Středa 5. listopadu 1997

 

(pokračuje Buzková)

Dalším bodem je

 

51.
Návrh rozpočtu Pozemkového fondu České republiky na rok 1997
/sněmovní tisk 249/

 

Návrh rozpočtu jsme obdrželi jako sněmovní tisk 249. Usnesení vlády a její stanovisko je součástí předloženého sněmovního tisku.

(Zvoní.)

Předložený návrh uvede a stanovisko vlády odůvodní její místopředseda, ministr zemědělství Josef Lux. Prosím, pane místopředsedo, ujměte se slova.

 

Místopředseda vlády ČR Josef Lux: Vážená paní místopředsedkyně, dámy a pánové, úvodem je snad třeba říci, proč v listopadu přicházím s tímto návrhem rozpočtu na letošní rok. Tento návrh rozpočtu byl sestaven na začátku tohoto roku a více než tři měsíce byl blokován skutečností, že presidium nebylo usnášení schopné, protože Parlament nebyl schopen se shodnout na dovolbě členů nového presidia. Vláda tento rozpočet schválila 18. června t.r. a Parlament o něm pečlivě jednal k dnešnímu datu. To znamená dnešní termín není zaviněním vlády ani Ministerstva zemědělství.

Nicméně je v tom určité pozitivum, že tento návrh rozpočtu může reagovat na určitá rozhodnutí Parlamentu, především ve vztahu k povodním.

Tento rozpočet předpokládá příjmy ve výši 1 miliarda 360 milionů Kč, které společně s finanční hotovostí 4 miliardy 232 milionů k 1.1.1997 vytváří položku 5 miliard 592 milionů Kč. Výdaje rozpočet předpokládá ve výši 4 miliardy 454 milionů Kč.

Chtěl bych říci, že jednotlivé položky byly pečlivě diskutovány v zemědělském výboru a zemědělský výbor přijal usnesení k tomuto rozpočtu, které já přijímám. To znamená, že jsou zde tři body.

První bod je na straně 10 tohoto materiálu - "Výdaje": zařadit za bod 12 nový bod: bezúročná půjčka Českému svazu včelařů. Předpokládám, že případně v diskusi představitelé zemědělského výboru zdůvodní tento svůj návrh.

Za druhé, na straně 10 bod 4 - "Výdaje - škody způsobené povodněmi": částku 100,7 milionů nahradit částkou 1,5 mld. Kč na základě rozhodnutí Poslanecké sněmovny, tak jak se stalo v důsledku povodní.

A na straně 10 bod 10 "Výdaje - finanční náhrady podle § 18 a": nahradit částku 2,8 mld. na 1,8 mld. Kč na základě diskuse a doporučení zemědělského výboru.

Dámy a pánové, dovolte, abych jménem vlády České republiky vás požádal o podporu tohoto rozpočtu.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Na návrh organizačního výboru předloženou zprávu projednal zemědělský výbor. Jeho usnesení bylo rozdáno jako sněmovní tisk 249/1. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj výboru poslanec Jaroslav Palas, informoval nás o jednání výboru a přednesl návrh usnesení Poslanecké sněmovny. Pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Jaroslav Palas: Paní předsedající, vážená vládo, vážené dámy a pánové, dříve než zahájím svou zprávu, chtěl bych jen pro stenozáznam říci, že jsem se při formulaci předešlého usnesení přeřekl, a že jsem se místo slůvka "schválit" použil slůvka "bere na vědomí". Podle zákona musíme tuto zprávu schválit. Prosím, aby tato moje oprava byla respektována.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Pane poslanče, v této chvíli si nejsem jista, zda toto lze provést pouze opravou ve stenozáznamu. V tuto chvíli bych doporučila, abyste předložil zprávu zemědělského výboru k tomuto bodu a po projednávání současně rozjednaného bodu se vrátíme k tomuto problému, abychom jej nějakým způsobem vyřešili.

 

Poslanec Jaroslav Palas: Paní předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych přednesl zpravodajskou zprávu k tisku 249, návrh rozpočtu Pozemkového fondu České republiky na rok 1997. Součástí rozpočtu je usnesení vlády, které obsahuje stanovisko vlády k rozpočtu, kde pověřuje předsedu vlády předložit návrh rozpočtu se stanoviskem předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu a místopředsedu vlády, ministra zemědělství a předsedu prezídia Pozemkového fondu, aby odůvodnili stanovisko vlády ve sněmovně.

Zemědělský výbor se na svém jednání dne 17. 9. 1997 materiálem zabýval a doporučuje Poslanecké sněmovně návrh rozpočtu se změnami, které zde byly prezentovány, schválit.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Nyní zahajuji všeobecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil místopředseda Poslanecké sněmovny Karel Ledvinka.

 

Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, poprosil bych předkladatele nebo někoho ze zemědělského výboru, aby mi vysvětlil tuto skutečnost. Žádal jsem je už několikrát a nebylo mi odpovězeno. Když si vezmete v příloze tohoto návrhu usnesení Dozorčí rady Pozemkového fondu, dočtete se tam zajímavou věc. Dozorčí rada Pozemkového fondu nesouhlasí s výdaji v bodě 9, protože takto vynaložené prostředky byly v rozporu s ustanovením § 15 odst. 3 zákona 569/91. Prosím, aby mi to někdo vysvětlil.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Kdo se dále hlásí do všeobecné rozpravy? Do všeobecné rozpravy se nikdo nehlásí. Omlouvám se, pane poslanče. Dávám slovo panu poslanci Karlu Machovi.

 

Poslanec Karel Mach: Reagoval bych na vystoupení pana místopředsedy Ledvinky. Skutečně jsme to pečlivě studovali a vzniklo to takto. Vláda svým usnesením - nevím z hlavy číslo, omlouvám se za to, ale mohu to doložit, pokud mi dáte čas - zavázala předsedu prezídia Pozemkového fondu k tomu, aby se Pozemkový fond spolupodílel na financování pozemkových úprav ze svého rozpočtu, a to nákladů, které souvisejí přímo s činností fondu. Proto byly náklady takto rozpočtovány, dozorčí rada vznesla tuto připomínku a to na svém posledním jednáním před ukončení svého funkčního období. Potom skončil její mandát a už se nikdy nesešla a nová rada neměla možnost rozpočet projednávat, protože jí to ze zákona nevyplývá a tato připomínka tam zůstala. Je to vlastně pomoc státnímu rozpočtu v části, která financuje za státního rozpočtu pozemkové úpravy. Názor dozorčí rady podle mého názoru není správný, protože je možné se zcela zákonně na nákladech na pozemkové úpravy podílet.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Je nějaká další přihláška do všeobecné rozpravy? Není tomu tak, proto v tuto chvíli všeobecnou rozpravu končím. Můžeme přistoupit k rozpravě podrobné. Hlásí se někdo do podrobné rozpravy? Pan poslanec Černý má slovo.

 

Poslanec Jan Černý: Paní předsedající, dámy a pánové, pokusil bych se zejména proto, abychom se do budoucna vyvarovali toho, že rozpočet pro rok současný budeme schvalovat koncem rozpočtového roku, navrhnout usnesení, ve kterém Poslanecká sněmovna žádá vládu, aby rozpočet Pozemkového fondu byl předkládám vždy v souvislosti se státním rozpočtem. Vzhledem k tomu, že jsme to jako Poslanecká sněmovna formulovali pro příští rok poměrně pozdě, tak by ta platnost byla posunuta až pro rozpočtový rok 1999.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Hlásí se někdo další do podrobné rozpravy k tomuto bodu? Nikoho nevidím, a proto nyní podrobnou rozpravu končím. Ptám se pana ministra, zda si přeje přednést závěrečné slovo? Dávám slovo panu ministrovi.

 

Místopředseda vlády ČR Josef Lux: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, návrh pana kolegy Černého považuji za správný a korektní, protože myslím, že musíme jednou dopracovat situaci, kdy při schválení státního rozpočtu budeme také rozhodovat o veřejných rozpočtech jako celku.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. A nyní prosím pana zpravodaje, aby přednesl případné závěrečné vystoupení a předkládal návrhy k hlasování.

 

Poslanec Jaroslav Palas: Paní předsedající, dámy a pánové, domnívám se, že k této problematice bylo řečeno dost. Nezbývá mi, než zopakovat návrh doprovodného usnesení, které zde přednesl pan poslanec Černý, ve kterém Poslanecká sněmovna žádá vládu, aby rozpočet Pozemkového fondu České republiky byl předkládán v souvislosti se státním rozpočtem, a to s platností od příštího roku, tedy roku 1999.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Budeme tedy hlasovat o návrhu tak, jak jej nyní zopakoval pan zpravodaj. Na žádost pléna vás všechny odhlašuji a prosím, abyste se znovu zaregistrovali svými hlasovacími kartami.

 

V tuto chvíli zahajuji hlasování poř. č. 341 a ptám se, kdo je pro tento návrh usnesení? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování poř. č. 341 se z přítomných 176 pro vyslovilo 171, proti nikdo. Tento návrh byl přijat.

 

Poslanec Jaroslav Palas: Dovolte mi, abych tedy přednesl návrh závěrečného usnesení k návrhu rozpočtu Pozemkového fondu České republiky: Poslanecká sněmovna Parlamentu schvaluje rozpočet Pozemkového fondu České republiky na r. 1997 s přednesenými změnami.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Nyní budeme hlasovat o tomto návrhu usnesení.

Zahajuji hlasování poř. č. 342. Ptám se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování poř. č. 342 se z přítomných 175 pro vyslovilo 151, proti 17. Tento návrh byl přijat.

 

Paní poslankyně, páni poslanci, tím byly zřejmě vyčerpány všechny návrhy. Chci zde konstatovat, že z důvodu charakteru těch dvou usnesení, která byla přijata, předpokládám, že není potřeba dál hlasovat o návrhu usnesení jako celku. Doufám, že toto stanovisko nikdo nerozporuje? Není tomu tak.

Paní poslankyně, páni poslanci, tím končím projednávání tohoto bodu a dávám slovo panu poslanci Palasovi.

 

Poslanec Jaroslav Palas: Paní předsedající, dámy a pánové, chtěl bych požádat sněmovnu o revokaci předešlého usnesení k výroční zprávě o činnosti Pozemkového fondu České republiky za r. 1996 a roční účetní uzávěrce Pozemkového fondu České republiky za r. 1996, neboť jsme přijali usnesení, ve kterém sněmovna pouze bere na vědomí tento materiál a ze zákona jsme povinni ho schválit. Proto mi dovolte, abych požádal paní předsedající o revokaci a přijetí usnesení, tak jak zákon vyžaduje.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Jedná se o to, že pan poslanec Palas hlasoval pro toto usnesení, proto má nárok požádat o revokaci tohoto usnesení. Pokud sněmovna rozhodne o revokaci tohoto usnesení, předpokládám, že by pan poslanec navrhl návrh usnesení tak, jak by mělo správně znít. Budeme tedy hlasovat procedurálně o návrhu na revokaci usnesení, tak jak navrhl pan poslanec Palas.

 

Zahajuji hlasování pořadové č. 343 a ptám se: Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování poř. č. 343 se z přítomných 176 pro vyslovilo 141, proti 18. Přijaté usnesení bylo revokováno.

 

Pane poslanče, navrhněte prosím nyní správné znění tohoto usnesení.

 

Poslanec Jaroslav Palas: Navrhuji tedy nové usnesení:

Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR schvaluje výroční zprávu o činnosti Pozemkového fondu ČR za rok 1996 a roční účetní uzávěrku Pozemkového fondu ČR za rok 1996.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Zahajuji hlasování poř. č. 344 a ptám se: Kdo je pro tento návrh usnesení? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování poř. č. 344 se z přítomných 175 pro vyslovilo 125, proti 24. Tento návrh byl přijat.

 

Paní poslankyně, páni poslanci, dalším bodem je

 

52.
Informace výboru pro sociální politiku a zdravotnictví o výsledku kontroly
plnění usnesení Poslanecké sněmovny č. 113, 114, 170 a 181

 

Prosím zpravodajku výboru paní poslankyni Evu Fischerovou, aby nejdříve navrhla postup projednávání tohoto bodu.

 

Poslankyně Eva Fischerová: Vážená paní místopředsedkyně, vážení členové vlády, dámy a pánové...

(Hluk v sále.)

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Promiňte, paní poslankyně.

(Předsedající zvoní zvoncem.)

 

Poslankyně Eva Fischerová: Vzhledem k tomu, že každé ze čtyř projednávaných usnesení má odlišný charakter, dovoluji si sněmovně navrhnout projednat plnění jednotlivých usnesení jako samostatných částí v bodě programu č. 52, a to včetně rozpravy a přijetí případných usnesení. Potud k proceduře projednávání. Tedy každé usnesení samostatně, protože se svou problematikou odlišují. Paní místopředsedkyně, můžete dát hlasovat o mém návrhu.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Budeme hlasovat o tom, že budeme tento bod projednávat podle procedury, kterou navrhla paní poslankyně Fischerová. Já vás všechny odhlašuji, prosím o novou registraci. Přiznám se, že jsem nepovažovala za nutné toto hlasování, ale pokud jej paní zpravodajka navrhuje, budeme o jejím návrhu hlasovat.

 

V tuto chvíli zahajuji hlasování poř. č. 345 a ptám se: Kdo je pro tento návrh procedury, jak byl navržen paní zpravodajkou? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování poř. č. 345...

(Permanentní hluk v sále.)

 

Paní poslankyně, páni poslanci, v takovéto atmosféře není možné projednávat rozjednaný bod. Já vás velice zdvořile žádám o to, aby ve sněmovně byl alespoň takový klid, aby bylo slyšet vlastního slova. Současně upozorňuji, že pokud nebude ve sněmovně taková atmosféra, aby bylo možné tento bod projednávat, vyhlásím 10minutovou přestávku pro uklidnění v sále.

 

Konstatuji, že v hlasování poř. č. 345 se z přítomných 166 poslanců pro vyslovilo 85, proti 60. Tento návrh byl přijat.

 

Tento bod budeme projednávat tak, jak navrhla paní poslankyně Fischerová. Paní poslankyně, kontrolu kterého usnesení budeme projednávat jako první?

 

Poslankyně Eva Fischerová: Paní předsedající, jako první budeme projednávat usnesení č. 170. K tomuto usnesení byl zpravodajem výboru pan poslanec Škromach. Já vás prosím, abyste mu udělila slovo a vyzvala ho ke zpravodajskému místu.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Budeme tedy projednávat kontrolu usnesení č. 170. K této problematice jsme obdrželi usnesení výboru pro sociální politiku a zdravotnictví č. 73, které obsahuje návrh usnesení Poslanecké sněmovny. Prosím zpravodaje výboru pana poslance Zdeňka Škromacha, aby se ujal slova.

 

Poslanec Zdeněk Škromach: Výbor se kontrolou usnesení č. 73/97 zabýval na jednání 2. října a na základě podpory jak koaličních, tak opozičních poslanců navrhuje toto usnesení:

Poslanecká sněmovna žádá vládu, aby předložila právní normy nezbytné k tomu, aby mohla být ratifikována do roku 2000 Úmluva č. 176 a doporučení č. 173 Mezinárodní organizace práce o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci v dolech a Protokolu z roku 1995 k Úmluvě č. 81 o inspekci práce, které byly přijaty na 82. zasedání Mezinárodní konfederace práce v červnu 1995.

Mimo jiné tento návrh usnesení podpořil i pan ministr Vodička.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. V tuto chvíli otevírám rozpravu, do které se písemně nikdo nepřihlásil. Hlásí se pan poslanec Škromach, kterému dávám slovo.

 

Poslanec Zdeněk Škromach: Vážená paní předsedající, vážené dámy a pánové, kromě argumentů, které jsem již přednesl při prvním projednávání tohoto materiálu v Poslanecké sněmovně, je třeba zdůraznit:

1. K Úmluvě č. 176: Česká republika ratifikovala v roce 1988 Úmluvu č. 155 Mezinárodní organizace práce, která nabyla právní závaznosti 2. prosince 1989. Tato Úmluva předpokládá institut zástupců zaměstnanců pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci jako základní článek funkčnosti systému bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Dále stanoví řadu opatření zejména na národní úrovni v oblasti výchovy a vzdělávání a dalších, která nebyla dosud realizována. Není dosud stanovena státní politika bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Chybí řada stěžejních zákonů v oblasti BOZP. Detailně řeší institut zástupců zaměstnanců pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci rámcová direktiva Rady ES č. 89/391, na kterou navazují další direktivy v oblasti BOZP, jejichž harmonizace je nezbytná pro vstup České republiky do Evropské unie.

2. K Úmluvě č. 81: Kromě již uvedeného je třeba dodat, že v rámci Evropské unie není samostatná direktiva řešící oblast inspekce práce, 114 zemí světa, které Úmluvu Mezinárodní organizace práce 81 ratifikovaly, zejména pak státy Evropské unie, z této Úmluvy vycházejí jako ze základního dokumentu pro oblast inspekce práce.

Je nepochybné, že jednou z povinností státu vůči občanům je vytváření podmínek pro zajištění bezpečnosti práce. Státní politika bezpečnosti práce musí být považována za nedílnou součást sociální politiky státu. Bezpečnost práce je zároveň významným ekonomickým faktorem, který ovlivňuje náklady podnikatelů, tím i ceny výrobků a ve svých dopadech celou sociální sféru.

Bezpečnost práce včetně technických zařízení je upravena ustanovením zákoníku práce, který stanoví obecný legislativní rámec jejího zajišťování. Do roku 1994 byly Českým úřadem bezpečnosti práce, popř. ČBÚ, vydávány podzákonné předpisy. Jedná se o 20 výnosů a vyhlášek od roku 1994, prováděcí předpisy vydává Ministerstvo práce a sociálních věcí - v současné době dvě vyhlášky.

Chápu, že tato oblast není natolik populární jako jiné oblasti, ale možná kdyby bylo vše v pořádku, tak nebyli mrtví v domě, kde nebyly zajištěny základní předpoklady bezpečnosti práce. Domnívám se, že i této oblasti bychom jako sněmovna měli věnovat patřičnou pozornost. Ze zkušeností vyplývá, že právní úprava musí být širší než jsou vztahy zaměstnance a zaměstnavatele. Tato skutečnost se promítá do vyhlášek ČÚBP, které zakládají povinnosti různým subjektům, což zde nad rámec pracovně právních vztahů řešených zákoníkem práce. Výsledkem je určitá provázanost zákonné úpravy a prováděcích předpisů. Materie, obsažené v prováděcích předpisech, nemá v některých případech oporu v zákonech. Jde nad rámec zákoníku práce a nad rámec zmocnění.

Srovnání stávající právní úpravy s Evropským společenstvím a s Mezinárodní organizací práce. Současná úprava v oblasti BOZP je právem Evropského společenství harmonizována pouze částečně. Dle odhadu je slučitelnost cca 40 %. Z dokumentů Mezinárodní organizace práce se otázek bezpečnosti na pracovišti zásadně dotýká úmluva č. 155, o bezpečnosti a zdraví pracovníků a o pracovním prostředí, která byla naší republikou ratifikována. Vyhláška Ministerstva zahraničních věcí č. 20/1989 Sb. Ustanovení této úmluvy se plně nepromítají do naší právní úpravy, zejména v oblasti spolupráce zaměstnavatelů a zaměstnanců, která je zatím částečně zajišťována odborovou organizací.

Nová právní úprava musí řešit tyto aspekty:

V souladu s čl. IV Listiny základních práv a svobod rozšířit úpravu bezpečnosti práce na úrovni zákona tak, aby základní práva a povinnosti byly upraveny zákonem.

Vytvořit zákonné zmocnění pro vydávání prováděcích předpisů.

Za třetí. Nahradit poměrně úzkou úpravu, obsaženou v zákoníku práce, dále úpravu, obsaženou v množství nejrůznějších právních předpisů nižší právní síly, novou komplexní soustavou v zákoně upravenou.

Harmonizace právní úpravy bezpečnosti práce na pracovišti s právem Evropského společenství. Základním principem je zajištění účinnější ochrany pracovníka před veškerými negativními vlivy, které by mohly ohrozit život nebo zdraví při práci. Dále je snaha převzít ty právní instituty, které se v dosavadní praxi osvědčily. Jedná se zejména o posílení odpovědnosti zaměstnavatele a pracovníka. Dále je nutno v zákoně umožnit dialog a spolupráci mezi zaměstnavatelem a pracovníkem, směřující k oboustrannému respektování bezpečnostních předpisů. Dnešní stav, kdy mnozí zaměstnavatelé svým zaměstnancům - ačkoliv jim to ukládá zákon - neposkytují ochranné pracovní prostředky a žádají po nich, aby si tyto kupovali sami, je neúnosný. Je skutečně nutné tuto záležitost řešit, a velmi intenzívně.

Zohlednit Listinu základních lidských práv a svobod zakotvením právních institutů, které byly doposud obsaženy v normách nižší právní síly.

Dosáhnout právního souladu s předpisy Evropského společenství.

Posílit prevenci před vznikem nežádoucích událostí na pracovišti i cestou kvalifikované výchovy a vzdělávání.

Oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci není v našem státě komplexně řešena tak, jak to vyžaduje úmluva č. 155 Mezinárodní organizace práce a jak je běžným zvykem ve vyspělých zemích, zejména pak zemích Evropské unie.

Na nedostatky v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci upozornila již v roce 1992 mimořádná mise Mezinárodní organizace práce, která ve své zprávě uvedla řadu zásadních doporučení práce, která dodnes nebyla realizována. Letos v červnu měla podle svého programu vláda České republiky projednat věcný záměr zákonné úpravy bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a věcný záměr zákonné úpravy inspekce práce. Materiály prošly pouze vnitřním připomínkovým řízením Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky a z programu vlády byly staženy a odloženy. Domnívám se, že by této oblasti právě v rámci některých událostí, které se udály v poslední době, měla být věnována větší pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Hlásí se někdo další do rozpravy? Není tomu tak, proto rozpravu končím.

Vzhledem k tomu, že pan poslanec Škromach byl jediný, který v rozpravě vystoupil, nemělo by asi smysl se ptát zpravodaje, zda si přeje se vyjádřit k rozpravě. Pouze jej požádám, aby přednesl návrh usnesení, o kterém budeme hlasovat.

(Dotaz pléna: K čemu?)

Paní poslankyně, budeme hlasovat pouze o návrhu usnesení, které se týká kontroly usnesení č. 170 tak, jak jsme schválili postup projednávání tohoto bodu.

Pane poslanče, prosím, zopakujte návrh usnesení, o kterém budeme nyní hlasovat.

 

Poslanec Zdeněk Škromach: Rozprava byla jednoho muže a komentovat sám sebe by asi nebylo vhodné. Takže znění, které je navrhováno výborem pro sociální politiku a zdravotnictví, je toto:

Poslanecká sněmovna žádá vládu, aby předložila právní normy nezbytné k tomu, aby mohla být ratifikována do roku 2000 úmluva č. 176 a doporučení č. 183 Mezinárodní organizace práce, o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci v dolech, a Protokolu z roku 1995 k úmluvě č. 81 o inspekci práce z roku 1947, které byly přijaty na 82. zasedání mezinárodní konference práce v červnu 1995.

To je celé usnesení.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Paní poslankyně, páni poslanci, všechny vás teď odhlašuji a prosím vás o novou registraci.

 

Nyní se chystám zahájit hlasování pořadové číslo 346, což jsem právě učinila. Ptám se, kdo je pro tento návrh usnesení. Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 346 se z přítomných 166 pro vyslovilo 99, proti 50. Tento návrh byl přijat.

 

Nyní se budeme zabývat kontrolou plnění usnesení Poslanecké sněmovny č. 113. K tomu jsme obdrželi usnesení výboru č. 74, které rovněž obsahuje návrh usnesení Poslanecké sněmovny.

Slova se ujme zpravodajka výboru poslankyně Eva Fischerová.

 

Poslankyně Eva Fischerová: Vážené dámy a pánové, dovolte mi předložit zpravodajskou zprávu ve smyslu usnesení výboru pro sociální politiku a zdravotnictví č. 74/1997, které ke kontrole plnění usnesení Poslanecké sněmovny č. 113/1996 přijal výbor pro sociální politiku na své 21. schůzi dne 2.10. t.r.

Po zpravodajské zprávě poslankyně Fischerové a po zdůvodnění ministrem zdravotnictví Janem Stráským a po rozpravě výbor pro sociální politiku a zdravotnictví Poslanecké sněmovně v bodě I. doporučuje následující usnesení:

Poslanecká sněmovna v bodě prvním konstatuje, že usnesení Poslanecké sněmovny č. 113 ze dne 11. října 1996 nebylo naplněno.

V bodu II žádá vládu České republiky, aby do 31. prosince 1997 usnesení č. 113 ze dne 11. října 1996 splnila.

Potud doporučující stanovisko výboru.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji a nyní otevírám rozpravu, do které se jako první přihlásila paní poslankyně Eva Fischerová, připraví se paní poslankyně Taťána Jirousová.

***


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP