roku 1997
prodány,
* akcie s tržní hodnotou téměř
1 mld. Kč jsou určeny k bezúplatným
převodům na obce a oprávněné
osoby (restituenty), předpokládá se, že
všechny tyto převody budou v průběhu
roku 1997 realizovány.
* ostatní akcie nejsou dosud z různých důvodů
uvolněny k privatizaci (akcie, které jsou rozhodnutím
o privatizaci zatím určené pro trvalé
a dočasné držení FNM ČR, rezervy
na restituční nároky, zaměstnanecké
akcie, akcie se zvláštními právy - tzv.
"zlaté" apod.), předpokládá
se, že část z nich bude v průběhu
roku 1997 uvolněna k privatizaci a akcie s tržní
hodnotou cca 2 mld. Kč budou v tomto roce také prodány.
* vzhledem k tomu, že vláda dosud nerozhodla o způsobu
a rozsahu privatizace strategických akciových společností,
neuvažuje se s jejich privatizací ani v očekávaných
příjmech FNM ČR, ani ve výdajích
na realizaci. Pokud by bylo přijato rozhodnutí o
privatizaci těchto společností bude potřeba
důsledky tohoto rozhodnutí promítnout do
"očekávaných příjmů
a výdajů" jako mimořádné
příjmy a do rozpočtu FNM ČR jako mimořádné
výdaje.
* Nadále bude při privatizaci majetku uplatňována
přísná prevence vzniku "neplatičů",
která výrazně sníží vznik
nových pohledávek po lhůtě splatnosti.
Zároveň bude zkrácena doba vypořádání
nově vzniklých pohledávek po lhůtě
splatnosti na tři měsíce.
* Budou pokračovat práce na vymáhání
pohledávek po lhůtě splatnosti. Vzhledem
k tomu, že cca dvě třetiny pohledávek
jsou již v současné době vymáhány
soudní cestou, nelze očekávat tak výrazné
snížení celkového objemu pohledávek
po lhůtě splatnosti jako v roce 1996. Velkým
úspěchem by bylo přiblížení
hodnoty pohledávek po lhůtě splatnosti k
hranici 4 mld. Kč.
* V průběhu roku nedojde k významné
změně struktury činnosti FNM ČR, proto
nejsou očekávány významnější
organizační změny a pokles počtu pracovníků
oproti skutečnému počtu pracovníků
ke konci roku 1996, tj. cca 300 lidí. Oproti roku 1996
to znamená snížení průměrného
přepočteného počtu pracovníků
o 11, na úroveň 298.
5. Závěr
Očekávané výraznější
omezení rozsahu činnosti FNM ČR, ke kterému
mělo dojít již v roce 1996, nenastalo V průběhu
tohoto roku totiž nedošlo k očekávanému
snížení počtu nově přebíraných
projektů (od ministerstva financí) k realizaci.
Počet nových nerealizovaných projektů
signalizuje, že ani následující rok
ještě nebude zlomový. Přesto že
v roce 1997 lze očekávat rozsah práce srovnatelný
s předchozím rokem, dojde v tomto roce k dalšímu
snížení počtu pracovníků.
(mld. Kč)
Prodej majetku celkem | 57,171 | 5,539 | 10,600 | 9,710 |
z toho: - veř. dražba | 5,083 | 0,355 | 0,600 | 0,010 |
- veř. soutěž | 12,945 | 3,397 | 6,500 | 6,300 |
- přímý prodej | 39,143 | 1,787 | 3,500 | 3,400 |
Prodej akcií a majetkových podílů [V příjmech z prodeje akcií se neuvažuje s prodejem akcií "Strategických společností".] | 50,274 | 9,692 | 14,000 | 6,200 |
Příjmy za prodej majetku a akcií celkem | 107,445 | 15,231 | 24,600 | 15,910 |
Dividendy | 2,821 | 0,165 | 1,800 | 2,000 |
Výnosy z 1 a 2. vlny KP převedené z CKP | 7,600 | 1,165 | 1,165 | |
Ostatní příjmy | 4,761 | 0,321 | 0,500 | 0,500 |
CELKEM | 122,627 | 16,882 | 28,065 | 18,410 |
(mld. Kč)
Finanční úhrady dle zákona o státním rozpočtu | 38,539 | - | - | - |
Peněží vklad FNM ČR do Chemopetrolu IKL spol. s. r. o. (ropovod Ingolstadt) | 7,794 | - | - | - |
Vyrovnání rozpočtu Pozemkového fondu ČR | 1,130 | - | - | - |
Úhrada nákladů na odstraňování ekologických škod | 0,966 | 0,394 | 1,500 | 3,000 |
Posílení zdrojů bank v konkursním a vyrovnávacím řízení | 0,602 | - | - | - |
Financování výdajů na činnost "zbytkových státních podniků" | 1,612 | 0,040 | 0,350 | 1,000 |
Dotace rozpočtu FNM ČR | 0,510 | 0,210 | 0,400 | 0,500 |
Úhrada restitučních a privatizačních soudních sporů | 0,012 | 0,012 | 0,050 | 0,100 |
Plnění závazků podniků určených k privatizaci | 2,962 | 0,204 | 0,500 | 0,500 |
Platby v souvislosti se zárukami FNM ČR | 7,436 | - | - | - |
Financování rozvoje železniční dopravní cesty [Údaje jsou uvedeny ve vazbě na očekávané příjmy ze schválených priv. projektů Českých drah. V případě privatizace dalšího majetku Českých drah, lze uvedený údaj z příjmu navýšit.] | - | 0,047 | 0,105 | 1,555 |
Úhrada nákladů spojených s projednáváním a realizací privatizačních projektů | 0,080 | - | - | - |
Úroky z dluhopisů a úvěrů | 6,779 | 0,267 | 0,500 | 0,250 |
Splátka krátkodobých dluhopisů (řešení dotace RF Konsolidační bance) | 4,000 | 7,000 | 7,800 | 2,800 |
Splátka obligací "rekapitalizace bank" a oddlužení podniků | 22,200 | 3,800 | 7,800 | - |
Úhrada závazků podniků zemědělské prvovýroby určených k privatizaci | 7,051 | - | - | - |
Nákup akcií | 11,873 | 2,216 | *)5,000 | - |
Náklady a ztráty - zdravotní pojišťovny | - | 0,020 | 0,842 | 0,085 |
Česká inkasní s. r.o. | 3,430 | 3,075 | 10,108 | 6,328 |
Dodatečný vklad do základního jmění a. s. ČSA (usnesení vlády ČR č. 610 ze dne 2. 11. 1994) | 0,747 | - | - | - |
Ostatní výdaje | 0,078 | 0,030 | 0,085 | 0,067 |
Výdaje celkem | 110,801 | 17,315 | 35,040 | 16,185 |
*) Jde zejména o navýšení základního
jmění v české pojišťovně
a. s. a Aero HoIding a. s.