FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ FEDERATIVNÍ REPUBLIKY 1990
VI. v. o.
365
Vládní návrh
Zákon
č. ..... ze dne ......... 1990
o státním rozpočtu federace na rok 1991
Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto zákoně:
Část první
Státní rozpočet federace na rok 1991
§ 1
/1/ Celkové příjmy státního rozpočtu federace se stanoví částkou 108 600 000 tis. Kčs, celkové výdaje státního rozpočtu federace se stanoví částkou 102 400 000 tis. Kčs. Přebytek státního rozpočtu federace činí 6 200 000 tis. Kčs.
/2/ Celkový přehled příjmů a výdajů státního rozpočtu federace je uveden v příloze č. 1.
/3/ Rozdělení stanovených rozpočtových výdajů do jednotlivých kapitol státního rozpočtu federace je uvedeno v příloze č. 2.
/4/ V celkových výdajích státního rozpočtu federace jsou zahrnuty
a/ výdaje na vládní úvěry 2 639 400 tis. Kčs;
b/ prostředky pro federální programy strukturálních změn v hospodářství 3 000 000 tis. Kčs;
c/ prostředky na úhradu státního vyrovnávacího příspěvku obyvatelstvu z titulu úprav cen potravin 27 000 000 tis. Kčs;
d/ prostředky na kompenzace cen energií 6 100 000 tis. Kčs;
e/ rozpočtová rezerva vlády České a Slovenské Federativní Republiky 500 000 tis. Kčs;
f/ účelová rezerva na nepředvídaný ekonomický vývoj 3 400 000 tis. Kčs;
g/ dispoziční fond prezidenta České a Slovenské Federativní Republiky ve výši 1 000 tis. Kčs, předsedy Federálního shromáždění ve výši 1 000 tis. Kčs a předsedy vlády České a Slovenské Federativní Republiky ve výši 2 680 tis. Kčs.
§ 2
Podíl federace na společných daních a odvodech
Podíly státního rozpočtu federace na daních a odvodech společných pro státní rozpočet federace a státní rozpočty republik se stanoví takto:
a/ podíl na celostátním výnosu daně z obratu ve výši 35 procent;
b/ podíl na celostátním výnosu odvodu ze zisku a zemědělské daně ze zisku ve výši 35 procent.
§ 3
Vláda České a Slovenské Federativní Republiky nebo na základě jejího zmocnění ministr financí může upravit ukazatele státního rozpočtu federace uvedené v příloze č. 2 tohoto zákona pouze v souladu s organizačními, metodickými a cenovými opatřeními vlády nebo při uvolňování prostředků z rezerv státního rozpočtu federace. Těmito opatřeními nesmí dojít ke zhoršení výsledného salda příjmů a výdajů státního rozpočtu federace.
Část druhá
Změna zákona č. 156/1989 Sb., zákona č. 157/1989 Sb. a zákona č. 172/1988 Sb., ve znění zákona č. 157/1989 Sb.
§ 4
Zákon č. 156/1989 Sb., o odvodech do státního rozpočtu, se mění takto:
1. § 8 zní:
"§ 8
Sazba odvodu ze zisku
Sazba odvodu ze zisku činí 55 % ze základu odvodu ze zisku a z likvidačního přebytku (§ 7).".
2. V § 13 se vypouštějí slova "a regulační odvody uvedené v § 10 odst. 1 písm. a) a b)".
§ 5
Zákon č. 157/1989 Sb., o důchodové dani, ve znění zákona č. 108/1990 Sb., se mění takto:
1. V § 5 odst. 1 písm. a) se slova "65 %" nahrazují slovy "55 %".
2. V § 26 odst. 2 se v úvodní větě nahrazují slova "v § 2 odst. 1 písm. e), h) a i)" slovy "v § 2 odst. 1 písm. h) a i)".
§ 6
Zákon č. 172/1988 Sb., o zemědělské dani, ve znění zákona č. 157/1989 Sb., se mění takto:
1. § 8 písm. a/ zní:
"a/ zemědělská družstva a společné podniky10/ s převážně zemědělskou výrobou, jejichž podrobnější vymezení stanoví prováděcí předpis;".
2. Poznámka 10/ zní:
"10/ Zákon č. 162/1990 Sb., o zemědělském družstevnictví a § 106 zd hospodářského zákoníku."
3. V § 14 se slova "65 %" nahrazují slovy "55 %".
Část třetí
Úpravy finančního hospodaření
§ 7
Banky a spořitelny založené jako státní peněžní ústavy [Zákon č. 158/1989 Sb., o bankách a spořitelnách] postupují ve svém finančním hospodaření obdobně podle části první nařízení vlády České a Slovenské Federativní Republiky č. .../1990 Sb., o finančním hospodaření státních podniků, s tím, že se u nich zrušuje statutární fond, rizikový fond a fond rozvoje; statutární fond se převádí do kmenového jmění.
§ 8
Státní organizace Československé státní dráhy [Zákon č. 68/1989 Sb., o organizaci Československé státní dráhy] postupují ve svém finančním hospodaření obdobně podle části první nařízení vlády České a Slovenské Federativní Republiky č. /1990 Sb., o finančním hospodaření státních podniků, s tím, že se u nich zrušuje fond rozvoje a rizikový fond; nadále vytvářejí fond zdržného.
§ 9
Pojišťovny, pokud nejsou akciovými společnostmi [Zákon č. 104/1990 Sb., o akciových společnostech], nebo podnikem se zahraniční majetkovou účastí [Zákon č. 173/1988 Sb., o podniku se zahraniční majetkovou účastí, ve znění zákona č. 112/1990 Sb.], postupují ve svém finančním hospodaření obdobně podle části první nařízení vlády České a Slovenské Federativní Republiky č. /1990 Sb., o finančním hospodaření státních podniků, s tím, že vytvářejí nadále základní rezervní fond, fond rezerv pojistného, fond zábran škod a devizový rezervní fond.
§ 10
/1/ Federální ministerstvo obrany vydá obecně závazný právní předpis, kterým upraví financování příprav civilní obrany v České a Slovenské Federativní Republice.
/2/ Financování hospodářských mobilizačních příprav v České a Slovenské Federativní Republice zabezpečuje federální ministerstvo hospodářství. Federální ministerstvo hospodářství vydá obecně závazný právní předpis, kterým upraví financování hospodářských mobilizačních příprav v České a Slovenské Federativní Republice.
§ 11
Zrušuje se nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 112/1987 Sb., o dodatkovém odvodu za ztráty způsobené nejakostní výrobou. Tímto není dotčena povinnost provést tento odvod za rok 1990.
Část čtvrtá
Účinnost
§ 12
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1991.
|
Příloha č. 1 |
|
k zákonu č. .../1990 Sb. |
Celkový přehled příjmů a výdajů státního rozpočtu federace
Příjmy
|
v tis. Kčs |
Podíl na celostátním výnosu daně z obratu |
54 010 000 |
Podíl na celostátním výnosu odvodů ze zisku a zemědělské daně ze zisku |
30 870 000 |
Příjmy federálních)středních orgánů, příjmy rozpočtových a odvody příspěvkových organizací v jejich působnosti |
4 885 800 |
Odvody Státní banky československé |
3 200 000 |
Clo |
8 000 000 |
Splátky z vládních úvěrů poskytnutých do zahraničí |
6 934 200 |
Daně a odvody od subjektů se sídlem v cizině |
400 000 |
Správní poplatky |
300 000 |
Příjmy úhrnem |
108 600 000 |
Výdaje
Výdaje na činnost federálních ústředních orgánů a rozpočtových a příspěvkových organizací v jejich působnosti, vč. účel. prostř. |
86 523 270 |
|
z toho: na obranu a bezpečnost |
32 392 100 |
|
Účelové prostředky na úhradu příprav k obraně v národním hospodářství |
1 485 030 |
|
Dotace organizacím v působnosti federálních ústředních orgánů |
3 217 100 |
|
Výdaje spojené s vládními úvěry do zahraničí |
4 764 600 |
|
Úroky ze státního dluhu federace |
2 510 000 |
|
Rezervy |
3 900 000 |
|
Výdaje úhrnem |
102 400 000 |
|
Přebytek |
6 200 000 |
|
Příloha č. 2 |
||
|
k zákonu č. .../1990 Sb. |
VÝDAJE STÁTNÍHO ROZPOČTU FEDERACE PODLE KAPITOL
(v tisících Kčs)
v tom |
|||||||||||||||||||
Kapitola |
Výdaje celkem |
Rozpočtové organizace |
Příspěvkové organizace Příspěvek na |
Hospodářské organizace Dotace |
|||||||||||||||
Investiční výdaje |
Neinvestiční výdaje |
z toho: mzdové prostředky |
Ostatní příspěvky |
provoz |
investice |
investiční |
neinvestiční |
||||||||||||
Kancelář prezidenta republiky |
218 020 |
51 600 |
161 118 |
28 813 |
100 |
1 702 |
3 500 |
|
|
||||||||||
Kancelář Federálního shromáždění |
133 762 |
10 300 |
121 344 |
40 374 |
2 118 |
|
|
|
|
||||||||||
Úřad předsednictva vlády |
250 156 |
15 600 |
227 756 |
49 349 |
300 |
6 500 |
|
|
|
||||||||||
Fed. min. zahraničních věcí |
1 957 812 |
202 100 |
1 123 211 |
78 211 |
608 501 |
4 000 |
20 000 |
|
|
||||||||||
Federální ministerstvo obrany |
28 004 900 |
908 400 |
27 096 500 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Fed. min. zahraničního obchodu |
1 571 938 |
217 800 |
1 354 138 |
275 603 |
|
|
|
|
|
||||||||||
Federální ministerstvo financí |
73 834 |
7 800 |
66 034 |
37 368 |
|
|
|
|
|
||||||||||
Fed. min. práce a soc. věcí |
42 543 |
2 700 |
37 780 |
22 721 |
2 063 |
|
|
|
|
||||||||||
Federální ministerstvo vnitra |
4 730 900 |
184 900 |
4 546 000 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Fed. min. pro strateg. plánování |
141 928 |
66 400 |
75 528 |
37 943 |
|
|
|
|
|
||||||||||
Federální min. hospodářství |
677 786 |
18 800 |
636 192 |
100 939 |
4 951 |
16 843 |
1 000 |
|
|
||||||||||
Federální ministerstvo dopravy |
4 736 180 |
380 200 |
1 086 417 |
154 105 |
19 658 |
78 205 |
65 600 |
2 057 100 |
1 049 000 |
||||||||||
Federální ministerstvo spojů |
308 704 |
11 100 |
163 446 |
42 834 |
23 158 |
|
|
111 000 |
|
||||||||||
Nejvyšší soud |
8 991 |
700 |
7 798 |
4 208 |
|
493 |
|
|
|
||||||||||
Federální úřad pro normalizaci a měření |
222 812 |
20 100 |
188 863 |
55 817 |
10 121 |
2 628 |
1 100 |
|
|
||||||||||
Federální úřad pro vynálezy |
94 480 |
8 800 |
72 749 |
26 246 |
12 931 |
|
|
|
|
||||||||||
Federální statistický úřad |
116 015 |
15 000 |
100 995 |
44 213 |
20 |
|
|
|
|
||||||||||
Státní arbitráž |
8 583 |
1 000 |
7 577 |
4 855 |
6 |
|
|
|
|
||||||||||
Federální výbor pro životní prostředí |
67 171 |
3 800 |
54 871 |
18 321 |
8 500 |
|
|
|
|
||||||||||
Federální ministerstvo kontroly |
27 068 |
1 750 |
25 318 |
15 959 |
|
|
|
|
|
||||||||||
Generální prokuratura |
13 169 |
1 900 |
11 254 |
7 387 |
15 |
|
|
|
|
||||||||||
Státní banka československá |
600 |
|
|
|
|
600 |
|
|
|
||||||||||
Čs. komise pro atomovou energii |
148 000 |
|
148 000 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Správa federálních hmotných rezerv |
1 460 000 |
|
1 460 000 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Všeobecná pokladní správa |
57 384 648 |
280 000 |
53 526 048 |
|
578 600 |
|
|
|
3 000 000 |
||||||||||
Celkem |
102 400 000 |
2 410 750 |
92 298 937 |
1 045 266 |
1 271 042 |
110 971 |
91 200 |
2 168 100 |
4 049 000 |
|
Příloha č. 3 |
|
k zákonu č. .../1990 Sb. |