ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 

VI. volební období

rozpočtový a kontrolní výbor

 

Zápis

ze 17. schůze výboru, která se konala ve dnech

5., 6. a 7. prosince 1990

7. prosince 1990

 

Zápis

ze 17. schůze rozpočtového a kontrolního výboru ČNR, která se konala ve dnech 5., 6. a 7. prosince 1990

Přítomni: poslanci rozpočtového a kontrolního výboru ČNR

a hosté dle prezenčních listin

Omluveni: 7. 12. - posl. R. Hába a posl. I. Svoboda

Jednání prvního dne 5. prosince 1990:

Jednání výboru zahájil a řídil předseda rozpočtového a kontrolního výboru posl. P. Kozánek. Přivítal všechny přítomné hosty i poslance. Navrhl následující program jednání:

Středa 5. prosince 1990:

1.Vládní návrh zákona České národní rady o státní správě ve školství (tisk 94) - dokončení z 16. schůze

2.Vládní návrh, kterým se předkládá Federálnímu shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky k vyslovení souhlasu Smlouva mezi vládou České a Slovenské Federativní Republiky a vládou Kanady o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku, podepsaná v Praze dne 30. srpna 1990 (tisk FS 298)

3.Vládní návrh zákona ČNR, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 133/1985 Sb. o požární ochraně

(tisk 119)

4.Sdělení předsedy výboru

5.Různé

Čtvrtek 6. prosince 1990:

6.Návrh skupiny poslanců ČNR na vydání zákona o volbách soudců z lidu (tisk 117)

7.Návrh na volbu soudců z povolání k soudům v České republice

8.Doplňky k návrhu zákona o rozpočtových pravidlech České republiky

(společné zasedání s národohospodářským výborem)

9.Vládní návrh zákona o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby pro účely podnikání a o Fondu národního jmění České republiky (tisk 104)

Pátek 7. prosince 1990:

10.Projednání kapitol státního rozpočtu

kapitoly:

ministerstvo financí (zpravodaj posl. F. Homola)

Všeobecná pokladní správa (zpravodaj J. Kalfus)

ministerstvo státní kontroly (zpravodaj A. Chutný)

Český statistický úřad (zpravodaj J. Vlk)

Návrh programu byl schválen všemi přítomnými poslanci bez doplňujících připomínek.

1.

Vládní návrh zákona České národní rady o státní správě ve

školství (tisk 94) - dokončení z 16. schůze

Úvodem posl. J. Ryšlinková zrekapitulovala připomínky z 16. schůze a uvedla některé další náměty, jak vyplynuly z došlých peticí a stanovisek občanů na ministerstvo školství ČR.

Následovala obecná rozprava. V ní vystoupili posl. V. Šplíchal, Z. Smělík, J. Hájek, M. Vlk, A. Chutný, J. Ryšlinková, P. Kozánek, F. Nerad, J. Růžička. Někteří vystoupili opakovaně. Např. posl. V. Šplíchal přednesl stanovisko zástupců okresního svazu pracovníků ve školství (Rychnov nad Kněžnou) k návrhu zákona s požadavkem, aby školství bylo řízeno centrálně, nikoliv z okresních úřadů. Toto stanovisko předal zástupcům ministerstva školství. V diskusi dále zazněly názory na způsob řízení a financování učňovského školství, na způsob přidělování finančních prostředků učňovským školám, které není jednotné, nýbrž peníze proudí třemi toky (přes státní rozpočet, z okresních úřadů a od podniků). Poté byla obecná část rozpravy ukončena.

Následovala podrobná diskuse, ve které byly přijaty následující připomínky:

k §1

bod c) zní: školské úřady

bod d) zní: Školní inspekce

k §2

bod b) zní: školské rady

k §4

změnit pořadí bodů takto: 1 - 2 - 5 - 3 - 6 - 4

k §15

bod 2b) zní: rozpočet a materiální podmínky pro činnost jím řízené organizace

bod 2c) zní: personální a sociální podmínky

vypustit bod 3

k §16

Název paragrafu změnit na Školské rady a v textu všude výraz "okresní školská rada" nahradit výrazem "školské rady"

předposlední slovo bodu 5 zní "jejích"

k §§17 a 18

název paragrafu 17 změnit na "Školní inspekce" a dále ve znění paragrafů 17 a 18 výraz "Česká školní inspekce" nahradit všude výrazem "Školní inspekce",

k §20

v odst. 2 výraz "s ministerstvem republiky" nahradit výrazem "s ministerstvem financí České republiky".

Na závěr přednesla návrhová komise (ve složení posl. J. Ryšlinková, Z. Smělík, V. Šplíchal) návrh na usnesení č. 56, které po doplňcích bylo schváleno 14 hlasy pro, 1 byl proti a 1 se zdržel hlasování.

2.

Vládní návrh, kterým se předkládá Federálnímu shromáždění České

a Slovenské Federativní Republiky k vyslovení souhlasu Smlouva

mezi vládou České a Slovenské Federativní Republiky a vládou Kanady o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v

oboru daní z příjmu a z majetku, podepsaná v Praze dne 30. srpna

1990 (tisk FS 298).

Úvodní vystoupení přednesl zástupce federálního ministerstva financí ing. Grammetbauer. Zpravodajskou zprávu měl posl. J. Maryt.

V diskusi vystoupili poslanci J. Hájek, J. Ryšlinková (opakovaně), J. Kalfus, J. Růžička. Dotazy byly směrovány zejména na princip zamezení dvojího zdanění, na to, zda existují státy, se kterými Československo nehodlá tuto smlouvu uzavřít, jak to v současné době vypadá se smlouvami v rámci "bývalé" RVHP, dotazy dále směřovaly do oblasti autorských práv a licenčních poplatků, na univerzálnost smlouvy OECD a také na to, jak to vypadá se zdaňováním reklam ze sportovní a sponzorské činnosti.

Návrh na usnesení č. 62 přednesl posl. J. Maryt (15 hlasů pro, nikdo se nezdržel a nikdo nebyl proti).

3.

Vládní návrh zákona České národní rady, kterým se mění a doplňuje

zákon České národní rady č. 133/1985 Sb. o požární ochraně

(tisk 119).

Po přivítání hostů přednesl úvodní slovo I. náměstek ministra vnitra ČR ing. Drbohlav. Zpravodajskou zprávu měl posl. F. Homola. Byla zvolena návrhová komise ve složení posl. F. Homola, J. Hofrová, F. Nerad.

Následovala obecná rozprava k návrhu zákona. V ní vystoupili poslanci M. Vlk, P. Kozánek, Z. Smělík, F. Nerad, J. Hájek, J. Kapusta, V. Šplíchal, J. Růžička, z nichž někteří opakovaně. Bylo poukázáno na to, že poslanci vzhledem ke krátké době mezi předložením a projednáváním novely zákona, neměli možnost opatřit si původní zákonnou předlohu, takže navrhovatelem předložené doplňky je možné posuzovat velmi obtížně. Bylo poukazováno na rozpory mezi řízením ze strany ministerstva vnitra a možnostmi řízení obcí, zejména řízením požárního sboru v hlavním městě. Poslance též zajímalo zřízení speciálních jednotek pro likvidaci zvláštních havárií, např. skladů chemikálií apod. Bylo též konstatováno, že stávající novela nenutí k zvyšování úrovně preventivní ochrany. Dále byly rozebírány otázky vztahu požární a civilní ochrany a ev. zneužívání sborů požární ochrany pro nasazení při jiných než požárních nebo havarijních situacích (viz např. podpůrná činnost před 17. listopadem). Poslanci se shodli na tom, že na jeden rok není nutné vypracovávat novelu, vzhledem k nutné přípravě komplexního zákona. Smysl novely byl pouze kompromisem mezi požárním sborem města Prahy a požárními sbory venkova. Z těchto důvodů výbor nedoporučil schválení této novely.

Návrhová komise předložila návrh usnesení č. 63, ve kterém se České národní radě doporučuje odmítnout novelu zákona a současně zavázat příslušné orgány k předložení komplexního zákona o požární ochraně tak, aby mohl být schválen do 31. 12. 1991. Pro přijetí tohoto usnesení hlasovalo 10 poslanců, 2 byli proti a 4 se zdrželi hlasování.

4.

Sdělení předsedy výboru.

Předseda seznámil poslance s programem 10. schůze ČNR a s programem ČNR na nejbližší období.

Poté navrhl výboru činnost v době přerušení zasedání ČNR a to následovně: v období od 7.do 10. 1. 1991 by se uskutečnilo výjezdní zasedání výboru do Deštného v Orlických horách, kde by na pořadu jednání, kromě předložených návrhů zákonů, byl též seminář o daňové reformě. V období od 14. do 19. ledna by pak byl volný týden. Předpokládané zahájení jednání výborů by bylo po 21. 1. 1991 a vlastní schůzovní činnost ČNR se zahájením zasedání v měsíci únoru.

Dále předseda informoval o vytvoření nové komise předsednictva ČNR pro personální záležitosti obsazování ministerstev. Za výbor doporučil do této komise posl. F. Nerada a posl. A. Chutného. Při hlasování získal posl. F. Nerad 10 hlasů, nikdo nebyl proti, 6 se zdrželo. Byl do komise zvolen. Posl. A. Chutný získal hlasů 6, nikdo nebyl proti, 10 se zdrželo - do komise zvolen nebyl.

Dále předseda informoval o nutnosti dodržování směrnice FMF č. 65 z 12. 7. 1972 o náhradách výdajů při zahraničních pracovních cestách.

Jako další informace byl dopis iniciativní skupiny poslanců sociálních a kulturních výborů Sněmovny národů a Sněmovny lidu Federálního shromáždění z 26. 11. 1990, kterým se apeluje na poslance zákonodárných sborů k naplnění závazků vyplývajících z přijetí úmluvy o právech dítěte.

Předseda též seznámil poslance s dopisem sdružení znalců České republiky, kteří nabídli ČNR i rozpočtovému a kontrolnímu výboru odborné konzultace a vypracovávání stanovisek k zákonným předpisům týkajících se problému cen.

5.

Různé.

Předseda výboru posl. P. Kozánek seznámil poslance s návrhem na organizaci přihlášek poslanců ČNR k besedám s předsedou a ostatními členy vlády ČR. Na toto téma pak proběhla poměrně rozporná diskuse. Jejím závěrem bylo, že nelze poslance svazovat nějakým harmonogramem a že nejúčinnější cestou jsou osobní schůzky poslanců s příslušnými členy vlády. Současně byla projednávána i otázka nadměrného počtu interpelací na schůzích ČNR, stejně jako nejlepšího způsobu řešení podávání připomínek a doplňků k návrhům předkládaných zákonů. Na závěr bylo konstatováno, že demokracie jakkoliv těžkopádná musí být zachována a že nelze v této oblasti přijímat žádná omezující opatření.

V rámci bodu různé byl zařazen bod

"Projednání návrhu zásad zákona skupiny poslanců Federálního

shromáždění o převodu státního majetku do fondů hospodářské

obnovy a o podmínkách jeho privatizace (tisk FS 276)".

Předseda výboru posl. Petr Kozánek informoval, že tento návrh byl výboru přikázán, že je nutno jej projednat, i když je de facto po termínu. Upozornil na to, že vzhledem k tomu, že tato problematika je řešena v návrzích zákonů Federálního shromáždění o převodu majetku státu na jiné osoby pro účely podnikání (tisk FS 257) a zákonu ČNR o působnosti orgánů ČR ve věcech převodu majetku státu na jiné osoby pro účely podnikání a o fondu národního jmění ČR (tisk 104), které výbor projednal nebo projedná, stačí tento návrh vzít na vědomí. V obecné rozpravě, která k návrhu zásad zákona následovala, vystoupili poslanci J. Kalfus, J. Hájek. Podpořili stanovisko předsedy výboru. Předseda výboru pak navrhl návrh na usnesení č. 60. Usnesení bylo přijato 14 poslanci, nikdo nebyl proti a 3 se zdrželi hlasování.

V rámci bodu "Různé" vystoupil posl. M. Vlk a navrhl, aby z časových důvodů projednal výbor ještě dnes body 6. a 7. navrženého pořadu, které byly plánovány na následující den; tím se poslancům otevře prostor, aby se lépe mohli seznámit s návrhem rozpočtu, který byl předložen v úterý a jeho kapitoly má již na programu výbor tento pátek. Návrh poslance Vlka byl jednomyslně schválen.

Posl. A. Chutný informoval o stavu řešení problematiky kontroly v místech po komunálních volbách. Do 31. 1. 1991 připraví ministerstvo státní kontroly ČR návrh zákona o kontrole do ČNR. V současné době zaslal ministr vnitra dopisy na přednosty okresních úřadů tak, aby zařadili uvolněné pracovníky kontroly z bývalého Výboru lidové kontroly pod okresní úřady. Na tyto pracovníky byly delimitovány i finanční prostředky. V souvislosti s tím přednesl předseda výboru informaci o tom, že jménem výboru pozve premiéra české vlády pana Pitharta na jednání předsednictva, kde by tuto situaci osvětlil, tak jak výbor požadoval a jak bylo schváleno usnesením předsednictva ČNR.

6.

Návrh skupiny poslanců ČNR na vydání zákona o volbách soudců

z lidu (tisk 117).

Vzhledem k předběžnému projednání souhlasil výbor s tím, že není třeba nikdo z iniciativní skupiny poslanců k odůvodnění. Této úlohy se ujal zpravodaj posl. M. Vlk. Přednesl jak úvodní výklad, tak zpravodajskou zprávu.

Poté otevřel předseda výboru všeobecnou rozpravu k návrhu zákona. V ní vystoupili poslanci J. Hájek, J. Růžička, P. Kozánek, M. Vlk, J. Ryšlinková. V rozpravě se diskutovala zejména aktuálnost návrhu zákona a nutnost jeho přijetí v tomto období. Bylo konstatováno, že zánikem Národní fronty není nikdo, kdo by ze zákona měl oprávnění soudce z lidu navrhovat. Přesto jde však o přechodnou novelizaci, protože se do dvou let předpokládá jiný způsob - plná profesionalizace soudů.

Výbor doporučil návrh zákona České národní radě ke schválení s připomínkami, které vyplynuly z diskuse:

obecné připomínky:

- ke krajským soudům volit přednostně soudce osvědčené z činnosti u okresních soudů,

- v zákoně definovat délku volebního období,

- doplnit paragraf, ve kterém budou ze zákona vytvořeny podmínky pro činnost volených soudců z lidu ve vztahu k jejich zaměstnavateli,

připomínky k paragrafovanému znění:

§ 1, odst. 2

upravit odkaz 2 pod čarou takto: za slova "...v platném znění" doplnit "s výjimkou ustanovení o občanech oddaných věci socialismu" (novela 156/1969),

§ 5

doplnit nové písmeno c) "přestal splňovat předpoklady předepsané pro zvolení.

Návrh na usnesení č. 64 přednesl zpravodaj posl. M. Vlk. Usnesení výboru bylo přijato všemi 13 momentálně přítomnými poslanci jednomyslně.

7.

Návrh na volbu soudců z povolání k soudům v České republice

(tisky 107/A a 107/B).

Úvodní slovo přednesl k dané problematice předseda výboru posl. P. Kozánek. Konstatoval, že i přes obsáhlou diskusi na předsednictvu ČNR, kde on sám vystoupil s návrhem, aby volba soudců nebyla rozpočtovému a kontrolnímu výboru přikazována, předsednictvo České národní rady přikázalo návrh všem výborům. Tuto praxi nedoporučil s ohledem na časové možnosti výboru a s ohledem na to, že ev. připomínky k jednotlivým jmenováním lze postoupit ústavně právnímu výboru, nebo je přímo přednést na schůzi České národní rady, kde volba soudců probíhá.

Na základě doporučení předsedy výboru v diskusi, která následovala, většina poslanců zaujala stejné stanovisko a svým usnesením č. 65 doporučila předsednictvu ČNR, aby nadále projednávání volby soudců rozpočtovému a kontrolnímu výboru obligatorně nepřikazovalo. Pro toto usnesení hlasovalo 16 poslanců, nikdo nebyl proti, 1 se zdržel hlasování.

Jednání druhého dne 6. prosince 1990:

Podle schválené změny programu jednání (viz bod "Různé") zahájila schůze výboru až od 13.00 hod. Zasedání zahájil a řídil posl. P. Kozánek. Uvítal všechny hosty, zejména ministra financí ČR ing. K. Špačka a všechny poslankyně a poslance.

8.

Doplňky k návrhu zákona o rozpočtových pravidlech České

republiky.

Na úvod vystoupil ministr financí ČR ing. K. Špaček. Podal stručný přehled o posledním jednání představitelů všech tří vlád k problematice rozpočtu, rozpočtových pravidlech a kompetenčního zákona. Jako zpravodaj vystoupil posl. J. Hájek. Poukázal na to, že v návrhu zákona, s ohledem na změny v kompetenčním zákoně, je třeba provést minimálně dvě nutné změny tak, aby jednotná soustava byla vybilancovatelná. Seznámil dále poslance se 2 variantami těchto změn.

V následující rozpravě vystoupili poslanci J. Růžička, Z. Smělík, J. Kapusta, J. Hájek. Z rozpravy vyplynulo, že není vhodné zatím přijímat usnesení a volit variantu, kterou by se měnilo paragrafované znění, nýbrž že je lepší počkat po 10. 12. 1990, kdy bude známo, jak ve Federálním shromáždění dopadlo projednávání návrhu kompetenčního zákona. Zpravodaj doporučil, aby se k tomuto bodu výbor ještě jednou sešel a teprve na dalším projednávání přijal usnesení tak, aby bylo možno návrh na změny dopracovat do společné zprávy, která bude předložena schůzi ČNR. Toto rozhodnutí výbor jednomyslně akceptoval.

9.

Vládní návrh zákona o působnosti orgánů České republiky ve věcech

převodů majetku státu na jiné osoby pro účely podnikání a o Fondu

národního jmění České republiky (tisk 104).

Tento bod se projednával společně s národohospodářským výborem. Jednání obou dvou výborů řídil předseda rozpočtového a kontrolního výboru posl. P. Kozánek. Úvodní slovo přednesl nám. ministra pro správu národního majetku a jeho privatizaci ČR ing. Vodička. Zpravodajskou zprávu přednesli oba zpravodajové z RKV posl. J. Kalfus, za NHV posl. Ledvinka.

Následovala všeobecná rozprava. Na úvod za rozpočtový a kontrolní výbor vystoupil posl. J. Hájek. Doporučil, aby všeobecná rozprava byla přerušena s ohledem na to, že není znám osud federálního tisku zákona a protože tento zákon je přímo navazujícím, nelze jej bezezbytku projednat, dokud Federální shromáždění nepřijme jeho definitivní znění. Posl. Hájek dále navrhl, aby byla vytvořena komise, která zpracuje připomínky plynoucí ze zpravodajské zprávy a z rozpravy, která k tomuto návrhu zazněla. Do komise byli navrženi posl. J. Hájek, J. Kalfus a F. Homola. O návrhu bylo hlasováno (14 pro, 0 proti, 1 se zdržel).

Předseda rozpočtového a kontrolní výboru posl. P. Kozánek nato všeobecnou rozpravu k návrhu zákona přerušil.

Tím byl ukončen program 2. dne jednání 17. schůze rozpočtového a kontrolního výboru.

Jednání třetího dne 7. prosince 199O:

Jednání zahájil místopředseda výboru posl. J. Kapusta, který

také schůzi tohoto dne řídil. V úvodu přivítal všechny poslance a hosty, zejména zástupce ministerstva financí ČR.

10.

Kapitoly státního rozpočtu ČR na r. 1991.

Kapitola "Ministerstvo financí ČR":

Úvodní slovo a výklad přednesl náměstek ministra financí ČR ing. L. Dvořák. Ve svém vystoupení poukázal na výrazné organizační změny v resortu, díky vzniku územních finančních orgánů a z toho důvodu na nárůst rozpočtových prostředků. Nárůst vzniká také z důvodu nutného povýšení nákupu techniky pro tyto orgány a pro samotné ministerstvo financí. Současně se očekává snížení příjmů z československé státní loterie o 10% a to z důvodu, že tyto prostředky budou delimitovány ve prospěch Československé státní spořitelny. Ke kapitole vystoupil zpravodaj posl. F. Homola. Byla schválena návrhová komise ve složení posl. F. Homola, J. Ryšlinková a Z. Smělík.

V rozpravě vystoupili poslanci Z. Smělík, F. Nerad, J. Hájek, poslanci Nerad a Smělík opakovaně. V rozpravě byla rozebírána otázka vytváření územních finančních orgánů a jejich finančního krytí včetně zabezpečení nákladů na mzdy pracovníků a jejich zvyšování kvalifikace. Dále byla diskutována zejména reálnost příjmů kapitoly státního rozpočtu ministerstva financí ČR, nezbytné zvyšování těchto příjmů a omezování nutných výdajů. Byly doporučeny nové formy, např. vypisování edicí cenných papírů, atraktivních loterií apod. Dotaz byl vznesen na to, jak jsou z rozpočtu placeny likvidační skupiny krajských národních výborů, proč nemá ministerstvo financí ČR žádný výdaj v položce "věda a technika" a na závěr bylo oceněno to, že ministerstvo financí, jako takové, dbá na restriktivnost rozpočtu včetně toho, že omezuje i vlastní výdaje, např. položky na pohoštění, dary apod.

Na závěr doporučili poslanci výboru schválit kapitolu ministerstva financí ČR na r. 1991 ve výši příjmů 2.046.522 tis. Kčs a ve výši výdajů 838.932 tis. Kčs.

Návrhová komise přednesla návrh na usnesení č. 67. Usnesení bylo schváleno jednomyslně všemi přítomnými poslanci, tj. 13 hlasy.

Kapitola "Všeobecná pokladní správa" (398):

Úvodní výklad podal opět náměstek ministra financí ČR. ing. L. Dvořák. Zpravodajem k této kapitole byl posl. J. Kalfus. Byla navržena komise k přípravě usnesení ve složení poslanci J. Kalfus, Z. Smělík, J. Ryšlinková.

V diskusi vystoupili poslanci J. Kapusta, J. Hájek, F. Nerad, Z. Smělík, I. Svoboda, F. Homola, J. Růžička, z nichž někteří opakovaně. V souvislosti s touto kapitolou bylo v rozpravě konstatováno, že kapitola č. 398 "Všeobecná pokladní správa" je kapitolou, která má svoje opodstatnění v rámci ekonomické reformy. Vzhledem k její závažnosti je nezbytná větší vzájemná součinnost mezi ministerstvem financí a rozpočtovým a kontrolním výborem ČNR. Dále konstatovali, že příjmy a výdaje kapitoly jsou ve většině položek pouze kvalifikované propočty, takže vybilancování kapitoly je značně rizikové, což může mít značný dopad na státní rozpočet na rok 1991 jako celek. S ohledem na rizikovost příjmů i výdajů je nutno dbát na omezování výdajů podle priorit rozpočtu.

Poslanci se v diskusi též zaměřili na otázky České státní spořitelny a České státní pojišťovny. Zajímala je především budoucnost těchto organizací, jejich možnosti privatizace, zvyšování jejich příjmové základny, předpokládaná vydání, stavy pracovníků, mzdové náklady apod. Zabývali se též změnou pojišťovacích podmínek a změnou poskytování podmínek úvěrů a dopadem reformy na organizace. Na přetřes přišla i otázka demonopolizace této sféry.

Poslanci doporučili urychleně vypracovat návrh zákona o Státní pokladně tak, aby od r. 1992 mohly být účelové prostředky, které dosud spravuje Všeobecná pokladní správa, převedeny pod tuto Státní pokladnu.

Na závěr předložila návrhová komise návrh usnesení č. 68, které bylo schváleno 14 přítomnými poslanci, nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel.

V průběhu jednání se na schůzi výboru dostavil předseda výboru posl. P. Kozánek, který byl odvolán na mimořádné předsednictvo ČNR, a informoval poslance, členy výboru o tom, že se na odpoledne svolává mimořádné plénum České národní rady vzhledem k závažnosti politické situace v souvislosti s projednáváním kompetenčního zákona ve Federálním shromáždění. Navrhl neprojednávat obě zbývající kapitoly, které byly ještě na pořadu jednání, tj. kapitolu "Český statistický úřad" a "Ministerstvo státní kontroly". Doporučil, aby tyto kapitoly byly projednány na příští výborové schůzi v úterý a ve středu 11. a 12. prosince 1990. Tuto změnu pořadu výbor schválil 14 hlasy pro bez rozpravy.

Místopředseda výboru posl. J. Kapusta pak schůzi ukončil ve 12.00 hodin.

 

ing. Josef Hájek

ing. Petr Kozánek

ověřovatel

předseda

 

Zapsal: ing. Petr Jelínek

V Praze dne 7. prosince 1990



Přihlásit/registrovat se do ISP