Úterý 22. září 1992

Předseda ČNR Milan Uhde: Je jasné, o čem budeme hlasovat, paní poslankyně a páni poslanci?

Ptám se, kdo je pro přijetí pozměňovacího návrhu, který v rozpravě přednesl pan poslanec Tlustý a který připomněl pan společný zpravodaj, ať laskavě zvedne ruku. 79 hlasů pro tento návrh.

Kdo je proti tomuto pozměňovacímu návrhu, ať zvedne ruku. 36.

Konstatuji, že tento pozměňovací návrh nebyl přijat. Prosím pana společného zpravodaje, aby pokračoval.

Prosím pana společného zpravodaje, aby pokračoval.

Poslanec Viktor Dobal: Další pozměňovací návrhy přednesl pan poslanec Hofhanzl. Týkají se § 2 původního odst. 5, kde pan poslanec Hofhanzl navrhuje nahradit slova "koordinuje svou činnost" slovem "spolupracuje". Myslím, že můžeme o tomto návrhu nechat hlasovat.

Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se sněmovny, kdo je pro přijetí pozměňovacího návrhu pana poslance Hofhanzla, který teď připomněl pan společný zpravodaj.

Kdo je pro přijetí, ať laskavě zvedne ruku. 107 hlasů je pro tento pozměňovací návrh.

Kdo je proti němu, ať zvedne ruku. 4 hlasy jsou proti.

Tento pozměňovací návrh byl přijat.

Pane společný zpravodaji, prosím, pokračujte.

Poslanec Viktor Dobal: Druhý pozměňovací návrh přednesený panem poslancem Hofhanzlem se týká § 7 odst. 2 původního návrhu, kde původní znění navrhuje pan poslanec Hofhanzl nahradit větou: "Rada fondu je schopna se usnášet a přijímat usnesení, je-li přítomna nejméně nadpoloviční většina členů rady."

Myslím, že o tomto návrhu můžeme hlasovat.

Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího návrhu, ať zvedne ruku. 150 hlasů je pro tento návrh.

Kdo je proti němu, ať zvedne ruku. 8 hlasů je proti.

Tento návrh byl přijat.

Pane společný zpravodaji, pokračujte prosím.

Poslanec Viktor Dobal: Poslední návrh, který přednesl pan poslanec Hofhanzl, se týká § 9, odst. 1, původního návrhu. Navrhuje zde vypustit písm. e).

Myslím, že můžeme i o tomto návrhu hlasovat.

Předseda ČNR Milan Uhde: Slyšeli jste opakovaný pozměňovací návrh.

Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku. 106 hlasů je pro tento návrh.

Kdo je proti návrhu, ať zvedne ruku. 8 hlasů bylo proti tomuto návrhu.

Pozměňovací návrh byl přijat.

Poslanec Viktor Dobal: Dalším poslancem, který přednesl své pozměňovací návrhy, byl pan poslanec Křížek, který navrhl změnu v § 2, odst. 1, písm. b), ovšem tato věta jest právě předmětem změny obsažené ve společné zprávě, o níž jsme už zde hlasovali.

Myslím si tedy, že další hlasování v tomto bodě se vylučuje.

Další návrh, který přednesl pan poslanec Křížek, se týká § 6, odst. 3, který bych asi - pro účely hlasování - rozdělil na dvě části, protože první část se týká ukončení věty v tomto paragrafu středníkem a doplnění "čtyři členové Rady fondu budou jmenováni z řad zemědělců". Druhá část návrhu se týká první části, odst. 3, ve které pan poslanec navrhuje, aby místopředsedu a členy Rady fondu volila a odvolávala schůze České národní rady.

Diskusi k tomuto bodu jste slyšeli. Navrhoval bych nejdříve hlasovat o té části, která ukončuje původní odst. 3 středníkem a pokračuje věta "Čtyři členové rady budou jmenováni z řad zemědělců." A potom bychom hlasovali o druhém návrhu, ve kterém se říká, kdo jmenuje nebo volí radu fondu.

Předseda ČNR Milan Uhde: Budeme tedy hlasovat o tom, co pan společný zpravodaj nazval první částí pozměňovacího návrhu, podaného panem poslancem Křížkem. Týká se čtyř členů rady, kteří by měli být voleni nebo jmenováni z řad zemědělců. Kdo je pro přijetí této části návrhu, ať zvedne ruku. 77 hlasů pro tento pozměňovací návrh.

Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 87 hlasů je proti.

Kdo se zdržel hlasování? 10. Tento návrh nebyl přijat. Pane společný zpravodaji, prosím pokračujte.

Poslanec Viktor Dobal: Požádal bych o pomoc pana poslance Křížka, kdyby byl tak laskav a přečetl přesnou formulaci druhé části svého pozměňovacího návrhu.

Poslanec Josef Křížek: Místopředsedu a členy rady fondu volí a odvolává na návrh předsedy rady fondu Česká národní rada. Je tam tečka.

Předseda ČNR Milan Uhde: Slyšeli jste opakovaný pozměňovací návrh pana poslance Křížka. Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku. 73 hlasy pro tento návrh.

Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 85 hlasů je proti. Tento pozměňovací návrh nebyl přijat.

Poslanec Viktor Dobal: Poslední pozměňovací návrh přednesl pan poslanec Výborný a týká se vypuštění bodu tři ze společné zprávy, protože projednávání návrhu zákona ve znění společné zprávy. Znamenalo by to návrat k původnímu písmeni d § 2 původního odstavce 1.

Poslanec Jiří Vyvadil: (Mluvil z místa). Faktická poznámka. To, co řekl pan poslanec Výborný - i předtím mělo být hlasováno o návrhu pana poslance Křížka.

Poslanec Viktor Dobal: Omlouvám se za toto nedorozumění. Pokud se sněmovna dohodne na tom, že bude hlasovat nejdříve o vrácení původního návrhu, můžeme hlasovat o doplnění tohoto návrhu návrhem pana poslance Křížka.

Poslanec Jiří Vyvadil: (Hovořil z místa). Je třeba hlasovat podle časového sledu pozměňovacích návrhů. Křížek byl před Výborným.

Poslanec Viktor Dobal: Měl bych jednu poznámku. Protože projednáváme podle jednacího řádu vládní návrh ve znění společné zprávy, tudíž měl znít návrh pana poslance Křížka především jako vypuštění odst. 3 ze společné zprávy a doplnění tedy tohoto takto. Protože takhle ten návrh nezněl. Tisk, který projednáváme, de facto vlastně bod b) původního návrhu § 2 odst. 1 nezná. Pokud ho vrátíme, může se rozhodovat o tom, že ho budeme měnit.

Poslanec Miloslav Výborný: (Hovořil z místa). Dámy a pánové, je korektní nejprve hlasovat o návrhu pana poslance Křížka. Pakliže neprojde, schválit můj návrh.

Poslanec Viktor Dobal: Pokud sněmovna souhlasí, nechal bych hlasovat o návrhu pana poslance Křížka, to znamená, že by se v původním návrhu § 2 odst. 1 písmeno b) doplnil tento odstavec za středníkem slovy: "provádí regulační nákupy za minimálně garantované ceny".

Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se pana poslance Křížka, zda je v pořádku znění, které zde společný zpravodaj připomněl.

Poslanec Josef Křížek: "Provádí regulaci trhu především nákupy a prodejem zemědělských a potravinářských výrobků; nákup provádí za minimálně garantované ceny".

Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího návrhu, ať zvedne ruku. 80 hlasů pro tento návrh.

Kdo je proti přijetí tohoto návrhu, ať zvedne ruku. 92. Je zjevné, že tento pozměňovací návrh nebyl přijat. Prosím pana společného zpravodaje, aby pokračoval.

Poslanec Viktor Dobal: Poslední pozměňovací návrh je návrh pana poslance Výborného vypustit ve společné zprávě bod tři.

Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí pozměňovacího návrhu poslance Výborného, ať zvedne ruku. 94 hlasy ve prospěch přijetí tohoto návrhu.

Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 46 hlasů proti tomuto návrhu. Domnívám se, že je tento výsledek průkazný ve prospěch přijetí tohoto návrhu.

Poslanec Viktor Dobal: Vyčerpali jsme všechny pozměňovací návrhy, které byly předneseny, proto si myslím, že můžeme hlasovat o návrhu vládního zákona jako celku.

Předseda ČNR Milan Uhde: Budeme tedy hlasovat o celém návrhu zákona. Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona ČNR o Státním fondu tržní regulace v zemědělství podle sněmovního tisku 26 ve znění společné zprávy výborů ČNR podle sněmovního tisku č. 40 a podle čtyř schválených pozměňovacích návrhů, ať zvedne ruku. 141 hlas pro tento návrh zákona.

Kdo je proti návrhu, ať zvedne ruku. Nikdo nebyl proti.

Ptám se pana navrhovatele, místopředsedy vlády, zda chce něco podotknout k výsledku hlasování.

Místopředseda vlády ČR Josef Lux: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, dovolte, abych vám jménem svým i jménem vlády poděkoval.

(Potlesk).

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji představiteli navrhovatelů i panu společnému zpravodaji za vynaloženou práci.

Skončili jsme projednávání čtvrtého bodu našeho jednacího pořadu a přistoupíme k bodu

V.

Vládní návrh zákona Česká národní rady o opatřeních v soustavě ústředních orgánů státní správy České republiky

Paní poslankyně, páni poslanci, návrh zákona jste obdrželi jako sněmovní tisk č. 23 a společnou zprávu výborů k němu jako sněmovní tisk č. 41.

Z pověření vlády České republiky předložený návrh zákona odůvodní místopředseda vlády pan Jan Kalvoda. Prosím ho, aby se ujal slova.

Místopředseda vlády ČR Jan Kalvoda: Vážený pane předsedo, dámy a pánové. Dovolím si v této speciální věci být stručný. Jak bylo řečeno, jde o vládní návrh zákona o opatřeních v soustavě ústředních orgánů státní správy České republiky, vlastně tedy o novelu zákona kompetenčního. Předesílám to, co je z textu tohoto návrhu i z důvodové zprávy zřejmé, že jde o přesun kompetencí horizontální. Netýká se tedy žádného z ustanovení tohoto návrhu zákona, netýká se kompetencí, které by kolidovaly s kompetencemi federálních orgánů. Malou hraniční skupinou kompetencí jsou ty, které vznikly na základě od poslední novely tohoto zákona 2 z roku 1969 Sb. v posledním znění, které vznikly z titulu některých federálních norem. Já si dovolím být stručný, proto, že zhruba zrekapituluji, že některé ústřední orgány státní správy, v tomto případě ministerstva byla zrušena, jiná byla zřízena a krom ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy se ještě ve dvou vizích článku kodifikuje úřad, jehož existence a kompetence, dokonce i název byl ve výborech této sněmovny diskutován. Úřad, jímž nebo jehož prostřednictvím chce vláda - za prvé splnit svůj závazek z programového prohlášení vlády, tedy nastolit koncepční přístup k legislativě a k reformě veřejné správy z hlediska vládních představ. Za druhé účelem zřízení tohoto postupu by mělo být, aby za tuto významnou část činnosti a působnosti vlády byl odpovědný ústavně jeden z jejích členů.

Protože od vyhotovení společné zprávy, rozdané na tisku č. 41, neměla vláda možnost projednat připomínky, které obsahuje, nejsem schopen se k nim teď globálně vyjádřit. Předpokládám, že po případné rozpravě bych alespoň na některé, spolu s některými jinými členy vlády mohl reagovat. Prozatím děkuji za pozornost.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji místopředsedovi vlády České republiky panu Kalvodovi za přednesený výklad a prosím, aby se slova ujala společná zpravodajka výborů České národní rady paní poslankyně Milena Kolářová.

Poslankyně Milena Kolářová: Pane předsedo, dámy a pánové. Dovolte, abych přednesla zpravodajskou zprávu ze společné porady zpravodajů k zákonu, který zde uvedl předkladatel, tj. zákon o opatřeních v soustavě ústředních orgánů státní správy České republiky, tisk č. 23. O předmětu tohoto zákona zde již bylo zmíněno. Jedná se o přechod působnosti mezi ústředními orgány státní správy, o vymezení změny kompetencí, prakticky o založení nových orgánů a zrušení některých orgánů státní správy. Navrhované změny navazují logicky na změny v celé společnosti, které v současné době probíhají. Smyslem tohoto návrhu je především funkčnost jednotlivých těchto orgánů. Nebudu opakovat to, co je v návrhu zákona, zmíním se tedy přímo ke společné zprávě tak, jak je předkládána.

Při projednávání v jednotlivých výborech některé z výborů tento návrh neprojednaly. Neprojednal ho výbor petiční a výbor pro lidská práva, jeho projednání odložil výbor zahraniční. Přijetí nedoporučil výbor bezpečnostní, ovšem u všech těchto tří výborů nemohu sdělit, jaké důvody k tomu vedly a jaké bylo hlasování. Nepřišla k tomu žádná další zpráva ani vysvětlení.

Ještě bych chtěla upozornit na tiskovou chybu, která je ve společné zprávě. Je zde uvedeno, že výbor pro veřejnou správu přijal usnesení bez připomínek. Bohužel, se tam vloudila tisková chyba - tento výbor nepřijal žádné usnesení, proběhlo těsné hlasování, takže k tomu usnesení není.

Do společné zprávy byly zařazeny připomínky výboru ústavně právního, jako garančního výboru, hospodářského a jedna z připomínek výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Rozpočtový výbor dal souhlas bez připomínek. Sociálně zdravotní rovněž.

Nyní k jednotlivým připomínkám. Ve znění společné zprávy v čl. 1 odst. 4 písm. b) bod 2 za slova "vědní politiky" vložit slova "a vývoje technologií". Na to navazuje i připomínka druhá v čl. 2. Úmyslem zde bylo spojení vědy a vývoje technologií. Musíme se ovšem zmínit i o tom, že v některých výborech zařazení vývoje technologií pod ministerstvo školství bylo naopak projednáváno negativně, i když ne po výsledku hlasování a naopak bylo doporučováno zařadit pod ministerstvo hospodářství.

Jako třetí připomínku máte uvedenou v čl. 2 bod 6 § 3 odst. 3 "s výjimkou Správy kmitočtového spektra určeného pro rozhlasové a televizní vysílání". Zde bych se v krátkosti zastavila a vysvětlila, oč se jedná. Neznamená to, že bychom měnili nějakou koncepci celého návrhu zákona, nebo že by docházelo k podstatným změnám v kompetencích. Tato připomínka navazuje na koncepci masmédií. Na to, že vznikla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a vzhledem k tomu, že televize i rozhlas by měly působit jako nezávislé orgány, bylo by dobré, aby tato Rada měla ve své pravomoci nejen licence, ale i možnost dispozice tohoto kmitočtového spektra. V žádném případě nejsou ohroženy jiné oblasti, např. zdravotnictví nebo obrana. Jedná se pouze o rozhlas a televizi.

K dalším připomínkám čl. 2 bod 9 - ta souvisí opět s připomínkou první "vývoje technologií". Další připomínka čl. 2 bod 17 - byla připomínka hospodářského výboru, nebudu ji číst celou. Jedná se v podstatě o technickou záležitost, kterou je možno akceptovat.

Připomínku k čl. 2 bod 19 vypustit, ostatní body přečíslovat. Souvisí to s připomínkou k čl. 2, bod 20 § 28a - vypustit. Zde se jedná o návrat, protože tento zákon je novelou zákona 2/1969 Sb., ve znění pozdějších předpisů, návrat k jakémusi lepšímu znění. Podle připomínek výborů se dospělo k dohodě, že například výraz "státní tajemník" není příliš obvyklý v naší oblasti, a že návrat k tomu, jak to bylo v zákoně uvedeno před tím, by zněl daleko lépe. Funkce tohoto úřadu zůstává stejná tak, jak je navrhováno v zákoně.

Další připomínka čl. 2 bod 20 - dosavadní odstavec 28b odst. 2 vypustit slova: "je současně předsedou Legislativní rady vlády České republiky". K tomu se prakticky váže také čl. 2 bod 20 dosavadní § 28b. Vycházeli jsme z toho, že v návrhu zákona je vlastně uvedeno, že předsedou Legislativní rady je místopředseda vlády České republiky. Proti tomuto návrhu žádné připomínky nevznikly. Jedná se však o to, že Legislativní radu si vlastně zřizuje vláda. Legislativní rada jako taková se neobjevuje ani v tomto, lépe řečeno, její zřízení se neobjevuje ani v tomto, ani v předchozích zákonech. Proto se zdá jako právnicky čistší a logičtější, aby vládě byla dána možnost tuto Legislativní radu zřídit a dále zůstává, že v jejím čele zůstává místopředseda vlády pověřený řízením úřadu pro legislativu a veřejnou správu České republiky. Takže na praktickém návrhu se prakticky opět nic nezmění.

Předposlední připomínkou je vložení čl. 4 o Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání - tato připomínka navazuje již na Správu kmitočtového spektra, o kterém jsem hovořila.

Zcela poslední připomínka, je připomínka praktická, tento zákon nabývá účinnosti dnem 31. října 1992.

Zmíním se ještě krátce o připomínkách, která nebyly zařazeny, nebo lépe, porada zpravodajů nedoporučuje připomínky akceptovat, což byla připomínka výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Písemně jste je obdrželi. Jedná se o změnu koncepce, aby profesní příprava učňů byla přiřazena k ministerstvu školství. Byla to připomínka jediného výboru. Na ostatních výborech toto doporučení nebylo akceptováno, a protože my se domníváme, že to úzce souvisí i s výbory jinými, nedoporučuje porada zpravodajů tuto připomínku akceptovat.

Co se týče připomínek zemědělského výboru k čl. 1 odst. 7 § 28b vypustit slova "a veřejnou správu". To je poměrně základní připomínka, ovšem byla to připomínka opět jediného výboru. Vzhledem k tomu, že na jiných výborech, například i ústavně právním, byla tato věc diskutována, bylo nakonec rozhodnuto, že tento návrh je zcela odpovídající, tato připomínka také nebyla doporučena akceptovat.

Další připomínka od zemědělského výboru - tu nebudu číst celou, máte to ve společné zprávě, doplňuje kompetence ministerstva zemědělství, ale opět zasahuje poměrně značně do celého materiálu a ostatní výbory se k nim nevyjádřily.

Na závěr bych chtěla říci, že po společné poradě zpravodajů doporučujeme projednat a schválit tento návrh ve znění společné zprávy. Je v celku jasné, že diskuse k tomuto návrhu může být poměrně obšírná a rozsáhlá. Faktem zůstává to, že nám by mělo jít především o funkčnost těchto orgánů a měli bychom si uvědomit ještě jednu věc. Totiž, že nepřevádějí se pouze kompetence, ale převádějí se také pracovně-právní vztahy, tzn. pokud chceme, aby ministerstva fungovala co nejrychleji a co nejlépe, bylo by třeba, abychom neprodlužovali nejistotu a nejasnost kompetencí na těchto ministerstvech.

Poslední věc je to, že se tyto změny kompetencí netýkají převodu kompetencí z federace na republiky. Jedná se o převodu v současné době horizontální, nemá smysl uvažovat, všichni víte, že ještě ani novela zákona 143 ve Federálním shromáždění nebyla projednána. Nevíme, jakým způsobem dopadne a nemá smysl v tomto případě předjímat. Děkuji vám za pozornost a prosím o vaše pozměňovací návrhy písemnou formou.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní společné zpravodajce poslankyni Mileně Kolářové a otevírám k tomuto bodu a k tomuto návrhu rozpravu. Mám písemné přihlášky poslanců Macha, Hirše, Franka, Seifera, Budinského, Grosse, Motyčky a Petržílka. V tomto pořadí budou tito poslanci zváni k řečništi. Přednost dostanou ti, kteří přednesou konkrétní pozměňovací návrh. Jako první z nich je pan poslanec Mach, prosím. Ukazuje se, že pan poslanec Mach není přítomen, ztrácí pořadí. Zvu k řečništi pana poslance Hirše v případě, že má pozměňovací návrh. Prosím.

Poslanec Pavel Hirš: Vážený pane předsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, vážení členové vlády, já bych chtěl přednést několik návrhů k tomuto zákonu. Úvodem bych vás chtěl ujistit, že osobně považuji tento zákon za velice důležitý a považuji také, aby tento zákon byl vyvážený a splnit ty účely, které plnit má.

Mám námitku v čl. 1 odst. 4 písm. e). Já jsem přesvědčen, že učňovské školství musí být zařazeno pod kompetenci ministerstva školství. Jedná se o majetek, jedná se o metodiku a myslím, že tato otázka by měla být řešena až po celkové transformaci školství. Tady navrhuji tento odstavec vypustit.

Dále mám připomínku k odst. 6. Já jsem přesvědčen, že vláda existuje jako kolektivní orgán, a že je zbytečné, aby byly pověřeny resorty dohodou na kompetencích. Ty přece musí stanovit vláda. Tento odstavec se mi zdá být nadbytečný a doporučuji jeho zvážení. Vážné výhrady mám k odst. 7. Jak jsem řekl, vláda rozhoduje a funguje jako celek. Zřízení úřadu pro legislativu a veřejnou správu se jeví jako nadbytečné, protože: za prvé - legislativní návrhy vlády jsou návrhy kolektivního orgánu a je nepřípustné, aby předkládal a garantoval tyto návrhy samostatný úřad. Já se domnívám, že současná úprava vyhovuje. A za druhé legislativa vlády se zabývá resortními předpisy nižší právní síly a zřízením úřadu by nebylo zajištěno resortní členění.

Tady doporučuji tento úřad nezřizovat a bod 7 vypustit.

Já jsem zjistil, že k tomuto zákonu byla podána řada pozměňovacích návrhů, že projednáváním těchto návrhů by byl zákon poněkud nevyvážený, a jak jsem řekl, mně se jedná o kvalitu. Navrhuji tato řešení: buďto vypustit články, které jsem navrhl, nebo neprojednávat tento zákon, vrátit jej do výborů a vypracovat nové řešení. V každém případě bych doporučoval, protože se domnívám, že při tak závažném zákonu je potřeba, aby se kluby poradily, přerušit schůzi na 30 minut.

Děkuji za pozornost.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Hiršovi za jeho pozměňovací návrhy. Vyústění jeho příspěvku chápu jako návrh procedurální, to je takový, o kterém se bude hlasovat bez rozpravy, neprodleně. Pan poslanec Hirš navrhl, aby schůze byla přerušena na 30 minut. Žádám, aby skrutátorky potvrdily, zda je přítomen takový počet poslankyň a poslanců, abychom mohli kvalifikovaně o tomto procedurálním návrhu ihned hlasovat.

Ano, je přítomno 126 poslankyň a poslanců při předběžném součtu. To znamená - jsme schopni usnášení. A já se táži sněmovny: Kdo je pro přijetí procedurálního návrhu pana poslance Hirše - neprodleně přerušit tuto schůzi na 30 minut - ať zvedne ruku. (Hlasování).

81 hlasů pro přijetí tohoto návrhu.

Kdo je proti přijetí tohoto návrhu, ať zvedne ruku. 43 hlasy proti tomuto návrhu.

Kdo se zdržel hlasování, ať zvedne ruku. 28.

Tento návrh byl tedy přijat. Schůze je přerušena na 30 minut a budeme pokračovat v 16.05 hodin.

Předseda ČNR Milan Uhde: Pokračujeme v jednání, které jsme přerušili na návrh pana poslance Hirše. Rozprava je nadále otevřena a chci se zeptat především pana poslance Hirše, zda druhou část jeho návrhu, to jest, že předkládá tři pozměňovací návrhy a v případě, že nebudou přijaty, navrhne stažení, mám chápat jako návrh na stažení, nebo přerušení projednávání tohoto bodu hned teď, a zda tedy mám dát hlasovat o jeho návrhu jako o procedurálním.

(Poslanec Hirš: Ano.)

Tento procedurální návrh tedy zní přerušit projednávání tohoto bodu, nebo vrátit ho výborům. Prosím, pane poslanče, formulujte přesně svou představu.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP