Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1995

1. volební období

1728

INTERPELACE

poslance Miroslava Čapka

na ministra hospodářství Karla Dybu

ve věci účtování telekomunikačních poplatků SPT Telecom, a. s.

Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám poslancům následující interpelaci poslance Miroslava Čapka na ministra hospodářství Karla Dybu. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 10. května 1995

Milan Uhde v. r.

Příloha

Parlament JUDr. Miroslav Čapek
České republikyposlanec

Branný a bezpečnostní výbor

Sněmovní 4

118 26 Praha 1

02/53 03 47

 V Teplicích, dne 2. května 1995

Vážený pane ministře,

v souladu se zákonem č. 36/1989 Sb., o poslancích, podávám interpelaci ve věci účtování telekomunikačních poplatků SPT TELECOM, a.s.

Telefonní účastník, občan, v případě, že podá námitky proti vyúčtování telekomunikačních poplatků a není těmto námitkám vyhověno se může odvolán k Českému telekomunikačnímu úřadu při Ministerstvu hospodářství ČR, který má dislokovaná pracoviště v jednotlivých okresech České republiky."Prošetření námitek proti vyúčtování telekomunikačních poplatků provádí pracovnici SPT TELECOM, a.s., kteří: protokolů o provedených zkouškách zjišťují činnost telefonní stanice, správnost zavěšováni a volby volaných stanic, technické parametry přípojného vedení stanice, funkčnost kabelových rozvodů a spojovacích prvků telefonní ústředny, kde je stanice připojena, jakož i funkčnost účastnického počitadla započítávající telefonní hovory, dále. pak přehled o hlášení poruch stanice a protokoly a prováděni funkčních zkoušek a preventivních prohlídek, jakož i správnost administrativního zpracováni vyúčtováni telekomunikačních poplatků.

Z uvedeného vyplývá, že veškeré tyto podklady vyhotovují a zpracovávají pracovníci SPT TELECOM, a.s., tzn. té organizace, která je vlastně ve správním sporu se zákazníkem, který námitky proti vyúčtování tlkm. poplatků podal. Z tohoto pohledu se jeví toto přezkoumávání jako ryze formální, silně vzbuzující pochybnosti o objektivitě celého šetřeni. Znovu zdůrazňuji, že drtivou většinu těchto podkladů připravuje ta strana, která je ve sporu a vůči které směřující podané námitky. Funkčnost ČTÚ se mi jeví jako formální a stojící daňové poplatníky peníze. Zcela jiný postup je oproti tomuto volen např, u účtů elektřiny či plynu.

Proto žádám o sděleni, jak míní MH ČR tuto situaci %šit, zejména když dochází k dramatickému zvyšováni jednak cen za telekomunikační služby, ale i k dramatickému nárůstu námitek proti vyúčtování telekomunikačních poplatků. Prakticky se nenajde občan - telefonní účastník, který by neměl výhrady k účtování telekom. poplatků, či o tomto účtování neměl pochybnosti.

Jak bude stát, který je akcionářem tuto situaci řešit a jak bude působit na to, aby každý telefonní účastník současně s účtem dostal automaticky podrobný přehled kam v daném období telefonoval. Obdobně jako je tomu např. v Itálii. Do té doby nedojde k odstranění pochybností.

V této souvislosti žádám o předložení všech podkladů týkajících se reklamačního řízení při vyúčtování telekomunikačních poplatků a to za roky 1989, 1990 až 1994 s rozdělením na jednotlivé uzlové telefonní obvody.

Zejména kolik bylo podáno námitek v jednotlivých uzlech proti vyúčtování telekomunikačních poplatků, kolika námitkách bylo vyhověno a kolik jich bylo zamítnuto a kolik bylo vyřízeno jiným způsobem.

Proti kolika zamítavým rozhodnutím ČTÚ byl podán rozklad k MH ČR.

Kolik představuje v celkové sumě částka reklamovaných telekomunikačních poplatků, kolik bylo vráceno peněz.

Tato vyčíslení žádám u všech požadovaných údajů v absolutních číslech, jakož i v procentuálním vyjádřeni za jednotlivé roky.

Současně žádám o sdělení přesného postupu jak je postupována při reklamačním řízení.

S pozdravem

Miroslav Čapek

Vážený pán

Ing. Karel Dyba, CSc.,

ministr hospodářství České republiky

Praha


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP