Přítomni: | posl. Antonín ANDRLE, Marek BENDA, JUDr. Leonard DANNEBERG, RNDr. Václav EXNER, CSc., PaedDr. Josef HEJSEK, JUDr. Ivana JANŮ, JUDr. František KAČENKA, Ján KADLEC, Petr KOHÁČEK, ing. Antonín MAREK, JUDr. Jaroslav ORTMAN, CSc., JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, JUDr. Vladimír ŘEZÁČ, Michal SEDLÁČEK, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, ing. Václav ŽÁK |
Omluveni: | 3.3. - posl. ing. Václav ŽÁK |
po všechny dny - posl. JUDr. Ivo PALKOSKA |
Hosté:
-akad. arch. Jan SAPÁK - poslanec ČNR (VOŽPU)
-ing. František MATĚJKA - poslanec ČNR VOCR)
-plk. ing. Karel LUDVÍK - náměstek ministra vnitra ČR
-ing. Pavel PROSEK - náměstek ministra kultury ČR
-ing. Antonín BALOUŠEK - ministerstvo
práce a sociálních věcí ČSFR
Schůzi výboru v 15.00 hodin
zahájil a řídil předseda ústavně
právního výboru JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
Schválený pořad schůze:
1.Návrh skupiny poslanců ČNR na projednání návrhu zákona ČNR o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (tisk 587)
2.Vládní návrh, kterým
se předkládá k vyslovení souhlasu
FS ČSFR Úmluva o zamezení nezákonným
činům proti bezpečnosti námořní
plavby a Protokol o zamezení nezákonným činům
proti bezpečnosti pevných plošin umístěných
na pevninské mělčině, sjednané
v Římě 10. března 1988 (tisk FS 1305)
3.Návrh na zrušení obecně závazné vyhlášky schválené zastupitelstvem města Plzně ze dne 25.6.1991
4.Žádost Městského úřadu v Teplicích o posouzení výkladu zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích ČSFR, ČR a SR
5.Návrh poslance ČNR ing. Františka Matějky na vydání zákona, kterým se mění, doplňuje a upravuje zákon č. 23/1962 Sb., o myslivosti (tisk 597)
6.Petice ze dne 4. března 1992 ve věci požadavků Miloslava Marečka z Kyjova
7.Návrh skupiny poslanců ČNR na vydání zákona ČNR, kterým se doplňuje zákon ČNR č. 371/1990 Sb., o platu a náhradách výdajů poslanců ČNR, ve znění zákona ČNR č. 267/1991 Sb. (tisk 543)
8.Návrh zásad zákona ČNR o zřízení restaurátorské komory výtvarných umění a výkonu restaurátorské činnosti jejích členů (tisk 548)
9.Návrh zásad zákona ČNR, kterým se mění zákon ČNR č. 209/1990 Sb., o komerčních právnících a právní pomoci jimi poskytované (tisk 576)
10.Ustavení komise ÚPV ČNR k projednání petice z 4. března 1992 ve věci požadavků Miloslava Marečka z Kyjova včetně volby členů komise
11.Dopis náměstka ministra státní kontroly ČR k provedení účetní dokladové revize likvidace Národní fronty ČR
12.Vládní návrh zákona ČNR o služebním poměru příslušníků Policie České republiky (tisk 541)
13.Vládní návrh zákona ČNR o registraci církví a náboženských společností (tisk 573)
14.Vládní návrh zákona o platu a odměně za pracovní pohotovost (tisk FS 1309)
15.Návrh skupiny poslanců FS na vydání zákona o informačních systémech a ochraně informací, se kterými tyto systémy nakládají (tisk FS 1319)
16.Návrh skupiny poslanců FS na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 309/1991 Sb., o ochraně ovzduší před znečišťujícími látkami (zákon o ovzduší) (tisk FS 1287)
17.Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje resortní seznam zaměstnání zařazených pro účely důchodového zabezpečení do I. a II. pracovní kategorie podaný výnosem federálního ministerstva dopravy (tisk FS 1321)
18.Návrh výborů ústavně právních SL a SN na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1366)
19.Žádost Městského úřadu v Teplicích o posouzení výkladu zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích ČSFR, ČR a SR
20.Sdělení předsedy
výboru
K bodu 1:
Návrh skupiny poslanců ČNR
na projednání návrhu zákona ČNR
o výkonu povolání autorizovaných architektů
a o výkonu povolání autorizovaných
inženýrů a techniků činných
ve výstavbě (tisk 587) odůvodnil člen
návrhové skupiny poslanců akad. arch. Jan
SAPÁK.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. Ján KADLEC. Mj. upozornil, že vláda České
republiky zaujme k návrhu své stanovisko až
zítra, tj. 4.3.
Pracovník legislativního odboru
Kanceláře ČNR dr. CHRASTIL upozornil, že
návrh patří do kompetence federálních
orgánů.
Po rozpravě, ve které se výbor
podrobně zabýval příslušnými
ustanoveními zákona č. 50/1976 Sb., živnostenským
zákonem a ústavním zákonem o čs.
federaci, dospěl k závěru přerušit
projednávání tohoto návrhu až
do doby schválení novely zákona č.
50/1976 Sb., o územním plánování
a stavebním řádu (stavební zákon),
Federálním shromážděním
(ze 14 přítomných 14 poslanců hlasovalo
pro přerušení).
Po odůvodnění člena
návrhové skupiny poslanců akad. arch. Jana
Sapáka, zpravodajské zprávě posl.
Jána Kadlece a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.přerušuje projednávání
tohoto návrhu až do doby schválení novely
zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování
a stavebním řádu (stavební zákon),
Federálním shromážděním,
II.doporučuje vládě
České republiky, aby se tímto návrhem
zabývala až po schválení novely zákona
č. 50/1976 Sb., o územním plánování
a stavebním řádu (stavební zákon),
Federálním shromážděním.
K bodu 2:
Zpravodajskou zprávu k vládnímu
návrhu, kterým se předkládá
k vyslovení souhlasu FS ČSFR Úmluva o zamezení
nezákonným činům proti bezpečnosti
námořní plavby a Protokol o zamezení
nezákonným činům proti bezpečnosti
pevných plošin umístěných na
pevninské mělčině, sjednané
v Římě 10. března 1988 (tisk FS 1305)
přednesl posl. JUDr. František KAČENKA.
Po rozpravě výbor doporučil
(z 14 přítomných poslanců 13 hlasovalo
pro a 1 se zdržel hlasování) Federálnímu
shromáždění, aby vyslovilo souhlas s
předloženým návrhem.
Po zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Františka Kačenky a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Federálnímu
shromáždění, aby vyslovilo souhlas s
předloženým návrhem,
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, kterou předsedkyně České
národní rady zašle předsedovi Federálního
shromáždění.
K bodu 3:
Zpravodajskou zprávu k návrhu
na zrušení obecně závazné vyhlášky
schválené zastupitelstvem města Plzně
ze dne 25.6.1991 přednesla posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ.
Po rozpravě výbor přerušil
projednávání tohoto bodu (z 15 přítomných
poslanců hlasovalo 15 poslanců pro přerušení).
Po zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Anny Röschové a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.přerušuje projednávání
tohoto bodu,
II.zmocňuje zpravodajku výboru
k projednání věci s přednostou okresního
úřadu v Plzni.
K bodu 4:
Zpravodajskou zprávu k žádosti
Městského úřadu v Teplicích
o posouzení výkladu zákona č. 451/1991
Sb., kterým se stanoví některé další
předpoklady pro výkon některých funkcí
ve státních orgánech a organizacích
ČSFR, ČR a SR přednesl posl. JUDr. Leonard
DANNEBERG.
Po písemném vyjádření
legislativního odboru Kanceláře ČNR,
legislativního odboru ministerstva vnitra ČR, legislativního
odboru Úřadu předsednictva vlády ČSFR
a po rozpravě výbor přerušil projednávání
tohoto bodu (z 15 přítomných poslanců
hlasovalo 14 poslanců pro přerušení).
Po zpravodajské zprávě
posl. JUDr. Leonarda Danneberga, vyjádření
legislativního odboru Kanceláře České
národní rady, legislativního odboru ministerstva
vnitra České republiky, legislativního odboru
Úřadu předsednictva vlády ČSFR
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
přerušuje projednávání
tohoto bodu.
K bodu 5:
Návrh poslance ČNR ing. Františka
Matějky na vydání zákona, kterým
se mění, doplňuje a upravuje zákon
č. 23/1962 Sb., o myslivosti (tisk 597) odůvodnil
navrhovatel poslanec ing. František MATĚJKA.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Vladimír ŘEZÁČ.
Po rozpravě výbor doporučil
České národní radě, aby vyslovila
souhlas s návrhem s připomínkami k čl.
I - bodům 2, 4, 6, 7, 8, 11, 13, 16. 20, 26, 29, 32, 33,
34 a k čl. II.
Po odůvodnění navrhovatele
posl. ing. Františka Matějky, zpravodajské
zprávě posl. JUDr. Vladimíra Řezáče
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje České
národní radě, aby vyslovila souhlas s návrhem
s těmito připomínkami:
k čl. I
k bodu 2 - § 1
v závěru slova "na půdě"
nahradit slovy "na pozemcích, vodních tocích,
vodních plochách a v prostoru nad nimi",
k bodu 4 - § 2
začátek upravit takto: "Právo
myslivosti je souhrnem práv a povinností ...",
k bodu 6 - § 5
vložit nový odst. 3 tohoto znění:
"(3) Honitby jsou vytvářeny s ohledem na zájmy
chovu zvěře.",
k bodu 7 - § 6 odst. 3
-za druhou větou vložit odkaz: "... právnickou osobou.x)"
-odkaz x) zní: "x) § 2
odst. 2 písm. c) zákona č. 513/1991 Sb.",
k bodu 7 - § 6 odst. 5
-v první větě vypustit slovo "státu",
-za třetí větu vložit slova "... ministerstvo financí České republiky jako maximální úředně stanovou cenu x).",
-odkaz x) pod čarou zní: "x)
§ 5 zákona č. 526/1990 Sb.",
k bodu 8 - § 6a odst. 2
za druhou větu doplnit: "...
přípustnou výměru; v těchto
případech povoluje výjimku z minimální
výměry honitby ministerstvo zemědělství
České republiky.",
k bodu 11 - § 11 odst. 1
slova "§ 6 odst. 2 a 4" nahradit
slovy "§ 6 odst. 2",
k bodu 13 - § 13 navrhovaný odst. 2 zní:
"(2) Okresní úřad
určí pro jednotlivé honitby jakostní
třídy a normované stavy vybraných
druhů zvěře. Výčet druhů
zvěře, pro které se určují
jakostní třídy a normované stavy,
stanoví ministerstvo zemědělství České
republiky.",
k bodu 16 - § 16 odst. 1
poslední věta zní:
"K účinnosti smlouvy, její změny
nebo prodloužení je třeba schválení
okresním úřadem; schválení
smlouvy nelze odmítnout, je-li smlouva v souladu s tímto
zákonem a ostatními obecně závaznými
právními předpisy.",
k bodu 16 - § 16 odst. 2
-v první větě slova "pronajmout výkon" nahradit slovy "uzavřít smlouvu o postoupení výkonu",
-v poslední větě slovo
"pronajatý" nahradit slovem "postoupený",
§ 21 odst. 1 písm. c) zní:
"c) usmrcovat pytlačící
kočky potulující se v honitbě ve vzdálenosti
větší než 200 metrů od nejbližšího
trvale obydleného domu,",
k bodu 20 - § 21 odst. 2 zní:
"(2) Oprávnění
podle odstavce 1 písmena b) až d) může
uživatel honitby přenést na další
osoby, které mají platný lovecký lístek.",
k § 24 odst. 1
vypustit část věty
"v rozsahu a druzích, který pro honitbu vyplývá
z rozpisu celostátního plánu lovu (včetně
odchytu) stanoveného ministerstvem zemědělství,
lesního a vodního hospodářství.",
k bodu 26 - § 28
závěr upravit takto: "...
vydá ministerstvo zemědělství České
republiky vyhláškou.",
k § 30 odst. 1 písm. a)
za slovy "nebo ji usmrcovat plynem"
udělat tečku a zbytek odstavce vypustit,
k bodu 29 - § 31 odst. 1
začátek upravit takto: "Kdo
loví zvěř, musí mít u sebe
...",
k bodu 29 - § 31
-vložit nový odst. 5 tohoto znění: "(5) Lovecký lístek lze vydat jen tomu, kdo prokáže, že složil zkoušky z myslivosti nebo kdo je posluchačem nebo absolventem odborné školy, na které jsou vychovávání myslivci z povolání."
-dosavadní odst. 5 označit
jako odst. 6,
k bodu 29 - § 31 dosavadní odst. 5
začátek upravit takto"
"Bližší předpisy o provádění
zkoušek z myslivosti, o vydávání ...",
k bodu 32 - § 35 odst. 1
za druhou větu vložit větu
tohoto znění: "Při rovnosti hlasů
rozhoduje hlas předsedy.",
k bodu 33 - § 38 odst. 1 zní:
"(1) Ústřední
řízení myslivosti v České republice
přísluší ministerstvu zemědělství
České republiky; přitom spolupracuje s pověřenými
zástupci mysliveckých a ostatních zainteresovaných
organizací. V okresech řídí myslivost
okresní úřady; přitom spolupracují
s pověřenými zástupci vlastníků
a nájemců honiteb a mysliveckých organizací.",
k bodu 33 - § 38 navrhovaný odst. 3
na závěr doplnit slova: "například
v oblasti výchovy a výuky myslivosti, kynologie,
střelectví a podobně, pokud splňují
podmínky k řádnému výkonu těchto
úkonů.",
k bodu 34 - § 38a odst. 1
doplnit o nová písm. d) a e) těchto znění:
"d) uživateli honitby, který nezajišťuje dostatečnou ochranu zvěře,
e) tomu, kdo poruší předpisy
o lovu a o používání loveckých
psů.",
k bodu 34 - § 38a
doplnit o nový odst. 4 tohoto znění:
"(4) Pokuta je příjmem státního
rozpočtu České republiky.",
upravit číslování
bodů,
k § 44a odst. 1
slova "do 31. prosince 1993" nahradit
slovy "do 31. března 1993",
bodu 35 zní:
"§§ 39, 40, 41 a 42 se vypouštějí.",
k § 45 odst. 1
vypustit slova "zákon ČNR
č. 143/1991 Sb., kterým se doplňuje zákon
č. 23/1962 Sb., o myslivosti" a "vyhláška
MZVž ČSR č. 20/1988 Sb., kterou se provádí
zákon o myslivosti",
k poznámkám pod čarou - body 1, 2 a 4
slova "ve znění předpisů
pozdějších" nahradit slovy "v platném
znění",
k čl. II
slova "tak jak vyplývá
z pozdějších předpisů" nahradit
slovy "v platném znění",
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
České národní rady.
K bodu 6:
Výbor se rozhodl zařadit projednávání
petice ze dne 4. března 1992 ve věci požadavků
Miloslava Marečka z Kyjova na pořad této
schůze výboru. Poté výbor přerušil
své jednání s tím, aby generální
prokurátor České republiky JUDr. Ludvík
Brunner neprodleně předložil ústavně
právnímu výboru podklady a výsledky
závěrů šetření ve věci,
které zaslal panu Miloslavu Marečkovi týkající
se bodu 2 a 3 petice ze dne 4. března 1992, s tím,
že okamžitě po předložení
podkladů generálním prokurátorem České
republiky se ústavně právní výbor
bude věcí zabývat. Určil zpravodajkou
tohoto bodu posl. JUDr. Ivanu Janů.
Po úvodním slově předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
-zařadil projednávání této petice na schůzi výboru dne 4. března 1992,
-přerušil své jednání s tím, aby generální prokurátor České republiky JUDr. Ludvík Brunner neprodleně předložil ústavně právnímu výboru podklady a výsledky závěrů šetření ve věci, které zaslal panu Miloslavu Marečkovi týkající se bodu 2 a 3 petice ze dne 4. března 1992, s tím, že okamžitě po předložení podkladů generálním prokurátorem České republiky se ústavně právní výbor bude věcí zabývat,
-určil zpravodajkou tohoto bodu posl.
JUDr. Ivanu Janů.
K bodu 7:
Návrh skupiny poslanců ČNR
na vydání zákona ČNR, kterým
se doplňuje zákon ČNR č. 371/1990
Sb., o platu a náhradách výdajů poslanců
ČNR, ve znění zákona ČNR č.
267/1991 Sb. (tisk 543) odůvodnil člen návrhové
skupiny poslanců PeadDr. Josef HEJSEK.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. Marek BENDA.
Po rozpravě výbor nedoporučil
České národní radě, aby vyslovila
souhlas s tímto návrhem (1 poslanec hlasoval pro
doporučení, 10 bylo proti).
Po odůvodnění člena
návrhové skupiny poslanců PaedDr. Josefa
Hejska, zpravodajské zprávě posl. Marka Bendy
a po rozpravě
ústavně právní
výbor
nedoporučuje České
národní radě, aby vyslovila souhlas s tímto
návrhem (1 poslanec hlasoval pro doporučení,
10 bylo proti).
K bodu 8:
Návrh zásad zákona
ČNR o zřízení restaurátorské
komory výtvarných umění a výkonu
restaurátorské činnosti jejích členů
(tisk 548) odůvodnil člen návrhové
skupiny poslanců Petr KOHÁČEK.
Zpravodajské zprávy přednesli
posl. Ján KADLEC a JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
Po rozpravě výbor souhlasil s předloženými zásadami zákona ČNR s tím, že doporučuje navrhovatelům, aby
-při přípravě paragrafovaného znění zákona vzali důsledně v úvahu usnesení vlády České republiky č. 70 ze dne 4. února 1992 včetně stanoviska vlády, které je přílohou tohoto vládního usnesení,
-při přípravě paragrafovaného znění zákona pamatovali na konzervátory a preparátory jako členy komory a aby tato činnost byla vykonávána v jediné komoře,
-paragrafované znění zákona upravovalo i problematiku vztahů vlastníků a restaurátorů,
-řešili v paragrafovaném
znění možnost restaurátorské
činnosti v odůvodněných případech
i pro nečleny komory.
Po odůvodnění člena
návrhové skupiny poslanců Petra Koháčka,
zpravodajských zprávách posl. Jána
Kadlece a JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.souhlasí s předloženými zásadami zákona ČNR o zřízení restaurátorské komory výtvarných umění a výkonu restaurátorské činnosti jejích členů (tisk 548) s tím, že doporučuje navrhovatelům, aby
-při přípravě paragrafovaného znění zákona vzali důsledně v úvahu usnesení vlády České republiky č. 70 ze dne 4. února 1992 včetně stanoviska vlády, které je přílohou tohoto vládního usnesení,
-při přípravě paragrafovaného znění zákona pamatovali na konzervátory a preparátory jako členy komory a aby tato činnost byla vykonávána v jediné komoře,
-paragrafované znění zákona upravovalo i problematiku vztahů vlastníků a restaurátorů,
-řešili v paragrafovaném
znění možnost restaurátorské
činnosti v odůvodněných případech
i pro nečleny komory
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena předsednictvu
České národní rady.
K bodu 9:
Návrh zásad zákona
ČNR, kterým se mění zákon ČNR
č. 209/1990 Sb., o komerčních právnících
a právní pomoci jimi poskytované (tisk 576)
odůvodnil člen návrhové skupiny poslanců
JUDr. Leonard DANNEBERG
Poslanec JUDr. Miloslav VÝBORNÝ
uvedl, že Komora komerčních právníků
a Česká advokátní komora se dohodly,
že ve III. čtvrtletí t.r. připraví
společný zákon o právní pomoci.
Poslanci se po rozpravě usnesli,
že nesouhlasí s předloženými zásadami
(z 11 přítomných poslanců 1 vyslovil
souhlas s předloženými zásadami a 10
bylo proti).
Po odůvodnění člena
návrhové skupiny poslanců JUDr. Leonarda
Danneberga, zpravodajské zprávě posl. JUDr.
Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
nesouhlasí s
předloženými zásadami (1 poslanec souhlasil
se zásadami, 10 bylo proti).
K bodu 10:
Předseda výboru posl. JUDr.
Miloslav VÝBORNÝ doporučil vytvořit
pracovní komisi pro projednání petice z 5.
března 1992 ve věci požadavků Miloslava
Marečka z Kyjova.
Za členy komise byli zvoleni jako
předsedkyně posl. JUDr. Ivana Janů a další
členové posl. JUDr. Anna Röschová, Marek
Bedna, Ján Kadlec a Zdeněk Bártů (z
12 přítomných poslanců 11 hlasovalo
pro a 1 se zdržel hlasování).
Zároveň výbor zmocnil
předsedkyni této komise, aby usnesení ústavně
právního výboru č. 569 z 4. března
1992 ve věci požadavků pana Miloslava Marečka
předala ČSTK a deníku Metropolitan.
Na návrh předsedy výboru
posl. JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
ustavil komisi
ústavně právního výboru k projednání
petice z 4. března 1992 ve věci požadavků
Miloslava Marečka z Kyjova.
Na návrh předsedy výboru
posl. JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.volí za členy komise
k projednání petice z 4. března 1992 ve věci
požadavků Miloslava Marečka z Kyjova tyto poslance:
JUDr. Ivanu Janů, JUDr. Annu Röschovou, Marka Bendu,
Jána Kadlece a Zdeňka Bártu,
II.volí předsedkyní
této komise posl. JUDr. Ivana Janů,
II.zmocňuje předsedkyni
této komise posl. JUDr. Ivanu Janů, aby usnesení
ústavně právního výboru č.
569 z 4. března 1992 ve věci požadavků
pana Miloslava Marečka předala ČSTK a deníku
Metropolitan.
k bodu 11:
Předsednictvo České
národní rady svým usnesením z 27.
února 1992 přikázalo ústavně
právnímu výboru k projednání
dopis I. náměstka ministra státní
kontroly ČR k provedení účetní
dokladové revize likvidace Národní fronty
České republiky.
Zpravodaj posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ
uvedl, že předsednictvo ČNR usnesením
č. 540 z 3. října 1991 doporučilo
vládě České republiky, aby požádala
ministra státní kontroly České republiky
o provedení účetní dokladové
revize likvidace Národní fronty České
republiky.
Po rozpravě výbor doporučil
předsednictvu České národní
rady zrušit bod II/2 usnesení předsednictva
České národní rady č. 540 z
3. října 1991, neboť účinností
zákona č. 552/1991 Sb., tj. 1.1.1992 přestalo
být ministerstvo státní kontroly České
republiky oprávněno ve vztahu k České
národní radě jakoukoliv kontrolu provádět;
z citovaného usnesení předsednictva České
národní rady vyplývá, že tímto
usnesením a v návaznosti na to i žádostí
předsedy vlády České republiky na
ministra státní kontroly České republiky
není požadováno nic jiného než
právo provést účetní dokladovou
revizi práce dočasné komise předsednictva
České národní rady ustavené
usnesením předsednictva České národní
rady č. 44 z 20. července 1990, tedy provést
kontrolu práce této komise. V souvislosti se zrušením
bodu II/2 usnesení předsednictva České
národní rady č. 540 z 3. října
1991 doporučuje předsednictvu České
národní rady doporučit vládě
České republiky požádat ministra státní
kontroly České republiky o provedení účetní
dokladové revize činnosti útvaru pro majetkovou
a finanční likvidaci Národní fronty
České republiky při Úřadu vlády
České republiky.
Po úvodním slově předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
doporučuje předsednictvu České národní rady zrušit bod II/2 usnesení předsednictva České národní rady č. 540 z 3. října 1991, neboť účinností zákona č. 552/1991 Sb., tj. 1.1.1992 přestalo být ministerstvo státní kontroly České republiky oprávněno ve vztahu k České národní radě jakoukoliv kontrolu provádět; z citovaného usnesení předsednictva České národní rady vyplývá, že tímto usnesením a v návaznosti na to i žádostí předsedy vlády České republiky na ministra státní kontroly České republiky není požadováno nic jiného než právo provést účetní dokladovou revizi práce dočasné komise předsednictva České národní rady ustavené usnesením předsednictva České národní rady č. 44 z 20. července 1990, tedy provést kontrolu práce této komise.
V souvislosti se zrušením bodu
II/2 usnesení předsednictva České
národní rady č. 540 z 3. října
1991 doporučuje předsednictvu České
národní rady doporučit vládě
České republiky požádat ministra státní
kontroly České republiky o provedení účetní
dokladové revize činnosti útvaru pro majetkovou
a finanční likvidaci Národní fronty
České republiky při Úřadu vlády
České republiky.
K bodu 12:
Vládní návrh zákona
ČNR o služebním poměru příslušníků
Policie České republiky (tisk 541) odůvodnil
náměstek ministra vnitra České republiky
plk. ing. Karel LUDVÍK.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. Petr KOHÁČEK.
Po rozpravě výbor doporučil
České národní radě, aby vyslovila
souhlas s vládním návrhem s připomínkami
k § 2, 3. 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13. 16, 17, 18, 19, 20, 22,
24. 27, 28, 30, 31, 36. 41. 42, 43, 44, 46, 50, 51, 53, 54,57,
58, 60, 63, 66, 69, 71, 76, 81, 83, 85, 86, 89, 92, 94, 96, 97,
99, 101, 104, 105, 107, 108, 109, 114, 117, 122, 124, 131, 133,
137, 139, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 153, 154, 155
a 156 (z 13 přítomných 11 hlasovalo pro a
2 se zdrželi hlasování).
Po odůvodnění náměstka
ministra vnitra České republiky plk. ing. Karla
Ludvíka, zpravodajské zprávě posl.
Petra Koháčka a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje České
národní radě, aby vyslovila souhlas s vládním
návrhem s těmito připomínkami:
k § 2 odst. 3
za slovo "funkcionáři"
vložit slova "a nadřízení",
k § 3 písm. b)
za slovo "vzdělání"
vložit slovo "stanovené",
k § 4 odst. 1
slova "se zahajuje" nahradit slovy
"je zahájeno",
k § 5 odst. 1
upravit takto: "... se zakládá
písemným, předem občanovi doručeným
rozhodnutím ...",
k § 5 odst. 3
v závěru vypustit slova "nebo
odmítne-li složit služební přísahu",
k § 6
vložit nový odst. 3 tohoto znění:
"(3) Odmítne-li policista složit služební
přísahu, skončí jeho služební
poměr dnem, kdy k odmítnutí došlo.",
k § 9 odst. 1
za slovem "rotného" čárku
nahradit středníkem a text za středníkem
upravit takto: "má-li plné střední
nebo úplné střední odborné
nebo vyšší ...",
k § 9 odst. 2
-ve druhém řádku za slovem "strážmistra" vypustit čárku a vložit spojku "a",
-ve třetím řádku
za slovem "strážmistra" místo čárky
udělat středník,
k § 10 odst. 1
za slovo "splňuje-li" vložit
slovo "současně",
k § 10 odst. 1 písm. b)
na konci vypustit spojku "a",
k § 11
druhá věta zní: "Návrh
na jmenování a povyšování policistů
do generálských hodností podává
prezidentu České a Slovenské Federativní
Republiky vláda České republiky.",
k § 13 písm. a)
slovo "podporučíka"
nahradit slovem "poručíka",
k § 16 odst. 2
slova "24 let" nahradit slovy
"25 let",
k § 17
nadpis přesunout pod označení
paragrafu,
k § 17 odst. 2 písm. b)
vypustit slova "nejméně
dvakrát",
k § 17 odst. 3
-za slovy "druhu služby"
udělat odkaz x: tohoto znění: "x) Zákon
č. 283/1991 Sb." a dále vložit slova "v
místě téhož služebního působiště",
§ 18 odst. 2 zní:
"(2) Do funkce zastávané
policistou po dobu jeho přeložení podle odst.
1 nelze po dobu jeho přeložení ustanovit jiného
policistu.",
k § 19 odst. 2
slova "dobu šesti měsíců"
nahradit slovy "na jeden rok",
k § 20 odst. 2
za slova "nebo praxe" vložit
slova "vyslán na studijní pobyt, k němuž
je potřeba jeho souhlasu" a zbytek původního
textu vypustit,
k § 22 odst. 1 písm. a)
slova "civilní organizací"
nahradit slovy "civilním podnikem nebo jiným
zaměstnavatelem",
§ 22 odst. 1 písm. d) zní:
"d) dlouhodobě uvolněni
k výkonu funkce v odborových orgánech.",
k § 24
slova "§ 16" nahradit slovy
"§ 17",
k § 27 odst. 3
-upřesnit odkaz na zákon o minimální mzdě,
-vypustit slova "po odečtení
daně ze mzdy",
k hlavě druhé
v nadpise vypustit slova "a kázeňská
pravomoc",
§ 28 odst. 1 písm. a) zní:
"a) plnit svědomitě a
řádně úkoly uložené mu
zákony a dalšími obecně závaznými
právními předpisy; plnit svědomitě
a řádně úkoly uložené
mu rozkazy a pokyny služebních funkcionářů
a nadřízených, s nimiž byl řádně
seznámen,",
k § 30
nadpis vložit nad označení
paragrafu,
§ 31 písm. b) zní:
"b) peněžitý nebo
jiný dar,",
k § 36 odst. 1
v první větě slova
"následující den" nahradit slovy
"24 hodin",
k hlavě třetí
nadpis upravit takto: "Doba služby,
doba odpočinku a služební volno",
k § 41 odst. 3
-za slovy "může být" vložit slovo "základní",
-vypustit slova "jinak, než podle
předchozího odstavce",
k § 42
v nadpise doplnit slova "a v týdnu",
k § 43 odst. 2
na konci doplnit slova "v týdnu",
k § 44 odst. 1
-vypustit slovo "stanovenou",
- za slovy "služby v týdnu"
udělat tečku a zbytek odstavce vypustit,
k § 44
-vložit nový odst. 2 tohoto znění: "(2) Koná-li policista službu nad základní služby v týdnu, náleží mu za každou hodinu výkonu této služby náhradí volno; náhradní volbo musí být poskytnuto do jednoho měsíce, a není-li to možné z důležitého zájmu služby, poskytne se policistovi za každou hodinu výkonu takové služby odměna ve výši odpovídající jeho průměrnému hodinového služebnímu příjmu. Toto omezení neplatí pro policisty o nichž to stanoví obecně závazný předpis ministerstva vnitra České republiky. Těm náleží za každou hodinu této služby náhradní volno. Náhradní volno musí být poskytnuto do tří měsíců, není-li to možné z důležitého zájmu služby, poskytne se policistovi odměna ve výši odpovídající jeho průměrnému hodinovému příjmu.",
-odst. 2 a 3 označit jako odst. 3
a 4,
k § 46
-nad označení paragrafu vložit nadpis "Dovolená",
-nadpis pod označením paragrafu
doplnit o slova "za kalendářní rok",
k § 46 odst. 2
-za slova "v němž vznikl" vložit slova "nebo skončil",
-vypustit slova "i když nesplnil
podmínku uvedenou v předchozím odstavci",
k § 46
vložit nový odstavec 4 tohoto
znění: "(4) Pokud služební poměr
policisty skončil po vyčerpání dovolené
nebo její části, je policista povinen vrátit
služební příjem vyplacený mu
za dovolenou nebo její část, na níž
mu nevznikl nárok, jen skončil-li služební
poměr propuštěním podle § 106 odst.
1 písm. d) a e) anebo ztrátou hodnosti.",
k § 50
nadpis vložit nad označení
paragrafu,
k § 51
-vypustit nadpis,
- vypustit označení odst.
1,
k § 51 odst. 2
vypustit,
k § 53
nadpis vložit nad označení
paragrafu,
k § 54
vypustit nadpis,
k hlavě čtvrté
v nadpise slovo "výchovné"
nahradit slovem "výpomoc",
k § 57 odst. 1 písm. b)
slovo "nařízeným"
nahradit slovem "nařízených",
k § 58 odst. 2
upravit takto: "(2) Ministerstvo stanoví
po projednání s ministerstvem práce a sociálních
věcí České republiky a ministerstvem
financí České republiky obecně závazným
...",
k § 60 odst. 2 písm. b)
začátek upravit takto: "b)
zabezpečovat a kontrolovat ...",
k § 60 odst. 2 písm. c)
-vypustit slova "k nimž došlo při výkonu služby nebo v přímé souvislosti s ním,",
-za slova "jakož i" vložit
slovo "dalším",
k § 63
nadpis vložit pod označení
paragrafu,
k § 66 odst. 1
začátek upravit takto: "Vymezenému
okruhu policistů se poskytuje ...",
k § 69
poslední větu upravit takto:
"Do služební pohotovosti může být
zařazována policistka, která pečuje
o dítě mladší 15 let, jen se svým
souhlasem."
§ 71 zní:
"Těhotná policistka a
policistka pečující o dítě
mladší než jeden rok nesmí být
vyslána na služební cestu; přeložena
do jiného místa služebního působiště
může být jen se svým souhlasem. Policistka
pečující o dítě mladší
než 15 let může být vyslána na
služební cestu mimo obvod služebního působiště
nebo přeložena do jiného místa služebního
působiště jen se svým souhlasem.",
k § 76
v poslední větě za
slovy "dvojnásobku jeho" vložit slovo "průměrného",
k § 81 písm. b)
slova "počínal se"
nahradit slovy "počínal si",
k § 82 odst. 2
za slova "trojnásobek jeho"
vložit slovo "průměrného",
k § 83 odst. 1
slova "jejich hrubých služebních"
nahradit slovy "jejich dosažených hrubých
měsíčních služebních",
k § 85 odst. 1
za slova "je trojnásobek"
vložit slovo "průměrného",
k § 86 odst. 1
na konec doplnit větu: "Dohoda
o náhradě škody musí být uzavřena
písemně, jinak je neplatná.",
k § 86 odst. 3
v poslední větě za
slova "návykových látek" vložit
slova "nebo na škodu",
k § 89 odst. 1 písm. a)
upravit takto: "... porušil právní
nebo ostatní předpisy nebo rozkazy nebo pokyny k
zajištění ...",
k § 89 odst. 2 písm. a)
upravit takto: "... zaviněním
právní nebo ostatní předpisy nebo
rozkazy nebo pokyny k zajištění...",
k § 92 odst. 1
za slova "se rovnala jeho" vložit
slovo "průměrnému",
k § 92 odst. 2
za slova "se rovnala jeho" vložit
slovo "průměrnému",
k § 92 odst. 4
-slova "20 000 Kčs" nahradit slovy "desetinásobku minimální mzdy stanovené zvláštními předpisy1)",
-slova "100 000 Kčs" nahradit
slovy "padesátinásobku minimální
mzdy stanovené zvláštními předpisy1)",
k § 94 odst. 2
za slova "se vychází
z" vložit slovo "průměrného",
k § 96 odst. 2 zní:
"(2) Stanoví-li se právním
předpisem, vzhledem ke změnám, které
nastaly ve vývoji mzdové úrovně, nové
podmínky, výše a způsob náhrady
za ztrátu na výdělku příslušející
pracovníkům po skončení pracovní
neschopnosti vzniklé pracovním úrazem nebo
nemocí z povolání x), řídí
se jím i podmínky, výše a způsob
náhrady za ztrátu na služebním příjmu
náležející policistům po skončení
neschopnosti ke službě vzniklé služebním
úrazem nebo nemocí z povolání.",
odkaz x) pod čarou zní: "x)
§ 202 odst. 2 zákoníku práce.",
k § 96 odst. 3
vypustit,
k § 97 odst. 2
slova "do částky 2 000
Kčs" nahradit slovy "do částky
minimální mzdy stanovené zvláštními
předpisy1)",
k § 99
nadpis nad označením paragrafu
upravit takto: "Společná ustanovení
o odpovědnosti policie za škodu",
§ 99 odst. 2 zní:
"(2) Prokáže-li se, že
škodu zavinil také poškozený policista,
odpovědnost policie se poměrně omezí.
Při odpovědnosti za škodu při služebních
úrazech a nemocech z povolání se postupuje
podle § 89 a 90.",
k § 101
na konec doplnit slova "nebo ztráty",
k § 104
-slova "služebním funkcionář" nahradit slovem "policie",
-slova "uplynutým tří" nahradit slovy "uplynutím pěti",
-slovo "podání"
nahradit slovem "oznámení",
k § 105 odst. 2
v závěru slova "na době
kratší" nahradit slovem "jinak",
k § 107 odst. 3
vypustit,
k § 108 odst. 2
slova "čtyř kalendářních"
nahradit slovy "dvou kalendářních",
k § 109 odst. 3
-slovo "čtyřměsíční" nahradit slovem "dvouměsíční",
-slovo "započítává"
nahradit slovem "nezapočítává",
k § 114 odst. 3
na závěr doplnit větu:
"Policistovi, který je po skončení služebního
poměru podle tohoto zákona bezprostředně
přijat do služebního poměru podle jiného
zákona, odchodné nenáleží, pokud
mu zákon tento nárok zachová.",
k § 117 odst. 3
vypustit,
k § 122
za slova "poměru jsou"
vložit slova "policie a",
k § 124 odst. 2
na konec první věty doplnit
slova "a rozhodnutí o nákladech řízení",
k § 131 odst. 1
závěr upravit takto: "...
vznikly druhému účastníkovi řízení,
nese tento účastník; má právo
na jejich náhradu proti policii, byl-li úspěšný.",
k § 131 odst. 2
slova "mzdu" nahradit slovem "výdělek",
k § 133 odst. 2
slovo "zpravidla" nahradit slovem
"nejdéle",
k § 137
odkaz 17 pod čarou upravit takto:
"17) § 2501 a násl. občanského
soudního řádu.",
k § 139 písm. a)
-za slova "odst. 1 písm. a)" vložit slova "a c)",
-na konec doplnit slova "a 107 odst.
2,",
k § 139 písm. c)
na konec doplnit slova "a informovat
odborové orgány o hlavních opatřeních
a výsledcích kontrol v této oblasti,"
k § 139 písm. d)
-za slova "odborovým orgánem" doplnit slova "tvorbu",
-na konec doplnit slova "a informovat
ho o hospodaření se mzdovými prostředky,",
k § 139
vložit nový odst. 2 tohoto znění:
"(2) Nevyjádří-li se příslušný
odborový orgán k návrhu služebního
funkcionáře ve věcech uvažovaných
v odst. 1 do deseti dnů ode dne kdy mu byl písemný
návrh doručen nebo do vzájemně dohodnuté
lhůty, služební funkcionář postupuje
dále bez jeho stanoviska.",
vložit nové § 140 a 141 těchto znění:
(1) Policista vykonávající funkci v odborových orgánech, jejíž výkon vyžaduje dlouhodobé uvolnění od plnění služebních povinností, se zařadí do činné zálohy.
(2) Policista se po skončení výkonu funkce v odborových orgánech ustanoví do funkce stejné úrovně, jakou naposledy zastával; není-li to možné, ustaví se do funkce podle § 16.
(3) Policistovi zvolenému do funkce
v odborových orgánech, jejíž výkon
nevyžaduje dlouhodobé uvolnění od plnění
služebních povinností, se udělí
služební volno s nárokem na služební
příjem na nezbytně nutnou dobu.
Policista, který byl zvolen do funkce
v odborovém orgánu nesmí být pro výkon
této funkce propuštěn ze služebního
poměru. V jiných případech může
být propuštěn po předchozím souhlasu
příslušného odborového orgánu.
Souhlas není zapotřebí, jde-li o propuštění
podle § 106 odst. 1 písm. b), d) a e) a § 107.",
ostatní paragrafy přečíslovat,
k části druhé
nad nadpis "Společná
ustanovení" vložit nadpis "Hlava první",
k § 143 až 146
"promlčecí a preklusivní
doby" přeznačit na "lhůty",
k § 147
nadpis upravit takto: "Bezdůvodné
obohacení",
k § 147 odst. 1
slova "neoprávněný
majetkový prospěch" nahradit slovy "bezdůvodné
obohacení",
k § 147 odst. 2
slova "Neoprávněně
získaným majetkovým prospěchem"
nahradit slovy "Bezdůvodné obohacení",
k § 148 odst. 2
vypustit,
k § 148
vložit nové odst. 2 až 6 těchto znění:
"(2) Policista musí mít souhlas služebního funkcionáře
a)ke správě cizího majetku,
b)k provozování živnosti nebo účasti na živnostenském podnikání nebo k vykonávání jiné výdělečné činnosti v pracovním nebo obdobném poměru,
c)k členství v představenstvech, dozorčích radách nebo jiných orgánech obchodních společností či družstev.
(3) Udělení souhlasu nelze odepřít v případech, kdy činnost podle odst. 1 nemůže ovlivnit plnění služebních povinností, nestrannost nebo nepodjatost policisty nebo jiné služební zájmy policie, zejména v případech, kdy jde o činnost publicistickou, literární, vědeckou a pedagogickou.
(4) Souhlas lze udělit k činnostem, které by mohly ohrozit autoritu policisty, jeho vážnost a důstojnost na veřejnosti, postavení policie a ministerstva, a k činnostem, ke kterým by policista mohl zneužít informací získaných v souvislosti s výkonem služby anebo zneužít svého postavení, zejména k činnostem v detektivních kancelářích a v civilních bezpečnostních službách.
(5) Vyskytnou-li se okolnosti uvedené v odst. 4 po udělení souhlasu podle odst. 2, lze souhlas odejmout.
(6) Na řízení o udělení
souhlasu a jeho odejmutí užijí se ustanovení
části první, hlavy deváté.",
k § 149
nadpis "Zápočet doby
zaměstnání" dát nad označení
§ 149,
k § 151
vypustit slova "§ 150 odst. 3"
a "§ 262",
k § 153
nad nadpis "Přechodná
a závěrečná ustanovení"
vložit nadpis "Hlava druhá",
k § 154
pod označení paragrafu vložit
nadpis "Zvláštní důvod propuštění",
za § 154 vložit nový § 155 tohoto znění:
"Ustanovení tohoto zákona se přiměření užijí na služební poměr příslušníků Sboru nápravné výchovy České republiky do doby přijetí zákona České národní rady o služebním poměru příslušníků Sboru nápravné výchovy České republiky s těmito odchylkami
a)kde se v tomto zákoně mluví o Policii České republiky, rozumí se tím Sbor nápravné výchovy České republiky,
b)působnost, která podle zákona přísluší ministru vnitra České republiky, přísluší ministru spravedlnosti České republiky,
c)příslušníci
Sboru nápravné výchovy České
republiky jsou ve služebním poměru ke Sboru
nápravné výchovy České republiky;
působnost podle § 2 odst. 2 tohoto zákona vykonává
ministr spravedlnosti České republiky a v rozsahu
jím stanoveném další služební
funkcionáři.",
ostatní paragrafy přečíslovat,
k § 155
návětí upravit takto:
"Ve vztahu pro policii a policisty a pro příslušníky
Sboru nápravné výchovy pozbývá
platnosti"
§ 156 zní:
"Tento zákon nabývá
účinnosti dnem 1. června 1992.",
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
České národní rady.
K bodu 13:
Vládní návrh zákona
ČNR o registraci církví a náboženských
společností (tisk 573) odůvodnil náměstek
ministra kultury České republiky ing. Pavel PROSEK,
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Miloslav VÝBORNÝ.
Po rozpravě výbor doporučil
České národní radě, aby vyslovila
souhlas s vládním návrhem s připomínkami
k odkazu 1) pod čarou a k § 1 (z 12 přítomných
poslanců 11 hlasovalo pro a 1 se zdržel hlasování).
Po odůvodnění náměstka
ministra kultury České republiky ing. Pavla Proseka,
zpravodajské zprávě posl. JUDr. Miloslava
Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje České
národní radě, aby vyslovila souhlas s vládním
návrhem s těmito připomínkami:
k odkazu 1)
přesunout z uvozovací věty
do § 1, a to za slova "Církve a náboženské
společnosti",
k § 1
slova "deset tisíc" nahradit
slovy "tři tisíce",
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, která bude předložena schůzi
České národní rady.
K bodu 14:
Vládní návrh zákona
o platu a odměně za pracovní pohotovost (tisk
FS 1309) odůvodnil zástupce federálního
ministerstva práce a sociálních věcí
ing. Antonín BALOUŠ.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Leonard DANNEBERG.
Po rozpravě výbor doporučil
Federálnímu shromáždění,
aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem
s připomínkami k nadpisu, § 15, 17, 18, 19,
21, 23, 24 a 26.
Po odůvodnění zástupce
federálního ministerstva práce a sociálních
věcí ing. Antonína Balouška, zpravodajské
zprávě posl. JUDr. Leonarda Danneberga a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.doporučuje Federálnímu
shromáždění, aby vyslovilo souhlas s
předloženým návrhem s těmito
připomínkami:
k nadpisu
doplnit slova "v rozpočtových
a některých příspěvkových
organizacích",
k § 15 odst. 1
závěr první věty
upravit takto: "... plat zvýšený o 100
% průměrného hodinového výdělku.",
k § 17 odst. 3
na konci udělat čárku
a doplnit slova "jinak přiměřenou zálohu",
k § 18 odst. 2
v první větě za slova
"v kolektivní smlouvě" doplnit slova "popřípadě
v pracovní smlouvě",
k § 19 odst. 1 písm. d)
vypustit slova "částky
propadající státu v důsledku pravomocně
uloženého nápravného opatření
a",
k § 21
za slova "je zaměstnavatel povinen"
vložit slova "před jeho vydáním
projednat s příslušným odborovým
orgánem a umožnit zaměstnancům do něj
nahlížet; ...",
k § 23
slova "§ 16 až 19" nahradit
slovy "§ 17 až 19",
k § 24
-dosavadní text označit jako odst. 1 a návětí tohoto odstavce upravit takto: "(1) Pro organizace v působnosti vlády České a Slovenské Federativní Republiky budou stanoveny zvláštním zákonem a pro organizace v působnosti vlády České republiky a vlády Slovenské republiky zvláštními zákony České národní rady a Slovenské národní rady"
-vložit nový odst. 2 tohoto
znění: "(2) Až do vydání
zákonů podle odst. 1 mohou otázky uvedené
v odst. 1 písm. a) až e) upravit vláda České
a Slovenské Federativní Republiky, vláda
České republiky a vláda Slovenské
republiky svým nařízením.",
k § 26 odst. 2
slovo "pracovněprávní"
nahradit slovem "pracovní",
II.zmocňuje zpravodaje výboru,
aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů,
které návrh projednaly, vypracovali společnou
zprávu, kterou předsedkyně České
národní rady zašle předsedovi Federálního
shromáždění.
K bodu 15:
Zpravodajskou zprávu k návrhu
skupiny poslanců FS na vydání zákona
o informačních systémech a ochraně
informací, se kterými tyto systémy nakládají
(tisk FS 1319) přednesl posl. ing. Václav ŽÁK.
Po rozpravě výbor nedoporučil
Federálnímu shromáždění,
aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem,
protože v upravované materii není dána
dnešní ústavní úpravou zákonodárná
působnost FS.
Po zpravodajské zprávě
posl. ing. Václava Žáka a po rozpravě
ústavně právní
výbor
nedoporučuje Federálnímu
shromáždění, aby vyslovilo souhlas s
předloženým návrhem, protože v
upravované materii není dána dnešní
ústavní úpravou zákonodárná
působnost FS.
K bodům 16 a 17:
Návrh skupiny poslanců FS
na vydání zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon č. 309/1991 Sb., o ochraně
ovzduší před znečišťujícími
látkami (zákon o ovzduší) (tisk FS 1287)
a vládní návrh zákona, kterým
se mění a doplňuje resortní seznam
zaměstnání zařazených pro účely
důchodového zabezpečení do I. a II.
pracovní kategorie podaný výnosem federálního
ministerstva dopravy (tisk FS 1321) se po úvodním
slově předsedy výboru JUDr. Miloslava VÝBORNÉHO
a po rozpravě usnesl, že je z časových
důvodů nebude projednávat.
Po úvodním slově předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
se usnesl, že z časových
důvodů nebude tento návrh projednávat.
Po úvodním slově předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
se usnesl, že z časových
důvodů nebude tento návrh projednávat.
K bodu 18:
Úvodní slovo k návrhu
výborů ústavně právních
Sněmovny lidu a Sněmovny národů na
vydání ústavního zákona, kterým
se mění a doplňuje ústavní
zákon č. 143/1968 Sb., o československé
federaci, ve znění pozdějších
předpisů (tisk FS 1366) přednesl posl. JUDr.
Miloslav VÝBORNÝ.
Po rozpravě výbor z ústavního
hlediska doporučil Federálnímu shromáždění
přijetí tohoto návrhu.
Po úvodním slově předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného a po rozpravě
ústavně právní
výbor
I.z ústavního hlediska doporučuje
Federálnímu shromáždění
přijetí tohoto návrhu,
II.zmocňuje předsedu
výboru, aby vypracoval zprávu, kterou předsedkyně
České národní rady zašle předsedovi
Federálního shromáždění.
K bodu 19:
Úvodní slovo k žádosti
Městského úřadu v Teplicích
o posouzení výkladu zákona č. 451/1991
Sb., kterým se stanoví některé další
předpoklady pro výkon některých funkcí
ve státních orgánech a organizacích
ČSFR, ČR a SR přednesl posl. JUDr. Miloslav
VÝBORNÝ.
Zpravodajskou zprávu přednesl
posl. JUDr. Leonard DANNEBERG
Po rozpravě se výbor usnesl,
že mu nepřísluší výklad
zákonů.
Po úvodním slově předsedy
výboru JUDr. Miloslava Výborného, zpravodajské
zprávě posl. JUDr. Leonarda Danneberga po rozpravě
ústavně právní
výbor
se usnesl, že mu nepřísluší
výklad zákonů.
K bodu 20: | Sdělení předsedy výboru |
1.Poslanci byli seznámeni s dopisem
předsedy vlády ČR, ve kterém zaslal
na vědomí, které návrhy zákonů
vidí vláda ČR jako prioritní a které
by byla schopna předložit v březnu 1992.
2.Poslanci byli seznámeni s dopisem
okresní Občanské komise při Policii
ČR v Novém Jičíně, který
se týkal problému, který mají členů
Nezávislého odborového svazu policistů.
3.Poslanci byli seznámeni s dopisem
Bernarda Šutovského z Bratislavy, ve kterém
uvádí námitky vůči návrhu
Ústavy Slovenské republiky.
4.Poslanci byli seznámeni se seznamem
zahraničních cest poslanců ČNR a zaměstnanců
Kanceláře ČNR v minulém období.