Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1993

I. volební období

185

INTERPELACE

poslance Jiřího Vyvadila

na předsedu vlády Václava Klause

ve věci možností vlády České republiky podílet se na podmiňujících investicích týkajících se infrastruktury mladoboleslavského regionu

Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám poslancům následující interpelaci poslance Jiřího Vyvadila na předsedu vlády Václava Klause. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 24. března 1993

Milan Uhde v. r.

Příloha


Klub poslanců svobodných liberálů

Praha 1, Sněmovní 4

Vážený pane předsedo vlády,

dovoluji si Vás interpelovat ve věci zvážení podpory státu v případě a.a.s. ŠKODA Mladá Boleslav, jejíž další rozvoj je přirozeně nejenom v zájmu našeho automobilového průmyslu, ale nelze ani nevidět, že rozvoj tohoto podniku pozitivně ovlivňuje zaměstnanost i tvorbu národního důchodu nejenom regionu, ale i celé České republiky a svou prosperitou doslova drží nad vodou více než 200 subdodavatelů, takže celkem zajišťuje pracovní místa pro 120 tis. lidí.

Předpokladem dalšího rozvoje a.s. ŠKODA jsou miliardové investice cizího kapitálu na příštích maximálně pět let, které však vyvolávají další investice v infrastruktuře místa, bez nichž je rozvoj této firmy nemožný, ale které firma celkem logicky odmítá hradit a vychází ze zkušeností vyspělých tržních ekonomik, kdy město s ohledem na prozíravou daňovou politiku je schopno mít dostatečné finanční prostředky proto, aby tyto investice mohlo hradit. V našich poměrech přirozeně město nemá prostředky na tyto investice a nemůže je získat ani půjčkami.

Přesto se jedná naléhavě o následující podmiňující investice: 1. Dokončení kanalizačního sběrače odvádějícího mimo jiné odpadní vody z automobilky, a to v předpokládaném rozsahu cca 60 mil. Kč.

2. Dokončení rozestavěné ČOV II do června 1994, kde se ukazuje potřeba cca 110 mil. Kč.

3. Poskytnutí investičních prostředků pro přeložku investičních sítí komunikací nového průmyslového areálu Ml. Boleslav-východ. kde se mají soustředit firmy kooperující s automobilkou, např. zde má být vybudován centrální sklad autodílů firem Škoda - Audi - WV - Seat pro střední Evropu.

4. Zrušení hřbitova, který je toho času položen uprostřed závodu a jehož existence brání investičním záměrům firmy Škoda.

5. Přeložka silnice I/38 Debř-Zalužany. která je nutná pro zásobování automobilové firmy.

Uváží-li se, že pod patronací vlády České republiky projekt Škoda VW vznikl, a uváží-li se zároveň, že a.a.s. Škoda je v současné době v Evropě, pokud se nemýlím, jediným rozvíjejícím se podnikům, jehož výroba vzrůstá a nestagnuje, měl by stát podporovat nejenom firmu daňovými prázdninami, ale i celý region vhodnými ekonomickými způsoby, mimořádnými dotacemi, nižšími úrokovými sazbami při půjčkách, jakož i zprostředkování zahraniční pomoci. V České republice snad patrně již není žádná taková prosperující firma, která stojí před tak slibným rozvojem.

Dovoluji si Vás proto, vážený pane ministerský předsedo, interpelovat, zda vláda je schopna účastnit se finančním vkladem na investicích o nichž je řeč a přispět k strmému ekonomickému rozvoji celého regionu.

S úctou

 
JUDr. Jiří Vyvadil
 
poslance

V Praze dne 16. března 1993

Vážený pan

Doc. Ing. Václav Klaus, CSc.

předseda vlády ČR

prostřednictvím předsedy Poslanecké sněmovny


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP