ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 1991

VI. volební období

186 B

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslance Zbyška Stodůlky

vládě České republiky

ve věci odstranění negativních dopadů způsobených v pohraničním území mezistátní dopravou osob a zboží

Ministr vnitra České republiky Tomáš Sokol odpověděl poslanci Zbyšku Stodůlkovi na jeho interpelaci dopisem ze dne 15. dubna 1991.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, předkládám České národní radě odpověď ministra vnitra České republiky Tomáše Sokola na interpelaci poslance Zbyška Stodůlky, která zní:

"Vážený pane poslanče, po obdržení Vaší interpelace jsem nechal prověřit stav, který popisujete na hraničních přechodech v Českém Těšíně a Bohumíně.

Je skutečně pravdou, že v rámci Severomoravského kraje je vysoký nápad trestné činnosti a systemizované stavy příslušníků neodpovídají potřebám řešení tohoto negativního stavu a problematice související s řešením bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.

Z těchto důvodů jsem požadoval jak při zasedání vlády, tak při jednáni ČNR posílit početní stavy příslušníků VB v ČR.

K nárůstu pracovních míst došlo jak v roce 1990, tak v roce 1991. Přes uvedený nárůst však nedošlo k uspokojivému vykrytí požadavků jednotlivých krajů v ČR. Z těchto důvodů došlo k rozdělení systemizačních míst úměrně k bezpečnostní problematice.

Pro Vaši informaci došlo k posílení počtu příslušníků v Severomoravském kraji v roce 1991 o 140 funkčních míst. Bylo ponecháno v kompetenci velitele Severomoravského kraje kam a na které služby bude nárůst sil systemizován. Je pravdou, že nárůst kriminality si vyžádal posílit především kriminální a pořádkovou službu v přímém výkonu služby.

K výraznému posílení dopravní služby z výše uvedených důvodů proto nedošlo. Při dalším nárůstu počtu příslušníků dojde rovněž k adekvátnímu posílení funkčních míst po linii dopravní služby i v Severomoravském kraji, což jistě přispěje k řešení Vámi uváděných problémů na hraničních přechodech. Současně uvádím, že dopravní provoz lze především regulovat v pohybu. Stojící vozidla, která nelze umístit na parkovištích zejména mimo obce a města jsou problémem, který nelze regulačními opatřeními dořešit.

Jako další problém, který se dotýká Veřejné bezpečností uvádíte, že není prováděno vážení (měření) tlaku na nápravách nákladních vozidel při jejich vstupu na území ČR. S tímto názorem se rovněž ztotožňuji, ale upozorňuji, že je nemůže VB vyřešit, neboť v prostoru hraničního přechodu mají kompetence a pravomoce především orgány celní a pasové kontroly. Na tyto i další skutečnosti byly výše uvedené orgány MV ČR již upozorněny.

Závěrem bych chtěl uvést, že Vámi uvedené problémy, které se dotýkají činností Veřejné bezpečnosti, jsou předmětem jednání na všech stupních řízení VB s cílem operativně reagovat na zhoršující se vývoj bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, ale je nutné tuto otázku prioritně řešit i v ostatních resortech, zejména na ministerstvu pro hospodářskou politiku a rozvoj ČR, které má v kompetenci výstavbu silnic na území ČR a usměrňování kamionové dopravy. S pozdravem

V Praze dne 15. dubna 1991 Tomáš Sokol, v.r."

V Praze dne 19. dubna 1991

Dagmar Burešová, v.r.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP