Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1994

I. volební období

1281

INTERPELACE

poslance Jana Bláhy

na vládu České republiky

ve věci dalšího vývoje vztahů mezi německou společnosti Volkswagen a automobilkou Škoda a. s.

Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám poslancům následující interpelaci poslance Jana Bláhy na vládu České republiky. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 25. října 1994

Milan Uhde v. r.

Příloha

Interpelace na vládu České republiky v otázce dalšího vývoje vztahů mezi německou společností Volkswagen a automobilkou Škoda s.s.

Vážení členové vlády,

obracím se na Vás s touto interpelací ze dvou důvodů.

Za prvé - řada interpelací a otázek na toto téma byla dosud směrována pouze jednomu odpovědnému ministru. Domnívám se, že tento problém nebyl dostatečně objasněn a není pouze věcí jednoho či dvou ministrů, ale zásadním rozhodnutím vlády.

Za druhé - také moje otázky položené již 17. února letošního roku nebyly uspokojivě zodpovězeny.

Upozorňoval jsem v souvislosti s dodatkem smlouvy na problémy, které české části podniku ale i subdodavatelům vznikají. Vývoj událostí, bohužel, zatím potvrdil oprávněnost obav a tím i předložení konkrétních dotazů.

Žádám proto nyní vládu o zodpovězení následných otázek:

1) Jakým způsobem bude česká strana a do kdy v jednáních pokračovat s firmou VW, jestliže objem produkce výroby bude výrazné nižší než původní předpoklad.

2) Zda česká strana má k dispozici komplexní projekt firmy VW pro území České republiky. Co je hlavním záměrem.

3) Zda má česká strana ověřeno a jak garantováno ve smlouvě, že nemůže dojit v případě nahražení českého výrobku zahraničním o zaváděcí tzv. dampingovou cenu v případě nabídek subdodavatelů.

4) Zná česká strana způsoby zadávaní dodávek, je např. výrobce rozdělovače přímým dodavatele, je výrobce raznic přímým dodavatelem, pokud ne kdo a proč je zprostředkovatel, jde přece o tvorbu konečné ceny.

5) Proč dochází k tzv. integraci dodavatelů do firmy.

6) Jakým způsobem je garantováno nepoklesnutí podílu kvalifikované a nekvalifikované práce do roku 2000.

7) V jaké situaci je stav výroby motoru a převodovky ve smyslu zachování kvalifikované práce.

8) Je záměrem firmy VW vytvořit ve Škodě Mladá Boleslav postupně pouze montážní závod.

9) Považuje vláda za přípustnou metodu tzv. fraktalizace subdodavatelů v německém pojetí.

10) Má vláda nějakou průmyslovou politiku. Co je jejím obsahem.

Jan Bláha

poslanec Parlamentu ČR


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP