Ministr dopravy Jan Stráský
zaslal odpověď na interpelaci poslance Pavla Seifera
dopisem ze dne 20. července 1995.
Podle § 89 zákona
ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu
České národní rady, v platném
znění, předkládám Poslanecké
sněmovně odpověď ministra dopravy Jana
Stráského na interpelaci poslance Pavla Seifera.
Odpověď je přílohou tohoto sněmovního
tisku.
Příloha
MINISTR DOPRAVY
České republiky
PhDr. Jan STRÁSKÝ
V Praze dne 20. července 1995 | |
Č.j. 12/95-P |
Vážený pane
poslanče,
k Vaší interpelaci
k problematice vedení trasy sil. I/48 v úseku Rychaltice
- Český Těšín i podanému
námětu k novému zpracování
vyhledávací studie koridoru, které by zahrnulo
i krajinářské vyhodnocení a studijní
dokumentaci vlivů na životní prostředí
sděluji:
Ministerstvo dopravy ČR
není kompetentním orgánem pro řešení
územně-plánovací dokumentace územních
celků, aglomerací, přip. měst i obcí.
Přesto Ministerstvem dopravy ČR přímo
řízená organizace, Správa silničního
fondu ČR (nyní ředitelství silnic
ČR), zajistila zpracování následujících
studií:
- vyhledávací studie
sil. I/48 Rychaltice - Dobrá, doplněná o
dokumentaci EIA a hodnocení nulové varianty (průtah
Frýdkem-Místkem),
- podrobná studie sil.
I/48 v úseku Dobrá - Český Těšín,
doložená dokumentací EIA.
Studii severní varianty
obchvatu Frýdku-Místku, která byla doložena
krajinářským hodnocením, pořídil
MěÚ Frýdek-Místek.
V současnosti se z celého
Vámi naznačeného úseku vedeni sil.
I/48 Rychaltice - Český Těšín
jeví jako problematická pouze část
trasy v obchvatu Frýdku-Místku, která však
z hlediska realizace nepředstavuje časově
blízkou etapu. Výrazně důležitější
je realizovat úsek Dobrá - Český Těšín
v předstihu před úsekem Rychaltice - Dobrá
(obchvat Frýdku-Místku).
Pro Vaši informaci dále
připomínám, že v prosinci r. 1994 byl
Ministerstvu dopravy ČR předložen dokument
"Slezská dopravní iniciativa", pořízený
za přispění mnoha odborníků
různých institucí Regionální
radou rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci.
V tomto materiálu je k dispozici přehled stavu územně-plánovací
dokumentace jednotlivých obcí, jimiž trasa
rychlostní silnice I/48 prochází. Na všech
dotčených územních plánech
se tč. intenzivně pracuje
za osobní garance p. přednosty Okresního
úřadu Frýdek-Místek, který
rovněž přislíbil zajištění
koordinace termínů dokončení těchto
plánů.
Z hlediska dopravních vazeb
pokládám za vhodnější vedení
obchvatu Frýdku-Místku v jižním koridoru,
než v severní trase, uvažované v materiálech
VIAPONTu Brno. Sledované řešení varianty
jižního koridoru je zahrnuto do již schváleného
územního piánu VÚC Ostravské
sídelní regionální aglomerace a bude
obsazeno v územním plánu VÚC Beskydy.
Za tohoto stavu nepovažuji za účelně
znovu krajinářským hodnocením vyhledávat
vhodné území k vedení trasy silniční
přeložky v tak dlouhém, Vámi navrhovaném
úseku.
Pokud si budete přát,
tak Vás pracovníci Ministerstva dopravy ČR
rádi podrobně seznámí s výše
uvedenými studiemi.
S pozdravem | Jan Stráský |
Vážený pan
Mgr. Pavel Seifer
poslanec
Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky