V. Vývoj státních
finančních aktiv a pasív
Vývoj státních
finančních aktiv a pasív za I. pololetí
1995 charakterizují následující údaje:
v mld Kč
Prostředky státu na účtech u České národní banky | 47,0 | 49,0 | +2,0 |
z toho: účelové prostředky z půjček na podporu platební bilance | 24,0 | 24,0 | |
účelové prostředky z clearingu se Slovenskem | 8,4 | 8,3 | -0,1 |
Vládní pohledávky vůči zahraničí | 100,5 | 93,6 | -6,9 |
Ostatní zahraniční pohledávky (od ČSOB) | 58,2 | 55,8 | -2,4 |
Pohledávky z clearingu se Slovenskem | - | 0,3 | +0,3 |
Majetkové účasti státu u mezinárodních bank a tuzemských společností | 5,9 | 7,0 | +1,1 |
Směnky tuzemských společností v držbě státu | 5,5 | 5,5 | |
Pohledávky z poskytnutých státních půjček, návratných finančních výpomoci a realizovaných záruk | 6,5 | 8,7 | +2,2 |
Cenné papíry a ostatní pohledávky státu | 0,4 | 0,4 | |
Státní finanční aktiva celkem | 224,0 | 220,3 | -3,7 |
Závazky státu u České národní banky | 32,4 | 15,8 | -16,6 |
Závazky státu u komerčních bank | 5,8 | 5,4 | -0,4 |
Vládní závazky vůči zahraničí | 24,4 | 24,6 | +0,2 |
Ostatní zahraniční závazky (od ČSOB) | 41,9 | 40,6 | -1,3 |
Závazky z clearingu se Slovenskem | 4,4 | 6,9 | +2,5 |
Závazky z emise státních cenných papírů | 52,8 | 70,8 | +18,0 |
Státní finanční pasiva celkem | 161,7 | 164,1 | +2,4 |
Saldo státních finančních aktiv a osiv | 62,3 | 56,2 | -6,1 |
v tom: pozice vůči bankovní soustavě | -38,6 | -31,3 | +7,3 |
pozice vůči ostatním subjektům v tuzemsku | 10,5 | 7,7 | -2,8 |
pozice vůči zahraničí | 90,4 | 79,8 | -10,6 |
z toho: z clearingu se Slovenskem | -4,4 | -6,6 | -2,2 |
Poznámka: Kvantifikace
rozloženi salda státních finančních
aktiv a pasiv na pozice vůči bankovní soustavě,
ostatním subjektům v tuzemsku a vůči
zahraničí respektuje sektorové rozdělení
držby státních cenných papírů
a majetkových účastí státu.
Pohledávky a závazky
státu vůči zahraničí
Snížení věřitelské
finančně majetkové pozice České
republiky o více než 6 mld Kč ovlivnil v rozhodující
míře vývoj pohledávek a závazků
státu vůči zahraničí včetně
clearingového zúčtování se
Slovenskem. Pokračovalo a až do konce května
se postupně urychlovalo narůstání
dlužnického clearingového salda České
republiky vůči Slovenské republice, jehož
výsledkem bylo z české strany pokračující
každoměsíční překračování
mezního úvěru a jeho
následné úhrady ve volných měnách.
k 31.1.1995 | 41,3 mil. EC | 51,7 mil. USD | 1 414,1 mil. Kč |
k 28.2.1995 | 42,9 mil. EC | 54,5 mil. USD | 1 468,6 mil. Kč |
k 31.3.1995 | 109,8 mil. EC | 145,1 mil. USD | 3 759,7 mil. Kč |
k 30.4.1995 | 163,4 mil. EC | 84,4 mil. USD + 183,5 mil. DEM | 5 614,9 mil. Kč |
k 31.5.1995 | 200,3 mil. EC | 106,2 mil. USD + 221,8 mil. DEM | 6 882,0 mil. Kč |
k 30.6.1995 | 61,9 mil. EC | 82,4 mil. USD *) | 2 138,1 mil. Kč |
úhrnem za I. pololetí | 619,6 mil. EC | 524,3 mil. USD + 405,3 mil. DEM | 21 277,4 mil. Kč |
*) úhrada provedena na
počátku 3. čtvrtletí
Korunově je dlužnické
clearingové saldo ČR, které na konci I. pololetí
1995 po převodu aktiva starého bloku na nový
blok dosáhlo úrovně 191,9 mil. ECU (tj. 6
633,1 mil. Kč), plně kryto účelově
vázanými prostředky na příslušném
účtě státních finančních
aktiv. Výdajová část státního
rozpočtu byla v I. pololetí 1995 z titulu clearingového
zúčtování se Slovenskem zatížena
pouze částkou 327,9 mil. Kč představující
finanční dopady z vyúčtování
úroků a kurzových rozdílů.
Snížení stavu
vládních pohledávek vůči zahraničí
i zahraničních pohledávek převzatých
do státních finančních aktiv od ČSOB
bylo ovlivněno zejména vyúčtováním
debetních rozdílů ze změn kurzů
cizích měn (hlavně USD) vůči
české koruně. V případě
vládních pohledávek činil tento kurzový
dopad cca 6,6 mld Kč, u převzatých pohledávek
od ČSOB cca 1,9 mld Kč. Operace finančně
dopadající do příjmů a výdajů
státního rozpočtu měly na změnu
stavu uvedených zahraničních pohledávek
podstatně nižší vliv.
U vládních pohledávek
vůči zahraničí převýšily
za I. pololetí 1995 příjmy ze splátek
výdaje na čerpání nových úvěrů
o 565 mil. Kč, což představuje více
než dvě třetiny předpokládaného
celoročního převýšení.
Čerpání vládních úvěrů
ve výši 344 mil. Kč a zejména jejich
splátky ve výši 909 mil. Kč se týkaly
ve značné míře plynárenských
VIA. Nižší splátky jistiny a úroků
byly u civilních vládních úvěrů
bez VIA kompenzovány výnosy z deblokací,
splátky speciálních vládních
úvěrů byly v I. pololetí zanedbatelné.
U převzatých zahraničních
pohledávek v nesměnitelných měnách
byla za I. pololetí 1995 vykázána též
převaha splácení nad čerpáním,
a to ve výši 305 mil. Kč. Ze státního
rozpočtu byl profinancován nárůst
těchto pohledávek ve výši 380 mil. Kč.
Splácení v celkové výši 685 mil.
Kč ve prospěch rozpočtových příjmů
se zčásti týkalo deblokačních
akcí. Část uvedených pohledávek
byla na základě vládou ČR schváleného
protokolu sjednaného s Polskem
likvidována jejich převedením na vnitřní
státní půjčku českým
organizacím a obcím realizovanou dodávkami
polského investičního zboží a
služeb. Za I. pololetí 1995 byl takto umořen
polský dluh v korunové protihodnotě 165 mil.
Kč.
Vývoj závazků
státu vůči zahraničí byl vzhledem
k jejich vyváženější měnové
skladbě ovlivněn vyúčtováním
rozdílů ze změn kurzů v podstatně
nižším rozsahu než vývoj vládních
a ostatních zahraničních pohledávek
státu. Ke zvýšení stavu vládních
závazků z přijatých půjček
k podpoře platební
bilance o 158 mil. Kč došlo jen vlivem vyúčtovaných
kurzových rozdílů, neboť nové
půjčky se od poloviny roku 1993 již nečerpají
a splácení jistiny stávajících
půjček má začít až od
roku 1997. Snížení stavu převzatých
závazků státu ve volných měnách
z titulu bývalého centrálního devizového
zdroje (CDZ) o 1 163 mil. Kč ovlivnily v rozhodující
míře splátky jistiny (839 mil. Kč)
a rektifikace jistiny (387 mil. Kč).
Změny ve finančně
majetkové pozici státu vůči zahraničí
ovlivnilo v I. pololetí 1995 též navýšeni
majetkové účasti České republiky
u Evropské banky pro obnovu a rozvoj. V květnu byla
realizována vládou schválená 5. splátka
podílu ČR na kapitálu EBOR ve výši
5 974 857,80 USD. Úhrada korunové protihodnoty této
splátky ve výši 159,1 mil. Kč byla
provedena z prostředků na účtech státních
finančních aktiv u ČNB.
Finanční aktiva
státu vůči tuzemsku
Ve vztahu k tuzemsku se objemově
největší část operací
probíhajících na účtech státních
finančních aktiv u České národní
banky týkala operací na umořovacím
účtě k uspořádání
prostředků na krytí dluhové služby
státního dluhu. Kromě výnosů
z emisí státních dluhopisů (vč.
přírůstku revolvingových emisí
SPP) ve výši 17,6 mld Kč bylo v I. pololetí
1995 ve prospěch tohoto účtu převedeno
8,55 mld Kč (z toho 4,9
mld Kč z prostředků Fondu národního
majetku) na úrokové výdaje a 25 mil. Kč
na poplatky dluhové služby státního
dluhu.
Na účtech účelových
prostředků z clearingu se Slovenskem převedených
do státních finančních aktiv k 1.10.1994
převažovaly v I. pololetí operace týkající
se běžného korunového krytí clearingu.
Příjmy z nárůstu pasivního
clearingového salda ČR byly inkasovány ve
výši 21,3 mld Kč a výdaje na korunové
profinancování volnoměnových úhrad
za překročení mezního úvěru
činily 19,1 mld Kč. Výdajové
operace uskutečněné
z účtu prostředků z clearingu se Slovenskem
1993 se týkaly v 1. čtvrtletí záloh
na úhrady odškodného obětem nacistické
perzekuce dle zákona Poslanecké sněmovny
č. 217/1994 Sb. ve výši 642 mil. Kč
a čerpání tří ze čtyř
tranší bezúročné návratné
finanční výpomoci státu a.s. ČSA
k úhradě leasingových splátek letadel
dle vládního usnesení č. 610/ 1994
ve výši 460,7 mil. Kč. Ve 2. čtvrtletí
k tomu přistoupily vládními orgány
schválené úhrady vkladu státu do základního
jmění a.s. České exportní
banky ve výši 1 mld Kč a zmíněné
již 5. splátky podílu ČR na kapitálu
EBOR ve výši 159,1 mil. Kč.
Od června 1995 se začalo
realizovat usnesení Poslanecké sněmovny č.
681/1995 týkající se mimo jiné použití
přebytku státního rozpočtu ČR
za rok 1994. příslušného bilančního
účtu, který je součástí
účtů státních finančních
aktiv u ČNB, byly do konce I. pololetí provedeny
úhrady v celkové výši 2 196,5 mil. Kč,
z čehož připadlo 1 600 mil. Kč na splacení
části státního dluhu, dále
393,5 mil. Kč na vratky části pojistného
na sociální zabezpečení a příspěvku
na státní politiku zaměstnanosti, zbývajících
203 mil. Kč pak k úhradě splátek úvěrů-čerpaných
důlními společnostmi na ekologické
stavby.
K významnějším
operacím uskutečněným v I. pololetí
1995 na ostatních účtech SFA patří
úhrada devalvačních ztrát některých
bývalých OZO, které jim vznikly z přepočtu
devizových aktiv a pasív dle zákona FS č.
499/1990 Sb. Na úhradě v celkové výši
163,7 mil. Kč se příslušný účet
SFA podílel částkou 117,3 mil. Kč.
Kromě toho byly
použity prostředky SFA ve výši 46,7 mil.
Kč k úhradám pokračujících
restitucí zemědělského majetku, k
odkupu nepoužitelných zásob a základních
prostředků zbrojní výroby, k realizaci
státní záruky za, úvěr poskytnutý
a.s. Mitas Praha aj.
Zvýšení stavu pohledávek
z poskytnutých státních půjček
a návratných finančních výpomocí
ze 4,2 mld Kč na 6,1 mld Kč ovlivnila hlavně
akcelerace čerpání státní půjčky
na dokončení 1. etapy a současně zahájení
2. etapy plynárenských VIA. Účast
státu na financování výstavby
na území Ruské
federace a Kazachstánu dosáhla za I. pololetí
hodnoty 2 854 mil. Kč, z čehož 355 mil. Kč
připadá na 2. etapu VIA, splátky v závislosti
na dodávkách zemního plynu činily
824 mil. Kč a úhrada třetinového podílu
Slovenska 706 mil. Kč. Další významný
vliv na zvýšení těchto pohledávek
mělo již zmíněné čerpání
tří tranší návratné finanční
výpomoci a.s. ČSA ve výši 460,7 mil.
Kč z prostředků SFA a postoupení pohledávky
státu vůči Polsku za úplatu dodávkami
investičního zboží a služeb v korunové
protihodnotě 165
mil. Kč. Z prostředků státního
rozpočtu bylo uvolněno 69,8 mil. Kč na čerpání
návratných finančních výpomocí
v rámci programu rozvoje vědy a technologie, podpory
organizací zaměstnávajících
zdravotně postižené, družstev invalidů,
jakož i ekologických
staveb v obcích. Splátky od dlužníků
byly u návratných finančních výpomocí
uskutečněny ve výši 160,5 mil. Kč,
z čehož 83 mil. Kč uhradil Úřad
průmyslového vlastnictví a 41,2 mil. Kč
Státní tiskárna cenin.
Rozsah vnitřních
i zahraničních úvěrů krytých
státními zárukami ČR (vč. záruk
solidárních) se za I. pololetí 1995 zvýšil
ze 48,9 mld Kč na 55,3 mld Kč. Nově byly
poskytnuty státní záruky České
správě letišť na úvěry od
domácích bank ve výši 6 980 mil. Kč
poskytnuté k vybudování nového terminálu
letiště v Praze-Ruzyni
a a.s. Telecom na úvěr od Evropské investiční
banky ve výši 30 mil. ECU k financování
projektu Telekomunikace I. V oblasti zahraničních
úvěrů nebylo nutno realizovat státní
záruky, neboť příslušné
podnikatelské subjekty uhradily splatné
částky z vlastních zdrojů (SPT Telecom
a a.s. ČEZ), případně z přijaté
návratné finanční výpomoci
(a.s. ČSA).
Státní dluh
Ve své standardní
podobě (tj. bez dlužnického salda z clearingového
platebního styku se Slovenskem, které má
k finančním zdrojům státu neutrální
vztah) se státní dluh České republiky
vyvíjel v I. pololetí 1995 takto:
v mld Kč
A. Vnitřní státní dluh | 90,3 | 70,2 | 69,2 | 1,0 | 91,3 |
- přímé závazky státu u ČNB | 32,4 | - | 16,6 | -16,6 | 15,8 |
- přímé závazky státu u IPB | 5,8 | - | 0,4 | -0,4 | 5,4 |
- střednědobé státní dluhopisy | 28,3 | 10,0 | - | 10,0 | 38,3 |
- revolvingové emise SPP | 23,8 | 36,8 | 28,8 | 8,0 | 31,8 |
- SPP na schod běž. hospodaření | - | 23,4 | 23,4 | - | |
B. Zahraniční státní dluh | 67,0 | - | 0,8 | -1,1 *) | 65,9 |
- přijaté půjčky k podpoře PB | 24,4 | - | - | 0,2 *) | 24,6 |
-závazky převzaté od ČSOB | 41,9 | - | 0,8 | -1,3 *) | 40,6 |
- směnky k úhradě účasti u IBRD | 0,7 | - | - | - | 0,7 |
Státní dluh ČR úhrnem | 157,3 | 70,2 | 70,0 | -0,1 *) | 157,2 |
*) včetně vyúčtovaných
kursových rozdílů a rektifikací
Z vývoje státního
dluhu a jeho hlavních složek je zřejmé,
že záměry vlády ve stabilizaci absolutní
výše státního dluhu na úrovni
158,8 mld Kč v horizontu roku 2000 jsou plněny.
Vládní výpůjčky v I. pololetí
spočívaly výhradně v emisích
státních dluhopisů (střednědobých
a SPP), jejichž výnosy sloužily pouze k úmoru
předchozích vládních závazků
střednědobého a dlouhodobého státního
dluhu, příp. k pokrytí přechodných
schodků státního rozpočtu. Navíc
ke splátkám jistiny části státního
dluhu ve formě přímých závazků
státu vůči České národní
bance bylo po schválení Poslaneckou sněmovnou
použito 1,6 mld Kč z rozpočtového přebytku
za rok 1994.
Při řízení
státního dluhu je i v roce 1995 s úspěchem
uplatňována jeho sekuritizace, tj. přeměna
přímých úvěrů přijatých
od bank a ze zahraničí do formy státních
dluhopisů. Celkem se objem emitovaných státních
dluhopisů v oběhu zvýšil v I. pololetí
1995 o 18 mld Kč, z čehož bylo použito
15,4 mld Kč k úhradám přímých
závazků státu u bank a 1,2 md Kč
ke splátkám přímých zahraničních
závazků státu (zadluženosti CDZ vč.
rektifikace jistiny). Sekuritizací přímých
úvěrů se podařilo za I. pololetí
dosáhnout úspor ve výši 447,9 mil. Kč
(z titulu nižších úroků a urychlení
úmoru) a dalších 17,6 mil. Kč se v
úrokových nákladech
státního dluhu ušetřilo za měsíc
červen realizací splátky hrazené z
rozpočtového přebytku roku 1994.
Při přeměně
přímých úvěrů státu
na státní dluhopisy je kladen důraz na jejich
rovnoměrné rozložení mezi nástroje
peněžního a kapitálového trhu.
Emisí státních pokladničních
poukázek (SPP), které jsou základním
nástrojem peněžního trhu, se za I. pololetí
1995 uskutečnilo celkem 8, z toho 7 emisí (revolvingových)
na splátky státního dluhu a 1 emise na krytí
výkyvů v běžném rozpočtovém
hospodaření.
2.1.199 | 27.1.1995 | 25 | 8,65 | 7 000 |
20.1.199 | 21.4.1995 | 91 | 8,26 | 5 000 |
3.3.199 | 1.9.1995 | 182 | 8,40 | 4 997 |
24.3.199 | 23.6.1995 | 91 | 8,45 | 5 000 |
21.4.199 | 21.7.1995 | 91 | 8,24 | 5 000 |
2.6.199 | 1.12.1995 | 182 | 8,48 | 5 996 |
23.6.199 | 22.9.1995 | 91 | 8,53 | 5 000 |
30.6.199 | 29.3.1995 | 273 | 9,07 | 5 790 |
K překonání
dočasného nesouladu mezi příjmy a
výdaji státního rozpočtu na počátku
roku 1995 byla určena emise SPP z 2. ledna v objemu 7 mld
Kč. Vlivem příznivého vývoje
běžného rozpočtového hospodaření
byly takto emitované SPP ve výši 3,9 mld Kč
postupně odkoupeny zpět do portfolia MF ještě
před jejich splatností. K řešení
dalších výkyvů v běžném
rozpočtovém hospodaření byly na 1
až 5 dní prodávány
SPP z portfolia MF v objemu 16,45 mld Kč. Celkový
objem výpůjček SPP na běžné
hospodaření, které byly do konce května
splaceny, dosáhl částky 23,45 mld Kč
při průměrné úrokové
sazbě 9,14 % p.a. Úrokové náklady
všech realizovaných emisí SPP (vč. revolvingových)
v I. pololetí mírně vzrostly, a to z 7,98
% v lednu na 8,36 % v březnu.
Pokud jde o střednědobé
státní dluhopisy, které patří
k základním nástrojům kapitálového
trhu, byly v I. pololetí 1995 realizovány dvě
jejich emise.
emise | splatnosti | ||||||
7 | 24.2.1995 | 24.2.2000 | 5 | 5 | americká výnosová aukce | 8,70 | 8,66 |
8 | 26.5.1995 | 26.5.19971 | 2 | 5 | americká výnosová aukce | 8,55 | 8,57 |
Poptávka po střednědobých
dluhopisech v obou aukcích převýšila
výrazně nabídku (u 7. emise o cca 3 mld Kč,
u 8. emise o více jak 6 mld Kč), takže nebylo
možno uspokojit všechny zájemce o koupi těchto
státních dluhopisů. Jejich primárního
prodeje se kromě komerčních
bank zúčastnil i zvýšený počet
zájemců z nebankovního sektoru (podniků,
pojišťoven, penzijních fondů). U všech
emisí střednědobých dluhopisů
poklesly v I. pololetí 1995 úrokové náklady
z 9,8 % na 9,49 %.
VI. Závěry
Ekonomický vývoj
v České republice v I. pololetí 1995 se vyznačoval
pokračujícím příznivým
vývojem rozhodujících ekonomických
ukazatelů a probíhal v rámci trendů
předpokládaných vládou pro letošní
rok.
Rovněž hospodaření
státního rozpočtu v prvních šesti
měsících se vyvíjelo uspokojivě.
Toto hodnocení potvrzují i výsledky ke konci
září a je předpoklad, že i celoročně
skončí rozpočtové hospodaření
v roce 1995 jako přebytkové. Stejně tak dosavadní
výsledky hospodaření místních
rozpočtů svědčí o tom, že
obce a okresní úřady budou mít v letošním
roce dostatek finančních prostředků
pro zabezpečen; svých potřeb.
Vláda proto hodnotí
celkový ekonomický vývoj, jakož i hospodaření
veřejných rozpočtů v I. pololetí
letošního roku i v následujících
měsících jako úspěšné.
Vzhledem k dosavadnímu
příznivému vývoji příjmové
stránky státního rozpočtu, zejména
k vyššímu plnění rozhodujících
daní, rozhodla vláda České republiky
na svém zasedání dne 16. srpna t.r. usnesením
č. 447 z téhož dne o úpravě ukazatelů
státního rozpočtu na rok 1995, schváleného
zákonem č.
268/1994 Sb. Součástí této úpravy
je i promítnutí usnesení Poslanecké
sněmovny Parlamentu ČR č. 681 ze dne 25.
května 1995 k vládnímu návrhu státního
závěrečného účtu České
republiky za rok 1994, jímž bylo rozhodnuto o přesunu
některých výdajů nevyčerpaných
v roce 1994 k posílení výdajů zahrnutých
ve státním rozpočtu na rok 1995. Informace
o úpravě státního rozpočtu
na letošní rok je uvedena v samostatné příloze
této zprávy.
Tabulka č. 1
Strana: 1
Ministerstvo financí ČR
Oddělení
201
Pokladní plnění
státního rozpočtu České republiky
1995 - Příjmy
v mil Kč
PŘÍJMY CELKEM (A.+ B.) | 186784 | 411746 | 211130 | 51,3 | 113,0 |
A. BĚŽNÉ PŘÍJMY (I.+II.) | 186784 | 411746 | 211130 | 51,3 | 113,0 |
I. DAŇOVĚ PŘÍJMY | 175708 | 389119 | 199694 | 51,3 | 113,7 |
1. Daň z příjmů | 37672 | 77300 | 41425 | 53,6 | 110,0 |
1.1. fyzických osob | 3716 | 6200 | 4683 | 75,5 | 126,0 |
1.2. právnických osob | 33956 | 71100 | 36742 | 51,7 | 108,2 |
2. Pojistné sociálního zabezpečení | 61170 | 147119 | 71500 | 48,6 | 116,9 |
3. Daně z majetku | 833 | 1900 | 1490 | 78,4 | 178,9 |
4. Domácí daně za zboží a služby | 62303 | 137500 | 71961 | 52,3 | 115,5 |
4.1 Daň z přidané hodnoty | 39293 | 87000 | 44136 | 50,7 | 112,3 |
4.2 Spotřební daň | 20636 | 46300 | 26255 | 56,7 | 127,2 |
4.3 Silniční daň | 2374 | 4200 | 1570 | 37,4 | 66,1 |
5. Daně ze zahraničního obchodu | 8471 | 17000 | 8395 | 49,4 | 99,1 |
5.1 Cla | 8471 | 17000 | 8395 | 49,4 | 99,1 |
6. Ostatní daňové příjmy | 5259 | 8300 | 4923 | 59,3 | 93,6 |
6.1 Příjmy min.daň.soustav | 2410 | 0 | 1027 | x | 42,6 |
z toho: daň z obratu | 478 | 0 | 99 | x | 20,7 |
odvod z obj. mezd | 489 | 0 | 399 | x | 81, 6 |
daň ze mzdy | 0 | 0 | 0 | x | x |
6.2 Ostatní | 2849 | 8300 | 3896 | 46,9 | 136,7 |
II. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 11076 | 22627 | 11436 | 50,5 | 103,3 |
7. Podnikové a z majetku | 5507 | 8105 | 4403 | 54,3 | 80,0 |
7.1. odvody ČNB | 0 | 300 | 0 | 0,0 | x |
7.2 kreditní úroky | 1775 | 4400 | 1936 | 44,0 | 109,1 |
7.3 příjmy RO, PO | 3732 | 3405 | 2467 | 72,5 | 66,1 |
8. Poplatky, pokuty, penále a ostatní nedaňové příjmy | 1748 | 6603 | 3909 | 59,2 | 223,6 |
9. Splátky vládních úvěrů | 3821 | 7919 | 3124 | 39,4 | 81,8 |
B. KAPITÁLOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | x | x |
Poznámka: upřesněno
podle údajů účetnictví
Datum: 09/07/95
Zpracoval: ing. Duffek/2513
ing. Balounová/2195
EXCEL\POKLPL\MES95
Tabulka č. 1
Strana: 2
Ministerstvo financí ČR
Oddělení 201
Pokladní plnění
státního rozpočtu České republiky
1995 - Výdaje
v mil Kč
VÝDAJE CELKEM (A.+ B.) | *) 184587 | 411746 | 200683 | 48,7 | 108,7 |
A. BĚŽNÉ VÝDAJE (NEINVESTIČNÍ) | 169628 | 365460 | 184076 | 50,4 | 108,5 |
1. Výdaje na zboží a služby (RO) | *) 55369 | 122034 | 50955 | 41,8 | 92,0 |
Školství | 13110 | 28958 | 6660 | 23,0 | 50,8 |
Zdravotnictví | 9154 | 15429 | 7167 | 46,5 | 78,3 |
Obrana a bezpečnost | 18003 | 39751 | 17485 | 44,0 | 97,1 |
Ostatní | *) 15102 | 37896 | 19643 | 51,8 | 130,1 |
2. Debetní úroky | 0 | 4200 | 3683 | 87,7 | x |
3. Dotace a běžné transfery | 109777 | 230746 | 125828 | 54,5 | 114,6 |
3.1 Dotace | 29984 | 57711 | 37681 | 65,3 | 125,7 |
Podnikům | 14030 | 26007 | 13989 | 53,8 | 99,7 |
Finančním institucím | 0 | 0 | 0 | x | x |
Příspěvkovým a ostatním organizacím | 15954 | 31704 | 23692 | 74,7 | 148,5 |
3.2. Transfery | 79793 | 173035 | 88147 | 50,9 | 110,5 |
3.2.1 Transfery do jiných úrovní vlády | 12672 | 16806 | 13943 | 83,0 | 110,0 |
Místním rozpočtům | 12667 | 16306 | 13097 | 80,3 | 103,4 |
Fondu tržní regulace | 5 | 500 | 846 | 169,2 | x |
3.2.2 Transfery občanským sdružením | 286 | 1682 | 883 | 52,5 | 308,7 |
3.2.3 Transfery obyvatelstvu | 66830 | 153133 | 73320 | 47,9 | 109,7 |
Dávky sociálního zabezpečení | 60042 | 144913 | 68764 | 47,5 | 114,5 |
Státní vyrovnávací příspěvek | 5500 | 4720 | 3083 | 65,3 | 56,1 |
Politika zaměstnanosti | 1288 | 3500 | 1473 | 42,1 | 114,4 |
3.3 Transfery do zahraničí | 5 | 1414 | 1 | 0,1 | 20,0 |
4. Vládní úvěry | 4482 | 8480 | 3610 | 42,6 | 80,5 |
B. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE (INVESTIČNÍ) | 14959 | 46286 | 16607 | 35,9 | 111,0 |
5. Investiční výdaje RO | 895$ | 20994 | 5479 | 26,1 | 61,2 |
6. Kapitálové transfery | 6001 | 25292 | 11128 | 44,0 | 185,4 |
6.1 Domácí | 6001 | 25292 | 11128 | 44,0 | 185,4 |
Podnikům | 2530 | 10662 | 3016 | 28,3 | 119,2 |
Příspěvkovým organizacím | 3471 | 14630 | 8112 | 55,4 | 233,7 |
Ostatní | 0 | 0 | 0 | x | x |
6.2 Zahraniční | 0 | 0 | 0 | x | x |
PŘEBYTEK/SCHODEK | *) 2197 | 10447 | x | 475,5 | |
EMISE STÁT. POKL. POUKÁZEK (SPP) | 0 | x | |||
PŘEBYTEK/SCHODEK vč. SPP | *) 2197 | 0 | 10447 | x | 475,5 |
*) po vyloučení
clearingu se SR (7,52 mld Kč)
Poznámka: upřesněno
podle údajů účetnictví
Datum: 09ú07/95
Zpracovat: ing. Duffek/2513
ing. Balounová/2195