ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 1991

VI. volební období

188 C

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslance ČNR Vladimíra Líbala

na ministra životního prostředí ČR,

ministra zemědělství ČR Bohumila Kubáta,

ministra vnitra ČR Tomáše Sokola

a

ministra státní kontroly ČR

Bohumila Tichého

ve věci stanovení trasy obchvatu

města Plzně

Ministr zemědělství České republiky Bohumil Kubát odpověděl poslanci Vladimíru Líbalovi na jeho interpelaci dopisem ze dne 21. března 1991.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, předkládám České národní radě odpověď ministra zemědělství České republiky Bohumila Kubáta na interpelaci poslance Vladimíra Líbala, která zní:

"Usnesením vlády ČSR č. 336 ze dne 12. 12. 1988 byl schválen územní plán velkého územního celku Plzeňské sídelní regionální aglomerace a územní plán sídelního útvaru Plzeň, avšak s neuzavřenou problematikou vedení trasy dálnic. V závazné části ÚPD je sice uvedeno územně chránit trasu severního obchvatu, ale současně ověřit její trasu novou územně technickou studií. V rámci této studie byly zpracovány 4 varianty jižního obchvatu. K žádosti investoru stavby Ředitelství dálnic Praha pro posouzení předběžných variant vyslovilo bývalé MZVž ČSR dne 17. 11. 1989 souhlas s jižní variantou v alternativě A2.

Z hlediska rozsahu a kvality záboru zemědělské půdy je úspornější severní varianta, všechny další faktory však plně svědčí ve prospěch jižní varianty. Propojení vysoké dopravní frekvence z jihu a jihozápadu od Plzně na dálnici v severní variantě by způsobilo vznik jiných požadavků na odnětí půdy, a tím i změnu pohledu na relativní úsporu v severní variantě.

V této souvislosti však konstatuji, že na základě změny kompetenčního zákona jsou rozhodovací činnost a související otázky v oblasti ochrany zemědělského půdního fondu přeneseny od 1. 8. 1990 plně na ministerstvo životního prostředí ČR.

V současné době jsou na MŽP ČR vyhodnocovány alternativy jižního obchvatu z hlediska ekologických dopadů s cílem doporučit k realizaci nejméně konfliktní alternativu jižního obchvatu. V souvislosti s Vaší interpelací, kterou jsme konzultovali s MŽP jsme upozornili i na skutečnost, brát zřetel na nový aspekt a sice na cenu půdy, která v jižních lokalitách obchvatu představuje cca 80 tis. Kčs/ha.

Pokud jde o problém jižního obchvatu města Rokycan, byl jsem ubezpečen, že realizací tohoto úseku stavby, který končí v km 66 (lokalita polesí Čilina) trasy, není nijak dotčena volba pro další pokračování stavby ať v severní či jižní variantě.

Byl jsem též informován, že 28. 2. 1991 se uskutečnilo v Praze na ŘD jednání o ekologické problematice přípravy výstavby dálnice za účasti členů Ekologické sekce OF města Plzeň a ostatních zainteresovaných zástupců z Plzně. Na jednání se účastníci dohodli, že je v současné době nutné ponechat MŽP ČR prostor pro posouzení ekologické problematiky.

Jsem přesvědčen, že MŽP posoudí problematiku obchvatu města Plzně z hlediska ekologických a ostatních aspektů a k realizaci doporučí nejméně konfliktní řešení.

Vybrané variantní řešení bude zapracováno ve změnách a doplňcích územního plánu města Plzeň a bude předloženo k projednání do vlády ČR.

V Praze 21. března 1991 Bohumil Kubát, v.r."

V Praze dne 2. dubna 1991

Dagmar Burešová, v.r.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP