jištění podle zákona čís. 221/1925 Sb. z. a n., takže k placení příspěvků nedošlo.
639. Náklad na protézy pro příjemce vojenských zaopatřovacích platů nelze odhadnouti přesně.
640. Úspora jest důsledkem příznivého zdravotního stavu. 641. Výhod podpůrné léčebné péče, jež se dosud nevžila,
bylo poměrně málo používáno.
642. Povýšením v mezích resystemizace služebních míst zvýšily se též penzijní základny, rozhodné pro stanovení výše penzijních příspěvků.
643. Poněvadž povýšení na volná systemisovaná služební místa nebylo provedeno v takovém rozsahu, jak se předpokládalo, nenastalo zvýšení penzijní základny a důsledně ani penzijních příspěvků.
644. Bylo převedeno na stát více prémiových reserv, než se předpokládalo, a převeden též fond pro penzijní a zaopatřovací požitky personálu potravní daně v Praze dosud uložený ve fin. depositech zemské finanční pokladny.
645. Bylo na stát převedeno méně prémiových reserv, než se při preliminování předpokládalo.
646. Nekompensovatelné náhrady.
647. Úsporou ze zákona čís. 176/31 Sb. z. a n. a tím, že nenastala změna v osobě ministrově.
648. Úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením některých systemisovaných služebních míst a úsporou na platech zaměstnanců, přidělených devizové úřadovně B Národní banky československé. Příznivý výsledek byl snížen na vykázanou částku vyšším poukazem odměn a výpomocí.
649. Odměny za mimořádné práce byly omezeny zejména v oboru poplatků, daní nepřímých a při úpravě penzí; rovněž byly omezeny výdaje na provedení berní reformy.
650. Větší spotřebou paliva v nové budově ministerstva financí, zvýšeným výdajem na telefonní provoz a na kancelářské potřeby, poněvadž byly provedeny opravy starého kancelářského zařízení pro novou budovu a vyšším nájemným z místností v budově Clam-Callasově. Vyšší výdaje na tyto potřeby byly částečně kryty úsporami na ostatních položkách pododdělení zejména na cestovném a stravném, provozu a udržování služebních automobilů a na nákladu za tisk státního rozpočtu, jenž byl menší než v roce 1931. - Úhrada z úspor kapitoly.
651. Z úsporných důvodů bylo pro novou budovu ministerstva financí opatřeno nové zařízení v omezeném rozsahu, poněvadž ve značné míře bylo použito opraveného zařízení dřívějšího.
652. Hlavně úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a neobsazením některých systemisovaných služebních míst; odborných poradců nebylo vůbec použito. Úspora byla poněkud snížena vyšším výdajem na platy smluvních zaměstnanců, poněvadž někteří z nich nebyli jmenováni pragmatikálními zaměstnanci.
653. Větší potřeba na cestovné a stravné, poněvadž revizní odbor vykonával v roce 1932 nové úkoly, na které nebylo při sestavování rozpočtu pamatováno (cesty na prohlídky účetních knih v trestním daňovém řízení, agenda devizová). Překročení úvěru bylo poněkud zmírněno úsporami při výdajích na úřední a kancelářské potřeby. Úhrada z úspor kapitoly.
654. Zakoupením kancelářského zařízení pro nově přidělené místnosti. Úhrada z úspor kapitoly.
655. Hlavně úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a neobsazením některých systemisovaných míst. Příznivý výsledek se poněkud snížil nepreliminovaným výdajem na platy smluvních zaměstnanců, kteří nebyli v roce 1932 jmenováni zaměstnanci pragmatikálními.
656. Nebyly prováděny v předpokládaném rozsahu polní triangulační práce na Slovensku a Podkarpatské Rusi a nedošlo k tisku měřičské instrukce B a dalších návodů; prováděny byly v menším rozsahu opravy měřičských reprodukčních strojů a nebylo nutno přikročiti k vyvlastnění pozemků. Úspora byla poněkud snížena vyšším nákladem na úřední a kancelářské potřeby pro triangulační kancelář a na provozní potřeby reprodukčního ústavu.
657. Nedošlo ke koupi měřičských strojů, poněvadž nebylo rozhodnuto o vhodném jejich typu, a z úsporných důvodů bylo upuštěno od zařizování úřadu.
658. Úsporou ze zákonů č. 176/1931 a č. 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením některých systemisovaných míst, snížením stavu smluvních zaměstnanců, úsporou na nemocenském pojištění, přesázkami od berních správ k berním úřadům, zlevněním látek na služební oděv zřízenců a omezením odměn a výpomocí.
659. Uspořilo se na výdajích na komise pro daň důchodovou a výdělkovou, poněvadž komisí bylo méně, než se předpokládalo při rozpočtu; následkem omezení služebních cest motorovými vozidly byly menší výdaje na jejich provoz a udržování. Z některých budov pronajatých finanční správě nebylo požadováno zákonité zvýšení nájemného, v příčině některých budov nebylo jednání o výši nájmu ukončeno (Jihlava a Berehovo) a některé úřady přestěhovaly se do vlastních budov (Bratislava, Míchalovce), čímž odpadlo placení činže. Kursy pro úředníky finanční správy nebyly pořádány v předpokládaném rozsahu. Úspora byla snížena na vykázanou částku vyšším nákladem na cestovné a stravné v zemi české následkem nutných přesázek, větším výdajem na úřední a kancelářské potřeby v zemi české a Moravskoslezské následkem zvýšené činnosti finančních úřadů a proplacení některých opožděně dodaných účtů za potřeby z roku 1931 a zejména značným překročením úvěru na výrobní výdaje tiskárny zemského finančního ředitelství v Praze následkem proplacení účtů zbylých z roku 1931.
660. Nákup potřeb pro zařízení finančních úřadů administrativních a domků pro úřady potravní dané na čáře byl z úsporných důvodů omezen a poněvadž se neuskutečnilo sloučení slezských finančních úřadů s moravskými, nedošlo také k výdajům za zařízení úřadů, jež bylo předpokládáno. Zařízení v novostavbě finanční správy v Bratislavě nebylo zaplaceno, poněvadž účty byly opožděně předloženy.
661. Úsporou ze zákona č. 174/32 Sb. z. a n. a neobsazením některých systemisovaných služebních míst.
662. Očekávaná nižší potřeba na cestovném se neuskutečnila pro nezbytně nutné cesty v zájmu řádného vykonávání vyššího důchodkového dozoru.
663. Úspora vznikla hlavně provedením zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením části systemisovaných služebních míst a omezením výplaty odměn.
664. Úspora vznikla hlavně příznivými rozsudky pro stát a zmenšením procesní agendy v Čechách.
665. Kancelářské zařízení bylo zakoupeno pouze v nejnutnější míře.
666. Úspora vznikla ze zákona č. 174/32 Sb. z. a n., neobsazením části systemisovaných služebních míst, nižší potřebou na denní platy a mzdy, ježto v zemi české se počet akordantů snížil a v zemi Slovenské nebyli akordanti vůbec zaměstnám, levnějším nákupem látek na služební oděv zřízenců a omezením výplaty odměn. Příznivý výsledek byl snížen na vykázanou částku větším nákladem na platy berních úředníků v zemi České, přidělených od berních správ k berním úřadům, a vyšší potřebou na denní platy a mzdy akordantů v zemi Moravskoslezské a Podkarpatoruské.
667. Intenzivnější výkon služby exekuční, nutné přesázky a substituce přivodily zvýšení nákladu na cestovném a stravném; výdaje za otop a kancelářské potřeby se zvýšily; také byly značné výdaje na výplatné za doručování písemností poštou i v místních doručovacích okresech poštovních podacích úřadů, kteréžto výdaje nebyly preliminovány. Nepříznivý výsledek se zmírnil hlavně tím, že zákonné zvýšení nájemného nebylo všude uplatněno a že nebylo provedeno zejména v zemi české předpokládané přesídlení některých berních úřadů do vhodnějších místností. Též náklad na kursy pro berní vykonavatele byl nižší, neboť v zemi České a Podkarpatoruské nebyly vůbec pořádány. Mimo to odpadla výplata předplatného z ústředního úvěru za periodické čištění sčítacích strojů, ježto nebyla sjednána přijatelná dohoda. Úhrada z úspor kapitoly.
668. Kancelářské stroje a zařízení byly z úsporných důvodů opatřeny jen v nejnutnější míře.
669. Úspora ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením některých systemisovaných služebních míst a omezením výplaty odměn.
670. Úspora ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením části systemisovaných míst hlavně v zemi Slovenské a tím, že nebyl přijat předpokládaný počet smluvních zaměstnanců a kancelářských pomocných sil. Výplata náhrad studijních výloh uchazečům o státní měřičskou službu v zemi Slovenské a Podkarpatoruské byla omezena, ježto byla vázána podmínkou jednoroční zkušební doby.
671. Úspora na výdajích při katastrálním řízení, poněvadž měření nebylo z úsporných důvodů provedeno v předpokládaném rozsahu, hlavně v zemi Slovenské, což mělo vliv i na výši výdajů za úřední cesty. Menší výdaje na nájemném vznikly tím, že některé měřičské úřady byly přestěhovány do státních budov. Bylo dosaženo značného snížení cen při objednávkách tiskopisů. Doplňovací práce při komasacích v zemi Slovenské byly prováděny v míře daleko menší, než se předpokládalo, v zemi Podkarpatoruské pak řízení komasační se nekonalo. Vyššími výdaji za otop a za vyhotovování kopií operátů pozemkového katastru snížil se příznivý výsledek na vykázanou částku.
672. Z úsporných důvodů byla výplata odměn omezena a nebyla vyčerpána částka, určená na nákup kancelářského zařízení místností v novostavbě finančních úřadů v Bratislavě.
673. Úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a refundací služebních platů za úředníky, přidělené devizové úřadovně B Národní banky československé.
674. Přesázky a úřední cesty byly omezeny, zákonné zvýšení nájemného nebylo všude uplatněno, československým státním drahám nebyly refundovány náhrady za byty celních úředníků v budovách říšskoněmeckých drah, pronajatých československým drahám, poněvadž nebyly vyřešeny některé sporné otázky; nebyly pořádány některé cvičné kursy pro celní úředníky a příplatek za režijní uhlí byl snížen.
676 Z důvodů úsporných byly výdaje na zařízení celních úřadů omezeny a nebylo uskutečněno zařízení celního úřadu v nové budově v Bratislavě.
676. Hlavně úsporou ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n., nižší potřebou na nemocenské pojištění a omezením odměn.
677. Očekávaná nižší potřeba na cestovném a stravném v Čechách a na Moravě se neuskutečnila, poněvadž v zájmu řádného výkonu důchodkové kontrolní služby nebylo možno omeziti služební cesty v předpokládaném rozsahu. Také náklad na úřední a kancelářské potřeby překročil očekávanou výši. Nepříznivý výsledek byl zmírněn úsporami hlavně na nájemném ve všech zemích vyjma Podkarpatské Rusi, jehož přípustné zvýšení ve mnoha případech nebylo uplatněno, a úspo-
rou na nákladu na cvičné kursy, jichž pořádání bylo omezeno. Úhrada z úspor kapitoly.
678. Nákup kancelářského zařízení byl z důvodů úsporných omezen.
679. Hlavně úsporou ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n.
680. Vyšší potřebou na náhradách služebních výloh ve výkonné službě finanční stráže, preliminovaných na rok 1932 po prvé odděleně u nové položky. Nepříznivý výsledek byl zmírněn úsporami hlavně na cestovném a stravném v důsledku omezení přesázek, na nákladu na cvičné kursy, jichž pořádání bylo omezeno, na udržování výzbroje a výstroje finanční stráže, na úředních a kancelářských potřebách a úsporou při položce "různé výdaje", z níž bývaly dříve vypláceny subvence osvětovému Svazu fin. stráže, jejichž výplata byla však zařízena z dobročinného fondu důchodkových pokut. Úhrada z úspor kapitoly.
681. Z úsporných důvodů byly pořízeny jen nezbytně nutné potřeby pro výzbroj a výstroj finanční stráže a pro zařízení úřadů.
682. Úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením některých systemisovaných služebních míst, dočasným přidělením tří zaměstnanců devizové úřadovně Národní banky československé, jejichž platy byly jen částečně nahrazeny a kompenzovány v roce 1932, kdežto zbytek předepsaný v příjmech na náhradách všeho druhu (viz odůvodněni příjmu téhož paragrafu) bude devizovou úřadovnou uhrazen v roce 1933, a zaměstnáváním menšího počtu akordantů.
683. Úspora zejména na úředních a kancelářských potřebách a na výdajích na tiskopisy a úvěrové knihy, poněvadž pro kontrahované půjčky nebylo třeba opatřiti tiskopisy a knihy v rozsahu předpokládaném.
684. Úspory ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a omezení odměn.
685. Úsporou na cestovném a stravném a omezením nákupu úředních a kancelářských potřeb.
686. Zamýšlené přestěhování chemicko-technické zkušebny finanční správy do nových místností se neuskutečnilo.
687. Zvýšená exekuční činnost vyžádala si i zvýšenou potřebu na hotové výlohy vzniklé při vymáháni daní. Úhrada z úspor kapitoly.
688. Následkem menší součinnosti poštovních a železničních úřadů při ukládání daně z obratu a daně přepychové byly odměny nižší.
689. Výplata nepreliminovaných náhrad přiznaných obcím za vybírání paušalované daně z obratu u masa v důsledku rozhodnutí nejvyššího správního soudu. Omezením služebních cest na nejnutnější míru doznal nepříznivý výsledek snížení na vykázanou částku. Úhrada opatřena virementem z úspor kapitoly.
690. Ačkoli bylo dosaženo značných úspor na režii, spojené s vybíráním a kontrolou spotřebních daní, zejména na odměnách za jich vybírání, ježto vybírání dané z masa bylo v některých obcích převzato opět do státní režie a při menší spotřebě masa byl menší výnos daně a tím též percentuálně stanovená odměna za vybírání daně v obecní režii, byl úvěr překročen následkem nákupu kontrolních lihových měřidel po zrušeném paušalování daně z lihu v produkčních lihovarech (zák. čís. 86/32 Sb. z. a n. ). Úhrada opatřena virementem v úsporách tit. 5., § l, pol. 1.
691. Úspora dosažena hlavně proto, že elaborát o odměnách sepisovatelům úředních nálezů za rok 1931 nebyl během roku 1932 zpracován, následkem čehož nebylo poukazů na vrub příslušného úvěru.
692. Nepříznivý výsledek souvisí se zvýšeným příjmem u pol. 1., § 5, tit. 3. této kapitoly (čís. 778), neboť u ústředí
vzrostly výrobní náklady tisku kolkových cenin a nové emise nákladních listů a v Čechách a v obvodu zemského finančního ředitelství v Brně provize z prodeje cenin všeobecného kolkového důchodku. Překročení se snížilo na vykázanou částku úsporami na cestovném, jež nastaly tím, že revise nebyly konány v předpokládaném rozsahu. Úhrada opatřená virementem z úspor kapitoly.
693. Nákup úředních a kancelářských potřeb byl z důvodů úsporných omezen na nejnutnější míru.
694. Úřad prodeje soli v Solné Báni nebyl ještě opatřen potřebným kancelářským zařízením.
695. Bylo použito zásob tiskopisů z minulých roků.
696. Viz odůvodnění ke skupině IV.
697. Súčtováním debetních úroků, neboť přechodný nedostatek pokladních hotovostí byl vyrovnáván zálohami, jež poskytovala státu hlavně Poštovní spořitelna v Praze, dále eskontem směnek. Byl zde též súčtován eskontní úrok, který počítaly francouzské banky z dříve uvolněných hotovostí na výtěžek 5% francouzské půjčky z roku 1932. Výsledky kompensují se s výsledky souvztažné příjmové položky stejného znění (tit. 5., § 2, pol. 1., podpol. 1. ) a nelze předvídati, zda vyplyne příznivý výsledek příjmový či nepříznivý výdajový, z kteréžto příčiny virementní řízení nebylo zahájeno. Úhrada v úsporách kapitoly.
698. Po ukončení soudního sporu, který byl způsoben administrativním opatřením před účinností zákona o podnikovém hospodaření (výpovědí pachtovní smlouvy podnikem Státní lesy a statky podle zákona ze dne 17. února 1922, č. 88 Sb. z. a n., společnosti Tekovské uhelné báně, úč. spol. v Bratislavě) bylo třeba refundovati zmíněnému státnímu podniku částku stanovenou rozsudkem. Dále šlo o náhradu podniku Čsl. poště za odepsané pohledávky vyplynuvší z přeplacených platů poštovních zaměstnanců, kteří se stali za války nezvěstnými a byli prohlášeni za mrtvé dodatečně. Také zde byly zúčtovány náhrady tabákové režii a státním báňským a hutnickým závodům za odepsané nedobytné pohledávky z doby před zavedením podnikového hospodaření. Poněvadž jde zpravidla o vyrovnání účinů mezi státní správou a státními podniky koncem rozpočtového roku, neprovádí se řízení podle § 7 zákona č. 175/1919 Sb. z. a n. Úhrada v úsporách kapitoly.
699. Nahodilý výsledek.
700. Jde toliko o položka súčtovací, jež vyjadřuje ryzí výsledek na hotovosti, který odpovídá vzájemnému výsledku obratů v cenných papírech, vykázanému v oddílu "Hospodaření cennými papíry".
701. Výkup akcií a prioritních obligací neuskutečnil se v rozsahu zamýšleném při stanoveni rozpočtu, ježto volný trh neposkytoval dostatek příležitosti k výhodným jejich koupím.
702. Při kolísání kursů mezinárodních platidel nedá se výsledek bezpečně předvídati, podobně jako u pol. 1., § 2 téhož titulu (vysvětlivka č. 697).
703. Osobní náklad na československý zúčtovací ústav v Praze a jeho úřadovnu v Bratislavě byl ze značné části uhrazen z výnosu l%ního poplatku podle § 5 vládního nařízení ze dne 7. srpna 1922, čís. 264 Sb. z. a n., a 4% poplatku podle § 2, odst. 3., zákona ze dne 21. března 1930, čís. 51 Sb. z. a n.
704. Náhrada Národní bance československé za tisk drobných peněz papírových. Úhrada projednána virementem z úspor řádného věcného úvěru pol. 1., § l téhož titulu.
705. Nedošlo k výplatě garanční provize Živnostenské bance v Praze následkem zlikvidování závazků Přívozských závodů minerálních olejů, akc. spol. v Moravské OstravěPřívoze již v roce 1931. Úspora se snížila na vykázanou částku hlavně zaplacením poplatku z narovnáni, uzavřeného s Odrou, akc. spol. pro průmysl minerálních olejů v Novém Bohumíně.
706. Realizací státní záruky podle zákona ze dne 12. července 1927, čís. 109 Sb. z. a n. (vládní usnesení ze dne 28. června 1928), za zápůjčku v částce 45, 000. 000 Kč, povolenou Ústřední bankou českých spořitelen v Praze Pražským vzorkovým veletrhům, akc. spol. v Praze. Úhrada projednána virementem z úspor řádného věcného úvěru pol. 1., § l téhož titulu.
707. Úspora vznikla tím, že k úhradě schodků sirotčích pokladen na Slovensku bylo v roce 1932 použito rezervního fondu sirotčí pokladny města Báňské Bystřice.
708. Soudní deposita složená před státním převratem v hotovosti n berních úřadů na Slovensku a vrácená podle vládního usnesení ze dne 18. června 1925. Úhrada projednána virementem z úspor mimořádného věcného úvěru pol. 4., § 4 téhož titulu.
709. Úvěr zůstal nepoužit, ježto řízení nepokročilo tak daleko, aby náhrady mohly býti poukázány.
710. Omezením povolování podpor, na něž není právního nároku.
711. Poněvadž žádosti některých obcí nebyly dostatečně doloženy, nebylo možno zálohy jim povoliti.
712. Omezením povolování podpor, na něž není právního nároku.
713. Úvěr zůstal nepoužit, ježto povolení podpor příslušnými všeobecně užitečnými korporacemi nebylo žádáno.
714. Na této nově otevřené položce byla súčtována záloha PVV. 1, 500. 000 Kč, k jejímuž poskytnutí na udržení provozu PVV. a na splnění neodkladných závazků bylo ministerstvo financí zmocněno vládním usnesením ze dne 14. července 1931, bez prejudice pro způsob příštího řešení právních a finančních poměrů tohoto podniku, o němž mělo býti s urychlením zahájeno jednání za ingerence a kontroly ministerstev obchodu a financí. O výsledcích jednání ministerská rada vyhradila si rozhodnouti. Úhrada opatřena přesunem z úspor úvěru § l téhož titulu. Dále byla zde súčtována subvence 3 mil. Kč, poskytnutá PVV. v lednu 1932 ministerstvem financí samým, jejíž úhradu z úspory při položce 7., § 5 téhož titulu vzal nejvyšší účetní kontrolní úřad na vědomí. V příčině dalších tří zde súčtovaných záloh poukázaných PVV. ministerstvem financí v červenci, srpnu a září 1932 v celkové částce 4, 807. 318 Kč 20 h řízení podle čl. XI. finančního zákona provedeno nebylo; vláda vyslovila usnesením ze dne 29. července a 5. srpna 1933 dodatečný souhlas s poskytnutím těchto záloh i subvence. Úhrada v úsporách v §u l téhož titulu. (Příspěvek státní správy na úhradu státního dluhu. )
715. Etátním vyúčtováním státního vkladu, který povolilo ministerstvo financí. Úhrada projednána virementem z úspor řádného věcného úvěru pol. 1., § l téhož titulu.
716. Zápůjčka byla povolena vládním usnesením ze dne 29. prosince 1932 proti hypotekárnímu zajištění na dobu nejdéle 5 let a jest zúročitelná 31/2%. Úhrada projednána virementem z úspor řádného věcného úvěru pol. 1., § l téhož titulu.
717. Etátně byla vyúčtována zápůjčka, povolená podle vládního usnesení ze dne 26. března 1931. Úhrada projednána virementem z úspor řádného věcného úvěru pol. 5., § 7 téhož titulu.
718. Následkem nově upravených poplatků za šekové řízení a většího používání šekového řízení finanční správou. Úhrada opatřena virementem z úspor řádného věcného úvěru pol. l, § l téhož titulu.
719. Úsporností při povolování odměn, na něž není právního nároku.
720. Nebyly vypláceny odměny státním zaměstnancům v trestním důchodkovém řízení se zaslouživším.
721. Úvěr zůstal nepoužit, ježto výdaje spojené s nejnutnějším nákupem kancelářských strojů byly súčtovány u pododdělení příslušných súčtovacích odvětvi.
722. Úbytkem plateb na dávku z majetku poklesly výlohy ze šekového řízení a výdaje za tiskopisy a na cestovném nedosáhly očekávaného rozsahu, ježto agenda dávky z majetku se stále zmenšuje.
723. Příznivý výsledek, poněvadž v rozpočtu není možno potřebu odhadnouti přesně.
724. Při preliminování nelze bezpečně stanoviti potřebu na ostatní rozličné výdaje.
725. Větším počtem abonentů Úředního věstníku a skartováním spisů ve větším rozsahu.
726. Nekompensovatelné náhrady a prodej staršího rozmnožovacího stroje.
727. Nahodilý příjem z prodeje instrukce "A".
728. Vyšší byl příjem z prodeje tiskopisů zejména daňových přiznání a přihlášek k dani z motorových vozidel v Čechách, v obvodu zemského finančního ředitelství v Brně a na Slovensku, na nekompensovatelných náhradách a na poplatcích u úřadů potravní daně na čáře (souvisí se zvýšeným příjmem na potravní dani na čáře, kap. 21., tit. 4., § S, pol. 9. ).
729. Některým podnikům v Čechách byl v roku 1932 zvýšen paušál za technický dozor.
730. Deservity dosáhly příznivými rozsudky pro stát větší výše.
731. Vyšší příjem na nekompensovatelných náhradách.
732. Nekompensovatelné náhrady.
733. Pokles příjmu na osobních poplatcích za domácí celní prohlídky souvisí s poklesem dovozu a vývozu zboží.
734. Vyšší příjem na nekompensovatelných náhradách.
735. Nepříznivý výsledek zejména v zemi Slovenské tkví hlavně v tom, že osobní poplatky za domácí celní prohlídky konané finanční stráží byly v zájmu soustředění účtovány u § 7 "Celní úřady" tohoto titulu, mimo to výtěžek za nepotřebné inventární předměty byl nízký.
736. Náhrady za platy úředníků, přidělených přechodně devizové úřadovně Národní banky Československé, náhrady za tiskopisy při výměně předválečných rent a vyšší příjem z prodeje slosovacích listin.
737. I. Na dani důchodové bylo v roce 1932: |
|
a) nově předepsáno běžně za rok 1931 a dodatečně za roky předchozí celkem ........... |
1. 538, 390. 250 Kč 87 h, |
b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou .......... |
781, 927. 810 Kč 20 h, |
č) dodatečně převedeno z hromadných plateb k tíži ........ |
657. 754 Kč 35 h, |
úhrnem... |
2. 319, 660. 306 Kč 72 h. |
II. Naproti tomu činily v roce 1932: a) odpisy... 131, 714. 663 Kč 23 h b) splátky odvedené v r. 1931 na daň tehdy ještě nepřede- |
  |
psanou... 782, 787. 204 Kč 30 h |
914, 501. 867 Kč 53 h. |
Podle toho činí náležitost ..... |
1. 405, 158. 439 Kč 19 h. |
Příznivý výsledek proti rozpočtu byl způsoben vybíráním přechodné přirážky k dani důchodové vyměřené za berní léta 1930 a 1931 podle zákona ze dne 28. listopadu 1931, čís. 177 Sb. z. a n., ve znění zákona ze dne 15. července 1932, čís. 120 Sb. z. a n. Na této přirážce byla po odečtení odpisů per 2, 249. 591 Kč 65 h v roce 1932 předepsána běžně za rok 1931 a dodatečně za rok 1930 čistá částka 519, 284. 858 Kč 07 h.
Příznivý výsledek byl snížen na vykázanou částku odpisy, z nichž připadá na daň z příjmu předepsanou za dobu do konce roku 1926 částka 80, 563. 193 Kč 03 h (dodatečný předpis na téže dani činil pouze 5, 521. 787 Kč 47 h), a nižším předpisem dané důchodové přímo placené za rok 1931 následkem trvající hospodářské krize a stoupající nezaměstnanosti. Mimo to část předpisu za rok 1931 nebyla v roce 1932 provedena [z předpisu vykázaného ad Ia) připadá po odečtení odpisů per 3, 791. 159 Kč 60 h na předpis daně důchodové za rok 1931 čistá částka 883, 528. 622 Kč 40 h a na předpis přechodné přirážky k dani důchodové za rok 1931 čistá částka 371, 509. 016 Kč 85 h; nedoměrky za tento rok podle výše posledního předpisu pak činí 45, 265. 801 Kč] a poklesl také výnos daně důchodové vybírané srážkou, na kterou bylo v roce 1932 odvedeno 358, 979. 123 Kč 65 h.
738. I. Na všeobecné dani výdělkové bylo v roce 1932: |
|
a) nově předepsáno běžně za rok 1931 a dodatečně za roky předchozí celkem ........... |
86, 901. 851 Kč 63 h, |
b) odvedeno na daň dosud nepřede- psanou.............................................. |
46, 492. 697 Kč 70 h, |
c) dodatečně převedeno z hromadných plateb k tíži ........ |
3. 206 Kč 90 h |
úhrnem... |
133, 394. 342 Kč 43 h. |
II. Naproti tomu činily v roce 1932: |
  |
a) odpisy... 19, 653. 923 Kč 35 h, |
  |
b) splátky odvedené v r. 1931 na daň tehdy ještě nepře- |
  |
depsanou. 57, 929. 549 Kč 13 h, |
77, 583. 472 Kč 48 h. |
  |
55, 810. 869 Kč 95 h. |
Nepříznivý výsledek jest důsledkem váznoucího odbytu a omezování výroby, což vedle obtíží s inkasem pohledávek se projevilo ve zhoršení hospodářských výsledků, slouživších za podklad pro vyměření daně jakož i v poklesu platby na daň dosud nepředepsanou. Na nepříznivý výsledek působily také odpisy, z nichž připadá na daň předepsanou za dobu do konce roku 1926 částka 10, 755. 216 Kč 79 h (dodatečný předpis za tutéž dobu činil pouze 327. 449 Kč 67 h) a dále, že část předpisu za rok 1931 nebyla v roce 1932 provedena. (Z předpisu vykázaného ad Ia) připadá po odečtení odpisů per. 237. 945 Kč 35 h na předpis daně za rok 1931 čistá částka 68, 610. 348 Kč 15 h; nedoměrky za tento rok činí podle výše posledního předpisu 7, 069. 263 Kč. )
739. I. Na zvláštní dani výdělkové bylo v roce 1932: |
|
a) nově předepsáno běžně za rok 1931 a dodatečně za roky předchozí celkem ........... |
* 110, 229. 242 Kč 79 h, |
b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou .......... |
88, 898. 522 Kč 95 h, |
č) dodatečně převedeno z hromadných plateb k dobru ....... |
4. 408 Kč 80 h, |
úhrnem... |
199, 132. 174 Kč 54 h. |
II. Naproti tomu činily v roce 1932: |
  |
a) odpisy... 34, 026. 461 Kč 99 h, |
  |
b) splátky odvedené v r. 1931 na daň tehdy ještě nepře- |
  |
depsanou.. 105, 660. 680 Kč 10 h, |
139, 687. 142 Kč 09 h. |
Podle toho činí náležitost.... |
59, 445. 032 Kč 45 h. |
Na nepříznivý výsledek působil nižší předpis za rok 1931, ježto následkem stoupající hospodářské krize vykázala značná