Pátek 5. prosince 1997

 

Poslanec Antonín Macháček: Pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych i já přispěl troškou do mlýna při projednávání státního rozpočtu na rok 1998.

Mám připraveny tři pozměňovací návrhy a jeden návrh doprovodného usnesení k tomuto návrhu státního rozpočtu.

1. navrhuji, aby v souladu s usnesením rozpočtového výboru, který navrhl, aby kapitálové výdaje na informační systémy byly převedeny do kapitoly 398 VPS, byl proti návrhu rozpočtového výboru rozšířen o další kapitoly, a sice o kapitolu 304 Úřad vlády - číslo projektu 34010, částka 10,077 mil., kapitola 315 Ministerstvo životního prostředí - číslo projektu 315010, 315020 částka 21,440 mil. Kč.

Kapitola 317 - Ministerstvo pro místní rozvoj, č. projektu 317 010, částka 6 616 000.

Kapitola 322 - Ministerstvo práce a obchodu, č. projektu 322 010, částka 22 716 000.

Kapitola 327 - Ministerstvo dopravy a spojů, č. projektu 327 010, částka 69 085 000.

Kapitola 334 - Ministerstvo kultury, č. projektu 334 010, částka 18 987 000.

Kapitola 335 - Ministerstvo zdravotnictví, č. projektu 335 050, částka 19 522 000.

Kapitola 344 - Úřad pro průmyslové vlastnictví, č. projektu 344 010, částka 8 956 000.

Kapitola 346 - Český úřad zeměměřičský a kartografický, č. projektu 346 010 a 346 030, částka 32 221 000.

Kapitola 375 - Úřad pro jadernou bezpečnost, č. projektu 375 010, částka 4 389 000.

O tuto částku navrhuji zvýšit kapitolu VPS, položka Rezerva na financování programu rozvoje informačních systémů.

V této souvislosti jsem si vědom toho, že tato kapitola může být delší dobu neotevřena a tudíž prostředky se zde mohou delší dobu zdržet. Proti tomu stojí samozřejmě názor, že uvolněním těchto prostředků do jednotlivých kapitol dojde ke zbytečnému mrhání prostředků na informační a výpočetní techniku.

Druhý můj pozměňovací návrh se vztahuje k usnesení rozpočtového výboru, sněmovní tisk 287/2, rovněž položka 43 přílohy, a navrhuji, aby u kapitoly 381 - Nejvyšší kontrolní úřad, č. projektu 381 010, byla částka 4 300 000 korun vrácena zpět v souladu s vládním návrhem do kapitoly 381.

Třetí pozměňovací návrh se týká rovněž kapitoly 389 - Všeobecná pokladní správa. Zde navrhuji zařadit novou položku, která by se nazývala Státní slezská nemocnice v Opavě, příprava výstavby chirurgických pavilónů. Navrhovaná částka činí 60 000 000 korun. Proti tomu rovněž z kapitoly VPS, ale z položky Vládní rozpočtová rezerva navrhuji uvolnit částku 60 000 000 korun.

A nyní mi dovolte, abych vám přednesl návrh doprovodného usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky ze dne - a to bude v den, kdy bude schváleno.

V souvislosti s projednáním státního rozpočtu na rok 1998 Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky

I. Žádá vládu, aby zprávu vlády o plnění státního rozpočtu za první pololetí běžného roku předložila Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky tak, aby tato zpráva mohla být projednána do 30. září běžného roku.

II. Aby jednotliví ministři podali zprávu o plnění státního rozpočtu za první pololetí běžného roku příslušným gesčním výborům Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky tak, aby se rozprava v těchto výborech nad jednotlivými kapitulárními sešity mohla uskutečnit před projednáním zprávy vlády v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky.

III. Stanoví, že projednání zprávy vlády o plnění státního rozpočtu za první pololetí běžného roku v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky bude předcházet projednání plnění jednotlivých kapitol v příslušných výborech Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Macháčkovi. Slova se ujme pan poslanec Josef Borák, připraví se pan poslanec Josef Ullmann.

 

Poslanec Josef Borák: Paní místopředsedkyně, kolegyně a kolegové, já se chci vyjádřit k problematice schvalování rozpočtu v okrese Brno-venkov. Už jsem vystupoval k této věci i v prvním čtení a dovolím si stručně říci nyní, oč jde.

Okres Brno-venkov je okres se statisticky nejmenší daňovou výtěžností v rámci České republiky. Solidární fond územně vyrovnávací dotace pro okresy, které jsou podprůměrné ve výtěžku daně fyzických osob ze závislé činnosti, se snaží zčásti napravit nerovnovážnost daňové výtěžnosti. Nepřidělením takové dotace obcím vzniká zcela zbytečné pnutí mezi státní správou a samosprávou, na které doplácejí, kdo jiný, než obce. Starostové jsou nuceni k nežádoucím provizoriím, a to, bohužel, již několikátý rok.

Pro okres Brno-venkov územně vyrovnávací dotace představovala v roce 1997 částku 195,6 milión korun, což je 51,2 %, tedy více než polovina z celkové dotace pro tento okres. Bohužel do dnešního dne nebyla rozdělena jen proto, že na doporučení tehdejší náměstkyně pana ministra financí paní Benešové si okresní úřad územně vyrovnávací dotaci prostě ponechal, resp. ve vícekrát opakovaně předkládaném návrhu rozpočtu Okresního úřadu Brno-venkov navrhoval poskytnout obcím jen nevýznamně malou část. Okresní shromáždění proto z tohoto důvodu nemohlo schválit rozpočet na rok 1997, ani zasedání okresního shromáždění dne 30. 9. 1997 rozpočet neschválilo.

Navíc starostové obcí neprojevili ochotu k odsouhlasení hospodaření okresního úřadu za rok 1996. Zástupce okresního shromáždění v průběhu roku několikrát žádali o pomoc Ministerstvo financí, některé ministry a poslance a jsem rád, že došlo 14. 8. 1997 k dohodě.

Při jednání na Ministerstvu financí za přítomnosti pana ministra a jeho náměstka pana Frankla a zástupců poslanců i zástupců zmiňovaného obecního shromáždění bylo domluveno, že přesnější údaje k územně vyrovnávací dotaci pro jednotlivé obce zmiňovaného okresu budou v zákonu o státním rozpočtu na rok 1998 obsaženy. Znovu tyto skutečnosti připomínám, tak jak jsem na ně upozorňoval již v prvním čtení.

Bude-li stačit k vyřešení této záležitosti usnesení rozpočtového výboru k této věci, který jsme sice na rozpočtovém výboru přijali, ale v písemném zápise. č. 259 z 3. 12. 1997 není obsaženo, pak nebudu trvat na dalších návrzích či zpřesnění.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Slovo má pan poslanec Josef Ullmann, připraví se pan poslanec Jaroslav Gongol.

 

Poslanec Josef Ullmann: Vážená paní předsedající, kolegyně a kolegové, nejdříve bych uvedl znění pozměňovacího návrhu a poté bych ho krátce zdůvodnil.

Znění mého pozměňovacího návrhu je toto:

Z kapitoly 307 - Ministerstvo obrany - v programu 307 040 snížit titul ÚVN Praha - první stavba chirurgických oborů - o 100 000 000 Kč a tuto částku převést do kapitoly 335 - Ministerstvo zdravotnictví, kde se do programu 33 50 10 zařadí nový titul "Fakultní nemocnice Ostrava-Poruba, pavilón péče o matku a dítě", s individuální dotací 100 000 000 Kč.

Tolik znění vlastního pozměňovacího návrhu.

Nyní mi dovolte krátké zdůvodnění. Samozřejmě jsem si vědom toho, že navrhuji přesun z jedné kapitoly do kapitoly druhé, nicméně nenavrhuji přesun mezioborový. Tady je ten paradox, že ač jsou to dvě odlišné kapitoly, jedná se o tentýž obor. Samozřejmě nechci vůbec zpochybňovat opodstatněnost existence rezortní nemocnice, ale byl bych velmi rád, aby to bylo posuzováno z pohledu pražského generelu jako takového, protože bezpochyby pacienti této nemocnice budou mimo jiné i civilní osoby. Myslím si, že prostě ten systém by měl být jednotný. Nehovořím tedy proti této nemocnici, namítám spíš proti tempu realizace této nemocnice, protože se domnívám, že ten titul, který navrhuji zařadit jako nový, to je Fakultní nemocnice v Porubě, je v dané chvíli velmi naléhavý. Neříkám to z toho důvodu, že sám pocházím z Ostravy, a zase na rovinu říkám: Ano, jsem členem dozorčí rady této nemocnice, ale říkám to z toho důvodu, že tam dochází k jedné věci, kterou kolegové lékaři zřejmě posoudí nejlépe: Tam je totiž roztržen tzv. základní komplex, a to již dlouhodobě. Sám sice lékař nejsem, ale nemocnice znám z pozice projektanta, který je projektoval. Je zcela nezbytné s ohledem na péči o pacienta, aby byly pohromadě zejména ve špičkových nemocnicích, - a tady se jedná o špičkovou nemocnici, - tři základní obory, a to je interna, chirurgie a porodnice. Z prostého důvodu, protože právě ty nejkomplikovanější případy, které nemocnice tohoto typu řeší, někdy potřebují spolupráci těchto tří oborů na témže případu. Je to tedy věcně velice závažná záležitost.

Zároveň bych chtěl podotknout, že celá fakultní nemocnice, jak dnes stojí, už stojí pohromadě s výjimkou tohoto jednoho pavilonu, který je vzdálen 14 km od základního komplexu, tedy jeho součást je roztržena na vzdálenost 14 km. A čas nám to bohužel prověřil tak strašným způsobem při povodních, že by vzájemné spojení těchto oborů bylo úplně nemožné s výjimkou leteckého spojení helikoptérami, což vedlo k značným komplikacím jak pro personál, ale zejména pro vlastní pacienty.

Má to i své ekonomické důvody. Toto odtržení, kde již u stávající porodnice 14 km vzdálené, dnes není vůbec kuchyně, kde se všechno vozí, prostě ty vícenáklady jsou v řádu desítek milionů korun ročně. Čili každé zpoždění nám de facto z naší vlastní kapsy několik desítek milionů vytáhne ven.

Myslím, že urychlené řešení této věci může vést i k úsporám, ale zejména povede ke zlepšení péče o pacienty.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Ullmannovi. Slovo má pan poslanec Gongol. Připraví se pan poslanec Robert Kolář.

 

Poslanec Jaroslav Gongol: Paní předsedající, dámy a pánové, řada mých předřečníků zde již uvedla pozměňovací návrhy, které jsem chtěl říci. Jsou zejména v komplexním pozměňovacím návrhu předloženém zde klubem KSČM, se kterým samozřejmě souhlasím. Mohl bych podrobit ostré kritice tento státní rozpočet. To však v současné době - uznávám - by se míjelo účinkem. Omezím se proto na zdůvodnění mého pozměňovacího návrhu, který by se týkal řešení politiky zaměstnanosti. To je základním předpokladem pro politiku vlády, která chce, aby příští rozpočty dosáhly v příjmové oblasti vyšších hodnot.

Na budoucnost svého národa totiž myslí každá zodpovědná vláda. Považuji za zcela legitimní a rozumné, že se tou otázkou zabývaly státy Evropské unie na svém summitu. Ty usoudily, že nezaměstnanost v současné době je tím, co nejvíce tíží jejich obyvatele.

V souvislosti s naším rozpočtem však musím říci, že naší vládě to starost nedělá, a na konci roku bude již nezaměstnanost asi ve výši pěti procent a na konci příštího roku je možno očekávat nezaměstnanost sedmiprocentní. A to už dnes některé, zejména hornické okresy dosahují nezaměstnanosti 12 %.

Přitom si myslím, že v roce 1993 se počítalo s tím, že podporu v zaměstnanosti bude třeba finančně zabezpečit, a proto se začal od zaměstnavatelů vybírat příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Jenže to bylo asi tak všechno, co se pro to udělalo. Jako důkaz pro mé tvrzení chci říci, že v letech 1993 - 1996 se vybralo celkem více než 44 miliard korun na státní politiku zaměstnanosti. Bohužel však tyto prostředky nejsou účelově vázány a jsou ve skutečnosti spotřebovávány na krytí schodku státního rozpočtu. Tak po dlouhou dobu můžeme do světa hlásat vyrovnanost státního rozpočtu. Ve skutečnosti však byl vyrovnáván až 15ti miliardami korun ročně z tohoto konta. Jen pro informaci: Letos na státního politiku zaměstnanosti je určeno 600 milionů korun a na příští rok je tam 1 miliarda.

Domnívám se logicky, že jestliže se tento příspěvek jmenuje "příspěvek na státní politiku zaměstnanosti", tak musí k tomuto účelu také být čerpán. Do budoucna se s tím nelze smířit a je nutno uložit vládě, aby sjednala zde nápravu. Chtěl bych proto podat návrh na doprovodné usnesení, které doufám, podpoří i koaliční poslanci, neboť oni schválili onen příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Tento doprovodný návrh zní:

Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR žádá vládu, aby počínaje státním rozpočtem na rok 1999 provedla takovou metodickou úpravu, aby se vybrané příspěvky do státního rozpočtu na státní politiku zaměstnanosti použily výhradně k tomuto účelu.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Gongolovi, slovo má pan poslanec Robert Kolář. Připraví se paní poslankyně Taťána Jirousová.

 

Poslanec Robert Kolář: Vážená paní předsedající, vážený pane ministře, vážené kolegyně, vážení kolegové, mám poněkud ulehčenou situaci, protože se záležitostí, s níž jsem chtěl vystoupit, vystoupil již přede mnou kolega Macháček, čili jeho návrh podporuji. Domnívám se také, že by bylo dobré, aby při projednávání zprávy vlády o státním rozpočtu byly projednávány i jednotlivé kapitoly, a to tak, že by v pololetí jednotlivé výbory projednaly své příslušné kapitoly. Domnívám se, že to bude důslednější kontrola toho, co se děje s veřejnými prostředky v průběhu rozpočtového roku. Nedomnívám se, že je šťastné, když projednáváme veřejné finance takto podrobně po jednotlivých kapitolách pouze při projednávání a schvalování státního rozpočtu vždy na příští rok, a věřím tomu, že tato kontrola Parlamentem přispěje k tomu, že veřejné prostředky budou vynakládány efektivněji.

Druhá věc, ke které bych se chtěl vyjádřit, byl příspěvek pana kolegy Boráka ve věci územně vyrovnávací dotace pro okres Brno-venkov. Rozpočtový výbor se touto otázkou zabýval, navrhl řešení, a to řešení spočívá v usnesení rozpočtového výboru ve vztahu k ministru financí. Jakékoli jiné řešení, které byl zasahovalo do zákona o státním rozpočtu, v tuto chvíli není možné, protože v prvním čtení jsme mimo jiné schválili vztah státního rozpočtu k územním rozpočtům, a tím že bychom vyčlenili určitou část z územně vyrovnávací dotace, tak bychom v podstatě tuto bilanci splnili.

Přes to přese všechno se domnívám, že to, jak tento problém vyřešil rozpočtový výbor, je dostatečné a věřím tomu, že ministr financí svým opatřením udělá to, co rozpočtový výbor asi chtěl, to je, že 20 % z této územně vyrovnávací dotace bude vázáno pro obce okresu Brno-venkov.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Slovo má paní poslankyně Taťána Jirousová, připraví se pan poslanec Libor Kudláček.

 

Poslankyně Taťána Jirousová: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, vzhledem k tomu, že je ohrožena existence Základní školy v Opařanech v okrese Tábor, žádám sněmovnu o podporu následujícího návrhu.

Doporučuji z rozpočtu ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy z položky dotace soukromého školství přesunout 20 mil. korun do Všeobecné pokladní správy na doúvěrování Základní školy v Opařanech.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Hlásí se předseda poslaneckého klubu sociální demokracie. Po něm pan poslanec Libor Kudláček.

 

Poslanec Stanislav Gross: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, v rámci toho, aby naše jednání probíhalo co možná nejklidněji a nebyly zde potom zbytečné prostoje, chtěl bych informovat, že budu navrhovat, aby o mém procedurálním návrhu bylo hlasováno ve 13.00 hodin.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Předseda poslaneckého klubu ODS pan poslanec Černý.

 

Poslanec Jan Černý: Děkuji panu předsedovi Grossovi za vstřícnost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Slovo má pan poslanec Libor Kudláček, připraví se pan poslanec Miloš Melčák.

 

Poslanec Libor Kudláček: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, omlouvám se za několik vteřin zdržení. Chystám se také udělat něco, co jsem dosud neudělal, totiž podat pozměňovací návrh k návrhu státního rozpočtu. Myslím, že i v této rozervané době je dobré občas pomyslet na něco normálního.

Navrhuji v části G - struktura kapitálových výdajů - zařadit v rozpočtové kapitole č. 398 Všeobecná pokladní správa do programu Výstavba a technická obnova zdravotnických zařízení v působnosti okresních úřadů a obcí novou položku s názvem "Nemocnice Kolín - dostavba onkologického stacionáře". Výdaje celkem 33 mil. korun, z toho v roce 1998 - nyní prosím o zaznamenání alternativního řešení ve dvou verzích -alternativa 1 - 33 mil. korun, čili celý náklad, který je potřebný. Alternativa 2 - 20 mil. korun.

V návaznosti na to navrhuji v rozpočtové kapitole č. 335 - ministerstvo zdravotnictví - položka výdaje v roce 1998 - u položky 33 50 10 19 21 001, Fakultní nemocnice Motol, soubor staveb individuální dotace, snížit výdaje z částky 250 500 tisíc korun na 220 500 tisíc korun. To platí pro první alternativu. Pro druhou analogicky snížit částku z 250 500 tis. korun na částku 230 500 tisíc korun.

Zdůvodnění: V kolínské nemocnici je od roku 1989 nedostavěný pavilon, který byl původně součástí rozsáhlého projektu výstavby šesti nových nemocničních budov. V průběhu let byl tento projekt zcela opuštěn a byl vypracován nový návrh na využití této stavby na onkologický stacionář, resp. onkologické oddělení a ošetřovatelská lůžka pro staré občany. Tedy místo, které by se převážně orientovalo na krátkodobou aplikaci léků v pravidelném denním režimu. Důvodem pro toto využití je zcela nevyhovující stav onkologického oddělení nemocnice v Kolíně.

Podle sdělení ředitele nemocnice je v současnosti toto oddělení provozováno v naprosto nepřijatelných podmínkách. Např. čekárnu tvoří prostor o ploše dva metry čtvereční, léky jsou podávány v téže místnosti mužům i ženám. Tyto hygienické podmínky vedly Okresní hygienickou stanici v Kolíně k záměru vydat příkaz k uzavření tohoto oddělení k 31. prosinci tohoto roku. Čili mu zbývá životnost 26 dní. Léčba pacientů z okresů Kolín, Kutná Hora a Nymburk je tak vážně ohrožena.

Nyní krátce k historii pokusů o získání prostředků na dostavbu tohoto pavilonu. Započaly v roce 1991 a v následujícím roce žádal tehdejší přednosta - dnes senátor -pan Vladimír Zeman o účelovou dotaci na tento záměr. Tehdy se od původně požadovaných nákladů 80 mil. korun s avizovanou změnou projektu upustilo a chybějící částka je dnes vyčíslena na 40 mil. korun.

V této souvislosti bych chtěl připomenout, že téměř před rokem - 19. prosince loňského roku - v odpovědi na interpelaci pana poslance Krampery uvedl pan ministr Stráský, že předmětnou žádost ministerstvo obdrželo 20. srpna 1996, že ji tedy nebylo možno zařadit do návrhu rozpočtu na rok 1997, že však - cituji: "Všechny věcné důvody směřují k tomu, že je třeba tento pavilon vzhledem k vysokému stupni rozestavěnosti skutečně dokončit. Je třeba ho využít nikoli k původnímu účelu, pro který byl stavěn, ale k účelu, který se dnes jeví v této nemocnici aktuální. Podle podmínek, které předložím Poslanecké sněmovně obecně k rozhodování o podpoře staveb zřizovatelů mimo ministerstvo zdravotnictví ze státního rozpočtu, uvažujeme v roce 1998 dokončení tohoto pavilonu, kde chybí ještě 40 miliónů korun, skutečně podpořit." To byla citace z odpovědi pana ministra Stráského na loňskou interpelaci.

K tomuto zdůvodnění bych ještě dodal několik poznámek. Jak okresní, tak městské orgány veřejné správy a také vedení nemocnice se dlouhá léta bezvýsledně pokouší přispět v maximální možné míře k dokončení dostavby pavilonu, ale mnoho dobrého učinilo i samo. Proto se okresní shromáždění okresu Kolín rozhodlo před několika týdny uvolnit na tento účel pro rok 1998 celkem téměř 4 mil. korun, s vědomím, že toto zařízení bude sloužit celému okresu.

Existuje reálná naděje, že tuto částku bude ještě možné mírně navýšit, ale v každém případě regionální prostředky nebudou stačit na pokrytí nákladů. Městské zastupitelstvo v Kolíně bude v brzké době rozhodovat - pokud již nerozhodlo - o uvolnění 1,5 mil. korun z prostředků města Kolína. Spolu s ostatními aktivitami tedy existuje určitý předpoklad, že se podaří získat zhruba 7 mil. korun z prostředků regionu k částce celkových nákladů, která činila 40 mil. korun. Proto jsem také ve svém pozměňovacím návrhu hovořil o částce 33 mil. korun, což je požadavek na státní rozpočet.

Poslední dovětek, který má podle mého názoru obecnou povahu. Jak běžel čas a pomocná ruka státu se neotevírala, ačkoli o ni bylo podle mého názoru žádáno způsobem solidním a přesvědčivým, u osob, které se v této věci angažovaly, sílily obavy, že možná právě to, že se spoléhá na solidnost a věcnou správnost argumentů, není to, co postačuje k získání pomoci od státu a že může být i někdy leccos pravdivého na tvrzení, že při rozhodování o účelových dotacích hrají důležitou úlohu i kritéria jiná. Např. - jak hovoří někteří zúčastnění - i politická orientace těch, kteří o dotace žádají.

Ředitel nemocnice - nestraník - to za mnohé formuloval jednoznačně v rozhovoru pro Mladou frontu DNES 5. listopadu tohoto roku. Opět cituji: "Na jedné straně se dávají některým vybraným nemocnicím stamiliónové dotace, které zdaleka nejsou určeny pouze na řešení havarijních stavů, ale i na nadstandardní vybavení, na druhé straně další nemocnice marně volají alespoň po dílčí pomoci při odstraňování nejhorších nedostatků. Mým přáním je, aby hlavním kritériem byly odborné důvody a přednost dostávaly havarijní stavy. Rozhodovat by neměla politická příslušnost, sympatie či antipatie či důvody, které nechci raději rozvádět." Tolik citace.

Chtěl bych ještě dodat, že přesvědčivé věcné důvody proti myšlence dostavby v diskusích, kterých jsem měl možnost se zúčastnit, vzneseny nebyly, pokud nepočítám argument, který je podle mého názoru nesprávný, že realizací kolínského projektu se poruší úsilí o redukci lůžkových částí nemocnic.

Uvádět tento argument podle mne znamená nepochopení základního účelu dostavby, kterým je provoz ambulantního onkologického stacionáře a lůžek pro ošetřovatelskou péči. To je ten druh zařízení, o jejichž důležitosti se zmiňoval pan ministr Stráský ve své slibné odpovědi na interpelaci v loňském roce.

Úplně poslední poznámka. Můj konkrétní návrh v reciproční části, odkud peníze vzít pro kolínskou nemocnici, není v žádném případě namířen proti samotné akci, kterou zde navrhuji, totiž náklady na akce ve Fakultní nemocnici Motol. Já jsem si vědom, že se zde mohou objevit celkem oprávněné výtky, z jakých analýz můj návrh vychází, ale dospěl jsem k takovému řešení, protože současný způsob projednávání rozpočtu ve druhém čtení příliš širokou škálu možností k jiným návrhům neposkytuje, to zaprvé, a zadruhé, protože u nákladů pro FN Motol se jedná o tak vysoké částky, že tak mírné snížení nemůže podle mého názoru vyvolat fatální důsledky pro dokončení této akce.

Ještě dovolte pro zápis malou opravu. Uvědomil jsem si, že jsem v první alternativě, totiž uvolnit celý výdaj 33 miliónů špatně odečetl. Dovolím si opravu. Ve druhé části, ve které uvádím, kde by se tyto prostředky měly získat, se nejedná o snížení u FN Motol z 250 miliónů 500 tisíc korun na 220 miliónů 500 korun, ale na 217 miliónů 500 tisíc korun.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Kudláčkovi. Udílím slovo panu poslanci Melčákovi, připraví se pan poslanec Josef Krejsa.

***


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP