FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ FEDERATIVNÍ REPUBLIKY 1991
VI. volební období
520
Zpráva
výborů ústavně právních Sněmovny lidu a Sněmovny národů
k vládnímu návrhu zákona o vymezení působnosti mezi Českou a Slovenskou Federativní Republikou a Českou republikou a Slovenskou republikou ve věcech tisku a jiných informačních prostředků (tisk 465)
Výbory ústavně právní Sněmovny lidu a Sněmovny národů po projednání návrhů České národní rady a Slovenské národní rady a stanovisek výborů sociálních a kulturních SL a SN doporučují Sněmovně lidu a Sněmovně národů FS schválit návrh zákona o vymezení působnosti mezi Českou a Slovenskou Federativní Republikou a Českou republikou a Slovenskou republikou ve věcech tisku a jiných informačních prostředků v tomto znění:
"Zákon
ze dne ......... 1991
o rozdělení působnosti mezi Českou a Slovenskou Federativní Republikou a Českou republikou a Slovenskou republikou ve věcech tisku a jiných informačních prostředků.
Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto zákoně:
§ 1
Do působnosti České a Slovenské Federativní Republiky ve věcech tisku a jiných hromadných informačních prostředků patří:
a) určovat v součinnosti s orgány republik zásady státní politiky ve vztahu k hromadným informačním prostředkům;
b) přijímat právní úpravu na úseku tisku, rozhlasového a televizního vysílání, šíření audiovizuálních programů a agenturního zpravodajství;
c) udělovat po dohodě s orgány republik licence k rozhlasovému a televiznímu vysílání, k šíření audiuovizuálních programů a agenturního zpravodajství, pokud půjde o subjekty působící podle zákona vydaného na základě písm. b) na celém území federace nebo pokud tato činnost podstatně přesahuje území jedné z republik a nebo pokud půjde o licence k vysílání z území České a Slovenské Federativní Republiky pro zahraničí;
d) zřizovat a spravovat vydavatelské podniky, jakož i rozhlasové a televizní organizace, organizace k šíření audiovizuálních programů a agenturního zpravodajství, pokud jde o subjekty působící na území České republiky i Slovenské republiky a přijímat právní úpravu jejich postavení.
§ 2
Do působnosti České republiky a Slovenské republiky patří:
a) realizace zásad státní politiky ve vztahu k hromadným informačním prostředkům;
b) výkon státní správy, zejména udělování licencí rozhlasovým a televizním organizacím, organizacím pro šíření audiovizuálních programů a zpravodajským agenturám, pokud jsou organizacemi, kteří působí na území České republiky nebo Slovenské republiky;
c) zřizovat a spravovat vydavatelské podniky, jakož i rozhlasové a televizní organizace, organizace k šíření audiovizuálních programů a agenturního zpravodajství, pokud jde o subjekty působící na území České republiky nebo Slovenské republiky, a přijímat právní úpravu jejich postavení.
§ 3
(1) Právnické a fyzické osoby mohou zřizovat a provozovat rozhlasové a televizní organizace, organizace šířící audiovizuální programy a zpravodajské agentury na základě licence udělené za podmínek stanovených zákonem Federálního shromáždění. To neplatí pro organizace zřízené podle § 1 písm. d) a podle § 2 písm. c) a pro organizace uvedené v odstavci 2.
(2) V České a Slovenské Federativní Republice působí Československý rozhlas, Československá televize a Československá tisková kancelář. Podrobnosti o jejich činnosti, vnitřním uspořádání a hospodaření stanoví zákon Federálního shromáždění.
§ 4
Československý rozhlas, Československá televize a Československá tisková kancelář provedou do tří měsíců ode dne zřízení Českého rozhlasu a České televize, Slovenského rozhlasu a Slovenské televize a Československé tiskové kanceláře České republiky a Československé tiskové kanceláře Slovenské republiky rozdělení a převod majetku a vypořádání jiných právních poměrů majetkové povahy.
§ 5
Zrušuje se zákon č. 167/1968 Sb., o vymezení působnosti Československé socialistické republiky ve věcech tisku a jiných informačních prostředků.
§ 6
Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení."
V Praze dne 14. března 1991
akad. Milan Čič |
Doc. JUDr. Vladimír Mikule |
předseda výboru |
předseda výboru |
ústavně právního SL |
ústavně právního SN |
Pavel Konečný |
Ing. Jaroslav Cuhra |
tajemník výboru |
tajemník výboru |
ústavně právního SL |
ústavně právního SN |