K paragrafu 8

l. U veřejnoprávní televize zvážit možnost omezení sponzoringu pouze na veřejnosti prospěšné a vzdělávací pořady.

Odůvodnění: toto omezení je obvyklé u některých evropských veřejnoprávních televizí a přispívá k výraznějšímu odlišení povahy obou typů televizí.

2. V písm. a) upřesnit, že v označení sponzora mohou být uváděny pouze název nebo jméno sponzora, název či druh výrobku nebo předmět činnosti, nikoliv však již adresa či jiná další specifikace.

3. V písm. b) zpřesněním dikce zamezit stávajícímu hojnému obcházení tohoto ustanovení.

4. V písm. d) uvážit zákaz sponzoringu určitými osobami: u nás se zatím vztahuje jen na výrobce léčiv na předpis.

5. V písm.e) na konci připojit slova "s výjimkou sportovního zpravodajství a zpráv o počasí."

Odůvodnění: výše navrhované změny vesměs vyplývají ze stávající praxe.

K paragrafu 9

Vypustit v odst. 6 slova "a orgánu udělujícího licence (§ 10)." (viz samostatný návrh na změnu financování Rady pouze z 1 zdroje, tj. ze státního rozpočtu).

K paragrafu 10

1. Odstavec 5 rozpracovat do podoby specifikující dominantní postavení ve sdělovacích prostředcích včetně úpravy tzv. křížení vlastnictví v médiích. Pro tyto účely lze dle našeho názoru využít britského bodovacího systému.

Odůvodnění: dosavadní obecná úprava nevyhovuje, neboť neposkytuje dostatečné jistoty podnikatelským subjektům v oblasti vysílání Volné uvážení orgánu udělujícího licence, neupravené přesnějšími pravidly, je nevhodné.

2. Zvážit omezení rozsahu tzv. přejímaných programů jiných držitelů licencí.

Odůvodnění: tzv. přejímané programy (panelové programy a tvorba sítí) je možnou formou obcházení ustanovení o dominantním postavení, absolutní zákaz je však v rozporu s ekonomickými potřebami zejména menších lokálních provozovatelů vysílání.

3. Zvážit omezení účasti státu jako společníka obchodní společnosti žadatele o licenci.

Odůvodnění: právní subjekty s převahou majetkové účasti státu by neměly zasahovat do soukromé sféry vysílání

K paragrafu 11

1. Navrhujeme na základě dosavadní praxe rozdělit řízení o udělení licence na dva typy. Vycházíme přitom zejména z technických podmínek vysílání:

a) správní řízení (prakticky totožné se stávajícím zněním zákona č. 468/1991 Sb.), jež by se vztahovalo na ta řízení, kde je pouze jeden žadatel, z hlediska technického pak jde o licence, kde nejde o fyzikální omezení daná množstvím kmitočtů (tj. zejména kabelové televizní rozvody),

b) řízení na principu veřejné soutěže (konkursu), kde se ukázalo zcela nevhodným zahájení řízení z Podnětu žadatele a další aplikace správního řádu. Navrhujeme tento typ řízení pro kmitočty omezené typy vysílání (tj. klasické terestriální rozhlasové a televizní vysílání).

Řízení pro druhý typ žádostí navrhujeme pak upravit takto: (hrubý návrh)

"Zahájení řízení o uděleni licence

/1/ Řízení zahajuje orgán udělující licence zveřejněním plánu využití kmitočtů pro rozhlasové a televizní vysílání, a to každoročně nejpozději do 31.12., nestanoví-li zákon jinak. (Závěr věty je tu kvůli výjimce pro TKR a rozhlas po drátě.). Současně stanoví podmínky pro jednotlivé projekty (pokryté území, programové požadavky atd.) a termín uzávěrky (lhůtu pro příjem žádostí).

/2/ Lhůta pro odstranění vad podání: neobsahuje-li žádost náležitosti podle § 11, orgán udělující licence na to žadatele upozorní neprodleně, nejpozději do..., a stanoví mu lhůtu k nápravě. Pokud nebudou nedostatky odstraněny v uvedené lhůtě, hledí se na žádost, jako by nebyla podána.

/3/ Po uplynutí lhůty podle odst. 2 proběhne výběrové řízení, jehož součástí je veřejné slyšení."

Pozn.: Lhůty v zákoně pro všechny 3 výše uvedené odstavce lze stanovit v zájmu právní jistoty žadatelů o licenci. Rozhodnutí se vydá nejpozději do 1/2 roku od zveřejnění plánů kmitočtů.

Lze zvážit možnost převzetí modelu veřejné soutěže podle občanského nebo obchodního zákoníku. 2. Navrhujeme doplnit žádosti o licence dalšími náležitostmi:

- obchodní plán a informaci o finančním krytí projektu; - potvrzení o zaplacení správního poplatku

- informaci o uzavřených smlouvách o tichém společenství.

Odůvodněni. potřeba těchto informací se ukazuje podle praxe jako nezbytná. V případě tichých společenství jde o vyloučení možného obcházení zákona.

K paragrafu 14

Současný stav schvalování již provedených změn v některých případech nevyhovuje, měl by být doplněn o možnost držitele licence žádat o souhlas se změnami před jejich provedením. Jde zejména o případy změn majetkových účastí.

K paragrafu 15

Navrhujeme možnost, aby při odnětí licence bylo toto rozhodnutí vykonatelné okamžitě vzhledem k závažnosti tohoto rozhodnutí, zdlouhavosti případných soudních sporů a možnosti uvolnit kmitočet k dalšímu využití.

Ustanovení § 55 odst. 2 správního řádu zákonem č. 468/1991 Sb. bohužel neštastně vyloučeno.

Dále navrhujeme prodloužení lhůt k zahájení vysílání a to u rozhlasu na 270 dnů, u televize na 540 dnů.

Odůvodnění: Dosavadní praxe ukazuje, že lhůty jsou příliš krátké, zejména u televizního a rozhlasového celoplošného vysíláni.

Paragrafy 16 -18

Vypustit s ponecháním či úpravou těch pasáží, které nebyly přejaty do zákona č. 103/1992 Sb., o Radě ČR pro rozhlasové a televizní vysílání.

K paragrafu 19

1) Navrhujeme specifikovat povahu vysílání v tzv. městském (obecním) kanálu.

2) Výslovně zakázat reklamní vysílání u filmových kanálů.

Odůvodnění

1) Městské kanály jsou novou formou kabelového vysílán jejíž realizace je zejména v zájmu měst a obcí

2) Zákaz reklam u filmových kanálů vychází z toho, že jde o službu poskytovanou za zvláštní poplatek a odčerpávání finančních zdrojů z reklamního trhu jiným subjektům není žádoucí

K paragrafu 20

1. Navrhujeme zvážit možnost rozšíření sankcí držitelům licenci o mezistupeň mezi pokutou a odnětím licence o pozastavení licence. Tato sankce má nepříjemné ekonomické následky pro držitele licencí, může vést k nápravě závažných nedostatků v případě, že opakované uložení pokuty je neúčinné. 2. Ustanovení o způsobu nakládání s výnosy z pokut neurčuje orgán, který výnosy z pokut rozdělí způsobem předepsaným v zákoně, nutno tento orgán vymezit.

K paragrafu 25

Je třeba zvážit možnost prodlouženi licencí udělených Meziresortní komisí tak, aby celková doba jejich platnosti byla 6 let, stejně jako je tomu u současných držitelů licencí.

Příloha č. 4

PŘÍLOHA K LICENCI

č. 001/1993

PODMÍNKY K LICENCI

(programové a ostatní)

Držitel licence se zavazuje:

1/ že jeho vysílání bude v souladu se zákony České republiky a mezinárodní závazky České republiky. Vysílání bude zejména respektovat Ústavu České republiky, Listinu základních práv a svobod, ustanovení zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, zákona č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomániemi a Evropské úmluvy o televizi přesahující hranice;

2/ že ve svém vysílání bude uvádět pouze objektivní, vyvážené a ověřené informace a nedá svým vysíláním možnou příčinu k rozněcování šovinismu, netolerance a rasové nenávisti;

3/ že bude odrážet názorovou pluralitu demokratické společnosti zejména tím, že vysílání nebude jednostranně přihlížet pouze k jednotlivým názorovým orientacím, k jednomu náboženskému vyznání nebo světovému názoru, k zájmu jedné politické strany, hnutí, skupiny nebo části společnosti;

4/ že jeho pořady nebudou v rozporu s pravidly slušného chování a zvláště nebudou obsahovat pornografii;

5/ že vysílání bude respektovat lidskou důstojnost a základní práva třetích osob;

6/ že zajistí, aby každá fyzická či právnická osoba bez ohledu na svou státní příslušnost dostala příležitost uplatnit své právo na odpověď nebo najít jinou srovnatelnou právní či administrativní nápravu v souvislosti s vysílanými pořady. Zejména zajistí, aby časové zařazení odpovědi a ostatní náležitosti výkonu práva na odpověď byly takové, aby právo mohlo být účinně vykonáno;

7/ že v souladu se zákonem č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání poskytne státním orgánům a orgánům veřejné správy nezbytný vysílací čas pro důležitá a neodkladná oznámení v naléhavém veřejném zájmu, a to v době, která by nebezpečí z prodlení snížila na minimum;

8/ že dodrží programovou skladbu a rozsah vysílání obsažené v žádosti o licenci s ohledem zejména na celoformátovost programu a části programu věnované tuzemskému zpravodajství, publicistice a dramatické tvorbě;

9/ že zpravodajství bude uváděno v časech v souladu s programovým návrhem a bude zajišťováno v souladu s pravidly nezávislé žurnalistiky;

10/ že od počátku druhého roku vysílání bude nejméně 40 procent vysílacího času věnováno pořadům vlastní tuzemské produkce. Vlastní tuzemskou produkcí se rozumí produkce vyrobená na území České republiky společností CET 21 nebo na její zakázku tuzemskými producenty. Během prvního roku vysílání dosáhne vlastní tuzemská produkce nejméně 25 % vysílacího času. Tato procenta budou počítána za období každého čtvrtletí. Držitel licence bude respektovat minimální procento programových nákladů vynaložených na tyto pořady, stanovené Radou. S ohledem na obtížnou momentální vyčíslitelnost bude toto procento nákladů stanoveno během prvního roku vysílání a bude závazné od začátku druhého roku vysílání: určené procento nepřesáhne 22 procent;

11/ že bude respektovat minimální procento programových nákladů vynaložených na tuzemskou dramatickou tvorbu, stanovené Radou během prvního roku vysílání a závazné od začátku druhého roku vysílání; určené procento se bude pohybovat v proporci přiměřené procentu programových nákladů uvedenému v bodě 10;

12/ že od druhého roku vysílání minimálně 27% vysílacího času bude věnováno pořadům vyrobeným producenty nezávislými na držiteli licence a jím kontrolovaných subjektech, z toho polovinu pořadům vyrobených tuzemskými producenty nezávislými na držiteli licence a jím kontrolovaných subjektech, z toho polovinu pořadům vyrobeným tuzemskými producenty. Toto procento bude počítáno a období každého čtvrtletí. Držitel licence bude respektovat minimální procento programových nákladů vynaložených na tyto pořady, stanovené Radou během prvního roku vysílání a závazné od začátku druhého roku vysílání. Určené procento se bude pohybovat v proporci přiměřené procentu programových nákladů uvedenému v bodě 10. Do tohoto limitu se nezapočítává procento vysílacího času a programových nákladů věnované pořadům vlastní tuzemské produkce, vyrobené na zakázku (bod 10);

13/ že nejméně 50% vysílacího času vyhradí evropským dílům, s výjimkou času určeného zpravodajství, sportovním událostem, soutěžím a teletextovým službám. Toto procento bude počítáno za období každého kalendářního roku a může být zvýšeno v případě přijetí mezinárodních závazků České republiky ve vztahu k Evropským společenstvím;

14/ že procento produkce starší deseti let nepřesáhne 10 % vysílacího času, počítáno za období každého kalendářního roku;

15/ že více než 20% pořadů tuzemské produkce nebude přebíráno od České televize nebo vyráběno ve spolupráci s Českou televizí, počítáno za období každého kalendářního roku.

16/ že v souladu se svým projektem vyhradí vysílací časy pro vstup veřejnosti do vysílání, a to v rozsahu nejméně jedné hodiny týdně nejpozději od počátku druhého roku vysílání;

17/ že jakékoli změny právnické osoby, která je držitelem licence, skladby kapitálu investorů a ustanovení obchodní smlouvy mezi držitelem licence a investory předloží předem ke schválení Radě. Účastníky této obchodní smlouvy jsou držitel licence, CEDC a Česká spořitelna, a to v rozsahu a za podmínek stanovených obchodní smlouvou, jež bude do 90 dnů od nabytí právní moci rozhodnutí o udělení licence předložena Radě; obchodní smlouva bude respektovat ustanovení dohody o obchodní smlouvě mezi držitelem licence a CEDC, jež je přílohou podmínek k licenci;

18/ že CEDC jako v podmínkách licence stanovený účastník obchodní smlouvy a další investoři stanovení obchodní smlouvou nebudou zasahovat žádným způsobem do programování televizní stanice, a zvláště nebudou zasahovat do redakční nezávislosti zpravodajských pracovníků;

19/ že do řídících funkcí v televizní stanici a do funkcí pracovníků odpovědných za vytváření programu bude přijímat pouze pracovníky s negativním lustračním osvědčením;

20/ že nejpozději k začátku třetího roku vysílání bude televizní stanice zaměstnávat nejméně 90 % pracovníků s občanstvím České republiky;

21/ že pro svou obchodní činnost nebude používat téže reklamní agentury jako Česká televize;

22/ že v případných regionálních oknech svého vysílání nebude uvádět více než 3 % takto vymezeného vysílacího času reklamy z regionů;

23/ že při prodeji reklamního času nebude diskriminovat tuzemské zadavatele reklamy;

24/ že jeho vysílání nebude obsahovat reklamy na tabákové výrobky a na alkoholické nápoje a pořady sponzorované výrobci takových výrobků a alkoholických nápojů. Držitel licence je oprávněn požádat o změny této podmínky v případě změny příslušných zákonů. Toto ustanovení se v souladu s výkladem Evropské smlouvy o televizi přesahující hranice se nevztahuje na přenosy sportovních událostí a jiných událostí v souladu s čl 61 výkladu této smlouvy;

25/ že název nebo logo televizní stanice budou uváděny v pravidelných intervalech, a to alespoň jedenkrát v hodině, vhodnými prostředky;

26/ že do dne zahájení svého vysílání uzavře příslušné smlouvy s organizacemi, kterým bylo přiznáno výhradní oprávnění zastupovat autory a výkonné umělce ve výkonu práv;

27/ že v pravidelných intervalech, a to čtvrtletně, bude informovat Radu o plnění podmínek licence a k 31.1. každého roku poskytne Radě výroční zprávu včetně zprávu o hospodaření;

28/ že v období od nabytí právní moci rozhodnutí o udělení licence do zahájení vysílání bude v pravidelných intervalech, v souladu s harmonogramem, informovat Radu o plnění časového harmonogramu přípravy vysílání. Tento časový harmonogram je součástí podmínek licence;

29/ že rozsah pokrytí území ČR televizním signálem specifikovaný kmitočtovým přídělem neklesne pod úroveň této specifikace;

30/ že oznámí České televizi den zahájení svého vysílání nejpozději 90 dní před tímto dnem;

31/ že uhradí škodu, jejíž výši má právo definovat Rada v případě zaviněného nedodržení zákonné lhůty zahájení vysílání;

Držitel licence je povinen ohlásit Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání veškeré změny v údajích uvedených v žádosti o licenci a licenci samotné v souladu s § 14, odst. 1 zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání.

Držitel licence je povinen provozovat vysílání v souladu s fakty, které uvedl v žádosti o licenci a v souladu s podmínkami k licenci.

Podmínky licence byly vydány na základě § 12, odst. 3 zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Držitel licence byl s nimi seznámen, vzal je na vědomí a je si vědom veškerých důsledků jejich nerespektování.

V Praze dne 9. 2. 1993



 CET 21, Spol, s.r.o.

Staroměstské nám. 22

110 00 Praha 1


Věc: usnesení Rady V Praze dne 12. 5. 1993

Čj. R-176/3

Usnesení

Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání

ze dne 11. května 1993, kterým se mění a vysvětlují programové a ostatní podmínky k licenci č. 001/1993 společnosti CET 21, spol. s r.o.

I.

V souladu s par. 14 odst. 1 zákona č. 468/1992 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání Rada souhlasí s návrhem na změnu plnění podmínek stanovených v licenci v následujícím znění:

Držitel licence se zavazuje, že:

1) že jeho vysílání bude v souladu se zákony České republiky a mezinárodními závazky České republiky. Vysílání bude zejména respektovat Ústavu ČR, Listinu základních práv a svobod, ustanovení zákona č.468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, zákona č.37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomániemi a Evropské úmluvy o televizi přesahující hranice po její ratifikaci Českou republikou;

2/ že ve svém vysílání bude uvádět pouze objektivní, vyvážené a ověřené informace; v případě, že informace nelze ověřit, s uvedením zdroje; nedá svým vysíláním příčinu k rozněcování šovinismu, netolerance a rasové nenávisti;

3/ že bude odrážet názorovou pluralitu demokratické společnosti zejména tím, že vysílání nebude jednostranně přihlížet pouze k jednotlivým názorovým orientacím, k jednomu náboženskému vyznání nebo světovému názoru, k zájmu jedné politické strany, hnutí, skupiny nebo části společnosti;

4/ že jeho pořady nebudou v rozporu s pravidly slušného chování a zvláště nebudou obsahovat pornografií;

viz výklad

5/ že vysílání bude respektovat lidskou důstojnost a základní práva třetích osob;

6/ že vynaloží veškeré možné úsilí, aby každá fyzická či právnická osoba bez ohledu na svou státní příslušnost dostala příležitost uplatnit své právo na odpověď nebo najít jinou srovnatelnou právní či administrativní nápravu v souvislosti s vysílanými pořady. Zejména zajistí, aby časové zařazení odpovědi a ostatní náležitosti výkonu práva na odpověď byly takové, aby právo mohlo být účinně vykonáno;

7/ že v souladu se zákonem č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání poskytne státním orgánům a orgánům veřejné správy nezbytný vysílací čas pro důležitá a neodkladná oznámení v naléhavém veřejném zájmu, a to v době, která by nebezpečí z prodlení snížila na minimum;

8/ že dodrží programovou skladbu a rozsah vysílání obsažené v žádosti o licenci s ohledem zejména na celoformátovost programu a části programu věnované tuzemskému zpravodajství, publicistice a dramatické tvorbě;

viz výklad

9/ že zpravodajství bude uváděno v časech v souladu s programovým návrhem a bude zajišťováno v souladu s pravidly nezávislé žurnalistiky;

viz výklad

10/ že od počátku pátého roku vysílání bude nejméně 40 procent vysílacího času věnováno pořadům vlastní tuzemské produkce. Vlastní tuzemskou produkcí se rozumí produkce vyrobená na území České republiky společností CET 21 nebo na její zakázku tuzemskými producenty. Během prvního roku vysílání dosáhne vlastní tuzemská produkce nejméně 25 96 vysílacího času, během druhého roku vysílání 30 96 a během třetího roku vysílání 35 96 vysílacího času. Tato procenta budou počítána za období každého čtvrtletí.Držitel licence vynaloží na tyto pořady minimálně 22% ze svých celkových ročních programových nákladů;

11/ že bude respektovat minimální procento programových nákladů vynaložených na tuzemskou dramatickou tvorbu, stanovené Radou během prvního roku vysílání a závazné od začátku druhého roku vysílání; určené procento se bude pohybovat v proporci přiměřené procentu programových nákladů uvedenému v bodě 10;

12/ že od druhého roku vysílání minimálně 27 % vysílacího času bude věnováno pořadům vyrobeným producenty nezávislými na držiteli licence a jím kontrolovaných subjektech, z toho polovina pořadům vyrobeným tuzemskými producenty, pokud držitel licence neprokáže, že na českém trhu není k dispozici odpovídající objem televizní produkce za ceny odpovídající evropským standardům. Toto procento bude počítáno za období každého čtvrtletí. Držitel licence bude respektovat minimální procento programových nákladů vynaložených na tyto pořady, stanovené Radou během prvního roku vysílání a závazné od začátku druhého roku vysílání. Určené procento se bude pohybovat v proporci přiměřené procentu programových nákladů uvedenému v bodě 10.Do tohoto limitu se nezapočítává procento vysílacího času a programových nákladů věnované pořadům vlastní tuzemské produkce, vyrobené na zakázku (bod 10);

viz výklad

13/ že nejméně 50% vysílacího času vyhradí evropským dílům, s výjimkou času určeného zpravodajství, sportovním událostem, soutěžím a teletextovým službám. Toto procento bude počítáno za období každého kalendářního roku a může být zvýšeno v případě přijetí mezinárodních závazků České republiky ve vztahu k Evropským společenstvím. Tato podmínka vstoupí v platnost přijetím mezinárodních závazků České republiky v této oblasti;

14/ že procento produkce starší deseti let nepřesáhne 10% vysílacího času, počítáno za období každého kalendářního roku; do procent produkce starší deseti let se nezapočítávají tyto kategorie pořadů:

a) filmová a televizní díla vyznamenaná na mezinárodním fóru;

b) filmová a televizní díla uváděná v rámci profilového pořadu význačného režiséra, herce či scénaristy, popř. profilového pořadu mapujícího význačná díla jistého historického období;

c) zahraniční pořady, které mají jistý vztah k České republice, její kultuře, území či dějinám vzhledem ke svému obsahu nebo osobnostem, které se na jejich vzniku podílely;

15/ že více než 20% pořadů tuzemské produkce nebude přebíráno od České televize nebo vyráběno ve spolupráci s Českou televizí, počítáno za období každého kalendářního roku;

16/ že v souladu se svým projektem vyhradí vysílací časy pro vstup veřejnosti do vysílání nejpozději od počátku druhého roku vysílání;

17/ že jakékoli změny právnické osoby, která je držitelem licence, skladby kapitálu investorů,vedoucí ke změně kontroly nad jejich činností, a ustanovení společenské smlouvy mezi držitelem licence a investory předloží předem ke schválení Radě. Tato společenská smlouva je součástí podmínek licence. Účastníky této společenské smlouvy jsou držitel licence, CEDC a Česká spořitelna, a to v rozsahu a za podmínek stanovených touto společenskou smlouvou;

18/ že CEDC jako v podmínkách licence stanovený účastník společenské smlouvy a další investoři stanovení společenskou smlouvou nebudou zasahovat žádným způsobem do programování televizní stanice, a zvláště nebudou zasahovat do redakční nezávislosti zpravodajských pracovníků;

viz výklad

19/ že do řídících funkcí v televizní stanici a do funkcí pracovníků odpovědných za vytváření programu bude přijímat pouze pracovníky s negativním lustračním osvědčením;

20/ že nejpozději k začátku třetího roku vysílání bude televizní stanice zaměstnávat nejméně 90% pracovníků s občanstvím České republiky;

21/ že pro svou obchodní činnost nebude používat téže reklamní agentury jako Česká televize;

22/ že v případných regionálních oknech svého vysílání nebude uvádět více než 3% takto vymezeného vysílacího času reklamy z regionů; tato podmínka vstoupí v platnost v regionu, pro jehož území byla udělena regionální televizní licence, 3 měsíce poté, kdy regionální licence nabyla právní moci;

23/ že při prodeji reklamního času nebude diskriminovat tuzemské zadavatele reklamy;

24/ že jeho vysílání nebude obsahovat reklamy na tabákové výrobky a na alkoholické nápoje a pořady sponzorované výrobci tabákových výrobků a alkoholických nápojů. Držitel licence je oprávněn požádat o změny této podmínky v případě změny příslušných zákonů. Toto ustanovení se v souladu s výkladem Evropské úmluvy o televizi přesahující hranice nevztahuje na přenosy sportovních událostí a jiných událostí v souladu s čl.61 výkladu této úmluvy;

25/ že název nebo logo televizní stanice budou uváděny v pravidelných intervalech, a to alespoň jedenkrát v hodině, vhodnými prostředky;

26/ že do dne zahájení svého vysílání uzavře příslušné smlouvy s organizacemi, kterým bylo přiznáno výhradní oprávnění zastupovat autory a výkonné umělce ve výkonu práv;

27/ že v pravidelných intervalech ne menších než čtvrt roku bude informovat Radu o plnění podmínek licence a k 31.1. každého roku poskytne Radě výroční zprávu včetně zprávy o hospodaření;

28/ že v období od nabytí právní moci rozhodnutí o udělení licence do zahájení vysílání bude v pravidelných intervalech ne menších než čtvrt roku informovat Radu o plnění časového harmonogramu přípravy vysílání. Tento časový harmonogram je součástí podmínek licence;

29/ že rozsah pokrytí území ČR televizním signálem specifikovaný kmitočtovým přídělem neklesne pod úroveň této specifikace, s výjimkou doby potřebné na nezbytnou údržbu, opravy a přestavby vysílačů a přenosových cest;

30/ že oznámí České televizi den zahájení svého vysílání nejpozději 90 dní před tímto dnem;

31/ že uhradí škodu, jejíž výši má právo definovat Rada v případě zaviněného nedodržení zákonné lhůty zahájeni vysílání.

Držitel licence je povinen ohlásit Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání veškeré změny v údajích uvedených v žádosti o licenci a licenci samotné v souladu s par. 14, odst.l zákona č.468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání.

Držitel licence je povinen provozovat vysílání v souladu s fakty, které uvedl v žádosti o licenci a v průběhu slyšení před Radou České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání a v souladu s podmínkami k licenci.

Podmínky licence byly vydány na základě par. 12, odst.3 zákona č.468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Držitel licence byl s nimi seznámen, vzal je na vědomí a je si vědom veškerých důsledků jejich nerespektování /,.

V Praze dne:

II.

Rada dále upřesňuje výklad některých podmínek pro potřeby držitele licence č. 001/1993 společnosti CET 21, spol.s r.o. takto:

ad 4)

Výklad pojmu pornografie a pravidel slušného chování je třeba činit v souladu s evropskými standardy a úmluvami. Blíže viz bod 120 Explanatory report Evropské úmluvy o televizi přesahující hranice států.

ad 8)

Důraz je položen na povinnost udržet rozsah vysílání, celoformátovost programu a kvalitní zpravodajství v souladu s kritérii konkursu a vlastním projektem CET 21. Podmínka neznamená závaznou petrifikaci náběhového programového schématu. Držiteli licence se nebrání, aby změnou programové skladby reagoval na měnící se nároky diváků, změny životního stylu obyvatel a změnu pracovní doby v souvislosti se zavedením letního času při dodržení celoformátovosti a základní koncepce programové skladby obsažené v projektu.

ad 9)

Smyslem podmínky je udržet zpravodajství v nejsledovanějších časech vysílání tak,jak stanoví projekt stanice CET 21 a jedno z kritérií konkursu.Podmínka nevylučuje změny času,kdy je zpravodajství uváděno,jako reakce na vývoj potřeb diváků či diváckých stereotypů,pokud tyto změny nejsou zásadního charakteru. ad 12)

Vzhledem k prokazatelné nerozvinutosti tuzemského nezávislého produkčního sektoru je možné do čtvrtého roku vysílání tuto podmínku splnit zakoupením maximálního objemu dostupné tuzemské nezávislé tvorby, která splňuje programové a technické standardy televizní stanice držitele licence, byt tento objem nedosahuje 13, S, tedy stanovenou polovinu z 27 procent. Držitel licence je při nenaplnění povinných procent povinen na konci každého roku Radě prokázat, že projevil zájem o pořady nezávislých producentů, bez závažných důvodů neodmítl jejich nabídky a že důvodem nesplnění povinnosti je omezený objem tuzemské nezávislé produkce, která pro vysílání držitele licence přichází v úvahu.

ad 18)

Programováním se rozumí konkrétní dramaturgie televizní stanice.

Držitel licence se s tímto výkladem seznámil a zavazuje se jej respektovat.

Tento výklad je nedílnou součástí podmínek k licenci č. 001/193.

V Praze dne 11. května 1993

Příloha č. 5

Stanovisko Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání k ukončení vysílání rozhlasové stanice Radiožurnál na DV a ohlášeným změnám v středovlnných sítích Českého rozhlasu

Rada vyjadřuje svůj nesouhlasný postoj k rozhodnutí ČRo ukončit vysílání stanice Radiožurnál na DV k 31.12.1993, oznámenému v 52. vydání Týdeníku Rozhlas.

Rada vychází ze skutečnosti, že přechod vysílání stanice Radiožurnál do pásma VKV II není dosud uspokojivě ukončen tak, aby byl zajištěn kvalitní poslech stanice Radiožurnál na celém území České republiky. český rozhlas podle mínění Rady postupuje unáhleně, aniž by na změnu posluchače řádně připravil a bral patřičný ohled na ty z nich, kteří nejsou dosud vybaveni přijímači v pásmu VKV II. Ukončení vysílání zpravodajské stanice ČRo v pásmu DV představuje pro tyto posluchače závažně narušení jejich přístupu k informacím garantovaného Listinou práv a svobod.

Rada má za to, že transformace středovlnného a dlouhovlnného vysílání ČRo do limitu přenosových cest, které pro něj vyhradil zákon ČNR č. 36/1993 Sb. o některých opatřeních v oblasti rozhlasového a televizního vysílání má probíhat minimálně citlivě s přihlédnutím k zájmům všech vrstev posluchačů a respektování povinnosti ČRo vyjádřené v § 9 odst. 2, písm. a) zákona č. 468/91 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání.

Příloha č. 6

Vzorové podmínky pro držitele Licencí k regionálnímu rozhlasovému vysíláni

Vzorové podmínky jsou konkretizovány podle specifiky jednotlivých držitelů licencí, zejména v bodech 7, 10, 11, 12.

1) Vysílání bude v souladu se zákony České republiky a mezinárodními závazky České republiky. Vysílání bude zejména respektovat Ústavu ČR, Listinu základních práv a svobod, ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákona č. 634/1992 Sb., a ochraně spotřebitele, zákona č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomániemi a zákona č. 63/191 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, vše v platném znění;

2) Držitel licence bude uvádět pouze objektivní, vyvážené a ověřeně informace a nedá svým vysíláním možnou příčinu k rozněcování šovinismu, netolerance a rasové nenávisti;

3) Vysílání bude odrážet názorovou pluralitu demokratické společnosti v regionu zejména tím, že nebude jednostranně přihlížet pauze k jednotlivým názorovým orientacím, k jednomu náboženskému vyznání a světovému názoru, k zájmu jedné politické strany, hnutí, skupiny nebo části společnosti;

4) Vysílání bude respektovat lidskou důstojnost a základní práva třetích osob;

5) Držitel licence zajistí, aby každá fyzická či právnická osoba dotčená sdělením ve vysílaných pořadech mohla zveřejnit bezplatně a v obdobně sledovaném vysílacím čase přiměřenou odpověď, ledaže by byla nepravdivá nebo její zveřejnění bylo vyloučeno z jiných důvodů;

6) Držitel licence poskytne nezbytný vysílací čas pro důležitá a neodkladná oznámení v naléhavém veřejném zájmu, a to v době, která by nebezpečí z prodlení snížila na minimum;

7) Držitel licence dodrží programovou skladbu a rozsah původního vysílání obsažené v žádosti o licenci s 60% podílem hudebních pořadů všech žánrů a 35% podílem aktuálního zpravodajství a publicistiky z celého území pokrývaného signálem a v celé obsahové šíři života regionu;

8) Držitel licence vytvoří vysílací schéma, které bude dodržovat a zveřejňovat v tisku, a o tomto schématu a jeho eventuálních změnách uvědomí předem Radu;

9) Zpravodajství bude uváděno v časech a v souladu s programovým návrhem a bude zajišťováno v souladu s pravidly nezávislé žurnalistiky;

10) Držitel licence vytvoří vlastní síť zpravodajů na celém území pokrývaném signálem;

11) Držitel licence umožní přístup veřejnosti do vysílání;

12) Držitel licence ve svém vyslání poskytne prostor profesionálním i amatérským uměleckým aktivitám, působícím na území pokrývaném signálem, a studentskému vystání v rozsahu stanoveném v projektu;

13) Držitel licence při vysílaní reklam bude respektovat povinnosti provozovatelů dle § 6 zákona č. 468/91 Sb., zejména oddělení reklamních bloků, nebude zařazovat reklamy, v nichž účinkují hlasatelé a redaktoři zpravodajských a publicisticko-zpravodajských pořadů a bude respektovat zákonem stanovený časový rozsah reklamního času;

14) Držitel licence ve svém vysílání zajistí kultivovanou úroveň mluveného slova moderátorů;

15) Držitel licence předloží Radě do 6 měsíců ode dne nabytí právní moci licence osvědčení ve smyslu zákona č. 451/1991 Sb. všech společníků společnosti držitele licence a pracovník°u společnosti, kteří jsou odpovědní za tvorbu myšlenkového obsahu stanice;

16) Držitel licence nebude zneužívat svého postavení na trhu na újmu jiných provozovatelů rozhlasového vysílání zejména užíváním dumpingových cen reklamních spotů;

17) Znělka rozhlasové stanice bude uváděna v pravidelných intervalech, a to alespoň jedenkrát v hodině;

18) Držitel licence do dne zahájení svého vyslání uzavře příslušné smlouvy s organizacemi, kterým bylo přiznáno výhradní oprávnění zastupovat autory a výkonné umělce ve výkonu práv;

19) Držitel licence každoročně k datu podání daňového přiznáni, podle zákona o správě daní a poplatků č. 337/92 Sb. v platném znění, poskytne Radě výroční zprávu včetně zprávy o hospodaření a bude ji písemně informovat o plnění podmínek licence;

20) Držitel licence bude uchovávat záznamy všech odvysílaných pořadů nejméně po dobu 30 dnů ode dne jejich vysílání;

21) Držitel licence nejméně 30 dnů předem oznámí Radě den zahájení svého vysílání;

22) Rozsah pokrytí území ČR rozhlasovým signálem specifikovaný v kmitočtovém přídělu neklesne pod úroveň této specifikace;

23) Držitel licence je povinen ohlásit Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání veškeré změny v údajích uvedených v žádosti o licenci a licenci samotné v souladu s § 14, odst.l zákona č.468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání;

24) Jakékoli změny právnické osoby, která je držitelem licence, včetně změn skladby kapitálu, předloží Radě předem k odsouhlasení;

25) Držitel licence je povinen provozovat vysílání v souladu s fakty, které uvedl v žádosti o licenci a v souladu s podmínkami k licenci.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP