Čtvrtek 3. října 1991

Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva: Poslanec Kudláček doporučuje v § 15 odst. 2 vypustit slova - podmínka placení. Navrhovatel s tímto souhlasí. Zpravodajové tuto změnu doporučují. Vláda a výbory pro plán a rozpočet se nevyjadřují a hospodářské výbory doporučují.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Áno. Hlasujeme o tomto návrhu pána poslanca Kudláčka. Kto súhlasí s týmto návrhom, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasuje se.)

(SN - ČR 41, SR 40, SL 66) SN - ČR štyridsaťjeden, SR štyridsať, SĽ šesťdesiatšesť. Ďakujem.

Kto je proti? (SN - ČR 5, SR 0, SL 1) SN - ČR päť, SR nula, SĽ jeden. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 12, SR 10, SL 16) SN - ČR dvanásť, SR desať, SĽ šestnásť. Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 0, SR 1, SL 9) SN - ČR nula, SR jeden, SĽ deväť. Ďakujem.

Návrh bol prijatý v oboch snemovniach. Prosím ďalšie návrhy.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Ďalší návrh. V § 15 ods. 2 odporučuje poslanec Fričar nahradiť slová na dobu 5 rokov, slovami,"na dobu 2 rokov." Vracia sa teda k pôvodnému zneniu zákona, čo by bolo vo vežkom rozpore s novelizáciou tohto zákona, pretože to bol jeden z hlavných dôvodov samotnej novely. Chcel by som ešte pripomenúť, že tento pozmeňujúci návrh padol aj v ústavno - právnych výboroch, kde nenašiel odozvu ani podporu. Výbory hospodárske ho tiež zamietli. Vláda sa vyjadrila v tom zmysle, že najmenej 5 rokov a VPR to podporili. Navrhovatež a spravodajcovia samozrejme neodporúčajú tento pozmeňujúci návrh prijať.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem. Prosím, pán poslanec Kopřiva, ďalšie návrhy.

Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva: Pan poslanec Roman navrhuje nové znění § 17 odst. 1. Vydražená provozní jednotka může být do dvou let převedena jen na osoby uvedené v § 3. Byla-li provozní jednotka přidělena při opakované dražbě, je možné převést i na osoby uvedené v § 13 odst. 2. V případě, že se prokáže porušení tohoto ustanovení, realizovaná dražba je neplatná.

Navrhovatel s tímto řešením nesouhlasí. Zpravodajové nedoporučují, protože není dořešeno, jak by se provádělo zrušení vlastnického práva např. po roce užívání. Zmenšuje se tím právní jistota vydražitele. Vláda nedoporučuje. VPR nedoporučují, VH nedoporuču§ jí. (Předsedající místopředseda FS J. Stank: Poslanec Roman má faktickú poznámku.)

Poslanec SN L. Roman: Vážení kolegovia, týmto paragrafom som chcel zamedziť tomu, aby občania s cudzou štátnou príslušnosťou nekupovali vydražené jednotky cez našich občanov.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Trváte teda na svojom návrhu? (Ano.) Budeme hlasovať o tomto návrhu. Kto je pre tento pozmeňijúci návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasuje se.)

(SN - ČR 18, SR 25, SL 20) SN - ČR osemnásť, SR dvadsaťpäť, SĽ dvadsať. Ďakujem.

Kto je proti? (SN - ČR 17, SR 12, SL 22) SN - ČR sedemnásť, SR dvanásť, SĽ dvadsaťdva. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 22, SR 11, SL 41) SN - ČR dvadsaťdva, SR jedenásť, SĽ štyridsaťjeden. Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 0, SR 1, SL 8) SN - ČR nula, SR jeden, SĽ osem.

Návrh nebol prijatý ani v jednej zo snemovní.

Prosím o ďalší návrh.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Pán poslanec Fišera navrhuje v § 17 ods. 2 vypustiť slová "základných potravín". Za prvé slovo vložiť "predaj," potom alebo poskytovanie služieb obyvatežstvu, a po druhé za slovo - predaj vložiť: "alebo v týchto službách". Na konci tohto odseku vypustiť slová "na jeho žiadosť". Vložiť slová: "ešte pred vyhlásením dražby."

V podstate by sa celá sféra previedla do režimu terajších základných potravín a nútený predaj tohto sortimentu, ktorý tam bol predtým. Podža nášho názoru, je to zásah do slobodného rozhodovania vydražiteža. Spravodajcovia teda neodporúčajú. Výbory hospodárske tiež neodporúčajú. Výbory pre plán a rozpočet a vláda tiež neodporúčajú. Navrhovatež tiež neodporúča tento pozmeňovací návrh. (Předsedající místopředseda FS J. Stank: Pán poslanec Fišera má technickú poznámku.)

Poslanec SN i. Fišera: To není přesná interpretace. Ani vláda zcela přesně zřejmě nepochopila poněkud složitou formulaci těchto změn, protože na konci odstavce říká, že by se v podstatě toto udělat mělo. Formulace je právě v duchu řešení situace základních potravin.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Počuli ste spresnené stanovisko vlády od pána poslanca Fišeru. Budeme hlasovať o jeho pozmeňujúcom návrhu v § 13, resp .o návrhu na doplnenie tohto paragrafu. Kto je pre tento doplnok, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasuje se.)

(SN ČR - 19, SR 24, SL 27) SN - ČR devätnásť, SR dvadsaťštyri, SĽ dvadsaťsedem. Ďakujem

Kto je proti? (SN - ČR 13, SR 9, SL 22) SN - ČR trinásť, SN SR deväť, SĽ dvadsať

dva. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 22, SR 16, SL 35) SN - ČR dvadsaťdva, SR šestnásť, SĽ tridsaťpäť. Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 4, SR 1, SL 11) SN - ČR štyri, SN SR jeden, SĽ jedenásť.)
Návrh nebol prijatý ani v jednej zo snemovní.

Prosím o ďalší návrh.

Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva: Další návrh podal poslanec Svoboda. V § 20 doplnit nový odst. 3, který zní: Výnos z privatizovaných jednotek vybudovaných občany svépomocnou formou připadne z 50 % do majetku obcí.

Navrhovatel s tímto nesouhlasí. VH doporučují. Vláda doporučuje v souladu s návrhem pana poslance Svobody doplnit takto nový odst. 3. VPR také doporučují v souladu se stanoviskem vlády. Zpravodajové toto řešení nedoporučují z důvodů legislativních. Rozdělení kompetencí totiž neumožňuje určení hospodaření s finančními prostředky republik. Zákon č. 427/1990 byl přijímán před tzv. kompetenčním zákonem po přijetí novely zákona 143 o čs. federaci - tuto otázku by mohly řešit zákony národních rad, protože, jak už jsem říkal, jedná se o přesun finančních prostředků republik. (Předsedající místopředseda FS J. Stank: Vláda toto nevzala zrejme pri svojom odporúčaní do úvahy...) Já to nevím, co vláda vzala do úvahy. Toto stanovisko bylo konzultováno s právní konzultantkou a k tomuto jsme jako zpravodajové dospěli.


Předsedající místopředseda FS J. Stank: Vypočuli sme všetky stanoviská. Hlasujeme o návrhu pána poslanca Svobody. Kto je pre tento návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasuje se.)

(SN - ČR 29, SR 26, SL 49) SN - ČR dvadsaťdeväť,

SR dvadsaťšesť, SĽ štyridsaťdeväť. Ďakujem.

Kto je proti? (SN - ČR 7, SR 4, SL 13) SN - ČR sedem, SR štyri, SĽ trinásť. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 21, SR 21, SL 31) SN - ČR dvadsaťjeden, SR dvadsaťjeden, SĽ tridsaťjeden. Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 2, SR 0, SL 3) SN - ČR dva, SR nula, SĽ tri.

Návrh nebol prijatý, pretože nezískal väčšinu v Snemovni národov ani v jednej časti. Snemovňa žudu návrh prijala.

Pristúpime k ďalšiemu návrhu.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Pán poslanec Kučera v § 20 odporúča nový odsek, ktorý by znel: "Čistý výnos z predaja prevádzkových jednotiek, podža tohto zákona sa odvádza vo výške 10 % na účet obecného alebo mestského zastupitežstva, v ktorého obvode sa vydražená jednotka nachádza." Taktiež tento pozmeňovací návrh je v rozpore s kompetenčným zákonom, a preto ho spravodajcovia a navrhovatež neodporúčajú, ale v tomto konkrétnom prípade ani výbory hospodárske tento návrh nepodporili. Vláda dala stanovisko, ktoré nie je jednoznačné, preto sa k tomu nemôžem vyjadriť.

Spravodajcovia odporúčajú neprijať.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Pýtam sa poslanca Kučeru, či žiada hlasovať. Budeme hlasovať o tomto návrhu poslanca Kučeru. Kto je pre tento návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasuje se.)

(SN - ČR 27, SR 16, SL 45) SN - ČR dvadsaťsedem, SR šestnásť, SĽ štyridsaťpäť. Ďakujem.

Kto je proti? (SN - ČR 10, SR 12, SL 14) SN - ČR desať, SR dvanásť, SĽ štrnásť. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 19, SR 22, SL 36) SN - ČR devätnásť, SR dvadsaťdva, SĽ tridsaťšesť. Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 3, SR 1, SL 1) SN - ČR tri, SR jeden, SĽ jeden.

Návrh nebol prijatý ani v jednej zo snemovní.

Prosím ďalší návrh.

Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva: Poslanec Haško chce doplnit § 21 takto:

Písm. a), pokud do 14 dnů od doručení žádosti příslušného orgánu republiky o poskytnutí podkladů a dokladů o provozní jednotce organizace žádosti nevyhoví, okresní úřad jí na návrh příslušného orgánu republiky uloží pokutu až do výše 50 000 Kčs. V případě neúčinnosti uloží pokutu opakovaně až do dne doručení žádosti. Odpovědnému pracovníku organizace okresní úřad uloží pokutu až do výše 5 000 Kčs a rovněž opakovaně každých třicet dní ode dne doručení žádosti.

Písm. b). Finanční prostředky z pokut budou převedeny na konto obce, ve které provozní jednotka sídlí.

Navrhovatel nesouhlasí, výbory ústavně právní tento návrh už posuzovaly z právních důvodů a z kompetenčních důvodů, takže zpravodajové nedoporučují. Výbory hospodářské nedoporučují, vláda nedoporučuje, čili výbory pro plán a rozpočet nedoporučují.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Pán poslanec Haško trvá na hlasovaní? (Netrval.) Poslanec Haško sťahuje. Prikročíme k ďalšiemu návrhu.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Pán poslanec Senjuk navehuje v § 21 doterajší text § 21 označiť ako odsek 1 a za slová "podklady a doklady" doplniť slová "do 30 dní odo dňa vyžiadania".

Pokračovanie: Doplniť nový odsek 2, ktorý by znel: "Pokiaž organizácia poruší ustanovenie tohto zákona, môže príslušný orgán republiky uložiť osobe zodpovednej za chod organizácie pokutu. Spôsob platby a výšku pokút určí Česká národná rada a Slovenská národná rada svojim zákonom".

Keby som mohol poprosiť, mohol by sa o tomto pozmeňovacom návrhu hlasovať oddelene, pán poslanec?

Rozdelím to na dve časti. Prvá časť je doterajší ods. 21 a v ods. 1 odporúčam tieto zmeny: "podklady a doklady" a za toto by sa doplnilo "do 30 dní od vyžiadania".

Výbory hospodárske odporúčajú, výbory pre plán a rozpočet a vláda zhodne ako v predchádzajúcom prípade vecne síce s tým súhlasí, ale v konečnom dôsledku to neodporúča. Takže nezostáva nič, len hlasovať.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: To bolo šalamúnske stanovisko.

Budeme hlasovať o návrhu pána poslanca Senjuka. Kto je pre tento pozmeňujúci návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(SN - ČR 47, SR 42, SL 57) SN - ČR štyridsaťsedem, SR štyridsaťdva, SĽ päťdesiatsedem. Ďakujem.

Kto je proti? (SN - ČR 4, SR 0, SL 7) SN - ČR štyri, SR nula, SĽ sedem. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 8, SR 3, SL 26) ČR osem, SR tri, SĽ dvadsaťšesť. Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 0, SR 6, SL 5) SN - ČR nula, SR šest, SĽ päť.

Návrh bol prijatý v oboch snemovniach. Prosím druhú časť návrhu poslanca Kučeru.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: V druhej časti je nutná legislatívna zmena. Ja by som to prečítal, keď s tým bude pán poslanec súhlasiť.

"Pokiaž organizácia poruší" vyškrtne sa "ustanovenie tohto zákona" a zmení sa "povinnosti stanovené týmto zákonom" - čo nemení význam - "môže príslušný orgán republiky uložiť" a časť "osobe zodpovednej za chod" sa škrtá a zostane len "organizácia."

Teda celý text by znel: "Pokiaž organizácia poruší povinnosti stanovené týmto zákonom, príslušný orgán republiky uloží organizácii pokutu. Spôsob platby a výšku pokút určí Česká národná rada a Slovenská národná rada svojim zákonom."

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Pán poslanec Senjuk sa vyjadrí k tejto úprave, ktorú navrhuje spravodajca.

Poslanec SN R. Senjuk: S první částí samozřejmě souhlasím, ale zajímalo by mě zdůvodnění, proč úprava v druhé části. Zřejmě tam byly nějaké legislativní nedostatky, ale mě by zajímalo, z jakého důvodu.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Aký je dôvod vypustenia "osobe zodpovednej za chod organizácie"? Vysvetlite to, pán spravodajca.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Je to z dôvodov, ktorý by zasahovali do vnútropodnikového poriadku. Z tohto dôvodu je nutné túto časť práve vypustiť. Organizácia ako taká je zodpovedná a tá sa musí vysporiadať so svojim pracovníkom, ktorý konkrétne je za danú oblasť zodpovedný.

Poslanec SN R. Senjuk: Já s tímto ovšem nemohu souhlasit, protože tam se jedná o odpovědnost osoby.

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Keď s tým pán poslanec nesúhlasí, tak bohužiaž to nemôžeme odporučiť. Nesúhlasite s takouto zmenou?

Poslanec SN R. Senjuk: Znovu se ptám: Jedná se čistě jen o legislativní úpravu mého návrhu v rámci zákoníku práce?

Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš: Je to legislatívno-technická úprava.

Poslanec SN R. Senjuk: Tak mi nezbývá nic jiného, než souhlasit.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Budeme hlasovať o takto upravenom návrhu poslanca Senjuka na ods. 2 § 21.

(Hlasuje se.)

(19.31 hodin)

Kto súhlasí s týmto návrhom a s týmto doplnením, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(SN - ČR 50, SR 40, SL 68) SN - ČR päťdesiat, SR štyridsať, SĽ šesťdesiatosem. Ďakujem.

Kto je proti? (SN - ČR 4, SR 0, SL 3) SN - ČR štyri, SR nula, SĽ tri. Ďakujem.

Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 3, SR 7, SL 21) SN - ČR tri, SR sedem, SĽ dvadsaťjeden) Ďakujem.

Nehlasovali: (SN - ČR 1, SR 2, SL 4) SN - ČR jeden, SR dva, SĽ štyri.

Návrh bol prijatý v oboch snemovniach. Prosím ďalej.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP