Předseda ČNR Milan Uhde: Je jasné,
o čem budeme hlasovat, paní poslankyně a
páni poslanci?
Ptám se, kdo je pro přijetí pozměňovacího
návrhu, který v rozpravě přednesl
pan poslanec Tlustý a který připomněl
pan společný zpravodaj, ať laskavě zvedne
ruku. 79 hlasů pro tento návrh.
Kdo je proti tomuto pozměňovacímu návrhu,
ať zvedne ruku. 36.
Konstatuji, že tento pozměňovací návrh
nebyl přijat. Prosím pana společného
zpravodaje, aby pokračoval.
Prosím pana společného zpravodaje, aby pokračoval.
Poslanec Viktor Dobal: Další pozměňovací
návrhy přednesl pan poslanec Hofhanzl. Týkají
se § 2 původního odst. 5, kde pan poslanec
Hofhanzl navrhuje nahradit slova "koordinuje svou činnost"
slovem "spolupracuje". Myslím, že můžeme
o tomto návrhu nechat hlasovat.
Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se sněmovny,
kdo je pro přijetí pozměňovacího
návrhu pana poslance Hofhanzla, který teď připomněl
pan společný zpravodaj.
Kdo je pro přijetí, ať laskavě zvedne
ruku. 107 hlasů je pro tento pozměňovací
návrh.
Kdo je proti němu, ať zvedne ruku. 4 hlasy jsou proti.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
Pane společný zpravodaji, prosím, pokračujte.
Poslanec Viktor Dobal: Druhý pozměňovací
návrh přednesený panem poslancem Hofhanzlem
se týká § 7 odst. 2 původního
návrhu, kde původní znění navrhuje
pan poslanec Hofhanzl nahradit větou: "Rada fondu
je schopna se usnášet a přijímat usnesení,
je-li přítomna nejméně nadpoloviční
většina členů rady."
Myslím, že o tomto návrhu můžeme
hlasovat.
Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí
tohoto pozměňovacího návrhu, ať
zvedne ruku. 150 hlasů je pro tento návrh.
Kdo je proti němu, ať zvedne ruku. 8 hlasů
je proti.
Tento návrh byl přijat.
Pane společný zpravodaji, pokračujte prosím.
Poslanec Viktor Dobal: Poslední návrh, který
přednesl pan poslanec Hofhanzl, se týká §
9, odst. 1, původního návrhu. Navrhuje zde
vypustit písm. e).
Myslím, že můžeme i o tomto návrhu
hlasovat.
Předseda ČNR Milan Uhde: Slyšeli jste
opakovaný pozměňovací návrh.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku. 106
hlasů je pro tento návrh.
Kdo je proti návrhu, ať zvedne ruku. 8 hlasů
bylo proti tomuto návrhu.
Pozměňovací návrh byl přijat.
Poslanec Viktor Dobal: Dalším poslancem, který
přednesl své pozměňovací návrhy,
byl pan poslanec Křížek, který navrhl
změnu v § 2, odst. 1, písm. b), ovšem
tato věta jest právě předmětem
změny obsažené ve společné zprávě,
o níž jsme už zde hlasovali.
Myslím si tedy, že další hlasování
v tomto bodě se vylučuje.
Další návrh, který přednesl pan
poslanec Křížek, se týká §
6, odst. 3, který bych asi - pro účely hlasování
- rozdělil na dvě části, protože
první část se týká ukončení
věty v tomto paragrafu středníkem a doplnění
"čtyři členové Rady fondu budou
jmenováni z řad zemědělců".
Druhá část návrhu se týká
první části, odst. 3, ve které pan
poslanec navrhuje, aby místopředsedu a členy
Rady fondu volila a odvolávala schůze České
národní rady.
Diskusi k tomuto bodu jste slyšeli. Navrhoval bych nejdříve
hlasovat o té části, která ukončuje
původní odst. 3 středníkem a pokračuje
věta "Čtyři členové rady
budou jmenováni z řad zemědělců."
A potom bychom hlasovali o druhém návrhu, ve kterém
se říká, kdo jmenuje nebo volí radu
fondu.
Předseda ČNR Milan Uhde: Budeme tedy hlasovat
o tom, co pan společný zpravodaj nazval první
částí pozměňovacího
návrhu, podaného panem poslancem Křížkem.
Týká se čtyř členů rady,
kteří by měli být voleni nebo jmenováni
z řad zemědělců. Kdo je pro přijetí
této části návrhu, ať zvedne
ruku. 77 hlasů pro tento pozměňovací
návrh.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 87 hlasů
je proti.
Kdo se zdržel hlasování? 10. Tento návrh
nebyl přijat. Pane společný zpravodaji, prosím
pokračujte.
Poslanec Viktor Dobal: Požádal bych o pomoc
pana poslance Křížka, kdyby byl tak laskav
a přečetl přesnou formulaci druhé
části svého pozměňovacího
návrhu.
Poslanec Josef Křížek: Místopředsedu
a členy rady fondu volí a odvolává
na návrh předsedy rady fondu Česká
národní rada. Je tam tečka.
Předseda ČNR Milan Uhde: Slyšeli jste
opakovaný pozměňovací návrh
pana poslance Křížka. Kdo je pro jeho přijetí,
ať zvedne ruku. 73 hlasy pro tento návrh.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 85 hlasů
je proti. Tento pozměňovací návrh
nebyl přijat.
Poslanec Viktor Dobal: Poslední pozměňovací
návrh přednesl pan poslanec Výborný
a týká se vypuštění bodu tři
ze společné zprávy, protože projednávání
návrhu zákona ve znění společné
zprávy. Znamenalo by to návrat k původnímu
písmeni d § 2 původního odstavce 1.
Poslanec Jiří Vyvadil: (Mluvil z místa).
Faktická poznámka. To, co řekl pan poslanec
Výborný - i předtím mělo být
hlasováno o návrhu pana poslance Křížka.
Poslanec Viktor Dobal: Omlouvám se za toto nedorozumění.
Pokud se sněmovna dohodne na tom, že bude hlasovat
nejdříve o vrácení původního
návrhu, můžeme hlasovat o doplnění
tohoto návrhu návrhem pana poslance Křížka.
Poslanec Jiří Vyvadil: (Hovořil z
místa). Je třeba hlasovat podle časového
sledu pozměňovacích návrhů.
Křížek byl před Výborným.
Poslanec Viktor Dobal: Měl bych jednu poznámku.
Protože projednáváme podle jednacího
řádu vládní návrh ve znění
společné zprávy, tudíž měl
znít návrh pana poslance Křížka
především jako vypuštění
odst. 3 ze společné zprávy a doplnění
tedy tohoto takto. Protože takhle ten návrh nezněl.
Tisk, který projednáváme, de facto vlastně
bod b) původního návrhu § 2 odst. 1
nezná. Pokud ho vrátíme, může
se rozhodovat o tom, že ho budeme měnit.
Poslanec Miloslav Výborný: (Hovořil
z místa). Dámy a pánové, je korektní
nejprve hlasovat o návrhu pana poslance Křížka.
Pakliže neprojde, schválit můj návrh.
Poslanec Viktor Dobal: Pokud sněmovna souhlasí,
nechal bych hlasovat o návrhu pana poslance Křížka,
to znamená, že by se v původním návrhu
§ 2 odst. 1 písmeno b) doplnil tento odstavec za středníkem
slovy: "provádí regulační nákupy
za minimálně garantované ceny".
Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se pana
poslance Křížka, zda je v pořádku
znění, které zde společný zpravodaj
připomněl.
Poslanec Josef Křížek: "Provádí
regulaci trhu především nákupy a prodejem
zemědělských a potravinářských
výrobků; nákup provádí za minimálně
garantované ceny".
Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí
tohoto pozměňovacího návrhu, ať
zvedne ruku. 80 hlasů pro tento návrh.
Kdo je proti přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku. 92. Je zjevné, že tento pozměňovací
návrh nebyl přijat. Prosím pana společného
zpravodaje, aby pokračoval.
Poslanec Viktor Dobal: Poslední pozměňovací
návrh je návrh pana poslance Výborného
vypustit ve společné zprávě bod tři.
Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí
pozměňovacího návrhu poslance Výborného,
ať zvedne ruku. 94 hlasy ve prospěch přijetí
tohoto návrhu.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 46 hlasů
proti tomuto návrhu. Domnívám se, že
je tento výsledek průkazný ve prospěch
přijetí tohoto návrhu.
Poslanec Viktor Dobal: Vyčerpali jsme všechny
pozměňovací návrhy, které byly
předneseny, proto si myslím, že můžeme
hlasovat o návrhu vládního zákona
jako celku.
Předseda ČNR Milan Uhde: Budeme tedy hlasovat
o celém návrhu zákona. Kdo souhlasí
s vládním návrhem zákona ČNR
o Státním fondu tržní regulace v zemědělství
podle sněmovního tisku 26 ve znění
společné zprávy výborů ČNR
podle sněmovního tisku č. 40 a podle čtyř
schválených pozměňovacích návrhů,
ať zvedne ruku. 141 hlas pro tento návrh zákona.
Kdo je proti návrhu, ať zvedne ruku. Nikdo nebyl proti.
Ptám se pana navrhovatele, místopředsedy
vlády, zda chce něco podotknout k výsledku
hlasování.
Místopředseda vlády ČR Josef Lux:
Vážený pane předsedo, dámy
a pánové, dovolte, abych vám jménem
svým i jménem vlády poděkoval.
(Potlesk).
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji představiteli
navrhovatelů i panu společnému zpravodaji
za vynaloženou práci.
Skončili jsme projednávání čtvrtého
bodu našeho jednacího pořadu a přistoupíme
k bodu
Paní poslankyně, páni poslanci, návrh
zákona jste obdrželi jako sněmovní tisk
č. 23 a společnou zprávu výborů
k němu jako sněmovní tisk č. 41.
Z pověření vlády České
republiky předložený návrh zákona
odůvodní místopředseda vlády
pan Jan Kalvoda. Prosím ho, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády ČR Jan Kalvoda:
Vážený pane předsedo, dámy
a pánové. Dovolím si v této speciální
věci být stručný. Jak bylo řečeno,
jde o vládní návrh zákona o opatřeních
v soustavě ústředních orgánů
státní správy České republiky,
vlastně tedy o novelu zákona kompetenčního.
Předesílám to, co je z textu tohoto návrhu
i z důvodové zprávy zřejmé,
že jde o přesun kompetencí horizontální.
Netýká se tedy žádného z ustanovení
tohoto návrhu zákona, netýká se kompetencí,
které by kolidovaly s kompetencemi federálních
orgánů. Malou hraniční skupinou kompetencí
jsou ty, které vznikly na základě od poslední
novely tohoto zákona 2 z roku 1969 Sb. v posledním
znění, které vznikly z titulu některých
federálních norem. Já si dovolím být
stručný, proto, že zhruba zrekapituluji, že
některé ústřední orgány
státní správy, v tomto případě
ministerstva byla zrušena, jiná byla zřízena
a krom ministerstev a jiných ústředních
orgánů státní správy se ještě
ve dvou vizích článku kodifikuje úřad,
jehož existence a kompetence, dokonce i název byl
ve výborech této sněmovny diskutován.
Úřad, jímž nebo jehož prostřednictvím
chce vláda - za prvé splnit svůj závazek
z programového prohlášení vlády,
tedy nastolit koncepční přístup k
legislativě a k reformě veřejné správy
z hlediska vládních představ. Za druhé
účelem zřízení tohoto postupu
by mělo být, aby za tuto významnou část
činnosti a působnosti vlády byl odpovědný
ústavně jeden z jejích členů.
Protože od vyhotovení společné zprávy,
rozdané na tisku č. 41, neměla vláda
možnost projednat připomínky, které
obsahuje, nejsem schopen se k nim teď globálně
vyjádřit. Předpokládám, že
po případné rozpravě bych alespoň
na některé, spolu s některými jinými
členy vlády mohl reagovat. Prozatím děkuji
za pozornost.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji místopředsedovi
vlády České republiky panu Kalvodovi za přednesený
výklad a prosím, aby se slova ujala společná
zpravodajka výborů České národní
rady paní poslankyně Milena Kolářová.
Poslankyně Milena Kolářová: Pane
předsedo, dámy a pánové. Dovolte,
abych přednesla zpravodajskou zprávu ze společné
porady zpravodajů k zákonu, který zde uvedl
předkladatel, tj. zákon o opatřeních
v soustavě ústředních orgánů
státní správy České republiky,
tisk č. 23. O předmětu tohoto zákona
zde již bylo zmíněno. Jedná se o přechod
působnosti mezi ústředními orgány
státní správy, o vymezení změny
kompetencí, prakticky o založení nových
orgánů a zrušení některých
orgánů státní správy. Navrhované
změny navazují logicky na změny v celé
společnosti, které v současné době
probíhají. Smyslem tohoto návrhu je především
funkčnost jednotlivých těchto orgánů.
Nebudu opakovat to, co je v návrhu zákona, zmíním
se tedy přímo ke společné zprávě
tak, jak je předkládána.
Při projednávání v jednotlivých
výborech některé z výborů tento
návrh neprojednaly. Neprojednal ho výbor petiční
a výbor pro lidská práva, jeho projednání
odložil výbor zahraniční. Přijetí
nedoporučil výbor bezpečnostní, ovšem
u všech těchto tří výborů
nemohu sdělit, jaké důvody k tomu vedly a
jaké bylo hlasování. Nepřišla
k tomu žádná další zpráva
ani vysvětlení.
Ještě bych chtěla upozornit na tiskovou chybu,
která je ve společné zprávě.
Je zde uvedeno, že výbor pro veřejnou správu
přijal usnesení bez připomínek. Bohužel,
se tam vloudila tisková chyba - tento výbor nepřijal
žádné usnesení, proběhlo těsné
hlasování, takže k tomu usnesení není.
Do společné zprávy byly zařazeny připomínky
výboru ústavně právního, jako
garančního výboru, hospodářského
a jedna z připomínek výboru pro vědu,
vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu.
Rozpočtový výbor dal souhlas bez připomínek.
Sociálně zdravotní rovněž.
Nyní k jednotlivým připomínkám.
Ve znění společné zprávy v
čl. 1 odst. 4 písm. b) bod 2 za slova "vědní
politiky" vložit slova "a vývoje technologií".
Na to navazuje i připomínka druhá v čl.
2. Úmyslem zde bylo spojení vědy a vývoje
technologií. Musíme se ovšem zmínit
i o tom, že v některých výborech zařazení
vývoje technologií pod ministerstvo školství
bylo naopak projednáváno negativně, i když
ne po výsledku hlasování a naopak bylo doporučováno
zařadit pod ministerstvo hospodářství.
Jako třetí připomínku máte
uvedenou v čl. 2 bod 6 § 3 odst. 3 "s výjimkou
Správy kmitočtového spektra určeného
pro rozhlasové a televizní vysílání".
Zde bych se v krátkosti zastavila a vysvětlila,
oč se jedná. Neznamená to, že bychom
měnili nějakou koncepci celého návrhu
zákona, nebo že by docházelo k podstatným
změnám v kompetencích. Tato připomínka
navazuje na koncepci masmédií. Na to, že vznikla
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
a vzhledem k tomu, že televize i rozhlas by měly působit
jako nezávislé orgány, bylo by dobré,
aby tato Rada měla ve své pravomoci nejen licence,
ale i možnost dispozice tohoto kmitočtového
spektra. V žádném případě
nejsou ohroženy jiné oblasti, např. zdravotnictví
nebo obrana. Jedná se pouze o rozhlas a televizi.
K dalším připomínkám čl.
2 bod 9 - ta souvisí opět s připomínkou
první "vývoje technologií". Další
připomínka čl. 2 bod 17 - byla připomínka
hospodářského výboru, nebudu ji číst
celou. Jedná se v podstatě o technickou záležitost,
kterou je možno akceptovat.
Připomínku k čl. 2 bod 19 vypustit, ostatní
body přečíslovat. Souvisí to s připomínkou
k čl. 2, bod 20 § 28a - vypustit. Zde se jedná
o návrat, protože tento zákon je novelou zákona
2/1969 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, návrat k jakémusi lepšímu
znění. Podle připomínek výborů
se dospělo k dohodě, že například
výraz "státní tajemník"
není příliš obvyklý v naší
oblasti, a že návrat k tomu, jak to bylo v zákoně
uvedeno před tím, by zněl daleko lépe.
Funkce tohoto úřadu zůstává
stejná tak, jak je navrhováno v zákoně.
Další připomínka čl. 2 bod 20
- dosavadní odstavec 28b odst. 2 vypustit slova: "je
současně předsedou Legislativní rady
vlády České republiky". K tomu se prakticky
váže také čl. 2 bod 20 dosavadní
§ 28b. Vycházeli jsme z toho, že v návrhu
zákona je vlastně uvedeno, že předsedou
Legislativní rady je místopředseda vlády
České republiky. Proti tomuto návrhu žádné
připomínky nevznikly. Jedná se však
o to, že Legislativní radu si vlastně zřizuje
vláda. Legislativní rada jako taková se neobjevuje
ani v tomto, lépe řečeno, její zřízení
se neobjevuje ani v tomto, ani v předchozích zákonech.
Proto se zdá jako právnicky čistší
a logičtější, aby vládě
byla dána možnost tuto Legislativní radu zřídit
a dále zůstává, že v jejím
čele zůstává místopředseda
vlády pověřený řízením
úřadu pro legislativu a veřejnou správu
České republiky. Takže na praktickém
návrhu se prakticky opět nic nezmění.
Předposlední připomínkou je vložení
čl. 4 o Radě České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání - tato připomínka
navazuje již na Správu kmitočtového
spektra, o kterém jsem hovořila.
Zcela poslední připomínka, je připomínka
praktická, tento zákon nabývá účinnosti
dnem 31. října 1992.
Zmíním se ještě krátce o připomínkách,
která nebyly zařazeny, nebo lépe, porada
zpravodajů nedoporučuje připomínky
akceptovat, což byla připomínka výboru
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu. Písemně jste je obdrželi.
Jedná se o změnu koncepce, aby profesní příprava
učňů byla přiřazena k ministerstvu
školství. Byla to připomínka jediného
výboru. Na ostatních výborech toto doporučení
nebylo akceptováno, a protože my se domníváme,
že to úzce souvisí i s výbory jinými,
nedoporučuje porada zpravodajů tuto připomínku
akceptovat.
Co se týče připomínek zemědělského
výboru k čl. 1 odst. 7 § 28b vypustit slova
"a veřejnou správu". To je poměrně
základní připomínka, ovšem byla
to připomínka opět jediného výboru.
Vzhledem k tomu, že na jiných výborech, například
i ústavně právním, byla tato věc
diskutována, bylo nakonec rozhodnuto, že tento návrh
je zcela odpovídající, tato připomínka
také nebyla doporučena akceptovat.
Další připomínka od zemědělského
výboru - tu nebudu číst celou, máte
to ve společné zprávě, doplňuje
kompetence ministerstva zemědělství, ale
opět zasahuje poměrně značně
do celého materiálu a ostatní výbory
se k nim nevyjádřily.
Na závěr bych chtěla říci,
že po společné poradě zpravodajů
doporučujeme projednat a schválit tento návrh
ve znění společné zprávy. Je
v celku jasné, že diskuse k tomuto návrhu může
být poměrně obšírná a
rozsáhlá. Faktem zůstává to,
že nám by mělo jít především
o funkčnost těchto orgánů a měli
bychom si uvědomit ještě jednu věc.
Totiž, že nepřevádějí se
pouze kompetence, ale převádějí se
také pracovně-právní vztahy, tzn.
pokud chceme, aby ministerstva fungovala co nejrychleji a co nejlépe,
bylo by třeba, abychom neprodlužovali nejistotu a
nejasnost kompetencí na těchto ministerstvech.
Poslední věc je to, že se tyto změny
kompetencí netýkají převodu kompetencí
z federace na republiky. Jedná se o převodu v současné
době horizontální, nemá smysl uvažovat,
všichni víte, že ještě ani novela
zákona 143 ve Federálním shromáždění
nebyla projednána. Nevíme, jakým způsobem
dopadne a nemá smysl v tomto případě
předjímat. Děkuji vám za pozornost
a prosím o vaše pozměňovací návrhy
písemnou formou.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní
společné zpravodajce poslankyni Mileně Kolářové
a otevírám k tomuto bodu a k tomuto návrhu
rozpravu. Mám písemné přihlášky
poslanců Macha, Hirše, Franka, Seifera, Budinského,
Grosse, Motyčky a Petržílka. V tomto pořadí
budou tito poslanci zváni k řečništi.
Přednost dostanou ti, kteří přednesou
konkrétní pozměňovací návrh.
Jako první z nich je pan poslanec Mach, prosím.
Ukazuje se, že pan poslanec Mach není přítomen,
ztrácí pořadí. Zvu k řečništi
pana poslance Hirše v případě, že
má pozměňovací návrh. Prosím.
Poslanec Pavel Hirš: Vážený pane
předsedo, vážené kolegyně, vážení
kolegové, vážení členové
vlády, já bych chtěl přednést
několik návrhů k tomuto zákonu. Úvodem
bych vás chtěl ujistit, že osobně považuji
tento zákon za velice důležitý a považuji
také, aby tento zákon byl vyvážený
a splnit ty účely, které plnit má.
Mám námitku v čl. 1 odst. 4 písm.
e). Já jsem přesvědčen, že učňovské
školství musí být zařazeno pod
kompetenci ministerstva školství. Jedná se
o majetek, jedná se o metodiku a myslím, že
tato otázka by měla být řešena
až po celkové transformaci školství. Tady
navrhuji tento odstavec vypustit.
Dále mám připomínku k odst. 6. Já
jsem přesvědčen, že vláda existuje
jako kolektivní orgán, a že je zbytečné,
aby byly pověřeny resorty dohodou na kompetencích.
Ty přece musí stanovit vláda. Tento odstavec
se mi zdá být nadbytečný a doporučuji
jeho zvážení. Vážné výhrady
mám k odst. 7. Jak jsem řekl, vláda rozhoduje
a funguje jako celek. Zřízení úřadu
pro legislativu a veřejnou správu se jeví
jako nadbytečné, protože: za prvé -
legislativní návrhy vlády jsou návrhy
kolektivního orgánu a je nepřípustné,
aby předkládal a garantoval tyto návrhy samostatný
úřad. Já se domnívám, že
současná úprava vyhovuje. A za druhé
legislativa vlády se zabývá resortními
předpisy nižší právní síly
a zřízením úřadu by nebylo
zajištěno resortní členění.
Tady doporučuji tento úřad nezřizovat
a bod 7 vypustit.
Já jsem zjistil, že k tomuto zákonu byla podána
řada pozměňovacích návrhů,
že projednáváním těchto návrhů
by byl zákon poněkud nevyvážený,
a jak jsem řekl, mně se jedná o kvalitu.
Navrhuji tato řešení: buďto vypustit články,
které jsem navrhl, nebo neprojednávat tento zákon,
vrátit jej do výborů a vypracovat nové
řešení. V každém případě
bych doporučoval, protože se domnívám,
že při tak závažném zákonu
je potřeba, aby se kluby poradily, přerušit
schůzi na 30 minut.
Děkuji za pozornost.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Hiršovi za jeho pozměňovací
návrhy. Vyústění jeho příspěvku
chápu jako návrh procedurální, to
je takový, o kterém se bude hlasovat bez rozpravy,
neprodleně. Pan poslanec Hirš navrhl, aby schůze
byla přerušena na 30 minut. Žádám,
aby skrutátorky potvrdily, zda je přítomen
takový počet poslankyň a poslanců,
abychom mohli kvalifikovaně o tomto procedurálním
návrhu ihned hlasovat.
Ano, je přítomno 126 poslankyň a poslanců
při předběžném součtu.
To znamená - jsme schopni usnášení.
A já se táži sněmovny: Kdo je pro přijetí
procedurálního návrhu pana poslance Hirše
- neprodleně přerušit tuto schůzi na
30 minut - ať zvedne ruku. (Hlasování).
81 hlasů pro přijetí tohoto návrhu.
Kdo je proti přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku. 43 hlasy proti tomuto návrhu.
Kdo se zdržel hlasování, ať zvedne ruku.
28.
Tento návrh byl tedy přijat. Schůze je přerušena
na 30 minut a budeme pokračovat v 16.05 hodin.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pokračujeme
v jednání, které jsme přerušili
na návrh pana poslance Hirše. Rozprava je nadále
otevřena a chci se zeptat především
pana poslance Hirše, zda druhou část jeho návrhu,
to jest, že předkládá tři pozměňovací
návrhy a v případě, že nebudou
přijaty, navrhne stažení, mám chápat
jako návrh na stažení, nebo přerušení
projednávání tohoto bodu hned teď, a
zda tedy mám dát hlasovat o jeho návrhu jako
o procedurálním.
(Poslanec Hirš: Ano.)
Tento procedurální návrh tedy zní
přerušit projednávání tohoto
bodu, nebo vrátit ho výborům. Prosím,
pane poslanče, formulujte přesně svou představu.