- 13 -

III.

Provedení změn a doplňků současné právní úpravy
silničního zákona nebude spojeno s nároky na pracovní
síly a nevyžaduje nové náklady ze státního rozpočtu.

Nové činnosti, která jsou silničním správním or-
gánům svěřovány, konkrétně u národních výborů /udělo-
vání výjimek při odstraňování pevných překážek z pozem-
ních komunikací, rozhodování ve věcech úpravy pozem-
ních komunikací při velkých stavbách a podobně/, budou
vyváženy tím, že okresní národní výbory nebudou vyko-
návat působnost speciálního stavebního úřadu pro dál-
nice a nebudou určovat silniční ochranná pásma u nově
budovaných nebo rekonstruovaných pozemních komunikací.

Pokud jde o nároky na státní rozpočet, nevyvolá
novelizace silničního zákona zvýšení potřebných pro-
středků a. nároků na státní rozpočet u správců pozemních
komunikací, a to jak v působnosti federálního ministerst-
va dopravy, tak i u příslušných národních výborů, ne-
boť dochází ke zhruba vyrovnaným přesunům činnosti
v rámci těchto organizací.

Požadavek na ukládání cizích vedení do pozemních
komunikaci ve formě kolektorů, popřípadě chrániček,
vyvolá vyšší jednorázovou potřebu investičních pro-
středků při výstavbě těchto zařízení. Vzhledem k tomu,
že půjde především o jejich výstavbu v rámci výstavby
bytových či průmyslových komplexů, kde především do-
chází k soustředění více cizích vedení /inženýrských
sítí/, lze předpokládat, že tato výstavba bude reali-
zována v rámci komplexní předmětné investiční výstavby.


-. 14 -

K případnému zřizování dalších kolektorů může docházet
při modernizaci a rekonstrukci měst a jejich části. I zde
lze předpokládat, že jejich výstavba bude zahrnuta do
komplexu prostředků pro modernizaci a rekonstrukci měst.

S individuálními případy výstavby kolektorů, popří-
padě chrániček je třeba uvažovat jen ojediněle při ře-
šení plánovaných rekonstrukcí inženýrských sítí předev-
ším ve velkých městech, a proto nebudou vyvolávat vý-
razné zvýšení částek určených pro realizaci těchto zá-
měrů. Opět půjde o jednorázová výdaje s rychlou návrat-
ností, neboť budou výhodně nahrazovat stávající fond
sítí, které v současné době mají výrazně vyšší provoz-
ní náklady /časté opravy, překopy komunikací a podobně/.

Vzhledem k tomu nelze předpokládat zvýšené jedno-
rázové nároky na hromadnou výstavbu těchto zařízení,
neboť v podstatě budou tato zařízení realizována jako
nezbytné doprovodné akce investiční výstavby jiných
celků. Tuto skutečnost lze dokladovat na stávající kom-
plexní bytová výstavbě nových sídlišť i výstavbě nových
výrobních komplexů, kde kolektory jsou běžně užívány.

V Praze dne 7. listopadu 1983

o0123_01.jpg

ministr dopravy ČSSR:

o0123_02.jpg

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP