Zápis

z 104. schůze ústavně právního výboru České národní rady,

která se konala 14., 15. a 16. ledna 1992

Přítomni: posl. Antonín ANDRLE, Marek BENDA, JUDr. Leonard DANNEBERG, PaedDr. Josef HEJSEK, JUDr. Ivana JANŮ, JUDr. Jiří JIRÁSEK, JUDr. František KAČENKA, Ján KADLEC, Petr KOHÁČEK, JUDr. Jiří NOVÁK, JUDr. Jaroslav ORTMAN, CSc., JUDr. Ivo PALKOSKA, JUDr. Anna RÖSCHOVÁ, JUDr. Vladimír ŘEZÁČ, Michal SEDLÁČEK, JUDr. Miloslav VÝBORNÝ, ing. Václav ŽÁK
Omluveni: 14. a 15.1. posl. PaedDr. Josef HEJSEK a JUDr. Jiří JIRÁSEK

Hosté:

-ing. Václav GERNER - předseda Českého úřadu bezpečnosti práce

-JUDr. Milan HAVLIŠ - náměstek ministra spravedlnosti ČR

-plk. JUDr. Zdeněk KARABEC - ředitel Správy Sboru nápravné výchovy ČR

-ing. Arnošt CULÍK - náměstek ministra financí ČR

-JUDr. Filip ŠEDIVÝ - poslanec FS

-JUDr. JAKEŠ - ministerstvo spravedlnosti ČR

-JUDr. Pavel ZÁŘECKÝ, CSc. - náměstek ministra vnitra ČR

-ing. PELAN - náměstek ministra kultury ČR

-JUDr. Svatomír MLČOCH - náměstek ministra životního prostředí ČR

-JUDr. Ilona DRBOHLAVOVÁ - kandidátka na funkci soudkyně NS ČR

-prof. JUDr. František ŠAMALÍK, DrSc. - poslanec FS

-prof. JUDr. Josef MEČL, CSc. - poslanec FS

a další hosté dle prezenčních listin.

Schůzi výboru ve 14.00 hodin zahájil a řídil předseda ústavně právního výboru JUDr. Jiří NOVÁK.

Schválený pořad schůze:

1.Vládní návrh zákona ČNR, kterým se mění a doplňuje zákon č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce, ve znění zákona ČNR č. 575/1990 Sb. (tisk 550)

2.Zpráva vlády ČR pro ČNR o stavu vězeňství a postpenitenciární péče v ČR (tisk 422)

3.Vládní návrh zásad zákona ČNR o Vězeňském sboru ČR (tisk 481)

4.Vládní návrh zásad zákona ČNR o dani z nemovitostí (tisk 470)

5.Návrh skupiny poslanců FS na vydání zákona o zákazu vykonávání některých činností a zneužívání informací (tisk FS 1116)

6.Návrh na jmenování soudců k soudům České republiky předsednictvem ČNR na základě usnesení vlády České republiky ze dne 4. prosince 1991 č. 507 (2. etapa)

7.Koncepce výstavby orgánů státní správy v ČR, přednesená předsedou vlády ČR Petrem Pithartem v ČNR dne 10. října 1991

8.Vládní návrh zásad zákona ČNR o státním fondu kultury ČR (tisk 517)

9.Vládní návrh zákona ČNR o ochraně přírody a krajiny (tisk 497)

10.Návrh na jmenování soudců k soudům České republiky předsednictvem ČNR na základě usnesení vlády České republiky ze dne 4. prosince 1991 č. 507 (2. etapa)

11.Návrh skupiny poslanců FS na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje trestní zákon (tisk FS 1167)

12.Návrh skupiny poslanců FS na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 140/1961 Sb., ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1168)

13.Návrh skupiny poslanců FS na vydání zákona o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu (tisk FS 1115)

14.Návrh skupiny poslanců FS na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1071)

15.Návrh skupiny poslanců FS ČSFR na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů, ústavní zákon č. 91/1991 Sb., o Ústavním soudu České a Slovenské Federativní republiky a ústavní zákon č. 100/1960 Sb., Ústava České a Slovenské Federativní republiky, ve znění ústavního zákona č. 325/1991 Sb. (tisk FS 1071 A)

16.Sdělení předsedy výboru

K bodu 1:

Vládní návrh zákona ČNR, kterým se mění a doplňuje zákon č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce, ve znění zákona ČNR č. 575/1990 Sb. (tisk 550) odůvodnil předseda Českého úřadu bezpečnosti práce ing. Václav GERNER.

Zpravodaj posl. Petr KOHÁČEK předložil výboru pozměňovací návrh tohoto zákona.

Po rozpravě výbor přerušil své jednání o tomto návrhu a doporučil, aby vládní návrh i pracovní pozměňovací návrh projednal i národohospodářský výbor. Zároveň výbor požádal legislativní odbor Kanceláře České národní rady, aby zaujal stanovisko jak k vládnímu, tak pozměňovacímu návrhu. Výbor též zmocnil svého předsedu, aby doporučil předsednictvu ČNR nezařazovat tento vládní návrh na pořad lednové schůze ČNR.

Usnesení č. 497

ústavně právního výboru České národní rady

z 14. ledna 1992

k vládnímu návrhu zákona České národní rady, kterým se mění a doplňuje zákon č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce, ve znění zákona České národní rady č. 575/1990 Sb. (tisk 550)

Po odůvodnění předsedy Českého úřadu bezpečnosti práce ing. Václava Gernera, zpravodajské zprávě posl. Petra Koháčka a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.přerušuje své jednání o tomto návrhu; doporučuje, aby vládní návrh i pracovní pozměňovací návrh, který ústavně právnímu výboru předložil zpravodaj posl. Petr Koháček, projednal i národohospodářský výbor České národní rady,

II.žádá legislativní odbor Kanceláře České národní rady, aby zaujal stanovisko jak k vládnímu, tak pozměňovacímu návrhu,

III.zmocňuje předsedu výboru, aby doporučil předsednictvu České národní rady nezařazovat tento vládní návrh na pořad lednové schůze České národní rady.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 2:

Úvodní slovo ke zprávě vlády České republiky pro Českou národní radu o stavu vězeňství a postpenitenciární péče v České republice (tisk 422) přednesl náměstek ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Milan HAVLIŠ. Ke zprávě se též vyjádřil ředitel Správy Sboru nápravné výchovy České republiky plk. JUDr. Zdeněk KARABEC.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. Petr KOHÁČEK.

Po rozpravě výbor doporučil České národní radě, aby do návrhu usnesení České národní rady byly zapracovány tyto připomínky:

-zrušit zařazování odsouzených do jednotlivých nápravně výchovných skupin; v souvislosti s tím prohloubit vnitřní diferenciaci výkonu trestu odnětí svobody; v tomto smyslu doporučit Federálnímu shromáždění novelizovat zákon o výkonu trestu odnětí svobody a trestní zákon,

-požádat generálního prokurátora České republiky o důslednější uplatňování trestního postihu pachatelů trestných činů ve věznicích,

-doporučit ministerstvu práce a sociálních věcí České republiky, aby se intenzívně zabývalo zpracováním a realizací koncepce postpenitenciární péče.

Usnesení č. 498

ústavně právního výboru České národní rady

z 14. ledna 1992

ke zprávě vlády České republiky pro Českou národní radu o stavu vězeňství a postpenitenciární péče v České republice (tisk 422)

Po úvodním slově náměstka ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Milana Havliše, vyjádření ředitele Správy Sboru nápravné výchovy České republiky plk. JUDr. Zdeňka Karabce, zpravodajské zprávě posl. Petra Koháčka a po rozpravě

ústavně právní výbor

doporučuje České národní radě, aby do návrhu usnesení České národní rady k této problematice byly zapracovány tyto připomínky:

-zrušit zařazování odsouzených do jednotlivých nápravně výchovných skupin; v souvislosti s tím prohloubit vnitřní diferenciaci výkonu trestu odnětí svobody; v tomto smyslu doporučit Federálnímu shromáždění novelizovat zákon o výkonu trestu odnětí svobody a trestní zákon,

-požádat generálního prokurátora České republiky o důslednější uplatňování trestního postihu pachatelů trestných činů ve věznicích,

-doporučit ministerstvu práce a sociálních věcí České republiky, aby se intenzívně zabývalo zpracováním a realizací koncepce postpenitenciární péče.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 3:

Vládní návrh zásad zákona České národní rady o Vězeňském sboru České republiky (tisk 481) odůvodnil náměstek ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Milan HAVLIŠ.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. Petr KOHÁČEK.

Po rozpravě výbor souhlasil s předloženými zásadami a doporučil, aby do návrhu paragrafovaného znění byly zapracovány připomínky k zásadám č. 13, 18 a 21.

Usnesení č. 499

ústavně právního výboru České národní rady

z 14. ledna 1992

k vládnímu návrhu zásad zákona České národní rady o Vězeňském sboru České republiky (tisk 481)

Po odůvodnění náměstka ministra spravedlnosti České republiky JUDr. Milana Havliše, zpravodajské zprávě posl. Peta Koháčka a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.souhlasí s předloženými zásadami a doporučuje, aby do návrhu paragrafovaného znění byly zapracovány tyto připomínky:

obecně

v paragrafovaném znění vyjádřit, že Vězeňský sbor České republiky je organizačně vybudován ze tří složek, kde vězeňská stráž a justiční stráž jsou složkami ozbrojenými a vězeňská služba složkou neozbrojenou se všemi z toho vyplývajícími důsledky,

k zásadě č. 13

za slovo "bezpečnosti" doplnit slova "a k provedení úkonů uvedených v zásadě č. 12",

k zásadě č. 18

převzít obdobné ustanovení ze zákona o České policii týkající se zákroků vůči některým kategoriím osob (těhotným ženám, invalidním osobám apod.),

k zásadě č. 21

oprávnění uvedené v první větě této zásady konkretizovat zejména tak, aby nebylo v rozporu se zásadou veřejnosti jednání,

II.zmocňuje předsedu výboru a zpravodaje, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, která bude předložena předsednictvu České národní rady.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 4:

Vládní návrh zásad zákona ČNR o dani z nemovitostí (tisk 470) odůvodnil náměstek ministra financí České republiky ing. Arnošt CULÍK.

Zpravodajskou zprávu přednesla posl. JUDr. Anna Röschová.

Po rozpravě výbor souhlasil s předloženými zásadami a doporučil, aby do návrhu paragrafovaného znění byly zapracovány připomínky k zásadám č. 3, 4, 9 a 11.

Usnesení č. 500

ústavně právního výboru České národní rady

z 14. ledna 1992

k vládnímu návrhu zásad zákona České národní rady o dani z nemovitostí (tisk 470)

Po odůvodnění náměstka ministra financí České republiky ing. Arnošta Culíka, zpravodajské zprávě posl. JUDr. Anny Röschové a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.souhlasí s předloženými zásadami a doporučuje, aby do návrhu paragrafovaného znění byly zapracovány tyto připomínky:

k zásadě č. 3 a dalším

vypustit právo osobního užívání,

k zásadě č. 4 písm. d)

-doplnit o zdravotnická zařízení v rozsahu v jakém jsou napojeny na zdravotní pojišťovnu,

-doplnit o soukromé a církevní školy, jestliže neslouží podnikatelské činnosti,

k zásadě č. 4 písm. e)

-doplnit o pozemky území chráněných podle zákona o ochraně přírody a krajiny s výjimkou národních parků a chráněných krajinných oblastí,

-doplnit v národních parcích a chráněných krajinných oblastech o pozemky zařazeny do jejich I. zóny,

-doplnit přiměřeným způsobem o osvobození daně z pozemků podle zásady č. 9 písm. d), e) j) a l),

k zásadě č. 9 odst. 1 písm. g)

upravit pouze na osoby, kterým bylo restituováno,

k zásadě č. 9 odst. 1 písm. h)

vztáhnout jen na domy, které byly od roku 1948 nepřetržitě ve vlastnictví fyzické osoby původní nebo přešlo vlastnictví na fyzickou osobu děděním nebo darováním nebo bylo převedeno prodejem mezi osobami blízkými,

k zásadě č. 9 odst. 1

-doplnit o nové písm. i) tohoto znění:

"i) na dobu 15 let obytné domy ve vlastnictví fyzických osob, pokud byly postaveny do roku 1948 a byty v nich byly nebo jsou nejméně 10 let obsazeny též cizími uživateli podle dřívějších zákonů o hospodaření s byty a s přikázaným nájemným podle právních předpisů, uplatňovaných od roku 1948,",

- ostatní písmena přeoznačit,

k zásadě č. 9 odst. 2

slova "v písm. g) a h)" nahradit slovy "písm. g) až i)",

k zásadě č. 11 odst. 3

-300, 600, 1000 obyvatel - diferencovat,

-diferencovat dále na 25 000 obyvatel,

-diferencovat možnosti obcí - určit daň v rozmezí,

II.zmocňuje předsedu výboru a zpravodajku, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, která bude předložena předsednictvu České národní rady.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 5:

Návrh skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona o zákazu vykonávání některých činností a zneužívání informací (tisk FS 1116) odůvodnil člen návrhové skupiny poslanců JUDr. Filip ŠEDIVÝ.

Po rozpravě výbor doporučil Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s tím, že je třeba návrh podstatným způsobem upravit s ohledem na v mezidobí nově přijaté zákonné normy.

/Schůze výboru byla přerušena ve 23.00 hod./

Usnesení č. 501

ústavně právního výboru České národní rady

z 14. ledna 1992

k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona o zákazu vykonávání některých činností a zneužívání informací (tisk FS 1116)

Po odůvodnění člena návrhové skupiny poslanců Federálního shromáždění JUDr. Filipa Šedivého a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.doporučuje Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s tím, že je třeba návrh podstatným způsobem upravit s ohledem na v mezidobí nově přijaté zákonné normy.

II.zmocňuje předsedu výboru, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, kterou předsedkyně České národní rady zašle předsedovi Federálního shromáždění.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

/15.1.1992 schůze zahájena v 9.00 hod. - řídil předseda výboru

JUDr. Jiří NOVÁK/

K bodu 6:

Návrh na jmenování soudců k soudům České republiky předsednictvem ČNR na základě usnesení vlády České republiky ze dne 4. prosince 1991 č. 507 (2. etapa) odůvodnil zástupce ministerstva spravedlnosti České republiky JUDr. JAKEŠ.

Zpravodajskou zprávu přednesla posl. JUDr. Anna RÖSCHOVÁ.

Po rozpravě výbor doporučil předsednictvu ČNR, aby jmenovalo soudce z povolání k soudům České republiky předložené na základě usnesení vlády České republiky č. 461 s výjimkou JUDr. Ilony Drbohlavové z oddílu A, k jejíž kandidatuře se výbor ještě vrátí a JUDr. Jiřího Paula z oddílu C, který odvolal svůj souhlas s kandidaturou.

Usnesení č. 502

ústavně právního výboru České národní rady

z 15. ledna 1992

k návrhu na jmenování soudců k soudům České republiky předsednictvem ČNR na základě usnesení vlády České republiky ze dne 4. prosince 1991 č. 407 (2. etapa)

Po odůvodnění zástupce ministerstva spravedlnosti České republiky JUDr. Jakeše, zpravodajské zprávě posl. JUDr. Anny Röschové a po rozpravě

ústavně právní výbor

doporučuje předsednictvu České národní rady, aby jmenovalo soudce z povolání k soudům České republiky předložené na základě usnesení vlády České republiky č. 461 z 13. listopadu 1991

-uvedené v oddílu A (justiční čekatelé)

-uvedené v oddílu B (bývalí soudci, kteří se do justice vracejí) s výjimkou JUDr. Ilony Drbohlavové, k jejíž kandidatuře se výbor ještě vrátí,

-uvedené v oddílu C (prokurátoři a bývalí prokurátoři) s výjimkou JUDr. Jiřího Paula, který odvolal svůj souhlas s kandidaturou,

-uvedené v oddílu D (právníci z praxe, kterým byla uznána zkouška komerčního právníka za odbornou justiční zkoušku),

-uvedené v oddílu E (soudci navrhovaní ke jmenování do funkce podle ustanovení § 69 odst. 2 zákona č. 335/1991 Sb.).

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 7:

Úvodní slovo ke koncepci výstavby orgánů státní správy v České republice, přednesené předsedou vlády České republiky Petrem Pithartem v České národní radě dne 10. října 1991 přednesl náměstek ministra vnitra České republiky JUDr. Pavel ZÁŘECKÝ, CSc.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. Petr KOHÁČEK.

Po rozpravě vzal výbor na vědomí návrh harmonogramu postupu legislativních prací nutných při realizaci koncepce výstavby orgánů místní správy v České republice a zprávu předsedy vlády České republiky Petra Pitharta, přednesenou na schůzi České národní rady dne 10. října 1991.

Usnesení č. 503

ústavně právního výboru České národní rady

z 15. ledna 1992

ke koncepci výstavby orgánů státní správy v České republice, přednesená předsedou vlády České republiky Petrem Pithartem v České národní radě dne 10. října 1991

Po úvodním slově náměstka ministra vnitra České republiky JUDr. Pavla Zářeckého, CSc., zpravodajské zprávě posl. Petra Koháčka a po rozpravě

ústavně právní výbor

bere na vědomí návrh harmonogramu postupu legislativních prací nutných při realizaci koncepce výstavby orgánů místní správy v České republice a zprávu předsedy vlády České republiky Petra Pitharta, přednesenou na schůzi České národní rady dne 10. října 1991.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 8:

Vládní návrh zásad zákona ČNR o státním fondu kultury České republiky (tisk 517) odůvodnil náměstek ministra kultury České republiky ing. PELAN.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. Petr KOHÁČEK.

Po rozpravě výbor souhlasil s předloženými zásadami a doporučil, aby do návrhu paragrafovaného znění byly zapracovány připomínky k zásadám č. 1, 4 a 5.

Usnesení č. 504

ústavně právního výboru České národní rady

z 15. ledna 1992

k vládnímu návrhu zásad zákona České národní rady o státním fondu kultury České republiky (tisk 517)

Po odůvodnění náměstka ministra kultury České republiky ing. Pelana, zpravodajské zprávě posl. Petra Koháčka a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.souhlasí s předloženými zásadami a doporučuje, aby do návrhu paragrafovaného znění byly zapracovány tyto připomínky:

k zásadě č. 1

-uvést, že v čele Fondu stojí ministr,

-změnit tak, aby Fond byl právnickou osobou a byl zapsán v obchodním rejstříku,

vložit novou zásadu č. 2, kde se doporučuje doplnit o zřizování rady Fondu, která by byla poradním orgánem ministra pro použití prostředků Fondu,

k zásadě č. 4

výčet uvést taxativně a ne demonstrativně, a to tak, aby byly vyloučeny neadresné dotace právnickým osobám,

k zásadě č. 5

v odstavci 2 upřesnit počátek a průběh lhůty, kdy může být penále požadováno,

II.zmocňuje předsedu výboru a zpravodaje, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, která bude předložena předsednictvu České národní rady.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 9:

Vládní návrh zákona ČNR o ochraně přírody a krajiny (tisk 497) odůvodnil náměstek ministra životního prostředí České republiky JUDr. Svatomír MLČOCH.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. JUDr. Leonard DANNEBERG.

Po povšechné rozpravě výbor přerušil projednávání tohoto vládního návrhu zákona.

/Schůze výboru byla přerušena v 19.00 hod./

Usnesení č. 505

ústavně právního výboru České národní rady

z 15. ledna 1992

k vládnímu návrhu zákona České národní rady o ochraně přírody a krajiny (tisk 497)

Po odůvodnění náměstka ministra životního prostředí České republiky JUDr. Svatomíra Mlčocha, zpravodajské zprávě posl. JUDr. Leonarda Danneberga a po povšechné rozpravě

ústavně právní výbor

přerušuje projednávání tohoto bodu.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

/16.1.1992 schůze zahájena v 9.00 hod. - řídil předseda výboru

JUDr. Jiří NOVÁK/

K bodu 10:

Úvodní slovo k návrhu na jmenování soudců k soudům České republiky předsednictvem ČNR na základě usnesení vlády České republiky ze dne 4. prosince 1991 č. 507 (2. etapa) přednesl předseda výboru JUDr. Jiří NOVÁK. K návrhu se vyjádřil též zástupce ministerstva spravedlnosti České republiky JUDr. JAKEŠ.

Výbor provedl pohovor s kandidátkou na funkci soudkyně Nejvyššího soudu České republiky JUDr. Ilonou DRBOHLAVOVOU.

Po rozpravě výbor doporučil předsednictvu České národní rady, aby jmenovalo soudce, kteří jsou uvedeni v usnesení výboru č. 506.

Usnesení č. 506

ústavně právního výboru České národní rady

z 16. ledna 1992

k návrhu na jmenování soudců k soudům České republiky předsednictvem ČNR na základě usnesení vlády České republiky ze dne 4. prosince 1991 č. 507 (2. etapa)

Po úvodním slově předsedy výboru JUDr. Jiřího Nováka, vyjádření zástupce ministerstva spravedlnosti České republiky JUDr. Jakeše, zpravodajské zprávě posl. JUDr. Anny Röschové a po rozpravě

ústavně právní výbor

doporučuje předsednictvu České národní rady, aby přijalo toto usnesení:

"Návrh

Usnesení

předsednictva České národní rady

z ledna 1992

k návrhu na jmenování soudců k soudům České republiky na základě návrhu předloženém předsedou vlády České republiky

(usnesení vlády České republiky č. 507 z 4. prosince 1991)

Předsednictvo České národní rady

jmenuje podle § 38 zákona č. 335/1991 Sb., o soudech a soudcích tyto soudce k soudům České republiky:

A.justiční čekatelé

1.JUDr. Šárka Dvořáková, nar. 21.1.1957 (okresní soud v Tachově),

2.JUDr. Dana Franková, nar. 18.5.1966 (městský soud v Brně),

3.JUDr. Renata Jedličková, nar. 12.7.1964 (městský soud v Brně),

4.JUDr. Petr Ševčík, nar. 22.7.1966 (okresní soud ve Vyškově),

B.bývalí soudci, kteří se do justice vracejí

1.JUDr. Ilona Drbohlavová, nar. 27.7.1943 (Nejvyšší soud České republiky),

2.JUDr. Naděžda Janáčková, nar. 28.1.1957 (okresní soud ve Vsetíně),

3.JUDr. Jitřenka Kopecká, nar. 20.7.1946 (Nejvyšší soud České republiky),

4.JUDr. Vladimír Krb, nar. 7.6.1953 (obvodní soud pro Prahu 4),

5.JUDr. Alena Macečková, nar. 30.4.1951 (okresní soud v Ostravě),

6.JUDr. Hana Mašková, nar. 7.5.1952 (obvodní soud pro Prahu 8),

7.JUDr. Božena Papežová, nar. 23.6.1943 (Nejvyšší soud České republiky),

C.prokurátoři a bývalí prokurátoři

1.Mgr. Jana Brothánková, nar. 2.10.1953 (městský soud v Praze),

2.JUDr. Marie Cvachová, nar. 13.1.1953 (okresní soud v Písku),

3.JUDr. Olga Charvátová, nar. 15.2.1950 (krajský soud v Plzni),

4.JUDr. Michal Mazanec, nar. 17.7.1951 (Nejvyšší soud České republiky),

5.JUDr. Naděžda Řeháková, nar. 25.5.1955 (městský soud v Praze),

6.JUDr. Věra Šimůnková, nar. 19.7.1954 (Nejvyšší soud České republiky),

7.JUDr. Eva Škultétyová, nar. 23.5.1950 (městský soud v Praze),

8.JUDr. Miloslav Šolín, nar. 11.6.1936 (Nejvyšší soud České republiky),

9.JUDr. Ludmila Tittková, nar. 4.2.1941 (krajský soud v Ostravě),

10.JUDr. Donka Vocetková, nar. 13.10.1959 (obvodní soud pro Prahu 4),

11.JUDr. Jiřina Zemanová, nar. 28.3.1962 (obvodní soud pro Prahu 8),

D.právníci z praxe, kterým byla uznána zkouška komerčního právníka za odbornou justiční zkoušku

1.JUDr. Jan Ryba, CSc., nar. 6.1.1953 (Nejvyšší soud České republiky),

2.JUDr. Rudolf Šídlo, nar. 5.6.1941 (obvodní soud pro Prahu 7),

E.soudci navrhovaní ke jmenování do funkce podle ustanovení § 69 odst. 2 zákona č. 335/1991 Sb.

1.JUDr. Petr Beneš, nar. 21.3.1951 (městský soud v Praze),

2.JUDr. Václav Halešic, nar. 7.6.1935 (krajský soud v Brně),

3.JUDr. Věra Hnaníčková, nar. 30.7.1942 (městský soud v Praze),

4.Alena Krýlová, nar. 24.3.1955 (městský soud v Praze),

5.JUDr. Jiří Rada, nar. 1.4.1963 (městský soud v Praze),

6.JUDr. Pavel Šámal, nar. 24.9.1953 (krajský soud v Ústí nad Labem),

7.JUDr. Jiří Šilhavý, nar. 21.8.1942 (krajský soud v Plzni).".

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 11:

Návrh skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje trestní zákon (tisk FS 1167) odůvodnil člen návrhové skupiny poslanců prof. JUDr. František ŠAMALÍK, DrSc.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. JUDr. Vladimír ŘEZÁČ.

Výbor po rozpravě nedoporučil Federálního shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem (7 poslanců hlasovalo pro toto usnesení a 6 bylo proti).

Usnesení č. 507

ústavně právního výboru České národní rady

z 16. ledna 1992

k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje trestní zákon (tisk FS 1167)

Po odůvodnění člena návrhové skupiny poslanců Federálního shromáždění prof. JUDr. Františka Šamalíka, DrSc., zpravodajské zprávě posl. JUDr. Vladimíra Řezáče a po rozpravě

ústavně právní výbor

nedoporučuje Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem (7 poslanců hlasovalo pro toto usnesení a 6 bylo proti).

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 12:

Návrh skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 140/1961 Sb., ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1168) odůvodnil člen návrhové skupiny poslanců prof. JUDr. Josef MEČL, CSc.

Zpravodajskou zprávu přednesl posl. JUDr. Vladimír ŘEZÁČ.

Po rozpravě výbor doporučil Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s připomínkou k bodu 1.

Usnesení č. 508

ústavně právního výboru České národní rady

z 16. ledna 1992

k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 140/1961 Sb., ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1168)

Po odůvodnění člena návrhové skupiny poslanců Federálního shromáždění prof. JUDr. Josefa Mečla, CSc., zpravodajské zprávě posl. JUDr. Vladimíra Řezáče a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.doporučuje Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s touto připomínkou:

k bodu 1 - § 260

vložit nový odstavec 2 tohoto znění:

"(2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán

a)spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí nebo jiným obdobně účinným způsobem,

b)spáchá-li takový čin jako člen organizované skupiny, nebo

c)spáchá-li takový čin za branné pohotovosti státu.",

II.zmocňuje předsedu výboru a zpravodaje, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, kterou předsedkyně České národní rady zašle předsedovi Federálního shromáždění.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodu 13:

Zpravodajskou zprávu k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu (tisk FS 1115) přednesl posl. JUDr. Ivo PALKOSKA, který předložil výboru řadu doplňků k tomuto návrhu.

Po rozpravě výbor doporučil Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s připomínkami k § 1, 3, 5, 6, 7, 9 a 11. Dále navrhl nové znění paragrafů 11 až 29.

Usnesení č. 509

ústavně právního výboru České národní rady

z 16. ledna 1992

k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání zákona o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu (tisk FS 1115)

Po zpravodajské zprávě posl. JUDr. Ivo Palkosky a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.doporučuje Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s těmito připomínkami:

k § 1

na konec doplnit slova "a kandidáty na funkci poslance Federálního shromáždění (dále jen "kandidát").",

před označení § 2 vložit nadpis

"Část prvá"

"Střet zájmů",

k § 3

vypustit označení odst. 1,

k § 3 písm. b)

v závěru vypustit slova "provozujících podnikatelskou činnost",

k § 3

vložit nové písm. c) tohoto znění:

"c) vykonává jinou výdělečnou činnost v pracovním či obdobném poměru.",

k § 5

vypustit označení odst. 1,

k § 5 písm. a)

vypustit slovo "nebo" a na závěr doplnit text "anebo po účinnosti tohoto zákona",

k § 5 odst. 2

vypustit,

k § 6

-vypustit slovo "anebo",

-slova "provozujících podnikatelskou činnost" nahradit slovy "nebo vykonávat jinou výdělečnou činnost v pracovním či obdobném poměru",

k § 7 odst. 1

za slova "pokud se návrh týká člena vlády" vložit slova "nebo jeho náměstka, je-li současně poslancem,",

k § 9 odst. 3

za slova "členem vlády" vložit slova "nebo jeho náměstkem",

k § 11, 12 a 13

vypustit a nahradit tímto textem:

"§ 11

Pokud ústavní činitel nesplní výzvu příslušného předsednictva podle § 8, nebo, pokud byly podány námitky, rozhodnutí sněmovny Federálního shromáždění, nebo společné schůze obou sněmoven Federálního shromáždění, nejpozději do 15 dnů od jeho doručení a v téže lhůtě neoznámí příslušnému předsednictvu, že rozhodnutí bylo splněno, bude tato skutečnost veřejně oznámena na společné schůzi obou sněmoven Federálního shromáždění.

Část druhá

Majetkové přiznání

§ 12

Ústavní činitel a kandidát je povinen učinit písemné majetkové přiznání v rozsahu stanoveném tímto zákonem (dále jen "přiznání).

§ 13

V přiznání musí být správně a úplně uveden zdroj, druh, výše a datum

a)příjmu z činností uvedených v § 3 vyjma příjmu za výkon funkce ústavního činitele,

b)příjmu z činnosti vědecké, pedagogické, publicistické, literární nebo umělecké a za projevy a veřejná vystoupení, pokud jednotlivě přesáhly 500,- Kčs.

§ 14

V přiznání musí být správně a úplně uveden zdroj, druh a výše příjmu z cenných papírů, dividend, tantiem, úroků a nájmů, pokud jednotlivě přesáhly 500,- Kčs.

§ 15

(1) V přiznání musí být správně a úplně uveden přehled darů a jiných výhod, zejména úhrad za dopravu, ubytování, stravování a zábavu, pokud jednotlivě přesáhly 500,- Kčs a nebyly poskytnuty osobami blízkými či jako projev osobní pohostinnosti.

(2) Výše poskytnutého plnění nemusí být uvedena, pokud bylo veřejně požádáno o poskytnutí výjimky příslušným předsednictvem a tato byla udělena.

§ 16

V přiznání musí být správně a úplně uveden druh a výše majetkové účasti na podnikání obchodní společnosti, družstva či jiné právnické a fyzické osoby v nominální hodnotě nad 1000,- Kčs.

§ 17

V přiznání musí být správně a úplně uveden druh, výše a původ dluhu či zdroj úvěru, pokud kdykoliv v roce přesáhl 100 000,- Kčs, vyjma případů, kdy jako záruka byla poskytnuta nemovitost sloužící výhradně k bydlení ústavního činitele nebo kandidáta nebo jeho osobní automobil, který není užíván k podnikatelské činnosti.

§ 18

V přiznání musí být správně a úplně uveden druh, datum a stručný popis převodu

a)cenných papírů nebo

b)nemovitostí vyjma nemovitosti sloužící výhradně k bydlení ústavního činitele nebo kandidáta.

§ 19

V přiznání musí být správně a úplně uveden druh, datum a stručný popis všech postavení, z kterých měl ústavní činitel příjmy uvedené v § 3 ve vykazovaném období a dohody či ujednání o budoucích postaveních. Rovněž je třeba uvést dobu, kdy ústavní činitel fakticky nevykonával svoji funkci.

Část třetí

Ustanovení společná

§ 20

(1) Ústavní činitel doručí přiznání za kalendářní rok vždy do 15. května následujícího roku příslušnému předsednictvu.

(2) Člen vlády České a Slovenské Federativní Republiky doručí přiznání za minulý rok a za období od začátku roku do dne jmenování členem vlády příslušnému předsednictvu do 15 dnů po té, co se stal členem vlády České a Slovenské Federativní Republiky.

alternativa II

do tohoto paragrafu zařadit odstavce 3 a 4 (při hlasování v ústavně právním výboru z 12 poslanců hlasovalo 6 pro a 6 proti)

(3) Kandidát předloží volební komisi přiznání v rozsahu § 13, 16, 17 a 19 za uplynulý rok a za dobu od začátku roku, v němž se konají volby, do dne podání kandidátních listin volební komisi nejpozději spolu s kandidátní listinou. Ústavní činitel, který je současně kandidátem, předloží pouze dodatek k přiznání v rozsahu části druhé za dobu od začátku roku do dne podání kandidátních listin příslušnému předsednictvu.

(4) Volební komise doručí do 10 dnů přiznání předsednictvu příslušné sněmovny, do které má být kandidát zvolen.

§ 21

(1) Evidenci písemných oznámení a přiznání vede příslušné předsednictvo.

(2) Kopie písemných oznámení a přiznání se uloží u výborů Federálního shromáždění, které určí předsednictvo Federálního shromáždění (dále jen "výbor").

§ 22

Údaje uvedené v písemném oznámení a přiznání, nesmí být užity k protiprávnímu jednání, k jiné než publicistické činnosti, která je určena blíže neurčitému okruhu osob a pro přímé či nepřímé žádosti o podporu nebo příspěvek, zejména na politickou či dobročinnou činnost.

§ 23

(1) Každý občan je na základě písemné žádosti oprávněn nahlédnout do kopií písemných oznámení a přiznání u výboru, kde jsou tyto uloženy.

(2) V žádosti musí být uvedeno jméno občana, rodné číslo, povolání a jeho bydliště, dále název (jméno) a sídlo (bydliště), popřípadě identifikační číslo a způsob užití, budou-li údaje sděleny jiné osobě, která je hodlá užít způsobem odpovídajícím tomuto zákonu.

(3) Výbor je oprávněn odmítnout žádost o nahlédnutí, pokud občan či způsob užití uvedený v žádosti vzbuzují důvodnou obavu, že údaje budou užity v rozporu s tímto zákonem. O námitkách proti rozhodnutí výboru rozhoduje příslušné předsednictvo.

§ 24

Občan, který nahlédl do kopií písemných oznámení a přiznání a naložil s údaji, jež tam zjistil, tak, že jiná osoba tyto údaje užila v rozporu s tímto zákonem, je s ní odpovědný společně a nerozdílně za vzniklou škodu. Tím není dotčena případná trestní odpovědnost.

§ 25

(1) Výbor je oprávněn přezkoumat správnost a úplnost údajů uvedených v písemném oznámení a přiznání ve spolupráci s finančními a daňovými orgány.

(2) Předsednictvo Federálního shromáždění může na návrh výboru vydat vzor písemného prohlášení a přiznání a vyzvat ústavní činitele a kandidáty, aby písemné prohlášení a přiznání bylo zpracováno podle tohoto vzoru.

§ 26

(1) Skupina alespoň 20 poslanců může požádat, aby na schůzi příslušné sněmovny Federálního shromáždění nebo na společné schůzi obou sněmoven Federálního shromáždění bylo zveřejněno, že ústavní činitel nebo kandidát nepodal včas správné a úplné přiznání.

(2) Skupina alespoň 20 poslanců může podat stížnost k příslušnému soudu proti ústavnímu činiteli či kandidátu, který vědomě nepodal včas nebo nepodal řešení správné a úplné písemné prohlášení a přiznání.

(3) Příslušný soud je oprávněn vyslovit zánik mandátu poslance, anebo uložit ústavnímu činiteli nebo kandidátu pokutu až do výše 100 000,- Kčs. Pokuta je příjmem rozpočtu Federálního shromáždění.

(4) Ustanovení odstavců 2 a 3 se užijí, bude-li to zvláštním zákonem stanoveno.

§ 27

(1) Opatření na ochranu veřejného zájmu stanovená tímto zákonem, se přiměřeně vztahují na pracovníky federálních ústředních orgánů.

(2) Podrobnosti stanoví vláda nařízením.

Část čtvrtá

Ustanovení závěrečná a přechodná

§ 28

Přiznání za rok 1991 podají pouze ústavní činitelé, kteří budou kandidovat ve volbách do Federálního shromáždění, České národní rady nebo Slovenské národní rady v roce 1992. Přiznání mohou podat přímo příslušnému předsednictvu.

§ 29

Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.",

II.zmocňuje předsedu výboru a zpravodaje, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, kterou předsedkyně České národní rady zašle předsedovi Federálního shromáždění.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

K bodům 14 a 15:

Zpravodajskou zprávu k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1071) a k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění ČSFR na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů, ústavní zákon č. 91/1991 Sb., o Ústavním soudu České a Slovenské Federativní republiky a ústavní zákon č. 100/1960 Sb., Ústava České a Slovenské Federativní republiky, ve znění ústavního zákona č. 325/1991 Sb. (tisk FS 1071 A) přednesl posl. Marek BENDA.

Po rozpravě se výbor usnesl, že tisk FS 1071 nebude projednávat a u tisku FS 1071 A doporučil Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s připomínkami k čl. 30, 32, 33, 34, 35. 36, 37. 39, 40, 43, 46, 49, 56, 61, 64 a 65.

Usnesení č. 510

ústavně právního výboru České národní rady

z 16. ledna 1992

k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů (tisk FS 1071)

Po zpravodajské zprávě posl. Marka Bendy a po rozpravě

ústavně právní výbor

se rozhodl, že nebude tento návrh projednávat.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru

Usnesení č. 511

ústavně právního výboru České národní rady

z 16. ledna 1992

k návrhu skupiny poslanců Federálního shromáždění ČSFR na vydání ústavního zákona, kterým se mění a doplňuje ústavní zákon č. 143/1968 Sb., o československé federaci, ve znění pozdějších předpisů, ústavní zákon č. 91/1991 Sb., o Ústavním soudu České a Slovenské Federativní republiky a ústavní zákon č. 100/1960 Sb., Ústava České a Slovenské Federativní republiky, ve znění ústavního zákona č. 325/1991 Sb. (tisk FS 1071 A)

Po zpravodajské zprávě posl. Marka Bendy a po rozpravě

ústavně právní výbor

I.doporučuje Federálnímu shromáždění, aby vyslovilo souhlas s předloženým návrhem s těmito připomínkami:

obecně

-definovat pro mimořádné situace mimořádné pravomoce ústavních činitelů,

-funkční období Federálního shromáždění končí ustavující schůzí nově zvoleného Federálního shromáždění. Ustavující schůze Federálního shromáždění se svolá do patnácti dnů po dni voleb, nejpozději však na den, kterým skončí funkční období. Po dni voleb nemůže Federální shromáždění měnit ústavu, vydávat ústavní zákony, provádět úpravu volebního zákona a úpravu zákona o rozpočtu,

-v návaznosti na tyto změny zrušit zákonná opatření s výjimkou mimořádných situací,

k čl. 30 odst. 1

vypustit variantu,

k čl. 30 odst. 2

vypustit variantu,

k čl. 32 odst. 4

doporučuje se varianta III,

k čl. 33 odst. 1

-v úvodní větě vypustit slova "a prohlášení",

-znění slibu upravit takto: "Slibuji na svou čest a svědomí věrnost České a Slovenské Federativní Republice. Budu zachovávat její ústavu a ostatní zákony. Slibuji, že budu vykonávat svůj mandát čestně a podle svého svědomí a nejlepšího přesvědčení v zájmu všeobecného blaha.",

k čl. 33 odst. 2

vypustit slova "nebo prohlášení",

k čl. 34 odst. 2

vypustit,

k čl. 35 odst. 2 zní:

"(2) Za výroky nebo jiné projevy učiněné při výkonu funkce poslance na sněmu nebo v jeho orgánech podléhá poslanec pouze disciplinární pravomoci svého sněmu; disciplinárním opatřením nemůže být vyloučení z hlasování na sněmu nebo v jeho orgánech.",

k čl. 36 odst. 2

-v první větě slovo "předsednictvu" nahradit slovem "předsedovi",

-v druhé větě slovo "předsednictvo" nahradit slovem "předseda",

k čl. 37

za slova "mu byly svěřeny" vložit slova "a o kterých se dozvěděl",

k čl. 39 odst. 1

na závěr vložit větu "K dalším schůzím se sněmovny Federálního shromáždění scházejí podle svého usnesení.",

k čl. 39 odst. 2

vypustit,

k čl. 40 odst. 1

vypustit slovo "předsednictva",

k čl. 43 odst. 1 zní:

"(1) Poslanecká sněmovna je způsobilá se usnášet za přítomnosti nadpoloviční většiny zvolených poslanců. K platnému usnesení je třeba souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců. Má-li se usnést o návrhu k jehož přijetí je třeba třípětinové většiny z počtu zvolených poslanců, je poslanecká sněmovna způsobilá se usnášet za přítomnosti alespoň tohoto počtu.",

k čl. 46

-předsednictvo se nazývá "stálý výbor",

-ostatní členy stálého výboru se ustanovují podle poměrného zastoupení,

-společný výbor se usnáší jako sněmovny,

k čl. 46 odst. 1

slova "nejvíce desetičlenná předsednictva" nahradit slovy "předsedu a místopředsedy",

k čl. 49

na konec první věty připojit slova "a národní rady",

k čl. 56 odst. 1

dát do přechodných ustanovení základové pravidlo, že se nevztahuje na současné období,

k čl. 61

definovat co je to výjimečný stav a co je to válečný stav, co je vypovědění a vyhlášení války,

čl. 61 odst. 1 písm. o zní:

"o) vyhlašuje na návrh vlády válečný stav,

k čl. 61 odst. 1

-vložit nové písmeno p) tohoto znění: "p) na základě rozhodnutí Federálního shromáždění vypovídá válku, je-li Česká a Slovenská Federativní Republika napadena, nebo je-li třeba plnit mezinárodní smluvní závazky o společné obraně proti napadení,",

-dosavadní písmeno p) označit jako písmeno q),

k čl. 64 odst. 3

vypustit,

k čl. 65

doporučuje konstruovat takto: Předsedu vlády jmenuje po poradě s představiteli politických stran prezident a na jeho návrh jmenuje členy vlády. Nezíská-li takto sestavená vláda důvěru Federálního shromáždění postup se opakuje. Nezíská-li ani druhá vláda jmenovaná prezidentem důvěru Federálního shromáždění, jmenuje prezident předsedou vlády kandidáta, kterého mu předloží předseda senátu a na návrh předsedy vlády jmenuje prezident členy vlády. Nezíská-li ani takto sestavená vláda důvěru Federálního shromáždění může prezident rozpustit parlament nebo jmenovat úřednickou vládu,

k čl. 65 odst. 3

první věta zní: "Předseda vlády je povinen do patnácti dnů po jmenování vlády předstoupit s vládou před Federální shromáždění a požádat o vyslovení důvěry.",

II.zmocňuje předsedu výboru a zpravodaje, aby spolu s předsedy a zpravodaji ostatních výborů, které návrh projednaly, vypracovali společnou zprávu, kterou předsedkyně České národní rady zašle předsedovi Federálního shromáždění.

JUDr. Ivana JANŮ v.r.
JUDr. Jiří NOVÁK v.r.
ověřovatelka výboru
předseda výboru
K bodu 16: Sdělení předsedy výboru

1.Schůze ČNR se koná až od středy 22. ledna 1992.

2.Schůzka zpravodajů k zákonům ČNR se koná v pátek 17.1. od 9.00 hod. u dr. Ledviny

511 - Nejvyšší kontrolní úřad - posl. Žák

550 - bezpečnost práce - posl. Koháček

480 - poplatky za odpady - posl. Benda

3.Předsednictvo ČNR se koná ve čtvrtek 16.1. od 14.00 hod.

4.Ve dnech 26.-29. ledna 1992 se uskuteční na pozvání ústavně právního výboru ČNR návštěva delegace ústavně právního výboru maďarského Národního shromáždění v Praze. Poslanci výboru se zabývali programem a účastí na jednotlivých akcí, které se u příležitosti návštěvy budou konat.

5.Poslanci byli seznámeni s dopisem Artforum, dobrovolné kulturní organizace, Valdštejnské nám. 14, Praha 1, týkající se vystěhování Evropského kulturního klubu.

6.Příští schůze výboru se event. bude konat v úterý 21.1.1992 od 14.00 hod. (bude upřesněno v úterý dopoledne).

/Schůze výboru byla ukončena ve 22.30 hod./

JUDr. Ivana JANŮ
JUDr. Jiří NOVÁK
ověřovatelka výboru
předseda výboru


Přihlásit/registrovat se do ISP