VII. ROZPOČTY STÁTNÍCH FONDŮ
I. Státní fond tržní regulace v zemědělství
Rozpočet fondu,je navrhován jako vyrovnaný
v objemu 6,6 mld Kč. V návrhu je uplatněna
dotace ze státního rozpočtu ve výši
0,5 mld Kč, která bude použita na úhradu
úroků za úvěry na intervenční
nákupy a vývozy vybraných produktů.
Dalšími příjmy fondu jsou zejména
tržby z prodeje zemědělských produktů
(2,7 ml Kč) a úvěr od banky (1,0 mld Kč
). Veškeré prostředky fondu budou využity
k financování státních intervenčních
zásahů na agrárním trhu. Detailní
struktura rozpočtu je popsána v tabulkové
části.
2. Státní fond pro zúrodnění
půdy
Rozpočet fondu disponuje pro rok 1994 zdroji v objemu 53,3
mil. Kč, které jsou tvořeny výhradně
zůstatkem prostředku z roku 1993; neuvažuje
se s prostředky ze státního rozpočtu.
Tento fond plní úkoly vyplývající
ze zákona č. 23/1992 Sb., o státní
správě ve vodním hospodářství.
Dřívější zdroje fondu, především
ze záborů zemědělské půdy,
inkasuje Státní fond životního prostředí,
výdaje však zůstaly ve Státním
fondu pro zúrodnění půdy. Pravděpodobně
bude nutno se k rozpočtu tohoto fondu v průběhu
roku vrátit a najít legislativní řešení
k překonání tohoto rozporu.
3. Státní fond životního prostředí
Základnu tvoří poplatky za znečišťování
životního prostředí a sankční
platby spojené s porušováním ekologických
norem, Výdaje rozpočtu jsou určeny jako další
zdroj státní podpory zlepšení stavu
životního prostředí.
4. Státní fond pro podporu a rozvoj české
kinematorafie
Fond je pro rok 1994 navrhován v objemu příjmů
30,5 mil. Kč a výdajů 45 mil. Kč,
schodek běžného hospodaření 14,5
mil. Kč bude pokryt ze zůstatků z minulých
let. Hlavní položkou příjmů fondu
bez dotace ze státního rozpočtu je korunový
příplatek ke vstupnému, perspektivně
výnosy kinematografických děl. Výdaje
fondu představují půjčky a granty
na filmové projekty.
5. Státní fond kultury České republiky
Hlavní položkou příjmů fondu
bez dotace ze státního rozpočtu jsou předpokládané
výnosy z realizace on-line loterie. Na straně výdajů
se prostředky využijí především
na rozšíření sítě on-line
terminálů a na splátku úvěru
Komerční banky včetně úroků
na zřízení on-line loterie. Podpora projektů
v oblasti kultury bude fondem zajišťována až
v dalších obdobích.
Příloha
Leden
- od 1.1. platí nová daňová soustava,
- od 1.1. platí v souvislosti s přechodem na novou
daňovou soustavu nové ceny pohonných hmot,
tuhých paliv pro obyvatelstvo, ve vnitrostátní
pravidelné autobusové přepravě osob,
za telekomunikační a radiokomunikační
služby a nové ceny tepelné energie pro domácnosti,
- k 1.1. se rozdělila správa pošt a telekomunikací
Praha na dva samostatné subjekty: Českou poštu
a České telekomunikace,
- od 1.1. platí nový zákon ČNR č.
592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní
pojištění,
- 2.1. bylo zřízeno 20 celních přechodů
(13 silničních a 7 železničních)
mezi Českou a Slovenskou republikou,
- česká vláda rozhodla o zmrazení
nájemného na rok 1993,
Únor
- 1.2. platnost dohody o dočasném administrativním
postupu celních orgánů při dovozu,
vývozu a transitu zboží v rámci celní
unie,
- 1.2, změna povinných minimálních
rezerv pro banky s vklady nad 25 mld. Kč; 12% z vkladů
na viděnou a 4% z termínovaných vkladů,
- 2.2. Parlament schválil vládní návrh
zákona o oddělení měny.
- od 4.2. do 9.2. provedena výměna bankovek podléhající
okolkování (100, 500, 1000 Kčs),
- 5.2. ratifikace platební smlouvy mezi ČR a SR,
- 8.2. platnost zákona o měnové odluce ČR
a SR, - od 8.2. je na území ČR platidlem
česká koruna,
- 24.2. schválena novela zákona o cenných
papírech, Březen
- 1.3. účinnost Středoevropské dohody
o oblasti volného obchodu: další postup v liberalizaci
obchodu mezi ČR, SR, MR a PR,
- 1.3. valorizace důchodů v celkové částce
6,5 mld. Kč,
- 1.3. zvýšení životního minima
pro jednotlivé typy osob v průměru o 13,4%,
- 8.3. úprava kursu Kč vůči clearingovému
ECU (používaném v platebním styku se
SR) - revalvace o 2%,
- 17.3, česká vláda rozhodla pozastavit chystané
předávání akcii z kupónové
privatizace slovenským DIK, zároveň zrušila
termín pro jejich předání českým
DIK původně stanovenému na 29.3.,
- 18.3. emise první části českých
státních dluhopisů na v celkové hodnotě
2,5 mld. Kč; prostředníky jsou Komerční
banka, Investiční banka, Česká spořitelna
a Credit Suisse First Boston,
- 20.3. ustanovena Hospodářská komora České
republiky,
- 25.3. schválena novela zákona o konkursu a vyrovnání,
Duben
- 1.4. účinnost zákona č. 96/1993
Sb., o stavebním spoření,
- 1.4. zvýšení maximální ceny
jízdného v osobni autobusové dopravě
v průměru o 10% a dovozného v nákladní
železniční dopravě v průměru
o 26%,
- 1.4. zvýšení sazeb za mezinárodní
telekomunikační služby 5%,
- 1.4. omezení skupiny osob, které mají nárok
na státní vyrovnávací příspěvek
(zákon č. 10/1993 Sb.). Ten se bude vyplácet
v případě rodin s dětmi pouze nepřesahuje-li
příjem na hlavu v domácnosti dvojnásobek
životního minima,
- 1.4. Fond národního majetku upravil některá
pravidla týkající se veřejných
soutěží,
- 6.4. Burza cenných papírů Praha zahájila
svou činnost,
- 12.4. Státní veterinární správa
ČR zakázala dovoz a tranzit živých zvířat,
potravin a surovin živočišného původu
z území všech států ES,
- 22.4. platnost zákona o konkursu a vyrovnání
(č. 328/1991 Sb.)
Květen
- 1.5. zvýšena podpora při narození
dítěte a rodičovský příspěvek,
- 3.5. úprava měnového koše české
koruny - z pěti měn zůstává
pouze DEM (65%) a USD (35%),
- 15.5. změna regulace cen stočného a vodného
- zvýšení cen v průměru o 20%,
- 24.5. začal výdej akcií získaných
v první vlně kupónové privatizace,
tzv. výpisy ze Střediska cenných papírů
se vydávají v nematerializované podobě,
Červen
- 1.6. platnost zákona o daních z příjmů
č. 157/1993 Sb., (snížení paušálu
na výdaje z 30% na 25%; příspěvky
na zdravotní a sociální pojištění
jsou odpočitatelnou položkou; zvýšení
daně z úroků vkladových listů
z 15 na 25%), tento zákon upravuje i zákon o rezervách
pro zjištění základu pro daň
z příjmu (odpočet dubiozních zahraničních
pohledávek) a upravuje zákon o správě
daní a poplatků (úprava placení záloh
na daně z příjmů),
- 2.6. vláda schválila zásady státní
podpory vývozu a pověřila výkonem
této činnosti EGAP, kde byla pro tento účel
zřízena II. divize,
- 7.6. mimoburzovní elektronický systém pro
obchodování se zemědělskými
plodinami BurZIA zahájil svou činnost,
- 8.6. snížila ČNB diskontní sazbu z
9,5% na 8%, úroveň povinných minimálních
rezerv na 9% z vkladů na viděnou a na 3% z termínovaných
depozit,
- 15.6. Parlament schválil změnu rozsahu státních
záruk za úvěry - státní záruky
na úvěry lze poskytnout až do výše,
kdy splátky za již existující i potencionální
úvěry v daném roce nepřesáhnout
8% předpokládaných ročních
příjmů rozpočtu,
- 22.6, účinnost zákona č. 165/1993
Sb., o sociální potřebnosti
- 26.5. česká vláda rozhodla o poskytnutí
státní záruky na konsorciální
bankovní úvěr ve výši 7 mld.
Kč použitý na výstavbu ropovodu Ingolstadt
(Fond národního majetku uvolní dalších
7,8 mld. Kč, kterými bude kapitálově
vybavena společnost Mero IKL zajištující
stavbu),
- úprava některých rozpočtových
výdajů v celkové částce 10,2
mld. Kč. Nejdůležitější
jsou:
2,1 mld. Kč zvýšení výdajů
na dluhovou službu
1,5 mld. Kč zvýšení prostředků
na žel. a sil. dopravu 1,2 mld. Kč dodatečné
dotace na teplo
1,0 mld. Kč pro MŠMT
1,0 mld. Kč. posílení výdajů
na investice
0,9 mld. Kč na zabezpečení česko-slovenské
hranice 0,5 mld. Kč II. divize EGAPu - podpora vývozu
0,5 mld. Kč ministerstvo vnitra (zvýšení
počtu policistů a na posílení věcných
výdajů) 0,5 mld. Kč na ekologická
opatření v severočeském regionu
Z celkové částky připadá na
vrub překročených příjmů
státního rozpočtu částka 9,2
mld. Kč,
Červenec
- 1.7. účinnost zákona č. 166/1993
Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadě,
- zvýšení maximálních cen benzinů
a stanovení nových maximálních cen
léků a výrobků oční
optiky,
- 1.7. účinnost zákona č. 160/1993
Sb., o pojistném na sociální zabezpečení
a o příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti a zákona č. 161/1993 Sb., o
změnách ve všeobecném zdravotním
pojištění (osobám samostatně
výdělečné činným se
vyměřovací základ pro zdravotní
a sociální pojištění snižuje
ze 45 na 35 dosaženého příjmu bez nákladů;
v případě nemoci se za příslušný
měsíc pojistné nehradí; sjednotil
se základ pro oba druhy příspěvků),
- 1.7. sjednocení povinných minimálních
rezerv na z vkladů na viděnou a 3 z termínovaných
vkladů,
- 1.7. zvýšení maximální ceny
benzinu,
- 1.7. nařízení vlády č. 186/1993
Sb., o regulačním a sankčním opatření
ve mzdové oblasti,
- 8.7. emise druhé části státních
dluhopisů ve výši 3 mld. Kč,
- 13.7. ČNB upravila kurz Kč vůči
ECU v rámci clearingového platebního styku
se SR na výchozí úroveň,
- 29.7. účinnost zákona o jednorázovém
příspěvku na nezaopatřené děti,
zákon č. 197/1993 Sb., ze státního
rozpočtu se uvolní 1 mld. Kč na jednorázový
příspěvek pro nezaopatřené
děti v těch rodinách, jejichž příjem
nepřesahuje 1,25 násobek životního minima,
Srpen
- 1.8. novela zákona o spotřební daních
a o dani z přidané hodnoty, zákon č.
196/1993 Sb. a zákon č. 199/1993 Sb.
(změna režimu placení těchto daní,
zvýšení sazby u cigaret); zákonem č.
196 byl také novelizován zákon o daních
z příjmů,
Září
- 1.9. zvýšení maximálních cen
ve vnitrostátní pravidelné dopravě,
zvýšení maximálních cen žákovského
jízdného v železniční dopravě
a deregulace cen v železniční nákladní
dopravě (předpokládané zvýšení
cen činí 10),
Říjen
- zvýšení maximálních cen telekomunikačních
služeb (cca o 15%) a radiokomunikačních služeb
(cca o 22%),
Hrubý domácí produkt | |||||
mld Kč s.c. 1984 | 432.1 | 401.5 | 409.0 | 405.0 | 415.2 |
mld. Kč b.c. | 716.6 | 771.3 | 871.0 | 890.0 | 988.0 |
meziroční růst v s.c.% | -14.8 | -7.1 | 1.9 | .9 | 2.5 |
meziroční růst v b.c.% | 26.3 | 7.6 | 12.9 | 15.4 | 11.0 |
Spotřebitelské ceny | |||||
Míra inflace v% | 56.7 | 11.1 | 15-17 | 20-21 | 8-10 |
prosinec b.r./pros.m.r. | 52.0 | 12.7 | 14-15 | 18-19 | 7-9 |
Nezaměstnanost | |||||
nezaměstnanost k.roku v tis. | 221.7 | 134.8 | 410.0 | 200.0 | 350.0 |
míra nezaměstnanosti k.rok | 4.1 | 2.6 | 8.0 | 3.8 | |
míra nezaměstnanosti prům. | 2.8 | 3.1 | 5.0 | 3.0 | 5.0 |
Obchodní bilance(cel.stat.) | bez SR | bez SR | vč.SR | vč.SR | vč.SR |
vývoz mld Kč | 233.6 | 247.8 | . | 370.0 | 410.0 |
dovoz mld Kč | 208.8 | 290.5 | . | 380.0 | 430.0 |
saldo mld Kč | 24.8 | -42.7 | 0 až 10 | -10.0 | -20.0 |
Běžný účet platební bilance | |||||
mld Kč | X | 1.5 | 7.5 | 0 až 9 | -5 až 0 |
Devizové rezervy | |||||
celkem mld USD | X | 3.6 | . | 5.b | 5.5-6.5 |
ČNB mld USD | X | 0.8 | . | 2.5 | 2.7-3.5 |
Veřejné rozpočty (SR + obce) | |||||
Příjmy v mld Kč | X | X | 383.2 | 399.6 | 429.1 |
Výdaje v mld Kč | X | X | 383.2 | 399.6 | 429.1 |
Saldo v mld Kč | X | X | .0 | .0 | .0 |
Státní rozpočet | |||||
Příjmy v mld Kč | X | X | 342.2 | 353.3 | 379.8; |
Výdaje v mld Kč | X | X | 342.2 | 353.3 | 379.8 |
Saldo v mld Kč | X | X | .0 | .0 | .0 |
Státní rozpočet: | |||||
Příjmy | 353.3 | 379.8 | 107.5 | 39.7 | 38.4 |
Výdaje | 320.3 | 352.9 | 110.2 | 36.0 | 35.7 |
Saldo | 33.0 | 26.9 | . | . | . |
Místní rozpočty +): | |||||
Příjmy ++) | 48.2 | 52.0 | 110.6 | 5.3 | 5.3 |
Výdaje | 64.0 | 66.0 | 103.1 | 7.2 | 6.7 |
Saldo | -15.8 | -14.0 | . | . | . |
Zdravotní pojišťovny | |||||
Příjmy | 37,5 | 46,7 | 124,5 | 4,2 | 4,7 |
Výdaje | 53,5 | 59,6 | 111,4 | 6,0 | 6,0 |
Saldo +++) | -16,0 | -12,9 | . | . | |
Konsolidace | |||||
zdrav.poj.++++) | - 4,0 | - 4,7 | . | . | . |
Veřejné rozpočty: | |||||
Příjmy | 435.0 | 473.8 | 108.9 | 48.9 | 48.0 |
Výdaje | 433.8 | 473.8 | 109.2 | 48.7 | 48.0 |
Saldo | 1.2 | 0.0 | . | 0.2 | 0.0 |
+) místní rozpočty = rozpočty obcí
a okresních úřadů
++) včetně použití prostředků
fondů rezerv a rozvoje
+++) platba státu za neproduktivní obyvatele
++++) k odstranění duplicit jsou v tomto řádku
odečteny platby pojistného zdravotním pojišťovnám
za zaměstnance ROPO (v r.1993 se předpokládá
3,3 mld Kč u státního rozpočtu a 0,7
mld Kč u místních rozpočtů,
v r.1994 3,9 mld Kč, resp. 0,8 mld Kč)
Tabulka č. 1 Bilance příjmů a výdajů
státního rozpočtu a rozpočtů
okresních úřadů a obcí
Tabulka č. 2 Bilance příjmů a výdajů
státního rozpočtu
Tabulka č. 3 Bilance příjmů a výdajů
okresních úřadů a obci
Tabulka č. 4 Příjmy rozpočtových
a odvody příspěvkových organizací
podle kapitol
Tabulka č. 5 Neinvestiční výdaje podle
kapitol celkem
Tabulka č. 6 Neinvestiční dotace podnikům
Tabulka č. 7 Struktura kapitálových výdajů
podle kapitol
Tabulka č. 8 Investiční transfery veřejnému
sektoru podle kapitol
Tabulka č. 9 Investiční dotace podnikům
Tabulka č. 10 Výdaje kapitoly Všeobecná
pokladní správa
Tabulka č. 11 Rozpočty státních fondů
Tabulka č. 12 Závazné limity regulace zaměstnanosti
v ústředních orgánech státní
správy
Tabulka č. 13 Schválené státní
záruky za úvěry a rozložení splátek
úvěrů podle roků
Tabulka č. 1
A. Daňové příjmy celkem | 257.3 | 223.6 | 33.7 | 274,3 | 235.3 | 39.0 | 106.6 | 105.2 | 115.7 |
v tom: daň z přidané hodnoty | 80.6 | 80.6 | .0 | 94.5 | 94.5 | .0 | 117,2 | 117,2 | |
spotřební daně | 33.5 | 39.5 | .0 | 42.1 | 42,1 | .0 | 106,6 | 106.6 | |
daň z příjmů právnických osob | 70.1 | 70.1 | .0 | 72.9 | 72.9 | .0 | 104,0 | 104,0 | |
daň z příjmů fysických osob | 25.7 | 1.5 | 24.2 | 40.6 | 4.5 | 36.1 | 158.0 | 300.0 | 149.2 |
clo | 14.8 | 14.8 | ,0 | 14.9 | 14.9 | .0 | 100.7 | 100.7 | |
silniční daň | 3.7 | 3.7 | ,0 | 2.7 | 2.7 | ,0 | 73.0 | 73.0 | |
ostatní daně | 5.4 | 2.4 | 3,0 | 6.6 | 3.7 | 2.9 | 122.2 | 154.2 | 96,7 |
daně minulé daňové soustavy | 17.5 | 11,0 | 6,5 | .0 | .0 | ,0 | ,0 | .0 | |
B. sociální pojištění | 107.5 | 101.5 | .0 | 120.1 | 120,1 | .0 | 111.7 | 111.7 | |
C. Nedaňové příjmy | 36.7 | 22.2 | 14,5 | 37.4 | 24,4 | 13.0 | 101.9 | 109,9 | 89,7 |
v tom odvody ČNB | 1.0 | I.0 | ,0 | 1,2 | 1.2 | .0 | 120.0 | 120.0 | |
přijaté úroky | 3.8 | 3.8 | ,0 | 3.8 | 3.8 | .0 | 100.0 | 100.4 | |
příjmy s vládních úvěrů | 8.2 | 8.2 | .0 | 8.9 | 8.9 | .0 | 108,3 | 108.3 | |
příjmy RO a odvody PO | 11.2 | 5,2 | 6.0 | 12,7 | 6.1 | 6.6 | 113.6 | 117.7 | 110,0 |
ostatní | 12.5 | 4,0 | 8.5 | 10,8 | 4.4 | 6.4 | 86,4 | 110.0 | 75,3 |
PŘÍJMY CELKEM | 401.5 | 353.3 | 49.2 | 431,8 | 379.8 | 52.0 | 107.5 | 107.5 | 107.9 |
I. BĚŽNÉ VÝDAJE | 354,3 | 297.6 | 56.7 | 380,4 | 322.4 | 58,0 | 107.4 | 108.4 | 102.3 |
A. Neinvestiční dotace podnikům | 35.0 | 29.8 | 6.2 | 33.1 | 28.0 | 5.7 | 93.5 | 93,8 | 91,9 |
z toho: cenové | 15,9 | 15.9 | .0 | 13.0 | 13,0 | .0 | 81.7 | 81,7 | |
B. Transfery domácnostem | 124.6 | 12.4 | 3.2 | 143.0 | 139,6 | 3.4 | 114,8 | 115.0 | 106,3 |
v tom nezaměstnanost | 3.1 | 3.1 | ,0 | 5.5 | 5.5 | .0 | 176.5 | 176.5 | |
státní vyrovnávací příspěvek | 12.0 | 12.0 | ,0 | 10.4 | 10.4 | .0 | 86.7 | 86.7 | |
ostatní dávky | 109.5 | 106.3 | 3.2 | 127.1 | 123.7 | 3.4 | 116.1 | 116.4 | 106.4 |
C. Veřejná spotřeba obyvatel | 109.9 | 63.6 | 46.3 | 115.6 | 68.2 | 47,4 | 106.2 | 101.3 | 104.4 |
v tom školství | 45.6 | 37.3 | 8.3 | 52.4 | 43.2 | 9.2 | 114.9 | 115.8 | 110.8 |
zdravotnictví | 21.6 | 18.9 | 2.7 | 19.8 | 16.8 | 3.0 | 91.5 | 88.7 | 111.1 |
kultura | 6.1 | 2.2 | 3.9 | 6.7 | 2.4 | 4.3 | 111.3 | 113.1 | 110.3 |
ostatní | 36.6 | 5.2 | 31.4 | 36.7 | 5.8 | 30,9 | 100,3 | 111.6 | 98.4 |
D. Veřejná spotřeba státu | 64.1 | 64.1 | .0 | 81.1 | 81,1 | .0 | 126.4 | 126.4 | |
v tom: obrana | 18,9 | 18.9 | ,0 | 22.8 | 22.8 | .0 | 120.7 | 120.7 x) | |
bezpečnost | 13.6 | 13.6 | ,0 | 11.8 | 17.8 | .0 | 130.6 | 130,6 xx) | |
justice,prokuratura | 2.2 | 2.2 | ,0 | 2.5 | 2.5 | ,0 | 114.4 | 114.4 | |
ostatní správa | 12.1 | 12.1 | .0 | 16.3 | 16.3 | ,0 | 134.6 | 134.6 | |
ostatní | 17.3 | 17.3 | ,0 | 21.7 | 21.7 | ,0 | 125.2 | 125.2 | |
E. Dluhová služba | 15,6 | 15.6 | ,0 | .0 | .0 | ,0 | .0 | .0 | |
v tom: úroky | 11.8 | 11.8 | .0 | ,0 | .0 | ,0 | .0 | .0 | |
jistina | 3.8 | 3.8 | .0 | ,0 | .0 | ,0 | .0 | .0 | |
F. transfery do zahraničí | .9 | .9 | ,0 | .9 | .9 | .0 | 100.0 | 100.0 | |
G. Bytová politika | 3.2 | 2.2 | 1.0 | 6,2 | 4.7 | 1.5 | 193.8 | 213.6 | 150,0 |
H | |||||||||
II. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE | 46 | 31 | 7.3 | 51,4 | 35.9 | 8.0 | 111.6 | 114.2 | 109,6 |
I. Investiční dotace podnikům | 6.8 | 5.8 | 1.0 | 7.5 | 6.5 | 1.0 | 110.0 | 111.8 | 100,0 |
J. Transfery veřejnému sektoru | 32.0 | 25.7 | 6,3 | 36.5 | 29,5 | 7.0 | 114.0 | 114.7 | 111.1 |
III. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 7.3 | 7.3 | .0 | 7.4 | 7.4 | .0 | 102.4 | 102.4 | |
VÝDAJE CELKEM | 400.3 | 336,3 | 64.0 | 431.8 | 365.9 | 66.0 | 107.9 | 108.8 | 103.1 |
Rozdíl příjmů a výdajů | 1.2 | 17,0 | -15.3 | .0 | 14.0 | -14,0 | .0 | 82.4 | 88.6 |
Dotace okresním úřadům a obcím | ,0 | -17,0 | 17,0 | .0 | -14,0 | 14,0 | x | 82.4 | 32.4 |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ CELKEM | 1.2 | ,0 | 1.2 | .0 | ,0 | .0 | .0 | x | .0 |
index 94/93 k srovnatelné základně je 110.3%
index 94/93 k srovnatelné základně je 118.5%
1994 | Tabulka č. 2 |
A. Daňové příjmy celkem | 223,600 | 235,300 | 105.2 |
v tom: daň z přidané hodnoty | 80,600 | 94,500 | 117.2 |
spotřební daně | 39,500 | 42,100 | 106.6 |
daň z příjmů právnických osob | 70,100 | 72,900 | 104.0 |
daň z příjmů fyzických osob | 1,500 | 4,500 | 300.0 |
clo | 14,800 | 14,900 | 100.7 |
silniční daň | 3,700 | 2,700 | 73.0 |
ostatní daně | 2,400 | 3,700 | 154.2 |
daně minulé daňové soustavy | 11,000 | 0 | .0 |
B. Sociální pojištění | 107,500 | 120,100 | 111.7 |
C. Nedaňové příjmy | 22,200 | 24,400 | 109.9 |
v tom: odvody ČNB | 1,000 | 1,200 | 120.0 |
přijaté úroky | 3,800 | 3,800 | 100.0 |
příjmy z vládních úvěrů | 8,186 | 8,865 | 108.3 |
příjmy RO a odvody PO | 5,214 | 6,135 | 117.7 |
ostatní | 4,000 | 4,400 | 110.0 |
PŘÍJMY CELKEM | 353,300 | 379,800 | 107.5 |
I. BĚŽNÉ VÝDAJE | 314,563 | 336,424 | 106.9 |
A. Neinvestiční dotace podnikům | 29,787 | 27,953 | 93.8 |
z toho: cenové | 15,906 | 12,990 | 81.7 |
B. Transfery domácnostem | 121,400 | 139,615 | 115.0 |
v tom: nezaměstnanost | 3,100 | 5,473 | 176.5 |
státní vyrovnávací příspěvek | 12,000 | 10,400 | 86.7 |
ostatní dávky | 106,300 | 123,742 | 116.4 |
C. Veřejná spotřeba obyvatel | 63,565 | 68,187 | 107.3 |
v tom: školství | 37,300 | 43,196 | 115.8 |
zdravotnictví | 18,900 | 16,743 | 88.6 |
kultura | 2,165 | 2,449 | 113.1 |
ostatní | 5,200 | 5,799 | 111.5 |
D. Veřejná spotřeba státu | 64,111 | 81,069 | 126.5 |
v tom: obrana | 18,900 | 22,810 | 120.7 x) |
bezpečnost | 13,600 | 17,157 | 130.6 xx) |
justice,prokuratura | 2,200 | 2,516 | 114.4 |
ostatní správa | 12,100 | 16,307 | 134.8 |
ostatní | 17,311 | 21,679 | 125.2 |
E. Dluhová služba | 15,600 | 0 | .0 |
v tom: úroky | 11,800 | 0 | .0 |
jistina | 3,800 | 0 | 0 |
F. Transfery do zahraničí | 900 | 900 | 100.0 |
G. Bytová politika | 2,200 | 4,700 | 213.6 |
H. Dotace okresním úřadům a obcím | 17,000 | 14,000 | 82.4 |
II. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE | 31,480 | 35,943 | 114.2 |
I. Investiční dotace podnikům | 5,780 | 6,461 | 111.8 |
J. Transfery veřejnému sektoru | 25,700 | 29,482 | 114.7 |
III. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 7,257 | 7,433 | 102.4 |
VÝDAJE CELKEM | 353,300 | 379,800 | 107.5 |
ROZDÍL PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ | 0 | 0 | x |
Pozn.: Z výdajů kapitoly všeobecná pokladní
správa se předpokládá uvolnit do rozpočtů
měst a obcí v roce 1994 cca 11.1 mld Kč.
x) index 94/93 k srovnatelné základně je 110.3%
xx) index 94/93 k srovnatelné základně je
118.5%
1994 | Tabulka č. 3 |
A. Daňové příjmy celkem | 33,700 | 39,000 | 115.7 |
v tom: daň z přidané hodnoty | 0 | 0 | |
spotřební daně | 0 | 0 | |
daň z příjmů právnických osob | 0 | 0 | |
daň z příjmů fyzických osob | 24,200 | 36,100 | 149.2 |
clo | 0 | 0 | |
silniční daň | 0 | 0 | |
ostatní daně | 3,000 | 2,900 | 96.7 |
daně minulé daňové soustavy | 6,500 | 0 | |
B. Sociální pojištění | 0 | 0 | |
C. Nedaňové příjmy | 14,500 | 13,000 | 89.7 |
v tom: odvody ČNB | 0 | 0 | |
přijaté úroky | 0 | 0 | |
příjmy z vládních úvěrů | 0 | 0 | |
příjmy RO a odvody PO | 6,000 | 6,600 | 110.0 |
ostatní | 8,500 | 6,400 | 75.3 |
D. Dotace ze státního rozpočtu | 17,000 | 14,000 | 82.4 |
PŘÍJMY CELKEM | 65,200 | 66,000 | 101.2 |
I. BĚŽNÉ VÝDAJE | 56,700 | 58,000 | 102.3 |
A. Neinvestiční dotace podnikům | 6,200 | 5,700 | 91.9 |
z toho: cenové | 0 | 0 | |
B. Transfery domácnostem | 3,200 | 3,400 | 106.3 |
v tom: nezaměstnanost | 0 | 0 | |
státní vyrovnávací příspěvek | 0 | 0 | |
ostatní dávky | 3,200 | 3,400 | 106.3 |
C. Veřejná spotřeba obyvatel | 46,300 | 47,400 | 102.4 |
v tom: školství | 8,300 | 9,200 | 110.8 |
zdravotnictví | 2,700 | 3,000 | 111.1 |
kultura | 3,900 | 4,300 | 110.3 |
ostatní | 31,400 | 30,900 | 98.4 |
D. Veřejná spotřeba státu | 0 | 0 | |
v tom: obrana | 0 | 0 | |
bezpečnost | 0 | 0 | |
justice,prokuratura | 0 | 0 | |
ostatní správa | 0 | 0 | |
ostatní | 0 | 0 | |
E. Dluhová služba | 0 | 0 | |
v tom: úroky | 0 | 0 | |
jistina | 0 | 0 | |
F. Transfery do zahraničí | 0 | 0 | |
G. Bytová politika | 1,000 | 1,500 | 150.0 |
H. | 0 | 0 | |
II. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE | 7,300 | 8,000 | 109.6 |
I. Investiční dotace podnikům | 1,000 | 1,000 | 100.0 |
I. Transfery veřejnému sektoru | 6,300 | 7,000 | 111.1 |
III. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 0 | 0 | |
VÝDAJE CELKEM | 64,000 | 66,000 | 103.1 |
Rozdíl příjmů a výdajů | 1,200 | 0 | .0 |
1994 | Tabulka č. 4 |
v tis. Kč
Kancelář prezidenta republiky | 0 | 0, |
Parlament | 3,400 | 0 |
Úřad vlády | 4,000 | 0 |
Bezpečnostní informační služba | 50,800 | 0 |
Ministerstvo zahraničních věcí | 141,678 | 12,630 |
Ministerstvo obrany | 2,300,000 | 0 |
Ministerstvo hospodářství | 139,065 | 0 |
Ministerstvo financí | 225,161 | 0 |
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 115,977,723 | 0 |
Ministerstvo vnitra | 2,323,400 | 0 |
Ministerstvo životního prostředí | 3,300 | 0 |
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 1,450 | 0 |
Grantová agentura | 0 | 0 |
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 33,276 | 0 |
Ministerstvo dopravy | 103,078 | 0 |
Ministerstvo zemědělství | 88,708 | 0 |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 786,674 | 0 |
Ministerstvo kultury | 100 | 0 |
Ministerstvo zdravotnictví | 85,600 | 0 |
Ministerstvo spravedlnosti | 327,694 | 0 |
Úřad průmyslového vlastnictví | 24,000 | 0 |
Český statistický úřad | 5,572 | 0 |
Český úřad zeměměřický a katastrální | 26,360 | 0 |
Český báňský úřad | 400 | 0 |
Český úřad bezpečnosti práce | 687 | 0 |
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 0 | 0 |
Generální prokuratura | 1,298 | 0 |
Ústavní soud | 0 | 0 |
Akademie věd | 130,000 | 0 |
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 0 | 0 |
Správa státních hmotných rezerv | 140,000 | 0 |
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 300 | 0 |
Nejvyšší kontrolní úřad | 650 | 0 |
Všeobecná pokladní správa | 3,310,626 | |
CELKEM | 126,235,000 | 12,630 |
1994. | Tabulka č. 5 |
v tis. Kč
Kancelář prezidenta republiky | 118,906 | 151,379 | 127.3 |
Parlament | 210,875 | 258,814 | 122.7 |
Úřad vlády | 158,415 | 172,475 | 108.9 |
Bezpečnostní informační služba | 401,900 | 398,373 | 99.1 |
Ministerstvo zahraničních věcí | 1,706,681 | 1,954,760 | 114.5 |
Ministerstvo obrany | 22,117,100 | 25,291,950 | 119.8 |
Ministerstvo hospodářství | 1,236,739 | 1,769,289 | 143.1 |
Ministerstvo financí | 4,296,588 | 4,990,521 | 116.2 |
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 119,834,406 | 138,209,223 | 115.3 |
Ministerstvo vnitra | 13,776,540 | 17,582,000 | 127.6 |
Ministerstvo životního prostředí | 968,545 | 1,083,437 | 111.9 |
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 66,435 | 78,333 | 117.9 |
Grantová agentura | 8,255 | 14,561 | 176.4 |
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 2,004,065 | 902,694 | 89.9 |
Ministerstvo dopravy | 5,364,757 | 5,939,143 | 110.7 |
Ministerstvo zemědělství | 2,846,543 | 3,118,903 | 109.6 |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 33,704,538 | 38,792,538 | 115.1 |
Ministerstvo kultury | 2,007,025 | 2,215,252 | 110.4 |
Ministerstvo zdravotnictví | 3,090,594 | 3,507,4?5 | 113.5 |
Ministerstvo spravedlnosti | 3,622,667 | 4,272,250 | 117.9 |
Úřad průmyslového vlastnictví | 73,015 | 79,367 | 108.7 |
Český statistický úřad | 336,515 | 375,941 | 111.7 |
Český úřad zeměměřický a katastrální | 827,999 | 924,018 | 111.6 |
Český báňský úřad | 42,480 | 45,930 | 108.1 |
Český úřad bezpečnosti práce | 79,283 | 86,827 | 109.5 |
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 18,068 | 21,124 | 116.9 |
Generální prokuratura | 560,019 | 611,556 | 109.2 |
Ústavní soud | 27,043 | 29,127 | 107.7 |
Akademie věd | 1,105,403 | 1,207,014 | 109.2 |
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 33,829 | 45,792 | 135.4 |
Správa státních hmotných rezerv | 1,799,200 | 1,156,940 | 64.3 |
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 73,215 | 88,411 | 120.8 |
Nejvyšší kontrolní úřad | 106,510 | 143,055 | 134.3 |
Všeobecná pokladní správa | 54,688,847 | 46,385,528 | 84.8 |
CELKEM | 275,313,000 | 301,904,000 | 109.7 |
x) index 94/93 k srovnatelné základně je 110,4%