Státovkový dluh činil podle výkazu Národní banky Československé

 

k 31. /12. 1932 ........... ....

 

2. 686, 550. 473 Kč 15 h,

naproti tomu 31. /12. 1933 ..........

 

2. 593, 472. 593 Kč - h,

takže splátka za rok 1933 činí .........

 

93, 077. 880 Kč 15 h.

Rozbor této částky jeví se takto:

   

Platy na dávku z majetku došlé v roce 1933....

 

91, 707. 023 Kč 10 h.

K tomu splátky záloh poskytnutých ku proplácení bonů (z úrokových úspor)

25, 862. 675 Kč 55 h,

 

celkem...

117, 569. 698 Kč 65 h.

Od toho odečítají se vrácené přeplatky a refundované náklady na dávce z ma-

 

jetku za rok 1933 .............

 

42, 062. 192 Kč 45 h,

 

rozdíl...

75, 507. 506 Kč 20 h.

K tomu se připočítává rozdíl na umořovacím fondu

   

státovkovém za rok 1933 v částce ........

19, 682. 552 Kč 55 h,

 

která se skládá z těchto účinů:

   

1. Příjem z Národní banky Československé:

   

a) podíl státu ze zisku ...........

4, 500. 000 Kč - h,

 

b) dividenda za správní rok 1932 .......

9, 600. 000 Kč - h,

 

2. Mimořádná splátka státovkového dluhu podle usta-

   

novení § 10, zák. č. 103/1928 Sb. z. a n. (nespotře-

   

bovaný zisk z ražby 5 Kč mincí) .......

351. 330 Kč - h,

 

3. Inkaso kuponů cenných papírů zvláštní státní re-

   

servy bankovního úřadu ministerstva financí v lik-

   

vidaci ................

5, 203. 518 Kč 30 h,

 

4. Prodej 5 %ních decenálních spolkových dluhopisů re-

   

publiky Rakouské ............

132. 168 Kč 95 h,

 

5. Za poškozené bankovky a drobné peníze papírové celkem...

16. 065 Kč 90 h, 19. 803. 083 Kč 15 h.

 

Od toho se odečítají: Dodatečně proplacené niklové 5 Kč

     

mince ...........

6. 070 Kč - h,

   

Prekludované bankovky dodatečně v roce 1933 proplacené .....

114. 460 Kč 60 h,

120. 530 Kč 60 h,

19, 682. 552 Kč 55 h,

   

celkem...

95, 190. 058 Kč 75 h.

Po odečtení úbytku na účtu zůstatku státní správy z akce okolkovací a vý-

 

měnné ..........

   

2, 112. 178 Kč 60 h,

činí snížení státovkového dluhu v roce 1933....

 

93, 077. 880 Kč 15 h.

Pohyb státního dluhu v roce 1933 lze přehledně znázorniti touto tabelou:

Druh dluhu

Přibylo

 

Ubylo

 

Čistý přírůstek Čistý úbytek

 
 

h

h

h

Vnitřní dluh založený ......

2. 125, 801. 325

 

460, 286. 288

30

1. 665, 515. 036

70

Vnitřní dluh přechodný .....

1. 061, 983. 000

_

708, 079. 250

15

353, 903. 749

85

Zahraniční dluh

13, 880. 680

90

52, 096. 883

25

38, 716. 202

35

Státovkový dluh ......... Státní dluh v roce 1933...

3. 201, 165. 005

90

93, 077. 880 1. 313, 540. 301

15

85

93, 077. 880

1. 887, 624. 704

15

05

ZVLÁŠTNÍ FOND PRO KONSOLIDACI PŘECHODNÉHO STÁTNÍHO DLUHU.

Finanční zákon pro rok 1933 neobsahuje již ustanovení o odvodech přebytků z výnosu daně důchodové, všeobecné daně výdělkové, zvláštní daně výdělkové, daně z obratu a daně přepychové do zvláštního fondu pro konsolidaci přechodného státního dluhu zřízeného podle čl. XVII finančního zákona pro rok 1927, a nemohly tudíž plynouti fondu v roce 1933 z tohoto titulu žádné příjmy.

Podle účetní závěrky fondu za rok 1933 (str. 335 až 338) činí koncem roku 1933 jeho

aktiva ........................

384, 502. 768 Kč 30 h

pasiva ........................

6, 210. 739 Kč 30 h,

tedy ryzí jmění ....................

378, 292. 029 Kč - h,

které se oproti roku 1932 snížilo o ............... a to:

64, 682. 761 Kč 55 h,

a) Podle čl. VI, odst. 2, lit. c, finančního zákona pro rok 1933 bylo použito pro službu jiného státního

   

dluhu než přechodného (str. 320) částky...

60, 000. 000 Kč - h.

 

b) Ježto se podle § 10 zák. čís. 103/1928 Sb. z. a n. odevzdávají stříbrné mince Národní bance Československé plnou hodnotou jako mimořádná splátka na státovkový dluh, který jest částí přechodného státního dluhu, byly nákup stříbra a výlohy spojené s ražbou stříbrných mincí v roce 1933 uhrazeny, obdobně jako v roce minulém, z prostředků

 



fondu (náležitost) částkou .........

10, 245. 635 Kč 75 h.

 

c) Vzešlé správní výdaje (depositní poplatky z úschovy 8%ní zahraniční půjčky u The National City

   

Bank of New York) činily .........

1. 682 Kč 95 h.

 

d) Různá vydání v částce ..........

280. 000 Kč - h

70, 527. 318 Kč 70 h.

Naproti tomu bylo jmění fondu rozmnoženo těmito příjmy:

 

e) úroky z cenných papírů .........

4, 885. 671 Kč 45 h.

 

f) úroky z daných záloh ..........

891. 867 Kč 25 h.

 

g) úroky ze vkladů na běžném účtu u Poštovní spo-

   

řitelny v Praze ............

67. 018 Kč 45 h.

 

Dohromady o...

5, 844. 567 Kč 15 h.

Stav dluhopisů, které jsou v majetku fondu, se snížil v roce 1933 sloso-

 

váním 0 .................

 

270. 400 Kč - h.

Aktiva fondu sestávají:

   

1. Z hotovosti složené v ústřední státní pokladně v Praze ......

20, 349. 678 Kč 80 h.

2. Z pohledávek z nesplacených záloh a z nesplacených úroků z těchto záloh

216, 207. 965 Kč 35 h.

3. Ze vkladu na běžném účtu u Poštovní spořitelny v Praze ......

46, 203. 700 Kč - h.

4. Z cenných papírů ............

 

101, 741. 424 Kč 15 h.

V pasivech vykázaný nedoplatek v částce...

 

6, 210. 739 Kč 30 h.

jest nevyplacený zbytek nákladů na nákup stříbra k ražbě stříbrných mincí,

 

který bude realisován v roce 1934.

g

 

DÁVKA Z MAJETKU A DÁVKA Z PŘÍRŮSTKU NA MAJETKU.

Celková náležitost dávky z majetku a dávky z přírůstku na majetku včetně úroků z prodleni, exekučních poplatků, pokut a příspěvků státního pozemkového úřadu podle zákonů č. 323/1921 a 77/1922 Sb. z. a n. (to jest předpis po odečtení odpisů a slev z různých titulů a dobropisů a nahrazovacích úroků podle odst. 3 a 6, § 55 zákona o dávce a podle novely č. 6/1924 Sb. z. a n. ) činila

ke dni 31. prosince 1933 ..........

 

7. 575, 018. 176 Kč 01 h.

Na tuto povinnost bylo do konce roku 1933 celkem zaplaceno....

6. 974, 203. 339 Kč 32 h,

(závěrková platba ............

6. 984, 991. 352 Kč 09 h

 

po odečtení konečných přeplatků .......

. 10, 788. 012 Kč 77 h),

 

takže zbývá koncem roku 1933 nedoplatek....

 

600, 814. 836 Kč 69 h,

t. j. v porovnání s celkovou náležitostí okrouhle 7'93%. V roce 1933 jevily se účiny dávky z majetku takto:

 

Nezaplacená povinnost podle stavu k 1. lednu 1933 .......

707, 569. 169 Kč 61 h,

k tomu nově předepsaná povinnost na dávce, úrocích z prodlení, exekučních

 

poplatcích a pokutách ...........

 

78, 612. 407 Kč 57 h.

Povinnost v roce 1933 činila tudíž úhrnem...

 

786, 181. 577 Kč 18 h

     

a snížila se během roku o: platbu podle závěrky..

62, 754. 662 Kč 30 h,

 

částku zúčtovanou z přeplatků na povinnost (rozdíl

   

počátečních a konečných přeplatků) .......

12, 525. 903 Kč 75 h,



odpisy a slevy ..............

102, 382. 218 Kč 35 h,

 

5%ní dobropisy ..............

1, 208. 316 Kč 40 h,

 

nahrazovací úroky .............

6, 495. 639 Kč 69 h

185, 366. 740 Kč 49 h

na výše uvedenou nedoplacenou povinnost koncem roku 1933 ......

600, 814. 836 Kč 69 h.

Z titulu nových předpisů nedozná vykázaná náležitost v budoucnu již asi podstatného zvýšení, neboť dávka byla do konce roku 1932 úplně uložena resp. vyměřena. Očekává se, že v příštích obdobích budou působiti na vzrůst náležitosti toliko příspěvky státního pozemkového úřadu podle § 5 zákona č. 323/1921 Sb. z. a n. a event. i podle § 14 zák. č. 77/1922 Sb. z. a n. a kromě toho předpis exekučních poplatků a úroků z prodlení při opožděných platbách. Proti tomu dá se však souditi, že se náležitost dávky v příštích obdobích spíše ještě sníží postupným vyřizováním zbylých opravných prostředků, žádostí za odpis dávky u zabraného majetku podle § l zákona č. 323/1921 Sb. z. a n. a žádostí za slevu podle § 5 novely č. 6/1924 Sb. z. a n. po případě též dodatečným přiznáním slev podle § 1 až 3 téže novely, odpisy z důvodů nedobytnosti a i vyřízením stížností u nejvyššího správního soudu.

Jaký ciferní vliv budou míti uvedené okolnosti na náležitost a tím i na konečný výnos dávky, nelze zatím ani přibližně odhadnouti.

Ježto však platební lhůty nebývají zhusta dodržovány a vymáhání již splatné dávky zvláště u předpisů z velkého nemovitého majetku setkává se s obtížemi, nelze ještě v nejbližší době počítati s konečnou likvidací dávky.

Realisovaný výtěžek dávky, jehož bylo použito ke splacení dluhu vzniklého z převzatých rakouskouherských bankovek, zůstatků žírových účtů a pokladničních poukázek rakousko-uherské banky i z akce výměnné, činí podle celkového pokladního účtu (str. 474) ke dni 31. prosince 1933:

1. Na hotovosti, to jest na platbách způsoby uvedenými v § 55, odst. 1,

 

čís. 1, 3 až 5 zákona o dávce ..................

6. 984, 991. 352 Kč 09 h.

Tento výsledek se snížil postupně výplatami z titulů uvedených v celkovém

 

účtě (str. 473, sloupec 5) o ..................

3. 133, 529. 941 Kč 77 h

na částku ........................

3. 851, 461. 410 Kč 32 h,

která se připočtením pasivního salda z účinů průběžných (kontokorentních)

 

per ..........................

1, 662. 361 Kč 75 h

zvýšila na Částku .....................

3. 853, 123. 772 Kč 07 h,

připsanou na žírovém účtu dávky u Národní banky čsl.

Zmíněné výplaty z dávky jsou definitivní až na částku 519, 469. 331 Kč 12 h, použitou na splácení státních bonů podle čl. XII zák. č. 102/1925 Sb. z. a n., jež jest pouhou zálohou a bude dávce vrácena.

 

2. Na vkladních listech ..................

2. 232, 962. 227 Kč 38 h.

V této částce jsou obsaženy:

   

a) platy vkladními listy ..........

1. 473, 203. 482 Kč 62 h,

 

b) hodnota vkladních listů vyplacených finanční

   

správou a této refundovaných ......

622, 223. 688 Kč 85 h,

 

c) hodnota vkladních listů uvolněných podle vl.

   

nař. č. 319/1922 Sb. z. a n ........

137, 535. 055 Kč 91 h.

 

Zbývá tudíž realisovaný a u Národní banky čsl. zúčtovaný zůstatek výtěžku

 

dávky .........................

6. 086, 085. 999 Kč 45 h.

Po připočtení záloh podle výše citovaného čl. XII ..........

519, 469. 331 Kč 12 h

činil realisovaný výtěžek dávky podle uvedeného pokladního účtu celkem..

6. 605, 555. 330 Kč 57 h.

Obdobně zjištěný výsledek ke dni 31. prosince 1932 činil .......

6. 555, 910. 499 Kč 92 h,

takže na realisovaném výtěžku dávky byl za rok 1933 přírůstek .....

49, 644. 830 Kč 65 h,

který odpovídá částce vykázané ve výročních účtech Národní banky čsl. za

 

rok 1933 jako hrubý příjem na dávce ..............

91, 707. 023 Kč 10 h

po odečtení přebytků, přeplatků a nákladů v roce 1933 refundovaných per..

42, 062. 192 Kč 45 h,

t. j. čistý přírůstek .....................

49, 644. 830 Kč 65 h.

Nedoplatky koncem roku 1933 ...............

600, 814. 836 Kč 69 h

a pohledávky za zálohy na splacení státních bonů ..........

519, 469. 331 Kč 12 h

činily dohromady ......................

1. 120, 284. 167 Kč 81 h.

Z toho však třeba uhraditi přeplatky ...............

10, 788. 012 Kč 77 h.

Zbylo tudíž nerealisovaných ..................

1. 109, 496. 155 Kč 04 h.

   

Dlužno ovšem počítati se skutečným výsledkem spíše menším z důvodů svrchu uvedených.

Núkúřád pokračoval v roce 1933 v postupném projednávání individuelních výkazů nedoplatků poplatníků, kteří dluhovali na dávce ke dni 31. prosince 1931 značnější částky.

Při tom bylo upozorňováno na případy, kde vznikly pochybnosti o uváděné nedobytnosti, kde povolené splátky nebyly bez odůvodnění řádně dodržovány a kde účinnému vymáhání nedoplatků byl na překážku průtah při vyřizování opravných prostředků, žádostí za slevy podle novely resp. žádostí o zkrácení dávky podle § 31 zák. o dávce a stížností do nepříznivého vyřízení žádostí o slevy podle novely a žádáno o vysvětlení, proč včasným vymáháním resp. zajištěním se nepředešlo nedobytnosti. V konkrétních případech bylo doporučeno úvaze, zda by nemělo býti uplatněno věcné neb osobní ručení resp. učiněno opatření, aby nedoplatek byl uhrazen z přejímací ceny za zabraný majetek. Bylo působeno k tomu, aby v případech, kde by vybrání dávky mohlo býti ohroženo, byly nedoplatky náležitě zajištěny. U dlužníků, kteří přesídlili do ciziny, bylo sledováno, zda při vydávání cestovních dokladů bylo dbáno finančně právních předpisů k ochraně finančních zájmů státu. Zvláštní pozornosti byly doporučeny případy, kde vymáháni nedoplatků bylo prováděno málo účinně neb opožděně, zejména bylo poukazováno na velké poplatníky, kteří na předpis dávky nezaplatili vůbec nic neb v porovnání s předpisem velmi málo a na velké dlužníky, o nichž jest všeobecně známo, že v době, kdy se dávka stávala postupně splatnou (zpravidla před 10 lety), mohli snadno učiniti zadost své povinnosti, a neučinili-li tak dobrovolně, že jest třeba přidržeti je k tomu podle platných předpisů. Dále bylo doporučeno, aby byly s urychlením projednávány návrhy berních úřadů na provedení reálních exekucí.

Ježto úroky z prodlení jsou integrující součástí dávky a jsou též donucovacím prostředkem k plnění povinnosti, byl v konkrétních případech sledován způsob zaúčtování plateb na úroky z prodlení a dávku a žádáno, aby agenda úroků byla uvedena do běžného stavu a aby byla soustavně sledována.

Bylo žádáno, aby odpisy z titulu odvolání a po splnění stanovených podmínek i odpisy podle novely byly bez průtahu realisovány a aby s urychlením vyřizovány návrhy na odpisy v případech, kde nedobytnost nedoplatků, nastalá bez zavinění finančních úřadů, jest bezpečně prokázána.

Ježto některé berní úřady vykazovaly poměrně ještě značný počet a po případě i značnou výši nedoplatků, bylo doporučeno, aby postupu depurace nedoplatků u těchto úřadů byla věnována zvýšená pozornost.

Vzhledem k tomu, že úroky z plateb předem na dávku vykonaných mají vliv na snížení nedoplatků, bylo působeno k tomu, aby byly urychleně vypočteny a zaúčtovány na kontech poplatníků a aby přeplatky na dávce byly s urychlením přeúčtovány na jiné nedoplatky, resp. aby byly vráceny.

DOHLÍDKOVÁ ČINNOST.

V dohlídkové činnosti usiluje nejvyšší účetní kontrolní úřad, pokud jeho personální prostředky dostačují, aby periodicky šetřením na místě blíže nahlédl do všech hospodářství, u nichž jest mu podle zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., svěřena kontrola. Při tom hledí, aby hospodářství rozsahlejší, důležitější a svým výsledkem pro státní závěrečný účet zvlášť významná byla podrobována dozoru v obdobích kratších, alespoň tříletých. Kontrolu u menších celků vykonává nejvyšší účetní kontrolní úřad jen sporadicky, jednak pro malý počet svého personálu, jednak proto, že tyto útvary jsou administrativními institucemi k tomu určenými pravidelně kontrolovány.

Vedoucím motivem při všech dohlídkách jest nejvyššímu účetnímu kontrolnímu úřadu dosažení naprosté hospodárnosti.

U státních úřadů doporučil v tomto směru v řadě případů organisační změny jak ve službě administrativní tak účetní a pokladní a upozornil na nedostatky, jež nebyly v souladu s finančními zákony. V osobních výdajích bylo nutno častěji připomínati zásady obsažené v platových předpisech a v normách těmto přiléhajících a v těch usneseních ministerské rady, jež upravují různé zejména vedlejší příjmy státních zaměstnanců. U výdajů věcných bylo dbáno zejména toho, aby byly z důvodů úsporných vhodně soustřeďovány a aby byl dodržován zadávací řád. V službě účetní zejména v poštovním šekovém řízení upozornil nejvyšší účetní kontrolní úřad na řadu nedostatků, jež nebyly v souladu s nutnou přesností ve vykazování výsledků a s bezpečností státní pokladny.

Nejvyšší účetní kontrolní úřad věnoval též péči hospodaření útvarů, jež převahou neplní úkolů správních a podléhají jeho kontrole, jako státních podniků vedených podle zásad platných pro obchodní hospodaření, společností, v nichž stát je kapitálově zúčastněn a jiných institucí, záložen, spolků atd., které jsou státem subvencovány, dotovány nebo jimž stát poskytl zápůjčky resp. vklady. Vzhledem k značným nákladům na nezaměstnanost bylo také sledováno blíže hospodaření odborových svazů, jimž byla svěřena výplata státního příplatku k podpoře v nezaměstnanosti.

U větších orgánů obchodních přihlížel nejvyšší účetní kontrolní úřad k zásadám o řádné organisaci provozu, využití zaměstnaného personálu, zda jeho počet odpovídá rozsahu a potřebám podniku, k nákupům majetkových součástek, zda nové investice jsou budovány na podkladě rentability, zda docílené hospodářské výsledky odpovídají skutečnosti a zda byly vyšetřeny podle správných bilančních zásad.

U státních podniků spravovaných podle zásad obchodního hospodaření bylo působeno k tomu, aby jejich náklady byly úměrný provozním potřebám a aby těžby odpovídaly odbytu. Byla sledována zaměst-

nanost toho kterého podniku, investiční činnost a stav zásob hotových výrobků jakož i nákupy hmot, materialií a pod. Věnována pozornost obchodnímu vedení podniku, hospodaření finančními prostředky a prohlédnuta účetní organisace. Také byly sledovány vzájemné nákupy a prodeje mezi státními podniky. V těch věcech byly kontrole podrobovány veškeré složky působící nepříznivě na provoz podniku a činěna vhodná opatření k jejich odstranění. Posléze byly posuzovány různé možnosti docílení úspor ve státním podnikání.

V roce 1933 byly vykonány tyto dohlídky ve smyslu § 6 zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n.:

V oboru kap.

3 -

(Předsednictvo ministerské rady). Státní tiskárna v Košicích; Státní tiskárna

   

v Užhorodě; úřední noviny v Praze.

V oboru kap.

5 -

(Ministerstvo národní obrany). Ministerstvo národní obrany - fond pro věcné po-

   

třeby; Zemské vojenské velitelství v Brně; Zemský letecký sklad I v Praze; Vojenské letecké učiliště v Prostějově; Vojenské telegrafní dílny ve Kbelích; Vrchní správa vojenských lesních podniků v Malackách.

V oboru kap.

6 -

(Ministerstvo vnitra). Zemský úřad v Brně - státní služba stavební; Zemský úřad

   

v Brně - agenda strojní a stavební ruch; Zemský úřad v Brně - agenda ministerstva zdravotnictví; Zemský úřad v Brně - agenda správy budov; Zemský úřad v Bratislavě - agenda technická státní služby stavební; Zemský úřad v Bratislavě - administrativa státní služby stavební; Zemský úřad v Bratislavě - agenda státní (policejní); Zemský úřad v Bratislavě - agenda účetní služby technické; Zemský úřad v Užhorodě - agenda školská; Policejní ředitelství v Bratislavě; Zemské četnické velitelství v Brně; Zemské četnické velitelství v Bratislavě; Zemědělská rada v Praze; Hospodářská správa statku v Pernštýně; Hospodářská správa statku v Soběticích; Zemský pastevní a pokusný statek v Mor. Třebové.

V oboru kap.

7 -

(Ministerstvo spravedlnosti s Nejvyšším soudem). Krajský soud v Jičíně; Krajský

   

soud v Liberci; Krajský soud v Plzni; Krajský soud v Klatovech; Okresní soud v Plzni; Trestnice pro muže v Kartouzích.

V oboru kap.

10 -

(Ministerstvo školství a národní osvěty). Lektorát tělesné výchovy při českém vy-

   

sokém učení technickém v Praze a ústav tělocviku, sportu a tělesné výchovy při universitě Karlové v Praze; Spolek pro vydržování střední školy s francouzskou řečí vyučovací v Praze; Spolek pro vydržování škol s anglickou řečí vyučovací v Praze; Státní pedagogická akademie v Praze; Inspektorát národních škol ve Spiš. Nové Vsi; Inspektorát národních škol v Ružomberku; Slovenské vlastivědné museum v Bratislavě; Státní nakladatelství v Praze.

V oboru kap.

11 -

(Ministerstvo zemědělství). Ministerstvo zemědělství; Ředitelství státních lesů a

   

statků v Báňské Bystřici; Státní hřebčín v Kladrubech n. L.; Výzkumná stanice mlynářská při vysoké škole zemědělského a lesního inženýrství v Praze.

V oboru kap.

13 -

(Ministerstvo průmyslu, obchodu a živností). Ministerstvo průmyslu, obchodu a živ-

   

ností v Praze; Patentní úřad v Praze; Klub čsl. turistů v Praze.

V oboru kap.

14 -

(Ministerstvo veřejných prací). Ministerstvo veřejných prací - agenda elektrisace

   

státu; Ministerstvo veřejných prací - agenda čsl. delegáta při mezinárodních říčních komisích; Ministerstvo veřejných prací - agenda uhelné rady a odvětví hospodařící uhlím; Ředitelství státních železáren a oceláren v Podbrezové; Podkarpatoruské elektrárny akc. spol. v Užhorodě.

V oboru kap.

15 -

(Ministerstvo pošt a telegrafů). Ředitelství pošt a telegrafů v Košicích.

V oboru kap.

16 -

(Ministerstvo železnic). ústřední stavební správa ministerstva železnic v Praze; Ře-

   

ditelství státních drah v Košicích.

V oboru kap.

17 -

(Ministerstvo sociální péče), úřad pro péči o válečné poškozence pro Podk. Rus

   

v Užhorodě; Zemský úřad práce pro Slovensko v Bratislavě; Průmyslový svaz textilních dělníků v ČSR v Praze; Svaz dělnictva kovoprůmyslu v ČSR. v Praze; Gewerkschaftsverband deutscher Arbeiter v ústí n. L.; Union der Textilarbeiter v Liberci; Verband christlicher Arbeiter und Arbeiterinnen aus der Textil-, Putz- u. Bekleidungsindustrie ve Svitavech; Obecně prospěšné stavební družstvo "Naše záchrana" v Praze-Nuslích; Stavební družstvo pro výstavbu nájemních domů v Bratislavě na Tehelném poli a okolí, z. s. s r. o. v Bratislavě; Gemeinnützige Bau- u. Wohnungs- u. Werkstättengenossenschaft der deutschen Gewerbe u. Handeltreibenden v Novém Jičíně.

V oboru kap.

19 -

(Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy). Ministerstvo veřejného

   

zdravotnictví a tělesné výchovy v Praze; česká a německá ošetřovatelská škola při pražské všeobecné nemocnici v Praze.

V oboru kap.

21 -

(Ministerstvo financí). Zemské finanční ředitelství v Praze - agenda administra-

   

tivní; Zemské finanční ředitelství v Praze - kontokorent a deposita; Zemské finanční ředitelství v Praze - agenda pensijní; Okresní finanční ředitelství v Chebu; Finanční ředitelství v Lipt. Sv. Mikuláši; Finanční inspektorát v Opavě; úřad pro


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP