Předseda PSP Milan Uhde: Váš návrh
zní, aby byl tento bod odložen na schůzi, na
které bude projednán vládní návrh
zákona o rozhodčím řízení.
Znovu apeluji na všechny, kteří podávají
nikoli negativní, nýbrž pozitivní návrh,
aby mi usnadnili funkci zpravodaje, kterou v takovém případě
improvizuji, a obtěžovali se donést text na
malém lístečku. Usnadní to průběh
nejenom mně, ale i vám všem. Budeme hlasovat
o návrhu pana poslance Vyvadila. Je to 12. hlasování
na této schůzi.
Kdo podporuje tento návrh, ať stiskne tlačítko
a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel
hlasování? Hlasování skončilo.
Ze 176 přítomných bylo 95 pro, 11 proti,
62 se zdrželo, 18 nehlasovalo. Návrh pana poslance
Vyvadila byl přijat.
Přistoupíme ke schválení celého
pořadu 23. schůze, jak vám byl písemně
zaslán, včetně schválených
pozměňovacích návrhů a změn.
Kdo podporujete tento návrh, dejte to ve 13. hlasování
najevo tím, že stisknete tlačítko a
zvednete ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel
hlasování? Hlasování skončilo.
Ze 178 přítomných bylo 151 pro, nikdo proti,
22 se zdrželo, 5 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Máme schválený program a budeme se jím
řídit. Děkuji vám a přistupuji
k prvnímu bodu tohoto programu. Jde o
K tomuto bodu pořadu vám byly rozdány sněmovní
tisky 1151 a 1152 a 1177 až 1180, celkem tedy 6 sněmovních
tisků. Táži se, zda má někdo
k předloženým návrhům nějakou
připomínku nebo dotaz. Nevidím žádnou
zdviženou ruku. Doporučuji hlasovat o každém
předloženém návrhu zvlášť.
Jsou námitky proti tomuto způsobu hlasování?
Nevidím žádnou námitku, budeme tedy
hlasovat nejprve o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1151, který se týká vládního
návrhu zákona o poskytování peněžní
částky obětem nacistické perzekuce.
(Hluk v sále.) Jestli někoho rušíme
projednáváním programu, má možnost
odejít. My odejít nemůžeme, musíme
pracovat v této sněmovně.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1151, který se týká vládního
návrhu zákona o poskytování peněžní
částky obětem nacistické perzekuce.
Je to 14. hlasování na této schůzi.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Hlasovací zařízení
nereaguje. Teď reaguje, prosím hlasujte. Kdo je proti
tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Ze 172 přítomných jich bylo 151 pro, nikdo
proti, 1 se zdržel, 20 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Dále budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve
sněmovním tisku 1152. Je jím návrh
poslance Blažka na vydání zákona o úpravě
vlastnických vztahů k půdě. 15. hlasování
na této schůzi.
Kdo podporujete předložený návrh, stiskněte
tlačítko a zvedněte ruku! Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování
skončilo.
Ze 174 přítomných bylo 89 pro, 21 proti,
45 se zdrželo, 19 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
V tuto chvíli vás odhlásím a požádám
o opětnou registraci.
Za třetí budeme hlasovat o návrhu uvedeném
ve sněmovním tisku 1177, který se týká
novely zákona o dani z přidané hodnoty. 16.
hlasování.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? Hlasování
skončilo.
Ze 154 přítomných bylo 105 pro, 12 proti,
28 se zdrželo, 9 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1179, týká se zákona o Rejstříku
trestů. 17. hlasování.
Kdo podporuje tento návrh, ať to dá najevo
tím, že stiskne tlačítko a zvedne ruku.
Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Z přítomných 156 poslankyň a poslanců
bylo 103 pro, 2 proti, 37 se zdrželo a 14 nehlasovalo. Návrh
byl přijat.
Budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1180, který se týká návrhu poslance
Kozla a dalších na změnu a doplnění
zákona č. 500/1990 Sb., o převodu vlastnictví
státu. 18. hlasování.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte prosím
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? 18.
hlasování skončilo.
Ze 159 přítomných bylo 109 pro, 3 proti,
32 se zdrželo, 15 nehlasovalo.
Předkládám poslední návrh,
budeme hlasovat o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1178, který se týká novely zákona
o spotřebních daních. 19. hlasování
ukáže, kdo je pro. Stiskněte prosím
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? 19.
hlasování skončilo.
98 pro, 12 proti, 37 se zdrželo, 12 nehlasovalo ze 159 přítomných.
Je zřejmé, že tento návrh byl rovněž
přijat.
Ukončili jsme projednávání prvního
bodu a přistoupíme k bodu druhému. Jde o
K tomuto bodu pořadu vám byly rozdány sněmovní
tisky 1153 a 1176. Podle § 75 jednacího řádu
hlasuje Poslanecká sněmovna o návrhu na zkrácení
zákonné lhůty 60 dnů k projednání
návrhů zákonů bez rozpravy. Přejdeme
proto hned k hlasování.
Budeme hlasovat nejprve o návrhu uvedeném ve sněmovním
tisku 1153. Týká se návrhu poslance Blažka
na novelizaci zákona o úpravě vlastnických
vztahů k půdě. 20. hlasování
na této schůzi.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte prosím
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování
skončilo.
Ze 160 přítomných bylo 77 pro, 25 proti,
41 se zdrželo, 17 nehlasovalo. Návrh nedostal potřebnou
nadpoloviční podporu a nebyl přijat.
Druhé hlasování se týká návrhu
uvedeného ve sněmovním tisku 1176, totiž
zákona o zadávání veřejných
zakázek.
Kdo podporujete tento návrh, dejte to ve 21. hlasování
najevo tím, že stisknete tlačítko a
zvednete ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel
hlasování? Hlasování skončilo.
Ze 161 přítomného bylo 116 pro, 2 proti,
26 se zdrželo, 17 nehlasovalo. Tento návrh byl přijat.
Ukončili jsme projednávání druhého
bodu. Protože třetí bod byl na návrh
poslance Vyvadila přesunut známým a definovaným
způsobem, přikročíme k bodu dalšímu.
Je to
Předložený vládní návrh
zákona jste obdrželi jako sněmovní tisk
1045. Sněmovně ho odůvodní ministr
pro správu národního majetku a jeho privatizaci
pan Jiří Skalický. Pane ministře,
prosím, ujměte se slova.
Ministr pro správu národního majetku a
jeho privatizaci ČR Jiří Skalický:
Vážený pane předsedající,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, předkládám vám velmi stručnou
novelu zákona č. 500 z roku 1990 Sb., ve znění
pozdějších předpisů, o působnosti
orgánů České republiky ve věcech
převodu vlastnictví státu k některým
věcem na jiné právnické nebo fyzické
osoby. Novela má umožnit ukončení činnosti
okresních komisí pro privatizaci zřízených
díky tomuto zákonu tím, že k takovému
kroku bude ministerstvo pro správu národního
majetku a jeho privatizaci zmocněno.
Nově navrženým paragrafem 16a se pak řeší
otázka dědictví agendy, na níž
komise pracovaly s tím, že spisový materiál
bude soustředěn na příslušném
okresním úřadě, který rovněž
převezme příslušné správní
úkony, stejně jako povinnosti spojené s nezbytnou
další součinností s ministerstvem pro
privatizaci a Fondem národního majetku České
republiky.
Hlavní náplní činnosti okresních
privatizačních komisí bylo organizování
dražeb v tzv. malé privatizaci. Tento zásadní
úkol byl na počátku tohoto roku splněn.
Ostatní funkce okresních privatizačních
komisí, totiž organizace dražeb v rámci
velké privatizace a likvidací státních
podniků řízených zakladateli, agenda
související s vyřizováním žádostí
obcí o převod majetku státu do jejich vlastnictví
na základě zákona č. 172/1991 Sb.,
se postupně dostávají rovněž
do útlumu a samy o sobě další existenci
okresních privatizačních komisí nevyžadují.
Z tohoto hlediska lze považovat ukončení činnosti
okresních privatizačních komisí za
krok, který přispěje k úspoře
výdajů na veřejnou správu. Činnost
těchto komisí si v letech jejich působení,
totiž v letech 1991 až 1994, vyžádala náklady
v celkové výši zhruba 245 mil. korun, z toho
163 mil. Kč činily náklady mzdové.
Z tohoto hlediska se domnívám, že po postupném
útlumu, který znamenal, že počty pracovníků
okresních komisí se snižovaly z počtu
1515 v roce 1991 na 1100 v roce 1992, 750 v roce 1993, až
na 290 pracovníků k 30. červnu t.r., se jedná
o návrh nebo opatření, které je racionální
a skutečně přispěje k úspoře
výdajů na veřejnou správu.
Zároveň se, dámy a pánové,
domnívám, že bych v závěru tohoto
svého úvodního slova neměl nevyužít
příležitost a na půdě Parlamentu
České republiky složit práci, kterou
okresní privatizační komise v procesu transformace
naší ekonomiky vykonaly, patřičný
hold. Chtěl bych připomenout, že to byly ony,
kdo v praxi každodenních svárů probojovával
myšlenku privatizace jakožto jednoho ze základních
sloupů naší ekonomické transformace.
Čísla o výsledcích jejich práce,
celkově to je více než 22 tisíc vydražených
provozních jednotek s dosaženou cenou více
než 30 miliard korun, sama o sobě jsou jen abstraktním
vyjádřením, které nemůže
zobrazit úsilí, jež bylo nutno vynaložit
k překonání překážek,
jež této úvodní fázi privatizačního
procesu kladly do cesty sdružené síly zaměstnanců
provozoven, managementy příslušných
podniků i úředníci na příslušných
ministerstvech. Fakt, že malá privatizace skončila
nesporným úspěchem, není samozřejmostí.
Stačí se porozhlédnout po ostatních
postkomunistických státech, abychom si uvědomili,
jak velký význam pro další etapy privatizace
měl úspěch této její první
fáze. Za něj, jak jsem přesvědčen,
vděčíme především oněm
stovkám bezejmenných nadšenců, kteří
jako první myšlenku privatizace u nás uváděli
v život.
S tímto dodatkem si vás dovoluji požádat,
abyste předložený návrh novely zákona
č. 500/1990 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, schválili. Děkuji vám
za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru
Skalickému a uděluji slovo společnému
zpravodaji výborů panu poslanci Josefu Holubovi.
Odůvodní předloženou společnou
zprávu výborů, kterou jste obdrželi
jako sněmovní tisk 1164.
Poslanec Josef Holub: Vážený pane předsedo,
vážení přítomní, tisk,
který nyní projednáváme, č.
1045, projednaly tři výbory parlamentu a přijaly
k němu společnou zprávu, která nese
číslo 1164. Všichni jste ji obdrželi,
takže se můžete podle ní orientovat.
Společná zpráva obsahuje pouze tři
technická upřesnění této novely
zákona. Já bych chtěl ještě poprosit
všechny poslance, protože víme, že v současné
době jsou v Parlamentu i další tisky, které
se zabývají novelizací zákona č.
500/1990 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, aby v tuto chvíli nespojovali tisky
dohromady, aby vydrželi, až budou řádně
projednány ve výborech. Nicméně pokud
budete mít nějaké pozměňovací
návrhy, prosím vás, abyste mi je předali
v písemné formě. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společnému
zpravodaji výborů panu poslanci Josefu Holubovi
a otevírám k přednesenému bodu rozpravu.
Nemám žádnou písemnou přihlášku
do ní. Táži se, kdo se hlásí
do rozpravy z místa. Nevidím žádnou
přihlášku, rozpravu uzavírám.
Táži se pana ministra, zda si přeje ještě
něco říci, čím by doplnil svůj
výklad. Není tomu tak. Předpokládám,
že ani společný zpravodaj nevynechal nic, co
chtěl říci. Protože nebyly vzneseny
žádné pozměňovací návrhy,
není žádná překážka,
abychom hlasovali jako o celku o vládním návrhu
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon č. 500/1990 Sb., o působnosti orgánů
České republiky ve věcech převodu
vlastnictví státu k některým věcem
na jiné právnické nebo fyzické osoby,
ve znění zákona č. 438/1991 Sb., zákona
282/1992 Sb., zákona č. 473/1992 Sb., a zákona
č. 170/1993 Sb., podle sněmovního tisku 1045,
ve znění společné zprávy výborů
podle sněmovního tisku 1164. O tomto vládním
návrhu nyní budeme hlasovat, ale nejdříve
vás všechny odhlašuji a žádám,
abyste se zasunutím svých registračních
karet znovu přihlásili jako přítomní.
Budeme hlasovat o tomto vládním návrhu zákona
ve 22. hlasování.
Kdo podporujete tento návrh, stiskněte prosím
tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? 22.
hlasování skončilo.
Ze 102 přítomných bylo 86 pro, 3 proti, 8
se zdrželo, 5 nehlasovalo. Návrh zákona byl
přijat a já děkuji panu ministrovi i panu
společnému zpravodajovi.
Přistoupíme k dalšímu bodu, a tím
je
Pane poslanče, prosím, máte slovo.
Poslanec Čestmír Hofhanzl: Vážený
pane předsedo, vážené dámy a
pánové, v tisku Poslanecké sněmovny
č. 213 předloženém Poslanecké
sněmovně poslankyní Hanou Orgoníkovou
dne 25. 3. 1993 se vrací chyba a neochota bývalého
Federálního shromáždění
umožnit v zákoně č. 229/1991 Sb. restituci
právnických osob. Nejvíce je možno toto
pochybení vidět na případě,
že nebyla umožněna restituce zpracovatelských
družstev a právnických osob, které byly
na českém venkově běžné
za první republiky a výhodně propojovaly
zemědělskou prvovýrobu se zpracovatelským
průmyslem. Monopol zpracovatelských podniků,
jejich častý diktát cen a opožďování
plateb za nakoupené produkty od zemědělců
jsou toho varovným důsledkem.
Podobné důsledky mělo neschválení
restitucí právnických osob v zákoně
229/91 Sb. i na zákon České národní
rady č. 170/91 Sb., o převodu některých
věcí z majetku České republiky do
vlastnictví obcí.
Po vzniku Československé republiky v roce 1918 a
první pozemkové reformě nabídl stát
část konfiskovaných lesů cizích
státních příslušníků
k odkoupení obcím. Při prodeji těchto
lesů si stát vymínil, že obce vytvoří
svazky, lesní družstva a společenstva, k obhospodařování
lesů, aby nedocházelo k drobení lesní
majetkové držby a udržela se úroveň
hospodaření. Majetek byl obcemi řádně
zaplacen a získané majetkové podíly
obce vložily do za tím účelem založených
společenstev. Takto ustavená družstva pro lesní
hospodaření byla zapsána jako společenstva
s ručením omezeným. Hospodaření
těchto společenstev bylo až do jejich likvidace
v roce 1959 všestranně úspěšné
a obce tím měly i možnost přímo
ovlivňovat ochranu krajiny ve svém regionu. Bohužel,
tato za prvé republiky pokroková forma spolčení
se za účelem hospodaření v lese se
stala v naší, jak si jistě myslíme,
pokrokové době těmto obcím osudná.
Podle regule zákona neměly a nemají nárok
na restituci svých bývalých lesních
majetků.
K vlastnímu návrhu. O důsledcích vycházejících
z původního zákona č. 229/1991 Sb.,
který definoval základní pravidla restitucí
zemědělského a lesního majetku, jsem
se zmínil. Bohužel poslanecký návrh
poslankyně Orgoníkové a dalších,
i když je ve sněmovně předložen
déle než rok, není dopracován do té
podoby, aby mohl být dán do souladu s předcházejícími
a navazujícími zákonnými a právními
normami.
Předseda PSP Milan Uhde: Pane poslanče, omlouvám
se vám. Kolegyně a kolegové, nepřivádějte
mě prosím do trapné situace, abych si hrál
na kantora, který napomíná auditorium pro
hluk. Na to nemám samozřejmě z jednacího
řádu žádné právo, ale
atmosféra, která je dnes ve sněmovně,
je prostě nezvladatelná pro toho, kdo předkládá
návrh. Je to usnesení, o kterém bude rozprava
a o kterém budeme hlasovat. Jsem zvědav, na základě
čeho budeme hlasovat, protože já, který
jsem tři metry od pana poslance, slyším každé
páté slovo. Nevím, kolik toho slyšíte
vy. Prosím, utište se, ať vneseme do dnešní
schůze takový řád, jaký si
zaslouží. Prosím, pane poslanče, pokračujte.
Poslanec Čestmír Hofhanzl: Garanční
zemědělský výbor návrh zákona
213 projednal a vzhledem k tomu, co jsem už uvedl, jej doporučil
neschválit. Zemědělský výbor
zároveň přijal usnesení, které
předkládám sněmovně k projednání.
Nyní přečtu ještě znovu návrh
tohoto usnesení:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky doporučuje vládě České
republiky, aby při posuzování privatizace
lesů původně ve vlastnictví lesních
společenstev a lesních družstev dala přednost
projektům předloženým těmito
obnovenými subjekty." Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Hofhanzlovi. Prosím ho, aby zaujal místo na židli
předkladatelů návrhů a pomohl případně
při organizaci a posuzování pozměňovacích
návrhů. Otvírám totiž rozpravu
a v ní pozměňovací návrhy samozřejmě
mohou padnout. Kdo se hlásí do rozpravy k tomuto
návrhu? Nehlásí se nikdo. Proto rozpravu
uzavírám. Odhlašuji vás a prosím,
abyste se znovu přihlásili jako přítomní,
dříve než budeme hlasovat o předloženém
návrhu usnesení.
Hlasujeme o návrhu usnesení, které předložil
a přečetl pan poslanec Čestmír Hofhanzl.
23. hlasování na této schůzi.
Kdo podporujete předložený návrh, stiskněte
prosím tlačítko a zvedněte ruku. Kdo
je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Ze 118 přítomných bylo 106 pro, nikdo proti,
9 se zdrželo, 3 nehlasovali. Návrh byl přijat
a já děkuji panu poslanci Hofhanzlovi.
Přistoupíme k dalšímu bodu pořadu.
Je to
V úvodu vás chci informovat, že jsem dostal
písemné sdělení podepsané panem
Miroslavem Kašpárkem, poslancem naší sněmovny.
Informuje mě, že odvolává svůj
podpis tohoto návrhu zákona a žádá,
aby návrh nebyl s jeho jménem nadále spojován.
Z těchto důvodů vás žádám,
abyste si škrtli jméno poslance Miroslava Kašpárka
ze seznamu navrhovatelů tohoto zákona. Předložený
návrh budeme dále uvádět jménem
dalšího poslance zapsaného v pořadí.
Je jím pan poslanec Bohuslav Kuba.
Přistoupíme k vlastnímu projednávání.
Předložený návrh zákona jste
obdrželi jako sněmovní tisk 976 a odůvodní
jej pan poslanec Milan Loukota. Prosím ho, aby se ujal
slova.
Poslanec Milan Loukota: Pane předsedo, dámy
a pánové, budu velmi stručný. Nebudu
číst důvodovou zprávu, kdo měl
zájem, jistě se s ní seznámil. Pozastavím
se nad něčím jiným. Řada z
vás vytýká našemu poslaneckému
klubu, že podává nesmyslné návrhy
zákonů. Tak je tomu i v tomto případě.
Uznávám, že námi podaný návrh
zákona o sídle Parlamentu ČR už v těchto
dnech poněkud postrádá smysl. Budova bývalého
Federálního shromáždění
je již propachtována Radiu Svobodná Evropa
a rekonstrukční práce na malostranských
objektech se již jen těžko dají zastavit.
Jinak tomu bylo před více než jedním
rokem, kdy jsme svůj návrh podávali. Tehdy
se ještě na Malé Straně nic nedělo
a budova na Vinohradské třídě byla
volná, takže - jak jistě uznáte - v
té době byl náš návrh smysluplný.
Jenže vy, vážené paní kolegyně
a vážení páni kolegové, jste
svým přístupem, chci říci vůči
našemu návrhu naprosto bezkonstruktivním přístupem,
zapříčinili, že nám nebylo umožněno
upustit od zásad, ani nebyla zkrácena zákonná
lhůta k projednávání a právě
tím jste vy ne my způsobili, že projednávaný
návrh ztratil smysl, takže je nám dnes jasné,
že jej dnes podpoří někdo jiný,
než náš poslanecký klub SPR-RSČ.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Pan poslanec Milan Loukota
jako zástupce předkladatelů ukončil
svůj projev, zaujal místo na židli příslušící
předkladateli a já dávám slovo společnému
zpravodaji výborů panu poslanci Petru Koháčkovi,
aby odůvodnil předloženou společnou
zprávu výborů. Obdrželi jste ji jako
sněmovní tisky 1063 a 1147. Prosím, pane
společný zpravodaji.
Poslanec Petr Koháček: Vážený
pane předsedo, vážení páni ministři,
dámy a pánové, sněmovní tisk
976, který obsahuje návrh poslance Kuby a dalších
na vydání zákona o sídle Parlamentu
ČR, projednaly ve svých schůzích v
červnu tohoto roku ústavně právní
výbor a rozpočtový výbor. Oba výbory
shodně doporučují Poslanecké sněmovně
vyslovit s tímto návrhem nesouhlas.
I přes slova pana předkladatele mi dovolte krátké
odůvodnění. Oba výbory se ztotožnily
se stanoviskem vlády z 8. června t. r., ve kterém
se konstatuje, že návrh neřeší
otázku, co se stávajícími budovami,
které tvoří sídlo poslanecké
sněmovny Parlamentu České republiky. Návrh
ani neřeší zákon ČNR č.
465/1992 Sb., o sídle ČNR. Důsledkem přijetí
tohoto návrhu by bylo, že Parlament České
republiky by sídlil jednak ve stávajících
prostorách a zároveň bývalého
FS.
Jsem si jist, že tolik sídel nepotřebujeme.
Dále je třeba konstatovat, že návrh
není legislativně dobře připraven,
například chybí přesné katastrální
vymezení navrhovaného sídla Parlamentu České
republiky.
Zdánlivě překvapující je návrh
§ 3, který v případě přijetí
tohoto návrhu zákona předpokládá
prohlášení budov bývalého Federálního
shromáždění za národní
kulturní památku. Je sice pravda, že zde od
června 1990 do Silvestra 1992 sídlilo svobodně
zvolené Federální shromáždění,
ale hlavně zde po desetiletí působil komunistický
odkývávací pseudoparlament. Patrně
tuto skutečnost hodlají předkladatelé
oslavit.
Je také třeba zdůraznit, že tato sněmovna
v této věci již jednou rozhodla. Podle mého
názoru rozhodla sněmovna o sídle parlamentu
dobře. Bez ohledu na časovou prodlevu projednávání
tohoto návrhu zákona nevidím žádný
rozumný důvod toto rozhodnutí měnit.
Závěrem mi dovolte, abych se omluvil za administrativní
chybu, která se stala při přípravě
podkladů pro jednání této schůze
Poslanecké sněmovny. Před prázdninami
jste obdrželi k tomuto návrhu společnou zprávu
tisk č. 1063 a po prázdninách jste obdrželi
totožnou společnou zprávu tisk č. 1147.
Obě společné zprávy jsou totožné
a bez pozměňujících návrhů,
obsahují zamítavé stanovisko. Abychom však
zamezili procedurálním sporům, navrhuji,
abychom nyní hlasovali o mém procedurálním
návrhu společného zpravodaje, který
tímto podle § 25 A jednacího řádu
podávám, a to abychom tento návrh zákona
projednávali pouze ve znění tisku 976.
Ještě jednou mi dovolte připomenout, že
stanovisko výborů, které zákon projednaly,
i stanovisko moje osobní, je naprosto zamítavé.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Pan společný
zpravodaj ukončil svůj výklad. Mou povinností
je otevřít rozpravu. Činím to a žádám
ty, kdo se chystají vystoupit, aby se přihlásili.
Vidím zvednutou ruku pana poslance Vika a pak pana poslance
Koháčka. Pan poslanec Koháček má
jen technickou poznámku.
Poslanec Petr Koháček: Je třeba rozhodnout,
že to budeme projednávat jen ve znění
sněmovního tisku 976, abychom neměli problémy
se dvěma společnými zprávami.
Předseda PSP Milan Uhde: Ano, vzali jsme to na vědomí.
Slovo má pan poslanec Vik.
Poslanec Jan Vik: Pane předsedo, dámy a pánové,
neměl jsem v úmyslu vystupovat, ale vystoupení
pana poslance Koháčka mě k tomu donutilo,
zejména pasáž o tom, kolik desetiletí
sídlil komunistický režim ve Federálním
shromáždění. Chtěl jsem se ho
zeptat, kdo sídlil v této Poslanecké sněmovně.
Předseda PSP Milan Uhde: Jsou další
hlasy do rozpravy? Hlásí se pan poslanec Ullmann.
Předpokládám, že nemáte další
vtipnou otázku, pane kolego.