63

novení koncesní listiny, nebo je-li v souvis-
losti s přenesením koncese (§ 22).

(7) Doby osvobození, které jsou stanoveny
v předcházejících odstavcích, počítají se, je-li
provoz dráhy vedlejší zahajován po sobě na
částech dráhy, pro každou část dráhy zvláště.

(8) Úřední úkony, k nimž dojde na základě
jednání osvobozených podle ustanovení před-
chozích odstavců od kolků a poplatků, jsou
osvobozeny od dávek za úřední úkony ve vě-
cech správních.

§ 153.
Osvobození od daně výdělkové.

(1) Podnik dráhy vedlejší jest osvobozen
od daně výdělkové (zákon ze dne 15. června
1927, č. 76 Sb. z. a n., o přímých daních) na
25 let.

(2) Doba podle předcházejícího odstavce se
počítá ode dne, kdy byl zahájen provoz. Je-li
provoz zahajován po sobě na částech dráhy,
počítá se tato doba pro celou dráhu ode dne,
kdy byl zahájen provoz na první části dráhy.

(3) Bude-li dráha vedlejší prohlášena za
drobnou (§ 5, odst. 4), může osvobození,
které bylo uděleno pro dráhu vedlejší, býti
ponecháno v platnosti rozhodnutím železnič-
ního správního úřadu v dohodě s minister-
stvem financí.

§ 154.

Osvobození u přestaveb, rozši-

řovacích staveb, dodatečných

zařízení a výstroje.

(1) Co se týká osvobození podle § 152,
budou přestavby a rozšiřovací stavby, jakož
i nová opatření výstroje a zařízení posuzová-
ny stejně jako zakládací vydání dráhy vedlej-
ší, jestliže železniční správní úřad v dohodě
s ministerstvem financí je uzná za veřejně
prospěšné.

(2) Doba osvobození podle § 152, odst. 1
zanikne dnem, kdy bylo uděleno povolení
k užívání pro příslušnou stavbu nebo zaří-
zení. Tímto dnem se počíná lhůta pro osvobo-
zení podle § 152, odst. 3 a 6.

§ 155.

Ustanovení společná.

(1) Veškerá osvobození uvedená v §§ 152 a
154 platí při oboustranně závazných právních
jednáních a při listinách o nich sepsaných ne-


64

jen pro podnik dráhy vedlejší, nýbrž také pro
druhou stranu, která je s ním ujedná.

(2) Tato osvobození platí, jsou-li splněny
předpoklady podle §§ 152 a 154, s časovým
omezením uvedeným tamže, také pro knihovní
zápis práv, která byla zřízena osvobozeným
právním jednáním, zejména tedy také pro zá-
pis práva knihovního na knihovních jednot-
kách nebo jiných nemovitostech, určených
k tomu smlouvou, pro kolky a poplatky z ji-
ných úředních jednání a úředních sepsání,
která byla vykonána na základě osvobozeného
právního jednání, konečně pro listiny, které
podnik dráhy vedlejší vydá, prováděje takové
právní jednání, pro postupy přednosti a pro-
pouštěcí prohlášení, které vydala třetí osoba,
pro kvitance o výkupném za pozemky, jakož
i pro jejich knihovní provedení.

(3) Tato osvobození neplatí pro podání a
jednání v civilním sporu.

§ 156.

Výhody hospodářské.

(1) Vláda může podniku dráhy vedlejší na
žádost přiznati podle volného uvážení tyto
další výhody:

a) Státní správa může převzíti provoz
dráhy vedlejší za náhradu skutečných provo-
zovacích vydání. Dráze vedlejší, jejíž provoz
vedou dráhy státní za náhradu skutečných
provozovacích vydání, může státní správa že-
lezniční v dohodě s ministerstvem financí po-
shověti úhradu provozních schodků a po-
skytnouti zálohou peníze potřebné k úhradě
roční potřeby na zúročení a umoření dosud
nesplacených přednostních (prioritních) obli-
gací, hypotečních nebo jiných zápůjček, jichž
bylo užito se svolením státní správy k účelům
investičním nebo na zúročení a umoření do-
sud neslosovaných přednostních akcií dráhy,
jakož i na úhradu jejích společenských vy-
dání. Poshověné a zálohou vyplacené částky
i s úroky jsou pohledávkou státní správy.
Překročí-li čistý výnos dráhy vedlejší roční
potřebu zajištěnou zálohami, poskytovanými
podle předcházejících ustanovení, bude užito
přebytku čistého výnosu ke splacení této po-
hledávky státní správy až do úplného vyrov-
nání, při čemž úroky mají přednost před ka-
pitálem. Při výkupu dráhy státem nebo při
uplynutí koncesní doby bude k úhradě těchto
pohledávek užito jmění železničního podniku;
do tohoto jmění se počítá i náhrada za výkup.


65

Při tom však zůstanou nedotčeny nároky z ne-
splacených dosud prioritních obligací, hypo-
tečních a jiných zápůjček, užitých se schvále-
ním státní správy k účelům investičním, a ná-
roky z dosud neumořených prioritních akcií,
a to do té míry, jak byly zajištěny vzpomenu-
tými zálohami.

b) Stavební a provozní materiál i věci in-
ventární mohou býti dráze vedlejší přene-
chány státní železniční správou za podmínek
všeobecně stanovených železničním správním
úřadem.

c) Stavební a provozní materiál, věci in-
ventární a vozidla mohou býti dopravovány
na drahách státních, pokud jsou určeny k vy-
budování a provozu dráhy vedlejší, z které je
možný přímý přechod vozidel na dráhu státní
nebo na dráhu státem provozovanou, za sní-
žené tarifní sazby platné pro vlastní režijní
zásilky drah státních, za něž se počítá dovoz-
né, jestliže se dá prokázat, že z toho vzniklé
úspory na dovozném připadnou podniku dráhy
vedlejší.

(2) Železniční správní úřad může přidržeti
podniky drah vedlejších, které požívají ně-
které výhody podle předcházejícího odstavce
nebo některé podobné výhody, aby povolily
stejné úlevy i pro připojující se dráhy
vedlejší.

§ 157.

Zvláštní ustanovení pro do-
pravní zařízení drahám po-
dobná.

Koncesuje-li se jako dráha vedlejší do-
pravní zařízení drahám podobné (§§ 1, 190),
může býti vysloveno v koncesní listině, že vý-
hody podle §§ 152 až 156 nepříslušejí, anebo
že příslušejí v omezené míře.

§ 158.

Zachování dřívějších osvobo-
zení a výhod.

Ustanovení §§ 152 až 155 se nedotýkají
osvobození a výhod, které byly dosud uděleny
na základě dřívějších zákonů o drahách
vedlejších.

Hlava třetí.
Dráhy drobné.

§ 159.
Všeobecně.

Pro dráhy drobné platí předpisy pro dráhy
vedlejší s odchylkami podle následujících
paragrafů.


66

I. Odchylky od předpisů tohoto zákona pro
dráhy vedlejší.

Zásadní ustanovení.

§ 160.

(1) Pro dráhy drobné buďte stanoveny,
hledíc k různosti povahy dráhy drobné a podle
toho, jak to dovolují okolnosti, odchylky
z předpisů platných pro dráhy vedlejší, jakož
i povoleny úlevy z nich, a to zejména po
stránce podmínek a zásad týkajících se kon-
cesování, vybudování, udržování a provozu
dráhy, jakož i po stránce zjednodušení pří-
slušných řízení. Takové odchylky a úlevy
mohou býti stanoveny nebo povoleny vládním
nařízením, po případě koncesní listinou nebo
rozhodnutím železničního správního úřadu po-
dle zásad stanovených vládním, nařízením.

(2) Bez újmy tohoto zásadního ustanovení
platí úchylky a úlevy podle §§ 161 až 168.

§ 161.

Výkon státní výsosti se omezí v zásadě na
úkony, které souvisí:

1. s koncesováním dráhy a její výstavbou,
počítajíc v to i přestavby, rozšiřovací stavby,
dodatečná zařízení a výstroj;

2. se zajištěním bezpečnosti provozu, jakož
i s plněním povinnosti udržovati provoz
(§ 19) a s plněním přepravní povinnosti
(§ 84);

3. s ochranou majetku v okolí dráhy před
škodlivými účinky vybudování, udržování a
provozu dráhy;

4. s výkonem tarifní výsosti.

§ 162.

K dílu prvnímu, druhému
a čtvrtému hlavy první a k § 147.

(Povolení k přípravným pracím, koncese,
vybudování a udržování dráhy. )

(1) Koncesi pro dráhu drobnou uděluje že-
lezniční správní úřad v dohodě s minister-
stvem národní obrany a s ministerstvem
financí.

(2) Může býti vysloveno v koncesní listině
nebo kdykoli později v dohodě s ministerstvem
financí, že se stát vzdává práva nápadu (§§ 14
a 15) nebo práva výkupu (§ 16), aneb obojího
tohoto práva.


67

(3) Podnik dráhy drobné je povinen dovo-
liti, aby se trať jiné dráhy drobné křižovala
(v úrovni) s jeho tratí, uzná-li to železniční
správní úřad za přípustné s hlediska bezpeč-
nosti. Ustanovení § 39, odst. 2 a 3 platí ob-
dobně.

(4) žádost o udělení koncese může býti spo-
jena se žádostí o vydání stavebního povolení.
Příslušná řízení buďte v takovém případě, do-
volují-li to okolnosti, spojena a koncese i sta-
vební povolení buďte vydány v jednom roz-
hodnutí.

K dílu šestému hlavy první.
(Provoz. )

§163.

(1) Ustanovení § 81, odst. 1 a 2 platí i pro
podnik dráhy drobné.

(2) Předpisy o schvalování jízdních řádů,
o uvádění jízdních řádů v obecnou známost a
o přípravě jízdních řádů pro největší výkon-
nost dráhy platí pro dráhy drobné (jejich
části) potud, pokud se způsobem dopravy po-
dobají drahám vedlejším. Jinak je podnik
dráhy drobné povinen uváděti v obecnou zná-
most toliko dobu prvního a posledního vlaku,
o čemž může železniční správní úřad vydati
směrnice.

§ 164.

Podnik dráhy drobné je oprávněn sestaviti
se schválením železničního správního úřadu
podle svých provozních poměrů zvláštní pře-
pravní předpisy, které se mohou odchylovati
od předpisů pro dráhy hlavní a vedlejší.

§ 165.
Ustanovení § 93 platí i pro dráhy drobné.

§ 166.

K dílu desátému hlavy první
a k § 150.

(Věci ztracené nebo zapomenuté. )

Věci ztracené nebo zapomenuté, které mu
budou odevzdány ve smyslu § 112, dodá pod-
nik dráhy drobné vždy do 8 dnů místnímu
úřadu příslušnému k přijímání nálezů.


68

§ 167.

K dílu jedenáctému hlavy první.

(Povinnosti k státní správě poštovní a te-
legrafní, ustanovení v zájmu obrany státu a
ustanovení o přepravě četnictva. )

(1) Povinnosti k státní správě poštovní
podle § 116, ustanovení v zájmu obrany státu
podle §§ 117 až 121, jakož i ustanovení o pře-
pravě četnictva podle § 122 postihují podnik
dráhy drobné potud, pokud určité úkony
možno uskutečniti se zřením k tomu, jak
dráha je vybudována.

(2) Podnik dráhy drobné je povinen přepra-
vovati zdarma vojenské osoby ve službě ordo-
nanční (poddůstojníky a vojíny), dále orgány
uniformované stráže bezpečnosti, četnictva,
nebo finanční stráže, jsou-li ve službě, avšak
nejvíce 2 osoby jedním vozidlem.

§ 168.

K §§ 152 až 158.
(Daňové, poplatkové a jiné úlevy a výhody. )

(1) Podnik dráhy drobné jest osvobozen od
daně výdělkové (zákon č. 76/1927 Sb. z. a n. ),
od kolkových poplatků z kuponů nebo z kvi-
tancí na vyplacené úroky (dividendy) na
15 let.

(2) Vláda může drahám drobným, jejichž
vybudování je zvláště nákladné, povoliti osvo-
bození podle předcházejícího odstavce na dobu
do 25 let.

(3) Ustanovení § 156, odst. 1, písm. a) ne-
platí pro dráhy drobné.

II. Odchylky pro svazky územní samosprávy.

§ 169.

(1) Uchází-li se o koncesi svazek územní
samosprávy, může býti koncese k vybudování
a provozu drah drobných udělena pro obvod
jedné nebo více obcí (oblastní koncese).

(2) Koncesní listina může tu vysloviti ome-
zení práva podle § 17, odst. 1, č. 1.

§ 170.

(1) Pro dráhy drobné, jejichž koncesioná-
řem je svazek územní samosprávy, neplatí
právo nápadu a právo výkupu státu.


69

(2) Vyšší svazek územní samosprávy je
oprávněn kdykoli před uplynutím koncesní
doby vykoupiti dráhu drobnou, jejímž konce-
sionářem je nižší svazek územní samosprávy.
Podmínky tohoto výkupu stanoví koncesní
listina. Běží-li o dráhu koncesovanou před
účinností tohoto zákona, vykoupí se dráha
poskytnutím renty, která se rovná průměr-
nému výnosu dráhy za posledních sedm let,
avšak po vyloučení výnosu dvou let nejne-
příznivějších, nejméně však čtyřem procen-
tům zakládacího kapitálu. Uvedená renta
může býti kdykoli pro zbytek koncesní doby
kapitalisována na pět procent.

(3) Pro dráhy drobné, jejichž koncesioná-
řem je svazek územní samosprávy, neplatí
ustanovení §§ 20 a 21.

§ 171.

(1) Provozuje-li dráhu drobnou svazek
územní samosprávy, nepodléhá stanovení sa-
zeb jízdného, přepravného a vedlejších po-
platků schválení železničního správního úřa-
du. Vedle toho tu neplatí ustanovení § 87.

(2) Ustanovení § 93, odst. 1, věty druhé ne-
platí, jde-li o obec. Oprávnění železničního
správního úřadu, udíleti ve věci, o kterou jde,
pokyny politickým úřadům ve smyslu či. 1
zákona o organisaci politické správy, není tím
dotčeno.

(3) Ustanovení § 93, odst. 3 neplatí, jde-li
o svazek územní samosprávy. Tento svazek je
však povinen předkládati železničnímu správ-
nímu úřadu roční bilanci železničního podniku.

§ 172.
(1) Ustanovení § 134 neplatí, jde-li o obec.

(2) Železniční správní úřad je oprávněn
účastniti se svým zástupcem schůzí obecních
zastupitelstev, rad a komisí, má-li se v těchto
schůzích jednati o věcech drah, jejichž konce-
sionářem nebo provozovatelem je obec, ovšem
za předpokladu, že jde o věci, které jsou před-
mětem výkonu státní výsosti. K takovým
schůzím musí býti železniční správní úřad
pozván s uvedením předmětu, o který jde.

§173.

Jde-li o svazek územní samosprávy, platí
osvobození podle ustanovení § 168, odst. 1 na
25 let, osvobození pak od dávek za úřední úko-
ny ve věcech správních bez časového omezení.


70

ČÁST DRUHÁ.

Dráhy pro omezenou přepravu

veřejnou a dráhy pro přepravu

neveřejnou.

/. Dráhy pro omezenou přepravu veřejnou.

§ 174.

Koncese pro omezenou pře-
pravu veřejnou.

(1) K vybudování a provozu dráhy pro
omezenou přepravu veřejnou je potřebí kon-
cese, kterou vydává železniční správní úřad
v dohodě s ministerstvem národní obrany.
Koncese bude uveřejněna ve Sbírce zákonů a
nařízení jako vyhláška ministra, jemuž pří-
sluší dozor na dráhy.

(2) Koncese pro omezenou přepravu veřej-
nou se vydává na omezenou dobu, nejvíce na

30 let (koncesní doba). Tato doba může býti
prodloužena, jestliže příslušná žádost bude po-
dána nejpozději půl roku před jejím uply-
nutím.

(3) Neuvede - li se v koncesi nic jiného, sluší
užíti přiměřeně ustanovení §§ 17, 18, 22 až 24,
26 až 28.

§ 175.

Stavební povolení.

Stavební povolení pro dráhu pro omezenou
přepravu veřejnou vydává železniční správní
úřad v dohodě s ministerstvem národní
obrany.

II. Dráhy pro přepravu neveřejnou.
§ 176.

Dráhy pro přepravu nevěřejnou,
z nichž je možný přímý přechod
vozidel na dráhu pro přepravu
veřejnou nebo na dráhu pro ome-
zenou přepravu veřejnou.

Chce - li kdo vybudovati dráhu pro přepravu
neveřejnou, z které je možný přímý přechod
vozidel na dráhu pro přepravu veřejnou nebo
na dráhu pro omezenou přepravu veřejnou
(t. j. připojuje se na takovou dráhu a je stej-
ného rozchodu jako ona), potřebuje k tomu
stavebního povolení, které vydává železniční


71

správní úřad, a to, je-li dotčen zájem obrany
státu, v dohodě s ministerstvem národní
obrany, jde-li o dráhy báňské [§ 131, písm. d)
ob. zák. hor. ], v dohodě s ministerstvem ve-
řejných prací.

§ 177.

Jiné dráhy pro přepravu
neveřejnou.

(1) Chce-li kdo vybudovati jinou dráhu pro
přepravu neveřejnou, potřebuje k tomu, ač
nejde-li o dráhu přenosnou (§ 186), staveb-
ního povolení, které vydává zemský úřad v do-
nodě s ministerstvem národní obrany. Sta-
vebního povolení podle tohoto ustanovení není
potřebí, je-li dráha pro přepravu neveřejnou
celá v obvodu provozovny hospodářského pod-
niku, nebo vychází-li z tohoto obvodu na
krátkou vzdálenost, aby bylo umožněno spo-
jení závodů (jejich částí), ačli by tím nebyly
dotčeny veřejné pozemní komunikace nebo
vody a vodní díla.

(2) Dotýká-li se dráha pro přepravu neve-
řejnou (odstavec 1) pozemku, který slouží
provozu dráhy pro přepravu veřejnou, dráhy
pro omezenou přepravu veřejnou nebo dráhy
pro přepravu neveřejnou označené v § 176, je
příslušný k vydání stavebního povolení pro
část dráhy, o kterou jde, železniční správní
úřad.

§ 178.

Obstarávání přepravních potřeb
jiných osob na dráze pro pře-
pravu neveřejnou.

(1) Podnik dráhy pro přepravu neveřejnou
může, pokud tím není dotčeno právo vyplýva-
jící z koncese pro dráhu pro přepravu ve-
řejnou nebo pro omezenou přepravu veřejnou,
obstarávati přepravní potřeby jiných osob
podle zvláštních smluv, dá-li k tomu souhlas
úřad vykonávající státní výsost (§ 179).

(2) Žádá-li toho veřejný zájem, může řečený
úřad uložiti, se stejným šetřením práva vyplý-
vajícího z koncese, podniku dráhy pro pře-
pravu neveřejnou, aby obstarával přepravu
pro jiné určité osoby za přiměřenou náhradu,
avšak za předpokladu, že to není na újmu pře-
pravních potřeb podniku a že tím nevznikají
nové povinnosti po stránce vybudování a
udržováni dráhy.


72

III. Společná ustanovení.
§ 179.

O výkonu státní výsosti.

Státní výsost nad drahami, na které se
vztahují předpisy této části, vykonávají, ne-
vyplývá-li ze zákona něco jiného: u drah pro
omezenou přepravu veřejnou a drah pro pře-
pravu neveřejnou označených v § 176 - želez-
niční správní úřad, u jiných drah pro přepravu
neveřejnou (§ 177) - v první stolici zemáky
úřad, v druhé stolici železniční správní úřad.

§ 180.

Všeobecně o pravomoci úřadu
vykonávajícího státní výsost.

(1) Stanově podmínky, za nichž dráha má
býti vybudována, udržována a provozována,
omezí se úřad na tyto zřetele:

a) aby dráha vyhovovala po stránce bezpeč-
nosti osob a majetku;

b) aby majetek v okolí dráhy byl chráněn
před škodlivými účinky vybudování, udržo-
vání a provozu dráhy;

c) aby byla zajištěna způsobilost osob, jichž
dráha užívá při provozu;

d) aby byla uskutečňována jednotnost ve
vybudování, udržování a provozu dráhy.

(2) Jde-li o dráhu pro omezenou přepravu
veřejnou, může úřad uložiti nadto některou
povinnost, po případě všecky povinnosti, které
vyplývají z předpisů platných pro dráhy
drobné nebo pro dráhy vedlejší (místní).

§ 181.
Povolení k přípravným pracím.

(1) Projeví-li se toho potřeba, může úřad,
jenž je příslušný k udělení koncese podle
§ 174 nebo stavebního povolení podle §§ 176
a 177, uděliti na žádost povolení k přípravným
pracím.

(2) Ustanovení § 6, odst. 2 až 5, a §§ 7 a 8
platí potom obdobně.

§ 182.

Přetětí veřejné pozemní
komunikace.

(1) Vlastník (správce) veřejné pozemní ko-
munikace je povinen dovoliti, aby dráha, na


73

kterou se vztahují předpisy této části, přeťala
veřejnou pozemní komunikaci, jestliže tím
nebude nepřiměřeně rušen provoz na této ko-
munikaci.

(2) Ustanovení § 47, odst. 1, druhé věty, a
odst. 2 až 4 platí obdobně.

§ 183.

Užití předpisů části první.

(1) Z předpisů části první (dráhy pro pře-
pravu veřejnou) sluší, ovšem se změnami,
liteře vyplývají z předpisů této části, zvláště
z ustanovení §§ 179 a 180, užíti přiměřeně:

a) u drah pro omezenou přepravu veřejnou
a u drah pro přepravu neveřejnou (§§ 176
a 177) - ustanovení §§ 31 až 43, 45, 48,
§ 49, odst. 2, §§ 50 až 58, 69 a 70, § 75,
odst. 1, § 78, odst. 1, §§ 80, 91, 92, § 98,
odst. 1, §§ 101, 103 až 106, 108, 109, 126 až
132, § 141, odst. 2, a § 142 s přihlédnutím
k odchylkám a úlevám stanoveným nebo povo-
leným pro dráhy vedlejší (místní) a drobné;

b) u drah pro omezenou přepravu veřejnou
a u drah pro přepravu neveřejnou označe-
ných v § 176 - ustanovení § 44 a § 75,
odst. 2;

c) u drah pro omezenou přepravu veřej-
nou - ustanovení §§ 11, 12, 59 až 68, 84 až
89, 107, 110 až 115, 117, § 118, odst. 1 až 4 a
odst. 7 až 13, §§ 119 až 122, 136 až 140 a
§ 162, odst. 4 s přihlédnutím k odchylkám a
úlevám stanoveným nebo povoleným pro
dráhy vedlejší (místní) a drobné;

d) u drah pro přepravu neveřejnou (§§ 176
a 177) - ustanovení § 117, § 118, odst. 1 a 2
a odst 7 až 13 a §§ 119 až 121.

(2) Jde - li o užití § 127, odst. 1, omezuje se
výše pokuty na 5. 000 Kč, a jde - li o opětované
vynucení, na 10. 000 Kč.

IV. Proměna dráhy pro neveřejnou pře-
pravu na dráhu pro omezenou přepravu
veřejnou.

§ 184.

(1) K proměně dráhy pro přepravu neveřej-
nou na dráhu pro omezenou přepravu veřej-

10


74

nou je potřebí povolení, které vydává želez-
niční správní úřad v dohodě s ministerstvem
národní obrany. V tomto povolení bude vyslo-
veno, za jakých podmínek může býti proměna
uskutečněna. Ustanovení § 174, odst. 1, věty
druhé, a odst. 2 a 3 platí obdobně.

(2) Stavební povolení pro stavby, přístavby,
přestavby a pod., které by bylo nutné uskuteč-
niti vzhledem k povolení danému podle od-
stavce 1, vydá železniční správní úřad podle
předpisů platných pro dráhy pro omezenou
přepravu veřejnou.

V. Ustanovení pro dráhy státní.

§ 185.

Ustanovení části první (dráhy pro přepravu
veřejnou), která platí pro dráhy státní, sluší
užíti, vyjímajíc předpis § 25, odst. 1, přimě-
řeně na dráhy státní podléhající předpisům
této části, a to v rozsahu vyplývajícím z ji-
ných ustanovení této části.

VI. Dráhy přenosné.

§ 186.

O) Ustanovení této části se nevztahují na
dráhy přenosné pro přepravu neveřejnou.

(2) K zřízení přenosné dráhy není potřebí
povolení úřadu, avšak bez újmy předpisů
hlavy III živnostenského řádu (živnosten-
ského zákona).

(3) Má-li však při provozu býti užíváno
vozidla s motorickým pohonem, které se po-
hybuje na kolejích, třeba o tom učiniti ozná-
mení s udáním pravděpodobné doby užívání,
a to do 8 dnů před zahájením provozu, okres-
nímu úřadu a ten může naříditi potřebná bez-
pečnostní opatření. Nelze-li pro neodkladnou
potřebu označenou lhůtu zachovati (na př.
při odstraňování škod způsobených živelními
pohromami), má býti oznámení učiněno aspoň
před zahájením provozu.

(4) Měla-Ii by se přenosná dráha dotknouti
veřejné pozemní komunikace nebo vod a vod-
ních děl, třeba si před jejím zřízením vyžá-
dati povolení okresního úřadu, po případě
úřadu příslušného podle jiných zákonných
ustanovení.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP