Ústavodárné Národní shromáždění republiky Československé 1946.

1. zasedání.

185.

Zpráva

výborů ústavně-právního, rozpočtového, průmyslového, technického, dopravního, živnostensko-obchodního, zemědělského a zásobovacího

o vládním návrhu zákona (tisk 160)

o dvouletém hospodářském plánu.

I.

Ústavně-právní výbor ocenil velký význam osnovy zákona o dvouletém hospodářském plánu a projednal ve své schůzi dne 23. října 1946 velmi zevrubně všechna její ustanovení. Ponechal v podstatě znění vládního návrhu a pozměnil je pouze v § 9, odst. 3, kde v druhé větě mezi slova "na podkladě" a slova "pracovní povinnosti" vsunul slova "zákonných ustanovení o", takže celý odstavec nyní zní takto: "Mobilisace pracujících bude se prováděti především na podkladě dobrovolnosti. Kdyby takto nebylo dosaženo potřebného počtu pracujících, budou učiněna opatření na podkladě zákonných ustanovení o pracovní povinnosti." Tuto změnu provedl výbor proto, aby z textu zákona vysvítalo nad veškerou pochybnost, že nutná opatření k mobilisaci pracujících se budou vždy opírati o příslušná zákonná ustanovení, buď dosavadní nebo v budoucnu vydaná.

V ostatních bodech odkazuje ústavně-právní výbor na důvodovou zprávu přiloženou k vládnímu návrhu zákona a zároveň konstatuje:

1. Přihlížeje k námětům vyskytnuvším se při jednání v ústavně-právním výboru, aby byla v zákoně vytčena pravomoc Sboru pověřenců, zdůrazňuje výbor, že zákonem o dvouletém hospodářském plánu nejsou dotčena práva Slovenské národní rady a Sboru pověřenců, jež vyplývají z dohod uzavřených mezi vládou Československé republiky a Předsednictvem Slovenské národní rady ze dne 2. června 1945, 11. dubna 1946 a 28. června 1946. Ústavně-právní výbor je však toho názoru, že není z důvodů ústavně-právních možno, aby obsah těchto dohod byl normativně vyjádřen v zákoně o dvouletém hospodářském plánu, který nemá povahy zákona ústavního.

2. Pokud se vláda v § 16, odst. 3 zmocňuje k nové úpravě nařízením, změní-li se předpoklady, za nichž byl dvouletý hospodářský plán sestaven, nebo budou-li toho vyžadovati jiné závažné důvody, lze jimi rozuměti jen nařízení hospodářské povahy, jak ostatně vyplývá již z citace §§ 2 až 8 v § 16, odst. 3 uvedené. O jiných nařízeních platí ustanovení § 16, odst. 1, totiž že jsou vyloučena tam, kde by bylo třeba formy zákona.

Ústavně-právní výbor se ztotožňuje také se změnami usnesenými ve výborech průmyslovém, technickém, dopravním a zemědělském, a to v těchto směrech:

Ustanovení § 2, lit. j) bude doplněno tak, že za číslici 14,800.000 kg (vlněných tkanin), za číslici 50,200.000 kg (bavlněných tkanin s tkaninami z umělého hedvábí), za číslici 17,000.000 kg (jutových tkanin) a za číslici 9,500.000 kg (lněných tkanin) vkládá se u každé z těchto číslic za označením kg slovo "příze".

Ustanovení § 2, lit. l) bude zníti:

V průmyslu cukrovarnickém především:

rafinovaného cukru672.000 tun,
melasy158.000 tun.

Ustanovení § 2, lit. m) bude zníti:

V průmyslu mlynářském především:

mlýnských jedlých výrobků z pšenice a žita 1,884.000 tun.

Tyto změny provedl výbor průmyslový.

Ustanovení § 4 bude zníti:

Ve stavebnictví:

Úkolem stavebnictví bude zejména:

a) jako ve vládním návrhu;

b) odstraniti škody na veřejných budovách nákladem 1.300 mil. Kčs; dokončiti a nově postaviti veřejné a jiné budovy nákladem 2.370 mil. Kč;

c) obnoviti, po případě dokončiti rozestavěné státní i nestátní silnice a mosty nákladem 3.980 mil. Kčs;

d) provésti vodní a vodohospodářské stavby nákladem 2.550 mil. Kčs;

e) poříditi stavby pro průmysl nákladem 7.530 mil. Kčs;

f) rovná se g) podle vládního návrhu;

g) rovná se h) podle vládního návrhu;

h) rovná se i) podle vládního návrhu;

i) rovná se j) podle vládního návrhu.

Tuto změnu provedl výbor technický.

Ustanovení § 7 bude zníti:

(1) Z celkových investic ve dvouletém plánu budou na Slovensku provedeny investice nákladem nejvýše 22,14 miliardy Kčs.

(2) Z částky 22,14 miliardy Kčs připadne:

a) na průmysl a řemeslnou výrobu 6,80 miliardy Kčs,

b) na zemědělství 2,10 miliardy Kčs,

c) na dopravu 4,71 miliardy Kčs,

d) na opravu bytů zničených válkou a na opatření nových bytů 4,80 miliardy Kčs,

e) na pozemní, vodohospodářské, dopravní a jiné veřejné stavby 3,73 miliardy Kčs.

Tyto změny provedl výbor technický a pokud jde o změnu uvedenou v bodě 2, lit. c) též výbor dopravní.

V § 8 se odstavec 3 vypouští a v důsledku toho se odstavec 4 přečísluje na odstavec 3.

Tuto změnu provedl výbor technický.

K § 9 vkládá se odstavec 6, který bude zníti:

Zásadně se předpokládá spravedlivá úprava pracovních podmínek, mezd, platů a cen ve všech odvětvích a povoláních.

Odstavec 6 doplnil výbor zemědělský.

Odůvodnění těchto změn jest uvedeno ve zprávách příslušných výborů.

Ústavně-právní výbor doporučuje, aby vládní návrh zákona o dvouletém hospodářském plánu byl v připojeném znění ústavodárným Národním shromážděním schválen.

V Praze dne 23. října 1946.

Dr. Antonín Gregor v. r.,
Antonín Zápotocký v. r.,
předseda.
zpravodaj.


II.

Rozpočtový výbor projednal předložený návrh zákona ve své schůzi dne 23. října 1946, schválil všechny změny, na kterých se usnesly ostatní výbory v mezích své kompetence a doporučuje, aby ústavodárné Národní shromáždění schválilo návrh v takto upraveném znění.

Rozpočtový výbor je si vědom, že navržený zákon, byť nebyl přímo zákonem finančním, do značné míry předurčuje obsah státních rozpočtů na léta 1947 a 1948, do nichž bude třeba zařadit onu část investic, obsažených ve dvouletém plánu, jejichž provedení bude úkolem státní správy. Obdobně značná část těchto investičních úkolů projeví se v rozpočtech svazků samosprávných a bude činit nárok na úhradu z veřejných finančních prostředků. Přesto zůstane v těchto rozpočtech široké pole, nedotčené přímo úkoly dvouletého plánu. Jsou to zejména osobní výdaje, dále věcné výdaje veřejné správy a také ona část investic, o níž mluví odstavec 3 § 6 zákona o dvouletém plánu, pro něž může být potřeba pracovních sil a surovin kryta z místních zdrojů.

Ovšem i tyto položky veřejných výdajů budou nepřímo ovlivňovány prováděním úkolů dvouletého plánu - na př. nezbytnými přesuny pracovních sil z oborů administrativních do výroby. Hlavním však úkolem finanční politiky státu bude, aby účelnou organisací peněžního trhu bylo překlenováno časové rozpětí mezi náklady investičními a výtěžkem, který z nich teprve po určité době se národnímu hospodářství vrátí zvýšenou výrobností a tím i zvětšením národního důchodu.

Rozpočtový výbor schválil úkoly, vytýčené v jednotlivých paragrafech návrhu jak co do programů výrobních, tak co do činnosti investiční, v tom přesvědčení, že všechny tyto jednotlivosti tvoří celek pečlivě vyvážený, který musí také v celku a s jednotného hlediska být posuzován. Je samozřejmé, že v návrhu mohly být vytčeny jenom nejdůležitější úkoly, jimiž není zdaleka vyčerpán celý obsah hospodářské činnosti v příštích dvou letech. Jestliže pak v návrhu věnovány jsou - v souhlasu s vládním prohlášením z 8. července t. r. - zvláštní stati hospodářskému rozvoji Slovenska a pomoci hospodářsky slabým krajům v českých zemích, neznamená to, že by byly opomíjeny potřeby krajů ostatních, zejména těch, které byly válkou těžce postiženy, jako na př. Slezsko nebo některé části Čech a Moravy. Jejich investiční potřeby, zejména stavební obnova a průmyslová výstavba, jsou zahrnuty ve všeobecných úkolech dvouletého plánu, i když nejsou ve zvláštních paragrafech zvlášť shrnuty.

K § 9, který se zabývá mobilisací pracovních sil, připomíná rozpočtový výbor, že při nezbytné potřebě přesunů pracovních sil musí být dbáno toho, aby nenastávalo další vylidňování krajů dosud nedostatečně vybavených pracovními příležitostmi, naopak bude nutné činit opatření, aby také tyto kraje podílely se na zvýšených důchodech z oživené hospodářské aktivity, což je zejména v zájmu samosprávných financí.

K § 13, odst. 2 nepovažuje rozpočtový výbor za nutné, aby jeho znění bylo zvláště vykládáno v důvodové zprávě.

Vzhledem k tomu, že při projednávání návrhu zákona v jednotlivých výborech ústavodárného Národního shromáždění byly v textu provedeny některé změny a předneseny podněty a vysvětlivky, které nejsou plně vyjádřeny v důvodové zprávě, usnesl se rozpočtový výbor vyzvati vládu, aby při eventuální publikaci této důvodové zprávy byly zároveň publikovány také zprávy výborů ústavodárného Národního shromáždění.

V Praze dne 23. října 1946.

Dr. Michal Zibrín v. r.,
Inž. dr. Štěpán Ješ v. r.,
předseda.
zpravodaj.


III.

Priemyslový výbor prejednal vo svojej schôdzi dňa 22. októbra 1946 osnovu zákona o dvojročnom hospodárskom pláne a previedol v nej nasledujúce opravy.

§ 2, písm. j). V průmyslu textilním a oděvním především:

bavlněné příze s přízí vigoňovou 58,200.000kg,
česané příze 4,370.000kg,
mykané příze15,620.000 kg,
lněné příze 9,400.000kg,
vlněných tkanin14,800.000 kg příze,
bavlněných tkanin, s tkaninami z umělého hedvábí 50,200.000kg příze,
jutových tkanin17,000.000 kg příze,
lněných tkanin9,000.000 kg příze,
41,500.000 kusů pleteného a stávkového zboží 9,800.000kg,
punčoch a ponožek55,200.000 párů.

§ 2, písm. l). V průmyslu cukrovarnickém především:

rafinovaného cukru672.000 tun,
melasy158.000 tun.

§ 2, písm. m). V průmyslu mlynářském především:

mlýnských jedlých výrobků z pšenice a žita 1,884.000 tun.

Priemyslový výbor prijal ďalej zmeny usnesené výborom technickým v §§ 4, 7 a 8.

Pri prejednávaní § 2 usniesol sa priemyslový výbor upozorniť príslušné miesta na nedostatok stavebného materiálu pre prevádzanie stavieb na Slovensku v rámci dvojročného plánu, a na potrebu zvýšiť výrobu tohoto materiálu rozširovaním výroby v polných tehelniach, výroby náhradného stavebného materiálu a premiestnením z českého pohraničia.

Pri prejednávaní § 4 dospel priemyslový výbor k názoru, že veľký nedostatok stavebných strojov spôsobuje zastaralosť našej stavebnej techniky a usniesol sa upozorniť príslušné ministerstvá na naliehavú potrebu výroby stavebných strojov a ich nákupu v cudzine.

Pri prejednávaní plánu elektrifikácie obcí usniesol sa priemyslový výbor požiadať vládu, aby dala preskúmať a uvážila možnosť zvýšenia počtu obcí, ktoré majú byť v rámci dvojročného plánu na Slovensku elektrifikované, z 300 na 500.

Priemyslový výbor upozorňuje taktiež na rezolúciu, na ktorej sa usniesol, a ktorá jedná o budovaní opravní strojne-traktorových staníc.

Inak doporučuje priemyslový výbor v súhlase so zmenami, na ktorých sa usniesly v rámci svojej príslušnosti i ostatné výbory, ktorým bola osnova tiež prikázaná, ústavodarnému Národnému shromaždeniu prijať predloženú osnovu vládneho návrhu.

V Prahe dňa 22. októbra 1946.

Inž. Alois Janáček v. r.,
Dr. Ján Púll v. r.,
predseda.
zpravodajca.


IV.

Vedoucí myšlenkou našeho dvouletého hospodářského plánu jest hospodářská rekonstrukce, kterou mají býti v první řadě odstraněny škody způsobené válkou tak, aby naše hospodářství bylo obecně uvedeno do stavu z roku 1937. Z tohoto generelního zaměření hospodářského plánu resultuje také význačný podíl stavebně-technických úkolů na celkovém pracovním programu, který plán vytyčuje. Význam právě této složky našeho podnikání na celkovém rozsahu plánu vyplyne z úvahy, že z celkového programu investic, které jsou stanoveny částkou 69,88 miliardy Kčs, připadá na investice stavebně-technické povahy:

na stavby bytové14,00 miliardy Kčs,
na stavby pozemní, vodohospodářské, silniční a jiné veřejné stavby 10,20 miliardy Kčs,
na stavby pro průmysl7,53 miliardy Kčs,
na stavby pro zemědělství 1,54 miliardy Kčs,
na stavby železniční 5,62 miliardy Kčs,
na stavby pro dopravu vodní, leteckou a poštovní  0,84 miliardy Kčs,
celkem tedy39,73 miliardy Kčs,

t. j. asi 57% všech investic. Technický výbor projednal ve své schůzi ze dne 22. října 1946 celý vládní návrh zákona o dvouletém hospodářském plánu, při čemž zvláště podrobně prozkoumal ona jeho ustanovení, která se týkají svrchu uvedených úkolů stavebně-technických. Při tom se výbor usnesl na těchto změnách:

K § 4.

Navrhuje se nové znění tohoto paragrafu, aniž se tím, s výjimkou u staveb pro průmysl, mění celková výše proponovaných investic stavební povahy nebo celková konstrukce plánu. Změnou má býti dosaženo celkového zhuštění textu zákona a potřebné přehlednosti. Toho se dociluje tím, že jednotlivé investice jsou k sobě řazeny podle své povahy, nikoli podle účelu, kterému mají sloužiti nebo podle osoby stavebníka.

Podrobné rozvedení projektovaných investic na stavby státní a samosprávné, podle zemí, jednotlivých let i podle účelu, kterému mají sloužiti, obsaženo jest v připojených tabulkách, a to v tabulce I. pro stavby pozemní, II. pro stavby silniční a mostní, III. pro stavby vodohospodářské a konečně v tabulce IV. jest uvedena rekapitulace celková. Z ní vyplývá, že z celkové částky těchto investic ve výši 10,200 miliardy Kčs připadá na stavby státní správy 5.659, na stavby samosprávy 4.041 a na nutné stavby v zájmu veřejném 0,500 miliardy Kčs.

Navrhované změny v textu § 4 týkají se jednotlivých odstavců označených písmenami a) - j), jejichž nový text bude tento:

a) jako ve vládním návrhu,

b) odstraniti škody na veřejných budovách nákladem 1.300 milionů Kčs; dokončiti a nově postaviti veřejné a jiné budovy nákladem 2.370 milionů Kčs,

c) obnoviti, po případě dokončiti rozestavěné státní i nestátní silnice a mosty nákladem 3.980 milionů Kčs,

d) provésti vodní a vodohospodářské stavby nákladem 2.550 milionů Kčs,

e) poříditi stavby pro průmysl nákladem 7.530 milionů Kčs,

f) rovná se g) dle vládního návrhu,

g) rovná se h) dle vládního návrhu,

h) rovná se i) dle vládního návrhu,

i) rovná se j) dle vládního návrhu.

Zvýšení investic průmyslových na 7.530 milionů Kčs způsobeno bylo tím, že podle dohody příslušných činitelů stavební investice pro průmysl sklářský byly z částky 99 milionů Kčs, jak je uvádí důvodová zpráva k vládnímu návrhu zákona na str. 26, zvýšeny o 62 miliony Kčs na 161,000.000 Kčs.

Technický výbor usnesl se dále výslovně poukázati na rozpor mezi textem zákona v § 4, písm. a) a důvodovou zprávou, připojenou k vládnímu návrhu zákona na str. 25 tisku č. 160, spočívající v tom, že zákon mluví tu o obnovení nebo postavení 125.000 bytových jednotek, důvodová zpráva naproti tomu o po řízení 125.000 bytů. Těmto údajům jest podle mínění technického výboru rozuměti tak, že v rámci dvouletého plánu půjde převážně o obnovu válkou zničených nebo poškozených bytů. Naproti tomu nové byty podle typu v důvodové zprávě popsaného budou stavěny jen v rámci skutečné potřeby a budou stavěny na př. i svobodárny, které třeba rovněž označiti jako bytovou jednotku, třebaže se nejedná o kompletní byt.

K § 7.

Celkovou částku pro investice, které budou v rámci dvouletého plánu provedeny na Slovensku, navrhuje se upraviti na 22,14 miliardy Kčs, a to jak v odst. (1), tak i v úvodní větě k odst. (2). Tato úprava resultuje z těchto změn:

písm. a) na průmysl a řemeslnou výrobu podle vládního návrhu 6,80 miliardy Kčs,
po písm. b) na zemědělství podle vládního návrhu 2,10 miliardy Kčs,
písm. c) na dopravu4,71 miliardy Kčs,
písm. d) na opravu bytů zničených válkou a na opatření nových bytů 4,80 miliardy Kčs,
písm. e) na pozemní, vodohospodářské, dopravní a jiné veřejné stavby 3,73 miliardy Kčs.


Změna u písm. c) oproti návrhu vládnímu děje se souhlasně s usnesením výboru dopravního v důsledku zjištěné početní chyby v podrobné sestavě příslušných investic. Změna u písm. d) byla přijata s ohledem na skutečný stav válkou poškozených obytných objektů na Slovensku. Po navrženém zvýšení bude možno na Slovensku zříditi celkem 15.000 nových bytů a obnoviti 35.000 bytů válkou poškozených, aniž by tím pracovní možnosti slovenského stavebnictví byly překročeny.

Změna u písm. e) jest způsobena rovněž početním zaokrouhlením jednotlivých částek, jak plyne z celkové rekapitulace těchto investic z tabulky IV.

K § 8.

Technický výbor usnesl se vypustiti odst. (3) a přečíslovati dosavadní odst. (4) na odst. (3).

V původním odst. (3) jest celková částka investic ve výši 4,950 miliardy Kčs, určená pro pomoc hospodářsky slabým krajům v českých zemích, rozdělena podle účelů, kterým má sloužiti. Ježto nejsou ani územní rozsah krajů, na něž se pomoc tato má vztahovat, ani jednotlivé konkretní úkoly této pomoci doposud jednoznačně stanoveny, považuje technický výbor za účelné a prospěšné, aby výše proponovaných investic byla stanovena v zákoně pouze globální částkou a tak zajištěno pružnější její využití ku prospěchu zmíněných území.

K § 11.

Při projednávání ustanovení § 11 poukázal technický výbor na mezeru v důvodové zprávě k vládnímu návrhu zákona, která se o konkretních úkolech našeho výzkumnictví nijak nevyjadřuje. Podle soudu technického výboru jsou však tyto úkoly pro další vývoj našeho hospodářství a především pro udržení konkurenční schopnosti naší výroby v mezinárodní soutěži tak závažné, že jest zapotřebí okamžitě přikročiti k provedení některých opatření v oboru výzkumnictví a zkušebnictví, a to s přihlédnutím k návrhu výzkumného plánu, připravenému Státní výzkumnou radou při Státním úřadu plánovacím.

Technický výbor jest si dobře vědom toho, že investiční úkoly položené dvouletým hospodářským plánem našemu stavebnictví jsou tak rozsáhlé, že je bude možno zvládnouti pouze při dalekosáhlé mobilisaci všech po ruce stojících pracovních sil a při stupňované výkonnosti našeho průmyslu stavebních hmot, zejména našich cihelen.

Podstatná úloha připadne tu celkové modernisaci dosavadních výrobních a pracovních method ve stavebnictví, zejména pak jeho mechanisaci zasazením dostatečného počtu výkonných stavebních strojů. Technický výbor žádá proto vládu, aby zvláštní pozornost věnovala otázce dovozu a výroby těchto strojů. Konečně žádá technický výbor vládu, aby pro ten případ, že text zákona o dvouletém hospodářském plánu bude v rámci jeho veřejné propagace vydán tiskem i s příslušnou důvodovou zprávou, aby se vzal při tom náležitý zřetel na připomínky, obsažené v této zprávě technického výboru.

Jinak doporučuje technický výbor ústavodárnému Národnímu shromáždění vládní návrh zákona o dvouletém hospodářském plánu ku přijetí se změnami, jak se na nich výbor usnesl a souhlasí i se změnami usnesenými ostatními výbory, jimž byla osnova zákona též přikázána, v rámci jejich příslušnosti.

V Praze dne 22. října.1946.

Inž. dr. Štěpán Ješ v. r.,
lnž. Alois Janáček v. r.,
předseda.
zpravodaj.


V.

Dopravný výbor ústavodarného Národného shromaždenia vo schôdzke, konanej dňa 22. októbra 1946, prejednal a schválil túto osnovu zákona vo znení vládou navrhnutom so zmenou v bode c), odst. 2, § 7 na dopravu miesto 5,41 miliardy Kčs 4,71 miliardy Kčs a pripojil sa k usneseniu výboru technického k odst. 1 a k bodu d) a e) odst. 2. Zároveň výbor súhlasí so zmenami, na ktorých sa usniesly i ostatné výbory, ktorým bola osnova zákona tiež prikázaná.

Súčasne prijal dopravný výbor pripojenú rezolúciu.

V Prahe dňa 22. októbra 1946.

Jaroslav Hladký v. r.,
Titus Rožnay v. r.,
predseda.
zpravodajca.


VI.

Výbor živnostensko-obchodní projednal ve schůzi dne 22. října 1946 vládní návrh zákona o dvouletém hospodářském plánu (tisk 160) a přijal jej ve znění úprav provedených ostatními výbory, jimž osnova byla též přikázána v rámci jejich kompetence.

Zároveň doporučuje výbor ku přijetí resoluci, na které se usnesl.

V Praze dne 22. října 1946.

Dr. Ján Kempný v. r.,
Josef Horn v. r.,
předseda.
zpravodaj.


VII.

Zemědělský výbor ve svých schůzích dne 21. a 22. října 1946 projednal vládní návrh zákona o dvouletém hospodářském plánu. Zemědělský výbor vítá předloženou osnovu a vidí v dvouletém hospodářském plánu uskutečnění základních řešení všech problémů zemědělské výroby a potřeb zemědělců. Zemědělský výbor je si vědom, že jenom promyšleným plánováním můžeme překonati těžké potíže, které přinesla válečná i poválečná doba. Zemědělský výbor je si vědom, že vzhledem k značným potížím, spojeným s výstavbou státu, nebylo možno investiční program zemědělský stanoviti v rozsahu odpovídajícím úkolům a potřebám v zemědělství. Tato skutečnost zavazuje hospodářskou politiku státu pro budoucnost.

V textu zákona navrhl následující doplnění v § 9:

Jako odstavec 6 se vkládá "Zásadně se předpokládá spravedlivá úprava pracovních podmínek, mezd, platů a cen ve všech odvětvích a povoláních".

Dále doporučuje zemědělský výbor, aby věta důvodové zprávy, str. 23, odst. d) zemědělská výroba, zněla "Stroje budou dodávány státním traktorovým stanicím, místním strojním družstvům, volným sdružením a jednotlivým zemědělcům". V dílčím plánu stavebních investic usnesl se zemědělský výbor na této závazné směrnici pro plánovací místa. Položka Zřízení prádelen a družstevních lázní budiž zvýšena o 3 mil. Kčs. O tuto částku bude snížena položka na rekonstrukci budov pro státní traktorové stanice, která se upravuje na 15 mil. Kčs. Položky vodohospodářských zařízení na zcelených pozemcích upravuje zemědělský výbor na 171/2 mil. Kčs v českých zemích a 71/2 mil. Kčs na Slovensku. Položka Zřízení družstevních vodovodů a vodovodů pro jednotlivá hospodářství se upravuje na 271/2 mil. Kčs v zemích českých a 121/2 mil. Kčs na Slovensku. Tím se nemění úhrnná čísla investic obsažená v zákoně ale provádí se jejich přeskupení. Zároveň zemědělský výbor souhlasí se změnami, na kterých se usnesou v rámci své příslušnosti i ostatní výbory, jimž byla osnova též přikázána.

Připojenou resoluci, na které se zemědělský výbor usnesl, doporučuje výbor ku přijetí.

V Praze dne 22. října 1946.

Dr. Martin Kvetko v. r.,
Oldřich Smejkal v. r.,
místopředseda.
zpravodaj.


VIII.

Výbor zásobovací projednal v dnešní schůzi osnovu zákona o dvouletém hospodářském plánu a připojuje se k úpravám provedeným ostatními výbory, jimž byla osnova v rámci jejich příslušnosti též přikázána.

V Praze dne 22. října 1946.

Jaromíra Žáčková-Batková v. r.,
Milena Šmejcová v. r.,
předsedkyně.
zpravodaj.


Při konečné redakci na společné poradě předsedů a zpravodajů - jako zmocněnců shora uvedených výborů - schváleny veškeré změny navržené jednotlivými výbory v zákoně o dvouletém hospodářském plánu (tisk 160).

V Praze dne 23. října 1946.

Za výbor ústavně-právní:

dr. Antonín Gregor v. r.,
Antonín Zápotocký v. r.,
předseda.
zpravodaj.

Za výbor rozpočtový:

dr. Michal Zibrín v. r.,
inž. dr. Štěpán Ješ v. r.,
předseda.
zpravodaj.

Za výbor průmyslový:

inž. Alois Janáček v. r.,
dr. Ján Púll v. r.,
předseda.
zpravodaj.

Za výbor technický:

inž. dr. Štěpán Ješ v. r.,
inž. Alois Janáček v. r.,
předseda.
zpravodaj.

Za výbor dopravní:

Jaroslav Hladký v. r.,
Titus Rožnay v. r.,
předseda.
zpravodaj.

Za výbor živnostensko-obchodní:

dr. Ján Kempný v. r.,
Josef Horn v. r.,
předseda.
zpravodaj.

Za výbor zemědělský:

dr. Martin Kvetko v. r.,
Oldřich Smejkal v. r.,
místopředseda.
zpravodaj.

Za výbor zásobovací:

Jaromíra Žáčková-Batková v. r.,
Milena Šmejcová v. r.,
předsedkyně.
zpravodaj.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP