Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
společnému zpravodaji a ptám se:
Kdo souhlasí s pozměňovacím návrhem
kolegy Černého, ať zvedne ruku! 128.
Kdo je proti? 1.
Konstatuji, že tento pozměňující
návrh byl přijat. Prosím, pane společný
zpravodaji!
Poslanec ing. Libor Novák: Pane předsedající,
to byl jediný a tudíž poslední pozměňovací
návrh, který byl vznesen během rozpravy.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji.
Nyní přistoupíme k hlasování
o celém předloženém návrhu.
Kdo tedy souhlasí s vládním návrhem
zákona ČNR o auditorech a České komoře
auditorů podle sněmovního tisku 11 ve znění
společné zprávy výborů ČNR
podle sněmovního tisku 56 a schváleného
pozměňujícího návrhu, ať
zvedne ruku! 157.
Kdo je proti. Nikdo.
Dovolte, bych konstatoval, že vládní návrh
ČNR o auditorech a České komoře auditorů
byl schválen. Děkuji společnému zpravodaji
kolegovi Novákovi.
Poslanec ing. Libor Novák: Dámy a pánové,
dovolte mi, abych vám poděkoval za shovívavost,
se kterou jste poslouchali dneska můj křaplavý
hlas.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
ještě jednou a prosím, abyste upřeli
pozornost k dalšímu bodu dnešní schůze.
Je to:
Z pověření vlády České
republiky odůvodní předložený
vládní návrh zákona, který
jste obdrželi jako sněmovní tisk 18, místopředseda
vlády a ministr financí Ivan Kočárník,
kterého prosím, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedající, vážená
sněmovno, dámy a pánové. Vláda
ČR vám předložila k projednání
návrh zákona o daňovém poradenství
a České komoře daňových poradců.
Dovolte mi, abych v úvodu pro uvedení tohoto zákona
řekl několik slov.
V současné době stojíme před
spuštěním daňové reformy. Zcela
zásadním způsobem se změní
daně, se kterými jsme se dosud setkávali.
Začnou se vybírat daně, které dosud
u nás neexistovaly vůbec. To bude klást velké
nároky nejen na orgány, které daně
spravují, ale též na všechny osoby, které
jsou povinny daně platit. Daňové předpisy
nejsou nikde ve světě jednoduché a jednoduché,
i když jsme se velmi snažili, nejsou ani u nás.
Ne každý bude schopen se v nich dobře vyznat.
Daňové zákony stanoví striktní
povinnost poplatníkům a plátcům, obsahují
však i podmínky, za nichž lze určité
legální daňové úlevy získat.
Předesílám, že stát musí
zajistit vybírání daní v zákonem
stanovené výši. Nikdo však nemá
zájem, aby poplatníci díky své neznalosti
zaplatili na daních více, než je jejich povinností.
Ve vyspělých zemích podnikatelé neponechávají
nic náhodě a využívají služeb
odborníků, daňových poradců,
na jejichž služby se mohou spolehnout. Kvalifikace daňových
poradců je ověřována přísnými
zkouškami. Ne tak je tomu dosud u nás. V úrovni
poskytovaných daňových poradenských
služeb se projevují značné kvalitativní
rozdíly. Nedostatky se projevují zejména
v období podávání daňových
přiznání a jsou předmětem oprávněné
kritiky ze strany daňových poplatníků
i územních finančních orgánů.
Hlavní příčinou nedostatků
v této oblasti je skutečnost, že pro poskytování
daňového poradenství nebyla vyžadována
ani ověřována žádná zvláštní
způsobilost. Žádným právním
předpisem nejsou stanoveny odborné a osobní
předpoklady pro výkon povolání daňového
poradce.
Reakcí na tento nežádoucí stav je vládní
návrh zákonné úpravy podmínek
pro výkon daňového poradenství v České
republice. Při zpracování návrhu se
stejně, jak je to obvyklé i v zahraničí,
vycházelo i z toho, že stát by měl zákonem
stanovit taková pravidla, která jsou v zájmu
řádného plnění daňových
povinností, chrání klienta a zabezpečují
shodné podmínky pro přístup k povolání
daňového poradce. Proto se v návrhu zákona
klade důraz na složení kvalifikačních
zkoušek jako nezbytné podmínky pro vydání
osvědčení k výkonu daňového
poradenství. Chci zdůraznit, že toto ustanovení
má za cíl šetřit a ekonomizovat i celou
berní správu a celou správu berních
úředníků, protože daňová
přiznání zpracovaná daňovými
poradci, kteří budou mít řádnou
licenci, budou členy komory daňových poradců
atd., by měla být zárukou pro finanční
úřady, že daně byly vyměřeny
a přiznány správně.
Pozornost se v zákoně věnuje i vymezení
práv a povinností daňového poradce
a stanovení odpovědnosti, jestliže své
povinnosti plnit nebude. Uzákonění pravidel
sledujících odborné poskytování
daňového poradenství napomáhá
řádnému zdanění daňových
subjektů a jsou i v zájmu daňového
poplatníka.
Zároveň návrh zákona respektuje, že
stav daňových poradců jako celek bude mít
zájem na řádném výkonu tohoto
povolání a sám nebude chtít připustit,
aby ho provozovaly subjekty nezpůsobilé co do své
odborné kvalifikace nebo kvalit morálních.
Proto se v zákonu navrhuje organizovat daňové
poradce do samosprávné profesní organizace
- komory. Komoře se svěřují významná
oprávnění k zajištění
řádného výkonu daňového
poradenství. Důležitou roli bude mít
komora při zabezpečení kvalifikačních
zkoušek a v disciplinárním řízení.
Bude též rozhodovat o vydávání
osvědčení k výkonu daňového
poradenství.
Činnost komory bude financována z vlastních
zdrojů, například z členských
příspěvků daňových poradců,
z darů, z výnosů, poplatků za vykonání
kvalifikační zkoušky atd. Státní
dohled se uplatní pouze dohledem nad průběhem
a úrovní kvalifikačních zkoušek
formou obligatorní a rozhodující účastí
zástupců státních finančních
orgánů ve zkušebních komisích.
Důvodem je zajistit, aby znalosti nových daňových
poradců byly na potřebné úrovni. Zároveň
se komoře brání, aby zneužila svého
postavení a uzavírala se novým zájemcům,
pokud splní zákonem stanovené podmínky.
Vážené dámy, vážení
pánové, řádné placení
daní patří k základním povinnostem
občanů a podnikatelů každého
státu. Dostát této povinnosti není
snadné. Změna daňové soustavy ztíží
nepochybně orientaci daňových subjektů
o jejich povinnostech vůči státu. Za této
situace bude poskytování odborných daňově
poradenských služeb nanejvýš žádoucí.
Naší snahou bylo, aby navrhovaný zákon
vytvořil předpoklady pro výkon služeb
vysoce kvalifikovaných. Z předpokladu kvalifikovaného
výkonu daňového poradenství vychází
též zákon České národní
rady o správě daní a poplatků. Tento
zákon zvýhodňuje poplatníka, jemuž
zpracovává daňové přiznání
daňový poradce tím, že mu prodlužuje
lhůtu podání daňového přiznání
a zaplacení daně z příjmu. Rovněž
omezuje právo správce daně vyloučit
daňového poradce zastupujícího poplatníka
z daňového řízení.
Rovněž tento zákon byl prací poslanců
České národní rady vylepšen.
Chtěl bych poděkovat, stejně jako jsem děkoval
u zákona o auditorech a o komoře auditorů
za pozornost, kterou věnovala Česká národní
rada projednávání tohoto zákona, za
cenné připomínky a za celkové vylepšení
zákona.
Navrhuji jménem vlády, aby zákon o daňovém
poradenství a České komoře daňových
poradců Česká národní rada
schválila ve znění společné
zprávy.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
panu místopředsedovi a dávám slovo
společnému zpravodaji výborů poslanci
Robertu Kolářovi, aby odůvodnil předloženou
společnou zprávu výborů České
národní rady, kterou jste obdrželi jako sněmovní
tisk 57. Prosím.
Poslanec Robert Kolář: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážená vládo,
vážené dámy, vážení
pánové, dovolte, abych nyní přednesl
úvodní slovo ke společné zprávě
výborů České národní
rady k vládnímu návrhu zákona České
národní rady o daňovém poradenství
a České komoře daňových poradců.
Řádné placení daní patří
k základním povinnostem občanů každého
státu. Je výrazem solidnosti podnikatelského
subjektu. Ne každý je však schopen nebo může
směřovat své síly k tomu, aby se dobře
a rychle orientoval ve složitosti daňových
předpisů, využil příslušných
daňových zvýhodnění a státu
uhradil, co mu náleží. Ve světě
podnikatelé běžně využívají
služeb daňových poradců, to je odborníků
specializovaných na daňovou problematiku.
Všem je nám známo, že je připravena
zásadní proměna celkového daňového
systému. Je evidentní, že bude-li se podnikatel
chtít věnovat cele předmětu podnikání,
bude mu zapotřebí komplexních služeb
daňových odborníků. Kdo mu může
takové služby za stávajících
podmínek poskytnout? Samozřejmě advokát
nebo komerční právník. Daně
však nejsou ve středu jejich zájmu a daňově
právní porady poskytují poměrně
zřídka. Dále ekonomičtí poradci,
ale škála jejich činnosti je také velmi
široká a nelze počítat se specializací
na daně. Daňově poradenské služby
poskytují též subjekty na základě
registrace podle zákona o soukromém podnikání
občanů. Tyto osoby však získaly registraci,
aniž byla vyžadována nebo ověřována
jejich odborná způsobilost k daňovému
poradenství.
To se projevilo řadou nedostatků oprávněně
kritizovaných ze strany poplatníků a územních
finančních orgánů.
Navrhovaným řešením pro poplatníky
za nepříznivé situace v oblasti poskytování
daňově poradenských služeb je vládní
návrh zákona České národní
rady o daňovém poradenství a České
komoře daňových poradců.
Návrh klade hlavní důraz na kvalifikovaný
výkon daňově poradenských služeb.
Jedině služby poskytované odborníky
jsou přínosem pro klienta. Proto nezbytnou podmínkou
pro vydání osvědčení daňovému
poradci je složení kvalifikační zkoušky
před zkušební komisí. Rozhodující
slovo v těchto komisích budou mít zástupci
státních finančních orgánů.
Jejich úkolem bude dbát na úroveň
znalostí žadatelů a sjednocovat požadavky
zkušebních komisí. Účast státu
v tomto případě bude i obranou proti případným
snahám daňových poradců bránit
se další konkurenci, protože při splnění
zákonem stanovených podmínek bude mít
každý možnost se ke zkouškám přihlásit
a každý, kdo zkoušky složí, musí
dle zákona dostat osvědčení pro výkon
daňového poradenství.
V předloze zákona se dále navrhuje zřídit
Českou komoru daňových poradců jako
jejich samosprávnou profesní organizaci, která
bude rozhodovat o vydávání osvědčení
k výkonu daňového poradenství, bude
chránit zájmy daňových poradců
a dbát na rozvoj tohoto povolání. Také
bude sledovat kvalitu služeb poskytovaných daňovými
poradci a dodržování profesní etiky.
Činnost komory bude financována z vlastních
zdrojů.
Tolik k úvodnímu slovu.
Dále bych vás chtěl informovat, že návrh
zákona projednaly v říjnu rozpočtový
výbor, ústavně právní výbor
a zemědělský výbor, hospodářský
výbor projednávání návrhu zákona
přerušil.
Na společné schůzce zpravodajů ústavně
právní výbor České národní
rady, rozpočtový výbor a zemědělský
výbor doporučily České národní
radě, aby vládní návrh zákona
České národní rady schválila
ve znění společné zprávy dle
sněmovního tisku 57.
Nyní dovolte, abych přednesl některé
připomínky, které na společné
schůzce zpravodajů nebyly přijaty, přestože
byly některými výbory doporučovány.
Jednak se jedná o § 3 odst. 1 písm. b), kde
se navrhuje vypustit celé písm. b) a tuto úpravu
promítnout do celého návrhu. Vypuštění
se týká právnických osob - čili
členy komory by byly pouze fyzické osoby, které,
samozřejmě, pokud vykonávají činnost
pro právnickou osobu, jsou automaticky členy komory.
Další významnou změnou, ke které
považuji za nutné promluvit, je § 14 odst. 2
písm. a), kde dikce zní: "Sdružuje všechny
daňové poradce". Čili, v zásadě
se zde hovoří o povinném členství
v komoře.
Další změny navrhované rozpočtovým
výborem jsou v paragrafu 6 odst. 10 a), paragraf 9 odst.
1 c) a paragraf 9 odst. 4 b). Tato ustanovení se týkala
pojištění, které je navrhováno
jako povinné. Rozpočtový výbor navrhoval
vypustit. Na schůzce zpravodajů se dohodlo, že
pojištění bude zůstávat povinné,
neboť toto pojištění chrání
především klienta. Dále rozpočtový
výbor navrhoval v paragrafu 6 za odst. 10 vložit nový
odstavec 11, který by v podstatě deklaroval zákaz
reklamy pro daňové poradce. Tento návrh nebyl
také přijat, a to proto, že především
neexistuje zatím trh a je potřeba o daňových
poradcích dát vědět navenek. Poslední
změna, která byla navrhována byla v paragrafu
19, kdy rozpočtový výbor navrhoval, aby byl
zachován ovšem na schůzce zpravodajů
se dohodlo, že se tento paragraf vypustí a to z toho
titulu, že paragraf řešil daňové
poradenství pro občany Slovenské republiky
speciálně a na schůzce zpravodajů
jsme došli k závěru, že pro daňové
poradce ze Slovenské republiky by měl platit normální
cizinecký režim, tak jako pro kterékoliv občany
jiného státu.
Tolik k základním poznámkám k tomuto
zákonu. Já bych Vám nyní poděkoval
za pozornost a zároveň bych si Vám dovolil
doporučit tento zákon k přijetí. Současně
se tak jako můj předřečník
omlouvám za hlasovou indispozici.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
společnému zpravodaji a dovolte mi, abych otevřel
rozpravu, do které se jako první přihlásil
pan kolega Kubiš, kterému předávám
slovo.
Poslanec Josef Kubiš: Vážený pane
předsedající, mám několik pozměňovacích
návrhů. Protože není v celém
návrhu samostatné ustanovení o seznamu daňových
poradců, navrhuji, aby v paragrafu 3 se zařadil
nový odstavec, který by zněl: Komora vede
seznam daňových poradců. O zapsání
do seznamu daňových poradců vydá komora
fyzické osobě osvědčení. K
vydání opisu či kopie osvědčení
je oprávněna pouze komora. Komora vede evidenci
vydaných kopií a opis - toto navazuje na §
6 odst. 10 d), kde na konci odstavce d) by muselo být,
tam jak končí odstavec - odevzdat osvědčení
komoře, včetně všech kopií a
opisů.
Další změnu navrhuji v paragrafu 5 odst. 1
e), kde je v návrhu - má ukončené
úplné střední vzdělání;
já bych navrhoval nové znění tohoto
odstavce - přihlášku ke zkoušce je oprávněna
podat osoba s ukončeným vysokoškolským
vzděláním ekonomického nebo právnického
směru. Výjimky pro žadatele s dlouholetou praxí
povoluje komora.
Potom odst. 5 stejného paragrafu - protože z tohoto
textu nevyplývá, že by tam měli být
zástupci místních finančních
orgánů, tak za první větu, která
zní - kvalifikační zkouška se koná
před zkušební komisí, navrhuji zařadit
novou větu - při navrhování zástupců
státních finančních orgánů
do zkušební komise bude alespoň jeden zástupce
z územního finančního orgánu
podle místa bydliště uchazeče o daňové
poradenství. - To je všechno.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
kolegovi Kubišovi. Do rozpravy se přihlásil
poslanec Kačenka. Prosím, aby se ujal slova.
Poslanec František Kačenka: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolím si předložit
jeden pozměňující návrh: Všude,
kde se používá název Česká
komora daňových poradců, měl by se
změnit na Komora daňových poradců
České republiky. Zdůvodnění:
U všech dosud přijatých zákonů
o profesních samosprávních organizacích,
tj. u komor, se používá takový název,
jaký zde přednáším v pozměňovacím
návrhu, např. hospodářská komora
apod. Jde tedy jen o sjednocení právních
pojmů.
Děkuji.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
kolegovi Kačenkovi. Prosím, aby se ujal slova kolega
Výborný.
Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedající,
dámy a pánové, neodpustím si začít
replikou na vystoupení pana kolegy Kačenky. Já
jsem rád, že razí název Česká
republika do zákonů, které jsou přijímány
Českou národní radou, ale buďme upřímní,
není to pravdou, že by všechny profesní
komory nesly název Komora České republiky.
Celá řada komor se jmenuje tak, jak je navrhováno
ve vládním návrhu zákona. Nicméně
proto jsem se nehlásil.
Je tomu několik minut, co Česká národní
rada přijala zákon ČNR o auditorech. Jak
již přijatý zákon, tak zákon,
který nyní projednáváme byly zpracovány
legislativci téhož ministerstva. Lituji, že zřejmě
ne těmi samými, neboť v řadě
případů, dokonce i v koncepčních
otázkách, se oba návrhy poněkud liší.
Lituji, že jsme nestačili v rámci poslanecké
práce tam, kde by to bylo užitečné a
možné, tyto návrhy sjednotit. To se nám
již nyní zřejmě nepodaří.
Nicméně alespoň v některých
záležitostech se domnívám, že je
třeba nalézt společné vyjádření
toho, co je třeba podobné pro auditory a pro daňové
poradce. Proto navrhuji, aby v § 10 odst. 1 c) byla doplněna
za dosavadní text o zastavení výkonu daňového
poradenství - jde o jednu ze sankcí v disciplinárním
opatření - slova: až na dobu jednoho roku.
Neboť je třeba, aby zákon přesně
stanovil, na jakou dobu může komora disciplinárním
opatřením pozastavit výkon daňového
poradenství. Jinak by mohlo jít o dobu blíže
neurčenou, třeba doživotní; to bychom
neměli mít na mysli.
V § 12 - řízení o sankcích -
je podle vládního návrhu, který zůstal
nepozměněn společnou zprávou, navrhováno,
aby disciplinární opatření bylo zahajováno
na návrh předsedy dozorčí rady. Myslím
si, že zde bychom měli trvat na tom, aby šlo
o návrh dozorčí rady nikoli jejího
předsedy, tak jako to je v již přijatém
zákoně o auditorech. Kromě toho by stálo
za úvahu sjednotit trochu terminologii, i toto navrhuji,
a tam, kde se v nyní projednávaném zákoně
mluví o dozorčí radě, přijmout
název tohoto orgánu dozorčí komise.
Opět stejně jako u auditorů.
Rovněž v § 12 odst. 1 slova "do dvou měsíců"
by mohla být nahrazena slovy "do tří
měsíců". Opět je to ze stejného
důvodu, jaký jsem už přednášel
v ostatních svých připomínkách.
Protože možností, jak se pokusit legislativně
sjednotit texty obou velmi podobných zákonů
je možná ještě celá řada,
a protože - bohužel - jsem nestačil krátce
poté, co byl zákon o auditorech schválen,
učinit si podrobně srovnávací studii
tohoto již schváleného zákona, navíc
již také z tohoto důvodu, že poslanec
Kubiš přednesl řadu pozměňujících
návrhů (konec konců já také),
velmi bych se přimlouval, aby ve smyslu jednacího
řádu bylo projednávání této
věci po skončení rozpravy, nebo poté,
co se již nikdo nebude hlásit do rozpravy, ale ještě
před jejím skončením, přerušeno.
... s tím, aby se garanční výbor sešel
a zvážil všechny předložené
návrhy, event. přihlédl k již přijatému
zákonu o auditorech a přednesl další
návrhy, a tím přispěl ke zkvalitnění
projednávaného tisku.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
kolegovi Výbornému. Do rozpravy se již další
kolegové nehlásí. Dovolte mi tedy, abych
rozpravu ukončil a ve smyslu jednacího řádu
mi dovolte, abych nechal ... technická poznámka,
prosím...
Poslanec Dalibor Matulka: Pane předsedající,
jestli jsem správně rozuměl panu doktoru
Výbornému, on dal procedurální návrh,
aby poté, co se do rozpravy už nikdo nepřihlásí,
ale ještě před jejím ukončením
jste nechal hlasovat o jeho návrhu.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Velice
se omlouvám za tento faul, doufám, že mně
ho odpustíte s tím, že nechám nejdřív
hlasovat o procedurálním návrhu kolegy Výborného,
který zní: "Přerušit projednávání
tohoto bodu za účelem jednání garančního
výboru". Souhlas?
Kdo souhlasí s tímto procedurálním
návrhem kolegy Výborného, ať zvedne
ruku. 94.
Kdo je proti? Nikdo.
Zdržel se hlasování? 17. Tento návrh
byl přijat. Konstatuji, že bylo projednávání
tohoto bodu přerušeno a ptám se ještě
kolegy Výborného nebo zpravodaje, zda by navrhl
délku přerušení.
Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedající,
já se domnívám, že je to otázka,
kterou by měl spíše zodpovědět
garanční výbor. Já nevím, jak
dlouho bude garančnímu výboru zpracování
připomínek trvat.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Takže
prosím společného zpravodaje.
Poslanec Robert Kolář: Pane předsedající,
mám-li tomu rozumět tak, že v zásadě
máme jednat o těchto připomínkách,
které byly doposud vzneseny, domnívám se,
že by bylo vhodné přerušit jednání
na 40 minut.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Je
zde návrh na přerušení jednání
pro jednání garančního výboru
na 40 minut.
Kdo tedy souhlasí s tímto návrhem, ať
zvedne ruku. 96.
Kdo je proti? Nikdo.
Zdržel se hlasování? 45. Děkuji. To
znamená, že jsme si právě odhlasovali
přerušení této schůze na 45 minut.
To znamená, že se sejdeme v 16.45 na pokračování
tohoto bodu s tím, že požádám předsedu
garančního výboru, aby dal technické
informace.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci, budeme pokračovat v přerušeném
jednání bodu č. 7., kterým je vládní
návrh zákona České národní
rady o daňovém poradenství a České
komoře daňových poradců.
S technickou poznámkou se hlásí pan poslanec
Kubiš.
Poslanec Josef Kubiš: Pane předsedající,
dámy a pánové, po poradě v garančním
výboru a s předkladateli stahuji všechny své
návrhy zpět.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka: Děkuji
kolegovi Kubišovi. Povolal bych nyní k odpovědnosti
zástupce garančního výboru, aby nám
podal zprávu o svém jednání.
Poslanec Robert Kolář: Vážený
pane předsedající, vážené
dámy a pánové, dovolte, abych vám
přednesl názor rozpočtového výboru
na další připomínky, které zde
zazněly.
Pan kolega Kubiš své připomínky stáhl.
Dalším byl pan kolega Kačenka, který
navrhoval, aby v textu, kde se vyskytuje "Česká
komora daňových poradců" byl tento text
v celém zákoně nahrazen slovy "Komora
daňových poradců České republiky".
Rozpočtový výbor na svém jednání
tuto změnu nedoporučil.
Dále byly připomínky od kolegy Výborného
- týkaly se jednak § 10, odst. 1 písm. c, kde
navrhuje doplnit konec věty slovy "až na dobu
jednoho roku". Rozpočtový výbor toto
odsouhlasil a doporučuje České národní
radě, aby tento návrh přijala. Dále
v § 12, odst. 1 a následně v celém textu
vypustit slovo "předseda". Původní
text byl "předseda dozorčí rady",
čili bude pouze "dozorčí rada"
v celém textu. Dále si dovoluji vzít za svůj
návrh, abychom se dostali do určité konsistence
se zákonem o auditorech, aby v celém zákoně
slova "dozorčí rada" byla nahrazena slovy
"dozorčí komise".
Dále kolega Výborný navrhoval, aby v §
12, odst. 1 bylo nahrazeno slovo "dvou" slovem "tří"
- jedná se o měsíce, o to, kdy je povinna
Komora svolat disciplinární řízení
- zase se jedná o určité souznění
se zákonem o auditorech. Poslední připomínka,
kterou si dovoluji vzít také za svoji - § 9,
odst. 1, písm. b, kde by tato dikce měla znít
"bylo proti němu zahájeno trestní stíhání
pro úmyslný trestný čin". Jde
opět o uvedení v souladu zákona o auditorech
se zákonem o daňových poradcích. Rozpočtový
výbor tuto změnu také odsouhlasil a doporučuje
České národní radě k přijetí.
To je zatím vše, vše k připomínkám,
které byly předneseny v rozpravě k tomuto
zákonu.