Místopředseda vlády ČR Jan Kalvoda:
Ještě bych chtěl uvést na pravou
míru to, že pověřen za navrhovatele
vystoupit byl zde ministr spravedlnosti, který však
pro zdravotní indispozici není způsobilý
tuto roli unést. Proto se pokusím jej zastoupit.
Dovolte, dámy a pánové, abych konstatoval,
že soubor mnou právě zmíněných
vládních návrhů představuje
nezbytný zákonný rámec úprav,
který je třeba uskutečnit, aby soudní
soustava České republiky po prvém lednu příštího
roku byla funkční a soudy České republiky
mohly plnit své poslání.
Předložené vládní návrhy
v oblasti soudnictví především reagují,
jak jsem už říkal, na dvě základní
skutečnosti. T.j. zánik federace a nově přijatá
Ústava ČR. Odráží se v nich zejména
skutečnost, že dnem 31. 12 t.r. zanikají federální
soudy, jimiž jsou Nejvyšší soud ČSFR
a celá soustava soudů vojenských. Je proto
počínaje 1. lednem 1993 na soudy ČR přenášena
i tato jejich působnost.
Ústava ČR pak přenáší
významné změny v soustavě soudů
České republiky, kterou budou tvořit podle
vedle již tradičních okresních a krajských
soudů a Nejvyššího soudu ještě
soudy vrchní. Zásadním způsobem Ústava
ČR mění postavení soudců a
některých funkcionářů soudů,
kteří budou napříště jmenováni
prezidentem republiky. Změněný ústavní
rámec, týkající se činnosti
soudů a postavení soudců, vyžaduje změny,
které se promítají do všech zmíněných
vládních návrhů, novel justičních
zákonů, pokud jim tak nepřesně mohu
říkat.
Vládní návrh zákona ČNR, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
335/91 Sb., o soudech a soudcích ve znění
pozdějších předpisů, především
zakotvuje do soustavy soudů ČR zmíněné
již vrchní soudy.
Budou povolány především rozhodovat
o řádných opravných prostředcích
proti rozhodnutí krajských soudů jako soudů
l. stupně a o mimořádných opravných
prostředcích v případě, kdy
v l. stupni rozhodoval soud okresní. l ve vojenském
soudnictví vymezuje Ústava České republiky
dobu jeho trvání na dobu vlastně jednoho
roku a je potřebné docílit onu žádající
4stupňovou soustavu soudního řízení,
která by měla být zrealizována zřízením
vojenských kolegií vrchních soudů,
zdůrazňuji: vrchních soudů.
Zřízení vrchních soudů v Praze
a Olomouci, jak je navrženo ve vládním návrhu,
má do jisté míry v obou místech rozdílné
podmínky. Zatímco u vrchního soudu v Praze
je možné ihned použít potencionálu
personálního i místního Nejvyššího
soudu v Praze, pro činnost vrchního soudu v Olomouci
bude potřeba tyto podmínky teprve vybudovat. To
vyžaduje delší časové období
s tím, že zatím úkoly a působnost
tohoto soudu převezme zmíněný, již
lépe vybavený a připravený vrchní
soud v Praze.
Sídlem Nejvyššího soudu, který
je vrcholem soudní soustavy, je navrhováno Brno.
Zákonem o soudech a soudcích bylo Brno určeno
sídlem Nejvyššího soudu ČSFR, který
měl tady působit od počátku roku 1993
a byly pro něj již vytvořeny potřebné
materiální, ale i personální podmínky
v jeho činnosti. Jsou tedy tyto podmínky způsobilé
i k tomu, aby Brno bylo sídlem nejvyšší
soudní instituce České republiky v téže
době, počínaje 1. lednem 1993.
K navrhované novele občanského soudního
řádu: Záměrem vládního
návrhu zákona ČNR, kterým se mění
a doplňuje občanský soudní řád
je v občanském soudním řízení
nově vymezit věcnou příslušnost
vrchních soudů a Nejvyššího soudu
České republiky a současně přenést
na soudy České republiky ty působnosti, které
dosud vykonával Nejvyšší soud ČSFR.
Působnost Nejvyššího soudu České
republiky je zakládána tam, kde dosud byla dána
působnost Nejvyššího soudu ČSFR;
promiňte mi zkratku. Vrchním soudům je pak
svěřována rozhodující pravomoc
v těch případech, kde dosud rozhodoval Nejvyšší
soud České republiky.
Smyslem předkládané novelizace trestního
řádu je zajistit po 1. lednu příštího
roku v České republice zákonné podmínky
pro výkon trestního soudnictví, zejména
tím, že bude právně upraven způsob,
jakým na soudy České republiky přejdou
kompetence dosud příslušející
Nejvyššímu soudu ČSFR; podobný
případ. Novela zároveň zakotvuje postavení
nově zřizovaných vrchních soudů
v trestním soudnictví a praktické začlenění
vojenských soudů do systému republikové
soudní soustavy.
V přechodných ustanoveních se zároveň
zakotvují hlediska, podle nichž budou na území
České republiky nadále vykonavatelná
rozhodnutí federálních soudů nebo
soudů Slovenské republiky, vyhlášená
za trvání České a Slovenské
Federativní Republiky.
Znění všech přechodných ustanovení
byla konzultována se slovenskou stranou v době přípravy
těchto novel tak, aby byla zajištěna jistá
aspoň druhová podobnost opatření v
obou republikách a nedocházelo ke kontraverzím,
což podotýkám nad rámec mé zprávy.
V návaznosti na zánik federace se dále navrhuje
zrušit ta ustanovení trestního řádu,
která upraví postup soudů při postupování
nebo odnímání trestních věcí
mezi oběma stávajícími republikami;
což je logické, zmiňuji to pouze pro úplnost,
nebo přenášení zmocnění
k vydávání prováděcích
předpisů z federálních na republikové
orgány státní správy a konečně
nezbytné stylistické gramatické úpravy,
které s tím souvisejí.
Zřízení vrchních soudů a zánik
federálních soudů vyžaduje legislativní
zásah i do úpravy kárné odpovědnosti
soudců, čímž se dostávám
k třetí navrhované novele. Ta je řešena
zákonem č. 412/1991 Sb.. Vládní návrh
proto důsledně v těchto změněných
podmínkách vytváří zákonný
rámec k tomu, aby u soudců všech stupňů
soudů byly vytvořeny v oblasti kárné
odpovědnosti podmínky, které lze vyvodit
jako nezbytné pro vyvození důsledků
z porušení povinnosti soudců.
Změna soudní soustavy České republiky
se konečně promítá i do úkonů
a postavení orgánů státní správy
soudů. Vládní návrh zákona
ČNR č. 436/1991 Sb. o některých opatřeních
v soudnictví, o volbách přísedících,
jejich zproštění a odvolání z
funkce a o státní správě soudů
České republiky proto provádí v oblasti
státní správy soudů potřebné
změny a úpravy, které zřízení
vrchních soudů vyžaduje z hlediska zajištění
podmínek řádného výkonu v soudnictví.
Při přípravě předloženého
souboru - on to je opravdu soubor - vládních návrhů
týkajících se soudnictví byla vláda
České republiky vedena snahou minimalizovat zásahy
do činnosti soudů. Vysoký nárůst
soudní agendy a vážné personální
problémy soudů vedly vládu k tomu, aby věcné
zásahy do působnosti soudů byly omezeny jen
na nezbytný rozsah.
Já se dále zdržím dalších
výkladů, o důsledcích, které
navrhované novely budou mít do soudní soustavy,
a jen zopakuji, že jsou opravdu minimální ve
vztahu k předem zmíněným dvěma
skutečnostem; jen na ty vlastně reagují,
protože reagovat musejí, to je na Ústavu České
republiky a na fakt rozdělení ČSFR.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji
panu místopředsedovi vlády České
republiky Janu Kalvodovi a pro pořádek přečtu
názvy všech pěti zákonů, které
v táto chvíli jsou předmětem našeho
jednání.
Jedná se tedy o XVIII. vládní návrh
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon č. 335/1991 Sb., o soudech a soudcích
ve znění zákona č. 264/1992 Sb., sněmovní
tisky 243 a 252;
- dále XIX. vládní návrh zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
č. 412/1991 Sb. o kárné odpovědnosti
soudců; sněmovní tisky 242 a 251;
- dále XX. vládní návrh zákona
ČNR, kterým se mění a doplňuje
trestní řád; sněmovní tisk
245 a 254;
- předposledním návrhem je XXI. vládní
návrh zákona ČNR, kterým se mění
a doplňuje občanský soudní řád;
sněmovní tisky 244 a 253;
- posléze XXII. vládní návrh zákona
ČNR kterým se mění a doplňuje
zákon ČNR č. 436/1991 Sb., o některých
opatřeních v soudnictví, o volbách
přísedících, jejich zproštění
a odvolání z funkce a o státní správě
soudů České republiky ve znění
zákona ČNR č. 580/1991 Sb.; sněmovní
tisky 246 a 255.
Tak jak jsme se dohodli, budou nyní vystupovat jednotliví
zpravodajové k těmto návrhům.
Nyní bych prosil pana poslance Ondřeje Zeminu, aby
odůvodnil předloženou společnou zprávu
výborů, kterou jste obdrželi jako sněmovní
tisk 252 k vládnímu návrhu zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
o soudech a soudcích.
Poslanec Ondřej Zemina: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
místopředsedo vlády, ústavně
právní výbor ČNR a výbor ČNR
pro právní ochranu a bezpečnost projednaly
v průběhu měsíce prosince 1992 vládní
návrh zákona ČNR, kterým se mění
a doplňuje zákon č. 335/1991 Sb. o soudech
a soudcích ve znění zákona č.
264/1992 Sb. Oba výbory doporučují České
národní radě, aby vládní návrh
zákona ČNR, který je předmětem
našeho projednávání podle sněmovního
tisku 242, schválila Česká národní
rada podle tisku 252 společné zprávy.
Pozměňovací návrhy, které jsou
předmětem společné zprávy,
vycházejí především z té
skutečnosti, že řada článků
této zákonné úpravy byla v alternativách
podle toho, zda Česká národní rada
schválí či neschválí návrh
Ústavy České republiky. Proto tedy ústavně
právní výbor i výbor pro právní
ochranu a bezpečnost se přiklonily k alternativě,
která vychází ze schválené
Ústavy České republiky, a druhá, menší
skupina pozměňovacích návrhů
je čistě legislativně technických.
Prosím vás, vážení kolegové,
pokud byste měli pozměňovací návrhy,
abyste nám je předali písemně. Děkuji
za pozornost.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Ondřeji Zeminovi. K tisku 242 a 251, které
se týkají zákona o kárné odpovědnosti
soudců, prosím společného zpravodaje
pana poslance Miroslava Čapka, aby vystoupil se svojí
zprávou.
Poslanec Miroslav Čapek: Vážené
kolegyně a kolegové, tak, jak vám byla předložena
společná zpráva k zákonu, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
412/1991, o kárné odpovědnosti soudců,
tento projednaly oba výbory, jak již bylo přede
mnou naznačeno. V tisku 251 je společná zpráva.
Žádný z výborů nenavrhuje žádné
změny či doplnění, pokud se týká
předloženého vládního návrhu.
Pokud by nějaké pozměňovací
návrhy k tomuto návrhu byly, i když oba výbory
jej považují za bezproblémový, prosil
bych rovněž o písemné pozměňovací
návrhy.
Pokud se, pane místopředsedo, nepletu, podle programu
jednání dalším bodem je tisk 245 a 254.
Mohu k tomu začít hovořit?
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Ano,
samozřejmě, pane poslanče. Jste společný
zpravodaj i k návrhu zákona, kterým se mění
a doplňuje trestní řád. Prosím
vás o přednesení zprávy k této
novele.
Poslanec Miroslav Čapek: Pokud se jedná o
sněmovní tisk 245 a sněmovní tisk
254, jde o novelu a doplnění trestního řádu.
l tato právní norma reaguje na přechod některých
kompetencí z federace na republiku. Český
trestní řád v této době neexistuje,
neboť vlastně platí zákon federální
jak na území Slovenské republiky, tak na
území České republiky. Je samozřejmě
nutné, tak jak již bylo uskutečněno
recepčním zákonem - upravit a promítnou
do trestního řádu podmínky a skutečnosti,
které se týkají vytvoření samostatné
České republiky.
V tomto případě bych chtěl upozornit,
že pokud se týká tohoto sněmovního
tisku, přijaly oba výbory určité pozměňovací
návrhy, které jsou obsaženy ve společné
zprávě. Ještě bych chtěl kolegy
upozornit a informovat je, že se jedná samozřejmě
o trestní řád, který není zcela
dokonalý, ale na druhou stranu musíme mít
na zřeteli, že v současné době
ministerstvo spravedlnosti pracuje na vytvoření
úplně nového trestního řádu,
který by měl odrazit veškeré požadavky,
které na moderní trestní řád
by měly být kladeny. Pokud by byly nějaké
jiné pozměňovací návrhy k těmto
tiskům, rovněž prosím o písemné
pozměňovací návrhy.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji,
pane poslanče. Pokud se nemýlím, jste zpravodajem
- samozřejmě, že nám to snad nikdo nebude
mít za zlé - i k vládnímu návrhu
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon o některých opatřeních
v soudnictví, o volbách přísedících,
jejich zproštění a odvolání z
funkce a o státní správě soudů
České republiky. Takže prosím o přednesení
zprávy i k tomuto návrhu.
Poslanec Miroslav Čapek: Pokud jde o sněmovní
tisky č. 246 a 255, pokud můžeme přeskočit
- a paní dr. Röschová jako společná
zpravodajka k občanskému soudnímu řádu
jako žena nám bude tolerovat, že jsme ji přeskočili
- chtěl bych upozornit na jeden pozměňovací
návrh, týkající se této zákonné
úpravy. Je obsažen ve sněmovním tisku
255. Byl schválen oběma výbory, jak výborem
ústavně právním, tak i výborem
pro právní ochranu a bezpečnost. Jak již
bylo zmíněno, ani k tomuto tisku nemám jako
zpravodaj jiných návrhů či připomínek.
Navrhuji sněmovně, pokud nepřijdou jiné
pozměňovací návrhy, samozřejmě
písemně, ke schválení. Toť vše,
pokud se týká novely této zákonné
úpravy. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Čapkovi za přednesené zprávy.
Nyní prosím paní poslankyni Annu Röschovou,
aby odůvodnila společnou zprávu výborů
k návrhu zákona, kterým se mění
a doplňuje občanský soudní řád.
Poslankyně Anna Röschová: Vážený
pane místopředsedo, dámy a pánové,
vládní návrh zákona, kterým
se mění a doplňuje občanský
soudní řád - tisk 244 - byl projednán
dvěma výbory: ústavně právním
výborem a výborem pro právní ochranu
a bezpečnost. Oběma těmito výbory
byl návrh zákona doporučen České
národní radě, aby je schválila ve
znění společné zprávy.
Jedná se skutečně o jakousi technickou normu,
kde se odráží česká Ústava
a zánik federace.
Snad jenom jeden bod v této novele občanského
soudního řádu je jiný, a to nový,
respektive novelizace § 25 odst. 3, kde je povinné
zastupování advokátem nebo advokátním
koncipientem, s výjimkou případu, kdy je
zastoupení advokátem podle tohoto zákona
povinné. Toto jsme na ústavně právním
výboru tam dodali z těch důvodů, že
se chystá rozsáhlá novela občanského
soudního řádu, kde se již předvídá
tento návrh. Je to prostě praktické. Tím
bych skončila svoji zpravodajskou zprávu a prosím,
abyste veškeré připomínky dávali
písemně. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyně Anně Röschové.
Nyní, dámy a pánové, k těmto
návrhům zákonů otevírám
rozpravu. Vzhledem k tomu, že se nikdo nehlásí,
rozpravu končím. Ptám se za navrhovatele
pana místopředsedy, zdali chce ještě
vystoupit se závěrečnou řečí.
Je tomu tak.
Místopředseda vlády ČR Jan Kalvoda:
Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, konstatuji, že připomínky
shromážděné ve všech společných
zprávách ke všem vládním návrhům
novel jsou pro vládu přijatelné. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji.
Nyní se ptám společného zpravodaje
prvního zákona, který projednáváme,
zdali chce vystoupit. (Ne.) Nechce vystoupit. Takže dovolte,
abych přednesl návrh na usnesení.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona
České národní rady, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
335/1991 Sb., o soudech a soudcích, ve znění
zákona č. 264/1992 Sb., podle sněmovního
tisku č. 243 ve znění společné
zprávy výboru České národní
rady podle sněmovního tisku 252, ať zvedne
ruku. 114.
Kdo je proti? Nikdo.
Tento návrh byl schválen.
Dále se, dámy a pánové, táži.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona
České národní rady, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
412/1991 Sb., o kárné odpovědnosti soudců,
podle sněmovního tisku 242 ve znění
společné zprávy výborů České
národní rady podle sněmovního tisku
251, ať zvedne ruku. 116.
Kdo je proti? Nikdo.
l tento návrh byl přijat.
Dovolíte-li, přistoupíme k hlasování
o dalším návrhu.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Kdo souhlasí
s vládním návrhem zákona České
národní rady, kterým se mění
a doplňuje zákon České národní
rady č. 446/91 Sb., o některých opatřeních
v soudnictví, o volbách přísedících,
jejich zproštění a odvolání z
funkce a o státní správě soudů
České republiky ve znění zákona
České národní rady č. 580/91
Sb. podle sněmovního tisku 246 ve znění
společné zprávy výborů České
národní rady podle sněmovního tisku
255, ať zvedne ruku! 123.
Kdo je proti? (Nikdo.)
Tento návrh byl rovněž schválen.
Přistoupíme k hlasování o dalším
návrhu zákona.
Kdo souhlasí s vládním návrhem České
národní rady, kterým se mění
a doplňuje trestní řád podle sněmovního
tisku 245 ve znění společné zprávy
výborů České národní
rady podle sněmovního tisku 254, ať zvedne
ruku! 122.
Kdo je proti? (Nikdo.)
Návrh byl přijat.
Přistupujeme k hlasování o poslední
novele.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona
České národní rady, kterým
se mění a doplňuje občanský
soudní řád podle sněmovního
tisku 244 ve znění společné zprávy
výborů České národní
rady podle sněmovního tisku 253, ať zvedne
ruku. 123.
Kdo je proti? (Nikdo.)
Konstatuji, že byl schválen i tento návrh zákona.
O slovo se přihlásil pan místopředseda
vlády pan Kalvoda. Prosím, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády ČR Jan Kalvoda:
Děkuji, pane místopředsedo. Pane předsedo,
dámy a pánové, děkuji zejména
i vám. Odezva a nikoliv kuloárové, ale sněmovní
řeči mě přiměly vyslovit jednu
osobní poznámku.
Byly to dvě ženy: Anna Michailovna Korabelniková
a Sofia Aximovna Josifovová, které se zapsaly do
historie tím, že jedna tkala na několika stavech
a druhá dojila na dvou vemenech. (Oživení ve
sněmovně.) Byly to údernické způsoby
a doufám, že nic z toho vám nebude připomínat
dnešní můj návrh na proceduru hlasování.
(Veselost, potlesk.)
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji
za upřesnění pramene, ze kterého pan
místopředseda Kalvoda čerpá při
svých návrzích. (Veselost.)
Můžeme přistoupit k dalšímu bodu,
který můžeme v tuto chvíli ještě
projednat, a to je zpráva o činnosti předsednictva
České národní rady za období
od 23. listopadu 1992, sněmovní tisk 186.
Zdá se a rozumím gestům správně,
že nejen já mám prázdnou obálku
s tímto nadpisem, ale že zřejmě i ostatní
dámy a pánové jsou v podobné situaci.
To tedy znamená, že tento bod můžeme projednat
až zítra.
Vážené dámy, vážení
pánové, není mi známo, že bychom
v tuto chvíli mohli projednávat další
bod programu. Uděláme-li si malou inventuru, zjišťujeme,
že vládní návrh zákona České
národní rady o změnách v nemocenském
a sociálním zabezpečení a některých
pracovně právních předpisů
můžeme projednávat až zítra. Je
to tak, pane poslanče Syko? (Ano.)
Státní občanství jsme rozhodli vyřadit
z této schůze a projednávat po vánočních
svátcích.
Dále jsme během dnešní schůze
odsouhlasili dva další zákony, a to ústavní
zákon o soudcích a zákon o některých
opatřeních v oblasti rozhlasového a televizního
vysílání.
Posledním bodem by měla být zpráva
o činnosti předsednictva České národní
rady.
Dámy a pánové, zbývají nám
k projednání čtyři body, z nichž
dva můžeme projednávat až za 24 hodin,
protože zprávy a tisky dostanete teprve zanedlouho
na lavice.
Pan poslanec Syka po předběžné informaci
odhaduje, že by projednávání zákona
mohlo trvat s určitou rezervou tři hodiny. Zdá
se býti proto rozumné ze všech možných
pohledů, abychom zítra pokračovali od 15
hodin. (Hlasy: dříve.)
Můžeme se samozřejmě sejít dříve
a můžeme projednávat zákon o nemocenském
a sociálním zabezpečení a zprávu
o činnosti předsednictva. Potom však bude následovat
přestávka až do večerních hodin.
Budeme snad ale odpočati a připraveni lépe
zvládnout projednávání obou zákonů,
které jsou zařazeny dodatečně.
Dávám ještě slovo panu poslanci Výbornému
k faktické poznámce.
Poslanec Miloslav Výborný: Prosím
členy ústavně právního výboru,
aby se okamžitě po skončení této
schůze sešli ke krátké schůzi
ústavně právního výboru do
místnosti č. 55. Předpokládám,
že tato schůze bude velice krátká.
Poslanec František Kozel: Prosím členy
výboru pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu, aby se
v 19,15 sešli v jednací síni předsednictva.
Děkuji.
Poslanec ČNR Martin Syka: Využívám
této příležitosti a žádám
poslance výboru pro sociální politiku a zdravotnictví,
aby se sešli 3/4 hodiny před začátkem
zítřejší schůze v místnosti
č. 56.
Poslanec Václav Čundrle: Pane předsedo,
pane řídící, pánové
a dámy, doporučuji, abychom body, které jsme
přesunuli na zítřejší odpoledne,
přesunuli až na jednání mezi svátky.
Poslanec ČNR Alfred Frommer: Pane předsedo,
pane předsedající, dámy a pánové,
na oko líbivá poznámka pana kolegy Čundrleho
je opravdu jenom na oko líbivá, protože bychom
si měli uvědomit, že musíme projednat
zákon o změnách v nemocenském a sociálním
pojištění. Týká se to nás
všech, ale týká se to hlavně zaměstnavatelů,
kteří musí mít alespoň tři
dny před Novým rokem na to, aby mzdovou účtárnu
a lidi, kteří se tím zabývají,
s tím mohli seznámit. Nepovažuji proto tento
návrh za efektivní. Zůstaňme proto
u zítřka. (Potlesk.)
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Frommerovi. Ptám se pana poslance Čundrleho,
zdali trvá po tomto vysvětlení na svém
návrhu, zdali o něm mám nechat hlasovat.
Trvá. Obrátím se s jednou otázkou
ještě na pana poslance Kužílka. Chci se
zeptat - za jak dlouho by se mohla sejít komise pro přípravu
jednacího řádu, zdali ihned nebo za tři
čtvrtě hodiny. (To je jedno.) Komise pro přípravu
jednacího řádu se sejde bezprostředně
po skončení dnešního zasedání
v místnosti č. 120, protože místnost
předsednictva bude vyhrazena pro schůzi výboru
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu. Tím jsme vyčerpali
organizační záležitosti. Pan poslanec
Čundrle hodlá vystoupit s další faktickou
poznámkou.
Poslanec Václav Čundrle: Omlouvám
se, a upřesňuji tento návrh. Doporučuji,
abychom zákon o změnách v nemocenském
a sociálním zabezpečení projednali
zítra ráno a ty další dva přesunuli
mezi svátky.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Prosím,
aby pan poslanec Koronthály či pan poslanec Benda
vystoupili a byť se o procedurálních návrzích
hlasuje bez rozpravy, myslím si, že ta situace je
natolik závažná, že je třeba vyslechnout
i informaci.... Nevím s čím se hlásí
pan poslanec Benda, není navrhovatelem.
Poslanec Marek Benda: Já se omlouvám, o procedurálních
návrzích se nemá polemizovat, ale to skutečně
nelze, jestliže to schválíme 29., pravděpodobnost,
že se to podaří vydat ve Sbírce, je
velmi nízká. Od 1. končí všichni
soudci, od 1. nikdo nemůže brát do vazby vojenské
věci. Totéž televize - končí
veškerý archiv, protože autorská práva
se ztrácejí. Já bych vám velmi doporučoval
pro tento návrh nehlasovat.
Místopředseda ČNR Jan Kasal: Pan místopředseda
Ledvinka.