/1/ Zřizuje se státní
zastupitelství jako soustava státních orgánů,
určených k zastupování státu
v případech stanovených zákonem.
/2/ Tento zákon upravuje
postavení, působnost, vnitřní vztahy,
organizaci a správu státního zastupitelství;
upravuje dále postavení státních zástupců
jako osob, jejichž prostřednictvím státní
zastupitelství vykonává svou činnost,
postavení právních čekatelů
a působnost Ministerstva spravedlnosti.
/1/ Státní zastupitelství
jako představitel zájmů státu je při
výkonu své působnosti povinno využívat
prostředky, které mu poskytuje zákon.
/2/ Státní zastupitelství
musí svou činnost vykonávat tak, aby jeho
zásah byl účinný a pohotový.
Věci svěřené
do působnosti státního zastupitelství
mohou být vykonávány pouze jím; jiný
orgán nebo osoba nesmí jeho činnost nahradit
anebo jej při ní zastoupit.
/1/ Státní zastupitelství
podává za stát obžalobu v trestním
řízení a plní povinnosti, které
mu v souvislosti s tím trestní řád
[Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení
soudním (trestní řád) ve znění
pozdějších předpisů.] ukládá.
Obžalobu nepodá pouze v případech, které
stanoví trestní řád.
/2/ Další působnost
státního zastupitelství v trestním
řízení stanoví trestní řád.
/1/ Státní zastupitelství
je oprávněno podat návrh na zahájení
občanského soudního řízení
anebo vstoupit do již zahájeného občanského
soudního řízení jen v případech,
které stanoví zákon.
/2/ Procesní postavení,
oprávnění a povinnosti státního
zastupitelství, které podalo návrh na zahájení
řízení nebo vstoupilo do řízení,
stanoví občanský soudní řád.
/1/ Soustavu státního
zastupitelství tvoří Nejvyšší
státní zastupitelství, vrchní státní
zastupitelství, krajská státní zastupitelství
a okresní státní zastupitelství v
době branné pohotovosti státu také
vyšší a nižší polní státní
zastupitelství.
/2/ Na území hlavního
města Prahy působí městské
státní zastupitelství s působností
krajského státního zastupitelství
a obvodní státní zastupitelství s
působností okresních státních
zastupitelství. Na území města Brna
působí městské státní
zastupitelství s působností okresního
státního zastupitelství.
/1/ Sídla státních
zastupitelství a obvody jejich územní působnosti
se shodují se sídly a obvody soudů.
/2/ Ministerstvo spravedlnosti
může v prováděcím předpisu
stanovit výjimky ohledně sídel a územních
obvodů státních zastupitelstev a zřizovat
jejich pobočky.
/1/ Státní zastupitelství
jsou příslušná k zastupování
státu u soudů, u nichž tato státní
zastupitelství působí, jakož i k záležitostem,
které jim byly svěřeny zvláštními
zákony.
/2/ Spory o příslušnost
mezi státními zastupitelstvími rozhoduje
státní zastupitelství, které je vůči
oběma nejblíže vyšší.
/3/ Vyšší státní
zastupitelství rozhoduje o přikázání
věci jinému nižšímu státnímu
zastupitelství, jestliže vedoucí státní
zástupce je podle předpisů upravujících
soudní řízení vyloučen z projednávání
věci.
/4/ vyšší státní
zastupitelství jsou příslušná
rozhodovat o opravných prostředcích proti
rozhodnutím bezprostředně nižších
státních zastupitelství.
/1/ Státní zastupitelství
vyššího stupně vykonávají
dohled nad činností státního zastupitelství
nižšího stupně, a to Nejvyšší
státní zastupitelství nad vrchními
státními zastupitelstvími, vrchní
státní zastupitelství nad krajskými
státními zastupitelstvími a krajská
státní zastupitelství nad okresními
státními zastupitelstvími.
/2/ Při výkonu dohledu
vyšší státní zastupitelství
posuzují činnost nižších, státních
zastupitelství zejména z hlediska dodržování
právních předpisů. Nižší
státní zastupitelství podávají
o své činnosti vyšším státním
zastupitelstvím každý rok zprávu za
uplynulý rok; podání zvláštní
zprávy si může vyšší státní
zastupitelství kdykoli vyžádat.
/3/ Vyšší státní
zastupitelství je oprávněno dávat
pokyny nižším státním zastupitelstvím;
pokud nižší státní zastupitelství
nehodlá pokyn dodržet, sdělí to vyššímu
státnímu zastupitelství, které pak
může věc odejmout nižšímu
státnímu zastupitelství a působit
v ní samo. Totéž platí pro případ,
že nižší státní zastupitelství
je nečinné.
/1/ V čele. každého
státního zastupitelství stojí jeho
vedoucí, který se podle označení státního
zastupitelství označuje jako nejvyšší
státní zástupce, vrchní státní
zástupce, krajský státní zástupce,
okresní státní zástupce, obvodní
státní zástupce nebo městský
státní zástupce. Vedoucího státního
zástupce zastupuje
jeho náměstek.
/2/ Za státní zastupitelství
jedná jeho vedoucí nebo jím pověřený
státní zástupce.
/3/ Státní zástupci,
působící v jednotlivých státních
zastupitelstvích, jsou povinni řídit se příkazy
vedoucího státního zastupitelství,
v němž vykonávají svou funkci, s výjimkou
příkazu, který by byl v rozporu se zákonem.
/1/ Ministr spravedlnosti vykonává
dohled nad činností Nejvyššího
státního zastupitelství. Při výkonu
dohledu posuzuje činnost Nejvyššího státního
zastupitelství zejména z hlediska dodržování
právních předpisů. Nejvyšší
státní zastupitelství podává
Ministerstvu spravedlnosti každý rok zprávu
o své činnosti za uplynulý rok: podání
zvláštní zprávy si může
Ministerstvo spravedlnosti
kdykoli vyžádat.
/2/ Správu,státního zastupitelství
vykonává Ministerstvo spravedlnosti.
Právní prostředky
zajištující činnost státního
zastupitelství
Orgány veřejné
správy jsou povinny bez průtahů vyhovět
dožádáním státního zastupitelství
činěným v mezích jeho působnosti,
zejména půjčovat spisy a doklady a podávat
potřebná vysvětlení.
Státní zástupci
mají právo v mezích své působnosti
nahlížet do soudních spisů, pořizovat
z nich opisy a výpisy, jakož i žádat jejich
zapůjčení. Zapůjčení
spisu nelze odmítnout, pokud tomu nebrání
závažné důvody.
/1/ Každý je povinen
se na výzvu dostavit ke státnímu zastupitelství
a podat mu vysvětlení potřebné k plnění
jeho úkolů.
/2/ Vysvětlení může
odepřít osoba, která by jím sobě
nebo osobě blízké způsobila nebezpečí
trestního stíhání. Může
je odepřít i osoba, která by jím porušila
státem uznávanou nebo uloženou mlčenlivost,
pokud jí nebyla zproštěna.
/3/ Kdo se dostaví na výzvu,
má nárok na náhradu nutných výdajů
a na náhradu ušlého výdělku (dále
jen "náhrada"). Náhradu poskytuje stát.
Nárok na náhradu nemá ten, kdo se dostavil
jen ve svém vlastním zájmu nebo pro své
protiprávní jednání.
/4/ Nárok na náhradu
podle odstavce 3 zaniká, jestliže jej osoba neuplatní
do 7 dnů ode dne, kdy se na výzvu podle odstavce
1 dostavila; o tom musí být osoba poučena.
/5/ Jestliže se někdo
bez omluvy nebo opětovně bez závažných
důvodů nedostaví ke státnímu
zastupitelství, může být na jeho příkaz
policejním orgánem předveden. Může
mu být též uložena pořádková
pokuta až do výše 50 0\100 Kč; proti rozhodnutí
o uložení pokuty je přípustný
opravný prostředek do 15 dnů k vyššímu
státnímu zastupitelství. V řízení
se postupuje podle správního řádu
[Zákon č. 71/1967 Sb., o správním
řízení (správní řád).].
/1/ Státním zástupcem
může být jmenován občan České
republiky, který má trvalý pobyt na jejím
území, je způsobilý k právním
úkonům, bezúhonný, jestliže má
morální vlastnosti, které dávají
záruku, že bude funkci státního zástupce
řádně zastávat, v den ustanovení
dosáhl věku nejméně 25 let, má
vysokoškolské právnické vzdělání,
po stanovenou dobu konal čekatelskou praxi, úspěšně
složil závěrečnou zkoušku a souhlasí
se svým ustanovením
do funkce a s přidělením k určitému
státnímu zastupitelství.
/2/ odborná justiční
zkouška, soudcovská zkouška, jednotná
soudcovská a advokátní zkouška, vojenská
právní zkouška a prokurátorská
zkouška vykonané před účinností
tohoto zákona mají stejné účinky
jako závěrečná zkouška podle
tohoto zákona.
/3/ O uznání jiných
zkoušek za závěrečnou zkoušku podle
tohoto zákona rozhoduje ministr spravedlnosti, který
může též započítat čekatelskou
a obdobnou praxi vykonanou podle zvláštních
zákonů.
/1/ Ministr spravedlnosti jmenuje
státního zástupce na dobu časově
neomezenou.
/2/ Pracovní poměr
státního zástupce se zakládá
jmenováním a vzniká složením
slibu.
/3/ Státní zástupce
složí při svém jmenování
do rukou ministra spravedlnosti tento slib: "Slibuji věrnost
České republice, při výkonu služby
budu dodržovat Ústavu, zákony, ostatní
právní předpisy a v souladu s nimi budu svoje
povinnosti plnit nestranně a budu zachovávat mlčenlivost
ve věcech služebního tajemství.".
/1/ Státní zástupce
jmenuje k výkonu služby k určitému státnímu
zastupitelství ministr spravedlnosti na základě
jejich předchozího souhlasu. Odvolání
tohoto souhlasu není přípustné.
/2/ Státní zástupce
může požádat o změnu svého
pracovního zařazení. O jeho žádosti
rozhoduje vedoucí pracovník společně
nadřízený oběma státním
zastupitelstvím.
/1/ Státního zástupce
lze s jeho souhlasem k zajištění úkolů
státního zastupitelství dočasně
přidělit k jinému státnímu
zastupitelství nebo k Ministerstvu spravedlnosti.
/2/ O dočasném přidělení
rozhoduje vedoucí pracovník společně
nadřízený oběma státním
zastupitelstvím, při dočasném přidělení
na Ministerstvo spravedlnosti ministr spravedlnosti.
Pracovní poměr státního
zástupce končí
a) dnem právní moci rozsudku, kterým
byl odsouzen pro trestný čin spáchaný
úmyslně,
b) dnem právní moci
rozsudku, kterým byl zbaven způsobilosti k právním
úkonům anebo kterým byla jeho způsobilost
k právním úkonům omezena,
c) dnem, kdy státní
zástupce pozbyl státní občanství
České republiky, dnem složení slibu
poslance nebo senátora nebo člena orgánu
územní samosprávy, dnem jmenování
soudcem, anebo přijetím do funkce ve veřejné
správě,
d) dnem právní moci
rozhodnutí o propuštění v kárném
řízení,
e) vzdáním se funkce;
pracovní poměr zaniká uplynutím tří
kalendářních měsíců
následujících po měsíci, v
němž bylo písemné prohlášení
o vzdání se funkce doručeno Ministerstvu
spravedlnosti, nedojde-li k jiné dohodě,
f) dohodou.
/1/ Nejvyššího
státního zástupce jmenuje a odvolává
předseda vlády na návrh ministra spravedlnosti.
/2/ Vrchní, krajské,
městské a okresní státní zástupce
jmenuje a odvolává ministr spravedlnosti.
/3/ Odvoláním podle
odstavce 1 a 2 pracovní poměr nekončí.
/1/ Ministr spravedlnosti je služebně
nadřízen nejvyššímu státnímu
zástupci, nejvyšší státní
zástupce je služebně nadřízen
vrchním státním zástupcům,
vrchní státní zástupci jsou služebně
nadřízení krajským státním
zástupcům a krajští státní
zástupci jsou služebně nadřízeni
okresním státním zástupcům.
/2/ Vedoucí státních
zastupitelství jsou služebné nadřízeni
státním zástupcům, kteří
u nich působí.
/1/ Na pracovně právní
poměr státních zástupců se
vztahuje zákoník práce [Zákon č.
65/1365 Sb., zákoník práce, ve znění
pozdějších předpisů.],
pokud tento zákon nestanoví jinak.
/2/ Platové poměry
státních zástupců a právních
čekatelů upravuje zákon.
/1/ Státní zástupci
musí při výkonu své funkce postupovat
odpovědně, respektovat a chránit lidskou
důstojnost a lidská práva a svobody; musí
se vystříhat všeho, co by vzbuzovalo pochybnosti
o jejich objektivitě při chránění
zájmů státu.
/2/ Se zastáváním
funkce státního zástupce je neslučitelný
výkon jakékoli jiné výdělečné
činnosti s výjimkou správy vlastního
majetku a činnosti vědecké, pedagogické,
publicistické a umělecké za předpokladu,
že jsou slučitelné s požadavky podle odstavce
1.,
/1/ Státní zástupci
jsou povinni zachovávat mlčenlivost o věcech,
které se dozvěděli v souvislosti s výkonem
povolání, a to i po skončení pracovního
poměru.
/2/ Zprostit mlčenlivosti
může státního zástupce pouze
ministr spravedlnosti.
Za škodu způsobenou
nezákonným rozhodnutím nebo nesprávným
úředním postupem státního zastupitelství
odpovídá stát. Zvláštní
zákon [Zákon
č.58/1969 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou
rozhodnutím orgánu státu nebo jeho nesprávným
úředním postupem.]
stanoví, kdy a v jaké míře může
stát vymáhat tuto škodu na státním
zástupci.
/1/ Sdělit obvinění
státnímu zástupci a podat návrh na
jeho vzetí do vazby pro trestný čin spáchaný
při výkonu povolání nebo v souvislosti
s jeho výkonem je možné jen se souhlasem ministra
spravedlnosti.
/2/ Jednání státního
zástupce, které má znaky přestupku
nebo jiného správního deliktu, se projedná
jako kárné provinění.
/1/ Státní zástupce
je kárně odpovědný za kárné
provinění a za jednání, které
má znaky přestupku podle zvláštních
předpisů nebo jiného správního
deliktu (dále jen "přestupek").
/2/ Kárným proviněním
je zaviněné porušení služebních
povinností státního zástupce nebo
chování, které je v rozporu s jeho postavením
a povinnostmi podle § 23 odst. 1.
/1/ O kárném provinění
rozhoduje kárný senát, který se skládá
z předsedy a dvou členů, jmenovaných
ministrem spravedlnosti ze státních zástupců.
/2/ Jakmile se člen kárného
senátu dozví o skutečnostech, pro které
je vyloučen, oznámí to neprodleně
ministru spravedlnosti. Důvod podjatosti může
uplatnit též státní zástupce,
proti němuž byl podán návrh na zahájení
kárného řízení, jakož
i orgán, který návrh podal. Námitku
musí uplatnit neprodleně, jakmile se dozvěděli
o důvodu podjatosti. Jestliže se ministr spravedlnosti
dozví, že je dán důvod k vyloučení,
jmenuje nového člena
nebo předsedu kárného senátu.
Návrh na zahájení
kárného řízení je oprávněn
podat
a) ministr spravedlnosti proti kterémukoli státnímu
zástupci,
b) nejvyšší státní zástupce
proti státnímu zástupci Nejvyššího
státního zastupitelství,
c) vrchní státní zástupce proti státnímu
zástupci vrchního zastupitelství,
d) krajský státní zástupce proti státnímu
zástupci krajského státního zastupitelství
a státnímu zástupci okresního státního
zastupitelství v jeho obvodu,
e) okresní státní zástupce proti státnímu
zástupci okresního zastupitelství.
/1/ Proti rozhodnutí kárného
senátu o návrhu na uložení kárného
opatření, není-li dále stanoveno jinak,
mohou navrhovatel a státní zástupce podat
do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
opravný prostředek.
/2/ O opravném prostředku
rozhoduje ministr spravedlnosti, který přezkoumávané
rozhodnutí potvrdí nebo ho zruší. Zruší-li
ministr spravedlnosti napadené rozhodnutí, je kárný
senát vázán jeho právním názorem.
/3/ Proti rozhodnutí kárného senátu
o návrhu na propuštění
státního zástupce lze podat opravný
prostředek k soudu [§ 2501 a násl. zákona
č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád,
ve znění pozdějších předpisů.].
/1/ Na kárnou odpovědnost
státních zástupců se použije
obdobně zákon č. 412/1991 Sb., o kárné
odpovědnosti soudců, ve znění zákona
ČNR č. 22/1993 Sb., s výjimkou ustanovení
§ 1, 2 odst. 1, § 3 odst. 3 písm. a), b), §
5, 6 odst. 2, odst. 4 poslední věta, § 7 odst.
2 a 3, § 8, 16 odst. 5, odst. 7 poslední věta,
§ 18, 19, 22, 23, 25 a 26.
/2/ Pokud se v zákonu uvedeném
v odstavci 1 mluví o soudu, rozumí se tím
státní zastupitelství, předsedou soudu
se rozumí vedoucí státní zástupce
a soudcem se rozumí státní zástupce.
/1/ Státní zástupce,
který je trestně stíhán nebo proti
němuž se vede kárné řízení
z důvodů, pro které může být
propuštěn v kárném řízení,
může být ministrem spravedlnosti dočasně
zproštěn výkonu služby.
/2/ Po dobu zproštění
výkonu služby přísluší státnímu
zástupci 50 platového tarifu podle platového
předpisu. Osobní příplatek a příplatek
za vedení státnímu zástupci nenáleží.
/3/ Zaniknou-li okolnosti, které
odůvodňovaly zproštění výkonu
služby, ministr spravedlnosti jej zruší. Skončilo-li
trestní stíhání státního
zástupce zastavením nebo byl-li státní
zástupce soudem zproštěn viny z trestného
činu anebo kárné řízení
bylo zastaveno, nevyplacené příjmy se doplatí.
/1/ Účelem čekatelské
praxe je odborně připravit právní
čekatele pro výkon činnosti státního
zástupce. Čekatelská praxe je vykonávána
v pracovním poměru na dobu určitou. Čekatelská
praxe je tříletá; výjimky může
v jednotlivých případech povolit ministr
spravedlnosti, přičemž zkrácení
čekatelské praxe nesmí přesáhnout
2 roky. V rámci čekatelské praxe je čekatel
povinen podrobit se závěrečné
zkoušce, kterou může v případě
neúspěchu jednou opakovat.
/2/ Právním čekatelem
se může stát občan České
republiky, který splňuje podmínky uvedené
v § 15 odst. 1 s výjimkou podmínek věku
a praxe.
/1/ Právní čekatelé
jsou oprávněni provádět jednoduché
úkony státního zástupce pod jeho dozorem.
Podrobnosti o úkonech prováděných
právními čekateli stanoví prováděcí
předpis.
/2/ Pro povinnost právního
čekatele zachovávat mlčenlivost se použije
ustanovení § 24 obdobně.
/1/ Prokurátoři
a vyšetřovatelé prokuratury, ustanovení
do funkcí podle dosavadních předpisů,
se dnem účinnosti tohoto zákona považují
za státní zástupce jmenované podle
tohoto zákona do doby uvedené v odstavcích
3 a 4, jestliže mají vysokoškolské právnické
vzdělání, dosáhlí předepsaného
věku a pokud do 15 dnů od účinnosti
zákona s tímto postupem neprojeví nesouhlas.
Projeví-li nesouhlas, zaniká tímto dnem jejich
pracovní poměr.
/2/ Dnem účinnosti
tohoto zákona se prokurátoři a vyšetřovatelé
prokuratury uvedení v odstavci 1 považují za
přidělené
a) k Nejvyššímu
státnímu zastupitelství, jestliže vykonávali
funkci prokurátora nebo vyšetřovatele prokuratury
Generální prokuratury,
b) ke krajským státním
zastupitelstvím v obvodu, v němž působí
krajská prokuratura, u níž vykonávali
funkce prokurátorů nebo vyšetřovatelů
prokuratury,
c) k okresním státním
zastupitelstvím v obvodu, v němž působí
okresní prokuratura, u níž vykonávali
funkce prokurátorů nebo vyšetřovatelů
prokuratury.
/3/ Ministr spravedlnosti může
rozhodnout do tří měsíců od
účinnosti tohoto zákona o jiném přidělení
než v odstavci 2; pokud s tímto přidělením
prokurátor nebo vyšetřovatel prokuratury nesouhlasí,
jeho pracovní poměr končí uplynutím
této lhůty.
/4/ Pracovní poměr
podle odstavců 2 a 3 trvá do 30. 6. 1994. Prodlužuje
se vak na dobu časově neomezenou, pokud ministr
spravedlnosti během jeho trvání jmenuje státního
zástupce podle tohoto zákona.
/5/ Ministr spravedlnosti rozhodne
do 30 dnů od účinnosti tohoto zákona
o přidělení prokurátorů a vyšetřovatelů
vojenské prokuratury ke státním zastupitelstvím.
Pokud s tímto přidělením prokurátor
nebo vyšetřovatel vojenské prokuratury nesouhlasí,
jeho pracovní poměr končí uplynutím
této lhůty.
/6/ Ostatní pracovníci,
kteří byli ke dni účinnosti tohoto
zákona v pracovním poměru v orgánech
prokuratury, se stávají dnem nabytí účinnosti
tohoto zákona pracovníky státních
zastupitelství ve funkcích odpovídajících
jejich dosavadnímu funkčnímu zařazení,
a to ve státních zastupitelstvích,
která svým územním obvodem odpovídají
prokuratuře, u níž působili.
Splňuje-li podmínky
uvedené v § 15 odst. 1, s výjimkou podmínky
čekatelské praxe, může být do
31. prosince 1996 jmenován státním zástupcem
též občan, který má úplné
vysokoškolské právnické vzdělání
a který svou nejméně šestiletou právní
praxí nebo vědeckou nebo pedagogickou činností
v oboru práva a úspěšným složením
závěrečné zkoušky prokázal
způsobilost k výkonu funkce státního
zástupce.
Do doby nabytí účinnosti
zákona o platových poměrech státních
zástupců a právních čekatelů
se platové poměry státních zástupců
a právních čekatelů řídí
nařízením vlády České
republiky č. 254/1992 Sb., o platových poměrech
prokurátorů, vyšetřovatelů prokuratury
a právních čekatelů ve znění
nařízení vlády české
republiky č. 442/1992 Sb. a nařízení
vlády č. 145/1993 Sb.
/1/ Hmotný majetek a majetková
práva včetně závazků souvisejících
s tímto majetkem ke dni účinnosti tohoto
zákona přecházejí z prokuratury na
Ministerstvo spravedlnosti.
/2/ Práva a povinnosti
z majetkových a jiných obdobných vztahů
ohledně majetku užívaného vojenskou
prokuraturou přecházejí ke dni účinnosti
tohoto zákona na Ministerstvo spravedlnosti, pokud dohodou
mezí ním a Ministerstvem obrany nebude stanovena
jinak.
Vrchní státní
zastupitelství v Olomouci zahájí svou činnost
dnem, kdy svou činnost zahájí vrchní
soud v Olomouci; do té doby vykonává jeho
působnost vrchní státní zastupitelství
v Praze.
Ministerstvo spravedlnosti se
zmocňuje, aby vydalo vyhláškou prováděcí
předpis k § 34 odst. 1 a jednací řád
státního zastupitelství.
Pokud jiné předpisy
mluví o prokuratuře, prokurátorech a vyšetřovatelích
prokuratury, rozumí se tím pode povahy věci
státní zastupitelství a státní
zástupci podle tohoto zákona.
Státní zastupitelství
může ve lhůtě do jednoho roku od účinnosti
tohoto zákona podat návrh na zahájení
občanského soudního řízení
o neplatnost smlouvy o převodu vlastnictví v případech,
kdy při jejím uzavírání nebyla
respektována ustanovení omezující
volnost jejich účastníků.
Bylo-li před účinností
tohoto zákona zahájeno a dosud neskončeno
kárné řízení proti prokurátorovi
nebo vyšetřovateli prokuratury, který se stal
státním zástupcem podle tohoto zákona,
převezme a dokončí kárné řízení
kárný senát podle ustanovení tohoto
zákona.
/1/ K ustanovením zákonů
a jiných právních předpisů
o protestu prokurátora a o jeho upozornění
se nepřihlíží [6) Např. §
250i odst.2 zákona č. 99/1963 Sb.; § 69 a 75
odst.3 zákona č. 71/1967 Sb., správní
řád.].
/2/ Dnem účinnosti
tohoto zákona se zastavují dosud neskončená
řízení o protestu prokurátora a končí
běh lhůt podle § 17 odst. 2 zákona o
prokuratuře [Zákon č. 60/1965 Sb., o prokuratuře,
ve znění pozdějších předpisů.].
/3/ Ustanovení odstavců
1 a 2 neplatí pro protesty podle § 31 zákona
o mimosoudních rehabilitacích [Zákon č.
87/1991 Sb. ve znění pozdějších
předpisů.], které se vyřídí
podle dosavadních předpisů s tím,
že místo prokurátora působí státní
zástupce.
Zrušuje se zákon č.
60/1965 Sb., o prokuratuře, ve znění zákona
č.71/1967 Sb., zákona č.147/1969 Sb., zákona
č.29/1978 Sb., zákona č.196/1988 Sb. a zákona
č.168/1990 Sb.