Most, 9. 1. 1996 | |
Č. j.: Ř/10/Ks |
Vážený pane řediteli,
v souladu s Vaším požadavkem předkládáme
v příloze tohoto dopisu ve dvojím vyhotovení,
aktualizovaný návrh Zdravotně-pojistného
plánu HZZP na rok 1996.
Předmětný pojistný plán
byl projednán a schválen vč. části
"Charakteristika a východiska stávající
situace HZZP", na zasedání Správní
rady HZZP dne 8. ledna 1996.
S pozdravem
Ministerstvo zdravotnictví ČR
JUDr. Vladimír Sýkora
ředitel odboru správy organizací
Palackého nám. 4
128 01 Praha 2
Obsah: | Komentář k aktualizaci Zdravotně-pojistného plánu HZZP pro rok 1996 |
Stručný rozbor příjmů a výdajů a další ukazatele | |
Charakteristika a východiska stávající situace HZZP |
Předkládá: Ing. Jiří
ČERNÝ, ředitel HZZP
Schváleno Správní radou dne 8. 1. 1996.
V Mostě, dne 8. 1. 1996
Rozdělovník: | MZ ČR 2x |
MF ČR 2x | |
MUDr. M. Syka, předseda výboru pro sociální politiku a zdravotnictví ČR |
Aktualizovaný Zdravotně-pojistný plán
roku 1996 je zpracován z hlediska běžného
kalendářního roku jako přebytkový
o cca 153 mil. Kč. Tento záměr vyplývá
z předpokladu, že s ohledem na existující
výši závazků za poskytnutou zdravotní
péči, nebude vytvářen rezervní
fond (82 688 tis. Kč).
Stav pojištěnců
Výrazný úbytek pojištěnců
(viz další komentář), kdy stav k 1.
1. 1996 činil cca 203 tisíc, má za následek
snížení plánovaného průměru
stavu z uvažovaných 400 tis. na 150 tis. pojištěnců.
Oblast příjmů
Výše příjmů od aktivních
pojištěnců vychází vedle aktualizačního
počtu z předpokládaných 15% meziročního
nárůstu průměrných výdělků.
Ostatní příjmy (zvýšení
o 133 531 tis. Kč oproti původnímu návrhu)
jsou odvozeny z uvažovaného odprodeje nemovitostí,
které se nepodařilo realizovat v roce 1995.
Oblast výdajů
Aktualizovaný zdravotně-pojistný plán
obsahuje výdaje na zdravotnictví na 1 pojištěnce
ve výši 6.294,- Kč, tj. 524,5 Kč 1 poj.
měsíc. Tato hodnota je odvozena od skutečných
nákladů 505,57 Kč za období 1 - 10
1995 a povýšeno o 3,74%, což je údaj vyplývající
z Dlouhodobého programu, zpracovaného MZ ČR.
Provozní náklady vč. investic respektují
limitovanou sedmiprocentní výši. jejich dodržení
se však vzhledem ke skokovému úbytku pojištěnců
k 1. 1. 1996 jeví jako silně napjaté, neboť
na tuto skutečnost není možné stejným
jednorázovým způsobem reagovat snížením
počtu zaměstnanců a dalších provozních
nákladů.
Saldo závazků a pohledávek k 31.
12. 1995
Ze stávajícího vývoje lze očekávat,
že saldo závazků a pohledávek k 31.
12. 1995 dosahuje jedné miliardy Kč. Nárůst
oproti dřívější úvaze
(800 mil. Kč) je důsledek nižšího
odprodeje nemovitosti a dopadů prudkého úbytku
pojištěnců, což se s ohledem na stávající
metodiku (výběr pojistného za předchozí
měsíc a stav pojištěnců v běžném
měsíci) negativně odráží
na výši přerozdělení. Je paradoxem,
když při 48,5% státem hrazených pojištěnců,
z celkového počtu byla HZZP za rok plátcem
do účtu přerozdělení. Zmíněná
skutečnost má za následek prudký nárůst
zadluženosti v přepočtu na 1 pojištěnce.
Stručný rozbor příjmů a
výdajů a další ukazatele
Příloha k aktualizovanému pojistnému
plánu HZZP na rok 1996 pro MZ ČR a MF ČR
k 1. 1. 1996 = 203 tis. pojištěnců
I. | Počty pojištěnců | |
1. | Počet pojištěnců celkem - fyzické osoby k 31. 12. 1996 | 140 000 |
2. | Z toho: státem hrazení | 66 920 |
3. | Počet pojištěnců v roce 1996 - průměrný stav za 12 měsíců | 150 000 |
4. | Z toho: státem hrazení | 71 700 |
aktivní | 78 300 | |
II. | Příjmy | |
5. | Příjmy z pojistného 100% výběr od přímo platících pojištěnců | 1 005 372 |
6. | Příjmy z přerozdělení | 23 536 |
7. | Ostatní příjmy | 160 968 |
8. | Příjmy z pojistného o přerozdělení (ř. 5 plus nebo mínus 17) | 1 018 908 |
9. | Příjmy celkem o přerozdělení (ř. 7 + ř. 8) | 1 179 876 |
III. | Výdaje | |
10. | Výdaje na zdravotní péči celkem | 944 100 |
11. | Výdaje na přerozdělení | 10 000 |
12. | Provozní výdaje celkem včetně odpisů a fondů souv. s provozem a inv. | 82 591 |
12 a | z toho: provozní nákl. vč. odpisů a fondů, souvis. s provozem bez investic | 81 602 |
12 b. | investice na vlastní činnost | 989 |
13. | Tvorba rezervního fondu k 31.12.1996 - (finanční objem bez majetku) | 0 |
14. | Tvorba dalších fondů k 31. 12. 1996 | 0 |
15. | Výdaje celkem ř. 10 + 12 + 13 + 14 | 1 026 691 |
IV. | Saldo | |
16. | Saldo příjmů a výdajů (ř. 9 mínus 15) | 153 85 |
17. | Saldo z přerozdělení (ř. 6 plus nebo mínus 11) | 13 536 |
17 a. | Saldo závazků a pohledávek zdravotní pojišťovny k 31. 12. 1995 | 1 000 000 |
V. | Ostatní ukazatele | |
18. | Podíl výdajů na zdravotnictví na 1 pojištěnce (ř. 10 : 3) | 6 294 |
19. | % provozních nákladů z příjmů celkem po přerozdělení (ř. 12 : 9) | 7,00 |
20. | Přepočten počet pracovníků zdravotní pojišťovny | 200 |
21. | Průměrná mzda pracovníků zdravotní pojišťovny | 10 500 |
22. | Plánovaná hodnota bodu - průměr pro rok 1996) | 0,53 |
Charakteristika a východiska stávající
situace HZZP
Aktualizovaný Zdravotně- pojistný plán
HZZP na rok 1996 je odrazem především vnějších
vlivů, které v roce 1995 v rozhodující
míře předurčily reálné
možnosti této původně největší
zaměstnanecké zdravotní pojišťovny.
Jestliže k 1. 1. 1995 bylo u HZZP zaregistrováno celkem
847 577 pojištěnců, pak k 1. 1. 1996 je evidováno
u HZZP pouze 203 133 pojištěnců, tj. 23,97%
výchozího stavu. Důvody tohoto vývoje
však nespočívají pouze ve výši
a termínech splatnosti závazků HZZP vůči
zdravotním subjektům, ale především
v intenzivní a cílené mediální
politice, jejímž nositelem bylo MZ ČR. Právě
v důsledku výše uvedeného, docházelo
k hromadnému odhlašování pojištěnců
HZZP a tomu úměrně se snižovala možnost
HZZP postupně ekonomicky tuto pojišťovnu stabilizovat.
Toto tvrzení lze dokladovat na následujících
skutečnostech:
- již v začátku měsíce července
1995 bylo prezentováno v celostátním tisku,
tedy ještě před zahájením kontroly
prováděné nezávislou kontrolní
skupinou MF ČR, že MZ ČR již v podstatě
rozhodlo o nucené správě vůči
HZZP, včetně určeného nuceného
správce;
- uvedená kampaň pokračovala dokonce i
v průběhu kontroly MF ČR a navíc se,
místo vyčkání objektivních
závěrů, celá věc posuzovala
do politické roviny. Důsledek: odliv pojištěnců
za 3. čtvrtletí 1995 byl ve výši 177
974;
- případ pojištěnce Bílého
z Havířova byl veřejně posuzován
více ve vazbě pojištěnce HZZP, než
v etické rovině vztahu pacient - lékař,
s vyvoláním obav pojištěnců této
pojišťovny o poskytování zdravotní
péče;
- MZ ČR v období duben 1995 až říjen
1995 preferovalo názor, že problém financování
zdravotní péče je jen a pouze problémem
HZZP, odstraněním problémů HZZP bude
odstraněn i problém financování zdravotní
péče v ČR;
- vedlejším "produktem" tohoto postoje
MZ ČR byla i nereálnost odprodeje zbytných
nemovitostí v rozsahu a za cenových podmínek
schválených Správní radou HZZP, protože
zájemci o koupi kalkulovali se snížením
ceny. Důsledkem toho bylo, že záměr
odprodeje nemovitosti v roce 1995 ve výši 146,4 mil.
Kč nebyl naplněn a odprodej k 31. 12. 1995 činil
pouze 63,3 mil. Kč. Uvedené prostředky byly
ihned použity do účtu "zdraví"
HZZP na snížení závazků vůči
zdravotním subjektům;
- hromadný úbytek pojištěnců
HZZP zásadním způsobem ovlivnil i výši
přerozdělení za státem hrazené
pojištěnce, zejména v období "zlomu"
jednotlivých čtvrtletí (výrazné
snížení stavu pojištěnců
vždy k 1. dni běžného čtvrtletí
při platbách pojistného z předchozího
měsíce). Důsledkem tohoto postupu vůči
HZZP byla pak skutečnost, že ačkoliv HZZP vykazuje
48,5% státem placených pojištěnců
byla pojišťovna v roce 1995 plátcem přerozdělení
pojistného vůči správci zvláštního
účtu (VZP) a to ve výši 74 054 tis.
Kč. Tento dopad se promítne i v měsíci
lednu 1996, kdy lze očekávat platbu vůči
správci zvl. účtu (VZP) v rozmezí
40 - 60 mil. Kč.Výše uvedené se stane
účetním případem roku 1995;
- další vlivy zejména přímé
doporučování ze strany odpovědných
pracovníků MZ ČR k přehlašování
k jiným pojišťovnám v celostátních
masmédiích;
- v závěru roku 1995 opakovaná veřejná
prohlášení zástupců ministerstev
o zavedení nucené správy spojované
sdělovacími prostředky s likvidací.
Důsledek se promítl pochopitelně i do odlivu
pojištěnců ve 4. čtvrtletí 1995
a to ve výši 298 585.
Za tohoto permanentního veřejného tlaku,
převážně jen vůči HZZP,
při absenci systémových změn ve financování
zdravotní péče, činila HZZP řadu
vnitřních opatření jež vyplývaly
z nedostatků v řídící činnosti
pojišťovny v letech 1993 - 1994. I závěrečná
zpráva z kontroly MF ČR konstatovala, že "na
nepříznivém vývoji ve všech činnostech
hospodaření se podílela řada faktorů,
z nichž některé mohly být částečně
nebo zcela eliminovány účinnými opatřeními
z úrovně řídících orgánů
HZZP. Z toho hospodaření v podnikatelské
oblasti je plně v kompetenci řízení
a rozhodování, zatím co pojištěnecká
oblast pouze částečně, v souladu s
platnou legislativou a opatřeními centrálních
orgánů státní správy".
HZZP v roce 1995 cestou řady opatření,
i přes výše uvedený vývoj dodržovala
stanovenou výši provozních nákladů,
k 30. 6. 1995 v podstatě ukončila financování
nebo provozování nestátních zdravotních
zařízení HZZP, zejména HNsP v Bílině
(ukončení provozování k 31. 3. 1995)
a dalších zdravotních subjektů SZZ vč.
lékáren. V průběhu roku 1995 došlo
k výraznému snížení stavu pracovníků
HZZP a to o 41%, oproti stavu ke dni 1. 1. 1995 a toto snížení
bude dále dynamicky pokračovat (viz aktualizovaný
Zdravotně-pojistný plán na rok 1996), cestou
redukce počtu náborových míst, registračních
míst a expozitur na základě principu hospodárnosti.
Ve 2. pololetí 1995 se připravovala a k 1. 1. 1996
realizovala zásadní organizační změna,
tj. došlo ke zrušení sedmi poboček (Ostrava,
Olomouc, Břeclav, České Budějovice,
Trutnov, Příbram a Ústí n. Labem)
a vytvoření "zeštíhlených"
jednatelství v přímé podřízenosti
poboček s respektováním principu regionů.
Na základě výsledků z kontroly
MF ČR byl zpracován "konsolidační
program HZZP", který byl schválen na mimořádném
zasedání Správní rady HZZP dne 13.
10. 1995. Předmětný program obsahuje řadu
interních opatření vč. Opatření
jež jsou podmíněna pozitivním řešení
státu (centrálních orgánů).
V této souvislosti je nutné zdůraznit nenaplnění
předpokladu zakotveného v bodu 1., kapitoly III.
"Konsolidačního programu", tj. nepřipsání
akcií z 2. vlny kupónové privatizace ze strany
FNM, ačkoliv pozastavení bez úplatného
převodu a nepřipsání akcií
na jméno HZZP se děje v přímém
rozporu s vládou ČR schválenými privatizačními
projekty. Toto opatření státu vůči
HZZP vážně narušilo finanční
strategii pojišťovny v roce 1995, když nominální
hodnota těchto akcií činí cca 1,6
miliardy Kč a jejich tržní ocenění
je cca 500 mil. Kč. Toto pozastavení akcií
například jen v roce 1995 představovalo ztrátu
ve výši 35 milionů Kč z dividend za
rok 1994.
V této fázi vývoje je nereálné,
bez rozdílu státu, se vyrovnat s očekávaným
saldem k 31. 12. 1995 v přijatelných termínech.
Tato skutečnost se stala rozhodující překážkou
při projednávání možné
fúze s jinými zaměstnaneckými zdravotními
pojišťovnami. Řešení celkové
problematiky vč. rozhodnutí o další
existenci pojišťovny vidíme v současné
době jako správné za účasti
státu. Bez zásadních opatření
ze strany centrálních orgánů, bez
radikálních systémových změn
ze strany MZ ČR (dosud v podstatě pouze v úrovni
proklamací (není v silách HZZP, po radikálním
úbytku pojištěnců, řešit
její další situaci pozitivním způsobem.
ATLAS, zdravotní pojišťovna
nám.T. G. Masaryka 588
760 01 Zlín
Ve Zlíně dne 8. 1. 1996
Předkládá: | Ing. Vladimíra CHYTILOVÁ |
ředitelka ZP ATLAS |
Zdravotně pojistný plán ZP Atlas je vypracován
v souladu s ust. § 15., Zák. č. 280/92 Sb.,
o zdravotních pojišťovnách, ve znění
změn a doplňků. Současně byly
v části příjmy a výdaje ZP
Atlas pro rok 1996 použity metodické pokyny MF ČR
vydané pro tvorbu pojistného plánu na rok
1995.
ZP Atlas plánuje v příštím roce
pokles počtu pojištěnců konečný
stav 52.000 osob k 31. 12. 1996 /viz. příloha č.
1./ při ročním průměru 49.768
osob. Kategorie státem hrazených pojištěnců
představuje v plánované skutečnosti
podíl 44,8% pojištěnců ZP Atlas.
Plán příjmů a výdajů
představuje činnost ZP Atlas pro rok 1996 v oblasti
financování zdravotní péče
v souladu se zákonem č. 550/91 Sb. Plán je
sestaven dle odsouhlasené struktury tohoto výkazu
MF ČR pro rok 1995.
Příjmová část plánu
je tvořena zejména příjmy pojistného
ve výši 433.616 tis. Kč, což představuje
fyzicky vybrané pojistné na účty ZP
Atlas /viz. příloha č. 2./. Z tohoto důvodu
nejsou v příjmech pojistného zahrnuty příjmy
pojistného z kategorie státem hrazených pojištěnců.
Příjmy pojistného jsou tvořeny následovně:
kategorie zaměstnanců | 402.046 tis. Kč |
kategorie OSVČ | 29.430 tis. Kč |
kategorie OBZP | 2.140 tis. Kč |
příjmy pojistného celkem | 433.616 tis. Kč |
Při výpočtu příjmů pojistného
byl zohledněn nárůst platů a příjmy
plátců pojistného z dalších požitků
v souladu s předpokládaným vývojem
pro rok 1996.
Výdajová oblast je vzhledem k plánovanému
vyrovnanému hospodaření rovna straně
příjmové /viz příloha č.
2./. Dominantní pozice mají ve výdajové
oblasti výdaje na zdravotní péči.
Tyto dosahují výše 342 mil. Kč, což
přestavuje průměrný roční
podíl na jednoho pojištěnce 6.866,- Kč.
Splnění této výše předpokládá
zavedení účinných zákonných
regulačních opatření (zejména
regulace množství subjektů poskytujících
zdravotní péči a financovaných z mechanismu
všeobecného zdravotního pojištění,
omezení preskripce léčiv hrazených
ze stejného mechanismu apod.).
Přerozdělení příjmů
pojistného ve prospěch státem hrazené
kategorie pojištěnců dosahuje u ZP Atlas odvodu
finančních prostředků ve výši
58 mil. Kč, přes plánovaný podíl
44,8% pojištěnců státem hrazených,
neboť skutečná úhrada státu za
tuto kategorii je pouze symbolická.
Provozní náklady ZP Atlas jsou pro rok 1996 (v rozporu
s účetní metodikou, ale v souladu s metodikou
tvorby pojistného plánu) představovány
provozními náklady celkem, včetně
tvorby fondů a pořizování investic
souvisejících s provozem. ZP Atlas přistoupila
na metodickou úpravu při tvorbě výše
povolené správní režie, a to započtením
provozních nákladů včetně investic,
jejichž součet bude činit max. 7% vybraného
pojistného.Tvorba rezervního fondu vyplývá
ze zákonné povinnosti dané ustanovením
3 vyhl. č. 268/83 Sb., kterou se stanoví způsob
a použití fondů resortních, oborových,
podnikových a dalších zdravotních pojišťoven.
Hospodaření ZP Atlas pro rok 1996 je připravováno
jako vyrovnané, nicméně stávající
stav, kdy je zákonná možnost regulace zdr.
nákladů minimální a rozsah a výše
zdr. péče stále narůstající,
je interpretován v plánu na rok 1996 debetním
saldem pohledávek a závazků ve výši
12 mil. Kč.
Provozní náklady ZP Atlas jsou plánovány
ve výši odpovídající jejich regulaci
(do 7% příjmů, a to včetně
investic) při snaze jejich minimalizace.
Struktura provozních nákladů je následující:
Provozní náklady včetně odpisů
a fondů souvisejících s provozem 1996
Spotřeba materiálu a energií | 1.063 tis. Kč |
Nakupované služby | 2.656 tis. Kč |
Mzdové a osobní náklady | 8.837 tis. Kč |
Daně a poplatky | 48 tis. Kč |
Ostatní provozní náklady | 241 tis. Kč |
Odpisy | 4.346 tis. Kč |
Finanční náklady | 194 tis. Kč |
Celkem provozní náklady | 17.385 tis. Kč |
Výši provozních nákladů ZP Atlas
je třeba chápat jako nezbytnou, nebo opatření
vedoucí k jejich snížení přinesou
dopad do hospodaření ZP Atlas jako např.
snížení počtu pracovníků
na kontrole pojistného má za následek nižší
výběr pojistného, snížení
počtu revizních lékařů způsobí
ve svém důsledku zvýšenou a nekontrolovanou
úhradu za zdravotní péči apod.
Při zajišťování zdravotní
péče pro své pojištěnce se ZP
Atlas řídí platnými právními
normami. ZP Atlas má uzavřeny smluvní vztahy
jak se státními zdravotnickými zařízeními,
tak s privátními lékaři a lázeňskými
zařízeními. Tímto má pojišťovna
zajištěnu lékařskou péči
pro své pojištěnce nejen na území
svého působení, ale i v jiných regionech.
ZP Atlas má uzavřeny taktéž smlouvy
se subjekty zabezpečujícími zdravotnickou
výrobu, zásobování léčivy
a prostředky zdravotnické techniky, očními
optiky apod.
Celkové výdaje vynaložené na zdravotní
péči jsou uvedeny v příloze č.
2. v kontextu s ostatními výdaji. Analytický
rozbor zdrav. výdajů je proveden v příloze
č. 3.
Členění zdravotních výdajů:
Podíl v % | Podíl v Kč | |
Hospitalizační zdravotní péče | 38,5 | 131.548 |
Ambulantní zdr. péče (bez stomatologie) | 24,5 | 83.712 |
Stomatologie | 11,0 | 37.585 |
Léky a léčebný materiál | 21,5 | 73.462 |
Ostatní | 4,5 | 15.376 |
Zdravotní péče celkem | 341.683 |
Smluvní partneři ZP Atlas - výhled na rok
1996
Privátní lékaři | 1.850 |
Nemocnice, polikliniky | 290 |
Dopravní služby | 45 |
Záchranné služby | 20 |
Lékárny | 170 |
Hygienické stanice | 17 |
Laboratoře | 28 |
Dodavatelé PZT | 140 |
Lázně, léčebny, ozdravovny | 60 |
Celkem | 2.620 |
V regionu okresů Zlín, Uh. Hradiště,
Kroměříž a Hodonín, kde je evidováno
97,8% všech pojištěnců má pojišťovna
Atlas uzavřeny smlouvy s 1.190 zdravotnickými zařízeními.
Na zbývající 2,2% pojištěnců
pak připadá 1.389 smluvních zdravotnických
zařízení.
Příloha č. 1 |
Zaměstnanci | 26 538 | 28 195 | 26 985 |
OSVČ | 3 642 | 4 004 | 3 832 |
OBZP | 502 | 552 | 528 |
Státem hrazení - celkem | 21 192 | 24 273 | 23 231 |
- do 60 let | 16 746 | 18 837 | 18 028 |
- nad 60 let | 4 446 | 5 436 | 5 203 |
Celkový fyzický počet poj. | 47 304 | 52 000 | 49 768 |
Příloha č. 2 |
Stručný rozbor příjmů
a výdajů a další ukazatele
Příloha k pojistnému plánu ZP ATLAS
na rok 1996 pro MF ČR
I. | Počty pojištěnců | osoby |
1. Počet pojištěnců celkem (fyzické osoby k 31. 12. 1996) | 52 000 | |
2. z toho státem hrazení | 23 296 | |
3. Počet pojištěnců v roce 1996 (průměr za 12 měsíců) | 49 768 | |
4. z toho státem hrazení | 23 231 | |
II. | Příjmy | tis. Kč |
5. Příjmy z pojistného | 433 616 | |
6. Příjmy z přerozdělení | 0 | |
7. Ostatní příjmy | 2 800 | |
8. Příjmy z pojistného po přerozdělení (ř. 5 + ř. 6) | 433 616 | |
9. Příjmy celkem po přerozdělení (ř. 5 + ř. 6 + ř. 7 - ř. 11) | 378 068 | |
III. | Výdaje | tis. Kč |
10. Výdaje na zdravotní péči celkem | 341 683 | |
11. Výdaje na přerozdělení celkem | 58 348 | |
12 a. Provozní náklady včetně fondů souvisejících s provozem | 17 385 | |
12 b. Investice na vlastní činnost | 9 000 | |
12 c. Provozní náklady včetně fondů související s provozem a s investicemi ř. 12 a + ř. 12 b) | 26 385 | |
13. Tvorba rezervního fondu k 31. 12. 7996 (finanční objem bez majetku) | 10 000 | |
14. Tvorba dalších fondů k 31. 12. 1995 | 0 | |
15. Výdaje a náklady celkem (ř. 10 + ř. 12 c + ř. 13 + ř. 14) | 378 068 | |
IV. | Saldo | tis. Kč |
16. Saldo příjmů a výdajů (ř. 9 - ř. 15) | 0 | |
17. Saldo z přerozdělení (ř. 6 - ř. 11) | -58 348 | |
17 a. Saldo pohledávek a závazků zdravotní pojišťovny k 31. 12. 1996 | -12 000 | |
V. | Ostatní ukazatele | Kč, % |
18. Podíl výdajů na zdravotnictví na 1 pojištěnce (ř. 10/ř. 3) | 6 866 | |
19 a. % provozních nákladů z příjmů celkem po přerozdělení (ř. 12 a/ř. 9) | 4,6 | |
19 b.% provozních nákladů a investic z příjmů celkem po přerozdělení (ř. 12 a + ř. 12 b)/ř. 9 | 7,0 | |
20. Přepočtený počet pracovníků zdravotní pojišťovny | 60 | |
21. Průměrná mzda pracovníků zdravotní pojišťovny | 10 000 | |
22. Plánovaná hodnota bodu pro rok 1996 | 0,54 | |
23. Odpisy v tis. Kč | 4 500 |
Příloha č. 3 |
1. Ambulantní péče
druh péče | výdaje v tis. Kč |
praktický lékař pro dospělé | 15 274 |
praktický lékař pro děti a dorost | 4 708 |
praktik - stomatolog | 37 883 |
gynekolog | 6 022 |
LSPP | 3 449 |
2. Výdaje na druhy zdravotní péče
zdravotní péče | výdaje v tis. Kč celkem |
kardiovaskulární choroby | 15 219 |
nádorová onemocnění | 7 500 |
diabetes mellitus | 2 847 |
úrazy | 12 263 |
3. Vybrané výdaje na ústavní péči
druh péče | výdaje v tis. Kč |
koronární jednotky | 6 350 |
kardiochirurgie | 821 |
implantace kardiostimulátorů | 712 |
chronická dialýza | 931 |
psychiatrické léčebny | 164 |
ARO | 11 168 |
léčba tuberkulózních a respiračních nemocí v odborných léčebnách TRN | 1 314 |
Příloha č. 4 |
Náklady na jednu návštěvu pacienta
v jednotlivých okresech
Zlín | Hodonín | Uh. Hradiště | Kroměříž | Vsetín | ||
Primární péče | Průměr | 140 | 145 | 161 | 155 | 168 |
Min. | 66 | 73 | 75 | 63 | 72 | |
Max. | 278 | 280 | 237 | 428 | 350 | |
Ambulantní specialisté | Průměr | 132 | 136 | 140 | 180 | 174 |
Min. | 87 | 77 | 68 | 64 | 99 | |
Max. | 187 | 195 | 354 | 384 | 448 | |
Služba první pomoci | Průměr | 556 | 191 | 315 | 119 | 83 |
Min. | 82 | 128 | 120 | 92 | 69 | |
Max. | 919 | 232 | 529 | 380 | 250 | |
Home care | Průměr | 355 | 443 | 695 | 361 | 503 |
Min. | 186 | 227 | 668 | 341 | 503 | |
Max. | 778 | 794 | 741 | 381 | 503 | |
Nemocnice | Průměr | 4285 | 4129 | 3317 | 5050 | 4208 |
Min. | 2657 | 2657 | 3317 | 5050 | 3365 | |
Max. | 4587 | 6149 | 3317 | 5050 | 4949 | |
Léčebny | Průměr | 0 | 0 | 0 | 166 | 0 |
Min. | 0 | 0 | 0 | 166 | 0 | |
Max. | 0 | 0 | 0 | 166 | 0 | |
Lázně | Průměr | 5326 | 8226 | 2177 | 0 | 6300 |
Min. | 1717 | 8226 | 2177 | 0 | 6300 | |
Max. | 9058 | 8226 | 2177 | 0 | 6300 |