11

nem Federálního shromáždění být zřízen samo-
statný účelový fond. Rozsah činnosti fondu podrob-
něji stanoví statut, který schvaluje vláda Česko-
slovenské socialistické republiky. Správu fondu
vykonává orgán stanovený zákonem.

(2) Pokud zákon o zřízení fondu nestanoví ji-
nak, platí tato ustanovení:

a) orgán stanovený zákonem předkládá ministru
financí Československé socialistické republiky
pro každý rok návrh rozpočtu příjmů a výdajů
a přehled pohledávek a závazků fondu,

b) rozpočet fondu stanoví se v dohodě s federál-
ním ministerstvem financí a připojuje se
k státnímu rozpočtu federace,

c) rozpočet fondu je zapojen na státní rozpočet
federace jen svými finančními vztahy.

(3) Federace neručí za závazky fondů a fondy
neručí za závazky federace. Má-li federace v ně-
kterých případech ručit za závazky fondu, musí
tak stanovit zákon, kterým se fond zřizuje.

(4) Fond sestavuje pro každý rok závěrečný
účet. Závěrečný účet fondu je přílohou závěreč-
ného účtu federace.

(5) Ministr financí Československé socialistic-
ké republiky může vydat podrobnější předpisy pro
sestavení rozpočtů a závěrečných účtů fondů a
předpisy pro hospodaření s prostředky fondů.

(6) Fond sestavuje čtvrtletně výkaz o výsled-
cích svého hospodaření. Vzor výkazu schvaluje
Federální statistický úřad, který také stanoví v do-
hodě s federálním ministerstvem financí zásady
pro jeho sestavení.

Část VI
Státní závěrečný účet federace a jeho sestavování

§ 25
Státní závěrečný účet federace

(1) Výsledky ročního hospodaření s rozpočto-
vými prostředky federace jsou obsaženy ve státním
závěrečném úctě federace. Přílohou státního závě-
rečného účtu federace jsou závěrečné účty fede-
rálních fondů.

(2) Výsledky ročního hospodaření s rozpočto-
vými prostředky federace a republik jsou obsaženy
v souhrnném přehledu státních závěrečných účtů
federace, České socialistické republiky a Slovenské
socialistické republiky.

(3) Federální orgány a organizace jimi řízené
sestavují o výsledcích svého hospodaření podle
státního rozpočtu federace závěrečný účet. Fede-
rální ministerstvo financí vydává spolu s minister-


12

stvy financí republik pro celou Československou
socialistickou republiku jednotně směrnice pro se-
stavení závěrečného účtu federace a republik.

§ 26

Řízení prací na sestavení státního
závěrečného účtu

(1) Federální ministerstvo financí vypracovává
a předkládá vládě Československé socialistické re-
publiky návrh státního závěrečného účtu federace;
spolu s ním předkládá souhrnný přehled státních
závěrečných účtů federace, České socialistické re-
publiky a Slovenské socialistické republiky. Vláda
Československé socialistické republiky předkládá
návrh státního závěrečného účtu federace a sou-
hrnný přehled státních závěrečných účtů federace,
České socialistické republiky a Slovenské socialis-
tické republiky Federálnímu shromáždění.

(2) Federální ministerstvo financí řídí práce
na sestavení státního závěrečného účtu federace;
usměrňuje práce na sestavení státních závěrečných
účtů republik po stránce metodické a organizační.
Stanoví, které podklady mu předkládají federální
orgány a způsob jejich předkládání; dále stanoví
po projednání s ministerstvy financí republik, které
podklady mu předkládají ministerstva financí re-
publik a způsob jejich předkládání.

Část VII
Kontrola rozpočtového hospodařeni

§ 27
Kontrola plnění státního rozpočtu federace

(1) Federální ministerstvo financí

a) hodnotí plnění státního rozpočtu federace ve
všech jeho částech, jakož i plnění rozpočtů
federálních fondů; za tím účelem zejména
kontroluje platby, které jsou příjmem státního
rozpočtu federace a za účasti ústředních or-
gánů republik způsob využívání dotací a sub-
vencí poskytovaných ze státního rozpočtu fe-
derace do státních rozpočtů republik;

b) provádí periodické revize způsobu hospodaření
s rozpočtovými prostředky, s obdrženými do-
tacemi a subvencemi ve federálních fondech,
federálních orgánech a v organizacích jimi
řízených.

(2) Federální ministerstvo financí sestavuje
periodické rozbory plnění státního rozpočtu fede-
race a v součinnosti s ministerstvy financí repub-
lik souhrnu státních rozpočtů federace a republik
a informuje o nich vládu Československé socialis-


13

tické republiky, dále stanoví po projednání s mi-
nisterstvy financí republik, které podklady mu
k tomu účelu ministersta a financí republik před
kládají, jejich rozsah a termíny předloženi

Část VIII
Ustanovení všeobecná a závěrečná

§ 28
Zmocnění

Ministr financí Československé socialistické
republiky se zmocňuje, aby

a) schvaloval až do výše stanovené vládou státní
záruky, zejména za úvěry poskytnuté hospo-
dářským organizacím přímo řízeným federál-
ními organy ke splnění nevyhnutelných důle-
žitých úkolů v oblasti výlučné působnosti
federace,

b) upravoval všechny výdaje federálních organů
v průběhu rozpočtového roku podle stavu pří-
jmu a výdajů a stanovil podle jednotných zá-
sad krajní meze výdajů,

c) učinil opatření potřebná k překonání přechod-
ných schodků, vyplývajících z časové neshody
mezi příjmy a výdaji státního rozpočtu fede-
race,

d) upravil prováděcími předpisy vydanými ve
spolupráci s ministerstvy financí republik způ-
sob převádění prostředků mezi státním roz-
počtem federace a státními rozpočty republik
a převody prostředků mezi rozpočty federál-
ních orgánů a rozpočty republikových orgánů
zejména s přihlédnutím k delimitacím organi-
zací prováděným mezi federálními orgány a
a orgány republik,

e) vydal směrnice o hospodaření s rozpočtovými
prostředky federace včetně přesunového řízení
a směrnice o financování některých výdajů
rozpočtových a příspěvkových organizací říze-
ných federálními orgány

§ 29
Závěrečná ustanovení

(1) Zrušují se

a) zákon č. 8/1959 Sb., kterým se stanoví základní
pravidla o státním rozpočtu a o hospodaření
s rozpočtovými prostředky; orgány a organi-
zace republik však postupují podle uvedeného
zákona až do doby, kdy nabudou účinnosti zá-
kony národních rad, kterými se stanoví zá-
kladní pravidla o státních rozpočtech republik,


14

b) ustanovení § 62 hospodářského zákoníku č.
109/1964 Sb.

(2) Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. led-
na 1971.


15

Důvodová zpráva

k návrhu zákona o pravidlech státního rozpočtu československé federace a o zásadách hospo-
daření s rozpočtovými prostředky státních rozpočtů federace a republik (rozpočtová pravidla).

Všeobecná část

Základní rozpočtová pravidla jsou dosud upra-
vena zákonem č. 8/1959 Sb., kterým se stanoví zá-
kladní pravidla o státním rozpočtu a o hospoda-
ření s rozpočtovými prostředky. Tento zákon již
zastaral, některá jeho ustanovení byla v mezidobí
již zrušena.

Hlavní důvody, pro které je třeba tento zákon
novelizovat, jsou tyto:

- změna státoprávních poměrů při federativním
uspořádání státu, která vyvolává nové vztahy
mezi státním rozpočtem federace a státními
rozpočty republik,

- posílení postavení a funkce státního rozpočtu
federace jako integrujícího činitele centrálního
řízení, což vyžaduje mimo jiné posílení úlohy
a pravomoci federálního ministerstva financí
na úseku plnění státního rozpočtu federace
a kontroly prostředků z něho poskytovaných.

Navrhovaný zákon stanoví základní principy
vztahů mezi státním rozpočtem federace a státními
rozpočty republik a obsahuje ucelený přehled plat-
ných zásad rozpočtového hospodaření. Návrh zá-
kona sleduje cíl, aby státní rozpočet federace pů-
sobil spolu s dalšími opatřeními k zajištění účinné
integrace čs. hospodářství. Hlavní zásady, které
mají posílit postavení a působení státního rozpočtu
federace ve směru jeho integračního působení a
zvýšení role státního rozpočtu jako nástroje cen-
trálního řízení, nemají být dotčeny každoročními
výkyvy finanční a rozpočtové politiky, a proto se
zakotvují do návrhu zákona.

Státní rozpočet federace vychází ze základních
cílů a úkolů střednědobého plánu Československé
socialistické republiky stanovených zákonem Fede-
rálního shromáždění. Aktivně se podílí na tvorbě
a realizaci prováděcího plánu. Státní rozpočet fe-
derace využívá finančních nástrojů, zejména daní,
dotací a subvencí k ovlivňování národního hospo-
dářství.

Navrhovaný zákon zabezpečuje jednotnou kla-
sifikaci rozpočtů, jednotnost evidence o plnění stát-
ního rozpočtu federace a státních rozpočtů repub-
lik, jakož i jednotnost v těch dalších otázkách,
kde to vyžaduje celostátní finanční politika, a za-
jišťuje tak přehlednost o hospodaření s rozpočto-
vými prostředky. Těmto požadavkům odpovídá i do
návrhu zakotvené ustanovení o řízení prací na se-
stavení státních rozpočtů a finančních plánů fede-

rálním ministerstvem financí a usměrňováním prací
na sestavení státních rozpočtů a finančních plánů
republik po stránce metodické a organizační.

V zákoně se dále upravují některé instituty
zákonně dosud neupraveně jako jsou např. státní
závěrečný účet, státní fondy.

K provedení zákona bude třeba vydat prová-
děcí předpisy upravující zejména režim hospoda-
ření s rozpočtovými prostředky v rozpočtových a
příspěvkových organizacích federace a financování
některých výdajů těchto organizací, používání roz-
počtových prostředků během a na konci roku, pře-
sunové řízení, finanční vztahy mezi orgány fede-
race a orgány republik.

Zvláštní část
K § 1:

Finančním hospodařením se rozumí hospoda-
ření s prostředky centralizovanými ve státním roz-
počtu federace.

K § 2:

Stanoví zásadu, že základní vztahy mezi stát-
ním rozpočtem federace a státními rozpočty repub-
lik budou vycházet z rozpočtového výhledu. Rozpo-
čtový výhled spolu s návrhem zásad finanční
politiky předloží vládě Československé socialistické
republiky federální ministerstvo financí a bude
projednáván současně se střednědobým plánem.
V rozpočtovém výhledu není však možné základní
vztahy mezi rozpočty přesně kvantifikovat, neboť
pro to není dostatečná znalost o řadě faktorů vý-
razně ovlivňujících finanční situaci celého státu.
Zůstává proto základním finančním plánem našeho
státu, stejně jako v ostatních socialistických stá-
tech, roční státní rozpočet, který z hlediska roč-
ního období operativně reaguje na skutečnou hos-
podářskou a politickou situaci. Na pětileté období
nutno však na základě rozpočtového výhledu sta-
novit základní zásady a údaje, z kterých budou
roční rozpočty vycházet.

K § 3:

Navrhuje se zajistit tvorbu zdrojů státního roz-
počtu federace v zákoně tak, aby se zvýšilo půso-
bení státního rozpočtu federace na státní rozpočty
republik, což vyžaduje i zvýšení objemu státního
rozpočtu federace a rozsahu jeho výdajů do stát-
ních rozpočtů republik.


16

Ustanovením § 3 odst. 1 nejsou dotčeny spe-
cialní předpisy stanovující povinnost organizací
odvádět do rozpočtů národních výborů daně nebo
poplatky, které jsou zdrojem vlastních příjmů ná-
rodních výborů, případně předpisy, které stanoví,
že některé daně a poplatky jsou příjmem rozpočtů
republik. Daň z obratu od organizací řízených ná-
rodními výbory se bude nadále odvádět do rozpo-
čtů národních výborů.

K § 4:

Návrh zákona stanoví širší okruh výdajů, které
budou hrazeny ze státního rozpočtu federace, jako
např. výdaje na činnost organizací řízených fede-
rálními orgány a ostatní výdaje, které přísluší hra-
dit federaci, dále výdaje, které budou uskutečňo-
vány ve směru integračního působení státního
rozpočtu federace, jakož i výdaje ve prospěch re-
publik. Rozšiřuje se zejména možnost federace
účastnit se na dalších investicích, které mají dů-
ležitý význam pro celou Československou socialis-
tickou republiku (např. dálnice, atomové elektrár-
ny, plynovody) a na podporu vybraných investič-
ních a neinvestičních akcí technického rozvoje
v souladu s federálním státním plánem. Dále se do
výdajů federace zahrnují např. vybrané cenové do-
tace a intervence a cenové přirážky a srážky v za-
hraničním obchodě apod.

U vybraných cenových dotací u intervencí jde
především o takové cenové dotace a intervence,
které vyplývají z kompetence federace v cenové
oblasti. Nejde o takové cenové dotace a intervence,
které organizace obdrží na základě právního titulu
stanovenou procentní sazbou, např. splní-li pláno-
vané dodávky mléka.

U cenových přirážek a srážek v zahraničním
obchodě bude ve federálním rozpočtu obsaženo jen
rozpočtové saldo cenových přirážek a srážek a
tzv. rozdílů vnitřního trhu při dovozu spotřebního
zboží. Realizace cenových přirážek a srážek v za-
hraničním obchodě zajišťuje se prostřednictvím
státních rozpočtů republik.

Dotace a subvence na další rozvoj hospodář-
ství republik a na vyrovnání ekonomických rozdílů
jsou míněny v širším slova smyslu, tj. nejen ve
smyslu ustanovení čl. 11 odst. 4, ale též ve smyslu
ustanovení čl. 4 odst. 4 ústavního zákona č. 143/
1968 Sb.

Konkrétní výše dotací a subvencí ze státního
rozpočtu federace do státních rozpočtů republik
bude stanovena rozpočtovým zákonem.

K § 5:

Stanoví se principy pro poskytování dotací a
subvencí organizacím řízeným orgány republik a
organizacím federálním. Prostředky poskytované
ze státního rozpočtu federace do státních rozpočtů

republik se nepřevádějí do rozpočtů republik podle
konkrétní potřeby, nýbrž plynule v určitém časo-
vém sledu v rámci částek zajištěných na tyto účely
ve státním rozpočtu federace. Dotace a subvence
schválené rozpočtovým zákonem se naproti tomu
čerpají až v případě potřeby, a to zpravidla po-
stupně.

K § 6:

V ustanovení je zakotvena zásada hrubého
nebo čistého rozpočtování, z níž pak vyplývá i způ-
sob zapojení organizací na státní rozpočet. Organi-
zace jsou na státní rozpočet zapojeny buď veške-
rými příjmy a výdaji, tj. rozpočtové organizace,
nebo finančními vztahy, tj. příspěvkové organizace.

K § 7:

Zřizování rozpočtových a příspěvkových orga-
nizací nese s sebou dlouhodobé finanční důsledky
pro státní rozpočet. Aby bylo zabráněno nadměr-
nému zatěžování státního rozpočtu v příštích le-
tech, navrhuje se, aby další zřizování rozpočtových
a příspěvkových organizací bylo vázáno na před-
chozí souhlas ministra financí.

Převádění organizací, změna podřízenosti a
změna způsobu financování během roku narušuje
rozpočtové hospodaření, znesnadňuje kontrolu je-
jich hospodaření a vnáší potíže do hospodaření
samostatných organizací. Navrhuje se proto, aby
veškeré organizační změny a změny způsobu fi-
nancování byly zásadně prováděny k 1. lednu roz-
počtového roku.

K § 9:

Je zakotveno ustanovení, že federální minister-
stvo financí předkládá vládě Československé so-
cialistické republiky návrh rozpočtového projektu.
Schválený a rozepsaný rozpočtový projekt slouží
jako směrnice pro sestavení návrhů rozpočtů fede-
rálních orgánů a návrhů rozpočtů republik.

V návrhu zákona je dále stanoveno, že fede-
rální ministerstvo financí řídí celý rozpočtový pro-
ces a proces finančního plánování po stránce me-
todické a organizační a že odpovídá i za obsahovou
koordinaci všech tří rozpočtů a za koordinaci je-
jich souhrnu s úvěrovým plánem a s plánem pod-
nikových financí.

Pokud jde o koordinaci rozpočtů a jejich sou-
hrnu s úvěrovým plánem a plánem podnikových
financí, je míněna koordinace v rámci sestavování
úhrnného finančního plánu.

Federální státní rozpočet je nutno stále více
opírat o komplexní finanční plánování a hodnocení
všech finančních vztahů v celé republice a využí-
vat jej jako důležitý řídící a regulační nástroj
v celé federaci.


17

K § 12:

Rozpočtová skladba je závazné uspořádání roz-
počtových příjmů a výdajů provedené podle jednot-
ných hledisek. Členění příjmů a výdajů bude v celé
soustavě státních rozpočtů federace a republik
jednotné.

K § 13:

V navržených ustanoveních je vyjádřena zá-
sada účelovosti prostředků zařazených ve státních
rozpočtech federace a republik, tj. že prostředků
smí být použito jen k účelům, pro které byly ur-
čeny a jen do výše stanovené rozpočtem. Poněvadž
v průběhu roku se mění předpoklady, za nichž byl
rozpočet sestaven, je třeba v odst. 3 stanovit, aby
podle potřeb hospodářského života byla v zájmu
zajištění plynulého hospodaření připuštěna výjim-
ka z této zásady.

K § 14:

Zásada, že rozpočtových prostředků může být
použito jen v rozpočtovém roce, se stanoví proto,
aby výdaje z rozpočtu zatěžovaly rozpočet roku,
jehož se hospodářsky týkají a nezkreslovaly vý-
sledky hospodaření v jednotlivých letech.

Některé výdaje nelze však v rozpočtovém roce
proplatit vzhledem k fakturačním a jiným předpi-
sům, a proto doba jejich výplaty spadá do dalšího
rozpočtového roku. Aby tyto výdaje nezatěžovaly
neodůvodněně jiný rozpočtový rok, než kterého se
týkají, navrhuje se potřebné zmocnění k povolení
dochylek od shora zmíněné zásady.

K § 15:

Navrhuje se, aby prostředky na schválenou
investiční akci byly zařazeny do výdajů rozpočto-
vého roku pouze v rozsahu předpokládaného kapa-
citního plnění. Pokud plnění bude v rozpočtovém
roce nižší, nevyčerpané prostředky propadnou. Při
urychlení výstavby v běžném roce bude třeba
úhradu zajistit ze zdrojů státních rozpočtů fede-
race a republik. Jinak prostředky na stavební pro-
gram, pokud bude s jeho realizací počítáno v ná-
sledujícím roce, budou zařazeny do rozpočtu ná-
sledujícího roku.

K § 16:

Jde o sankční opatření za neoprávněné použiti
nebo zadržení prostředků státního rozpočtu nebo
účelových fondů. Sankce je poměrně vysoká z toho
důvodu, aby k uvedeným případům nedocházelo.
Zavedení majetkových sankcí bylo stanoveno vlád-
ním usnesením o státním závěrečném účtu za rok
1967 č. 198.

Návrh zákona uvádí zdroje, z kterých uhradí
pokutu rozpočtové organizace, příspěvkové organi-
zace, jakož i hospodářské organizace; obsahuje
dále ustanovení, který orgán je příslušný uložit po-
kutu a zmocnění pro federální ministerstvo financí
povolit výjimky z navržených zásad.

K § 17:

Nelze-li státní rozpočet na příslušný rok včas
schválit, je třeba zajistit, aby organizace mohly
hospodařit s rozpočtovými prostředky již od
1. ledna. V době rozpočtového provizória se bude
hospodařit podle návrhu státního rozpočtu projed-
naného vládou Československé socialistické repub-
liky nebo vládou republiky a nebude-li návrh vlá-
dou projednán, podle návrhu vypracovaného pří-
slušným ministerstvem financí.

K § 18:

Navržené opatření má umožnit orgánům, které
rozhodují o přijetí příslušných opatření, zvážit při
rozhodování ekonomické důsledky takovýchto opa-
tření a zabránit přijímání opatření, která by zatě-
žovala státní rozpočty příštích let.

K § 19:

Návrh zákona upravuje postup při překročení
státního rozpočtu federace, stanoví některé prin-
cipy přesunového řízení a kompetence vlády Česko-
slovenské socialistické republiky a federálních or-
gánů k provádění přesunů.

Předložený návrh v podstatě nemění dosud
platné zásady (oprávnění vlády ČSSR) při překro-
čení rozpočtu a při přesunovém řízení. Sleduje se
tím především operativnost celého procesu rozpo-
čtového hospodaření a zároveň se tak zdůrazňuje
odpovědnost vlády za rozpočtové hospodaření.

K § 20:

Centrální finanční rezervu ve státním rozpočtu
federace bude tvořit vládní rozpočtová rezerva.
Kromě ní by byly vytvořeny účelové rezervy na
připravovaná opatření a vymezené účely. V sou-
vislosti se zvýšením váhy státního rozpočtu fede-
race se musí zvýšit i rozsah rezerv ve státním roz-
počtu federace.

K § 21:

Návrh zákona upravuje odpovědnost za hospo-
daření s rozpočtovými prostředky a za hospodárné
plnění úkolů. Odpovědnost za hospodaření na úse-
ku státních rozpočtů není všeobecně stanovena
žádným právním předpisem, a proto jsou do ná-
vrhu zákona zahrnuty principy odpovědnosti za
toto hospodaření.


18

K § 22:

V odst. 1 jde o sankční opatření vůči federál-
ním orgánům pro případ porušení rozpočtových
předpisů.

V odst. 2 návrh zákona umožňuje, aby vláda
Československé socialistické republiky uložila vrá-
cení dotací, poskytnutých na určité akce do stát-
ních rozpočtů republik, které nejsou používány
k stanoveným účelům.

K § 24:

Pro financování zvlášť stanovených úkolů a
potřeb je vhodně zřídit účelové fondy, které by
měly s vymezeným okruhem příjmů samostatně
hospodařit. Financování určitých potřeb je možné
při finančním hospodaření výrazně postavit do zá-
vislostí na dosažených příjmech. V návrhu zákona
se uvádí zásady pro zřizování, hospodaření a kon-
trolu samostatných účelových fondů s právní sub-
jektivitou.

K § 25 a 26:

Vypracování a projednání výsledků hospoda-
ření podle státních rozpočtů federace a republik,
jakož i sestavení státního závěrečného účtu fede-
race a republik, není dosud v předpisech o rozpo-
čtovém hospodaření právně zakotveno. V návrhu
zákona jsou ustanovení o státním závěrečném účtu
federace, republik, jakož i ustanovení o řízení prací
na sestavení těchto státních závěrečných účtů.

K § 27:

V souvislosti s rozšířením působení rozpočtu
federace na ekonomiku republik zajišťuje se v zá-
koně plné oprávnění federace kontrolovat dotace
a subvence poskytované ze státního rozpočtu fede-
race. Návrh zákona posiluje úlohu a pravomoc
federálního ministerstva financí na tomto úseku,
zejména pokud jde o kontrolu plnění státního roz-
počtu federace a kontrolu používání prostředků
z něho poskytovaných, včetně kontroly dotací po-
skytovaných do státních rozpočtů republik.

Návrh zákona obsahuje dále ustanovení o tom,
že federální ministerstvo financí provádí perio-
dické rozbory plnění státního rozpočtu federace
a v součinnosti s ministerstvy financí republik
souhrn rozpočtů federace a republik a je mu ulo-
ženo informovat o nich vládu Československé so-
cialistické republiky.

K § 28:

Návrh zákona obsahuje zmocnění ministra fi-
nancí ČSSR, aby schvaloval až do výše stanovené
vládou Československé socialistické republiky zá-
ruky zejména za úvěry poskytnuté hospodářským
organizacím přímo řízeným federálními orgány,
např. na investiční úvěry nebo export určitých
výrobků.

Dále se navrhuje, aby ministr financí ČSSR
byl zmocněn dohodnout s bankou, že v případě
potřeby určité druhy výdajů nebudou po jistou
dobu realizovány. Jde např. o případy, že byl pře-
kročen sjednaný úvěrový rámec, nebo že je třeba
vytvořit pro očekávané větší výdaje rezervu z po-
hotových prostředků.

Podle návrhu zákona se ministr financí ČSSR
též zmocňuje, aby provedl potřebná opatření k pře-
konání přechodných schodků, vyplývajících z ča-
sové neshody mezi příjmy a výdaji státního roz-
počtu federace a aby upravil prováděcími předpisy
vydanými ve spolupráci s ministry financí republik
způsob převádění prostředků mezi státním rozpo-
čtem federace a státními rozpočty republik.

Hospodaření s rozpočtovými prostředky vyža-
duje, aby zásady tohoto hospodaření obsažené
v navrženém zákoně byly v zájmu operativního
řízení pro běžnou potřebu federálních orgánů a
jimi řízených organizací podrobněji rozvedeny.
Obdobně je třeba stanovit také způsob financování
některých výdajů rozpočtových a příspěvkových
organizací.

K provedení těchto opatření navrhuje se, aby
ministr financí ČSSR byl zmocněn vydat směrnice
o hospodaření s rozpočtovými prostředky federace
a směrnice o financování některých výdajů rozpo-
čtových a příspěvkových organizací řízených fede-
rálními orgány.

V Praze dne 14. listopadu 1970

StT l - 35905-70

Předseda vlády ČSSR

dr. Štrougal v. r.

Ministr financí ČSSR:
mg. Rohlíček, CSc. v. r.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP