Ústavně-právní výbor ocenil
velký význam osnovy zákona o dvouletém
hospodářském plánu a projednal ve
své schůzi dne 23. října 1946 velmi
zevrubně všechna její ustanovení. Ponechal
v podstatě znění vládního návrhu
a pozměnil je pouze v § 9, odst. 3, kde v druhé
větě mezi slova "na podkladě" a
slova "pracovní povinnosti" vsunul slova "zákonných
ustanovení o", takže celý odstavec nyní
zní takto: "Mobilisace pracujících bude
se prováděti především na podkladě
dobrovolnosti. Kdyby takto nebylo dosaženo potřebného
počtu pracujících, budou učiněna
opatření na podkladě zákonných
ustanovení o pracovní povinnosti." Tuto změnu
provedl výbor proto, aby z textu zákona vysvítalo
nad veškerou pochybnost, že nutná opatření
k mobilisaci pracujících se budou vždy opírati
o příslušná zákonná ustanovení,
buď dosavadní nebo v budoucnu vydaná.
V ostatních bodech odkazuje ústavně-právní
výbor na důvodovou zprávu přiloženou
k vládnímu návrhu zákona a zároveň
konstatuje:
1. Přihlížeje k námětům
vyskytnuvším se při jednání v
ústavně-právním výboru, aby
byla v zákoně vytčena pravomoc Sboru pověřenců,
zdůrazňuje výbor, že zákonem
o dvouletém hospodářském plánu
nejsou dotčena práva Slovenské národní
rady a Sboru pověřenců, jež vyplývají
z dohod uzavřených mezi vládou Československé
republiky a Předsednictvem Slovenské národní
rady ze dne 2. června 1945, 11. dubna 1946 a 28. června
1946. Ústavně-právní výbor
je však toho názoru, že není z důvodů
ústavně-právních možno, aby obsah
těchto dohod byl normativně vyjádřen
v zákoně o dvouletém hospodářském
plánu, který nemá povahy zákona ústavního.
2. Pokud se vláda v § 16, odst. 3 zmocňuje
k nové úpravě nařízením,
změní-li se předpoklady, za nichž byl
dvouletý hospodářský plán sestaven,
nebo budou-li toho vyžadovati jiné závažné
důvody, lze jimi rozuměti jen nařízení
hospodářské povahy, jak ostatně vyplývá
již z citace §§ 2 až 8 v § 16, odst.
3 uvedené. O jiných nařízeních
platí ustanovení § 16, odst. 1, totiž
že jsou vyloučena tam, kde by bylo třeba formy
zákona.
Ústavně-právní výbor se ztotožňuje
také se změnami usnesenými ve výborech
průmyslovém, technickém, dopravním
a zemědělském, a to v těchto směrech:
Ustanovení § 2, lit. j) bude doplněno tak,
že za číslici 14,800.000 kg (vlněných
tkanin), za číslici 50,200.000 kg (bavlněných
tkanin s tkaninami z umělého hedvábí),
za číslici 17,000.000 kg (jutových tkanin)
a za číslici 9,500.000 kg (lněných
tkanin) vkládá se u každé z těchto
číslic za označením kg slovo "příze".
Ustanovení § 2, lit. l) bude zníti:
V průmyslu cukrovarnickém především:
rafinovaného cukru | 672.000 tun, |
melasy | 158.000 tun. |
Ustanovení § 2, lit. m) bude zníti:
V průmyslu mlynářském především:
mlýnských jedlých výrobků z pšenice a žita | 1,884.000 tun. |
Tyto změny provedl výbor průmyslový.
Ustanovení § 4 bude zníti:
Ve stavebnictví:
Úkolem stavebnictví bude zejména:
a) jako ve vládním návrhu;
b) odstraniti škody na veřejných budovách
nákladem 1.300 mil. Kčs; dokončiti a nově
postaviti veřejné a jiné budovy nákladem
2.370 mil. Kč;
c) obnoviti, po případě dokončiti
rozestavěné státní i nestátní
silnice a mosty nákladem 3.980 mil. Kčs;
d) provésti vodní a vodohospodářské
stavby nákladem 2.550 mil. Kčs;
e) poříditi stavby pro průmysl nákladem
7.530 mil. Kčs;
f) rovná se g) podle vládního návrhu;
g) rovná se h) podle vládního návrhu;
h) rovná se i) podle vládního návrhu;
i) rovná se j) podle vládního návrhu.
Tuto změnu provedl výbor technický.
Ustanovení § 7 bude zníti:
(1) Z celkových investic ve dvouletém
plánu budou na Slovensku provedeny investice nákladem
nejvýše 22,14 miliardy Kčs.
(2) Z částky 22,14 miliardy Kčs
připadne:
a) na průmysl a řemeslnou výrobu 6,80 miliardy
Kčs,
b) na zemědělství 2,10 miliardy Kčs,
c) na dopravu 4,71 miliardy Kčs,
d) na opravu bytů zničených válkou
a na opatření nových bytů 4,80 miliardy
Kčs,
e) na pozemní, vodohospodářské, dopravní
a jiné veřejné stavby 3,73 miliardy Kčs.
Tyto změny provedl výbor technický a pokud
jde o změnu uvedenou v bodě 2, lit. c) též
výbor dopravní.
V § 8 se odstavec 3 vypouští a v důsledku
toho se odstavec 4 přečísluje na odstavec
3.
Tuto změnu provedl výbor technický.
K § 9 vkládá se odstavec 6, který bude
zníti:
Zásadně se předpokládá spravedlivá
úprava pracovních podmínek, mezd, platů
a cen ve všech odvětvích a povoláních.
Odstavec 6 doplnil výbor zemědělský.
Odůvodnění těchto změn jest
uvedeno ve zprávách příslušných
výborů.
Ústavně-právní výbor doporučuje,
aby vládní návrh zákona o dvouletém
hospodářském plánu byl v připojeném
znění ústavodárným Národním
shromážděním schválen.
Rozpočtový výbor projednal předložený
návrh zákona ve své schůzi dne 23.
října 1946, schválil všechny změny,
na kterých se usnesly ostatní výbory v mezích
své kompetence a doporučuje, aby ústavodárné
Národní shromáždění schválilo
návrh v takto upraveném znění.
Rozpočtový výbor je si vědom, že
navržený zákon, byť nebyl přímo
zákonem finančním, do značné
míry předurčuje obsah státních
rozpočtů na léta 1947 a 1948, do nichž
bude třeba zařadit onu část investic,
obsažených ve dvouletém plánu, jejichž
provedení bude úkolem státní správy.
Obdobně značná část těchto
investičních úkolů projeví
se v rozpočtech svazků samosprávných
a bude činit nárok na úhradu z veřejných
finančních prostředků. Přesto
zůstane v těchto rozpočtech široké
pole, nedotčené přímo úkoly
dvouletého plánu. Jsou to zejména osobní
výdaje, dále věcné výdaje veřejné
správy a také ona část investic, o
níž mluví odstavec 3 § 6 zákona
o dvouletém plánu, pro něž může
být potřeba pracovních sil a surovin kryta
z místních zdrojů.
Ovšem i tyto položky veřejných výdajů
budou nepřímo ovlivňovány prováděním
úkolů dvouletého plánu - na př.
nezbytnými přesuny pracovních sil z oborů
administrativních do výroby. Hlavním však
úkolem finanční politiky státu bude,
aby účelnou organisací peněžního
trhu bylo překlenováno časové rozpětí
mezi náklady investičními a výtěžkem,
který z nich teprve po určité době
se národnímu hospodářství vrátí
zvýšenou výrobností a tím i zvětšením
národního důchodu.
Rozpočtový výbor schválil úkoly,
vytýčené v jednotlivých paragrafech
návrhu jak co do programů výrobních,
tak co do činnosti investiční, v tom přesvědčení,
že všechny tyto jednotlivosti tvoří celek
pečlivě vyvážený, který
musí také v celku a s jednotného hlediska
být posuzován. Je samozřejmé, že
v návrhu mohly být vytčeny jenom nejdůležitější
úkoly, jimiž není zdaleka vyčerpán
celý obsah hospodářské činnosti
v příštích dvou letech. Jestliže
pak v návrhu věnovány jsou - v souhlasu s
vládním prohlášením z 8. července
t. r. - zvláštní stati hospodářskému
rozvoji Slovenska a pomoci hospodářsky slabým
krajům v českých zemích, neznamená
to, že by byly opomíjeny potřeby krajů
ostatních, zejména těch, které byly
válkou těžce postiženy, jako na př.
Slezsko nebo některé části Čech
a Moravy. Jejich investiční potřeby, zejména
stavební obnova a průmyslová výstavba,
jsou zahrnuty ve všeobecných úkolech dvouletého
plánu, i když nejsou ve zvláštních
paragrafech zvlášť shrnuty.
K § 9, který se zabývá mobilisací
pracovních sil, připomíná rozpočtový
výbor, že při nezbytné potřebě
přesunů pracovních sil musí být
dbáno toho, aby nenastávalo další vylidňování
krajů dosud nedostatečně vybavených
pracovními příležitostmi, naopak bude
nutné činit opatření, aby také
tyto kraje podílely se na zvýšených
důchodech z oživené hospodářské
aktivity, což je zejména v zájmu samosprávných
financí.
K § 13, odst. 2 nepovažuje rozpočtový
výbor za nutné, aby jeho znění bylo
zvláště vykládáno v důvodové
zprávě.
Vzhledem k tomu, že při projednávání
návrhu zákona v jednotlivých výborech
ústavodárného Národního shromáždění
byly v textu provedeny některé změny a předneseny
podněty a vysvětlivky, které nejsou plně
vyjádřeny v důvodové zprávě,
usnesl se rozpočtový výbor vyzvati vládu,
aby při eventuální publikaci této
důvodové zprávy byly zároveň
publikovány také zprávy výborů
ústavodárného Národního shromáždění.
V Praze dne 23. října 1946.
Priemyslový výbor prejednal vo svojej schôdzi
dňa 22. októbra 1946 osnovu zákona o dvojročnom
hospodárskom pláne a previedol v nej nasledujúce
opravy.
§ 2, písm. j). V průmyslu textilním
a oděvním především:
bavlněné příze s přízí vigoňovou | 58,200.000 | kg, |
česané příze | 4,370.000 | kg, |
mykané příze | 15,620.000 | kg, |
lněné příze | 9,400.000 | kg, |
vlněných tkanin | 14,800.000 | kg příze, |
bavlněných tkanin, s tkaninami z umělého hedvábí | 50,200.000 | kg příze, |
jutových tkanin | 17,000.000 | kg příze, |
lněných tkanin | 9,000.000 | kg příze, |
41,500.000 kusů pleteného a stávkového zboží | 9,800.000 | kg, |
punčoch a ponožek | 55,200.000 | párů. |
§ 2, písm. l). V průmyslu cukrovarnickém
především:
rafinovaného cukru | 672.000 tun, |
melasy | 158.000 tun. |
§ 2, písm. m). V průmyslu mlynářském
především:
mlýnských jedlých výrobků z pšenice a žita | 1,884.000 tun. |
Priemyslový výbor prijal ďalej zmeny usnesené
výborom technickým v §§ 4, 7 a 8.
Pri prejednávaní § 2 usniesol sa priemyslový
výbor upozorniť príslušné miesta
na nedostatok stavebného materiálu pre prevádzanie
stavieb na Slovensku v rámci dvojročného
plánu, a na potrebu zvýšiť výrobu
tohoto materiálu rozširovaním výroby
v polných tehelniach, výroby náhradného
stavebného materiálu a premiestnením z českého
pohraničia.
Pri prejednávaní § 4 dospel priemyslový
výbor k názoru, že veľký nedostatok
stavebných strojov spôsobuje zastaralosť našej
stavebnej techniky a usniesol sa upozorniť príslušné
ministerstvá na naliehavú potrebu výroby
stavebných strojov a ich nákupu v cudzine.
Pri prejednávaní plánu elektrifikácie
obcí usniesol sa priemyslový výbor požiadať
vládu, aby dala preskúmať a uvážila
možnosť zvýšenia počtu obcí,
ktoré majú byť v rámci dvojročného
plánu na Slovensku elektrifikované, z 300 na 500.
Priemyslový výbor upozorňuje taktiež
na rezolúciu, na ktorej sa usniesol, a ktorá jedná
o budovaní opravní strojne-traktorových staníc.
Inak doporučuje priemyslový výbor v súhlase
so zmenami, na ktorých sa usniesly v rámci svojej
príslušnosti i ostatné výbory, ktorým
bola osnova tiež prikázaná, ústavodarnému
Národnému shromaždeniu prijať predloženú
osnovu vládneho návrhu.
Vedoucí myšlenkou našeho dvouletého hospodářského
plánu jest hospodářská rekonstrukce,
kterou mají býti v první řadě
odstraněny škody způsobené válkou
tak, aby naše hospodářství bylo obecně
uvedeno do stavu z roku 1937. Z tohoto generelního zaměření
hospodářského plánu resultuje také
význačný podíl stavebně-technických
úkolů na celkovém pracovním programu,
který plán vytyčuje. Význam právě
této složky našeho podnikání na
celkovém rozsahu plánu vyplyne z úvahy, že
z celkového programu investic, které jsou stanoveny
částkou 69,88 miliardy Kčs, připadá
na investice stavebně-technické povahy:
na stavby bytové | 14,00 miliardy Kčs, |
na stavby pozemní, vodohospodářské, silniční a jiné veřejné stavby | 10,20 miliardy Kčs, |
na stavby pro průmysl | 7,53 miliardy Kčs, |
na stavby pro zemědělství | 1,54 miliardy Kčs, |
na stavby železniční | 5,62 miliardy Kčs, |
na stavby pro dopravu vodní, leteckou a poštovní | 0,84 miliardy Kčs, |
celkem tedy | 39,73 miliardy Kčs, |
t. j. asi 57% všech investic. Technický výbor
projednal ve své schůzi ze dne 22. října
1946 celý vládní návrh zákona
o dvouletém hospodářském plánu,
při čemž zvláště podrobně
prozkoumal ona jeho ustanovení, která se týkají
svrchu uvedených úkolů stavebně-technických.
Při tom se výbor usnesl na těchto změnách:
Navrhuje se nové znění tohoto paragrafu,
aniž se tím, s výjimkou u staveb pro průmysl,
mění celková výše proponovaných
investic stavební povahy nebo celková konstrukce
plánu. Změnou má býti dosaženo
celkového zhuštění textu zákona
a potřebné přehlednosti. Toho se dociluje
tím, že jednotlivé investice jsou k sobě
řazeny podle své povahy, nikoli podle účelu,
kterému mají sloužiti nebo podle osoby stavebníka.
Podrobné rozvedení projektovaných investic
na stavby státní a samosprávné, podle
zemí, jednotlivých let i podle účelu,
kterému mají sloužiti, obsaženo jest v
připojených tabulkách, a to v tabulce I.
pro stavby pozemní, II. pro stavby silniční
a mostní, III. pro stavby vodohospodářské
a konečně v tabulce IV. jest uvedena rekapitulace
celková. Z ní vyplývá, že z celkové
částky těchto investic ve výši
10,200 miliardy Kčs připadá na stavby státní
správy 5.659, na stavby samosprávy 4.041 a na nutné
stavby v zájmu veřejném 0,500 miliardy Kčs.
Navrhované změny v textu § 4 týkají
se jednotlivých odstavců označených
písmenami a) - j), jejichž nový text bude tento:
a) jako ve vládním návrhu,
b) odstraniti škody na veřejných budovách
nákladem 1.300 milionů Kčs; dokončiti
a nově postaviti veřejné a jiné budovy
nákladem 2.370 milionů Kčs,
c) obnoviti, po případě dokončiti
rozestavěné státní i nestátní
silnice a mosty nákladem 3.980 milionů Kčs,
d) provésti vodní a vodohospodářské
stavby nákladem 2.550 milionů Kčs,
e) poříditi stavby pro průmysl nákladem
7.530 milionů Kčs,
f) rovná se g) dle vládního návrhu,
g) rovná se h) dle vládního návrhu,
h) rovná se i) dle vládního návrhu,
i) rovná se j) dle vládního návrhu.
Zvýšení investic průmyslových
na 7.530 milionů Kčs způsobeno bylo tím,
že podle dohody příslušných činitelů
stavební investice pro průmysl sklářský
byly z částky 99 milionů Kčs, jak
je uvádí důvodová zpráva k
vládnímu návrhu zákona na str. 26,
zvýšeny o 62 miliony Kčs na 161,000.000 Kčs.
Technický výbor usnesl se dále výslovně
poukázati na rozpor mezi textem zákona v §
4, písm. a) a důvodovou zprávou, připojenou
k vládnímu návrhu zákona na str. 25
tisku č. 160, spočívající v
tom, že zákon mluví tu o obnovení nebo
postavení 125.000 bytových jednotek, důvodová
zpráva naproti tomu o po řízení 125.000
bytů. Těmto údajům jest podle mínění
technického výboru rozuměti tak, že
v rámci dvouletého plánu půjde převážně
o obnovu válkou zničených nebo poškozených
bytů. Naproti tomu nové byty podle typu v důvodové
zprávě popsaného budou stavěny jen
v rámci skutečné potřeby a budou stavěny
na př. i svobodárny, které třeba rovněž
označiti jako bytovou jednotku, třebaže se
nejedná o kompletní byt.
Celkovou částku pro investice, které budou
v rámci dvouletého plánu provedeny na Slovensku,
navrhuje se upraviti na 22,14 miliardy Kčs, a to jak v
odst. (1), tak i v úvodní větě
k odst. (2). Tato úprava resultuje z těchto
změn:
písm. a) na průmysl a řemeslnou výrobu podle vládního návrhu | 6,80 miliardy Kčs, |
po písm. b) na zemědělství podle vládního návrhu | 2,10 miliardy Kčs, |
písm. c) na dopravu | 4,71 miliardy Kčs, |
písm. d) na opravu bytů zničených válkou a na opatření nových bytů | 4,80 miliardy Kčs, |
písm. e) na pozemní, vodohospodářské, dopravní a jiné veřejné stavby | 3,73 miliardy Kčs. |
Změna u písm. c) oproti návrhu vládnímu
děje se souhlasně s usnesením výboru
dopravního v důsledku zjištěné
početní chyby v podrobné sestavě příslušných
investic. Změna u písm. d) byla přijata s
ohledem na skutečný stav válkou poškozených
obytných objektů na Slovensku. Po navrženém
zvýšení bude možno na Slovensku zříditi
celkem 15.000 nových bytů a obnoviti 35.000 bytů
válkou poškozených, aniž by tím
pracovní možnosti slovenského stavebnictví
byly překročeny.
Změna u písm. e) jest způsobena rovněž
početním zaokrouhlením jednotlivých
částek, jak plyne z celkové rekapitulace
těchto investic z tabulky IV.
Technický výbor usnesl se vypustiti odst. (3)
a přečíslovati dosavadní odst. (4)
na odst. (3).
V původním odst. (3) jest celková
částka investic ve výši 4,950 miliardy
Kčs, určená pro pomoc hospodářsky
slabým krajům v českých zemích,
rozdělena podle účelů, kterým
má sloužiti. Ježto nejsou ani územní
rozsah krajů, na něž se pomoc tato má
vztahovat, ani jednotlivé konkretní úkoly
této pomoci doposud jednoznačně stanoveny,
považuje technický výbor za účelné
a prospěšné, aby výše proponovaných
investic byla stanovena v zákoně pouze globální
částkou a tak zajištěno pružnější
její využití ku prospěchu zmíněných
území.
Při projednávání ustanovení
§ 11 poukázal technický výbor na mezeru
v důvodové zprávě k vládnímu
návrhu zákona, která se o konkretních
úkolech našeho výzkumnictví nijak nevyjadřuje.
Podle soudu technického výboru jsou však tyto
úkoly pro další vývoj našeho hospodářství
a především pro udržení konkurenční
schopnosti naší výroby v mezinárodní
soutěži tak závažné, že jest
zapotřebí okamžitě přikročiti
k provedení některých opatření
v oboru výzkumnictví a zkušebnictví,
a to s přihlédnutím k návrhu výzkumného
plánu, připravenému Státní
výzkumnou radou při Státním úřadu
plánovacím.
Technický výbor jest si dobře vědom
toho, že investiční úkoly položené
dvouletým hospodářským plánem
našemu stavebnictví jsou tak rozsáhlé,
že je bude možno zvládnouti pouze při
dalekosáhlé mobilisaci všech po ruce stojících
pracovních sil a při stupňované výkonnosti
našeho průmyslu stavebních hmot, zejména
našich cihelen.
Podstatná úloha připadne tu celkové
modernisaci dosavadních výrobních a pracovních
method ve stavebnictví, zejména pak jeho mechanisaci
zasazením dostatečného počtu výkonných
stavebních strojů. Technický výbor
žádá proto vládu, aby zvláštní
pozornost věnovala otázce dovozu a výroby
těchto strojů. Konečně žádá
technický výbor vládu, aby pro ten případ,
že text zákona o dvouletém hospodářském
plánu bude v rámci jeho veřejné propagace
vydán tiskem i s příslušnou důvodovou
zprávou, aby se vzal při tom náležitý
zřetel na připomínky, obsažené
v této zprávě technického výboru.
Jinak doporučuje technický výbor ústavodárnému
Národnímu shromáždění
vládní návrh zákona o dvouletém
hospodářském plánu ku přijetí
se změnami, jak se na nich výbor usnesl a souhlasí
i se změnami usnesenými ostatními výbory,
jimž byla osnova zákona též přikázána,
v rámci jejich příslušnosti.
Dopravný výbor ústavodarného Národného
shromaždenia vo schôdzke, konanej dňa 22. októbra
1946, prejednal a schválil túto osnovu zákona
vo znení vládou navrhnutom so zmenou v bode c),
odst. 2, § 7 na dopravu miesto 5,41 miliardy Kčs 4,71
miliardy Kčs a pripojil sa k usneseniu výboru technického
k odst. 1 a k bodu d) a e) odst. 2. Zároveň výbor
súhlasí so zmenami, na ktorých sa usniesly
i ostatné výbory, ktorým bola osnova zákona
tiež prikázaná.
Súčasne prijal dopravný výbor pripojenú
rezolúciu.
Výbor živnostensko-obchodní projednal ve schůzi
dne 22. října 1946 vládní návrh
zákona o dvouletém hospodářském
plánu (tisk 160) a přijal jej ve znění
úprav provedených ostatními výbory,
jimž osnova byla též přikázána
v rámci jejich kompetence.
Zároveň doporučuje výbor ku přijetí
resoluci, na které se usnesl.
Zemědělský výbor ve svých schůzích
dne 21. a 22. října 1946 projednal vládní
návrh zákona o dvouletém hospodářském
plánu. Zemědělský výbor vítá
předloženou osnovu a vidí v dvouletém
hospodářském plánu uskutečnění
základních řešení všech
problémů zemědělské výroby
a potřeb zemědělců. Zemědělský
výbor je si vědom, že jenom promyšleným
plánováním můžeme překonati
těžké potíže, které přinesla
válečná i poválečná
doba. Zemědělský výbor je si vědom,
že vzhledem k značným potížím,
spojeným s výstavbou státu, nebylo možno
investiční program zemědělský
stanoviti v rozsahu odpovídajícím úkolům
a potřebám v zemědělství. Tato
skutečnost zavazuje hospodářskou politiku
státu pro budoucnost.
V textu zákona navrhl následující
doplnění v § 9:
Jako odstavec 6 se vkládá "Zásadně
se předpokládá spravedlivá úprava
pracovních podmínek, mezd, platů a cen ve
všech odvětvích a povoláních".
Dále doporučuje zemědělský
výbor, aby věta důvodové zprávy,
str. 23, odst. d) zemědělská výroba,
zněla "Stroje budou dodávány státním
traktorovým stanicím, místním strojním
družstvům, volným sdružením a jednotlivým
zemědělcům". V dílčím
plánu stavebních investic usnesl se zemědělský
výbor na této závazné směrnici
pro plánovací místa. Položka Zřízení
prádelen a družstevních lázní
budiž zvýšena o 3 mil. Kčs. O tuto částku
bude snížena položka na rekonstrukci budov pro
státní traktorové stanice, která se
upravuje na 15 mil. Kčs. Položky vodohospodářských
zařízení na zcelených pozemcích
upravuje zemědělský výbor na 171/2
mil. Kčs v českých zemích a 71/2
mil. Kčs na Slovensku. Položka Zřízení
družstevních vodovodů a vodovodů pro
jednotlivá hospodářství se upravuje
na 271/2 mil. Kčs v zemích
českých a 121/2 mil. Kčs
na Slovensku. Tím se nemění úhrnná
čísla investic obsažená v zákoně
ale provádí se jejich přeskupení.
Zároveň zemědělský výbor
souhlasí se změnami, na kterých se usnesou
v rámci své příslušnosti i ostatní
výbory, jimž byla osnova též přikázána.
Připojenou resoluci, na které se zemědělský
výbor usnesl, doporučuje výbor ku přijetí.
Výbor zásobovací projednal v dnešní
schůzi osnovu zákona o dvouletém hospodářském
plánu a připojuje se k úpravám provedeným
ostatními výbory, jimž byla osnova v rámci
jejich příslušnosti též přikázána.
Při konečné redakci na společné
poradě předsedů a zpravodajů - jako
zmocněnců shora uvedených výborů
- schváleny veškeré změny navržené
jednotlivými výbory v zákoně o dvouletém
hospodářském plánu (tisk 160).