14

b) vydává na základě zmocnění obsažených v zá-
konech o sociálním zabezpečení*) obecně zá-
vazné právní předpisy, pokud jde o důcho-
dové zabezpečení (pojištění), zabezpečení
matky a dítěte, zabezpečení v nemoci a za-
opatřovací příspěvek členů rodin občanů ko-
najících službu v ozbrojených silách.

Federální cenový úřad

§ 45

Federální cenový úřad je federálním ústřed-
ním orgánem státní správy pro oblast cen.

§ 46
Federální cenový úřad

a) navrhuje vládě Československé socialistické
republiky zásady cenové politiky a směrnice
pro úpravy cen;

b) navrhuje směrnice pro vypracování plánu vý-
voje cen;

e) navrhuje plán vývoje cen jako součást stát-
ního plánu rozvoje národního hospodářství
Československé socialistické republiky.

§ 47

Federální cenový úřad vydává na základě to-
hoto zákona

a) obecně závazné právní předpisy pro tvorbu
a kontrolu cen;

b) podle zásad stanovených vládou Českosloven-
ské socialistické republiky obecně závazné
právní předpisy o působnosti při tvorbě a
kontrole cen.

§ 48

Federální cenový úřad

a) navrhuje vládě Československé socialistické
republiky ceny nových výrobků, služeb, vý-
konů a prací (dále jen "výrobky a služby")
a změny cen, jejichž stanovení si vláda Čes-
koslovenské socialistické republiky vyhradila;

b) určuje ceny, které musí být jednotné vzhle-
dem k jejich významu v ekonomice Českoslo-
venské socialistické republiky; seznam suro-
vin, výrobků a služeb, jejichž ceny budou tak-
to určovány, stanoví vláda Československé so-
cialistické republiky nařízením;

c) může v rámci své působnosti v tvorbě cen
pověřit stanovením cen nových výrobků a slu-
žeb a jejich změn jiné orgány a v dohodě
s příslušnými ústředními orgány i organizace;

*) Zákon č. 101/1964 Sb., o sociálním zabezpečení, a zákon č. 103/1964 Sb., o sociálním zabezpečení družstev-
ních rolníků ve znění pozdějších předpisů.


15

d) řídí a koordinuje přípravu a uskutečňování
opatření přijatých vládou Československé so-
cialistické republiky v oblasti cen.

§ 49

Federální cenový úřad koordinuje plány 3
stanoví rozhodující úkoly v kontrole cen; má prá-
vo ukládat cenovým orgánům republik provedení
zvláštních cenových kontrol k ověření správnosti
podkladů předkládaných organizacemi pro cenová
opatření.

§ 50

Federální cenový úřad stanoví, které podkla-
dy jsou povinny předkládat orgány a organizace
při tvorbě cen.

Federální ministerstvo pro technický
a investiční rozvoj

§ 51

Federální ministerstvo pro technický a inves-
tiční rozvoj je federálním ústředním orgánem stát-
ní správy pro oblast technického a Investičního
rozvoje.

§ 52

Federální ministerstvo pro technický a inves-
tiční rozvoj se účastní na tvorbě jednotné státní
vědeckotechnické a investiční politiky tím, že

a) v oblasti vědeckotechnické politiky

1. organizuje přípravu návrhů státní vědec-
kotechnické politiky Československé so-
cialistické republiky a předkládá je vlá-
dě Československé socialistické republiky
včetně zásad jejího zabezpečení;

2. podle zásad stanovených pro přípravu
státního plánu rozvoje národního hospo-
dářství Československé socialistické re-
publiky a podle zvláštních směrnic vlády
Československé socialistické republiky ří-
dí přípravu, zpracovává a předkládá vlá-
dě Československé socialistické republiky
návrh jednotného plánu rozvoje vědy a
techniky;

3. řídí a koordinuje postup zajištování stát-
ních programů a některých úkolů tech-
nického rozvoje schválených vládou Čes-
koslovenské socialistické republiky a fi-
nancovaných ze státního rozpočtu fede-
race a rozhoduje o formě úhrady nákladů
na řešení těchto úkolů, sleduje jejich pl-
nění a kontroluje hospodárné využití pro-
středků na ně vynakládaných;


16

4. navrhuje vládě Československé socialis-
tické republiky zásady řízení jednotné vý-
zkumné a vývojové základny v Českoslo-
venské socialistické republice, výzkumu a
vývoje; k provedení těchto zásad vydává
na základě tohoto zákona obecně závazně
právní předpisy a zabezpečuje utváření a
činnost jednotné soustavy výzkumných a
vývojových pracovišť a soustavy vědec-
kých, technických a ekonomických infor-
mací:

5. navrhuje vládě Československé socialis-
tické republiky koncepci mezinárodní spo-
lupráce v oblasti vědeckého a technické-
ho rozvoje, včetně licenční politiky a
technické pomoci, a její zabezpečení; tu-
to spolupráci organizuje;

b) v oblasti investiční politiky

1. připravuje komplexní technickoekonomic-
ké podklady pro koncepci státní inves-
tiční politiky a zpracovává návrhy kon-
cepce státní bytové politiky;

2. zpracovává návrh státního plánu projek-
tových prací, včetně typizace, na základe
plánů republik a plánů federálně říze-
ných odvětví;

3. v souladu se záměry státní technické a
investiční politiky provádí státní experti-
zu investic v odvětvích řízených federál-
ními orgány a investic federálního vý-
znamu, určených vládou Československé
socialistické republiky;

4. sleduje realizaci investic federálního vý-
znamu ve federálně řízených odvětvích a
navrhuje vládě Československé socialis-
tické republiky potřebná opatření, popří-
padě tato opatření provádí;

5. zabezpečuje mezinárodní spolupráci v ob-
lasti investiční výstavby a životního pro-
středí;

6 navrhuje vládě Československé socialis-
tické republiky zásady jednotné technické
politiky pro rozvoj výrobní a materiálové
základny stavebnictví.

§ 53

Federální ministerstvo pro technický a inves-
tiční rozvoj vydává na základě tohoto zákona obec-
ně závazně právní předpisy na úseku

a) řízení projektové, inženýrské, investorské a
typizační činnosti,

b) přípravy, provádění a vyhodnocování investic,
c) rozpočtování v investiční výstavbě,

d) určování ekonomické efektivnosti investiční
výstavby a její kvality.


17

§ 54

(1) Ministru Československé socialistické re-
publiky pro technický a investiční rozvoj je pod-
řízen Úřad pro patenty a vynálezy a Úřad pro
normalizaci a měření; jejich postavení a působ-
nost stanoví zvláštní předpisy.

(2) Ministru Československé socialistické re-
publiky pro technický a investiční rozvoj je pod-
řízena Československá komise pro atomovou ener-
gii (dále jen "komise"). Komise je federálním or-
gánem státní správy. Jejího předsedu, místopřed-
sedu a ostatní členy jmenuje a odvolává vláda
Československé socialistické republiky.

(3) Do působnosti komise patří

a) zpracovávat návrh československého jaderné-
ho programu a návrh rozsahu a rozdělení pro-
středků k jeho zabezpečení a ve spolupráci
s federálními orgány a orgány republik za-
bezpečovat jeho plnění;

b) schvalovat použití štěpných materiálů, vyja-
dřovat se k jejich dovozu a vývozu a evido-
vat je;

c) vydávat na základě tohoto zákona ve spolu-
práci s federálním ministerstvem paliv a
energetiky obecné závazné právní předpisy
o jaderné bezpečnosti při projektování, vý-
stavbě a provozu jaderných zařízení, zajišťo-
vat evidenci o radioaktivních látkách a štěp-
ných materiálech a dozírat na zneškodňování
radioaktivních odpadů;

d) plnit v oblasti jaderné techniky úkoly mezi-
národní spolupráce.

Federální ministerstvo paliv a energetiky

§ 55

Federální ministerstvo paliv a energetiky je
federálním ústředním orgánem státní správy pro
oblast těžby pevných paliv, těžby nafty a zemního
plynu, těžby a úpravy radioaktivních surovin, ply-
nárenství, včetně nadřazené plynovodní soustavy,
a energetiky, včetně nadřazené energetické sou-
stavy.

§ 56

Federální ministerstvo paliv a energetiky se
ve svěřené oblasti účastní na tvorbě jednotné stát-
ní průmyslové politiky a koncepce rozvoje jed-
notlivých odvětví, popřípadě oborů jím řízených,
tím, že

a) plní úkoly na úseku národohospodářského plá-
nování podle zvláštních předpisů;

b) řídí technickou politiku a vypracovává odvět-
vové plány rozvoje vědy a techniky;

c) řídí investiční činnost a posuzuje a schvaluje
vybrané akce investiční výstavby;


18

d) určuje racionální využívání palivoenergetické
základny Československé socialistické repub-
liky a zajišťuje palivoenergetickou bilanci;

e) řídí zapojení odvětvi a oborů do mezinárodní
dělby práce, průmyslové kooperace, speciali-
zace, vědeckotechnické spolupráce a výzkumu;

f) řídí odbyt a zásobování v rámci jednotných
zásad stanovených právními předpisy nebo
vládou Československé socialistické republiky
pro zajištování potřeb hospodářství a plné vy-
užití výroby;

g) v rámci stanovených zásad státní cenové po-
litiky řídí plánování vývoje cen, předkládá
návrhy na cenová opatření a po schválení je
vyhlašuje;

h) řídí mzdovou politiku podle obecně závazných
právních předpisů a v rozsahu zmocnění vy-
dává resortní mzdové předpisy;

i) realizuje úkoly na úseku finanční politiky po-
dle zvláštních předpisů a zajišťuje financo-
vání úkolů resortu.

§ 57

Federální ministerstvo paliv a energetiky
schvaluje na úseku těžby a zpracování radioaktiv-
ních surovin projektování a financování geologic-
kých prací podle zvláštních předpisů, vydává na
základě tohoto zákona obecně závazné právní
předpisy o klasifikaci a evidenci zásob radioak-
tivních surovin a přezkoumává a schvaluje vý-
počty zásob těchto surovin.

§ 58

Federální ministerstvo paliv a energetiky
zpracovává zásady ochrany a využití nerostného
bohatství v jím řízených odvětvích.

§ 59

Federálnímu ministerstvu paliv a energetiky
je podřízena Státní energetická inspekce.

§ 60

Federální ministerstvo paliv a energetiky řídí
organizace výrobně technické, výzkumné, vývo-
jové a projekční základny

a) těžby pevných paliv, těžby nafty a zemního
plynu;

b) energetiky, včetně jaderné energetiky a nad-
řazené energetické soustavy;

c) těžby a úpravy radioaktivních surovin;

d) plynárenství, včetně nadřazené plynovodní
soustavy.


19

§ 61

Federální ministerstvo paliv a energetiky po
projednání s příslušnými orgány republik ve své
působnosti zřizuje a zrušuje státní organizace a
určuje organizační uspořádání výrobně technické
základny do výrobních hospodářských jednotek,
včetně oblastních ředitelství; případné rozpory
řeší vláda Československé socialistické republiky.

Federální ministerstvo hutnictví a strojírenství

§ 62

Federální ministerstvo hutnictví a strojíren-
ství je federálním ústředním orgánem státní sprá-
vy pro oblast hutnictví železa a neželezných ko-
vů, strojírenské výroby, těžby a úpravy rud a
magnezitu.

§ 63

Federální ministerstvo hutnictví a strojíren-
ství se ve svěřené oblasti účastní na tvorbě jed-
notné státní průmyslové politiky a koncepce roz-
voje jednotlivých odvětví, popřípadě oborů jím
řízených tím, že

a) plní úkoly na úseku národohospodářského
plánování podle zvláštních předpisů;

b) řídí technickou politiku a vypracovává odvět-
vové plány rozvoje vědy a techniky;

c) řídí investiční činnost a posuzuje a schvaluje
vybrané akce investiční výstavby;

d) řídí zapojení odvětví a oborů do mezinárodní
dělby práce, průmyslové kooperace, speciali-
zace, vědeckotechnické spolupráce a vý-
zkumu;

e) řídí odbyt a zásobování v rámci jednotných
zásad stanovených právními předpisy nebo
vládou Československé socialistické republiky
pro zajišťování potřeb hospodářství a plné vy-
užití výroby;

f) v rámci stanovených zásad státní cenové po-
litiky řídí plánování vývoje cen, předkládá
návrhy na cenová opatření a po schválení je
vyhlašuje;

g) řídí mzdovou politiku podle obecně závazných
právních předpisů a v rozsahu zmocnění vy-
dává resortní mzdové předpisy;

h) realizuje úkoly na úseku finanční politiky po-
dle zvláštních předpisů a zajišťuje financování
úkolů resortu.

§ 64

Federální ministerstvo hutnictví a strojíren-
ství organizuje a řídí státní službu pro drahé
kovy. *)

*) Vyhláška č. 93/1962 Sb., o státní službě pro drahé kovy.


20

§ 65

Federální ministerstvo hutnictví a strojíren-
ství řídí organizace výrobně technické, výzkumně,
vývojové a projekční základny

a) hutnictví železa a neželezných kovů,

b) strojírenské výroby,

c) těžby a úpravy rud a magnezitu.

§ 66

Federální ministerstvo hutnictví a strojíren-
ství po projednání s příslušnými orgány republik
ve své působnosti zřizuje a zrušuje státní orga-
nizace a určuje organizační uspořádání výrobně
technické základny do výrobních hospodářských
jednotek, včetně oblastních ředitelství; případné
rozpory řeší vláda Československé socialistické
republiky.

Federální ministerstvo zemědělství a výživy

§ 67

Federální ministerstvo zemědělství a výživy
je federálním ústředním orgánem státní správy
pro oblast zemědělství a výživy.

§ 68

(1) Federální ministerstvo zemědělství a vý-
živy zpracovává a předkládá vládě Českosloven-
ské socialistické republiky návrhy zásad země-
dělské politiky a politiky výživy lidu; opírá se
přitom zejména o technickoekonomické koncepce
rozvoje zemědělské a potravinářské výroby re-
publik.

(2) Federální ministerstvo zemědělství a vý-
živy

a) zpracovává plán rozvoje vědy a techniky za
odvětví zemědělství a výživy;

b) navrhuje vládě Československé socialistické
republiky vybrané akce z oblasti vědecké,
technické a investiční politiky v odvětví ze-
mědělství a výživy, které jsou důležité pro
celou federaci a na které mají být poskyt-
nuty dotace nebo subvence ze státního roz-
počtu federace.

§ 89
Federální ministerstvo zemědělství a výživy

a) pro projednání se zúčastněnými federálními or-
gány navrhuje vládě Československé socialis-
tické republiky jako součást jednotné hospo-
dářské politiky zásady ekonomických nástro-
jů v zemědělství a potravinářském průmyslu,
s výjimkou daní, odvodů a poplatků;


21

b) odpovídá za dodržování bilancí státních fondů
masa a obilovin, závazných na celém území
Československé socialistické republiky, a cen-
trálního fondu krmiv, popřípadě navrhuje je-
jich změny;

c) navrhuje vládě Československé socialistické
republiky opatření k zabezpečení jednoty a
hospodářské efektivnosti československého
trhu se zemědělskými a potravinářskými vý-
robky, zvláště ve vztahu k zahraničnímu ob-
chodu, k ochraně zemědělské a potravinářské
výroby a k plynulému zásobování obyvatelstva
potravinami a dbá ve spolupráci s minister-
stvy zemědělství a výživy republik o jejich
provádění;

d) zajišťuje řešení mezinárodních normalizačních
úkolů pra odvětví zemědělství a výživy;

e) zajišťuje jednotné provádění státního zkušeb-
nictví a normalizace v odvětví zemědělství a
výživy; dbá o zabezpečení odvětví zemědělství
a výživy technikou a jinými důležitými ma-
teriálními prostředky a předkládá v tomto
směru vládě Československé socialistické re-
publiky návrhy opatření.

§ 70

Federální ministerstvo zemědělství a výživy
na základě zmocnění obsažených v příslušných
zákonech

a) vydává obecně závazné právní předpisy o ve-
terinární ochraně a rostlinolékařské ochraně
(vnější karanténě) pro dovoz, průvoz a vý-
voz; *)

b) vyhlašuje seznam škůdců vnitřní karan-
tény; **)

c) povoluje výrobu prostředků na ochranu rost-
lin, jakož i jejich dovoz a uvádění do obě-
hu. ***)

Federální ministerstvo dopravy

§ 71

Federální ministerstvo dopravy je federálním
ústředním orgánem státní správy ve věcech do-
pravy stanovených tímto zákonem.

§ 72

(1) Federální ministerstvo dopravy předkládá
vládě Československé socialistické republiky ná-
vrhy zásad státní dopravní politiky a koncepci
rozvoje dopravní soustavy.

*) § 8 zákona č. 66/1969 Sb., o veterinární péči

§ 21 zákona č. 61/1964 Sb., o rozvoji rostlinné výroby.

**) § 23 odst. 1 věta první zákona č. 61/1964 Sb., o rozvoji rostlinné výroby
***) § 27 zákona č. 61/1964 Sb., o rozvoji rostlinné výroby.


22

(2) Federální ministerstvo dopravy

a) plní úkoly na úseku národohospodářského plá-
nování podle zvláštních předpisů v oborech
železniční dopravy, civilního letectví, dálnic
a říční dopravy; sestavuje návrhy plánů pře-
pravy nákladů a osob;

b) zpracovává zásady technické politiky dopravy
a plán rozvoje vědy a techniky za odvětví
dopravy;

c) předkládá vládě Československé socialistické
republiky návrhy na dopravní investice finan-
cované ze státního rozpočtu federace;

d) v rámci stanovených zásad státní cenové po-
litiky řídí plánování vývoje cen v dopravě,
předkládá návrhy tarifů a tarifních pravidel
v dopravě a po schválení je vyhlašuje; sta-
noví mezinárodní tarify v dopravě;

e) řídí mzdovou politiku podle obecně závazných
právních předpisů a v rozsahu zmocnění vy-
dává resortní mzdové předpisy;

f) navrhuje vládě Československé socialistické
republiky koncepci zapojení dopravy do me-
zinárodní dělby práce, kooperace v dopravě,
specializace vědeckotechnické spolupráce a
výzkumu; zajišťuje a koordinuje jednotný po-
stup československé dopravy v oblasti mezi-
národní dělby práce.

§ 73

Federální ministerstvo dopravy

a) vydává na základě zmocnění obsažených v pří-
slušných zákonech obecně závazné právní
předpisy ve věcech všech druhů dopravy a
dopravních cest;

b) navrhuje státní normy a schvaluje oborové
normy pro technickou způsobilost dopravních
prostředků, zařízení a dopravních cest.

§ 74

(1) Federální ministerstvo dopravy řídí

a) organizace oboru železniční dopravy;

b) podniky letecké dopravy a pro letecké práce
a organizace pro výstavbu, správu a údržbu
dopravních letišť a leteckých pozemních za-
řízení a pro výkon leteckých provozních a za-
bezpečovacích služeb;

c) organizace obstarávající správu dálnic;
d) podniky říční dopravy, pokud obstarávají též
zahraniční přepravu.

(2) Federální ministerstvo dopravy po projed-
nání s příslušnými orgány republik ve své působ-
nosti zřizuje a zrušuje státní organizace a určuje
jejich organizační uspořádání; případné rozpory
řeší vláda Československé socialistické republiky.


23

§ 75

Federální ministerstvo dopravy řídí odbornou
přípravu a zabezpečuje mobilizační a bojovou při-
pravenost železničního vojska.

§ 76

(1) Federální ministerstvo dopravy vykonává
státní správu a státní odborný dozor ve věcech

a) drah celostátních a vleček,

b) civilního letectví,
c) dálnic,

d) říční plavby.

(2) Federální ministerstvo dopravy vykonává
státní odborný technický dozor ve věcech všech
drah. *)

(3) Federální ministerstvo dopravy plní funk-
ci námořního úřadu Československé socialistické
republiky, zejména uděluje právo plout pod čes-
koslovenskou vlajkou, vydává osvědčení o způso-
bilosti k plavbě a vykonává státní dozor nad ná-
mořní plavbou. **)

Federální ministerstvo spojů

§ 77

Federální ministerstvo spojů je federálním
ústředním orgánem státní správy pro odvětví spo-
jů (pošt a telekomunikací).

§ 78
Federální ministerstvo spojů

a) plni úkoly na úseku národohospodářského plá-
nování podle zvláštních předpisů;

b) předkládá vládě Československé socialistické
republiky návrhy koncepcí rozvoje a hospodář-
ské politiky spojů;

c) zpracovává zásady technické a investiční po-
litiky a plán rozvoje vědy a techniky za od-
větví spojů;

d) v rámci stanovených zásad státní cenové poli-
tiky řídí plánování vývoje cen ve spojích,
zpracovává návrhy tarifů a tarifních pravidel
v odvětví spojů a po schválení je vyhlašuje;
stanoví mezinárodní tarify spojů;

e) řídí mzdovou politiku podle obecně závazných
právních předpisů a v rozsahu zmocnění vy-
dává resortní mzdově předpisy.

*) § 30 odst. 2 zákona č. 51/1964 Sb., o drahách
**) Zákon č. 61/1952 Sb., o námořní plavbě.


24

§ 79

(1) Federální ministerstvo spojů

a) vydává na základě zmocnění obsažených
v poštovním zákoně a v zákoně o telekomuni-
kacích obecně závazné právní přepisy a jed-
notná pravidla pro výkon poštovního a teleko-
munikačního provozu a činností s tím souvi-
sících;

b) vykonává státní správu podle poštovního zá-
kona a zákona o telekomunikacích.

(2) Federální ministerstvo spojů vydává poš-
tovní známky a jiné poštovní ceniny.

§ 80

(1) Federální ministerstvo spojů organizuje a
řídí jednotnou soustavu spojů.

(2) Federální ministerstvo spojů zřizuje pro
účinně řízení spojů nezbytné orgány, především
ústřední ředitelství spojů, která ve stanoveném
rozsahu vykonávají správní a hospodářské funkce
na území republik.

Výbor lidové kontroly
Československá socialistické republiky

§ 81

Výbor lidové kontroly Československé socia-
listické republiky je federálním ústředním orgá-
nem státní správy pro oblast kontroly a vrcholným
orgánem v soustavě lidových kontrol s působností
podle následujících ustanovení.

§ 82

Výboru lidové kontroly Československé socia-
listické republiky přísluší

a) kontrola orgánů a organizací spadajících do
působnosti federace, tj.

- ústředních a nižších orgánů federální státní
správy,

- hospodářských a jiných organizací, říze-
ných federálními orgány;

b) v součinnosti s výbory lidové kontroly re-
publik kontrola plnění opatření vlády Česko-
slovenské socialistické republiky, a to i u or-
gánů a organizací patřících do působnosti
republik.

§ 83

Výboru lidové kontroly Československé socia-
listické republiky dále přísluší
a) koordinovat činnost výborů lidové kontroly
republik, sjednocovat jejich postup a spolu-
pracovat s ostatními federálními orgány státní
správy vykonávajícími kontrolu;


25

b) organizovat společné kontrolní akce federál-
ních orgánů a orgánů republik;

c) pečovat o výzkum v oboru kontroly a o ško-
lení a výchovu kontrolních pracovníků;

d) rozvíjet mezinárodní styky v oboru kontroly.

§ 84

(1) Výbor lidové kontroly Československé so-
cialistické republiky předkládá vládě Českosloven-
ské socialistické republiky a v oblasti obrany Radě
obrany státu plány kontrolní činnosti.

(2) V plánech kontrolní Činnosti mohou být
v součinnosti s orgány republik zahrnuty i kon-
trolní úkoly orgánů v oboru působnosti republik,
pokud jimi mají být zabezpečeny kontrolní akce
v oblastech a činnostech základní důležitosti pro
celou Československou socialistickou republiku.

(3) Předsednictvo Federálního shromážděni
Československé socialistické republiky má právo
požadovat na Výboru lidové kontroly Českosloven-
ské socialistické republiky zprávy o poznatcích
z kontrolní činnosti, nebo provedení kontroly, nut-
né pro plnění úkolů Federálního shromáždění Čes-
koslovenské socialistické republiky a jeho orgánů.

ČÁST TŘETÍ
Společná a závěrečná ustanoveni

§ 85

(1) Podrobnější vymezení úkolů federálních
ministerstev, zásad jejich činnosti a organizace
upraví statuty, které schvaluje vláda Českosloven-
ské socialistické republiky.

(2) Vláda Československé socialistické repub-
liky stanoví v dohodě s vládami obou republik,
které ústavy a zařízení (rozpočtové a příspěvkové
organizace) budou podřízeny jednotlivým federál-
ním ministerstvům.

§ 86

Federální ministerstva dbají, aby se stavy je-
jich pracovníků přiměřeně skládaly z pracovníků
obou republik, a vytvářejí pro to všestranné pod-
mínky.

§ 87

Působnost podle § 393 hospodářského záko-
níku č. 109/1964 Sb. vydávat podrobnější předpisy
o podnikovém rejstříku a o způsobu vedení rejstří-
ků obchodních a společenstevních vykonává vláda
Československé socialistické republiky.


26

§ 88

Federální ministerstvo financí vydává na zá-
kladě zásad stanovených vládou Československé
socialistické republiky předpisy o odpisech ze zá-
kladních prostředků (§ 57 odst. 4 a § 391 odst. 2
hospodářského zákoníku č. 109/1964 Sb. ).

§ 89

(1) O Výboru lidové kontroly Československé
socialistické republiky a o oprávněních a povin-
nostech pracovníků jeho aparátu platí až do vy-
dání zákona, kterým bude upraven výkon kontroly,
přiměřené ustanovení zákona č. 70/1967 Sb., ve
znění zákona č. 85/1968 Sb., o Ústřední komisi li-
dové kontroly a o pracovnících jejího aparátu;
Ústřední komise lidové kontroly se zrušuje.

(2) Práva a povinnosti z pracovněprávních
vztahů přecházejí z dosavadních federálních vý-
borů a Ústřední komise lidové kontroly na pří-
slušné nově zřízené federální ústřední orgány.

§ 90

Zrušují se tyto předpisy, popřípadě jejich do-
sud nezrušené části, ve znění předpisů je měnících
a doplňujících:

1. ústavní dekret č. 1/1945 Sb., o nové organi-
zaci vlády a ministerstev v době přechodné;

2. vládní nařízení č. 74/1951 Sb., kterým se
zřizují ministerstva;

3. vládní nařízení č. 13/1952 Sb., o správě
spojů;

4. vládní nařízení č. 19/1956 Sb., o zrušení ně-
kterých ministerstev a ústředních orgánů státní
správy;

5. zákonné opatření č. 3/1963 Sb., o nové orga-
nizaci ústředního řízení v odvětví paliv, energe-
tiky, dopravy a spojů;

6. zákon č. 115/1965 Sb., o změnách v organi-
zaci a působnosti některých odvětvových ústřed-
ních orgánů;

7. zákon č. 29/1967 Sb., o zřízení a působnosti
ministerstva zemědělství a výživy;

8. zákonné opatření č. 81/1967 Sb., kterým se
rozšiřuje působnost ministerstva hornictví;

9. zákon č. 53/1968 Sb., o změnách v organi-
zaci a působnosti některých ústředních orgánů,
s výjimkou § 18 a 19.

§ 91

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna
1971.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP