Podnět č. 8 i) - posl. A. Král

Vyrovnat se s postupnou změnou povahy činnosti domovů důchodců, které se stále více budou stávat spíše ošetřovatelskými ústavy. Z toho je třeba vyvodit příslušné závěry a odlišit jejich poslání od léčeben dlouhodobě nemocných, kde by se měla výrazně prosadit úloha léčebná a rehabilitační. Pečovatelská snaha by se neměla omezovat jen na staré občany, ale měla by být poskytována osamělým osobám ve stavu nemoci, která nevyžaduje nemocniční ošetření.

Stav zajištění:

K vytvoření léčeben pro dlouhodobě nemocné a jednotek pro doléčování nemocných došlo v odvětví zdravotnictví na základě "Zprávy o zajištění ústavní péče o staré a dlouhodobě nemocné občany", projednané vládou ČSR dne 13. září 1972. Určení těchto zařízení a přehled indikací pro přijímání nemocných obsahuje instrukce ministerstva zdravotnictví ČSR č. 22/1973, o poskytování zdravotnických služeb starým a dlouhodobě nemocným občanům v zařízeních státní zdravotní správy.

Na uvedený předpis navazují indikace pro přijetí do ústavů sociální péče (vyhláška č. 130/1975 Sb. ve znění vyhlášky č. 142/1982 Sb.). Vyhláška specifikuje podmínky pro přijetí starých občanů do domovů důchodců, kteří pro trvalé změny svého zdravotního stavu potřebují komplexní péči, která jim jinak nemůže být zajištěna a dále pro staré občany, kteří toto umístění nezbytně potřebují z jiných vážných důvodů. Koncepce domovů důchodců je zaměřena tak, aby diferenciace obyvatel byla řešena v rámci jednoho ústavu a nedocházelo k vytváření tzv. asylových ústavů. Soustřeďováním imobilních a ležících obyvatel do jednoho zařízení v rámci okresu by se vytvořil nežádoucí typ ústavního zařízení, neúnosný z psychického hlediska pro obyvatele, jejich příbuzné i pro samotné pracovníky ústavu. Obdobná situace by nastala při koncentraci obyvatel s určitým zdravotním postižením do jednoho domova důchodců. Z tohoto pojetí vychází také typizační směrnice pro výstavbu domovů důchodců. Při umísťování obyvatel do domovů důchodců jsou pracovníci NV vedeni k tomu, aby žadatel byl umístěn pokud možno blízko svého bydliště, kde pobýval před umístěním do domova důchodců. Tím se napomáhá udržovat kontakty obyvatel s bývalým prostředím.

Pečovatelská služba se poskytuje zdravotně těžce postiženým občanům (invalidním důchodcům) a starým občanům, popř. rodinám s dětmi, pokud nelze péči o ně zajistit jiným způsobem. Okruh příjemců pečovatelské služby je vymezen zákonem č. 121/1975 Sb., o sociálním zabezpečení, a vyhláškou č. 130/75 Sb. (ve znění vyhlášky č. 142/1982 Sb.), kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení a zákon ČNR o působnosti orgánů ČSR v sociálním zabezpečení.

V koncepci dalšího rozvoje pečovatelské služby do roku 1995 se nepočítá s jejím rozšířením na další skupiny občanů s ohledem na situaci v pracovních silách, na snižování limitů ostatních osobních nákladů a na prakticky vyčerpané zdroje náboru dobrovolných pečovatelek v některých oblastech. Realizaci rozšíření okruhu příjemců pečovatelské služby brání zvyšující se podíl nesoběstačných starých občanů, zvláště 80letých a starších občanů z celkové populace v ČSR. Institucionální zajištění pečovatelské služby je nutno nadále vyhradit pro staré občany a občany zdravotně těžce postižené, neboť péče o ně musí být soustavná a musí mít trvalejší charakter.

Podnět č. 9 - posl. F. Chabičovský

Zajistit, aby resortní ministerstva koordinovala výrobu nedostatkových druhů zboží podle skutečné potřeby na základě průzkumu trhu u těch podniků, které nemají plánem stanoveny dodávky do tržních fondů a vyrábějí zboží v souladu s usnesením vlády ČSSR č. 151/82.

Stav zajištění:

Při plnění uvedeného záměru byly prozatím dosaženy jen dílčí výsledky. Nebylo by ani reálné předpokládat snadný a rychlý efekt. Vyžádá si to určitý čas. Některé výrobní organizace si iniciativně vyžádaly, případně vyžadují vzorky potřebných výrobků a podle svých výrobních možností s výrobou již započaly nebo se teprve rozhodují. Jiné o takovou výrobu zájem neprojevují.

Již první poznatky prokázaly, že celou činnost musí koordinovat obě národní ministerstva obchodu. Ve vztahu k výrobcům byly proto vytvořeny meziresortní pracovní skupiny. Jejich hlavním úkolem je - na základě průzkumu trhu - vyhledávat výrobce nedostatkového spotřebního zboží také u výrobců, kteří se doposud výrobou spotřebního zboží nezabývali a přitom dbát, aby výroba byla zajišťována plynule jen v objemech běžné potřeby trhu. Výrobcům jsou předkládány vzorky požadovaného spotřebního zboží a současně i požadavky na množství. Vyskytují se i takové případy, kdy se výrobci dožadují opatření strojů a zařízení resp. surovin (často dovozem z KS) z prostředků obchodu. K tomu však lze přistoupit jen ve zcela výjimečných případech.

Průběžnými výsledky se zabývají vládní komise pro zásobování trhu, příp. vlády. Dne 12. října t. r. projednala vláda ČSR zprávu ministra obchodu o zabezpečení vybraných nedostatkových druhů zboží na rok 1984 a přijala potřebná opatření. Pokud jde o federálně řízené výrobní resorty, kde se vyskytuje převážná část výrobců, kteří doposud spotřební zboží nevyráběli, bude obdobnou zprávu projednávat v listopadu t. r. Vládní komise pro zásobování nejdůležitějšími druhy zboží.

Pozitivních výsledků bude možno dosáhnout postupně v rámci celkového zlepšování dodavatelskoodběratelských vztahů.

Podnět č. 10 - posl. F. Chabičovský

Přehodnotit v hospodářství národních výborů stanovené podmínky podílu tržeb a uplatnění pravidel ve mzdové regulaci v případech, kdy výše mezd drobné provozovny nesmí přesáhnout její celkové tržby od obyvatel a tím odstranit negativní působení těchto podmínek v oblasti celospolečenských zájmů, např. v péči, opravách a údržbě školských zařízení, plnění akcí "Z", těžbě místních zdrojů surovin apod.

Stav zajištění:

Vláda ČSR projednala dne 26. října 1983 návrh ministra vnitra a ministra práce a sociálních věcí na změnu zásad pro zřizování a činnost drobných provozoven národních výborů. Podle nové úpravy pracují drobné provozovny i pro zařízení sloužící občanům, a to v oblasti zdravotnictví, školství, kultury, obchodu a veřejného stravování, sociální péče a pro bytový fond. Ze zásady, že k odměňování pracovníků drobné provozovny lze použít nejvýše takový objem mzdových prostředků, který odpovídá objemu tržeb od obyvatelstva, může řídící národní výbor povolit výjimku v tom směru, že stanoví limit mzdových prostředků až do výše 50% z celkových tržeb provozovny.

Podnět č. 11 - posl. M. Grande

Je třeba, aby ministerstvo kultury ČSR aktivněji uplatňovalo svůj vliv na kulturně výchovnou činnost realizovanou národními výbory a společenskými organizacemi.

Stav zajištění:

Jedním ze základních nástrojů, kterým je zabezpečována ideově obsahová orientace práce příslušných orgánů národních výborů a organizací Národní fronty a kulturních institucí, jsou Hlavní směry rozvoje kultury na léta 1981 - 1985. Z tohoto dokumentu vycházejí i oborové plány střednědobého charakteru, např. Plán rozvoje zájmové umělecké činnosti na léta 1981 - 1985, Program rozvoje mimoškolské výchovy a vzdělávání do roku 1985, ke kterým vláda ČSR přijala svá usnesení a tím zavázala jak příslušné resorty, tak orgány a organizace Národní fronty ČSR i národní výbory k jejich plnění. Vláda ČSR schvaluje každoročně hlavní směry kulturně výchovné činnosti, kterými se zpřesňuje kulturně výchovné působení.

Uvedené dokumenty jsou východiskem pro sestavování Jednotných plánů kulturně výchovné činnosti na daném stupni řízení.

Ministerstvo kultury ČSR vede národní výbory ve spolupráci se zúčastněnými orgány a institucemi k systematické kontrole přijatých plánů a opatření. Do tohoto procesu jsou zapojovány v široké míře i odborné poradní sbory jak ministerstva kultury ČSR, tak národních výborů, metodicko-poradenské instituce a aktivy dobrovolných spolupracovníků.

Podnět č. 12 - posl. A. Král

V souvislosti s přípravou velkých strukturálních změn je třeba zajistit bezplatné provádění přeškolování pracovníků a vyřešit otázku správného plánování potřeby pracovníků podle profesí, skutečně potřebných v národním hospodářství.

Stav zajištění:

Povinnost organizací zabezpečit zaškolení nebo přeškolení pracovníků při strukturálních změnách řeší vyhláška FMPSV č. 74/1970 Sb. (ve znění vyhlášky č. 4/1979 Sb.). V § 3 cit. vyhlášky se stanoví, že pracovníku, který bude po přechodu do jiné organizace vykonávat práci, pro níž se musí zaškolit nebo přeškolit, je přijímající organizace povinna takové zaškolení nebo přeškolení zajistit bez zbytečného průtahu a na svůj náklad. Totéž platí pro případy, kdy je pracovník v rámci organizace převáděn na jinou práci, která znamená podstatnou změnu jeho pracovní činnosti.

Otázka správného plánování potřeby pracovníků podle profesí skutečně potřebných v národním hospodářství je řešena v návrhu na zdokonalení metodiky plánování kvalifikovaných pracovníků, který zpracovala národní ministerstva práce a sociálních věcí obou republik ve spolupráci s ČPK, SPK a FMPSV a který předala k zapracování do celkové metodiky národohospodářského plánu SPK. Podle této nové metodiky by měl být zpracován již návrh plánu kvalifikovaných pracovníků na 8. pětiletku.

Podnět č. 13 - posl. A. Slavíček

Zajistit soulad připravované nové školské soustavy se zákonem o branné výchově a počítat s brannou výchovou jako povinným předmětem na základních školách.

Stav zajištění:

Ministerstvo školství ČSR ve spolupráci s ministerstvem školství SSR vytvořilo podle usnesení PÚV KSČ o jednotném systému branné výchovy obyvatelstva ČSR z 19. 3. 1971 a zákona č. 73/1973 Sb., o branné výchově, systém branné výchovy ve školství, který zahrnuje všechny stupně a typy škol, vysokoškolskou přípravu učitelů branné výchovy a vědeckovýzkumnou práci.

V souladu s usnesením PÚV KSČ z června 1976 o dalším rozvoji československé výchovně vzdělávací soustavy byly vypracovány a schváleny učební plány základní školy bez vyučovacího předmětu branná výchova. Toto opatření bylo motivováno snahou nepřekročit maximální limit 31 hodin týdně při zkrácení základní školy o jeden školní rok.

V důsledku toho byly doplněny osnovy všech vyučovacích předmětů o branné obsahy v rozsahu cca 40 vyučovacích hodin. Od školního roku 1983/1984 se rozšiřují branná cvičení žáků 5. - 8. ročníků na 3 branná cvičení každoročně v rozsahu nejméně à 6 hodin, což činí celkem 72 - 96 vyučovacích hodin. V jejich obsahu je položen hlavní důraz na osvojování a upevňování branných dovedností a návyků a také na osvojení těch branných vědomostí, které nemohly být náležitě uplatněny v osnovách vyučovacích předmětů základní školy.

Obsahově metodická příprava všech učitelů základní školy pro další zkvalitňování práce při uplatňování branných obsahů ve vyučovacích předmětech a pro jejich funkci při branných cvičeních je plánována na září 1983 a stane se součástí systému jejich doškolování.

Tato opatření povedou k vytvoření vhodných podmínek pro plnohodnotnou náhradu za zrušený předmět branná výchova po stránce vědomostí a dovedností. Účinnější spolupráce s ozbrojenými složkami, zejména s ČSLA, a s organizacemi NF branného charakteru, zejména se Svazarmem a Svazem protifašistických bojovníků, povede pak ke zkvalitnění branné výchovy, zvláště k vytváření pozitivního vztahu žáků k armádě a k branné politice KSČ a ČSSR.

 

Zpráva o zajištění realizace podnětů a připomínek přednesených poslanci na 9. schůzi České národní rady v resortech vlády ČSR

Podnět č. 1 posl. J. Cihláře

V předstihu vytvářet v obchodě a ve zpracovatelských resortech předpoklady pro využití vysoké úrody ovoce a zeleniny bez velkých ztrát.

Stav zajištění:

Touto problematikou se soustavně zabývá Vládní komise pro zabezpečování trhu ČSR, která v červnu t. r. stanovila další postup pro maximální využití úrody ovoce a zeleniny. Byla rovněž obnovena činnost pracovní skupiny vedené náměstkem ministra vnitra s. Hanušem a byl podán podnět k oživení činnosti obdobných komisí při KNV a ONV.

Podnět č. 2 posl. J. Cihláře

Urychleně dopracovat model řízení veřejně prospěšných služeb zohledňujících také požadavek snižování režií.

Stav zajištění:

Ministerstvo vnitra ČSR připravuje základní směrnice řízení a sjednocení hospodářsko správní formy veřejně prospěšných služeb. Spolupracuje přitom s ministerstvem financí ČSR. Práce budou včetně připomínkového řízení dokončeny do 30. 6. 1984. Po vydání směrnice bude vlastní realizace uskutečněna k 1. lednu 1985.

Podnět č. 3 posl. J. Strnadové

V případě, že bude plánovaná výstavba katalytického kraku v Severočeském kraji odsunuta, hledat cesty, jak přesto realizovat závažné akce na ochranu životního prostředí, které s tím byly v návrhu plánu spojeny.

Stav zajištění:

Podle závěrů jednání PV ČSR 25. 5. 1983 se budou stavby ekologického a sociálního charakteru realizovat bez ohledu na to, jak bude rozhodnuto o tom, kdy a kde se bude výstavba kraku realizovat.

Podnět č. 4 posl. J. Kolaříka

Zpřísnit postup při udělování výjimek ze zákona o vodách pro vypouštění znečištěných odpadních vod a přijmout další účinná opatření k ochraně čistoty vod.

Stav zajištění:

Podle závěrů jednání vlády ze dne 8. 6. 1983 k žádosti o udělení výjimek pro vypouštění znečištěných vod odchylně od zákona bylo rozhodnuto další výjimky neudělovat.

Podnět č. 5 posl. A. Hanzlové

Vytvořit podmínky pro rovnoměrnější vybavování jednotlivých správních území ČSR zdravotnickými službami.

Stav zajištění:

Námět byl uplatněn již na 8. schůzi ČNR posl. F. Vymětalem a v tomto směru je již jeho plnění sledováno. Úkol se řeší, realizace bude však odvislá od současných možnosti našeho národního hospodářství.

Podnět č. 6. posl. M. Klimkové

Prověřit možnost revize odpisových norem tak, aby nevznikal rozdíl mezi dobou amortizace zemědělských strojů a zařízení a dobou jejich skutečného užívání.

Stav zajištění:

Ministerstvo financí se tímto problémem zabývá a bude jej řešit ve spolupráci s příslušnými orgány v rámci přípravy zdokonalení soustavy plánovitého řízení zemědělství pro 8. pětiletku.

Podnět č. 7 posl. E. Hálkové

Propracovat koncepci pražského zdravotnictví včetně jeho řízení a organizace a její realizací zamezit drahým improvizacím a mimořádným opatřením s dílčími výsledky.

Stav zajištění:

Národní výbor hl. m. Prahy připravuje koncepci rozvoje zdravotnictví v Praže vč. návrhu zabezpečení stavebními kapacitami. Materiál již prošel připomínkovým řízením a bude předložen k projednání vládě ČSR v průběhu II. pololetí 1983.

Podnět č. 8 posl. M. Jarošové, V. Trejbala a J. Hrdličky

Vypracovat analýzu právních problémů souvisejících s postavením Prahy jako hlavního města ČSSR a ČSR a jeho specifik proti novelám zákonů o národních výborech z roku 1982. Přitom se zabývat také vztahy mezi NVP a obvodními a místními národními výbory a pokud jde o působnost a dělbu práce, vztahy NVP k ústředním orgánům státní správy, sdružováním prostředků a činností. Podle výsledků analýzy orientovat další legislativní práce a současně pně využívat novel zákonů o národních výborech z roku 1982 k řešení vztahů mezi orgány v Praze; v rámci pravomoci NVP upravovat jeho předpisy.

Stav zajištění:

Po projednané analýze postavení Prahy jako hlavního města ČSSR a ČSR připravuje Národní výbor hlavního města Prahy návrh zákona Federálního shromáždění upravující tuto problematiku a návrh zákona České národní rady, kde budou řešeny i specifické vztahy mezi jednotlivými stupni pražských národních výborů. Časový postup je odvislý od výsledků projednání ve stranických orgánech.

Podnět č. 9 posl. J. Cibelia a J. Lacka

Rozvinout v daleko větší míře novou formu péče občanů a občanských výborů o zelené plochy včetně patronátů mládeže nad zelenými plochami spolu s jejím materiálním a technickým zabezpečováním.

Stav zajištění:

Péči o veřejnou zeleň zabezpečují obvodní národní výbory s využitím služeb podniku Sady, lesy a zahradnictví. Prostřednictvím občanských výborů je usměrňována iniciativa a aktivita občanů na rozšiřování a ochranu zeleně. Obvodní národní výbory působí na místní školy a závody, aby přebíraly patronáty nad veřejnou zelení. Zlepšení je třeba hledat ve zdokonalení již existujícího systému a ve zpřísnění postihu za nekázeň. V tomto směru by se mělo hledat řešení dalšího postupu.

Podnět č. 10 posl. J. Cibelia

Urychleně zajistit generálního dodavatele pro výstavbu nové zpracovny kuchyňských krmných odpadů v Praze - Štěrboholích.

Stav zajištění:

Ministerstvo stavebnictví ČSR v souladu se závěry jednání ministra stavebnictví a primátora hl. m. Prahy ze dne 1. 9. 1983, t. č. posuzuje konkretizaci určení vyššího dodavatele stavby s tím, že termín zahájení této akce orientuje na rok 1986.

Podnět č. 11 posl. B. Ladislava

Podstatně zkvalitnit provoz povrchové městské hromadné dopravy.

Stav zajištění:

Národní výbor hl. m. Prahy připravuje materiál o rozvoji tramvajových příp. trolejbusových tratí do roku 1995 pro projednání ve vládě ČSR. Federální vládě bude předložena ve III. čtvrtletí t. r. zpráva o účelnosti zavedení trolejbusové dopravy. Uvedenou problematikou se bude ve II. pololetí 1983 zabývat také Komise vlád ČSSR a ČSR pro výstavbu a přestavbu hl. m. Prahy.

Podnět č. 12 posl. M. Šebora a J. Buriana

Zabezpečit komplexní předpoklady pro vytvoření specializovaných kapacit pro budování technické a občanské vybavenosti, opravy panelových domů a pro modernizaci bytového fondu.

Stav zajištění:

Podnět je nutno realizovat v rámci úkolu "přizpůsobovat strukturu stavebních kapacit potřebám investiční výstavby" podle opatření přijatých PÚV KSČ a vládami ČSSR, ČSR a SSR v roce 1982.

Podnět č. 13 posl. M. Šebora

K podstatnému zlevnění a zkrácení doby výstavby sídlišť zabezpečit v souladu s podmínkami Prahy konstrukční univerzální systém pro výstavbu objektů občanského vybavení, zajistit dostatečnou variabilnost prvků obytných budov a větší trvanlivost nástřikových hmot pro povrchovou úpravu průčelí budov.

Stav zajištění

Nová stavební soustava pro občanskou a bytovou výstavbu v Praze je řešena VVU-SZ Praha ve spolupráci s Pražským projektovým ústavem. V příštím období bude stavebné experimentována (pod pracovním názvem VVÚUN Praga) a poté zavedena jako inovace programu panelárny Malešice. Variabilnost obytných budov je řešena v plánu typizace na rok 1984 a to v návaznosti na usnesení vlády ČSR č. 333/82 o poslání a směrech dalšího rozvoje socialistické architektury a urbanismu v ČSR. Kvalitní nástřikové hmoty jsou k dispozici v potřebném sortimentu a trvanlivosti, ovšem při jejich použití rozhoduje především otázka cenová.

Podnět č. 14 posl. J. Buriana a M. Šebora

V úzké součinnosti s vládou ČSR a ČSSR dořešit otázky vymístění ústavů a instituci, které nemají v Praze opodstatnění.

Stav zajištění:

Likvidace vybraných výrob a činností nebo je jich přemístění mimo Prahu probíhá podle usnesení vlády ČSSR č. 272/1975. Původní záměr však nebude v celém rozsahu uskutečněn. V některých případech bylo rozhodnutí o přemístění zrušeno, jinde dochází k časovému posunu pro organizační či investiční nepřipravenost. Celý proces má být ukončen až v 8. pětiletce.

Další dva podněty se považují za vyřešené. Jde o podnět posl. J. Kolaříka přijmout opatření, aby platební neschopnost tuzemských odběratelů surového dříví (vyplývající z jejich odbytových potíží) nenarušovala finanční situaci podniků Státních lesů a neztěžovala jejich běžné financování, k němuž se uvádí, že problematika v oblasti financování podniků st. lesů byla řešena, takže již nedochází k potížím v důsledku platební neschopnosti odběratelů surového dřeva a o podnět posl. M. Klimkové dořešit otázku stanovení vyšších sazeb za odnětí zemědělského půdního fondu, k čemuž se sděluje, že vyšší sazby za odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě jsou řešeny usnesením vlády ČSSR ze dne 22. 9. 1983.

Další podněty se považují za nereálné nebo neúčelné z hlediska možností realizace.

K podnětu posl. J. Cihláře prověřit účinnost uplatňování zákona o vnitřním obchodě při postihování organizace za přestupky, za které odpovídá vedoucí prodejny (zvážit přísné postihování vedoucího) a při přímém postihu trhovců na místě bylo sděleno, že uvedenou kompetencí byly pověřeny orgány České obchodní inspekce. Výsledky kontrol prováděných kontrolními orgány prokazují, že přestupky přetrvávají pro nedůsledné a nedostatečné uplatňování zákona o vnitřním obchodě, nikoliv pro jeho nedokonalost.

K podnětu posl. J. Šafaříka zvážit možnost přidávat aspoň minimální množství přírodních vláken do textilních syntetických materiálů v zájmu zvýšení užitné hodnoty a odbytových možností u těchto výrobků bylo oznámeno, že v současné době se textilie běžně zpracovávají ze směsových materiálů, a to jak z přírodních, tak chemických vláken v závislosti na surovinových a technologických možnostech.

K podnětu posl. E. Hálkové realizovat, pokud možno urychleně, vytvoření specializovaných a dlouhodobě stabilizovaných stavebních kapacit pro výstavbu zdravotnických objektů se uvádí, že četnost a struktura jednotlivých druhů staveb i jejich územní rozmístění zatím neumožňují tak úzkou specializaci, jak požaduje námět. Přitom problematiku obsaženou v podnětu je třeba podřídit realizaci úkolů "přizpůsobit i strukturu stavebních kapacit podle potřeb investiční výstavby" podle opatření přijatých PÚV KSČ a vládami ČSSR, ČSR a SSR v roce 1982.

K podnětu posl. J. Cibelia a J. Klasové, aby se pro zabezpečení dostatečného a plynulého zásobování výroby i obchodu vybudovaly v Praze distribuční sklady potravinářských produktů bylo oznámeno, že v Praze byly vybudovány moderní velkoobchodní sklady potravinářského zboží, ovoce, zeleniny a brambor v Ruzyni. Ve výstavbě je druhá etapa, která tuto základnu dále rozšíří. Tím bude vytvořena nejnutnější základna pro zásobování obchodů v Praze. S ohledem na podstatně nižší limity zahajovaných staveb se v nejbližších letech s další výstavbou skladů v Praze neuvažuje.

K podnětu posl. J. Cibelia zajistit centralizovanou průmyslovou výrobu hotových jídel a polotovarů se uvádí, že možnosti zajištění centralizované průmyslové výroby hotových jídel a polotovarů byly zkoumány řadou rozborů. Ukázalo se, žé návrhy nelze v dohledné době uskutečnit zejména proto, že nejsou potřebné prostředky na dovoz strojů a zařízení z NSZ. V ČSSR ani v zemích RVHP se potřebné stroje a zařízení nevyrábějí.

K podnětu posl. J. Klasové realizovat provizorní řešení do doby než dojde k úplné realizaci změny síťového napětí ze 120 na 220 V v některých částech Prahy, včetně výjimek z ČSN, se uvádí, že provizorní řešení, zejména využití zpětných transformátorů je nákladné nebo naráží na platné předpisy. Nejhospodárnější a vcelku nejracionálnější cestou je zrychlení tempa přeměny na 220 V. K zrychlení přeměny napětí lze u vhodných objektů využít umísťování tzv. chráničů (dovoz z NDR), které se vmontují do rozvodu v bytě. Náklady na byt jsou 1000 Kčs s minimálním sekáním stěn a byt je hotov zpravidla za jeden den. Možnost tohoto řešení se projednává s investory.

Zatím bez odezvy zůstávají podněty v působnosti federálních orgánů. Jde o podnět posl. M. Klimkové vyřešit, aby se naše technika na sklizeň cukrovky a brambor přiblížila svými parametry dovážené technice a tím se při sklizni dosahovalo vyšších výnosů i kvality sklízených plodin při současném snížení ztrát a o podnět posl. M. Václavíka zajistit provádění dílčích prověrek a výběrových revizí u těch technických norem, které jsou již zcela jasně překonány a neodpovídají současným požadavkům vědy a techniky a současně vyvíjet tlak na výrobu, aby zabezpečovala materiální podmínky pro uplatňování technických norem.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP