PŘEDSEDNICTVO ČESKÉ NÁRODNÍ RADY

VI. volební období

930

USNESENÍ

předsednictva České národní rady

z 93. schůze 7. května 1992

 

kterým se vydává Platový řád zaměstnanců Kanceláře České národní rady

 

Předsednictvo České národní rady

I. schvaluje podle § 32 písm. r) zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady platový řád zaměstnanců Kanceláře České národní rady podle přílohy II, včetně příloh č. 1, 2, 3, které jsou jeho nedílnou součástí.

II. ukládá vedoucímu Kanceláře České národní rady zabezpečit úpravu platů zaměstnanců Kanceláře ČNR podle schváleného platového řádu s účinností od 1. května 1992.

 

Dagmar Burešová v.r.

předsedkyně České národní rady

 

Antonín Hrazdíra v.r.

ověřovatel předsednictva České národní rady

 

Příloha II.

Platový řád zaměstnanců Kanceláře České národní rady

 

Předsednictvo České národní rady podle § 32, písm. r) zákona č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v souladu se zákonem č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, stanoví tento platový řád:

 

§ 1

Rozsah platnosti

(1) Tento platový řád se vztahuje na zaměstnance Kanceláře České národní rady a její případné účelové organizace (dále jen "zaměstnanci" a "Kancelář").

 

§ 2

Zařazování zaměstnanců do funkcí a platových tříd

(1) Zařazení zaměstnance do funkce a platové třídy se provede na základě sjednaného druhu práce podle Seznamu funkcí a platových tarifů zaměstnanců Kanceláře České národní rady (příloha č. 1) v souladu s Katalogem prací a funkcí zaměstnanců Kanceláře České národní rady (příloha č. 3). Rozhodující je nejnáročnější pracovní činnost, jejíž výkon Kancelář na zaměstnanci požaduje.

(2) Zaměstnanec se zařazuje na volné funkční místo, pro které splňuje příslušné kvalifikační předpoklady. K dosažení vyššího než potřebného stupně vzdělání se nepřihlíží.

Vedoucí Kanceláře může zaměstnance, který nesplňuje potřebný stupeň vzdělání výjimečně zařadit pouze:

a) do první až třetí platové třídy,

b) do čtvrté a vyšší platové třídy, avšak nejdéle na dobu dvou let. Na dobu delší než dvou let lze zařadit zaměstnance, jestliže dlouhodobou činností v příslušném oboru prokázal schopnost k výkonu požadovaných pracovních činností a je starší 45 let.

Výjimky nelze přiznat v případech, kdy výkon práce podle jiných právních předpisů kvalifikaci vyžaduje (oprávnění k řízení motorových vozidel, oprávnění k provozu teplovodních kotlů, apod.)

Posouzení plnění kvalifikačních požadavků zaměstnance je v pravomoci vedoucího Kanceláře.

(3) Zaměstnance, který nezískal před ukončením potřebného stupně vzdělání odbornou praxi, lze po dobu získávání praktických zkušeností pro řádný výkon sjednaného druhu práce zařadit nejvýše do:

a) čtvrté platové třídy, jestliže ukončil úplné střední odborné vzdělání nebo tříletý učební obor,

b) nejvýše do sedmé platové třídy, jestliže ukončil vysokoškolské vzdělání.

 

§ 3

Tarifní plat

(1) Tarifní plat stanoví zaměstnanci vedoucí Kanceláře v rozpětí stanoveném v Seznamu funkcí a platových tarifů zaměstnanců Kanceláře České národní rady pro příslušnou třídu a funkci, v závislosti na celkové výkonnosti, s přihlédnutím k délce jeho odborné praxe.

(2) Zaměstnancům, kteří byli výjimečně zařazeni do funkce, pro kterou nesplňují kvalifikační předpoklady, lze stanovit tarifní plat nejvýše do dvou třetin rozpětí platového tarifu.

(3) Vedoucímu Kanceláře České národní rady stanoví tarifní plat a ostatní náležitosti předsednictvo České národní rady samostatným usnesením.

 

§ 4

Změna tarifního platu

(1) Je-li zaměstnanec přeřazen do jiné platové třídy, náleží mu platový tarif odpovídající novému zařazení ode dne účinnosti nového zařazení.

(2) Plat při výkonu jiné práce z důvodů uvedených v § 15 zákona č. 432/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech (dále jen "zákona"), se řídí příslušnými ustanoveními citovaného zákona.

 

§ 5

Příplatky

(1) Příplatek za vedení (§ 5 zákona)

Vedoucímu zaměstnanci, který je pověřen (v souladu s § 9 odst. 3 zákoníku práce) vedením na jednotlivých stupních řízení, přísluší k ocenění náročnosti řídící práce příplatek za vedení:

 

- vedoucí oddělení

500 - 1.500 Kčs měsíčně

- zástupce vedoucího odboru

500 - 1.500

- vedoucí odboru

1.500 - 3.000

- organizační tajemník výboru

1.500 - 3.000

- vedoucí sekretariátu předsedy ČNR

4.000 - 6.000

- vedoucí Kanceláře ČNR

6.000 - 8.000

 

Rozpětí příplatku za vedení bude použito s přihlédnutím k počtu podřízených zaměstnanců a náročnosti řídící práce na přiděleném úseku. Kumulace příplatků není možná. V zásadě bude přiznán příplatek vyšší hodnoty. Vedoucímu Kanceláře stanoví výši příplatku předsednictvo České národní rady.

(2) Osobní příplatek (§ 12 zákona)

Kancelář může přiznat zaměstnanci osobní příplatek v závislosti na náročnosti a kvalitě vykonávané práce a dlouhodobé výkonnosti až do výše a) 40 % přiznaného tarifního platu od 1. do 8. platové třídy

b) 60 % přiznaného tarifního platu od 9. do 12. platové třídy

Osobní příplatek se poskytuje jen po dobu, po kterou trvají důvody, pro které byl osobní příplatek přiznán.

(3) Příplatek za zastupování (§ 6 zákona)

Zaměstnanci, který zastupuje vedoucího zaměstnance na vyšším stupni řízení v plném rozsahu činnosti po dobu delší než čtyři týdny, a zastupování není součástí povinností vyplývajících z pracovní smlouvy, přísluší od prvého dne zastupování příplatek ve výši určené vedoucím Kanceláře v rámci rozpětí příplatku za vedení, který by příslušel zastupovanému vedoucímu zaměstnanci. Přísluší-li vedoucímu zaměstnanci příplatek za zastupování podle předchozí věty, jeho příplatek za vedení mu po dobu zastupování nepřísluší.

(4) Příplatek za noční práci (§ 7 zákona)

Za hodinu noční práce, kterou se rozumí práce konané v době mezi 22. a 6. hodinou (§ 99 zákoníku práce), přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 20 % jeho průměrného hodinového výdělku.

(5) Příplatek za práci v sobotu a v neděli (§ 8 zákona)

Zaměstnanci přísluší za hodinu práce v sobotu a v neděli příplatek ve výši 25 % jeho průměrného hodinového výdělku.

 

§ 6

Plat a náhradní volno za práci přesčas (§ 10 zákona)

(1) Za hodinu práce přesčas (§ 96 zákoníku práce) přísluší zaměstnanci hodinový výdělek zvýšený o 25 % a jde-li o dny nepřetržitého odpočinku v týdnu o 50 % průměrného hodinového výdělku, pokud se Kancelář se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna místo zvýšení platu.

U administrativních pracovníků má přednost poskytnutí náhradního volna. Neposkytne-li Kancelář zaměstnanci náhradní volno v době tří kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas nebo v jinak dohodnuté době, přísluší zaměstnanci zvýšený plat podle věty první.

(2) Zaměstnanci, kterému přísluší příplatek za vedení, je plat stanoven s přihlédnutím k případné práci přesčas. To neplatí o práci přesčas konané v noci nebo v den pracovního klidu (§ 91 odst. 1 zákoníku práce).

V platu vedoucího zaměstnance, který je statutárním orgánem, je vždy přihlédnuto k veškeré práci přesčas.

(3) Za evidenci práce přesčas u jednotlivců odpovídají přímí nadřízení.

 

§ 7

Plat a náhrady platu za svátek (§ 14 zákona)

(1) Za hodinu práce ve svátek přísluší zaměstnanci dosažený plat zvýšení o 100 % průměrného hodinového výdělku, pokud se Kancelář se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v době tří kalendářních měsíců nebo v jinak dohodnuté době po výkonu práce ve svátek.

(2) Zaměstnanci odměňovanému měsíčním platem přísluší tento plat bez ohledu na to, kolik má kalendářní měsíc pracovních dnů. V důsledku svátku mu plat neuchází; nepřísluší tedy takovému zaměstnanci za svátek náhrada mzdy (platu).

 

§ 8

Odměna za pracovní pohotovost (§ 19 zákona)

(1) Při nařízené nebo dohodnuté pracovní pohotovosti (§ 95 odst. 1 až 3 zákoníku práce) na pracovišti mimo pracovní dobu poskytne Kancelář zaměstnanci za hodinu této pohotovosti odměnu ve výši 50 % a jde-li o den pracovního klidu ve výši 100 % jeho průměrného hodinového výdělku, pokud se Kancelář se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v době tří kalendářních měsíců nebo v jinak dohodnuté době po pracovní pohotovosti.

(2) Při nařízené nebo dohodnuté pracovní pohotovosti mimo pracoviště mimo pracovní dobu poskytne Kancelář zaměstnanci za hodinu této pohotovosti odměnu ve výši 15 % průměrného hodinového výdělku a jde-li o den pracovního klidu ve výši 25 % průměrného hodinového výdělku.

(3) Odměna za pracovní pohotovost se nepovažuje za plat (§ 3 zákona).

(4) Za výkon práce v době pracovní pohotovosti přísluší zaměstnanci plat; odměna za pracovní pohotovost za dobu výkonu práce nepřísluší.

(5) Za evidenci pracovní pohotovosti u jednotlivců odpovídají přímí nadřízení.

 

§ 9

Odměny (§ 13 zákona)

Zaměstnanci lze poskytnout odměny za

a) splnění mimořádných nebo významných pracovních úkolů,

b) za dlouhodobě spolehlivé výsledky práce při dosažení 50 let věku, při prvém skončení zaměstnání po nabytí nároku na starobní nebo invalidní důchod,

c) za poskytnutí osobní pomoci při požární ochraně, živelných událostech nebo v jiných obdobných mimořádných případech,

Pravidla pro poskytování odměn tvoří přílohu č. 2 tohoto platového řádu.

 

§ 10

Přechodná a závěrečná ustanovení

(1) Vedoucí pracovníci Kanceláře České národní rady jsou povinni seznámit své podřízené s obsahem tohoto platového řádu a umožnit jim do něho nahlížet.

(2) Opatření podle tohoto platového řádu provádí Kancelář v souladu s § 20 zákona, kterým je upravena působnost odborových organizací v oblasti odměňování práce.

(3) Platnost předchozích předpisů, které upravovaly odměňování zaměstnanců Kanceláře, se ruší dnem účinnosti tohoto platového řádu.

 

§ 11

Účinnost

Tento platový řád nabývá účinnosti dnem 1. května 1992.

 

Příloha č. 1

Seznam funkcí a platových tarifů zaměstnanců Kanceláře České národní rady

 

Třída

Funkce

Kvalifikační

Rozpětí

   

předpoklady

platových tarifů

1

Administrativní pracovník

S

2200-3900

 

Pomocný dělník

zaučení

 
       

2

Samostatný administr. prac.

S-2r.praxe

2350-4200

 

Dělník

vyuč.ve 2letém uč.ob.

 
   

2 roky praxe

 

3.

Referent I

S-4r.praxe

2500-4500

 

Samostatný dělník

vyuč.ve 2letém

 
   

uč.ob./3 roky praxe/

 

4.

Referent II

USO/USV

2650-5300

 

Odborný dělník

vyuč.v 3let.uč.oboru

 

5.

Referent III

USO/USV-5 let praxe

2800-6000

 

Samostatný odbor.dělník

vyuč.v 3let.uč.oboru

 
   

5 let praxe

 

6.

Odborný referent I

USO/USV-8 let praxe

3000-6700

 

Odborný dělník specialista

vyuč. v 3let.uč.oboru

 
   

+ doplň.vzděl. nebo

 
   

USO/8 let praxe

 

7.

Odborný referent II

USO/USV-9 let praxe

3200-7200

   

V/bez praxe

 
 

Mistr řemeslných prací

vyuč.v 4let.uč.ob.s mat.

 
   

9 let praxe

 

8.

Odborný referent

   
 

specialista

V/5 let praxe

3500-8500

       

9.

Vedoucí oddělení

V/9 let praxe

3900-9000

       

10.

Odborný konzultant

V/10 let praxe

4400-10.500

11.

Vedoucí odboru

   
 

Organizační tajemník výboru

   
 

Poradce

   
 

- předsedy ČNR

   
 

- místopředsedy ČNR

   
 

- vedoucího Kanceláře ČNR

V/12 let praxe

5000-11.700

12.

Vedoucí sekretariátu

   
 

předsedy ČNR

V/15 let praxe

5700-13.500

 

+Vedoucí Kanceláře ČNR

V/výběrové řízení

plat stanoven

 

Příloha č. 2

Pravidla pro poskytování odměn zaměstnancům Kanceláře České národní rady

 

Odměny uvedené v § 9 platového řádu zaměstnanců Kanceláře jsou poskytovány v souladu s nařízením vlády ze dne 22. 4. 1992, to je podle obecně závazného právního předpisu. Dle tohoto předpisu se poskytují v kalendářním roce 1992 odměny dle odstavce 1 a 3 z fondu vedoucího.

1) Odměny za splnění mimořádných nebo významných pracovních úkolů

lze poskytovat zaměstnancům mimořádně za úspěšný výkon mimořádných jednorázových prací nebo za jiné výjimečné zásluhy.

Výši mimořádné odměny určuje vedoucí Kanceláře na doporučení navrhovatele s přihlédnutím k významu úkolu a výsledku práce pro Kancelář.

Mimořádnou odměnu navrhovatel písemně zdůvodní.

Mimořádné odměny se vyplácejí v nejbližším výplatním termínu po splnění úkolu, popřípadě po úspěšném výkonu mimořádných prací.

2) Odměny za dlouholeté výsledky práce

lze zaměstnanci poskytnout při

a) dosažení 50 let věku,

b) při prvém skončení zaměstnání po nabytí nároku na starobní nebo invalidní důchod.

Výši odměny určuje vedoucí Kanceláře na doporučení navrhovatele s přihlédnutím zejména na dlouholeté výsledky práce.

Odměnu navrhovatel písemně zdůvodní. Odměnu lze vyplatit pouze v roce, kdy bylo dosaženo uvedeného výročí.

3) Odměnu za poskytnutí osobní pomoci

při požární ochraně, živelných událostech nebo v jiných obdobných mimořádných případech může zaměstnanci na základě svého rozhodnutí udělit vedoucí Kanceláře s přihlédnutím k povaze mimořádné události v rámci možností použitelného objemu mzdových prostředků.

 

Příloha č. 3

Katalog prací a funkcí

zaměstnanců Kanceláře České národní rady

Část I. Řemeslné práce

 

Platová třída 1

Název funkce: pomocný dělník

Kvalifikační požadavky: zaučení

Charakteristika: Jednoduché, opakující se práce s menší fyzickou námahou, vykonávané podle podrobných pokynů nadřízeného bez vazeb na další činnost.

Příklady - pomocné práce při výrobě jídel - sběr a mytí nádobí s použitím předepsaných dezinfekčních prostředků, obsluha myček nádobí

- vykonávání lehkého a těžkého úklidu přidělených prostor s použitím všech čistících a dezinfekčních prostředků i s použitím strojů

Platová třída 2

Název funkce: dělník

Kvalifikační požadavky: vyučení ve dvouletém učebním oboru, 2 roky praxe

Charakteristika: Jednoduché práce vykonávané zpravidla samostatně s běžnou smyslovou zátěží nebo se zvýšenou fyzickou námahou.

Příklady - komplexní těžký úklid po malířích, zednících apod. za použití různých mechanizovaných úklidových strojů, čištění všech typů oken - udržování čistoty a pořádku ve svěřeném objektu a jeho úkolí; kontrola předpisů provozovatele; úklid sněhu v okolí objektu

Platová třída 3

Název funkce: samostatný dělník

Kvalifikační požadavky: vyučení ve dvouletém učebním oboru/ 3 roky praxe

Charakteristika: Výkon ucelených rutinních obslužných prací podle daných postupů a provozních režimů spojených s určitou hmotnou odpovědností, smyslovou zátěží, rizikem pracovního úrazu nebo vysokou fyzickou námahou a s určitými dalšími provozními návaznostmi.

Příklady - obsluha pobočkových telefonních ústředen, dálnopisných účastnických stanic a telefaxů

- rozmnožování - kopírování všech druhů tiskopisů, technických a jiných informací na ormigových, cyklostylových, rotoprintových a rotačních nebo deskových xerografických strojích; nastavování strojů i programově, obsluha, čištění a běžná údržba strojů

- vykonávání prací ve výrobě čalouněného nábytku, provádění dekoratérských prací, opravy čalounění a dekorací

Platová třída 4

Název funkce: odborný dělník

Kvalifikační požadavky: vyučení v tříletém učebním oboru

Charakteristika: Výkon odborných prací s případnými vazbami na další procesy, prováděných podle rámcových pokynů spojených zpravidla s vyšší hmotnou odpovědností, zvýšenou smyslovou zátěží a odpovědností za zdraví a bezpečnost dalších osob.

Výkon jednoduchých individuálních řemeslných prací.

Příklady - ovládání technologických postupů při přípravě všech druhů tiskových forem a zásad grafické úpravy tiskopisů; seřizování maloformátových ofsetových strojů; dodržování rejstříku, upravování zabarvení tisku a odstraňování závad při tisku celého nákladu; ovládání technologie mísení barev; ovrstvování všech druhů tiskových desek světlocitlivými emulsemi; zhotovování všech druhů kopií v pneumatickém kopírovacím rámu i na vícekovové folie; doby osvitu a shodnosti vyvolání kresby s negativem nebo pozitivem; měření relativní vlhkosti ovzduší apod.

- výroba technologicky náročných teplých jídel nebo specialit studené kuchyně s případným využitím velkokapacitních i programově řízených strojů; úprava jatečního masa, drůbeže a ryb pro kuchyňské zpracování

- obsluha zákazníků převážně pod přímým vedením včetně vyřizování složitějších objednávek a s případným inkasem tržeb; čepování nápojů, základní údržba výčepního zařízení, obsluha v závodních jídelnách

- příjem, skladování a výdej zboží a hmot podle rámcových pokynů, účast při inventarizacích

- obsluha kotlů ústředního vytápění; provádění běžné údržby, čištění a mazání strojního zařízení a příslušenství, úklid provozních prostor a vedení provozních záznamů

- provádění odborných prací při výrobě čalouněného nábytku a dekoratérských prací, odborné opravy všech druhů čalounění a dekorací včetně restaurátorských prací

- řízení a denní ošetřování silničních motorových vozidel s méně než devíti místy k sezení včetně řidiče; kontrola částí a dílů k zajištění bezpečného provozu; běžné opravy na trati; přijímání a předávání evidenčních a provozních dokladů; vykazování výkonů vozidla a podkladů pro náhrady cestovních výdajů.

Platová třída 5

Název funkce: samostatný odborný dělník

Kvalifikační požadavky: vyučení v tříletém učebním oboru/ 5 let praxe

Charakteristika: Výkon různorodých odborných prací s případnou vysokou hmotnou odpovědností za zdraví a bezpečnost druhých osob nebo smyslovou zátěží s pevně stanovenými přesnými návaznostmi na další procesy a děje; samostatný výkon individuálních odborných řemeslných prací.

Příklady - provádění běžných domovnických prací včetně řemeslné údržby objektu jako např. opravy zámků, různých uzávěrů, běžné opravy a údržba energetických (elektrických, vodních, plynových, tepelných) instalací, armatur a zařízení, klimatizačních, případně signálních zařízení, stavebních prvků objektu, jako např. práce zednické, truhlářské, sklenářské, případně další práce řemeslného charakteru

- montáž a demontáž a opravy vnitřního rozvodu a zařízení kanalizace, vodovodu, plynovodu a ústředního vytápění různých systémů s přípravou materiálu (řezání, ohýbání, řezání závitů apod.), sestavování dílců potrubí a armatur do montážních celků a jejich osazování a spojování (těsněním, závitovým spojením nebo svařováním) na místě montáže, osazování a připojování zařizovacích předmětů na kanalizaci, vodu nebo plyn, rozměřování vedení a osazení potrubí a armatur, zařizovacích předmětů a kotlů podle montážních výkresů, provádění zkoušek těsnosti, tlaku a topných zkoušek podle ČSN

- samostatné přijímání objednávek na všechny druhy prodávaného sortimentu i objednávek složitějších s případným doporučením sledu jídel a nápojů, popřípadě řízení svěřeného úseku obsluhy; vyznačování objednávek předepsaným způsobem; podávání veškerých informací o sortimentu; samostatná obsluha hostů, případné inkaso a vyúčtování tržeb předepsaným způsobem

- samostatné práce při výrobě polotovarů, teplých a studených jídel a teplých moučníků; kostění, dělení masa a jeho úprava pro výrobu jídel; používání různých druhů masa a dalších surovin s určováním nejvýhodnějšího způsobu jejich využívání; dodržování bezpečnostních, hygienických a cenových předpisů a technologických postupů; obsluha velkokapacitních kuchyňských strojů na výrobu jídel; hmotná odpovědnost za hodnoty svěřené k vyúčtování a značná morální odpovědnost

- samostatný příjem, skladování, ošetřování a výdej zboží v rámci provozní jednotky; kvalitativní přejímka a příjem zboží podle dodacích listů v expedičních prostorách dodavatelských organizací a jeho uskladnění ve skladu provozní jednotky; ruční manipulace se zbožím, obsluha jednodušších mechanizačních prostředků

- řízení provozu, údržba a opravy velkých klimatizačních zařízení sestávajících z parovodních nebo teplovodních kotlových jednotek, turbokompresorů, chladicích směsí, klimatizačních jednotek a jejich příslušenství, obsluha velínu

- řízení a denní ošetřování motorových vozidel s více než devíti místy k sezení včetně řidiče a silničních motorových vozidel nad 12 t, kontrola částí a dílů k zajištění bezpečného provozu; běžné opravy na trati; přejímání a předávání evidenčních a prvotních dokladů; vykazování výkonů vozidla a podkladů pro náhrady cestovních výdajů

- samostatný prodej zboží, jeho přejímka, skladování, ošetřování a aranžování; inkaso peněz; účast na inventarizacích, hmotná odpovědnost za hodnoty svěřené k vyúčtování; samostatné vyřizování reklamací.

Platová třída 6

Název funkce: odborný dělník specialista

Kvalifikační požadavky: vyučení v tříletém učebním oboru + USO nebo + doplňující vzdělání/ 8 let praxe

Charakteristika: Výkon ucelených odborných prací nebo zajišťování méně složitých agend s případnou velmi vysokou hmotnou odpovědností nebo odpovědností za obtížně odstranitelné škody většího rozsahu a vysokou smyslovou zátěží. Výkon individuálních vysoce odborných řemeslných prací.

Příklady - organizace řízení rozsáhlé výroby jídel včetně stanovení technologických postupů a kalkulací, kontrola jejich dodržování, sestavování vlastních receptur, jídelních lístků při dodržování jejich správné gastronomické skladby, vyřizování reklamací s dodavateli, kontrolní a personální činnost, přímé řízení dílčích odborných skupin pracovníků

- složitá a náročná obsluha hostů spojená s přípravou tabule; servírování specialit kuchyní cizích národů včetně jejich dohotovení u stolu; odborná příprava a servírování speciálních nápojů spojená s podáváním informací o podávaném sortimentu; případné řízení svěřeného odbytového úseku; dodržování gastronomických pravidel; hmotná odpovědnost za hodnoty svěřené k vyúčtování; výchova učňů a zaškolování pracovníků nově přijatých

- seřizování a provoz audiovizuální techniky, nastavování hodnot regulačních a ovládacích obvodů v závislosti na chodu technologického zařízení

- organizace a řízení práce řidičů v autoprovozu, sledování technického stavu vozidel a plánování středních a generálních oprav, zabezpečování technické přejímky vozidel, příprava podkladů pro plány materiálně technického zásobování, vedení evidence o spotřebě pohonných hmot při současném výkonu prací řidiče silničních motorových vozidel, zpracování podkladů pro výpočet mezd řidičů

- běžné a střední opravy součástí, podskupin a skupin strojů a zařízení, generální opravy jednoduchých strojů a zařízení, zhotovení součástí strojů a strojních zařízení, preventivní údržba strojů a zařízení

- zjišťování závad a opravy elektrického zařízení bytové a občanské vybavenosti, průmyslových zařízení, venkovních linek a silových kabelů; obsluha, preventivní a běžná údržba, zjišťování a lokalizace závad s prováděním oprav energetických zařízení a měnírenských zařízení

Platová třída 7

Název funkce: mistr řemeslných prací

Kvalifikační požadavky: vyučení ve 4letém učební oboru s maturitou,

9 let praxe

Charakteristika: Výkon složitých odborných specializovaných prací nebo samostatné zajišťování odborných agend s vysokou odpovědností za velmi obtížně odstranitelné škody. Výkon tvůrčích individuálních řemeslných prací za současného vedení skupiny.

Příklady - organizace a řízení práce při výrobě všech druhů pokrmů, sestavování vlastních receptur, specialit šéfkuchaře, řízení výroby jídel na zvláštní přání zákazníků nebo ke zvláštním slavnostním příležitostem; odborná výchova učňů a přímé řízení dalších odborných skupin pracovníků, hodnocení výkonu a kvality práce podřízených pracovníků

- náročná restaurátorská práce na slohovém nábytku a interiérech, na obložení tabulových a kazetových stropů, sloupoví, stěn a schodišť při dodržování památkového záměru

 

Část II. Odborné a administrativní funkce

 

Platová třída 1

Název funkce: administrativní pracovník

Kvalifikační požadavky: střední vzdělání

Charakteristika: Výkon pomocných kancelářských prací podle přesných pokynů a postupů.

Příklady - třídění písemností a pošty organizace z hlediska místa určení, zapisování do protokolů

- zajišťování oběhu spisů, dokladů a korespondence uvnitř organizace

Platová třída 2

Název funkce: samostatný administrativní pracovník

Kvalifikační požadavky: střední vzdělání/ 2 roky praxe

Charakteristika: Výkon jednoduchých pravidelně opakovaných administrativních, administrativnětechnických nebo provoznětechnických prací.

Příklady - pořizování a doplňování seznamu inventáře, sledování jeho pohybu, evidence, výkaznictví

- vyhledávání, třídění a označování spisů podle vnitřních organizačních pravidel

- opisování textu z rukopisu nebo podle diktátu

- archivování a skartace běžných písemností

Platová třída 3

Název funkce: referent I

Kvalifikační požadavky: střední vzdělání/ 4 roky praxe

Charakteristika: Výkon opakovaných kontrolovatelných administrativních, hospodářskosprávních, ekonomických nebo provoznětechnických prací podle podrobných pokynů nebo stanovených postupů.

Příklady - vykonávání dílčích prací při vyřizování jednoduchých správních aktů

- vedení evidencí, statistik, záznamů, kartoték, protokolů

- vyřizování administrativní agendy vedoucího útvaru

- vyřizování korespondence podle přesných pokynů

- psaní textů z rukopisů nebo podle diktátů na elektrických psacích - strojích nebo počítačích při dodržování předepsané úpravy

Platová třída 4

Název funkce: referent II

Kvalifikační požadavky: úplné střední odborné nebo úplné střední vzdělání/ bez praxe

Charakteristika: Výkon samostatných administrativních nebo částečně opakovaných různorodých hospodářskosprávních, ekonomických nebo provoznětechnických prací spojených zpravidla s vyšší hmotnou odpovědností.

Příklady - fakturace a likvidace faktur včetně kontroly správnosti položek a fakturovaných částek

- vybavování cestovních dokladů pro zahraniční cesty

- zajišťování chodu jednoduché knihovny, archivní činnost

- samostatné práce na počítačích v prostředí databázových systémů, tabulkových procesorů, editorů, apod.

- samostatné vyřizování jednodušších agend

- příprava podkladů pro správní řízení spočívající zejména v kontrole jejich náležitostí z věcného i právního hlediska, případně přípravy návrhu na doplnění stanovených náležitostí.

Platová třída 5

Název funkce: referent III

Kvalifikační požadavky: úplné střední odborné nebo úplné střední vzdělání/ 5 let praxe

Charakteristika: Výkon různorodých odborných prací s případnou vysokou hmotnou odpovědností nebo smyslovou zátěží s pevně stanovenými a četnými návaznostmi na další procesy a děje.

Příklady - řízení, organizace a operativní zajišťování chodu dílčích úseků

- sledování úkolů vyplývajících z obecně závazných právních předpisů, usnesení vlády a zastupitelských orgánů a jejich přenesení výkonným útvarům

- příprava podkladů pro správní rozhodnutí a výpočet poplatků a dávek

Platová třída 6

Název funkce: odborný referent I

Kvalifikační požadavky: úplné střední odborné nebo úplné střední vzdělání/ 8 let praxe

Charakteristika: Výkon ucelených odborných prací nebo zajišťování méně složitých agend, které jsou důležitou součástí širších procesů s vysokou hmotnou odpovědností nebo odpovědností za obtížně odstranitelné škody většího rozsahu a vysokou smyslovou zátěží.

Příklady - komplexní zabezpečování správy majetku organizace

- vedení rozsáhlé odborné knihovny včetně katalogizace a doplňování knižního fondu, dodržování předepsané evidence knih a časopisů

- samostatné vedení agendy organizačních tajemníků výborů se všemi návaznostmi na činnost dalších organizačních úseků

- samostatné vedení agendy přiděleného úseku podatelny, vedení předepsaných protokolů

- samostatné zpracovávání agendy přiděleného úseku v oddělení stížností a petic, zabezpečování archivace závažných dokumentů

- samostatné vedení a zpracovávání agendy příslušného vedoucího odborného odboru

Platová třída 7

Název funkce: odborný referent II

Kvalifikační požadavky: úplné střední odborné nebo úplné střední vzdělání/ 9 let praxe nebo vysokoškolské vzdělání

Charakteristika: Výkon složitých odborných prací nebo samostatné zajišťování odborných agend nebo výkon jednoduchých dílčích koncepčních metodických prací s vysokou odpovědností za vedení obtížně odstranitelné rozsáhlé škody, se značnou provázaností komplikovaných vazeb na další procesy a s vysokou neuropsychickou zátěží a rozsáhlými možnostmi volby postupu v rámci celého úseku nebo oboru činnosti.

Příklady - komplexní zajišťování utajovaných skutečností tvořících předmět státního, hospodářského nebo služebního tajemství

- zajišťování jednotlivých úkolů souvisejících s brannou pohotovostí státu, válečným stavem a mimořádnými situacemi

- provádění ekonomických rozborů, sledování vývoje ekonomických ukazatelů včetně návrhů na opatření, zajišťování odborných ekonomických činností na úseku financování, rozpočetnictví, vedení složitých účetních agend

- samostatné vedení agendy mzdového účetnictví včetně vyměřování dávek, daní, provádění komplexní kontrolní činnosti

- samostatné vedení agendy práce a mezd, tvorba dílčích rozborů, návrhů a opatření, zpracovávání příslušných statistických hlášení

- samostatné zajišťování komplexní agendy v sekretariátu místopředsedů České národní rady a vedoucího Kanceláře ČNR.

Platová třída 8

Název funkce: odborný referent specialista

Kvalifikační požadavky: vysokoškolské vzdělání/ 5 let praxe

Charakteristika: Výkon specializovaných odborných prací, samostatné zabezpečování složitých úkolů a agend nebo výkon koncepčních, metodických a dílčích tvůrčích činností, které jsou stěžejní součástí samostatně působících systémů, s určitými vazbami a souvislostmi přesahujícími rámec daného odboru, spojené se zvýšenou duševní námahou

Příklady - samostatné vykonávání úkolů na úseku stížností a petic

- samostatné zajišťování složitých právních, ekonomických agend nebo hospodářskosprávních agend

- samostatné komplexní zajišťování agendy v sekretariátu předsedy České národní rady

- samostatné vyřizování agendy zahraničního protokolu spojené se všemi navazujícími činnostmi

- samostatné komplexní zabezpečování úkolů na úseku stenografických prací

- zabezpečování chodu sítě výpočetní techniky

- komplexní zabezpečování účetnictví, rozpočtu a financování Kanceláře

- samostatné zabezpečování úkolů na úseku organizačním pro zabezpečení příprav jednání České národní rady a jejích orgánů včetně návazností na další činnosti

- legislativní práce a právní poradenství

Platová třída 9

Název funkce: vedoucí oddělení

Kvalifikační požadavky: vysokoškolské vzdělání/ 9 let praxe

Charakteristika: Výkon systémových prací spojených s komplexním zabezpečováním nejsložitějších úseků a agend, složitých koncepčních a metodických prací a tvůrčích činností, spojených zpravidla s odpovědností za neodstranitelné škody, s vysokou duševní námahou vyplývající z potřeby práce na značném stupni zobecnění, s širokými vazbami nad rámec oboru činnosti, prováděné zpravidla předem blíže nespecifikovaným způsobem. Řízení, organizace a koordinace velmi složitých procesů a systémů včetně volby a organizace postupů a způsobů řešení.

Příklady - vedení a komplexní řízení specializovaných agend; rozbory, ověření a aplikace pokrokových systémů na všech stupních organizace; řešení rozhodujících koncepčních a dlouhodobých úkolů

- řízení odborných účetních prací včetně výpočtů mezd zaměstnanců i poslanců ČNR, prací na vypracovávání operativních plánů a rozpočtů, jejich rozpis, kontrola, zpracovávání návrhů na opatření, projednávání podmínek financování organizace

- vedení a řízení prací na důsledném prošetřování stížností, podnětů a oznámení občanů; předkládání výsledků s návrhy na opatření; zabezpečování podkladů pro přešetřování petic a stížností a příprava návrhů na rozhodnutí o jejich vyřízení příslušným výborům (komisím), případně jiným orgánům České národní rady

- řízení prací na úseku informačních technologií, zabezpečování podmínek pro vzájemnou informovanost orgánů České národní rady, zabezpečování toku informací mezi útvary Kanceláře ČNR; péče o kvalitní úroveň výpočetní a spojové techniky

- vedení a samostatná organizace a zajišťování chodu hospodářskosprávního oddělení včetně skladů MTZ, řízení prací zabezpečujících komplexní evidenci celkového majetku ČNR

- řízení agendy složité personální práce zaměstnanců Kanceláře ČNR i poslanců ČNR, včetně prací na uplatňování tarifních soustav a pobídkových forem (mzdových systémů) u všech kategorií zaměstnanců Kanceláře ČNR

- řízení a komplexní vedení vedlejšího hospodářství Kanceláře na úseku gastronomie

Platová třída 10

Název funkce: odborný konzultant

Kvalifikační požadavky: vysokoškolské vzdělání/ 10 let praxe

Charakteristika: Výkon nejsložitějších specializovaných koncepčních systémových prací a náročných, tvůrčích prací s rozsáhlými komplikovanými vazbami mezi různými obory činnosti případně vědními disciplínami, prováděné blíže neurčeným způsobem s předem nespecifikovanými výstupy s vysokou mírou pravděpodobnosti vzniku neodstranitelných škod, obecného ohrožení života a zdraví osob, s požadavkem vysokého stupně zobecnění. Řízení a koordinace nosných částí komplexu složitých systémů s rozsáhlými vnitřními i vnějšími vazbami.

Příklady - samostatná příprava stanovisek a návrhů složité legislativní a všeobecně právní povahy související se zákonodárnou působností České národní rady a jejích orgánů

- samostatná příprava schůzí výborů s prováděním a kontrolou jeho usnesení a zabezpečování schůzí po stránce organizační a technické, zpracovávání podkladů tiskové zprávy o schůzích výboru, řízení spolupráce s úsekem petic a stížností a s ostatními výbory ČNR

Platová třída 11

Název funkce: vedoucí odboru, organizační tajemník výboru, poradce

Kvalifikační předpoklady: vysokoškolské vzdělání/ 12 let praxe

Charakteristika: Tvůrčí řešení úkolů neobvyklým způsobem s obecně stanovenými výstupy s vysokou mírou odpovědnosti za škody s nejširšími společenskými důsledky, spojené s velmi vysokou duševní námahou vyplývající z potřeby trvale vysokého stupně zobecnění jevů, značného množství variant řešení, s nároky na mimořádné schopnosti zejména tvůrčí, komunikační apod. Řízení a koordinace komplexů velmi složitých systémů, s odpovědností za škody odstranitelné za úsilí nejširšího kolektivu specializovaných odborníků za delší období, nebo za neodstranitelné škody se značnými nároky na schopnost řešit v nejobtížnějších podmínkách složité a konfliktní situace spojené zpravidla s obecným ohrožením nejširší skupiny osob.

Příklady - řízení úkolů na úseku organizačním včetně zabezpečování archivní činnosti speciálních materiálů, vyplývající z činnosti ČNR, řízení prací pro přípravu schůzí ČNR, zabezpečování stenografických prací, vyhotovování a evidence přijatých usnesení ČNR a jejího předsednictva

- řízení prací na úseku legislativního odboru vyplývajících z činnosti ČNR jako zákonodárného sboru; řízení úkolů obecně právní povahy a spolupráce při přípravě vnitřních normativních úkolů Kanceláře ČNR

- řízení prací na úseku tiskového odboru, zajišťování informovanosti poslanců ČNR a veřejnosti o činnosti ČNR a jejích orgánů, zabezpečování úkolů na úseku racionalizace a informačních technologií, řízení prací v knihovně České národní rady

- řízení prací na úseku hospodářskosprávního odboru, zabezpečování hospodaření České národní rady, vytváření materiálních a finančních předpokladů pro činnost ČNR a jejích orgánů, řízení prací na úseku finančnictví, služeb poslancům a autoprovozu

- řízení prací na úseku technické správy

- poradenská činnost na úseku složitých legislativních problémů, obecně platných právních předpisů; tvůrčí činnost při zpracovávání znaleckých posudků, zpracovávání expertních stanovisek pro potřeby předsedy České národní rady, jejich místopředsedů a vedoucího Kanceláře ČNR.

Platová třída 12

Název funkce: vedoucí sekretariátu předsedy České národní rady

Kvalifikační požadavky: vysokoškolské vzdělání/ 15 let praxe

Charakteristika: Tvůrčí řešení nejsložitějších úkolů principiálně novým způsobem s nespecifikovanými výstupy, širokého společenského nebo mezinárodního dosahu, s hlubokými interdisciplinárními návaznostmi, ovlivňující zásadním způsobem další rozvoj příslušných celospolečenských nebo vědních oborů, s předpokladem vysokého stupně abstraktního myšlení. Řízení, organizace a koordinace nejsložitějších systémů s velmi vysokým počtem možných způsobů řešení, s odpovědností za neodstranitelné hmotné a morální škody, které mohou vzniknout činností přímo řízených i navazujících systémů.

Příklady - řízení zabezpečování úkolů předsedy České národní rady souvisejících s činností ČNR a jejího předsednictva; zajišťování úkolů souvisejících s vystupováním předsedy ČNR navenek; řízení spolupráce s ostatními útvary Kanceláře ČNR; vedení prací v pobočné spisovně písemností předsedy ČNR a jeho sekretariátu.



Přihlásit/registrovat se do ISP