Poslanec Martin Přibáň: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
dámy a pánové.
Zprávu o stavu vysílání a činnosti
Rady České republiky pro rozhlasové a televizní
vysílání za rok 1 994, kterou jste obdrželi
jako sněmovní tisk číslo 1541, projednaly
na svých zasedáních výbor pro věd
u, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu a stálá komise Parlamentu
České republiky pro sdělovací prostředky.
Oba dva orgány po projednání tohoto bodu
přijaly stejné doporučující
usnesení. Usnesení výboru pro vědu,
vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu
jako usnesení číslo 346 z roku 1995 máte
všichni na svých lavicích. Jelikož usnesení
obou orgánů sněmovny byla souhlasná,
dovoluji si sněmovně doporučit totožné
usnesení. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Martinu Přibáňovi a otevírám
rozpravu. Vzhledem k tomu, že se do rozpravy nikdo nehlásí,
rozpravu končím a navrhuji přistoupit k hlasování
o následujícím usnesení:
Poslanecká sněmovna souhlasí se Zprávou
Rady České republiky pro rozhlasové a televizní
vysílání, o stavu vysílání
a o činnosti.
Zahajuji hlasování číslo 71.
Ptám se, kdo je pro toto usnesení. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo. Pro 81, nikdo proti,
zdrželo se 1 9 poslanců. Konstatuji, že usnesení
jsme přijali a bod projednali.
Vzhledem k tomu, že se nám to podařilo v poměrně
krátkém čase, domnívám se,
že si mohu dovolit vám navrhnout další
procedurální návrh, ovšem v případě,
že je přítomen ve sněmovně poslanec
Miroslav Kašpárek, kterého tu v tuto chvíli
nevidím.
Pan poslanec Kašpárek není v tuto chvíli
k zastižení, takže se dopustím dalšího
procedurálního návrhu. Ten bude takovýto:
Navrhuji, abychom původní bod číslo
34 projednali právě teď.
Kdo souhlasí s tímto návrhem, ať to
dá patřičným způsobem v hlasováni
číslo 72 najevo. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování? Hlasování skončilo.
88 poslanců pro, 1 proti, 16 se zdrželo.
Zařadili jsme tedy nový bod, úvodní
bod a já mohu přečíst úvodní
slovo.
Předloženou účetní závěrkou
Fondu dětí a mládeže za rok 1994 podle
sněmovního tisku 1609 se zabýval rozpočtový
výbor a výbor pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu. Oba výbory
předložily svá usnesení. Prosím
pověřeného člena garančního
výboru pana poslance Martina Chudobu, aby nás informoval
o projednávání předloženého
materiálu a přednesl návrh usnesení
Poslanecké sněmovny.
Poslanec Martin Chudoba: Vážený pane
předsedo, vážené dámy, vážení
pánové, roční účetní
závěrku Fondu dětí a mládeže
za rok 1994, tisk 1609, projednaly dva výbory, a to rozpočtový
výbor a výbor pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu. Oba výbory
s předloženým materiálem vyslovily souhlas
a usnesení obou výborů byla všem poslancům
rozdána. Doporučuji proto Poslanecké sněmovně
přijmout toto usnesení. Poslanecká sněmovna
schvaluje roční účetní závěrku
Fondu dětí a mládeže za rok 1994 podle
sněmovního tisku 1609. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Martinu Chudobovi a otevírám k této
zprávě i k návrhu usnesení rozpravu.
Do rozpravy se nikdo nehlásí, takže rozpravu
končím. Vzhledem k tomu, že pan poslanec Chudoba
návrh usnesení přečetl před
několik vteřinami, domnívám se, že
lze přistoupit k hlasování o tomto návrhu.
Hlasování číslo 73 jsem zahájil
a ptám se kdo z poslanců je pro navržené
usnesení? Kdo je proti? Kdo se zdržel? Hlasování
skončilo.
90 poslanců je pro, 1 proti, 19 se zdrželo. Usnesení
jsme přijali, bod jsme projednali. Děkuji panu poslanci
Chudobovi.
Pan poslanec Chudoba se po mě vyčítavě
díval, myslel si asi, že mu ušetřím
jeho další cestu, bohužel, budeme muset nejprve
hlasováním rozhodnout o dalším procedurálnílm
návrhu, který by rovněž on měl
odůvodnit.
Dámy a pánové, navrhuji, abychom původní
bod číslo 35 projednali právě teď.
Zahájil jsem hlasování číslo
74 a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování? Hlasování skončilo.
116 poslanců bylo pro, 1 proti, zdrželo se 8.
Zařadili jsme tedy původní bod 35 do projednávání,
do pořadu.
Předloženou výroční zprávou
Fondu dětí a mládeže za rok 1994 podle
sněmovního tisku se rovněž zabýval
výbor pro vědu, vzdělání, kulturu,
mládež a tělovýchovu a předložil
nám své usnesení. Prosím nyní
pověřeného člena výboru pana
poslance Martina Chudobu, aby nás informoval o projednávání
ve výboru a předložil návrh usnesení
Poslanecké sněmovny.
Poslanec Martin Chudoba: Vážený pane
předsedo, pane předsedající, vážené
dámy, vážení pánové, výroční
zprávu Fondu dětí a mládeže tisk
1647 projednal výbor pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu a přijal
usnesení, kterým doporučuje Poslanecké
sněmovně vyslovit s touto zprávou souhlas.
Usnesení bylo všem poslancům rozdáno,
a proto doporučuji, aby Poslanecká sněmovna
přijala toto usnesení:
Poslanecká sněmovna souhlasí s výroční
zprávou Fondu dětí a mládeže,
uvedenou v tisku 1647.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Chudobovi a otevírám rozpravu ke zprávě
i návrhu usnesení. Do rozpravy se hlásí
paní poslankyně Gerta Mazalová, které
uděluji slovo.
Poslankyně Gerta Mazalová: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně a kolegové, dovolte mi, abych se vyslovila
k výroční zprávě Fondu dětí
a mládeže za rok 1994, tisk č. 1647, kde mám
připomínku nebo spíše výhradu
k vyjádření dozorčí rady k
činnosti Fondu za rok 1994.
V posledním odstavci této zprávy čtu
následující:
Dozorčí rada Fondu konstatuje, že orgány
Fondu splnily v roce 1994, až na výjimky, jako je
inventarizace majetku, úkoly, které si na počátku
roku ve svém programu stanovily. Doporučuje proto
Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR
a vládě schválit výroční
zprávu Fondu za rok 1994.
Čili mám toto doporučení rady chápat
jako rozdávání majetku, jehož cenu ani
množství neznám, ani mě tak moc nezajímá,
hlavně když s ním něco provedu? Nemohu
omluvit takové zacházení s majetkem, který
má v mnoha případech milionové hodnoty
a neomlouvám ani to, že - cituji "inventarizaci
a ocenění majetku v plném rozsahu Fond v
roce 1994 neprovedl z časových důvodů
pro nedostatek finančních prostředků
a přesunul jejich dokončení do roku 1995."
Neprovedlo-li tuto prvořadou práci dříve
příslušné ministerstvo, byla to první
povinnost Fondu, který pokračoval v jeho práci
a měl pokračovat lépe, neboť proto byl
zřízen a také placen, jak lze usoudit z materiálů.
Je naprosto překvapující, že se pronajímají,
prodávají, doslova rozdávají objekty
v několikamilionových hodnotách bez něčeho
tak základního a podstatného jako je inventarizace
a ocenění majetku.
Doporučení schválit výroční
zprávu Fondu považuji za nezodpovědné
a mírně řečeno ukvapené. Zpráva
také nehovoří ani o způsobu přidělování
těchto mnohdy velice drahých a velkých objektů,
v některých případech lidem, kteří
nezaručují do budoucna svou schopnost tyto objekty
provozovat. Všichni víme, že dnes stačí,
aby se dva tři lidé spojili, založili nadaci
s krásným většinou anglicky znějícím
názvem a podali žádost projekt.
Když si do něho navíc připíší
krasopisně další jednu až dvě nadace,
či občanská sdružení, i bez jejich
vědomí, zákonitě zvítězí
ve výběrovém řízení,
neboť papírově splňují požadavek
Fondu, který - cituji - "v propozicích zdůrazňuje
vhodnost smluvního partnerství více uchazečů
z preferencí spoluvyužívání objektů
více sdruženími dětí a mládeže."
Výbor Fondu se nezajímá o serióznost
žadatelů, ani finanční schopnost, zda
vůbec jsou schopni objekty provozovat, zda nejsou stíháni
pro dluhy nebo dokonce v trestním řízení.
Nejsou totiž povinni nic takového zajišťovat
ani si ověřovat. Musím zde srovnávat
s malými a středními podnikateli, kteří
jsou bankou, žádajíce o úvěr,
doslova rentgenováni a to si jenom půjčují
peníze často na velice vysoký úrok
a se zárukami.
Zajímalo by mne také a nikde jsem se v materiálu
nedočetla, kolik neuspokojených zájemců
podalo protest, jak byly tyto protesty řešeny, pokud
byly podány a zda alespoň při jejich podání
se někdo zjišťováním podrobnějších
informací zabýval. Fond hospodaří
s obrovskými hodnotami a já mám obavy, aby
tento majetek nebyl likvidován nejenom postupným
chátráním, ale i špatným hospodařením.
Každý hospodář, jak je alespoň
u nás na Moravě zvykem, si majetek spočítá,
ocení, zná tedy napřed jeho hodnotu a pak
s ním teprve podniká, obchoduje nebo ho ošetřuje.
Bylo by smutné dívat se, jak se mění
např. bezbariérová zařízení,
která by mohly používat zdravotně postižené
děti třeba i společně s dospělými,
na rockové kluby nebo kanceláře různých
podnikavců.
Snad by bylo rozumnější předat tyto
objekty městům, či obcím s věcným
břemenem, komu a čemu mají sloužit tak,
aby byly prospěšné a využité. Je
škoda, že při jednáních příslušné
komise Fondu předělujících tyto objekty
tak benevolentně, občas nejsou zástupci parlamentu.
Jednání by zcela určitě probíhala
důkladněji a objektivněji. Takto může
často zvítězit i způsob delších
rukou, který je nám všem dobře znám.
Proto nemohu souhlasit s výroční zprávou
Fondu dětí a mládeže za rok 1994.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyni Gertě Mazalové. Vzhledem
k tomu, že se do rozpravy nikdo nehlásí, rozpravu
končím.
Paní a pánové, domníváte se,
že je třeba, aby pan poslanec Chudoba ještě
jednou přečetl návrh doporučujícího
usnesení? (Hlasy: nikoliv) Zdá se, že nikoliv,
tedy rozhodneme hlasováním č. 75, které
jsem právě zahájil.
Táži se, kdo je pro usnesení, které
přečetl pan poslanec Chudoba? Je někdo proti?
Zdržel se někdo hlasování?
Hlasování skončilo, pro bylo 79, proti 10,
zdrželo se 31. Návrh byl přijat. Děkuji
panu poslanci Chudobovi.
Dámy a pánové, je mi zřejmě
souzeno osudem, abych přednášel toto odpoledne
jeden procedurální návrh za druhým,
a proto si vám dovoluji předložit návrh,
abychom projednali bod Zpráva o činnosti grantové
agentury České republiky za rok 1994, původní
bod č. 33.
Dříve než rozhodneme o tomto návrhu
hlasováním, dovolte, abych vás všechny
odhlásil a požádal o novou registraci.
Paní a pánové, kdo souhlasí s tím,
aby bod Zpráva o činnosti Grantové agentury
České republiky za rok 1994 se stala bodem, který
budeme projednávat právě teď? Zahájil
jsem hlasování č. 76.
Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování skončilo.
Pro 96, 1 proti, 10 se zdrželo. Bod byl zařazen.
Se stanoviskem výboru pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu k předložené
zprávě uvedené pod číslem sněmovního
tisku 1600 nás seznámí předseda výboru
František Kozel. Předpokládám, že
také přednese návrh usnesení. Prosím
ho, aby se ujal slova.
Poslanec František Kozel: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, dámy a pánové, Zprávu
dozorčí rady Grantové agentury České
republiky o činnosti Grantové agentury za rok 1994
(tisk 1600) projednal výbor pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu a s předloženým
materiálem vyslovil souhlas. Usnesení našeho
výboru mají všichni poslanci rozdáno.
Proto doporučuji Poslanecké sněmovně
přijmout toto usnesení:
"Poslanecká sněmovna schvaluje Zprávu
o činnosti Grantové agentury za rok 1994 podle sněmovního
tisku 1600."
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Františku Kozlovi a otevírám
rozpravu. Do rozpravy se nikdo nehlásí, takže
rozpravu končím a protože usnesení,
které bylo navrženo, jsme slyšeli před
krátkým okamžikem, nedomnívám
se, že je nezbytně nutné, abych ho opakoval.
Vás prosím, abyste se v hlasování
č. 77 k tomuto usnesení vyjádřili.
Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Pro 101 poslanec, 4 proti, zdrželo se 17. Návrh usnesení
byl přijat. Děkuji panu poslanci Františku
Kozlovi.
Dámy a pánové, zdá se, že dnešní
tempo je takové, že mi nezbývá, než
abych předložil další procedurální
návrh. Navrhuji, abychom bod Návrh na změny
ve složení mandátového a imunitního
výboru Poslanecké sněmovny, původně
zařazený jako bod č. 36, projednali právě
teď. Rozhodneme hlasováním.
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Všem děkuji.
Konstatuji, že hlasování skončilo výsledkem
122 pro, 2 proti, 7 se hlasování zdrželo.
Projednávání tohoto bodu bylo na žádost
paní poslankyně Anny Röschové přeřazeno
tuto schůzi, a proto ji nyní prosím, aby
nám návrh přednesla.
Poslankyně Anna Röschová: Pane místopředsedo,
dámy a pánové, už na předminulé
schůzi jsem navrhla zařadit tento bod, který
se týká změn členů mandátového
a imunitního výboru, neboť se na mne obrátil
pan poslanec Krupík z KDUČSL a požádal,
aby byl odvolán z toho výboru. Dále, v průběhu
doby, jak se tento bod odkládal, se na mne ještě
obrátil - nebo na nás - pan poslanec Šimánek
a rovněž požádal o uvolnění
z tohoto výboru. Předseda Českomoravské
unie středu požádal o dovolení jednoho
člena mandátového a imunitního výboru
za jeho stranu, neboť tento klub nemá v mandátovém
a imunitním výboru zastoupení.
Domnívám se, že bychom všechny tyto tři
problémy mohli vyřešit v tomto bodu. Doporučuji,
abychom odhlasovali uvolnění pana poslance Krupíka
a pana poslance Šimánka z tohoto výboru, protože
jsou zaneprázdněni jinou prací a poté
bych se obrátila na předsedy jednotlivých
klubů, na předsedu klubu ODS, aby navrhl jakousi
náhradu za pana poslance Šimánka, dále
bych se obrátila na zástupce klubu ODA, aby navrhl
do mandátového a imunitního výboru
dalšího člena, neboť podle poměrného
zastoupení vlastně místo po panu poslanci
Krupíkovi patří tomuto klubu, a potom na
předsedu klubu Českomoravské unie středu,
aby navrhl jméno toho, kdo by byl dovolen do mandátového
a imunitního výboru. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyni. Zaznamenal jsem tedy, že dáváte
návrh, aby sněmovna odvolala poslance Krupíka
a Šimánka.
Poslankyně Anna Röschová: Potom bych
poprosila předsedy klubů, aby předložili
návrhy na volbu nových členů. To znamená,
že by byli tři.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Myslím, že v tuto chvíli nezbývá
než otevřít rozpravu. Vidím ruku pana
poslance Dobala a pana poslance Kryčera. Prosím
pana poslance Dobala jako prvního, potom pan poslanec Kryčer.
Poslanec Viktor Dobal: Vážený pane předsedající,
vážené paní poslankyně, páni
poslanci, dovolím si jménem klubu ODA navrhnout
do mandátového a imunitního výboru
pana poslance Oldřicha Kužílka.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
za tento návrh. Nyní prosím pana poslance
Jana Kryčera o vystoupení. Dále se přihlásil
pan poslanec Jiří Honajzer.
Poslanec Jan Kryčer: Pane předsedající,
dámy a pánové, chtěl bych upřesnit
to, co tady paní kolegyně Röschová naznačila
v úvodu tohoto bodu. Jednak bychom rádi odvolali
pana poslance Stodůlku z tohoto výboru, který
nás původně v tomto výboru zastupoval
a na jeho místo bychom navrhli pana poslance Rudolfa Opatřila.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pokud jste špatně
rozuměli, pan poslanec Jan Kryčer navrhuje, aby
byl odvolán pan poslanec Stodůlka a aby byl zvolen
poslanec Opatřil. Nyní má slovo pan poslanec
Jiří Honajzer a poté dostane příležitost
k vystoupení Zbyšek Stodůlka.
Poslanec Jiří Honajzer: Pane místopředsedo,
kolegyně a kolegové, klub ODS navrhuje namísto
pana poslance Šimánka do mandátového
a imunitního výboru paní poslankyni Kadlecovou.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano, znamenám
si, paní poslankyně Kadlecová je kandidátkou
klubu ODS. Prosím, aby se slova ujal pan poslanec Stodůlka.
Poslanec Zbyšek Stodůlka: Vážení
kolegové, vážené kolegyně, chtěl
bych upřesnit, že jsem byl v mandátovém
a imunitním výboru za klub HSD MS, kterýžto
klu b přestal existovat. Klub Českomoravské
unie středu mi nedal nikdy najevo, že bych v mandátovém
a imunitním výboru neměl být. Přesto
pochopitelně ctím jejich návrh a rezignuji
na členství v mandátovém a imunitním
výboru. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Stodůlkovi. Zdá se, že v rozpravě
vystoupili všichni ti, kteří to měli
v úmyslu. Rozpravu tudíž končím.
Zdá se mi, dámy a pánové, že
by bylo možné, abychom poslance Krupíka, Šimánka
a Stodůlku odvolali en bloc, souhlasíte-li, jedním
hlasováním. Paní poslankyně Röschová
má jiný návrh? (Ne.) Volbu doporučujete
tímtéž způsobem? Ne, po jednom. Já
jsem téhož názoru, takže jsem rád,
že jsme se shodli.
Dámy a pánové, vím, že si příliš
obliby nedobudu, ale dovolím si vás odhlásit
a požádat o novou registraci. Táži se,
kdo souhlasí s usnesením:
"Poslanecká sněmovna odvolává
poslance Krupíka, Šimánka a Stodůlku
z mandátového a imunitního výboru."
Kdo souhlasí s tímto návrhem na usnesení,
ať to dá v hlasování č. 79 patřičným
způsobem najevo. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji, hlasování skončilo.
Pro toto usnesení se vyslovilo 103, proti 6, zdrželo
se 34. Toto usnesení jsme přijali.
Budeme pokračovat. Navrhuji další usnesení:
Poslanecká sněmovna volí poslance Oldřich
Kužílka členem mandátového a
imunitního výboru.
Zahájil jsem hlasování č. 80 a ptám
se, kdo je pro. Děkuji. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Hlasování skončilo výsledkem 98 pro,
1 0 proti, 30 se zdrželo. Návrh byl přijat.
Oldřich Kužílek se stal členem mandátového
a imunitního výboru.
Dále navrhuji přijmout usnesení:
Poslanecká sněmovna volí poslance Rudolfa
Opatřila členem mandátového a imunitního
výboru.
Zahájil jsem hlasování č. 81 a ptám
se, kdo je pro. Děkuji. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Hlasování skončilo výsledkem 111 pro,
2 proti, 32 se zdrželo. Poslanec Rudolf Opatřil se
stal členem mandátového a imunitního
výboru.
Dále dávám návrh na přijetí
následujícího usnesení:
Poslanecká sněmovna volí poslankyni Miladu
Kadlecovou členkou mandátového a imunitního
výboru.
Zahájil jsem hlasování č. 82 a ptám
se, kdo je pro. Děkuji. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Hlasování skončilo výsledkem 93 pro,
1 4 proti, 35 se zdrželo. Konstatuji, že poslankyně
Milada Kadlecová se stala členkou mandátového
a imunitního výboru.
Projednali jsme tento bod. Vzhledem k tomu, že přišel
pan ministr Ruml, můžeme se věnovat předem
avizovanému bodu, to je
Vládní návrh jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 1562. K tomuto návrhu nebyla vypracována společná
zpráva výborů, ale zpráva o projednávání
tisku 1562 ve výborech. Ta byla rozdána jako sněmovní
tisk 1766. Návrh zákona odůvodní ministr
vnitra pan Jan Ruml, kterého prosím, aby se ujal
slova.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, vláda České republiky předkládá
návrh zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon č. 36/1990 Sb., o územním
členění státu, ve znění
pozdějších předpisů. Projednala
a schválila ho na svém jednání dne
15. února 1995. Předložená novelizace
spočívá v doplnění ustanovení
§ 1 0 zákona vložením nového okresu
Jeseník mezi okresy Severomoravského kraje. Dalším
i úpravami zákona se vláda nezabývala.
Důvodem je současně probíhající
diskuse nad předkládanými návrhy zákonů,
spojenými s reformou veřejné správy
a ustavením vyšších územně
samosprávných celků, jejichž důsledkem
bude i zvážení opodstatněnosti existence
zákona o územním členění
státu. Tím by pak byla řešena i otázka
řady zastaralých a nevyhovujících
ustanovení zákona, to je těch, která
se stala neúčinnými v důsledku rozpadu
federace a přijetí ústavního zákona
č. 4/1993 Sb., o opatřeních souvisejících
se zánikem České a Slovenské Federativní
Republiky a dále těch, jejichž existence je
diskutabilní s ohledem na současný právní
režim. Jde zejména o ustanovení § 15 odst.
2 zákona, který svěřuje působnost
vytvořit nebo zrušit okres a měnit jeho území
vládě a v neposlední řadě těch
ustanovení, která území republiky
dělí na kraje.
Proto vláda předkládá pouze účelově
zpracovanou novelu zákona, jejímž cílem
je urychlené zřízení nového
okresu Jeseník.
Potřeba vytvoření nového okresu byla
z řady došlých návrhů (podotýkám,
že jich bylo 49) shledána odůvodněnou
pouze v tomto jednom případě. Záměr
vytvořit okres Jeseník vyplývá též
z vládního návrhu ústavního
zákona o vytvoření vyšších
územně samosprávných celků,
který je parlamentu rovněž předložen.
Je třeba připomenout, že nejnáročnější
otázkou není sama navrhovaná novela, ale
její realizace po schválení Poslaneckou sněmovnou.
Tato realizace si vyžádá řadu organizačních
opatření i vynaložení nemalých
finančních prostředků ze státního
rozpočtu. Lze totiž předpokládat, že
předběžně odhadnutá částka
na vytvoření nového okresu Jeseník
ve výši 450 miliónů Kč ještě
vzroste v souvislosti s upřesněním požadavků
některých resortů na zřízení
jimi řízených úřadů
s okresní působností.
Termín účinnosti novely zákona je
navržen s ohledem na uvedené tak, aby od 1. ledna
1 996 mohly úřady v okrese Jeseník začít
alespoň v nezbytném rozsahu plnit své funkce,
vyplývající z tohoto zákona. Děkuji
vám za pozornost.