Při posuzování výdajů federálního rozpočtu je třeba vzít v úvahu, že převážnou část tvoří výdaje uskutečňované do celé ekonomiky, tedy i do oblastí v působnosti republik. Jde zejména o výdaje spojené s vyplácením státního vyrovnávacího příspěvku, zabezpečení státní politiky zaměstnanosti a o dotace poskytované k úhradě majetkové újmy peněžních ústavů.
Jak bylo již vpředu řečeno, byly už koncem září překročeny uvažované dotace poskytované na základě dohod mezi ministerstvem financí a peněžními ústavy (Investiční banka, Česká státní spořitelna a Slovenská státní spořitelna) formou úhrady majetkové újmy těchto institucí. Z uvažované částky 4 mld Kčs bylo ve skutečnosti za devět měsíců poskytnuto již 4,6 mld Kčs (plnění na 114,8 %).
Rovněž státní vyrovnávací příspěvek, jehož čerpání dosáhlo 77,3 % rozpočtem uvažované částky, je poněkud nad alikvotou 9 měsíců a celoročně se předpokládá jeho překročení.
Naproti tomu výdaje na politiku zaměstnanosti jsou zatím čerpány na 45,2 %. Z celkové částky 5 mld Kčs bylo využito cca 52 % na aktivní politiku zaměstnanosti a 48 % na pasivní politiku. Přes dosud nízké plnění této výdajové položky se předpokládá vyčerpání rozpočtu v této oblasti, zejména proto, že ministerstva práce a sociálních věcí republik očekávají možnou změnu tendence ve vývoj i nezaměstnanosti s přihlédnutím k postupu procesu privatizace a k problémům spojeným s umístěním absolventů středních a vysokých škol.
Samostatnou skupinu ve výdajích rozpočtu federace s celorepublikovou vazbou tvoří tituly neinvestičních dotací, kterými byly zajišťovány výdaje na Fond tržní regulace v zemědělství, na krytí cenových rozdílů z dodávek tepelné energie pro obyvatelstvo a na podporu strukturálních změn v čs. ekonomice. Rozpočtované výdaje na tyto objemově významné tituly se v čerpání k 30. 9. pohybují pouze na úrovni 43,9 % schváleného rozpočtu.
Toto nízké čerpání však nelze považovat za výsledek regulace výdajů, neboť v této oblasti se v podstatě neuplatňuje. Dosud uvolněné prostředky pro Fond tržní regulace (2,5 mld Kčs) vycházely z rozhodnutí Rady tohoto fondu a plně zabezpečily potřeby vyplývající z intervenčních nákupů výrobků a subvencování vývozu. U dotací na teplo (2,7 mld Kčs) lze očekávat zrychlení v jejich čerpání v souvislosti s nástupem topné sezóny. V rámci dotací na strukturální změny je určena 1 mld Kčs na podporu konverze zbrojní výroby, k jejímuž využití dojde až v průběhu 4. čtvrtletí vzhledem k časovému posunu rozhodnutí o realizaci konkrétních programů.
Značnou část výdajů federálního rozpočtu tvoří výdaje spojené s financováním vládních úvěrů. Celková rozpočtovaná částka 6,9 mld Kčs zahrnuje i úhradu disážií z deblokací vládních úvěrů ve výši 3,3 mld Kčs.
Zatím poměrně vysoké čerpání vykazují zejména úvěry na plynárenské VIA (částečně ovlivněno skluzem z roku 1991). V ostatních případech čerpání vládních úvěrů jde převážně o akce realizované v souladu s dříve uzavřenými kontrakty, které podle usnesení vlády ČSFR č. 192/91 je možno financovat ze státního rozpočtu (v nekonvertibilních měnách se toto čerpání týká pouze Kuby a Vietnamu, v konvertibilních měnách čtyř dalších zemí). Část výdajů u speciálních vládních úvěrů nebude čerpána v důsledku embarga vůči Iráku. S ohledem na nízký rozsah uskutečněných deblokací v civilní i speciální oblasti vládních úvěrů je zatím velmi nízká částka disážií a jiných vícenákladů.
Dosavadní čerpání celkových výdajů na vládní úvěry představuje zatím pouze 31,4 % schváleného rozpočtu, z toho čerpání disážií pouze něco přes 2 %. Předpokládá se, že celoroční limit těchto výdajů bude čerpán zhruba na 60 % a mohlo by být dosaženo úspory cca 2,9 mld Kčs.
Naproti tomu značné zatížení federálního rozpočtu představují výdaje na dluhovou službu, související s poměrně značným rozsahem vnitřního i zahraničního zadlužení čs. státu (v rove 1992 jde převážně o výdaje na úhradu úroků, neboť u závazků vůči SBČS byl povolen roční odklad splátek a u zahraničních vládních závazků jsou na splátky jistiny blokovány prostředky ve státních finančních aktivech). Největší dopad na státní rozpočet představují úhrady splátek úroků ze závazků federace u SBČS, což souvisí především s přechodem na tržní systém úročení, uplatněný SBČS, jejíž úrokové sazby se více než zdvojnásobily. Ve výsledcích vykázaných do konce září není ještě zahrnuto zúčtování debetních úroků za 3. čtvrtletí, které bylo provedeno až v měsíci říjnu.
Výdaje na dluhovou službu představují značný rozsah prostředků státního rozpočtu, uvažovaných pro letošní rok ve výši téměř 8 mld Kčs. Celoročně vsak lze očekávat výrazné překročení těchto výdajů, které se odhaduje až na několik miliard korun.
5. Státní pokladniční poukázky
Do 31. 1. 1992 poskytovala Státní banka československá úvěr na vyrovnání krátkodobých schodků státních rozpočtů. V návaznosti na zákon č. 22/1992 Sb., o Státní bance československé, podle něhož už tento úvěr není možno poskytovat, byla mezi ministerstvy financí a Státní bankou československou uzavřena dohoda o zabezpečení systému krytí přechodných schodků státních rozpočtů státními pokladničními poukázkami (dále jen SPP).
Při stanovování potřebného objemu jednotlivých emisí SPP se vychází z operativních hlášení o běžném plnění státních rozpočtů, která SBČS denně předkládá (většinou s jednodenním zpožděním), a dále z prognózy předpokládaného následujícího vývoje sald státních rozpočtů, v níž se berou v úvahu předpokládané jednak běžné, jednak mimořádné rozpočtové příjmy a výdaje.
Od ledna do konce září 1992 provedlo federální ministerstvo financí sedm emisí SPP v celkové hodnotě 27,9 mld Kčs, a to tzv. americkým způsobem aukčního prodeje, kterého se zúčastňují výhradně peněžní ústavy. Z těchto sedmi emisí byla v dubnu jedna rychlá emise (bez aukce) v hodnotě 1,5 mld Kčs, kterou celou odkoupila SBČS. Lhůta splatnosti byla většinou jednoměsíční, u šesté emise dvouměsíční, průměrná úroková míra dosažená při jednotlivých aukcích se pohybovala mezi 12,7 % (1. emise) a 6,6 %.
Ministerstvo financí České republiky uskutečnilo do konce září pět emisí SPP v celkové hodnotě 43 mld Kčs, z nich měly dvě emise tříměsíční a jedna dvouměsíční lhůtu splatnosti. Průměrná úroková míra dosažená při jednotlivých emisích byla v rozmezí od 10,7 % do 8,3 %. Čtvrtá emise SPP byla z části umístěna i u České pojišťovny.
Ministerstvo financí Slovenské republiky provedlo čtrnáct emisí SPP (z toho dvě tzv. rychlé) v celkové hodnotě 34,8 mld Kčs, většinou s jednoměsíční lhůtou splatnosti. Průměrná úroková míra se pohybovala mezi 11,0 % (10. a 14. aukce) a 6,1 %.
Prognózy vývoje sald státních rozpočtů, které jsou součástí příprav jednotlivých emisí SPP, není možno provádět s jednoznačnou přesností, a proto dochází v některých obdobích k tomu, že rozsah emisí SPP přesahuje dosažené rozpočtové schodky nebo se časově překrývá i s rozpočtovými přebytky. Tento nadměrný rozsah emisí neznamenal do 30. 6. 1992 v plné míře odpovídající nadměrné úrokové zatížení státních rozpočtů, protože jejich kreditní zůstatky byly úročeny na úrovni diskontu minus 1 % (tj. 8 %). Ve 3. čtvrtletí však došlo jednak ke snížení diskontní sazby, jednak ke snížení úrokové sazby pro kreditní zůstatky státních rozpočtů na diskont minus 3,5 % (tj. 4,5 %), což oslabilo její kompenzující vliv na úrokové zatížení z nadměrných emisí SPP.
6. Plnění rozpočtového kritéria MMF k 30. 9. 1992
Kritérium pro hodnocení výsledků rozpočtového hospodaření dohodnuté na rok 1992 s Mezinárodním měnovým fondem předpokládá následující vývoj čisté zadluženosti vládního sektoru u bank:
k 31. 12. 1992 |
-52 mld Kčs |
30. 6. 1992 |
-64 mld Kčs |
30. 9. 1992 |
-70 mld Kčs |
31. 12. 1992 |
-82 mld Kčs |
Při celoročním přípustném zhoršení dlužnické pozice státu u bank o 30 mld Kčs se podle výše uvedeného kritéria mohla tato pozice za 1. až 3. čtvrtletí 1992 zhoršit o 18 mld Kčs. Ve skutečnosti byly výsledky lepší, než kritérium připouštělo. K 30. 9. 1992 se vyvíjela čistá zadluženost vládního sektoru u bank následovně:
|
|
v mld Kčs |
|
k 31. 12. 1991 |
k 30. 9. 1992 |
Běžné hospodaření souhrnu státních rozpočtů (po pokrytí emisí SPP) |
-18,6 |
+15,2x/ |
Emise státních pokladničních poukázek (SPP) |
x |
-14,2 |
Saldo státních finančních aktiv a pasív u SBČS (bez prostředků z vládou přijatých zahraničních půjček) |
-42,0 |
-41,5xx/ |
Saldo hospodaření místních rozpočtů |
+6,9 |
+10,0 |
Fondy rezerv místních rozpočtů |
+1,6 |
+1,8 |
Prostředky státních fondů |
+0,3 |
+1,4 |
Emise obligací na KBV |
x |
-12,9 |
Prostředky místních samospráv z obligací na KBV |
x |
+0,8 |
Úvěry státu od komerčních bank |
x |
-1,6 |
Finanční zúčtování 1991 (dluhy z rozpočtových schodků) |
x |
-22,2 |
Čistá pozice vládního sektoru u bank celkem |
-51,8 |
-63,2 |
x/
po vyloučení přídělu z Fondu národního majetku ČR do příjmů státního rozpočtu ČR ve výši 1,2 mld Kčsxx/
po vyloučení vlivu úhrad rozdílů v ocenění OPT Tuzex ve výši 0,5 mld Kčs.Příznivé plnění rozpočtového kritéria MMF k 30. 9. 1992 (tj. o 6,8 mld Kčs nižší dosažená úroveň čisté zadluženosti státu u bank) bylo ovlivněno především přebytkem hospodaření místních rozpočtů. Zhoršení ve státních finančních aktivech a pasívech federace (o 3,9 mld Kčs především z titulu úhrady vícenákladů na VIA) bylo k uvedenému datu kompenzováno ve státních finančních aktivech republik (dočasné uložení prostředků z emisí obligací na KBV ve výši 3,6 mld Kčs v ČR a 1 mld Kčs v SR). Výsledky dosažené za tři čtvrtě roku nelze proto přeceňovat. Celoročně očekávané výsledky rozpočtového hospodaření signalizují, že dohodnuté rozpočtové kritérium k 31. 12. 1992 se nepodaří splnit.
7. Výsledky hospodaření státních rozpočtů ke konci října
K 31. říjnu 1992 skončilo hospodaření souhrnu státních rozpočtů celkovým schodkem ve výši 7,5 mld Kčs, přičemž schodek vykazují všechny tři státní rozpočty.
Ve srovnání se stavem ke konci 3. čtvrtletí se tak výsledky hospodaření státních rozpočtů zhoršily o 8,1 mld Kčs, na zhoršení se nejvíce podílí státní rozpočet České republiky (uvedeno saldo příjmů a výdajů po vypořádání společných příjmů mezi státním rozpočtem federace a státními rozpočty republik):
|
|
|
v mld Kčs |
|
k 30. 9. 1992 |
k 31. 10. 1992 |
Rozdíl |
Souhrn státních rozpočtů |
+0,6 |
-7,5 |
-8,1 |
v tom: federace |
-1,2 |
-2,2 |
-1,0 |
ČR |
+3,6 |
-2,2 |
-5,8 |
SR |
-1,8 |
-3,1 |
-1,3 |
K meziměsíčnímu zhoršení salda rozpočtu došlo - přes zvýšení inkasa rozpočtových příjmů - vlivem rychlejšího čerpání rozpočtových výdajů:
|
Příjmy |
Výdaje |
Saldo |
||
|
mld Kčs |
% |
mld Kčs |
% |
mld Kčs |
- měsíční průměr za 1. až 3. čtvrtl. |
38,7 |
7,7 |
38,6 |
7,7 |
+0,1 |
- říjen |
40,1 |
8,8 |
48,1 |
10,4 |
-8,0 |
- rozdíl proti průměru |
+1,4 |
+1,1 |
+ 9,5 |
+ 2,7 |
-8,1 |
Za deset měsíců letošního roku jsou plněny příjmy státních rozpočtů na 78,1 % (ve srovnatelném období minulého roku to bylo 83,2 %) a výdaje na 79,6 % (v loňském roce 78,4 %).
Na zlepšení ve vývoji rozpočtových příjmů se podílí zlepšení výnosu daně z obratu, zatímco odvody ze zisku opět poklesly (dále je uvedeno srovnání s průměrem za předchozí měsíce):
|
daň z obratu |
odvody ze zisku (podílové) |
||
|
mld Kčs |
% |
mld Kčs |
% |
- 1. až 3. čtvrtl. |
89,9 |
62,0 |
80,6 |
69,7 |
- měsíční průměr 1. až 3. čtvrtl. |
10,0 |
6,9 |
9,0 |
7,7 |
- říjen |
12,7 |
8,8 |
6,1 |
5,1 |
- rozdíl proti průměru |
+2,7 |
+1,9 |
-2,9 |
-2,6 |
Celkově bylo k 31. 10. na dani z obratu inkasováno 102,6 mld Kčs, což představuje zatím pouze 70,8 % předpokladu zahrnutého v rozpočtu na letošní rok. I přes mimořádně příznivý výnos v samotném měsíci říjnu (který byl dosud nejvyšší), činí dosavadní výpadek v tomto druhu příjmů asi 17 - 18 mld Kčs a potvrzuje očekávaný celoroční výpadek minimálně na této úrovni.
Naproti tomu odvody ze zisku byly v říjnu vůbec nejnižší od začátku roku a dosáhly pouze 6,1 mld Kčs. Celkově tak bylo do konce října odvedeno do státního rozpočtu 86,7 mld Kčs, rozpočet byl splněn na 74,8 %. Pokles těchto odvodů v říjnu je způsoben do jisté míry i vlivem pokračující transformace ekonomiky a pravděpodobně i sníženou platební (odvodovou) morálkou.
8. Výhled plnění státních rozpočtů do konce roku 1992
Jednotlivé státní rozpočty na rok 1992 počítaly s vyrovnaností celkových příjmů a výdajů. Úvaha federálního ministerstva financí o celoročních výsledcích rozpočtového hospodaření vychází z dosavadních výsledků plnění upravených státních rozpočtů k 30. 9. 1992, z předběžných výsledků k 31. 10. 1992 a z některých mimořádných výdajů, které se očekávají do konce roku.
Dosavadní vývoj naznačuje, že - obdobně jako v roce 1991 - nebudou s největší pravděpodobností splněny hlavní druhy příjmů (daň z obratu, odvody ze zisku, odvody z objemu mezd) a že jejich výpadek se zřejmě nepodaří kompenzovat překročením ostatních příjmů a úsporami ve výdajích docílenými na základě regulačních opatření.
Vzhledem k tomu očekává FMF, že za souhrn státních rozpočtů se zřejmě nepodaří udržet vyrovnané celoroční hospodaření. Výše rozpočtového schodku bude záviset především na skutečné výši výpadků uvedených příjmů. Zlepšený vývoj daně z obratu v posledních měsících a zejména v říjnu, odrážející mj. vliv opatření přijatých k zamezení daňových úniků a úprav sazeb daně z obratu u některých výrobků, by měl vést ke zlepšení výsledků rozpočtu, tj. ke snížení schodku.
PŘÍLOHA
Přehled nejdůležitějších opatření finanční politiky v období leden - září 1992
K nejvýznamnějším opatřením fiskální politiky v uvedeném období patří:
- snížení dovozní přirážky u zboží určeného pro výrobní spotřebu,
- zavedení dovozní daně na dovozy fyzických osob (sazba je stejná jako u příslušné daně z obratu),
- osvobození některých nové vzniklých podnikatelských subjektů (podle předem stanovených kritérií) od důchodové daně v prvních dvou letech,
- opatření proti daňovým únikům u daně z obratu - osvobození od daně se provede až po předložení dokladu o vývozu,
- zvýšení limitu na objem garancí z republikových rozpočtů: v ČR ze 6 mld. Kčs na 10 % rozpočtových příjmů v daném roce, v SR na cca 19 mld. Kčs,
- zvýšení důchodů (v průměru o 200 Kčs, celková částka cca 5,9 mld. Kčs),
- zvýšení maximální částky nájemného v domech obecních, soukromých, podnikových, státních, v bytech lidových bytových družstev a v tzv. nájemných domcích,
- zvýšení daně z obratu u benzínu, cigaret, piva a destilátů,
- ukončen prodej a poskytování služeb za tuzexové poukázky akciovou společností TUZEX.
V souvislosti s platností zákona o SBČS skončilo automatické úvěrování průběžných schodků státních rozpočtů. Od února jsou na tyto potřeby emitovány pokladniční poukázky. FMF, MF ČR a SR uskutečnily několik emisí pokladničních poukázek se splatností od jednoho do třech měsíců. Nákup je omezen na SBČS a obchodní banky. Výše úroku postupně klesala. Republiková ministerstva financí emitovala také státní dluhopisy na financování komplexní bytové výstavby.
V rámci měnové politiky se provedlo:
- úprava koše zahraničních měn, na základě kterého se stanovuje devizový kurs čs. koruny ke konvertibilním měnám,
- zvýšení limitu na nákup deviz pro turistické účely,
- snížení diskontní sazby z 9P % na 8 %,
- zrušení maximální odchylky úrokových sazeb od diskontu,
- zrušení netržní tranše refinančního úvěru a zvýšení četnosti aukcí refinančního úvěru,
- uvedení do provozu clearingového centra pro zúčtování mezi bankami,
- zahájení reeskontu směnek a lombardu cenných papírů,
- novela devizového zákona, která rozšiřuje princip vnitřní směnitelnosti na všechny podnikatelské subjekty,
- rozhodnutí, že Československo nebude čerpat třetí a čtvrtý díl stabilizačních půjček od MMF.
V průběhu uvedeného období vznikly, resp. zahájily činnost některé nové instituce:
- Exportní garanční a pojišťovací společnost zaměřená na podporu vývozu,
- Českomoravská záruční a rozvojová banka zaměřená na podporu malého a středního podnikání,
- Agentura pro zahraniční investice a rozvoj zaměřená na podporu vstupu zahraničního kapitálu do ČR,
- Bratislavská mezinárodní burza, a. s. (komoditní burza).
- Burza cenných papírů Praha, a. s.
Rozhodnutím federální vlády byla zrušeny některé instituce s federální působností např. Hospodářská rada.
Začala první vlna kupónové privatizace. V uvedeném období proběhla tři kola. Bylo rozhodnuto, že druhá vlna kupónové privatizace se uskuteční v obou republikách odděleně.
Ze schválených zákonů vyjímáme:
- zákon o soustavě daní,
- zákon o dani z přidané hodnoty, - zákon o spotřebních daních,
- zákon o dani z příjmů,
- zákon o dani dědické, darovací a z převodu nemovitostí,
- zákon o dani z nemovitosti,
- zákon o dani silniční,
- zákon a správě daní a poplatků,
- zákon o investičních společnostech a investičních fondech,
- zákon o burze cenných papírů,
- zákon o komoditní burze,
- vládní nařízení o podmínkách použití investičních bodů investičními privatizačními fondy.
Federální ministerstvo financí
Odbor I/4
Výsledky plnění státních rozpočtů 1992
v mil. Kčs
Období: leden-září 1992 |
1991 |
1992 |
Rozdíl plnění |
Index % |
||||||
Státní rozpočet ČSFR konsolidovaný: Souhrn ČSFR (Federace + ČR + SR) |
Roční rozpočet |
Plnění I-IX |
% roční skuteč. |
Rozpočet roční *) |
Plnění I-IX |
% plnění rozpočtu |
I-IX 1992-91 |
Rozp. 92/ /Rozp. 91 |
Skut. 92/ /Skut. 91 |
|
Příjmy celkem |
490307 |
350073 |
75.1 |
502618 |
348131 |
69.3 |
-1942 |
102.5 |
99.4 |
|
A. Daň z obratu |
141905 |
91743 |
74.4 |
144975 |
89903 |
62.0 |
-1840 |
102.2 |
98.0 |
|
B. Podnikové odvody a daně |
250489 |
179758 |
77.6 |
239315 |
164121 |
68.6 |
-15637 |
95.5 |
91.3 |
|
1. Podnikové odvody a daně ze zisku |
136789 |
105143 |
80.2 |
125655 |
87350 |
69.5 |
-17793 |
91.9 |
83.1 |
|
v tom: podíl na spol. odvodech a daních |
134186 |
102398 |
80.3 |
115690 |
80582 |
69.7 |
-21816 |
86.2 |
78.7 |
|
důchodová daň ze zisku |
2603 |
2745 |
77.9 |
9965 |
6768 |
67.9 |
4023 |
382.8 |
246.6 |
|
2. Odvody z objemu mezd |
107238 |
70097 |
74.2 |
109976 |
73655 |
67.0 |
3558 |
102.6 |
105.1 |
|
3. Zemědělská daň z pozemků |
2863 |
300 |
53.1 |
2340 |
1260 |
53.8 |
-40 |
81.7 |
96.9 |
|
4. Odvody Státní banky čs. |
3600 |
2438 |
92.4 |
1200 |
1308 |
109.0 |
-1130 |
33.3 |
53.7 |
|
5. Ostatní odvody podniků |
0 |
780 |
71.0 |
144 |
548 |
380.6 |
-232 |
x |
70.3 |
|
C. Jiné příjmy |
97913 |
78572 |
70.7 |
118328 |
94107 |
79.5 |
15535 |
120.9 |
119.8 |
|
6. Clo a dovozní přirážka |
8800 |
8539 |
74.2 |
14600 |
10724 |
73.5 |
2185 |
165.9 |
125.6 |
|
7. Daň ze mzdy |
55906 |
40724 |
72.3 |
59225 |
49214 |
83.1 |
8490 |
105.9 |
120.8 |
|
8. Příjmy rozp. a odvody přísp. organizací |
20927 |
14262 |
72.0 |
17390 |
13787 |
79.3 |
-475 |
83.1 |
96.7 |
|
9. Poplatky, pokuty a penále |
1725 |
1963 |
62.7 |
2564 |
4551 |
177.5 |
2588 |
148.6 |
231.8 |
|
10. Splátky půjček poskytnutých z rozpočtu |
7840 |
6214 |
79.5 |
12000 |
5952 |
49.6 |
-262 |
153.1 |
95.8 |
|
11. Kreditní úroky |
610 |
778 |
38.7 |
6657 |
2819 |
42.3 |
2041 |
1091.3 |
362.3 |
|
13. Ostatní příjmy |
2105 |
6092 |
57.7 |
5892 |
7060 |
119.8 |
968 |
279.9 |
115.9 |
|
C.1. Dotace z rozpočtu federace do republik |
0 |
0 |
x |
0 |
0 |
x |
0 |
x |
x |
|
Výdaje celkem |
482907 |
338632 |
69.8 |
502618 |
347568 |
69.2 |
8936 |
104.1 |
102.6 |
|
A. Vlastní výdaje |
404788 |
282612 |
68.5 |
463924 |
318338 |
68.6 |
35726 |
114.6 |
112.6 |
|
1. Investiční dotace podnikům |
8813 |
5038 |
63.3 |
7539 |
7768 |
103.0 |
2730 |
85.5 |
154.2 |
|
2. Výdaje na investice rozp. organizací |
16408 |
8259 |
50.0 |
18510 |
10382 |
56.1 |
2123 |
112.8 |
125.7 |
|
3. Dotace na investice PO |
3731 |
2245 |
47.1 |
7470 |
6072 |
81.3 |
3827 |
200.2 |
270.5 |
|
4. Dotace na bytovou výstavbu |
3350 |
1097 |
50.4 |
2064 |
1305 |
63.2 |
208 |
61.6 |
119.0 |
|
5. Neinvest. dotace podnikům (vč. družstev) |
53582 |
37032 |
72.6 |
34771 |
18125 |
52.1 |
-18907 |
64.9 |
48.9 |
|
6. Neinvest. dotace finančním institucím |
7076 |
5239 |
75.2 |
4000 |
4590 |
114.8 |
-649 |
56.5 |
87.6 |
|
7. Neinv. výdaje RO a neinv. příspěvky PO |
311828 |
223702 |
69.3 |
389570 |
270096 |
69.3 |
46394 |
124.9 |
120.7 |
|
v tom: neinv. výdaje na soc. zabezpečení |
129729 |
89548 |
71.5 |
143265 |
104066 |
72.6 |
14518 |
110.4 |
116.2 |
|
státní vyrovnávací příspěvek |
32000 |
22271 |
72.5 |
21100 |
16310 |
77.3 |
-5961 |
65.9 |
73.2 |
|
neinv. příspěvky přísp. organizací |
11310 |
5523 |
57.8 |
58972 |
42981 |
72.9 |
37458 |
521.4 |
778.2 |
|
debetní úroky |
2745 |
2241 |
48.7 |
8496 |
6809 |
80.1 |
4568 |
309.5 |
303.8 |
|
poskytnuté úvěry z rozpočtu |
3120 |
3914 |
79.5 |
6880 |
2159 |
31.4 |
-1755 |
220.5 |
55.2 |
|
ostatní |
132924 |
100205 |
67.7 |
150857 |
97771 |
64.8 |
-2434 |
113.5 |
97.6 |
|
B. Dotace místním rozpočtům |
78119 |
56020 |
77.2 |
38694 |
29230 |
75.5 |
-26790 |
49.5 |
52.2 |
|
8. Dotace na investice míst. rozpočtům |
15143 |
11857 |
73.5 |
10350 |
2645 |
25.6 |
-9212 |
68.3 |
22.3 |
|
9. Neinvest. dotace místním rozpočtům |
62976 |
44163 |
78.3 |
28344 |
26585 |
93.8 |
-17578 |
45.0 |
60.2 |
|
Přebytek/ schodek |
7400 |
11441 |
x |
0 |
563 |
x |
-10878 |
0.0 |
4.9 |
|
Emise státních pokladních poukázek (SPP) |
x |
x |
x |
0 |
15850 |
x |
x |
x |
x |
|
Přebytek/ schodek vč. SPP |
x |
x |
x |
0 |
16413 |
x |
x |
x |
x |