Ministr financí České republiky Karel Špaček
odpověděl poslanci Antonínu Hrazdírovi
na jeho interpelaci dopisem ze dne 1. července 1991.
Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb.,
o jednacím řádu České národní
rady, předkládám České národní
radě odpověď ministra financí České
republiky Karla Špačka na interpelaci poslance Antonína
Hrazdíry, která zní:
"Vážený pane poslanče, z pověření
předsedy vlády České republiky reaguji
na Vámi vznesenou interpelaci ve věci financování
prací na silniční a dálniční
síti v roce 1991.
Restriktivní finanční a rozpočtová
politika je nezbytnou podmínkou pro tlumení inflace
v ekonomice při její transformaci. Přesto
státní rozpočet na rok 1991 zabezpečil
objem výdajů na výstavbu a údržbu
silniční a dálniční sítě
ve výši 8,7 mld Kčs, tj. v úrovni minulých
let.
Pro oživení investiční činnosti,
snížení nezaměstnanosti a vytváření
pracovních míst, navrhlo ministerstvo financí
České republiky v rámci úprav státního
rozpočtu České republiky na rok 1991 posílení
finančních zdrojů do investic s multiplikačním
účinkem o 1 mld Kčs. Z této miliardy
je na dopravní investice určeno 300 mil. Kčs.
Tyto prostředky jsou přednostně určeny
na urychlené dokončování staveb. Budou
poskytovány formou individuálních a systémových
dotací na vybrané investiční akce,
které svou realizací pozitivně ovlivní
stabilizaci a nárůst počtu pracovních
příležitostí. Výběr jednotlivých
akcí byl konzultován s příslušným
resortem. S dalšími finančními prostředky
v objemu přes 200 mil. Kčs pro městskou dopravu
se počítá v rámci 1 mld Kčs,
určené k posílení výdajů
místních rozpočtů na veřejně
prospěšné služby. Případné
další posílení zdrojů v této
oblasti ze státního rozpočtu je odvislé
od vývoje rozpočtových proporcí v
následujících měsících.
V Praze dne 1. července 1991 | Karel Špaček, v.r." |