PŘEDSEDNICTVO ČESKÉ NÁRODNÍ RADY

VI. volební období

620

USNESENÍ

předsednictva České národní rady

z 69. schůze 3. prosince 1991

 

ke společné zprávě výborů České národní rady k návrhu skupiny poslanců ČNR na schválení zásad ústavního zákona ČNR o hlasování v České národní radě

 

Předsednictvo České národní rady

I. bere na vědomí společnou zprávu výborů České národní rady k návrhu skupiny poslanců ČNR na schválení zásad ústavního zákona ČNR o hlasování v České národní radě (tisk 352);

II. ukládá předsedkyni České národní rady zaslat společnou zprávu navrhovateli.

 

Dagmar Burešová v.r.

předsedkyně České národní rady

 

Stanislav Bělehrádek v.r.

ověřovatel předsednictva České národní rady

 

Příloha usnesení P ČNR č. 620

ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 1991

VI. volební období

Společná zpráva

výborů České národní rady k návrhu skupiny poslanců ČNR na schválení zásad ústavního zákona ČNR o hlasování v České národní radě (tisk 352)

 

Všechny výbory ČNR (kromě mandátového a imunitního výboru, národohospodářského výboru a zahraničního výboru) projednaly návrh zásad ústavního zákona ČNR o hlasování v České národní radě, předložený skupinou poslanců ČNR.

Výbor pro sociální politiku a zdravotnictví vzal předložený návrh na vědomí.

Výbor petiční, pro právní ochranu a bezpečnost s návrhem souhlasí s připomínkou omezit oddělené hlasování pouze na případy schvalování rozpočtu.

Ostatní výbory návrh nedoporučily, jednak bez odůvodnění(ÚPV, VOŽPU, VOCR), jednak s těmito připomínkami:

1. Projednávání návrhu odložit a vrátit se k této otázce v souvislosti s přípravou nové Ústavy a volebního zákona při určování volebních krajů.

(CHV)

2. Koncepce návrhu je pro výbor nepřijatelná.

(VVVK)

3. a) Nepovažuje se v současné době přípravy ústav a řešení otázek státoprávního uspořádání federace za vhodné vytvářet zákonem podmínky pro vznik dvou komor České národní rady, neboť zřízení dvou komor ČNR a zavedení zákazu majorizace je takovým zásahem do soustavy a postavení České národní rady, který lze provést pouze ústavním zákonem Federálního shromáždění.

b) Spravedlivého dělení rozpočtu mezi jednotlivé okresy České republiky je možno dosáhnout přijetím vhodných pravidel pro objektivizaci rozdělení státního rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů pro rok 1992 a další.

(VÚSN)

4. a) Při jednání o rozpočtovém zákonu může velmi snadno dojít k jeho opakovanému zamítnutí vedoucímu k přechodu do dlouhodobého rozpočtového provizoria.

b) Rozdělení poslanců pro hlasování vychází ze členění území České republiky pro volební účely na volební kraje, jejichž hranice nejsou totožné s hranicemi Čech či Moravy a Slezska.

c) Navržený způsob hlasování vede k atomizaci parlamentu.

d) Rozpočtový zákon, sestavený podle rozpočtových pravidel (zákona prostého) by byl normou vyšší právní síly.

e) Rozpočtově technické řešení výdajové stránky rozpočtů okresů je již řešeno s ohledem na jejich specifiku v navrženém systému "objektivizace výdajů rozpočtů okresů.".

(RKV)

V Praze dne 25. listopadu 1991

 

JUDr. Jiří NOVÁK v.r.

Ing. Petr KOZÁNEK v.r.

předseda ústavně právního

předseda rozpočtového

výboru ČNR

a kontrolního výboru ČNR

 

JUDr. Antonín HRAZDÍRA v.r.

předseda výboru ČNR pro územní

správu a národnosti

 

Ing. Leopold ZUBEK v.r.

MUDr. Petr LOM, CSc., v.r.

předseda výboru ČNR pro

předseda výboru ČNR pro sociální

ochranu životního prostředí

politiku a zdravotnictví

a urbanismus

 

 

Ing. Jiří MÜLLER v.r.

Josef VONDRÁČEK v.r.

předseda výboru ČNR

předseda výboru ČNR pro vědu,

petičního, pro právní

vzdělání a kulturu

ochranu a bezpečnost

 

 

JUDr. Antonín PROCHÁZKA v.r.

Josef BEZDĚK v.r.

předseda církevního

předseda výboru ČNR pro obchod

a humanitárního výboru ČNR

a cestovní ruch

 



Přihlásit/registrovat se do ISP