Poslankyně Zuzka Rujbrová: Pane předsedající, dámy a pánové, můj pozměňovací návrh se dotýká části páté, která upravuje podmínky poskytování zdravotní péče a její úhrady. V § 13 navrhuji doplnit odstavec 3 tohoto znění:
Pojištěncům mladším 18 let je zdravotním pojištěním plně hrazena péče uvedená v odstavci 2, jakož i veškerá další preventivní, léčebná, rehabilitační a lázeňská léčba, včetně léků a potřebných prostředků zdravotnické techniky. Tato péče se poskytuje v rozsahu, který vyžaduje zdravotní stav těchto pojištěnců. Ustanovení tohoto zákona o omezení nebo vyloučení úhrady zdravotní péče ze zdravotního pojištění se nevztahují na pojištěnce mladší 18 let.
U § 14 navrhuji označit dosavadní znění jako odstavec 1 a doplnit odstavec 2, který by zněl: Pojištěncům uvedeným v § 13, odst. 3 se ze zdravotního pojištění hradí v plné výši též náklady léčení v cizině, pokud toto léčení nelze bez ohrožení života pojištěnce nebo trvalého poškození jeho zdraví zajistit na území České republiky.
K odůvodnění tohoto návrhu: Smyslem navrhované změny je zajištění práva dítěte na komplexní, bezplatnou zdravotní péči v souladu s mezinárodní Úmluvou o právech dítěte, která dětem garantuje právo na dosažení nejvýše dosažitelné úrovně zdravotního stavu a na využívání léčebných a rehabilitačních zařízeni. Stát by se neměl zbavovat odpovědnosti za vytvoření komplexních podmínek umožňujících zdravý vývoj nejmladší generace. Mládež potřebuje plnohodnotné sociální a profesní začlenění v souladu se svým zdravotním stavem. Dětem, pojištěncům mladším 18 let, je zde navrhována zvýšená ochrana formou bezplatné zdravotní péče i v případech, kdy dospělý pojištěnec se bude na úhradě zdravotní péče zcela nebo zčásti podílet. Jediným kritériem pro bezplatné poskytnutí bezplatné péče je rozsah odpovídající zdravotnímu stavu dítěte.
Nad rámec zdravotní péče hrazené ze zdravotního pojištění pojištěncům v cizině je dále u dětí mladších 18 let navrhováno, aby i tato péče byla v jejich případě pokryta zdravotním pojištěním, jestliže nelze na území České republiky potřebnou zdravotní péči zajistit bez ohrožení života pojištěnce nebo bez trvalého poškození jeho zdraví. Navrhované opatření by si vyžádalo náklady v částce kolem 102 miliónů Kč, je však vyváženo ochranou dětí jako specifické sociální věkové skupiny a projevem zájmu státu a společnosti o jejich celkovou prosperitu.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Honajzer: Děkuji paní poslankyni Rujbrové. Zvu k řečništi pana poslance Matulku, připraví se pan poslanec Jaroslav Novák.
Poslanec Dalibor Matulka: Dámy a pánové, protože zřejmě řečníků podrobné rozpravy bude hodně, tak se pokusím o co největší stručnost. Mám čtyři pozměňovací návrhy. První můj pozměňovací návrh se týká § 13, kde je definováno, co je předmětem hrazené zdravotní péče ze všeobecného zdravotního pojištění.
Navrhuji v § 13, to je můj první pozměňovací návrh, učinit dvě změny. V prvé řadě v odst. 1 za slova "pojištěnci se hradí" vložit slovo "veškerá" a místo slov "zdravotní stav" použít slovo "zdraví", Pro vaši informaci ten odstavec jedna potom bude znít:
Ze zdravotního pojištění se hradí veškerá zdravotní péče poskytnutá pojištěnci s cílem zachovat nebo zlepšit jeho zdraví. A ve druhé řadě navrhuji v § 13, odst. 2 za slovo "zahrnuje" doplnit před dvojtečku slovo "zejména". Tam Je v tom odstavci 2, § 13 výčet toho, co se tedy hradí. Já doplňuji to slovo, že je to "zejména", čili z taxativního výčtu činím výčet téměř taxativní.
Toto prosím, aby bylo chápáno, obě tyto dvě věci, týkající se § 13, aby byly chápány jako jeden pozměňující návrh spolu související a aby tedy o něm bylo hlasováno jedním hlasováním.
Druhý můj pozměňovací návrh se týká § 15, tj. velice dlouhý paragraf, velice významný paragraf a Já navrhuji celý text § 15 vypustit a nahradit jej tímto textem:
Ze zdravotního pojištění se nehradí taková péče, léky, zdravotnické potřeby a prostředky zdravotnické techniky, které nejsou pojištěnci poskytovány s cílem zachovat nebo zlepšit jeho zdraví. Zbývající text § 15 tedy vypustit. Celý paragraf by zněl tak, jak říkám.
Já bych se rád trošičku zastavil u tohoto pozměňovacího návrhu, protože si uvědomuji, že je to pozměňovací návrh zásadní a velice by se promítl pochopitelně do dalšího textu zákona. Náš poslanecký klub se touto záležitostí velmi podrobně zabýval a máme k tomu takové stanovisko. Zatímco vládní návrh počítá s vymezením, co tedy má a na druhé straně nemá být hrazeno ze všeobecného zdravotního pojištění, počítá primárně s kritériem finančním, čili s hlediskem dostupnosti s ohledem k penězům. My jsme toho názoru, že primárním kritériem být prostě musí kritérium zdravotní. My jsme si vědomi, že ani to stanovisko vládní, které upřednostňuje to kritérium finanční, samozřejmě není absolutní, že tam se samozřejmě zohledňuje významně také hledisko zdravotní a na druhé straně náš postoj samozřejmě také není absolutní, že si také uvědomujeme, že finanční kritérium zde hraje roli. Ale jde prostě o otočení gardu, co má být kritériem pro stanovení toho, co má být a co nemá být hrazeno z prostředků zdravotního pojištění.
Druhá věc, které jsme si vědomi, je to, že tato prostá změna, jak dalece je krátká, čili nahradit ten § 15 tímto krátkým zněním, které navrhuji, by se samozřejmě musela významně promítnout do dalšího obsahu zákona. Ale já samozřejmě nedávám žádný velikánský pozměňovací návrh, abych změnil tzv. "Paynovou metodou" celý zákon. Jsme si vědomi toho jednak, že určitě budou následovat další pozměňovací návrhy a samozřejmě také počítáme s tím, že pokud by tento pozměňovací návrh byl přijat, tak že je možno se v takovém případě tedy vrátit samozřejmě k dalšímu projednání celé záležitosti ve výboru, kde by potom bylo možno odpovídající úpravy, pokud by byly potřebné i po druhém čtení, odpovídající úpravy provést. Tak to byl druhý pozměňovací návrh.
Třetí pozměňovací návrh je podmíněný. Pokud by můj druhý pozměňovací návrh přijat nebyl, tzn. nenastala ta změna v § 15, kterou jsem navrhoval, tak navrhuji vypustit odst. 2 a ostatní tedy přečíslovat. Vysvětlím, o co běží. Ten § 15 v odst. 2 říká, že ze zdravotního pojištění se nehradí výkony akupunktury. Přiznám se, že ačkoliv jsem ve zdravotnictví léta pracoval, tak lékařem nejsem, neznám zcela odborné podrobnosti. Nicméně chápu, že akupunktura sice není uznaný samostatný obor, ale je to podle mých informací uznaná léčebná metoda, podobně jako třeba homeopatie a je to používaná metoda, čím dál tím víc se rozšiřuje. Já nevidím důvod a nenalezl jsem ten důvod ani v důvodové zprávě. Proč se tedy nemají výkony akupunktury hradit. U akupunktury je to ve vládním návrhu takto navrhováno, u homeopatie naopak třeba není. Tak pro mě to není srozumitelné.
Takže můj pozměňovací návrh je to ustanovení vypustit. A pokud by ani tento návrh nebyl přijat, dávám čtvrtý a poslední svůj pozměňovací návrh, naopak do toho § 15 odst. 2 doplnit slova "a homeopatie". Pak by odstavec 2 zněl, že ze zdravotního pojištění se nehradí výkony akupunktury a homeopatie. Nechápu postoj vlády, pro& jedno chce hradit a druhé nechce hradit. Možná mi to ale odborně někdo vysvětlí. To je všechno, děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Honajzer: Děkuji panu poslanci Matulkovi. Promluví pan poslanec Jaroslav Novák, připraví se pan poslanec Václav Krása.
Poslanec Jaroslav Novák: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, vzhledem k tomu, že nebyl přijat můj pozměňovací návrh na vrácení zákona nebo na odmítnutí návrhu zákona, dovolím si předložit několik pozměňovacích návrhů.
V § 11, odst. 1 písm. b) v první větě vypustit text "kteří jsou ve smluvním vztahu k příslušné zdravotní pojišťovně".
§ 16, odst. 1 - nahradit stávající text novým, který bude znít:
"Příslušná zdravotní pojišťovna hradí zdravotní péči jinak nehrazenou, pokud k nehrazené péči neexistuje alternativní péče hrazená, jejímž poskytnutím nedojde u pacienta ke zhoršení zdravotního stavu ve srovnání s péčí nehrazenou."
V § 16, odst. 2 doplnit: "Odmítnutím souhlasu se revizní lékař stává spoluzodpovědným za možné zhoršení zdravotního stavu pacienta."
V § 17, odst. 1 text druhé věty nahradit takto: "Smlouvy lze uzavřít jen na ty druhy hrazené péče, ke kterým je zdravotnické zařízení technicky i personálně vybaveno."
§ 17, za odstavec 1 vložit nové odstavce 2, 3, a 4 a další uvedené odstavce přečíslovat.
Odstavec 2 zní: "Zdravotní pojišťovna, která má více než 50 % z možných pojištěnců v daném okrese, nesmí odmítnout uzavření smlouvy žádnému zdravotnickému zařízení v tomto okrese sídlícímu a je povinna akceptovat všechny odbornosti, ve kterých příslušné-zdravotnické zařízení poskytuje nebo hodlá poskytovat léčebnou péči."
Odstavec 3 zní: "Ministerstvo zdravotnictví České republiky zpracuje nejpozději do konce roku 1997 standardy minimálního technického a personálního vybavení pro jednotlivé druhy zdravotní péče. Na žádost příslušeného zdravotnického zařízení vydá osvědčení o tom, že zdravotnické zařízení pro danou zdravotní péči splňuje podmínky standardů příslušný zdravotní rada, a to do 30 dnů."
Odstavec 4 zní: "Příslušná zdravotní pojišťovna dále uhradí hrazenou péči i těm zdravotnickým zařízením, se kterými nemá uzavřenou smlouvu, pokud tato zdravotní péče byla poskytnuta v daném zdravtnickém zařízení zaregistrovaným pojištěncům a jejichž seznam byl příslušné zdravotní pojišťovně předán. Za takto zaregistrovaného pojištěnce pak vyjma nutné a neodkladné péče v daném oboru nebude pojišťovna hradit hrazenou péči jinému zdravotnickému zařízení."
§ 17, odst. 5 - Celý tento odstavec vypustit a ostatní přečíslovat.
§ 40, odst. 2, k první větě textu připojit: "Pokud zdravotní pojišťovna nedodržuje lhůty splatnosti, ať už celé platby nebo její části, je povinna zaplatit zdravotnickému zařízení penále, ve výši 0,1 % dlužné částky za každý kalendářní den. Každá platba penále se zaokrouhluje na celé koruny směrem nahoru."
To by bylo k pozměňovacím návrhům prakticky všechno. Ještě bych chtěl na závěr dodat, že tady zaznělo velké množství pozměňovacích návrhů, a proto dávám znovu návrh na zamítnutí tohoto návrhu zákona. Pokud to hlasováním nebude přijato, dávám další návrh, aby se hlasovalo o vrácení výboru k novému projednání. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Honajzer: Děkuji panu poslanci Novákovi. Promluví pan poslanec Václav Krása, připraví se paní poslankyně Kolářová.
Poslanec Václav Krása: Dámy a pánové, nejprve se omlouvám panu ministrovi Stráskému, že jsem ho požádal, aby mě pustil chvíli na své křeslo, protože můj pozměňovací návrh bude poněkud delší, takže vás všechny předem upozorňuji, abyste s tím počítali.
Dámy a pánové, členové vlády, dovolte mi, abych předložil dva pozměňovací návrhy, které se týkají § 15, odst. 6, a sice konkrétně prostředků zdravotnické techniky. Můj první pozmněňovací návrh lépe charakterizuje, co to je prostředek zdravotnické techniky a především říká, že prostředkem zdravotnické techniky je i takový prostředek, který slouží ke kompenzaci zdravotního postižení.
Druhý pozměňovací návrh zcela nově upravuje podmínky poskytování prostředků zdravotnické techniky pro občany, kteří je trvale používají.
Takže první pozměňovací návrh zní: § 15, odst. 6 včetně poznámky pod čarou zní: "§ 6. S výjimkou prostředků zdravotnické techniky uvedených v oddílu B přílohy 111 tohoto zákona, které se ze zdravotního pojištění nehradí, a vybraných prostředků zdravotnické techniky uvedených v oddíle C přílohy č. 111 tohoto zákona, které se hradí ve výši a za podmínek v této příloze stanovených, se ze zdravotního pojištění hradí ve výši 75 % jejich ceny pro konečného spotřebitele (odkaz č. 24) prostředky zdravotnické techniky předepsané za účelem
a) pokračovat v léčebném procesu, nebo
b) podpořit stabilizaci zdravotního stavu pojištěnce nebo jej výrazně zlepšit, anebo vyloučit jeho zhoršení, nebo
c) kompenzovat nebo zmírnit následky zdravotní vady včetně náhrady nebo modifíkace anatomické struktury nebo fyziologického procesu.
Hradí se vždy prostředek zdravotnické techniky v základním provedení nejméně ekonomicky náročném v závislosti na míře a závažnosti zdravotního postižení."
Můj druhý pozměňovací návrh se týká přílohy č. III zákona o všeobecném zdravotním pojištění, která je v tomto znění:
Oddíl B, seznam prostředků zdravotnické techniky nehrazených ze všeobecného zdravotního pojištění při poskytování ambulantní péče. Teď bude tabulka, která má tyto sloupce: číslo, druhý sloupec je skupina, třetí sloupec název druhu, v závorce typu prostředku zdravotnické techniky a čtvrtý sloupec poznámka. V jednotlivých sloupcích jsou tyto údaje:
číslo 1, skupina 1: název - náplast. Poznámka: s výjimkou hypoalergických náplastí.
číslo 2, skupina 1: název - náplasti na kuří oka.
Č. 3, skupina 2, název - plena PVC.
Č. 4, skupina 2, název - podložky PVC.
Č. 5, skupina 4, název - návlek tenisový.
Č. 6, skupina 4, název - ortézy sportovní.
Č. 7, skupina 7, název - příslušenství ke kočárku - pracovní deska.
Č. 8, skupina 7, název - příslušenství ke kočárku - odkládací košík.
Č. 9, skupina 7, název - příslušenství ke kočárku - pláštěnka.
Č. 10, skupina 7, název - příslušenství k vozíku - pracovní deska.
Č. 11, skupina 7, název - příslušenství k vozíku - pláštěnka. č. 12, skupina 7, název - příslušenství k elektrickým vozíkům - ovládání pro doprovod.
Č. 13, skupina 11, název - testační proužky ke stanovení cholesterolu.
Č. 14, skupina 12, název - příslušenství k chodítkům, která jsou nad rámec jejich funkce.
Č. 15, skupina 13, název - kapátko oční.
Č. 16, skupina 13, název - tyčinka oční.
Č. 17, skupina 13, název - odsávačka mateřského mléka.
Č. 18, skupina 13, název - prst technický pryžový.
Č. 19, skupina 13, název - lůžko zdravotní.
Č. 20, skupina 13, název - nitroděložní tělísko.
Č. 21, skupina 13, název - polštář včetně povlaku.
Č. 22, skupina 16, název - neortopedické vložky do bot.
Č. 23, bez uvedení skupiny, název - opravy prostředků zdravotnické techniky kromě vozíků a kočárků a individuálně vyráběných ortopedicko-protetických výrobků a oprav zvedáků a polohovacích postelí.
Oddíl C - seznam prostředků zdravotnické techniky hrazených ze všeobecného zdravotního pojištění při poskytování ambulantní péče. Budou zase jednotlivé sloupky v těchto tabulkách. První sloupek - pod názvem číslo, druhý sloupek - pod názvem skupina, třetí sloupek - pod názvem Název druhu (typu) prostředků zdravotnické techniky, čtvrtý sloupek - pod názvem Poznámka, pátý sloupec bude pod názvem Výše úhrad. Nyní budu číst jednotlivé řádky za sebou.
Č. 1, skupina 1, název - gáza hydrofilní skládaná, poznámka - nejvýše do rozměru 10x10 cm a velikosti balení po 20 kusech, výše úhrad 100 %, nejvýše do 8 Kč.
Č. 2, skupina 1, název - krytí gelové, poznámka - nejvýše do rozměru 10x10 cm, na základě schválení revizním lékařem, výše úhrady 100 %, nejvýše do 150 Kč za 1 kus.
Č. 3, skupina 1, název - náplasti hypoalergické, poznámka -u dětí do 18 let věku a u pacientů se stomií a diabetiků, výše úhrad nejvýše do 30 Kč.
Č. 4, skupina 1, název - obinadlo elastické, poznámka - nejvýše do rozměru 14 cm x 5 m, výše úhrad 100 %, nejvýše do 50 Kč.
Č. 5, skupina 1, název - obinadlo hydrofilní sterilní, poznámka - nejvýše do rozměru 12 cm x 5 m, výše úhrad 100 %, nejvýše do 15Kč.
Č. 6, skupina 1, název - obinadlo pružné hadicové, bez poznámky, nejvýše do 30 Kč.
Č. 7, skupina 1, název - tampony vinuté, poznámka - pouze na předepsání DIA, jedno balení po 1000 ks ročně, výše úhrad nejvýše do 70 Kč.
Č. 8, skupina 1, název - vata buničitá, poznámka -100 g, výše úhrady nejvýše do 10 Kč.
Č. 9, skupina 1, název - vata obvazová skládaná, poznámka -100 g, výše úhrad nejvýše do 20 Kč.
Č. 10, skupina 1, název - vata obvazová sterilní, poznámka - 25 g, výše úhrad nejvýše do 10 Kč.
Č. 11, skupina 2, název - absorbční prostředky pro inkontinentní - kalhotky plenové, poznámka - maximálně 150 ks měsíčně, nehrazeno pacientům v ústavní péči a v odborných léčebnách, výše úhrad nejvýše do 1400 Kč.
Č. 12, skupina 2, název - absorbční prostředky pro inkontinentní - vložky pro lehkou inkontinenci, poznámka - maximálně 150 ks měsíčně, nehrazeno pacientům v ústavní péči, včetně odborných léčeben, výše úhrad nejvýše do 550 Kč.
Č. 13, skupina 2, název - absorbční prostředky pro inkontinentní - vložné pleny, poznámka - maximálně 150 ks měsíčně, nehrazeno pacientům v ústavní péči, včetně odborných léčeben, výše úhrad nejvýše do 900 Kč.
Č. 14, skupina 2, název - fixace absorbčních prostředků pro inkontinenci, poznámka - maximálně 24 ks měsíčně, nehrazeno pacientům v ústavní péči, včetně odborných léčeben, výše úhrad nejvýše do 190 Kč.
Č. 15, skupina 2, název - kondomy urinámí, poznámka - maximálně 30 ks měsíčně, výše úhrad 100 %, nejvýše do 900 Kč.
Č. 16, skupina 2, název - sáčky sběrné urinární, poznámka - maximálně 10 ks měsíčně, výše úhrad 100 %, nejvýše do 600 Kč.
Č. 17, skupina 2, název - svorka inkontinenční pro muže, poznámka - maximálně 2 ks ročně, výše úhrad 100 %.
Č. 18, skupina 3, název - krytky stomické, poznámka - pouze po schválení revizním lékařem, maximálně 60 ks měsíčně, výše úhrad 100 %, nejvýše do 3100 Kč.
Č. 19, skupina 3, název - podložky kolostomické a ileostomické, poznámka - maximálně 10 ks měsíčně, výše úhrad 100 %, nejvýše do l000 Kč.
Č. 20, skupina 3, název - podložky urostomické, poznámka maximálně 15 ks měsíčně, výše úhrad 100 %, nejvýše do 1500 Kč.
Č. 21, skupina 3, název "prostředky čistící stomické", poznámka "pouze po schválení revizním lékařem", výše úhrad 100 %, nejvýše do 1500 Kč.
Č. 22, skupina 3, název "prostředky ochranné stomické", poznámka "maximálně 360 g ročně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 2760 Kč.
Č. 23, skupina 3, název "systémy dvoudílné kolostomické uzavřené - sáčky", poznámka "maximálně 60 ks měsíčně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 1600 Kč.
Č. 24, skupina 3, název "systémy dvoudílné ileostomické výpustné - sáčky", poznámka "maximálně 30 ks měsíčně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 1350 Kč.
Č. 25, skupina 3, název "systémy jednodílné kolostomické uzavřené - sáčky", poznámka "maximálně 60 ks měsíčně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 2600 Kč.
Č. 26, skupina 3, název "systémy jednodílné ileostomické výpustné - sáčky", poznámka "maximálně 30 ks měsíčně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 1950 Kč.
Č. 27, skupina 3, název "systémy urostomické dvoudílné - sáčky", poznámka "maximálně 30 ks měsíčně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 2000 Kč.
Č. 28, skupina 3, název "systémy urostomické jednodílné sáčky", poznámka "maximálně 30 ks měsíčně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 2000 Kč.
Č. 29, skupina 3, název "pasy a přídržné prostředky pro stomiky", poznámka "maximálně 2 balení ročně", výše úhrad 100 %.
č. 30, skupina 3, název "zátky stomické", poznámka "pouze po schválení revizním lékařem, maximálně 60 ks měsíčné, výše úhrad 100 %, nejvýše do 1200 Kč.
Č. 31, skupina 4, název "epitéza mamální", poznámka "maximálně 1 ks za 2 roky, pouze na základě předepsání CHI, ONK, PRL (zkratky lékařů - jen pro vysvětlení), výše úhrad nejvýše do 1800 Kč.
Č. 32, skupina 4, název "ortéza sériově vyráběná", poznámka "pouze na základě předepsání ORT, OP, REH, CHI, NEU, maximálně 1 kus ročně", výše úhrad 100 %.
Č. 33, skupina 4, název "návlek pahýlový", poznámka "nejvýše 8 ks ročně", výše úhrad 100 %.
Č. 34, skupina 4, název "suspenzor", poznámka "maximálně 2 ks ročně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 1300 Kč.
Č. 35, skupina 5, název "epitéza mamální, individuálně zhotovená", poznámka "pouze na základě schválení revizním lékařem, maximálně 1 ks za 2 roky", výše úhrad 100 %.
Č. 36, skupina 5, název "ortéza individuálně zhotovovaná", poznámka "pouze na základě předepsání OP, ORT, REH, CHI, NEU a schválení revizním lékařem", výše úhrad 100 %.
č. 37, skupina 5, název "protéza horních a dolních končetin v základním provedení", poznámka "pouze na základě předepsání OP, REH, ORT, maximálně 1 ks za 2 roky", výše úhrad 100 %.
č. 38, skupina 5, název "protéza modulární horních a dolních končetin, které jsou zhotoveny ze stavebnicových polotovarů a sestav, včetně tahových protéz horních končetin", poznámka "pouze na předepsání OP, REH, ORT a schválení revizním lékařem, maximálně 1 ks za 2 roky", výše úhrad 100 %.
č. 39, skupina 5, název "protézy bioelektrické, ztráta obou horních končetin, nebo jednostranná amputace s funkčním postižením druhé horní končetiny", poznámka "pouze na základě předepsání OP, REH, ORT a schválení revizním lékařem 85, maximálně 1 ks za 5 let (v případě postižení obou končetin 1 pár za 5 let)",výše úhrad 100%.
Č. 40, skupina 6, název "kompresivní elastické punčochy lýtkové 11. K.T.", poznámka "pouze na základě předepsání PRL, CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 410 Kč.
Č. 41, skupina 6, název "kompresivní elastické punčochy lýtkové III. K. T.", poznámka "pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 448 Kč.
Č. 42, skupina 6, název "kompresivní elastické punčochy lýtkové IV. K. T.", poznámka "pouze na základě předepsán CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně", výše úhrad 100 %, nejvýše do 675 Kč.
Č.43, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy polostehenní II. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání PRL, CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 %, nejvýše 517 Kč.
Č. 44, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy polostehenní III. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 %, nejvýše do 565 Kč.
Č. 45, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy polostehení IV. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 %, nejvýše do 879 Kč.
Č. 46, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy stehenní II. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání PRL, CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry. Výše úhrad 100 %, nejvýše do 566 Kč.
Č. 47, skupina 6, název kompresivní elastické punčochy stehenní III. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 %, nejvýše do 520 Kč.
Položka 48, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy stehenní IV. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 %, nejvýše do 1 013 Kč.
Položka 49, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy stehenní s uchycením v pase II. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání PRL, CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 %, nejvýše do 345 Kč.
Místopředseda PSP Jiří Honajzer: Promiňte, dámy a pánové, i vy pane poslanče, tuším, že uvítáte, když si minimálně na chvíli odpočinete ve svém projevu. Pokusím se o něco, s čím mě můžete poměrně rychle vyhnat, nicméně se o to pokusím. Zejména proto potřebuji souhlas pana poslance Krásy, protože vstupuji do jeho příspěvku.
By! jsem informován na počátku odpoledního jednání, že nebyl vydán apriorní souhlas z jednání v kuloárech, případně z jednání se zainteresovanými, kteří se zabývají více než my ostatní tímto zákonem k tomu, aby pozměňovací návrh, který pan poslanec Krása čte, se stal běžnou součástí jeho vystoupení jako písemná příloha, protože byla předložena včera. Chystá se ještě jedno obdobné vystoupení pana poslance Zvěřiny atd. I pan poslanec Krása je údajně zhruba ve třetině svého vystoupení.
Chtěl bych se zeptat Sněmovny, zda by v tomto okamžiku neakceptovala, kdyby pan poslanec Krása nepokračoval dále ve čtení celého svého dlouhého pozměňovacího návrhu. Samozřejmě vím, že by se o tom muselo rozhodnout hlasováním, samozřejmě bych pozval do sněmovny ty, kteří jsou v kuloárech. Chtěl bych v tomto okamžiku slyšet a vidět, zda někdo proti takovémuto řešení protestuje. (Hlasy z pléna: ano)
Pane poslanče, nedá se nic dělat, v tomto přerušeném bodě nelze jinak, ale před vystoupením pana poslance Zvěřiny nechám o tomto řešení Sněmovnu hlasovat.
Pane poslanče, nezbývá nic jiného než abyste pokračoval.
Poslanec Václav Krása: Jsem velmi rád, že mi Sněmovna umožní, abych vyzkoušel své síly ve čtení takovýchto elaborátů. Rád budu pokračovat. Jsme přesně ve třetině, budu pokračovat.
Č. 50, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy stehenní s uchycením v pase.
Místopředseda PSP Jiří Honajzer: Pak bych ale poprosil všechny přítomné ve sněmovní síni, aby vytvořili prostředí, ve kterém by pan poslanec Krása mohl vystupovat normálně. Pokud vás jeho jistě zajímavé vystoupení nezajímá, běžte diskutovat do kuloárů. Děkuji.
Poslanec Václav Krása: S uchycením v pase III. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně, výše úhrady 100 %, nejvýše 372 Kč.
Č. 51, skupina 6, název kompresívní elastické punčochy stehenní s uchycením v pase IV. K. T., poznámka: pouze na základě předepsání CHI, INT, DER, J16, maximálně 2 páry ročně. Výše úhrad 100 % nejvýše do 400 Kč.
Č. 52, skupina 6, název kompresívní elastické punčochové kalhoty dámské II. K. T., poznámka: pouze na předepsání PRL, CHI, INT, DER, J16, schvaluje revizní lékař, maximálně 2 ks ročně.Výše úhrad 100%.
Místopředseda PSP Jiří Honajzer: Námitka proti řešení, které jsem navrhoval, se ozývala zejména z této strany, a zároveň se z této strany ozývá největší hluk. Prosím o trochu dobré vůle, aby pan poslanec Krása, zejména on, mohl pracovat v civilizovaném prostředí. Děkuji vám.